Çarşaf Giymek Hakkında!!!

mevdüdi

Üye
Katılım
6 Ocak 2008
Mesajlar
27
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
s.a.arkadaşlar bu konuyu o kadar çok tartışmışsınız ki Allah selamet versin
arkadaşlar bu bir nefis meselesidir.
elhamdülillah biz kendimizi bildik bileli risale i nura talebe olmaya çalışıyoruz.ayrıca yaklaşık 12 senedir allah izin verirse çarşaf giyiyorum.ve kendimi çok özgür his ediyorum.
arkadaşlar bir takım tavizlerle kendi kendimizi kandırmayalım.
tabi olduklarımızı ölçüye vuralım lütfen
bizim için ölçü kuran ve sünnettir.
ayrıca ölüm haktır.yarın ahiret var.kim için ne için yaşadığımızı bir daha gözden geçirelim.bizim için dünya faaliyetlerimi önemli yoksa allahın rızasımı?????lütfen bu soruyu 2 saniye kendimize soralım.
 
M

MİHRAP

Guest
sselamun aleykum önemli olan tabiki avret yerlerini belli etmeden örtmektir.bu mantoyla da olur.eğer onu istiyor ve çarşaftan başka kıyafetle TAM TESETTÜRÜ SAĞLAYACAK şekilde örtünüyorsa ALLAH bunu da kabul eder.RABBİM çoooo.....k merhametlidir.ama unutmamalı kadın için avret yerini örtmek farzdır.avret yerini tam ve belli etmeden örtmelidir ki kul hakkı olmasın ve tesettür tam sağlansın tabi kadının da ilgi çekecek elbiselerle de dışarı çıkması kesinlikle doğru olmaz.çünkü ilgi çekebilir onu demek istedim.kul hakkından kastım da avret yeri belli olursa yanlışlıkla dahi göze çarptığı zaman o insanın aklına girebilirsin ve onu kötü duygulara sevk edebilirsin.ama çarşaf farz değildir.yeter ki kadın tesettürü tam sağlayacak şekilde koyu renkte avret yerleri belli olmayacak şekilde giymektir.KURANI KERİMde de cilbab deniyor ama cilbab farklı anlamlar geliyor yani cilbab kelimesi örtünmeyle ilgili elbiseler dairesinde çeşitli anlama geliyor.yani ALLAH sadece cilbabı zorunlu kılmamış ALLAH kullarına ço...k merhametli kullarına her zaman kolaylık sağlayan YÜCE YARATICIMIZDIR.çarşaf bence tesettürü sağlar çarşaf yeterli şekilde boldur doğrusu bol giyinmektir.çarşafın bu bol olması da avret yerinin belli olmamasını sağlar.rüzgardan açılmasından sakınmak da lazım onun için de çarşafın altına hava soğuksa şalvar giyilebilir hava sıcak ya da ılıksa ya da buna benzer havaysa çarşafın içine bol bir pantolon giyilebilir bana göre selametle olsun inşALLAH.
 

nebevi

Asistan
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
209
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Uveys kardeş niye uğraşıyorsun ki ısrarla anlatmaya.malesef senin delillerinin yanında sadece yorumlar teviller delil gbi sunulmuş...yazında yeterince açık bir şekilde ifade etmişşin.yani bu kadar açık ,net anlatıma karşı mümin e yakışan doğru ya doğru demeyi bilmektir.ben giymiyorum fakat doğruluğuna inanıyorum.demek gerek.illa ki giy diyen yokki burda.giymeyin sakın içinde şüphesi olan zaten hiç giymesin..ben bizzat Mısırlı we yıllardır arapça dersleri veren lisan öğretmeninden
_ya bu cilbab gerçekten çarşafmıdır dediğimde cilbab kelime anlamıyla baştan ayağa örtüdür .yani masanın üzerine bir örtü attığımızda aşağıya yere kadar iniyorsa biz o masanın cilbabı deriz.yani örtünen şeyi tamamen örten kumaştır.fakat dikkat edin hiçbir ayrı kol ayrılmaz.bizim araplardaki cilbabın görevini sizdeki çarşaf görebiliyor.çünkü Ayet e bakınca tanınıp eziyet görmesinler demek tanınmasınlar demektir dye konuşmuştu.
nefsimi yenemesemde hakikate boynum saygıyla eğilir...
 

