Diyarbakır'da çarşaflı kadınlara büyük hakaret

can feda

Profesör
Katılım
11 Ocak 2015
Mesajlar
1,014
Tepkime puanı
13
Puanları
0
Konum
dünya...
ALLAH HİDAYET VERSİN...

Diyarbakır'da büyükşehir belediyesinin desteklediği Kürdistan Sergisi'nde, zincir vurulan 6 çarşaflı kadın galerinin ortasına oturtuldu.

080220151429517854295_2.jpg


Diyarbakır’da BDP'li büyükşehir belediyesinin organize ettiği Uluslararası Kürdistan Sanat Buluşması kapsamında, 230 sanatçının Rojava’ya destek amacıyla çalışmalarını gönderdiği Kürdistan Sergisi açıldı.
Diyarbakır Büyükşehir Belediye Başkanı Gültan Kışanak, Sümerpark Amed Sanat Galerisi'ndeki sergiye katıldı.
ÇARŞAFLI KADINLARA ZİNCİR VURUP SERGİLEDİLER
Kışanak'ın eserleri incelediği sırada çarşaf giydirilen veya çarşaflı olan altı kadının zincir vurularak galerinin ortasında "sanatseverlerin" beğenisine sunulduğu görüldü.
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,139
Tepkime puanı
3,185
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
bir yandan örtülü müslüman kadınları aşağılamaya çalışırken..
öbür yandan yarı çıplak kadınları sokağa döküp "biz kimsenin namusu" değiliz diye slogan attırıyorlar..
zaten namusu olmayan bdp ve pkk zihniyetinden başka ne beklenebilir ki.
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Kürtçülük hareketi ingiliz destek ve güdümlüdur.Bu saçmalıkları bir kez daha bunu ortaya çıkarıyor.
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,139
Tepkime puanı
3,185
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
DKimlere DEYYÛS DENİR ?

Deyyûs Arapça bir kelime olup, karısının ve yakınlarının namuslarına halel getirecek davranışlarına karşı gayret (kıskanma) duymayan, onların irzlarm sakınmayan kimse demektir. Bu kelimenin Süryânice'den Arapçaya geçtiği de söylenmiştir..(Ibnü'I-Esîr, en Nihâye N/47) Türk Dil Kurumunun sözlügünde; "Karısının veya kendisine çok yakın bir kadının iffetsizliğine gözyuman kimse" anlamında sövgü sözü, diye tanımlanır. Devellioğlu; karısının namussuzluğuna gözyuman ve katlanan kimse, kurumsak, diye anlatır. Kâmus'a göre: "Bî-gayret'u namus, kaltaban ve kurumsağa denûr".Lisânül'arap'ta; kelimenin aslının yumuşatma, zelil kılma anlamına geldiği söylendikten sonra "deyyûs"un terim olarak, kendi ehli (karısı ve yakınları) için "kavvâd"lik yapan, yani başkalarının onlarla buluşmasına aracılik eden ve ehlini kıskanmayan kimse olduğu anlatılır: "Deyyûs" ve "deybûs" gözü önünde başka erkeklerin mahremlerinin yanına girdiği kimsedir. Bu tavırla o, sanki nefsine bunu yumuşatmış, ikna etmiş ve onu zelil kılmış demektir. Yani kelimenin aslıyla irtibatı budur.(Ibn Manzûr, Lisânü'1-Arap, "De-ye-se" md.) Ne bu kelime, ne de bundan türetilmiş başka bir kelime Kur'ân-ı Kerimde geçmez. Hadîslerde ise pek az rastlanır. Nesâî ve Ahmed'de geçen bir hadîste şöyle buyrulur: "Üç kimse vardır ki, Kıyâmet günü Allah onların tarafına bakmaz; Anne-Babasına âsî olan çocuk, erkeğe benzemeye çalışan kadın ve deyyûs"(Nesâi, zekât 69; Ahmed N/134) Ibnü'1-Esîr de yukarıda verdiğimiz kaynakta: "Cennet deyyûsa haram kılınmıştır." anlamında bir hadîs nakleder: Aynı hadîs Lisânü'1 Arab'in yine işaret edilen maddesinde de vardır. Bu tariflerden sonra "deyyûs" kelimesinin "kavvâd" ile es anlamlı olarak, çok ağır bir manaya gelen büyük bir hakaret sözü olduğu, ehlini bizzat namussuzluga iten veya gitmelerine göz yuman anlamı taşıdığı anlaşılmış oldu. Binaenaleyh, karısını, kızınıkapatmayan, eğer bunu bizzat isteyerek yapıyorsa, günah işliyor olmakla beraber, deyyûs değildir. Bu ayrı bir günahtır, deyyûsluk ise ayrı bir şeydir. Karısını, kızınıaçmakla beraber, deyyûsluk yapmayan birisine deyûs ya da kavvâd diyen, Islâm ceza hukukuna göre ta'zir cezasıyla, belki de "hadd-i kazıf" ile cezalandırilir.


http://fikih.ihya.org/islam-fikhi/deyyus.html
 

Dua Nur

Kıdemli Üye
Katılım
29 Nis 2007
Mesajlar
37,459
Tepkime puanı
247
Puanları
0
Cemaat bunlara oy istiyor işte.
 

Muminaga

Yeni
Katılım
19 Ara 2006
Mesajlar
8,208
Tepkime puanı
989
Puanları
0



İşte bu şeref siz mantık, murdar zihniyet,


tesettür düşmanlığı yürütüyor.
 
Üst