Cemaat mi Tarikat mı?

Hangisini Seçersiniz?

  • Cemaat

    Oy: 29 33.0%
  • Tarikat

    Oy: 48 54.5%
  • Hiçbiri

    Oy: 17 19.3%

  • Kullanılan toplam oy
    88
  • Anket kapatılmış .

GENERAI_

Asistan
Katılım
15 Eyl 2007
Mesajlar
312
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Risale-i Nur Hareketi, hiçbir zaman tarikata karşı olmamış ve hele düşman hiç olmamıştır. Ancak bu hareket ne Nakşiliğin bir kolu ve ne de başlı başına bir tarikattır.

tarikat cemaat değil önemli olan hakikattir...
vesselam
 

katade_ra

Üye
Katılım
22 Eyl 2007
Mesajlar
2
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Konum
istanbul
hakikat mafiret

Şeriat Tarikat Yoldur Varana,

Hakikat Mağfiret Ondan İçeru.

Tasavvuf bir yönden okuldur.Farklı bir bakış açısı olarak tasavvufu mektebe benzetmek yerinde olacaktır.Mesela lise öğrencisi önce hazırlık sınıfını okur.Hazırlık sınıfının ardından da birinci sınıfa geçer.Daha sonra da lise 2 ve lise 3’ü okur.Böylece sınava hazır duruma gelir.Birinci sınıftaki öğrencinin,ikinci sınıfın sorularını çözmeye kalkması anlamsızdır.Aynı lisede olduğu gibi tasavvufta da 4 sınıf vardır.Şeriat bu sınıfların ilki olmakla beraber,tarikat ikinci sınıf,hakikat üçüncü sınıf ve son sınıf da marifettir.Şeriat sınıfını geçmeden hakikat sınıfına dahil olmak imkansızdır.Eğitim ve öğretim kurumları olan okullar öğrencileri üniversite sınavına hazırlarlar.Herhangi bir eğitim almayan kimsenin sınavı geçmesi mümkün olabilir mi? Şeriat-Tarikat-Hakikat ve Mağfiret dörtlüsü geçilmeden de manevi alemde başarılı olmak çok ama çok zordur.Eğitim-öğretim alanındaki elemanlar ile tasavvuftaki elamanlar büyük ölçüde benzerlik gösterirler.Okulda öğretmen vardır.Öğrenciye yardım olur.Öğrenci de ilmi öğretmen aracılığı ile alır.Öğretmen olmasa öğrencinin işinin ne kadar zor olduğu tartışılmaz bir gerçektir.Tasavvuf aleminde de mürşidi kamiller öğretmen görevi yaparlar.Mürşidi kamillerin ilminden nasiplenecek kişiler de bu yolun yolcuları sufilerdir.
 

ubeyd_el_turki

Doçent
Katılım
28 Mar 2007
Mesajlar
720
Tepkime puanı
16
Puanları
0
fetullah gülen Kuran-ı Kerim ayetleri için çok serttir derler diye cümle kullanmadı mı ?
Ey Mübarek, bir kişinin bir sözü cımbızla çekilerek alınırsa hemen hemen bütün tasavvuf alimleri hatta bir çokta fıkıh alimi,müfessir,muhaddisi tenkid eder,tekfir edebilirsiniz.

Buna benzer bir cümleyi Niyazi-i Mısri Hz.leride eder bilir misiniz ?
Kadı Beydavi Rh.'in "Allah-u Teala yaptığından sorulamaz" şeklinde ayet-i kerimeyi tercümesine,tefsirine "BU KELİME ZULÜM KOKUYOR" diyor...
Sadece bu kelimesini seçer isek Niyazi Misri Hz.lerini neredeyse tekfir bile edebiliriz.İnsanların bir cümlesine değil, bir çok sözlerini dikkatle incelemek gerektir, iman dairesinden çıkarmak için...

UNUTMAYINIZ Kİ BİZ F.GÜLEN BAĞLISI DEĞİLİZ, AMA BİR SUFİ OLARAK ŞUNU AÇIKCA İFADE EDEBİLİRİZ Kİ, MANEVİ DÜNYADA GÖNÜL DÜNYASINDA BİR MAKAMI VARDIR VE DE ÖNEMLİ BİR MAKAMDIR.

Sorosun parasıyla genişleyen zaman gazetesinde köşe yazarı Sadece Lailaheillallah demek cennete girmek için yeterli demedi mi ? fetullah gülen papaya mektup yazarken dizdiği metiyelerin onda birini Atatürke dizmedi ? acaba papa hazretleri ( onun kullandığı üslub) Atatürkten daha mı çok İslama hizmet etti.
Bu adam cemaatçilerin en büyükleridir. Ecevit döneminde büyüdü Akp döneminde palazlandı.
Bu sözler siyaset ve manipülasyon kokuyor, mübarek.Biz İMAN meselesine bakarız.Siyasete değil.

