Cübbeli Ahmet Hoca - Nevruz kutlamak kafirliktir | ihvan forum – Özgür Düşünce ve Paylaşım Platformu!

Cübbeli Ahmet Hoca - Nevruz kutlamak kafirliktir

Kaçak

Yeni
İhvan Üyesi
Katılım
21 Ara 2012
Mesajlar
8,416
Puanları
113
Al @Kaptan baba ...
püfür püfür taze geldi ..,
 

Kaptan

Mecra Yazarı
İhvan Üyesi
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Puanları
113
Ne alaka ya, carpitma.
 

abdullah birisi

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
12 Mar 2013
Mesajlar
10,286
Puanları
83
ahmet hoca diyor diye, kaptan redmi edecek...
 

hirahos

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
35,948
Puanları
83
Yaş
52
Nevruz, mecusilerin (ateşe tapanların) bayramı. İran'ın evveliyatından, perslerden, sasanilerden, acemlerden; zerdüştlerden gelme. Rasulullah efendimiz nevruzu yasakladı. Medine'de kutlanırken buldu, "Allah Teala, (ikisi de mecusi bayramı olan) nevruz ve mihrican kutlamalarının yerine, size daha hayırlı iki bayram verdi; Ramazan ve Kurban bayramları..." buyurarak, o kutlamaları men etti. Burda bir yasaklama vardır. Rasulullah efendimizin yasaklaması da haramdır. Yahudilerin, hıristiyanların, mecusilerin, putperestlerin bayramını kutlamak fıkıhta Müslümana tehlikeli görülmüştür. Mektubat'ta hinduların bayramını kutlayarak iştirak eden bir Müslümanın az kalsın imansız öleceğine dair bir hatıra vardır.
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
İhvan Üyesi
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,181
Puanları
83
Adam haklı beyler
 

Kaçak

Yeni
İhvan Üyesi
Katılım
21 Ara 2012
Mesajlar
8,416
Puanları
113
Tamam caizdi değildi açıklığa kavuşurda ...
tüm Asya ülkelerinde var olan bir etkinliği illa mesuci geleneğe ve inatla da irana bağlamak zorundamıyız ?
 

Tahsin EMİN

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
7 Şub 2012
Mesajlar
11,751
Puanları
83
Cûbbeli dogruyu ifade etmistir! Nevruz, tek kelimeyle "küfür"dür! Muslumanlarin bayramlari bellidir! Hatta sunu da ifade edelim: Nevruz'un kafirlik oldugu hukmu ciliz kalmamali, beyinlere islenmelidir! Muslumanlik, kokenini Islam'dan alan bir duruştur! Duyurulur!
 

KARAMURAT-3

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
4,706
Puanları
0
Web sitesi
mazlumlarvezalimler.blogcu.com
Tamam caizdi değildi açıklığa kavuşurda ...
tüm Asya ülkelerinde var olan bir etkinliği illa mesuci geleneğe ve inatla da irana bağlamak zorundamıyız ?
İstiyorsan Şamanizme bağla.:)

Eski Şamanist Türklerde bu bayramı kutluyordu.

Bu arada merak ettiğim için soruyorum. "Kaçak" nickini değiştirdinmi?
 

Kaçak

Yeni
İhvan Üyesi
Katılım
21 Ara 2012
Mesajlar
8,416
Puanları
113
Örf nedir diye sorucam ama korkuyorum ...
can güvenliği istiyorum...
 

Hakperest

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
9,800
Puanları
113
minareler zigurattlardan çalmadır ve minare dikmek küfürdür (!)