muvahhidun

Paylaşımcı
Katılım
18 Nis 2007
Mesajlar
117
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Web sitesi
www.muhammediler.com
Yukarıda linki verilen konuya baktım genel olarak işkembe-i kübradan sallanmış. Bir kaç kardeşimiz Tesettür ayetlerini yazmış, diğerleri münakaşa etmiş. Edep ya hu ....İnsan haya eder Ayet yazılıyor ALLAH (c.c.) konuşuyor ve hala münakaşa ediliyor ... % 3 lük akılları ile tevil getiriyorlar. Allah c.c. size biraz nasip versin diyorum ve başkada bir şey demiyorum. Biraz mü'min gibi olun. En azından ayet veya hadis in ne manaya geldiğinin bir öğrenin araştırın ondan sonra gelin burada kelam edin. Yazık şu halimize binlerce kere .....

Baki selam ve dua ile...
 

mselim

Üye
Katılım
20 Ocak 2008
Mesajlar
71
Tepkime puanı
0
Puanları
0
cilbab

Yahu bırakın bu çarşaf farz değildir vs iddiaları. Deliliniz varmı kardeşim? Rasulullah demiyormu kadının bütün vücudu avretidir diye. Manto ayetteki cilbab kelimesinin karşılığı değildir. Cilbab giyilmez, manto giyilir. Cilbab örtülür. Ayet muhkemdir, manasında te'vilat, tebdilat, tağyirat ise fıkhen küfürdür vesselam.


Kardeşim örtünme ayeti tabiiki muhkem bir ayet.Örtünmek farz ,lakin Molla Muhammed hocamızın cilbab sadece çarşaftır sözünün delili yok.Kitab elimizde..

Bu zorlama bir yorum .En iyi örtünme çarşaftır dense kabul ederim.Amma çarşaftan başkası olmaz demek, bu kabul edilmez..

Sonra bir yerde yazmışsınız Üstada nizbet ederek, şeri örtü çarşaftır diye, zannederim karıştırıyorsunuz.Bu sözün müeelifi olarak mezku kitabda Merhum Hulusi Bey gösteriliyor...Üstadın böyle bir sözü risalelerde geçmiyor.Çarşaf kelimesi geçiyor,lakin bu anlamda değil.Vesselam..
 

dostluk

Kıdemli Üye
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
5,663
Tepkime puanı
304
Puanları
0
Yaş
50
Konum
istanbul
M.Hamdi Yazır (r.a.) Cilbab hakkında şunları söylüyor:Cilbab baştan aşağı örten çarşaf,ferace,çar gibi dış kisvenin de adıdır.Bu da çarşaf veya peçedir.Cilbabdan örtmek tabirindede iki vecih vardır.Birisi cilbablarından birisiyle bütün bedeni sıkıca örtmek,biriside bir cilbabın her tarafıyla başından yüzünü örtmek demek olur.Bu beyanda da iki suret vardır.Birisi kaşlarına kadar başını örttükten sonra büküp yüzünüde örtmek ve yanlıztek bir gözünü açık bırakmaktır.İkinciside alnının üzerinden sıkıca sardıktan sonra burnunun üzerinden dolayıp gözlerinin ikisinide açık kalsa bile yüzün kısmı azamını (büyük bir kısmını)ve göğsünü tamamen örtmüş bulunmaktır." M.hamdi yazır.Hak dini Kur'an dili.c.6,s 3928-3929 ist,1971.

İmamı Suyuti (r.a.) de "Cilbab"konusunda şunları söylüyor."Cilbab" bir ihtiyaç için kadın dışarıya çıktığı zaman vücudunu kaplayan ve geriye kalan kısmıyla tek bir gözün açık kalacak şekilde yüzünü örttüğü elbisedir." İmamı suyuti,Tefsiri Celaleyn

İbni Kesir (r.a.) de bu konuda şöyle diyor:"Cilbab; baş örtünün üzerine giyilen ve bütün bedeni kaplayan bir örtüdür." İbni Kesir,Tefsirül Kur'anil Azim

Konyalı Mehmed Vehbi (r.a.)de "Cilbab " hususunda şunları söylüyor:"Cilbab kadını namus düşmanlarının saldırısından koruyan,kadının bütün bedenini koruyan,kadını suizandan (kötü zandan)ve süfehanın takibinden koruyan ve kadının için hürriyet hadimi olan bürgü ve çarşaftır."