şimdi bu tür cemaatlerin nesine güveneyim nasıl samimi bulayım ?
Sizin güvenmenizin,samimi bulmanızın bir bağlayıcılığı olmaz kardeş.Siz birey birey imanlarına bakar,samimiyetlerine bakar ona göre bireyler hakkında birsöz söyleyebilirsiniz, bir kişiden yola çıkarak "hepsi böyledir" demek değersizdir.
İslam Akaidi böyle demiyor, ama siz ısrar ediyorsunuz.

evet Kuranı Kerimi sert buldukları için törpülemek istiyorlar.
Bu sözünüzü kim duyarsa duysun çok üzülecektir.Böyle bir sözü uyarmamıza rağmen kullanmanızda kusura bakmaz iseniz bize göre Kur'an-ı Kerim'e karşı edepsizliktir.Sırf birilerinize kızgınlığınızdan dolayı görüşünüzü desteklemek amacı ile Kur'an-ı Kerim'e karşı böyle bir ifade yakışık almıyor.

Zamana göre değişken olduğunu fetullah gülen söylemedi mi ?
Biz şahsı ile görüştükten sonra böyle olmadığının ifadenin herkes tarafından anlaşılmasının zor olacağını size söyleyelim.

Kuranda yahudilerle hıristiyanlarla ilgili olarak yazılanların o zamana ait olduğunu bu zamanki kafirleri kapsamadığını kendisi kitabında yazmadı mı ?
Şimdi bunu ciddiye almak mümkün mü ?
Buradada yine bir manipülasyona ya da dezenformasyona inanıyorsunuz.
O kitapları ve diğer kitaplardaki ilgili bölümleri okumadan manşete bakarak başkalarına inanarak fikir sahibi olmak HATADIR.

İslamiyet siyaset değil ki dümen kırasın ona buna hoş görünesin. İslam ne ise odur.
Ancak siz hemen hemen tamamen siyasi ifadeler kullandınız.

Demokrasi gibi kafir icadını İslamın içine yerleştirmeye kalkarsan tökezlersin. çünkü çelişki içine düşersin.
Yanlış yaparsın fakat köklü yanlışlar doğruları götürür.

Bunlar sizin fikirlerinizdir, unutmayınız sizin fikirleriniz TAMAMEN DOĞRU, DEĞİŞMEZ GERÇEK VE ULAŞILABİLECEK NİHAİ SONUÇ DEĞİLDİR.

Üstelik siyasetten bahsediyorsunuz...
 

kemalali

Profesör
Katılım
18 Ağu 2006
Mesajlar
1,560
Tepkime puanı
10
Puanları
0
Tabikii tarikat. Bugun Ehli Sünnet alimleri varsa bu Nakşibendi Tarikatı vesilesiyledir.

Malum cemaatin bazı mensupları ve başı(hakkında iyimser olmaya çalıştım fakat yanılmışım.) dinlerarasıdiyalog faaliyetleri yapıyorlar.
 

ihvanistanbul

AkhenAton
Katılım
4 Eki 2009
Mesajlar
7,661
Tepkime puanı
2,338
Puanları
113
Konum
istanbul
Tabikii tarikat. Bugun Ehli Sünnet alimleri varsa bu Nakşibendi Tarikatı vesilesiyledir.

Malum cemaatin bazı mensupları ve başı(hakkında iyimser olmaya çalıştım fakat yanılmışım.) dinlerarasıdiyalog faaliyetleri yapıyorlar.

Nakşibendi tarikatı diyerek çerçeveyi daraltmaya lüzum yok. Tüm hak tarikatların yetiştirdiği şeyh efendiler, müridler vesilesiyledir sahip olduğumuz pek çok güzel şey.
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
Bakiyorum da cok kisi tarikata tiklamis ve sunu hic bir kere düsünmediniz mi cemaat olmazsa tarikat olur mu? veya ben buna söyle de diyeyim tarikat var ve peki bugün günümüzdeki insanlar olarak cemaat at da olmazsa o tarikat´a kim sahib cikar veya o tarikat denilen seye de kim intisab eder bunuda bana dermisiniz?.

Tek basina bir tarikat mi oluyor ve o zaman da kendi kendine zikir ve tesbih edip durur o sahsiyet de.
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
Tarikat tasavvuf okuludur Okul öğretmen/öğrencisiz olmaz.Burada"cemaat" ten"Sadece ilim öğrenmek veya öğretmen ehliyeti olmayan kimselerden din dersi almak"kasdediliyor.Tarikat ise zaten kasıt belli
Ben onu bunu sunu bilmem tarikat da cemaat ister yani kisiler ve icinde olup onda daim olacak insanlar dan bir topluluk da bilmem anlata bildim mi nasil ki bir okul sinifi ögrencisiz olmuyorsa tarikat da cemaat ister diyorum.
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
Ben demiyorum ki bugün günümüzdeki gibi ve herhangi bir cemaat da illa olsun diye isim vermiyorum ve bir misal olarak Arife tarif gerekmez.
 

talib

Kıdemli Üye
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
21,906
Tepkime puanı
1,076
Puanları
0
Konum
İstanbul
Her tarikat zaten cemaattir. Tarikat/tasavvuf olmadan da hakikate yol bulmak, ender insanlar içindir.