MÖ 3000’lerde Mezopotamya’da inşa edilen "Ziggurat"lar dini mimari eserlerinin bilinen ilk örneklerindendir. Tanrı’nın evini inşa edip Tanrı’yı hoşnut bırakmak ve böylelikle hayat kaynağı olan suya kavuşmak isteyen Sümerler, Babiller ve Asurlular tabandan başlayarak tepeye doğru kat kat yükselen, giderek küçülen teraslardan oluşmuş, zirvesinde bir tapınak bulunan ve yanlarında bir merdiven sistemi yer alan kademeli kuleler olarak üstü açık ve dört köşeli tapınaklar olan zigguratları kullanmışlardır.
minareler baktığınız zaman kademeli küçüldüklerini görebilirsiniz
islami kültürde yoktur başka kültürlere benzediği/geldiği için küfürdür (!)

bu konuda bilinçli olalım ve tüm minareleri de yıkalım (!)

kubbelerin ise islama nerden sokulduğu da ayrıca incelenmesi gereken bir konudur
 

Hakperest

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
9,800
Puanları
113
Örf nedir diye sorucam ama korkuyorum ...
can güvenliği istiyorum...
din, devlete ve örfe ön ayak olur ve korur
din baskı unsuru ve örfleri tek tipleştirici değildir
ben böyle bir dine inanmıyorum şahsen

islama girdikten sonra bir afrikalıya tesettüre vs uyduktan sonra
kültürüne ait bir düğün dansını yasaklayamazsınız

bu islamda yoktu ayaklarına yatıp insanların farklılıklarına baskı kuramazsınız

newruz kültürel bir bayram halini almış (baştan beri de öyle olma ihtimali var)
ve islama muhalif etkinlikler içermediği müddetçe mübah olmalıdır
bu yaptığınız şuna benzer
herkes peygamberin yediği yemeklerden yesin
gayrısı yani acem/yöresel yemekler haramdır demeye benzer
 

Hakperest

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
9,800
Puanları
113
Abdullah b. Cibrîn -Allah onu korusun- bu konuda şöyle demiştir:
"Hristiyanların yılbaşı bayramı ile (Mecusilerin) Nevruz ve Mihricân bayramları gibi bid'at olan bayramları kutlamak, câiz değildir.Aynı şekilde müslümanların, dînde sonradan çıkardıkları Rebiü'l-Evvel ayındaki Mevlid-i Nebevî ile Receb ayındaki Mirac Kandilini kutlamaları da câiz değildir. Hristiyanların (yılbaşı gecesi için) veyhut da müşriklerin kendi bayramları için hazırladıkları yemekten yemek câiz değildir. Bu bayramları kutlamak için yaptıkları dâvete icâbet etmek de câiz değildir.Çünkü onların dâvetine icâbet etmek, onları bu konuda teşvik etmek, onları cesâretlendirmek ve onların bu bid'atlarını kabul etmek demektir. Ayrıca bu davranış, halktan câhil kimselerin aldatılmalarına ve kâfirlerin bu hareket ve davranışlarında herhangi bir sakıncanın olmadığına inanmalarına sebep olur. Allah Teâlâ en iyi bilendir." (el-Lu'lu'ul-Mekîn Min Fetâvâ İbn-i Cibrîn; s: 27).
aha haramcı zihniyyetli başka bir alim
bu kutlu doğum ve mirac kandilini de haram sınıfına sokmuş
 

Hakperest

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
9,800
Puanları
113
Anneler ve babalar gününü kutlamak caiz mi? Aslında her gün annelerin günü değil midir? Her gün annemize değer vermemiz önem göstermemiz, halini hatırını sormamız gerekmez mi?
Kullanıcı: Sorularlaislamiyet.com

