cevaplarınızı bekliyorum arkadaşlar

tuğba

Üye
Katılım
1 Eyl 2006
Mesajlar
48
Tepkime puanı
0
Puanları
0
tokalaşmak bize nikah düşmeyen kişilerle tokalaşmak günah mıdır yani bazen mecbur kalıyoruz bu günahmıdır
 
M

Murat Sâki

Guest
şafi mezhebinde abdest bozuluyor buda şafi mezhebinde haram olduğuna işarettir hem bayan, hem erkek açısından ama hanifi mezhebinde her hangi bir sorun yok, tokaştığınız kişnin niyeti önemlidir birde günahmı bilemiyorum günah olduğu ile ilgili bir duyum almadım
 

AdımcA

Akşam ... Yine Akşam ...
Katılım
9 Haz 2006
Mesajlar
2,420
Tepkime puanı
8
Puanları
0
dinen doğru değil tabi ki tokalaşmak.
ama bazen mecbur kalıyoruz hele öğretmenseniz.
tokalaşmadığınız zaman, size yabani gibi bakıyorlar, dışlanıyorsunuz.
...

tokalaşmak zorunda kalırsak, şöyle el ucuyla, emaneten tutuyormuş gibi tokalaşıyoruz.
mecburen ...
 
B

BeHReM

Guest
Peygamber'e (sav) bi'at eden kadınlar dediler ki: Ey Allah'ın Resulü biat ederken elimizi tutmadınız. Peygamber (sav) kadınların elini tutup tokalaşmam buyurdu.Hazret, Aişe (ra) biat ile ilgili şöyle buyuruyor: Allah'a yemin ederim ki Resulüllah'ın eli bir kadının eline dokunmadı. Sadece sözle onlardan biat aldı" .Peygamber (sav) bir hadis-i şerifinde şöyle buyuruyor: "Sizden biriniz başına iğne ile dürtülmesi,kendisi için helal olmayan bir kadına dokunmaktan daha hayırlıdır.

Biz O'nun ümmetiyiz,dahası var mı?mecbur diye bişey yok aslında.
 

berraksu

Aşafatlı
Katılım
2 Eyl 2006
Mesajlar
3,652
Tepkime puanı
85
Puanları
0
Yaş
36
Tokalasmak dinimizce uygun degildir. zina yerine gecer.
dokunarak zina olur.
Eger mecbur kalinirsa parmak uclariyla tokalasilabilir,
diye dinlemistim bir sohbette.
 

kadem

Profesör
Katılım
19 Ağu 2006
Mesajlar
1,622
Tepkime puanı
2
Puanları
0
hasretimsin' Alıntı:
Tokalasmak dinimizce uygun degildir. zina yerine gecer.
dokunarak zina olur.
Eger mecbur kalinirsa parmak uclariyla tokalasilabilir,
diye dinlemistim bir sohbette.

dokunarak zina? :confused1[1]:

bıraz daha açıklarmısınız.
 

berraksu

Aşafatlı
Katılım
2 Eyl 2006
Mesajlar
3,652
Tepkime puanı
85
Puanları
0
Yaş
36
kadem' Alıntı:
dokunarak zina? :confused1[1]:

bıraz daha açıklarmısınız.

Zinanin sekilleri vardir.

Göz ile zina vardir, bakmaktir (bu 2. bakisda gerceklesir).
Dil ile zina vardir, konusmaktir (bu keyfiyeten, gereksiz muhabbetdir).
Kulak ile zina vardir, dinlemektir (karsi cinsin bir baskasiyla konustugunda, sizin hic mi hic muhatabiniz degilken).
El ile zina vardir, dokunmaktir (tokalasmak gibi).
Kalp ile zina vardir, sehvet arzusu halinde gerceklesir. Kalp ile zina yukarida saydigim sekiller ile devam etmedigi sürece zina yerine gecmez.

