Çarşaf, sarık giymek, sakal bırakmak

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
@DostunDostu seni anlamak gerçekten güç, ya da gereksiz artık öyle düşünüyorum kendi adıma.

Sen bunlara sünnet dersen, aslında gerçekte sünnet olanların üstünü kapatırsın güzel kardeşim.
İnsanları yüzeyselliğe alıştırırsın, aslolanın yerine çok kötü suretler koyarsın, aslını yok edersin.

Peygamber japon olsa kimono mu giyecektik yani, İstanbulda kum fıttınası mı var, engellememiz gereken aşırı bir güneş mi var sarık giyiyoruz.

Daha doğrusu peygamber bulunduğu topluma ait olan giyim kuşamı mı sürdürmüş, yoksa yeni adetler mi getirmiş.

Bunların kültürel ve milli argümanlar olduğunu, dini bir içeriği olmadığını görmek, söylemek bu kadar mı zor...
Peygamber japon olsa samuray kıyafeti, kimono falan mı giyecektik yani.

Herşeyi esrarengiz havaya sokup meşrulaştırmaya çalışmayın, mistik bi hava ile boyayıp dini ritüel haline getirmeyin, bunların sonu hep Allah ile ilişkinize gidiyor, bu yüzeysellik, ilkel tavırlar batırdı bu toplumu yapma etme.
Seni anlıyorum güzel kardeşim. Niyetin samimi, anlamaya çalışıyorsun en azından..

Ben okudukça ufku genişleyen, genişledikçe fikri değişen birisiyim. Böyle de olması lazım, zira oldum diyen ölmüştür.

Beni anlamamakta haklısın. Bir ara ben de bu sünnetleri yüzeyselliğe bağlamıştım. İtiraf ediyorum, yanılmışım.. Felsefede bir kaide vardır: Her form, bir normun neticesidir. Yani her şekil, bir düşünce kalıbının dışa yansıması denebilir. Bu sünnetlere biz ŞEKİL deyip geçelim, tamam. Peki, hiç düşündün mü boşalan yeri ne dolduracak? Kimin formu dolduracak? Hangi normun formu? İşte asimile olmak böyle oluyor. Yavaş yavaş kurbağa kaynatılıyor. İngiliz laboratuvarlarında kristalize edilen Kemalizmin Kılık Kıyafet Devrimini iyi analiz etmek gerek.

Sen ben olsun, bizler biraz bir şeyler biliyoruz ve herkesi kendimiz gibi derin düşünmesini bekliyoruz. Ama dünya böyle değil; avam diye bir kitle var; ve her zaman da var olacak. Bu bir vakia.. Harf inkılabı yapıldığında fazlaca itiraz gelmemişti, çünkü avamın kahir ekseriyeti okuma yazma bilmiyordu. Kılık kıyafet devriminde dikkat edersen isyanlar başladı. Çünkü avamı sabit tutan, işte bu bizim ŞEKİL diye hafife aldığımız şeydir. Çünkü göz önündedir; ve bu bedbahtlar, Ümmeti Muhammedi süt emdiği kayanlardan koparmak için neşteri nereye vuracaklarını çok iyi biliyorlardı..

Şekil deyip geçiyoruz lakin bu epistomolojinin ontolojik olarak neleri tuttuğunu gözden kaçırıyoruz. Hadi, madem şekil, o halde çırılçıplak gezelim! Olmuyor değil mi? Çünkü bağları, bağlamları, muhafaze ettiği kavramları vardır şeklin.. Bayraklarda böyledir!

Kot pantolon giyiyoruz! Kömür madeninde mi çalışıyoruz? :) Dolayısıyla mesele, Güneş, kum fırtınası falan değil. Mesele bu şeklin Medeniyet tarihimiz boyunca kökleşmiş olmasıdır. Kıymeti, insanı dinden çıkartacak kadar ağır değil elbette. Fakat önemli bir yeri olduğu kesin. Dolayısıyla bu şekli yaşatmaya çalışanlara muhabbet beslemek durumundayız. Eğer kalpte tersi duygular hakimse kendimizi ciddi ciddi tartalım inşallah..