| Tarih: Çar, 07/03/2012 - 01:00











Değerli kardeşimiz;
Anneler veya babalar gününü kutlamanın dinen sakıncası yoktur. Hatta anneler ve babalarla çocukları arasında yakınlaşmaya ve sevgiye vesile olduğu için, kişi böyle bir günde sevap da kazanabilir. Bu bir sevgi vesilesidir. Anne babaya her zaman gerekli değer ve hürmetin gösterilmesi gerekir.
Senenin tek gününü Anneler Günü ya da Babalar Günü ilan etmek belki bir yabancı âdetidir. Ama tümüyle de İslam’a aykırı düşen bir yabancı âdeti de değildir. Belki, eksik bir âdettir. Çünkü İslam, senenin tek gününü değil belki hayatın tüm günlerini Anneler Günü ve Babalar Günü olarak ilan eder. Bu itibarla, dışarıdan gelen her şeyi, yabancıdan geldiği gerekçesiyle hemen reddetmek yerine, İslam’a uygun olup olmadığını incelemek, uygun yanı varsa almak, yoksa uygun hale getirerek düzeltip ıslah etmek gerekir diye düşünmek yanlış olmasa gerektir.
Anneler Günü, Babalar Günü, çocuğun yaş günü, hanımla beyin evlilik yıl dönümü,.. gibi daha ziyade dışarıdan gelme yabancı âdetler, aslında iyiliklere vesile yapılabilecek âdetlerdir. Bunların içeriğini İslam’a göre düzenleyip uygulamakta mahzur olmaz...
Mesela Anneler ve Babalar Gününde annelerin, babaların, nenelerin, dedelerin, teyzelerin, halaların, amcaların, dayıların elleri öpülüyor, yaşlıların gönülleri alınarak memnun kılınıyorsa;.. yaş gününde çocukların sevinecekleri bir doğum günü toplantısıyla arkadaşlarıyla mutlu olmaları sağlanıyorsa, evlilik yıl dönümünde taraflar geçmişi bir daha hatırlıyor, aradaki sevgi, saygıyı yenileme imkanı buluyor, komşular bu vesilelerle bir araya gelerek kaynaşmalar söz konusu oluyorsa,.. neden bunlar yabancılara aittir denerek hemen reddetme mecburiyeti duyulsun?
İslamî hayat zevksiz, neşesiz ve eğlencesiz değildir. Sınırı aşmamak, ölçüyü taşmamak, israfa ve harama girmemek şartıyla İslamî hayatın da zevki, eğlencesi ve neşeli toplantıları olacaktır elbette. Nitekim Efendimiz (asm) Hazretlerinin doğumunu senelerdir kutluyoruz. Bu vesile ile toplantılar yapıyor, hayırlara vesile kılıyoruz. Kimse de İslam’da doğum günü kutlaması yoktur demiyor. Çünkü harama değil hayra vesile kılınıyor, günah değil sevaplar işleniyor...
Bazılarındaki gibi yabancılardan gelen her şeyi hemen sahiplenmek nasıl yanlışsa, hemen karşı olmak da öyle yanlıştır. Doğru olanı, önce bir incelemek, faydalı olanı almak, zararlı olana karşı olmak... İslam’ın bize makul telkini budur. Bu konuda Efendimiz (asm)’den fevkalade değerli ve düşündürücü muhteşem bir hatıra bize ışık tutup rehberlik etmektedir:
Sahabenin ileri gelenlerinden Temimdari, Şam’daki Hristiyanların kullandıkları zeytinyağı ile yanan bir kandili getirip Resulüllah’ın Mescidi’nin tavanına asmıştı. Görenler,
"Resulüllah’ın Mescidi’ne Hristiyanların kilisesinde kullandıklarını mı asıyorsun?"
gibilerden sitemde bulunmuşlardı. Müslümanlar o günlerde mescidi aydınlatacak kandili bilmiyorlardı. Yaktıkları hurma yapraklarıyla aydınlatıyorlardı mescidi. Akşam namazında mescide gelip de bir çanak içindeki yanan fitilin külsüz dumansız etrafı aydınlattığını gören Efendimiz (asm) Hazretleri tebessüm ederek sordu:

- Kim getirdi bunu mescidimize?

- Temimdari, Şam’daki Hristiyanlardan alıp getirdi, dediler. Herkes bir azarlama beklerken O’nun eşsiz iltifatı şöyle oldu:

- Temimdari! Sen bizim mescidimizi aydınlattın, Allah da senin kabrini aydınlatsın.