Elimden geldigince aciklamaya calistim.
Insllah sorunuza cevap olmustur. :)
 

kemalali

Profesör
Katılım
18 Ağu 2006
Mesajlar
1,560
Tepkime puanı
10
Puanları
0
Kadınlarla erkeklerin tokalaşması,ellerin dokunmasıda haramdır.duydugunuz herşeye itibar etmeyiniz kardeşler.Mecbur kalmak diye birşey olmaz.birde başka günahımızda var bunuda yapalım bari gibi düşünceler vesveseler aklımıza gelebilir. Sahabeler,Evliyaullah,Takva Ehli bizim gibi yapmamıştır.Onlar çok zorluklara katlandılar.Bizi dışlamaları,yabani bakmalarını önemsemeyelim.Keşke İslam yeteri kadar ögretilseydi. Şafii mezhepinde kendi karısına ,köpege(yanlış anlamayın) dahi dokunursa abdest bozulur ;haram oluşu bundan dolayı değildir.4 Mezheptede haramdır.
 

tuğba

Üye
Katılım
1 Eyl 2006
Mesajlar
48
Tepkime puanı
0
Puanları
0
arkadaşlar cevaplarınız için teşekkür ederim ben mecburluk derken karşımızdaki insan tokalaşmak için elini uzattığında elimizi geri çekemeyiz ben bundan bahsetmiştim ama farklı anlaşıldı galiba bu durumda ne olması gerekir bunun cevabını arıyorum bu durumda parmak uçlarıyla olurmu arkadaşımızın dediği gibi bu konuyu biraz daha açabilirmiyiz
 

akabe

Üye
Katılım
8 Haz 2006
Mesajlar
14
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Karşı taraf elini uzatınca gülümseyerek baş işaretiyle mukabele yaparak ' ben tokalaşmıyorum, kusura bakmayın' diyerek kişinin kalbini kırmadan engelleyebilirsiniz. Ben öyle yapıyorum, anlayışla karşılanıyor. Öncesinde birkaç defa tokalaşmıştım, vicdan azabı yemiş bitirmişti. Şimdi bu şekilde davranıyorum ve Allaha şükür hep anlayışla karşılandım. Hatta abdest alıp namaz kılan insanlar bile alışkanlık haline getirdikleri için tokalaşmak istiyorlar, böyle davranınca doğru haklısınız vs. diyorlar, onlar için de bir hatırlatma oluyor. İslami hassasiyetin utanması olmaz. Önemsizmiş gibi gözardı ederek tokalaşmayı yaygınlaştırdığımızın farkına varmamız ve günlük hayatın koşturmacası içinde kaybolmayan kurallarımızın olması gerekir diye düşünüyorum.
 

islamveinsan

Doçent
Katılım
28 Eyl 2006
Mesajlar
1,360
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Konum
Suvas
S.a

İnandıklarına yaşamayanların kendilerine yeni bir din modeli geliştirmeliri bu olsa gerek...
Parmak ucuyla tokalaşılabilir diye bir hükmü de ilk defa duydum...

Haram ve necis olan ın azı çoğu aranmaz...
Domuz etinin 20 gr mı helal mi ?
Rakı dan bi duble ? :)

Tokalaşmak Kesinlikle haramdır... Mecbur kalıp tokalaşıyorsanız tövbe edin.. Haram olduguna iman edin... Bişey olmaz zaruri gibi nefse sığınırsanız imanınız gider.. Teyakkuz da olun...

Dinsizligi din adına yaşamayın...

Selametle...
 

KURAN

Üye
Katılım
9 Eki 2006
Mesajlar
70
Tepkime puanı
0
Puanları
0
tokalaşmak bize nikah düşmeyen kişilerle tokalaşmak günah mıdır yani bazen mecbur kalıyoruz bu günahmıdır

"Eğer nefsi emniyet bulunuyorsa değildir" bunun haricinde geniş bilgi istersen sor.Bu çünkü uzun bir konu.Yada Kur an da "evittabiin"kelimesi var yanılmıyorsam Nur suresi suresinde olacak onu iyi bilen birine açıklattırırsan daha yaralı bilgi almış olursun.
 