Cilbab, dışa giyilen örtü. (Tibyan, A. Fikri Yavuz ve Hasan Basri Çantay’ın meali)

Cilbab, göğse kadar inen baş örtüsüdür. (Ruh-ul-beyan)

Kadınların vücut hatlarının belli olmayacak herhangi bir elbise ile örtünmesi farzdır. Dinimiz kapanmayı emretti, ama belli bir örtü şekli bildirmedi. (Dürer-ül-mültekıte)


Ibnü'1-Cevzî: Başlarını ve yüzlerini örterler.

Ebû Hayyân: "cilbablarını idnâ etsinler" ifadesi, bütün bedenin örtülmesini anlatır. "Üzerlerine" denmekle de yüzleri kastedilmiştir. Çünkü Cahiliyyet Döneminde kadınların açık olan yerleri yüzleri idi.

Ebu's-Su'ûd: Kadın cilbabı başına atar, ve kenarını da göğsüne sarkıtır. Bu âyet; kadınlar herhangi bir sebeple çıkarlarsa, yüzlerini ve bedenlerini örterler anlamına gelir.

Süddî de: Bir gözleri hariç, bütün yüzlerini kapatırlar, demiştir.

Ibn Kudâme: Cilbab (giyilmeyerek) entari üzerinden kuşanılır.

Ibn Abbas: Kadınlar hür olduklarının bilinmesi için tek gözleri hariç, başlarını ve yüzlerini örterler.


Ibn Şîrîn: Ubeyde es-Sem'ânî'ye cilbabın niteliğini sordum: Bir çarsaf alıp kuşandı. Başının tamamını kaşlarına kadar örttü. Sol gözünü açık bırakarak yüzünü de örttü: (İşte cilbab böyle kuşanılır demiş oldu.) (bk. Zâdü'I-mesîr V/250; Ebu's-suûd VI/81; ibn Kudâme, el-Mugnî I/602; Ebû Hayyân, el-Bahru'l-muhît V/250; Sabûnî, Ravâyi N/283, 381.)

Hz. Ömer Halife iken halka dağıttığı bir çeşit elbisenin, vücut hatlarını belli edeceği için kadınlara giydirilmemesini emretmiştir.(Beyhakî N/234-35; Serahsî, Mebsût X/155.)

 

mselim

Üye
Katılım
20 Ocak 2008
Mesajlar
71
Tepkime puanı
0
Puanları
0
cilbab

Cilbab, bedenin kabarık kısmını tamamen örten uzun ve geniş libas demektir.İster

bu iki parça ve ister bir parça olsun...
Savi tefsirinde, cilbab kelimesi çarşaf olarak tefsir olunmuştur.Taberani Tefsirinde, elbiselerin üzerinde bırakılan üstlük olarak tefsir edilmiştir.Zemahşeri Keşşafi Tefsirinde cilbaba iki şekil mana vermiştir:
1-Bir tek parçanın tüm beden üzerinde bırakılmasıdır,cilbab,
2-Cilbab, bir perdenin bir parçasıyla başını örtmek, diğer parçasını da bedenin üzerine brakılmasıdır.Onun bu tarifine göre cilbabın Türkçesi, ferace, farisisi ise

car'dır.Nitekim:'' Came biser ta pa begireften'' yani :'' Perdeyi baştan ayağa kadar bırakmaktır'' demişlerdir....Nitekim RuhulBeyan tefsirinde böyle tarif edilmektedir.Mecmaut-Tefasir ve Tefsiri Kebirde yani Razi'de cilbab çarşaf olarak mana edilmiştir...

Nadroğlu Şumeyl'e göre cilbab, kadınların baş örtülerinden daha uzun ve geniş bir örtüdür ki sırtın üst kısmını ve göğsü örter.Kimiside kadını onunla örtündüğü başörtüsü olarak mana vermiştir.
Kurtubi de şunları söylemiştir:Gerçek şu ki cilbab bütün bedeni örten ve kabarık kısmını göstermeyen örtüdür.

Demkki ulema ayetten anladıklarını böyle sıralıyorlar.Aralarında görüldüğü gibi değişik mana verenleride var, çarşaf diyenleri de var.
 