Daha çarpıcı açıklamada da bulundu:

- Faydalı şey Müslüman’ın cebinden düşürdüğü malı gibidir. Nerede, kimde bulursa hemen sahip çıkıp alır. Yeter ki o şey faydalı olsun, içeriğinde haram ve günah bulunmasın... (bk. İbn Hacer, el-İsabe, II/18)
Hristiyan’dan alınan böylesine faydalı bir kandil örneği varken, "Yabancıdan gelen âdetler alınır mı alınmaz mı?" diye sorulmaz bile. Belki yabancıdan gelen bu âdetler faydalı mı değil mi diye incelenir. Faydalı ise cebinden düşürdüğü kendi malı gibi sahip çıkılır, zararlı ise karşı konur, uzak durulur...
Mescid-i Saadet’e asılan bu kandil örneği, Islam’ın çağdaş anlayışını anlatan muhteşem bir misal olarak ufkumuzda asılı durmaktadır...
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet
anneler günü kutlamasına yabancılardan alınmasına rağmen helal diyor bu örnekte

hayret! küfür dememişler
 

nefahtü

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
21 Haz 2013
Mesajlar
5,117
Puanları
0
Nevruz, mecusilerin (ateşe tapanların) bayramı. İran'ın evveliyatından, perslerden, sasanilerden, acemlerden; zerdüştlerden gelme. Rasulullah efendimiz nevruzu yasakladı. Medine'de kutlanırken buldu, "Allah Teala, (ikisi de mecusi bayramı olan) nevruz ve mihrican kutlamalarının yerine, size daha hayırlı iki bayram verdi; Ramazan ve Kurban bayramları..." buyurarak, o kutlamaları men etti. Burda bir yasaklama vardır. Rasulullah efendimizin yasaklaması da haramdır. Yahudilerin, hıristiyanların, mecusilerin, putperestlerin bayramını kutlamak fıkıhta Müslümana tehlikeli görülmüştür. Mektubat'ta hinduların bayramını kutlayarak iştirak eden bir Müslümanın az kalsın imansız öleceğine dair bir hatıra vardır.
Ancak kutlayanlarada karışılmasın.Karıştıkça olaylarda büyüyor.
 

abdullah birisi

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
12 Mar 2013
Mesajlar
10,286
Puanları
83


din, devlete ve örfe ön ayak olur ve korur
din baskı unsuru ve örfleri tek tipleştirici değildir
ben böyle bir dine inanmıyorum şahsen

islama girdikten sonra bir afrikalıya tesettüre vs uyduktan sonra
kültürüne ait bir düğün dansını yasaklayamazsınız

bu islamda yoktu ayaklarına yatıp insanların farklılıklarına baskı kuramazsınız

newruz kültürel bir bayram halini almış (baştan beri de öyle olma ihtimali var)
ve islama muhalif etkinlikler içermediği müddetçe mübah olmalıdır
bu yaptığınız şuna benzer
herkes peygamberin yediği yemeklerden yesin
gayrısı yani acem/yöresel yemekler haramdır demeye benzer
ha la, ayak diretiyorsun hakperest,,,,korkma yahu, kürtlüğüne halel gelmez...
 

garip70

Ordinaryus
İhvan Üyesi
Katılım
30 Kas 2009
Mesajlar
2,779
Puanları
0
Nevruz baharın gelişiyle ilgili bir bayram olduğu için her kültürün kendine ait bir efsanesi var.
İslamla alakası olmadığı kesin, çünkü kültürel.
Haramlığını bilmem.

Bildiğim belli başlı bayramlar var. Onların dışındakilere de sıcak bakmıyorum:

Ramazan bayramı: Ramazanın kıymetini bilenlere...
Kurban bayramı: Allah'a kurban olabilenlere...
Cuma bayramı: Adı üstünde Cuma...
Ölüm: Mümin için gerçekten bayram...
En büyük bayram: Müminin Cennete girdiği gün...