KURAN

Üye
Katılım
9 Eki 2006
Mesajlar
70
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Tuğbaya cevap

Kadın ve erkelerin (musafaha)el tutuşması ve bakması:Kadın olsun erkek olsun nikahı ebedi haram olanlara göbekle diz arası dışında kalan kısımlara bakmaya,şeriatta cevaz verlir.Nikahı helal olan kadınların ellerinden,yüzünden,ayaklarından başka hiç bir yerine erkekler bakamaz ve tutamaz.Kadınlarda,erkeklerin göbekle diz arasına bakamaz.Mahremi olsada olmasada.
Demek oluyorki:Mahremi olmayan bir kadının ellerine bakmaya şeriat izin veriyor."Bakması caiz olan bir azanın tutmasıda" caizdir.Öyle ise şeriata göre genç bir erkek yaşlı bir ninenin elini öpebiliyor ve yine genç bir kadın yaşlı bir dedenin elini öpebiliyor.
Nur suresi 31.Ayeti,kadınların hareketlerini açık olarak belirtmiştir.Bu ayeti kerimede"Evi't-tabiine gayri üli'l-ibreti mine'r-ricali" cümlesinin anlamı iyi incelenmelidir.Anlayamayanlar anlayanlara sormalıdır.iyi iftarlar.
 

islamveinsan

Doçent
Katılım
28 Eyl 2006
Mesajlar
1,360
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Konum
Suvas
Sa.

Din-i İslam 1400 sene önce ne ise bugünde "O" olmalıdır...
Din öyle katı ve tutucudur ki çağlara göre esneme, değişme ve modernleşmekten fersah fersah uzak şer i hükümlerdir...
Hz. Muhammed sas in anladığından ve yaşadığından/yaşattığından gayrısı islam a mal edilemez... Sünnet i seniye sadece Hz Muhammed sas in yaşadıkları ve söyleldikleri de değildlir... Eğer Efendimiz sükut etmişse bu da sünnetdir... Efendimizin telkin ettigi ve başkasına yaşamasını söyledigi ( kadınlar/eşleri) her davranış ve sözde sünnet i seniyeyi içerisine alır...

1400 sene sonra bugün; din için reform, ılımlı çabalar, light kavramlar, modern anlayışlar, çağdaş zihniyetler Din-i İslam ın hakikisinden uzak heva ve hevesle ortaya çıkan, nefsin tuzağı bir o kadar da islam ın uzağıdır.... vesselam..

Dün ün haram ve günah kavramları yerine bugün, bu da mı olur muş şekline algılanması ne kötü;
yaşadıklarımıza mı iman edeceğiz/bizden bu kadar mı diyeceğiz ?

Kadın ın yüzü helal diye kim söylemiş ?
Eğer delil olarak Ayet (Nur suresi ) ise bu ayeti bu şekilde tefsir eden kim ?
Evet yüz helal dir ama mahremlerine; namahrem e haramdır...

Kadın ın yüzü güzeldir... Kadın yüzüyle güzeldir... Kadın ın bütün güzelliği yüzünde zuhur etmiştir... Allah ın örtü emriyle muradı: güzelligin gizlenmesidir.
Bedenin en güzel yerinin açıkta bırakılıp helal sayılması; belki en çirkin kılların gizlenmesi ?
Sadece Ayet ile değil; akıl ile dahi çelişiyor...

Tokalaşmak ve yüze bakmak haramdır...
Görmek helaldir; bakmak haramdır...


Selametle....
 

KURAN

Üye
Katılım
9 Eki 2006
Mesajlar
70
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Sa.

Din-i İslam 1400 sene önce ne ise bugünde "O" olmalıdır...
Din öyle katı ve tutucudur ki çağlara göre esneme, değişme ve modernleşmekten fersah fersah uzak şer i hükümlerdir...
Hz. Muhammed sas in anladığından ve yaşadığından/yaşattığından gayrısı islam a mal edilemez... Sünnet i seniye sadece Hz Muhammed sas in yaşadıkları ve söyleldikleri de değildlir... Eğer Efendimiz sükut etmişse bu da sünnetdir... Efendimizin telkin ettigi ve başkasına yaşamasını söyledigi ( kadınlar/eşleri) her davranış ve sözde sünnet i seniyeyi içerisine alır...