İslamın her alana hakim olma davasına inanıyorsak Hak-Batıl mücadelesinin her alanda yürüdüğünü görelim. Terk ettiğimiz her cepheden küfür burnunu sokacaktır. Hak-Batıl mücadelesi boşluk götürmez dostum.

Sevdirenlere, sevenlere ve yaşatanlara selam olsun.. :gul
 

cemaliii

Kıdemli Üye
Katılım
24 Ağu 2009
Mesajlar
4,763
Tepkime puanı
982
Puanları
113
yahayy sana tamamen katılıyorum. dostundostu bahsettigin medeniyet fikrî ile, bağlantı kurmaya çalıştığın kılık kiyafet konusu arasında bağlantı yok. yahayyin kimono tespiti çok yerinde. ya arkadaş biz chpyi sekilcilikten kurtarmaya çalışıyoruz. akpliler çip gibi sekilci tek parti chpsi fikrine kayıyor dünya tersine dönüyor.
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
yahayy sana tamamen katılıyorum. dostundostu bahsettigin medeniyet fikrî ile, bağlantı kurmaya çalıştığın kılık kiyafet konusu arasında bağlantı yok. yahayyin kimono tespiti çok yerinde. ya arkadaş biz chpyi sekilcilikten kurtarmaya çalışıyoruz. akpliler çip gibi sekilci tek parti chpsi fikrine kayıyor dünya tersine dönüyor.
Üstteki yazımı bi zahmet oku kardeşim inşallah..
 

cemaliii

Kıdemli Üye
Katılım
24 Ağu 2009
Mesajlar
4,763
Tepkime puanı
982
Puanları
113
Okuduktan yazdık. ama senin yahayyi anladığını düşünmüyorum.
 

ihvanistanbul

AkhenAton
Katılım
4 Eki 2009
Mesajlar
7,655
Tepkime puanı
2,337
Puanları
113
Konum
istanbul
yahayy sana tamamen katılıyorum. dostundostu bahsettigin medeniyet fikrî ile, bağlantı kurmaya çalıştığın kılık kiyafet konusu arasında bağlantı yok. yahayyin kimono tespiti çok yerinde. ya arkadaş biz chpyi sekilcilikten kurtarmaya çalışıyoruz. akpliler çip gibi sekilci tek parti chpsi fikrine kayıyor dünya tersine dönüyor.

Mesele kimono meselesi değil ki. Evet Efendimiz sav kimono giyseydi ve bizimle müşrikler arasında ki fark kimonolarımızı şöyle şöyle giymemizdir yahut saçlarımızı topuz değil örgü yapmamızdır deseydi biz sünnet olarak ona da itibar ederdik. Efendimiz sav bir kıyafet giymiş, giyenler bunu O sav. giydi diye giyiyor. Giyene kızmanın manası var mı? Seven sevdiğini taklid eder. Sen giyme, ben giymiyorum, Yahayy da giymesin isterse DostunDostu da giymesin ama birileri bu kıyafetleri seviyor, giyiyor.

Chpde olan sıkıntı bunun dayatılması. Bu bizim kesimde de var. Dayatmayla olmuyor. Taşıma suyuyla değirmen dönmüyor... İnsanlar daha da soğuyor ve nefret ediyor dayatmalardan.
 

cemaliii

Kıdemli Üye
Katılım
24 Ağu 2009
Mesajlar
4,763
Tepkime puanı
982
Puanları
113
abi ben sakalin sarigin sünnet olduğuna inanmıyorum. bana göre bunlar o zamanın ve o coğrafyanın kıyafeti. Kıyafet sadece cografyaya göre değişmiyor zamana gorede değişiyor. dedem kasket giyerdi ben giymiyorum. Avrupa'da suan eski zamanının kiyafetini giymiyor. ne diyor hz.ali çocuğunuzu gelecek zamana göre yetistirin. biz hep geçmişe göre yetiştirmeye çalışıyoruz. ondan sonra neden geri kaldık vay efendim islam medeniyeti diyoruz.
 