Benim özel bayramım: Bana her gün bayram. Galiba deli bayramıydı adı... :)
 

Hakperest

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
9,800
Puanları
113
ـ4562 ـ2ـ وعن أنسٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْه قال: ]قَدِمَ رَسُولُ اللَّهِ # وَلَهُمْ يَوْمَانِ يَلْعَبُونَ فِيهِمَا فَقَالَ: مَا هذَانِ الْيَوْمانِ؟ قَالُوا: كُنَّا نَلْعَبُ فِيهِمَا في الْجَاهِلِيَّةِ. فقَالَ #: قَدْ أبْدَلَكُمُ اللَّهُ خَيْراً مِنْهُمَا: يَومَ ا‘ضْحىَ وَيَوْمَ الْفِطْرِ[. أخرجه أبو داود والنسائي
.2. (4562)- Hz. Enes (radıyallahu anh) anlatıyor: "Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) Medine'ye geldiğinde Medinelilerin iki (bayram) günleri vardı. O günlerde oynayıp eğlenirlerdi.
"Bu iki gün(ün mana ve mahiyeti) nedir?" diye sordu.
"Biz cahiliye devrinde bu günlerde eğlenirdik!" dediler. Aleyhissalâtu vesselâm:
"Allah, bu iki bayramınızı onlardan daha hayırlı diğer iki günle değiştirdi: Kurban bayramı, Fıtır bayramı" buyurdu." [Ebû Davud, Salât 245, (1134); Nesâî, Iydeyn 1, (3, 179).]


1 hz enes dışında neden bunu nakleden başka ravi yoktur, varsa neden zikredilmiyor
2 tek hadis üzerine haramın inşa edilmesi doğru mudur
3 hadiste geçen daha hayırlı tabirine nisbetle; mihrican ve nevruzun da hayırlı olduğuna işaret etmez mi
peygamber sav bu bilerek mi söylemiş yoksa hadisi rivayet edenin hatası mıdır

dinin, gelenek ve göreneklere bakışı nedir
mesela yerli malı haftası kutlamak caiz midir
zira bu haftanın newruzdan pek de bir farkı yoktur

not: kutlanması ya da kutlanması bana bir anlam ifade etmiyor
ancak kesin nass olmadan kimseye haram işliyorsunuz diyemem

sn erdoğan kutlamak zorunda kaldığı bir realiteyi
şimdi tek hadis( yani kesin nass olmadan) ile azeriler farisiler kürtler vs vs
on milyonların neşesini bulandırmak da istemiyorum

bulandığımız o kadar daha kötü şeyi bırakıp da
newruz üzerinden
din ile kültürleri karşı karşıya getirmek de doğru değil


anneler günü
babalar günü
öğretmenler günü
kutlu doğum haftası
bunların hepsini yeniden bu hadis üzerinden
yorumlayıp haram mı edelim
 

hirahos

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
35,948
Puanları
83
Yaş
52
Nevruzu kutlayanlar hepsi kafirdir denilmez. Denmemeli. Nevruz kutlarken niyetler önemlidir. Mecusileri/mecusiliği/zerdüştleri kast ederek yapmak ayrıdır; adet-gelenek olduğu için, eğlenme, sevinme maksadıyla yapmak ayrıdır. Haram da işlese, Müslüman helal olduğuna inanmadığı müddetçe kafir olmaz, günah işlemiş olur.

Rasulullah efendimizin Ebu Davut'ta nakledilen sözünü duyduktan sonra, bu kutlamalara katılmamak lazım. Teslim olalım. Ama memurdur, askerdir, mecburdur vs. vebali, kutlama emredenlerin boynuna... Hele, ateş üstünden atlamak, ateş etrafında toplanmak, halay çekmek, oynamak vs. asla yapılmamalıdır. Kadın erkek birbirine karışmak, beraber halay çekmek, beraber oynamak; bunlar zaten haram... Nevruzda olmasa başka günde olsa gine haram.

Nevruz günü her zaman yapılan işlerimizi yapmalıyız. Ayrıyeten, özel bir şeyler yapmak doğru olmayacaktır.

Şüphe varsa bile kaçınmak takvadandır. Gerisi herkesin kendi bileceği iş.

Ves'selam.
 

hirahos

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
35,948
Puanları
83
Yaş
52
Bildiğim kadarıyla, bir müddettir, resmi olarak nevruz kutlanacak diye zorlama yapılmıyor. Bir ara devletin mecburi kutlaması gibiydi. Bütün protokol katılmak zorunda kalırdı.
 
Üst