Cemaat ise tarikat değildir. Birlikteliktir sadece. Daha fazla bir anlam yüklenmesi hata olur.
 

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
Ne tarikat ne cemaat..

önemli olan bulunulan yerin hak meşrepler dairesinde olmalı..ehli sünnet dairesinde yer alması..

isimler yanıltıcı olabiliyor..

bi bakarsınız tarikat adı altında türlü sapkın itikadlar olabilir..misal şu galibi tarikatındaki bozuk itikadlar misali..
bir bakarsınız cemaat adı altında bozuk itikad aşılanabilir..

Mesnevide denildiği gibi,
avcı, kuşları avlamak için kuş taklidi yapar,kuş sesi çıkarabilir ya da kuşları çekmek için aldatıcı bir kuş kullanır..

dikkat etmek lazım..
 

talib

Kıdemli Üye
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
21,906
Tepkime puanı
1,076
Puanları
0
Konum
İstanbul
Ne tarikat ne cemaat indi bir yorum olur. Minhac kelimesini bazı ulema tarafından tarikat olarak tefsir edilmiştir. Allah Teâlâ, Size iki şey vacip ettim, biri şeriat diğeri minhac/tarikat buyuruyor.

Hakikate yol bulmak adına tarikat/tasavvuf lazımdır.

Hakikat seni bulmadı ise, sen arayacaksın
 

nefahtü

Kıdemli Üye
Katılım
21 Haz 2013
Mesajlar
5,117
Tepkime puanı
337
Puanları
0
Konum
istanbul
Kelimelere yargılı ve zanlı anlamlar yükleyenlerin tarikatı ve cemaatı cem etmesi beklenemez.
 

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
Ne tarikat ne cemaat indi bir yorum olur. Minhac kelimesini bazı ulema tarafından tarikat olarak tefsir edilmiştir. Allah Teâlâ, Size iki şey vacip ettim, biri şeriat diğeri minhac/tarikat buyuruyor.
Bu tefsir de işari bir tefsiridir ayetin..indi yorumdur yani..
Kesin bir hüküm ifade etmez.

Ayetin birçok işari manasından birisi tarikat diyebilirsiniz/diyebiliriz.

zaten şeriat ve minhac aynı manaya geliyor diyen tefsirler vardır.

ama tek manası bizim anladığımız manada tarikatı içermez.
burada "tarikat,"zaten kelime anlamı yol olarak da kullanılmıştır tefsirlerde..


Mehmed Vehbi Hulasatul Beyan ilgili ayetin tefsiri
: "Kıyamete kadar Kur'ân'ın tarikatına sülûkü nâs üzerine vâcib kıldık. Şu halde gerek Yahudi ve gerek Nasara ve gerek İslâm herbirerleri için ayrı ayrı zamanlarında şeriatları vardır."
Ebussuud Efendi'nin beyanı veçhile ş i r ' a ve ş e r i a t ; hayat-ı beşere hadim olan suya giden yol manâsına olup su; hayat-ı faniyeye hadim olduğu gibi din de hayat-ı ebediyeye hadim olduğundan dine şeriat denmiştir. Şeriat-ı sabıka ahkâmından Kur'ân'ın hikâye edip nesholunmayanlarla bizim amelimiz, kendi şeriatımız olmak itibarıyladır, yoksa şeriat-ı sabıka ahkâmından olmak itibarıyla değildir. M i n h a c ; din için açık yoldur.
-----------------


Önemli olan o minhacın, Kuran ve sünnet şeriatı içinde olması..zaten her hak meşrep, bir minhactır,tarikdır..

Istılah anlamında "tarikat" ise farklı bir mevzudur,hak ve batıl olanları mevcuttur..


 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
Tarikat, hakikatin keyfiyyetine dayanır, buradan ete kemiğe bürünür. Cemaat ise dünyevî bir dayanışma keyfiyyetinden çıkarak sahaya yansır.. İkisinin formları birbirine benzesede normları farklıdır. Gayesi hakikat olanlar arasında çatışma çıkmaz. Fakat gayesi sahte bir dayanışma olan yapılar arasında çatışma çıkar, çünkü menfaatlenme gayesi güder. Yani menfaatte dayanışma.

İslamda bu yüzden cemaatleşme yoktur, cemaat vardır. Milleti İbrahim, bir bütün olarak cemaat olur ve küfre karşı dayanışmaya girer. Bu tek cemaatin içinde farklı farklı tarikatler olması lazımdır. Sosyolojik olarak islam toplumu dışa karşı cemaat, kendi içinde ise hakikate seyri sülukun rengarenk kapılarını/usüllerini ortaya koyar..

Bu konu üzerinde derin tefekkürler yapılıp yazılması lazım..
 

ilke

Paylaşımcı
Katılım
6 Kas 2017
Mesajlar
875
Tepkime puanı
188
Puanları
0
Emrolunduğumuz gibi, doğru-dürüst bir müslüman olmadıktan sonra nereye ve hangi deliğe girerseniz girin ve hangi tercihte bulunursanız bulunun sonunuz husrandır ve tahribatçısınız ! Bunu böylece ve çok iyi bilin !
 
Üst