ihvanistanbul

AkhenAton
Katılım
4 Eki 2009
Mesajlar
7,655
Tepkime puanı
2,337
Puanları
113
Konum
istanbul
abi ben sakalin sarigin sünnet olduğuna inanmıyorum. bana göre bunlar o zamanın ve o coğrafyanın kıyafeti. Kıyafet sadece cografyaya göre değişmiyor zamana gorede değişiyor. dedem kasket giyerdi ben giymiyorum. Avrupa'da suan eski zamanının kiyafetini giymiyor. ne diyor hz.ali çocuğunuzu gelecek zamana göre yetistirin. biz hep geçmişe göre yetiştirmeye çalışıyoruz. ondan sonra neden geri kaldık vay efendim islam medeniyeti diyoruz.

Abi kıyafet işi gelişimin öncüsü yada engeli değil. Hz. Ali efendimizin sözünü duymamıştım ama kıyafeti kastettiğini sanmıyorum. Bu neye benziyor biliyor musun? Babasını yahut dedesini kaybeden bir evlat/torun ondan yadigar kalan eski püskü saati takar ya onun gibi düşün. Evet daha lüks saatler var, daha pahalı daha gösterişli ama o saat başka.

Muhammed Mustafa sav sakal bırakmış, adam diyor ki Ben O sav gibi bırakıyorum. O sav'da böyle yaparmış, O sav'da şöyle su içermiş,O sav'da böyle uyurmuş, O sav'da tebessüm edermiş, O sav'da sükunet içinde yürürmüş...vs Ben Muhammed Mustafa'yı öyle seviyorum ki bende sakal bırakacam, bende O'nun gibi giyinecem, ben de öyle yaşayacam. Allah mübarek etsin kardeş yaşa, yaşadıkça O sav'e benze. Benzedikçe bize de dua et de geç. Ben şahsen çarşaflıları, sarıklıları çok seviyorum. Oldum olasıda sevmişimdir. Onlar gibi değilim ama inşaAllah bir gün bende öyle giyineceğim.
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
Ehli sünnet olmayan ve sünnet taraftarida olmayan bir seyler deyip yazsa ne olur ve sizler sünnette karsi iken nasil olur da onu savunup o yerine koyabilirsiniz ve türkiyede bazi insanlarin dedigi gibi yaziyorsunuz o dindar olmayan kesime göre de efendim orda hava söyle idi yok bu var ve sundan dolayi gibi söz konusmalar abes ile istigal olur ve bu gibi sözler akla dayanir ve mantik tan cikmakta oldugu ve insan mahsulu onun icin cöplük olur.

Arkadas tek sunu de o yapmis mi ve uygulamis mi ve bunu üzerinde tasimis mi ve ashabi kiram da ona uymus mu ve mesele de hasil oldu ve neden bu o yer ve zamana göre sinirlayip oldu bittiye getiriyorsunuz ve sizlerdeki bu kafa da ehli kuffarin ekmegine ancak yag sürer.
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
Sen bunlara sünnet dersen,aslında gerçekte sünnet olanların üstünü kapatırsın güzel kardeşim.İnsanları yüzeyselliğe alıştırırsın,aslolanın yerine çok kötü suretler koyarsın,aslını yok edersin.Peygamber japon olsa kimono mu giyecektik yani,İstanbulda kum fıttınası mı var,engellememiz gereken aşırı bir güneş mi var sarık giyiyoruz.Daha doğrusu peygamber bulunduğu topluma ait olan giyim kuşamı mı sürdürmüş,yoksa yeni adetler mi getirmiş.Bunların kültürel ve milli argümanlar olduğunu,dini bir içeriği olmadığını görmek,söylemek bu kadar mı zor.Peygamber japon olsa samuray kıyafeti,kimono falan mı giyecektik yani.Herşeyi esrarengiz havaya sokup meşrulaştırmaya çalışmayın,mistik bi hava ile boyayıp dini ritüel haline getirmeyin,bunların sonu hep Allah ile ilişkinize gidiyor,bu yüzeysellik,ilkel tavırlar batırdı bu toplumu yapma etme.