1400 sene sonra bugün; din için reform, ılımlı çabalar, light kavramlar, modern anlayışlar, çağdaş zihniyetler Din-i İslam ın hakikisinden uzak heva ve hevesle ortaya çıkan, nefsin tuzağı bir o kadar da islam ın uzağıdır.... vesselam..
Arkadaşım İslam 1400 sene önceki islamdır diyorsun.Ozaman günümüzdeki değişiklikleri niçin kabullenip onları kabul ediyorsun.Mesala niçin internet kullanıyorsun da 1400 sene önce ki ulaklarla mesaj yada posta göndermiyorsun.
Niçin Ozaman ki yağ lambalarını ışıtmada kullanmıyorsunda bu gün elektrik kullanıyorsun?
Niçin bu gün arabaları,uçakları v.s kulanıyorsunda ;o zaman ki at,deve v.s kullanmıyorsun?
Bunları niçin yazdım:Bu sizin söylediğiniz kuran ruhuna ters.Neden mi?Fıkıhçılar 1400 sene önce bir konu hakkında yorum yapmış mesala. Bu aynen 1400 sene önceki gibidir değişmez demek,Kuran da "...ne kadar az düşünüyorlar.."ayetiyle ve akılla çelişmez mi?Bir de Kur'an "gelmiş,geçmiş ve gelecek"bütün her şey içinde değilmi?O 1400 sene sonrasını ve daha sorasını kur an da olduğu halde Peygamber efendimiz niçin açıklamadı hiç düşündünmü acaba.Bilmiyormuydu Haşa Yada her şey bu kadar mı ?diyerek.
Fıkıhçılar 1400 yıl önce bunları böyle açıkladı bu kıyamete kadar böyle demek onlara bir insan üstü bir ünvan ve kavram vermiş olmaz mı?
O zaman ddüşünme hakkını bizim yerimize kuran onlara vermiş olmuyormu?
Biz hiç bir şey düşünmeyecez,biz hiç kuran ayetlerine yorum yapamayacağız(biz derken alimleri kastediyorum)anlamına mı geliyor?Faraza ozanlarda organ nakli yoktu ve hiç bir fetva verilmemiş bu gün ise var din adamları fetva veriyorlar.Onlar şimdi yanlışmı yapıyor.!400 yıl önceki dinin ruhuna ters mi düşüyor.V.S ör.ler artırılabilir.O zaman "Alimler peygamberlerin veresesidir"hadisi şerifinene sizin söylediğiniz ters düşmüyor mu?Verese nedir vekikdir.Vekillik nedir?Şimdi siz bir okulda öğretmen olsanız.asıl müdürde olmasa.Sizi vekil müdür tayin etseler.Asıl müdüre verilen yetkiler size verilir mi verilmez mi?Şimdi ozaman bu alimler sadece 1400 evvel vardı şimdi yok demek akılla bağdaşır mı?
Kısaca şunu söylemek lazım ki:"Kur'andan zamana göre feyz almak lazım:"yoksa Kur 'an bize hidayet etmez."Fev ga külli zi ilmin alim"herbilginin üstünde bir bilgin vardır. Yine Fatır süresi 32 de Allah:"Bu kitabı kullarımızdan seçtiğimiz kimselere miras bırakmışızdır....."Yine hac su.8-9.ayette"Bir kısım insanlar vardır.Bunların Allah hakkında yeteri kadar bilgisi yoktur,bilenede sormaz,büyüklük taslarlar.Kur'an'ın hakikatını da bilemez kendilerini halı sanarak diğer insanları yolunda saptırmak isterler.Dünyada rezillik onlaradır.Kıyamet günüde onlara yakıcı azabı tattırırız."
sen bu ayetleri,hadisleri düşün.Sonra bu 1400 sene meselesini birdaha düşün.Hadi A.E.O.
 

islamveinsan

Doçent
Katılım
28 Eyl 2006
Mesajlar
1,360
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Konum
Suvas
Sa.

