Cennet'den kovuluş ve Habil-Kabil hikayeleri neyi temsil eder?

adams77

Kanalizasyoncu
İhvan Üyesi
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
24,260
Puanları
113
kesin kanıt var ama. işte bulunan kemik ve iskeletler. yaşı saptanabiliyor ve milyon yıl yaş çıkıyor. karbon testi bize bu imkanı veriyor.

çiftçiliğe başlama tarihi de saptanmış ve sadece 10 bin yıl yaşında çıkmış. o halde?...

o halde insanlar milyonlarca yıl avcı-toplayıcı olarak yaşamışlar ve çiftçiliği sonradan öğrenmişler. bu kadar açık. bunun nesinden şüphe duyuyorsun?
Aslında insan 'ın dış dünya ile ilgili bir sorunu yok ki? Senin avcı-toplayıcı olarak yaşamış dediğin insanlar ile senin aranda hiç bir fark yok ki? İnsan 'ın dışındaki her şey onun için araçtır aynen bedenimizdeki elimiz gibi kullanımı bizim sorumluğumuza verilmiş.

Onlarda dünya üzerinde yaşadılar ve senin gibi aynı şeylerden sorumlu oldular. Düşünsene insan 'dan insan 'a gen yolu ile devir teslim yapılan miras içten gelen hissiyatlar, davranışlar değil mi?

Bütün mesele insan 'ın içinde gelen ses yani iç ses 'i (adem içeride)
sevgi fazla abartırsan zararlı eksik bırakırsan zararlı denge çok önemli
sahip olma duygu ego ile birleştiğinde hem kendimize hem çevremize zararlı
yiyip içme fazlası zarar azıda zarar yine denge
iyilik ve kötülük aynen
İnsan 'ı insan yapan dış görütün değil içinde taşıdığı hissiyatlardır yani dış dünyaya içindeki tepkiyi dışa vurmasıdır. Bu yüzden kitap insan 'a hitap ettiği için ona görmediği içine misal ve örnek olarak dışarıda gördüğü benzerleri üzerinden mesaj vermektedir. Sen kitapta dağ geçtiğinde onu dışındaki dağ zan ediyorsun oysa senin bunu alıp içinde bir yere koyman gerekiyor.

adem cennetten kovulduğunda yaptığı hatanın farkında vardı ve tevbe etti tevbesinin sonucundan bir takım kelimeler aldı neden yaptığı hatayı düzeltmek için değil mi? Peki ilkin hata yapan adem aldığı bu kelimeler ile hata yapmadı mı? yada yapmıyor mu acaba? Çünkü onu hataya sevk eden iblis ile aynı ortamı paylaşıyor!

düşünsene biz adem 'in oğluyuz ondan bize gen yolu ile geçen davranışlar, hissiyatlar vs vs yok mu?
içten dışa, dıştan içe kendini kontrol etme şansına sahip bir sistemde yaşıyoruz. Adem hata yaparsa, adem hatasını fark etme şansına bizimle , biz hata yaparsak ademle fark etme şansına sahibiz.

Bütün mesele yaşadığımız alanda işleyen sisteme dengeli bir şekilde adapte olmaktır. Hissiyatlarımız , düşüncelerimizi , felsefemizi, değerlerimizi bütünü ile nefsimize değil yaratılan fıtrata bağlamalıyız. Mevcut işleyen sistemde herkes kafasına göre bir hayat sürmek istersen düzensizliği ve kaos 'u sen düşün. Genele bakarsak bütünü ile problemlerimiz aynı bazılarımız bazı şeyleri aşmış bazılarımız ise aşamamış durumda.

Bize verilmiş mükemmel bir yaşam alanı var fakat bizler buraya adapte olup temiz tutmak yerine dahada kirletme yolu tercih ediyoruz neden? çünkü ahirete iman zayıf
 

Mugalata

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
10 Mar 2014
Mesajlar
4,252
Puanları
63
adem simge. gerçekte birçok ademve bir çok havva var. bizler de onların torunlarıyız.

"adem ve havva'nın cennet'den kovuluşu" eski bir avcı-topayıcı topluluğun bakış açısıyla yazılmış bir öykü. bunu yazdım ilk mesajımda.

kuran simgelere ve öykülere çokça başvurmuş. anlatmak istediği başka bir şey. mesela "topraktan yarattık" derken kastettiğinin başka bir şey olduğu anlaşılıyor. suya da işaret ediyor, "alak"a da ediyor, çok isabetli biçimde.

yani "alak"dan söz eden kuran'ın, aynı somutlukla toprağa da işaret etmesini bekleyebilir misin? olur mu öyle şey?

adem simge, havva da.
 

adams77

Kanalizasyoncu
İhvan Üyesi
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
24,260
Puanları
113
Mugalata;1638592 adem simge' Alıntı:
Ben senin simge anlayışını çözemedim :)

bizler tek parça varlıklar değiliz bedeninde bunu görebiliyormusun?
 

adams77

Kanalizasyoncu
İhvan Üyesi
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
24,260
Puanları
113
yani somut gerçekler olarak verilmediğini anlatmak için simge diyorum. misal ve örnek o anlamı vermez. adem ve havva simgedir.
Güzel abim senin görmediğin şeyler zaten misal ve örnek veriliyor. Sende bu misal ve örnekler üzerinden düşünebiliyorsun :) Sana dağ örneğini verdim. Dağ kelimesi dünya için farklı bir şeydir insan için farklıdır.