Senin bu yazin akli olmus ve varsayim gibi yazmissin ve benim acimdan birseyler vermek isteyip de vermissin ve o mantiga da götürüp dayandirmissin sen meseleyi alip sünnet olarak bakip kabul ediyormusun ve sayet etmis olsaydin bu sekilde bir yazi yazmazdin sana göre ve senin gibilere göre bu örf olmaktan ibarettir.
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
abi ben sakalin sarigin sünnet olduğuna inanmıyorum.

Giymekle ve inkar etmek ayni sey mi sen ise giymedigin gibi bir de gecmis onun sünnet de olmadigini da inkar etmissin kisi ister inansin isterse inanmasin bu sünnet denilen seyler yasanmislar ve birer vakialardir.
 

Tahsin EMİN

Kıdemli Üye
Katılım
7 Şub 2012
Mesajlar
11,757
Tepkime puanı
490
Puanları
83
Sarık cübbe ne ise de... Sakal biraz daha baskındır... Sakal Hz Adem'den bu yana bütün Peygamber'lerin sünnetidir...
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
Sakal biraz daha baskındır.Sakal Hz Adem'den bu yana bütün Peygamber'lerin sünnetidir.
Sakalin kuvvetli oldugunu ortaya koymak istemissin evet haklisin ve diger taraftan da bu yazida hata yapmissin ve ben kendim olarak bu meseleyi okumadim ve bilmiyorum bunun o tarihcesi bu kadar da mi cok eski oldugunu ve var mi bu konuda bilgisi olanda hadis kaynaklarinda gecen veya ilim kitablarinda gecen olarak bu meseleye dair izah diyorum.
 

sabit7

Yeni
Katılım
8 May 2016
Mesajlar
60
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Konum
ankara
uyari.png

@salim7 Mesajınız, peygamberleri, imkansızlık üzerinden geri olma iması içerdiği için silinmiştir. Lütfen yapacağınız paylaşımlarda İslamın temsili şahsiyetlerini tahfif etmeyiniz.
 

Tahsin EMİN

Kıdemli Üye
Katılım
7 Şub 2012
Mesajlar
11,757
Tepkime puanı
490
Puanları
83
Ademden bu yana bütün peygamberler zamanında elektrikli
traş makinesi olsaydı, eminim bütün peygamberler de sakalını
traş ederdi.....:D


Tek kelimeyle: Ayıp...!!!!

Günümüz Modern Dünyası sen sanıyor musun ki, geçmişte yaşanılan dönemden daha modern ve ileri...

Günümüz Modern Dünya ölümden hariç her şey için bir "umar" ortaya koyabilir mi? Koyamaz...

Geçmiş dönemde bu "umar" ortaya konmuş...

Dolayısıyla sakalı kesmek için icat edilecek şeyin onlar için sözü dahi olmaz...

Bütün hadislerde sakal "emir kipi"yle ifade edilmiştir...

Ülema bundan hareketle fıkhen de olsa,

Sakalı bırakmanın "farz" Şafi ile beraber "vacip"; kesilmesinin ise (jiletle tıraş edilmesinin) haram olduğu ifade edilmiştir...

NOT

Cevap yaz, yorum yaz, bilgi paylaş ama alay etme... Muhatap kitle Peygamberler... Dikkat..!!!
 
Üst