Akıllı adama lafın tamamı söylenmez bilirdik; takii şimdiye dek...

Kardeşim din 1400 sene önce Hz Muhammed sas e gelen din dir....
Aynı samimiyeti yine haykırıyorum..

1400 sene öncesini yaşayalım demiyoruz, arabaya binmeyin, elektrik kullanmayın, internete girmeyin yada bunlar haram demiyoruz... Daha önceki yazılarımda bunu izah etme geregi duymuştum... Biliyordum böyle bir tepkinin gelecegini... Kaç zaman oldu düşünmeden söz söyleme sanatının ehline düştügü zaman a ???

Din in sahibi ve muhatabı Resülu Ekrem değil mi ?
Din i en iyi yaşayan, en doğru anlayan, Kur'an ın en büyük Müfessiri, en doğru anlatan, yaşayan Kur'an değil mi ? Biz din-i Ondan öğrenmiyormuyuz ?

1400 seneden kastımız şu; faiz 1400 sene önce haramsa şimdi de haramdır..
mut'a nikahı 1400 sene önce yasak ve haram sa şimdi de haramdır...
kadın ile el sıkışmak tokalaşmak 1400 sene önce haram, şimdi de haram
resim 1400 sene önce haram dı şimdi de haram

Umulur ki anlatabiliyorumdur...
1400 sene öncesinden kastım; çöllerde yaşayalım, kılıçla savaşalım, gazoz içmeyelim, şampuanla yıkanmayalım, çikolata yemeyelim, arabaya binmeyelim, çarık giyelim, sedirde yatalım, televizyona bakmayalım............
... şeklinde bir algılama olamaz... Düşün ve görki anla....

Selametle...
 

KURAN

Üye
Katılım
9 Eki 2006
Mesajlar
70
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Sa.

Akıllı adama lafın tamamı söylenmez bilirdik; takii şimdiye dek...

Kardeşim din 1400 sene önce Hz Muhammed sas e gelen din dir....
Aynı samimiyeti yine haykırıyorum..

1400 sene öncesini yaşayalım demiyoruz, arabaya binmeyin, elektrik kullanmayın, internete girmeyin yada bunlar haram demiyoruz... Daha önceki yazılarımda bunu izah etme geregi duymuştum... Biliyordum böyle bir tepkinin gelecegini... Kaç zaman oldu düşünmeden söz söyleme sanatının ehline düştügü zaman a ???

Din in sahibi ve muhatabı Resülu Ekrem değil mi ?
Din i en iyi yaşayan, en doğru anlayan, Kur'an ın en büyük Müfessiri, en doğru anlatan, yaşayan Kur'an değil mi ? Biz din-i Ondan öğrenmiyormuyuz ?

1400 seneden kastımız şu; faiz 1400 sene önce haramsa şimdi de haramdır..
mut'a nikahı 1400 sene önce yasak ve haram sa şimdi de haramdır...
kadın ile el sıkışmak tokalaşmak 1400 sene önce haram, şimdi de haram
resim 1400 sene önce haram dı şimdi de haram

Umulur ki anlatabiliyorumdur...
1400 sene öncesinden kastım; çöllerde yaşayalım, kılıçla savaşalım, gazoz içmeyelim, şampuanla yıkanmayalım, çikolata yemeyelim, arabaya binmeyelim, çarık giyelim, sedirde yatalım, televizyona bakmayalım............
... şeklinde bir algılama olamaz... Düşün ve görki anla....

Selametle...

Ben size Hocalara yazılmış bir yazıyı yazmak istiyorum.Ve bu konuyu burda kapatacağım.Çünkü anladım ki yazdığım ayet ve hadisleri iyi tahlil edip,üzerinde fazla düşünmemişsiniz.
GURULANMA

Gururlanma hey koca imam,hakikatten kalıyorsun ırak,
Nur suresi 31.ayetini açıklayamıyorsan,imamlığı bırak.

Nefsine hakim olmuş erkekler,kadınlar,
Birbirleriyle el tutuşurlar,bayramlaşırlar.