Benim görmediğim bir şeyi bana nasıl izah edeceksin? yada anlatacaksın?
 

Mugalata

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
10 Mar 2014
Mesajlar
4,252
Puanları
63
Güzel abim senin görmediğin şeyler zaten misal ve örnek veriliyor. Sende bu misal ve örnekler üzerinden düşünebiliyorsun :) Sana dağ örneğini verdim. Dağ kelimesi dünya için farklı bir şeydir insan için farklıdır.

Benim görmediğim bir şeyi bana nasıl izah edeceksin? yada anlatacaksın?
peki sence neden eski hikayeler kuran'a girmiş olabilir?
 

adams77

Kanalizasyoncu
İhvan Üyesi
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
24,260
Puanları
113
peki sence neden eski hikayeler kuran'a girmiş olabilir?
Eski hikayeler neden girmiş. Zamanla kelimeler kayma gerçekleştiriyor. Kelimelerin yerine geçen farklı mana ve anlamlar üzerine bina edilen düşünce fikirlerde bizleri bu noktaya götürüyor.

Senin dağ olarak gördüğün şey taş parçalarında oluşmuş bir yapı değil mi? Kitabın taş dediği şey ise bahanedir(insan 'i terim olarak). Sen bu bahaneleri biriktirirsen dağ olur ve aşman ve geçmen zorlaşır.
Kitapta dağların yürüdüğü söylenir oysa çevredeki dağlarda böyle bir şey görebiliyormusun? Dağların Davut ile birlikte secde ettiğinden bahsedilir. Gördüğün dağ nasıl secde edecek.

Her şey kitabın bahsettiği kavramları doğru alana koymadan mana ve anlam vererek anlamaya çalışmak ile oluşuyor. Şuan kitap dış dünyaya göre anlaşılmaya çalışıldığı için anlaşılması zorlaşıyor oysa kitap dış dünyaya değil insan 'ın bizzat kendisine içine hitap ediyor. Bu yüzden gün kavramının güneş 'in doğuşu ve batışı ile anlaşılması yanlış. Herşey içinde gerçekleşir sorumluluğun olarak dışa vurursun.

Hani anlatırsın anlatırsın hadi göster bakalım ne anladın :)
 

adams77

Kanalizasyoncu
İhvan Üyesi
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
24,260
Puanları
113
@Mugalata

sicim kuramını inceleme fırsatın oldumu hiç
 

Mugalata

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
10 Mar 2014
Mesajlar
4,252
Puanları
63
incelemedim. bana göre değil öyle kuramlar. :)
 

ihvanistanbul

AkhenAton
İhvan Üyesi
Katılım
4 Eki 2009
Mesajlar
6,378
Puanları
113
adem simge. gerçekte birçok ademve bir çok havva var. bizler de onların torunlarıyız.

"adem ve havva'nın cennet'den kovuluşu" eski bir avcı-topayıcı topluluğun bakış açısıyla yazılmış bir öykü. bunu yazdım ilk mesajımda.

kuran simgelere ve öykülere çokça başvurmuş. anlatmak istediği başka bir şey. mesela "topraktan yarattık" derken kastettiğinin başka bir şey olduğu anlaşılıyor. suya da işaret ediyor, "alak"a da ediyor, çok isabetli biçimde.

yani "alak"dan söz eden kuran'ın, aynı somutlukla toprağa da işaret etmesini bekleyebilir misin? olur mu öyle şey?

adem simge, havva da.

Abi belki sende simgesindir. Git bi elini yüzünü yıka yaw.
 

Mugalata

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
10 Mar 2014
Mesajlar
4,252
Puanları
63
@Mugalata senin kafan karışmış :)
karışık kafa iyidir. düşünmek, sorgulamak iyidir. iman demek büyük varlığa inanmak demektir, küçük kıssalara değil. o kıssalar, kendilerinden hisse almak içindir.

din dogmalar yığını değildir. yani maalesef öyle olup çıkmıştır, ama aslında öyle olmamalıydı.

bu kıssanın hissesi, karışık kafa iyidir. :)
 
Üst