Bu konu açıklığa kavuşmuştur Mülteka kitabında,
Kitabın 428.sayfasında,nazar babında.

Genç erkekler,ihtiyar kadınlarla musafaha ederler,
Genç kadınlar da,ihtiyar erkeklerle böyledir derler.

İşte Nur suresi 31.Ayeti.
Anlayanabilene veriyor beyanatı.

İhtiyar,ecnebiyye kadınlarla,caizdir musafaha,
Her iki tarafta,nefsani emniyet bulunursa.

Bunlara Kur'an-ı kerim demiştir:-Evittabi'in-
böyle fetva vermiştir:Enisü'l-abidin-

İrşatçıya yetmez,okul diploması almak,yabancı dil bilmek,
Kitabullah'a,Rasulullah'a varis olup,onlardan bilgi almak gerek.(Varislikle ilgili ayet ve hadisleri daha önce yazmıştım)

AÇIKLAMA :
Mülteka :Fıkıh kitaplarından bir kitabın adı
Nazar Babı :Mülteka kitabının bir bölümü
Musafaha :El tutuşmak,öpmek.
Ecnebiyye :Nikahı caiz olan kadınlar.
Nefsani emniyet :Kötü niyetle değil,saygı ve hürmetle.
Evittabi'in :Nur suresi 31. ayetten bir kelime
Enisü'l-abidin : Bir kitabın adı.
İrşatçı :Allah'a ulaşılan yolu göstermek
Kitabullah :Kur'an-ı Kerim
Varis :Mirasçı,malın,mülkün kendine kalması.


"o"ayeti kimin yorumladığınıda yazmış oldum böylece size.A.E.O Hayırlı iftarlar.Bu işin tabi birde şeriatten hariç hakikat kısmıda var ama ben bunlara girmeyeceğim.
Ayrıca iltifatınız içinde çok teşekkür ederim.Kur'an,islam,tasavvuf gibi konularda yazı yazan,bilgilendirme yapan bir kalemin uslubuna yakıştıramadım doğrusu.Alındığım için değil;Ayet,Hadis konuşulurken bu tür sözler kirletiyor.....
 

islamveinsan

Doçent
Katılım
28 Eyl 2006
Mesajlar
1,360
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Konum
Suvas
Sa.

Kardeş sen; Muhaddis yada Alim misin bilmiyorum..
Ben değilim. Onun için Ayetve Hadisleri kendim tahlil ve tevil etmek gibi bir acziyete düşmek istemiyorum. Tevil eden Alimlerden anladığımı buraya taşıyorum.
Bugüne kadar hiç bir islam aliminin bu konularda helal dedigini de duymadım.
Diyemezde...
Hem ayet i anlamak için hadisi iyi bilmek gerek.
Sonra nüzul sebebini bilmek gerek. Kime ve niye geldigini bilmek gerek
vesselam..

Selametle.
 

KURAN

Üye
Katılım
9 Eki 2006
Mesajlar
70
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Sa.

Kardeş sen; Muhaddis yada Alim misin bilmiyorum..
Ben değilim. Onun için Ayetve Hadisleri kendim tahlil ve tevil etmek gibi bir acziyete düşmek istemiyorum. Tevil eden Alimlerden anladığımı buraya taşıyorum.
Bugüne kadar hiç bir islam aliminin bu konularda helal dedigini de duymadım.
Diyemezde...
Hem ayet i anlamak için hadisi iyi bilmek gerek.
Sonra nüzul sebebini bilmek gerek. Kime ve niye geldigini bilmek gerek
vesselam..

Selametle.

4 mezhep kurucuları alimmiy di değil miydi?Pekala islam tek mi değil mi?Yani islam efendimizin öğrettiği islam değilmi? O'nun zamanın da mezhep varmıydı.Halifeler zamanında mezhep varmıy dı?YOK.Neden halifelerden sonra mezhepler çıktı.Mezhepler olmazsa din eksik mi kalacaktı?haşa.Mezhepler "hak "değil mi?Hak.Şimdi sen buradan ne anlıyorsun?
Burada ki mesele "YORUM"farkı dır.Her alim kur'an ın tam hakikatini biliyor mu?Hayır.Sadace yorum yaparak tefsir ediyor.
Ha şunu söylüyeyim ben alim yada muhaddis değilim.Bende alimlerden okuduğumu yazıyorum.O fıkıh kitabını yazan bir alim.Diğer kitabı yazan bir alim.Onları okuyup yorumlayan alim.v.s
Ben sana bu konunun birde hakikat kısmı var demiştim ya onu yazım.Madem bu kadar cevaplaştık.
"Hakikate gelince:Erkek olsun kadın olsun nikahı haram olsun helal olsun,Nefs-i emmarede(Nefsi kötülüğü emreden)olan bir insana(erkekse kadına,kadınsa erkeğe)neresine olursa olsun bakmaya,tutmaya,öpmeyede izin yoktur.
Safiye derecesinde olanlar birbirlerinin elini de,ayağını da,sakalını da öpebilirler.Bunlar can kardeşidirler:-İnnemel mü'minune ihvetün-Ancak,inananlar kardeştir.İşte bu ayet-i kerimenin sırrı bu mertebede tecelli eder.
Ör:Nefs-i emmarede(Nefsine hakim olamayan)bir erkeğin,kız kardeşinin kollarına ve bacaklarına bakması şeriate göre caiz isede hakikata göre haramdır.
Yine "safiye"derecesinde (Nefsine tamamıyle hakim)olan bir erkek yabancı bir kadının kollarına ve bacaklarına bakması şeriate göre haram isede,hakikate göre caizdir.Çünkü bunların bakışı şehvetten değildir.rahmettendir,tutmakta böyledir.
Bunun aksini iddia edenler alim de olsa,sofi de olsa,avam bölüğündeki insanlardır.
Havas bölüğünde olanlar bunu inkar edemezler.
Havassü'l-havas bölüğündekiler ise ayne'l yakin(görerek)inanırlar veuygularlar.
Açıklama:Bu üç bölük Kur'an da
Avam=Eshabu'l-meş'eme(Nefs-i-emmare,levvame vemülhime-)de bulunanlar
Havas=Eshabü'l-meymene(Nefs'i-mutmainne,radiye vemerdiyye-)bulunanlar
Havassü'l-havas=Sabikun(mukarrebun)(Safiyye.Fark,Tevhih)de bulunanlar
Vakia suresinde bunların hallerini öğrenebilirsiniz.
Maddi makamlarda insanların halleri eşit olmadığı gibi,manevi makamlardada eşit değildir.
Bu ilahi bir kanundur.Yüce yaratanımız,bu durumu Bize Kur'an da açıklıyor.
Fatır suresi32.ayetten bir meal"...Onlardan(kullarımızdan)kimi kendine yazık eder,kimi orta davranır,kimide Allah'ın izni ile iyiliklere koşar.İşte büyük lütuf budur."
Zuhruf suresi 32.ayetten bir meal:"Birbirlerine iş gördürmeleri için kimini kimine derecelerle üstün kıldık."
Bu konuşmaları tartışma olarak yazmıyorum.Bir konuda farklı olarak bildiğim açıklamaları yazıyorum sadece.Ufuk açma açısında.Yoksa herkes bildiğini,uygulamada yada söylemede serbest.
Bu konuda daha yazacak bir şeyim yok.
Birde ben sizin yazdığınız:"görmek helal,bakmak,dokunmak haram"cümleniniz
kur'an da hangi ayet ve hangi hadiste geçtiğini merak ediyorum.Bunları bana yazarsan çok memnun olurum.
Bu konularda da fazla konuşmak benim tarzım değil.Benim tarzım Profilim diyelim sizin deyiminizle;"Güzel ahlak ve müslümanların sadece takiyede kalmayarak ibadet haricinde kur'an ışığında çağı ışıtması ve bunu bütün dünyaya yayması konusudur.Bir de daimi zikir daimi zikir.Allah cümlemizi mavaffak etsin.AEO
 
Üst