OsmanGazi

Asistan
Katılım
5 Mar 2007
Mesajlar
292
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Konum
birOsmanl şehri
ya hala bu çarşaf olayını çözemedilermi,arkadaşlar yormayın kendiniz,belli vucut hatları belli olmucak şekilde ve dikkat çekmicek bir örtü olması gerek diyo alimler.kimi bu örtünmeyi çarşafla sağlar kimi bol bir manto ile kriter belli yani..
 

faruk

Üye
Katılım
26 Eki 2006
Mesajlar
286
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Tesettür risalesinde bizzat üstad kadının kal'ası ve siperi olan çarşaf der. Siz kafanızdan konuşuyorsunuz. Nedemek zorlama bir yorumdur? Deliliniz nedir? Zorlama yorummuş.. evvela gidin tesettür risalesini okuyun, söz kime aittir öğrenin böyle kendinizi komik duruma düşürmeyin...
Zorlama ve dayatmacı yorum yapıyorsunuz...
 

elmnightmare

Profesör
Katılım
8 Eyl 2007
Mesajlar
1,734
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Örtülerin en güzeli çarşaftır ama farz olan çarşaf değil cilbabtır....
Cilbab vücudu örten her şeydir...

HAsır çuval sofra bezi her neyse vücud hatlarını belli etmeyen her şey cilbabtır farz olan budur...
Hiç bir alimin kitabında çarşaf farzdır diye bir ibare yoktur....Cilbab farzdır inkarı küfürdür diye ibare vardır...
 

sır

Üye
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
1,002
Tepkime puanı
11
Puanları
0
Yaş
40
''çarşaf'' ebu bekr sifil

yukarda verdiğim linkte cilbab ,çarsaf ilişkisini acık birsekilde anlatmış..

ayrıca Ahkam tefsirinde geçen şu kısmıda göz ardı etmemek gerekir , sanırım 2.cilt 327 sayfasında ; Abide es Selmani r.a.'a (( dış elbiselerini üstlerine giymelerini söyle )) ayetin manasını sordum .Büyük bir çarsaf alarak onunla tüm vücudunu örttü, basını ve kaşlarını kapattı .Yüzünüde tamamen kapattı ,Yalnız sol gözünü açıkta bıraktı. Böylece ayeti fiili olarak tefsir etti.
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
Örtülerin en güzeli çarşaftır ama farz olan çarşaf değil cilbabtır....
Cilbab vücudu örten her şeydir...

HAsır çuval sofra bezi her neyse vücud hatlarını belli etmeyen her şey cilbabtır farz olan budur...
Hiç bir alimin kitabında çarşaf farzdır diye bir ibare yoktur....Cilbab farzdır inkarı küfürdür diye ibare vardır...


Kardeş,
Sanırız bu hususu anlata anlata dilinizde ot bitti de, bazı şekil ve görünüş hayranlarının kafasında hiçbir şey bitmedi !
Ne diyelim ? Rabbimiz intibahlar nasib etsin.

:(
 

Efna_nur

Üye
Katılım
25 Nis 2007
Mesajlar
91
Tepkime puanı
0
Puanları
0

Benim anlamadığım bu konu sayfalar dolusu tartışılmış şimdi tekrar eklemenin faydası nedir? ümmet zaten yeterince tefrikaya düşmüşken , müslüman kızlar hal tesettüründen yoksunken çarşaf yahut pardesümüdür mesele...
İmanlar yanıyor e kardeşim...

Çarşaf takvadandır - ve de ne güzel bir örtü biçimidir - bol pardesü ve başörtü de Allah'ın hükmünü uygulamada kafiidir...HAL TESETTÜRÜYSE OLMAZSA OLMAZ!..çarşaf giyenin pardesülünün selamını almadığına şahit oldu bu gözler...ama vallahi ne Resulullah sallallahu aleyhi vesselam böyle buyurdu ne de peygamber hanımları böyle bir davranışta bulundular...RABBİM cümlemize imanla yaşayıp imanla can vermeyi nasip eylesin..

vesselam veddua...
 

UBEYDUN

Ordinaryus
Katılım
16 Ara 2006
Mesajlar
2,548
Tepkime puanı
286
Puanları
0
Konum
göçmen
Aişe anamız radiyallahu anha
Resulullah sallallahu aleyhi ve sellem bize
hacda peçelerimizi açmamızı emretti buyuruyor
Ümmetin anaları ve ona benzemeye çalışanları peçe takıyorlardı
bugün bu farzdır demek belki dini yaşanması zor kılmak anlamı taşıyabilirsede
Ümmetin hanımlarına ümmetin analarına en çok benzeyen elbiseleri giymelerini
istirham edelim
tesettürün tüm manalarını düşünmelerini ve buna göre hareket etmeleri Rabbimizin rızasına en uygun olanıdır
daha önce astığımız bu konudaki bir yazı
http://www.ihvanforum.org/showthread.php?t=19974
 

sır

Üye
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
1,002
Tepkime puanı
11
Puanları
0
Yaş
40
çarşaf giyenin pardesülünün selamını almadığına şahit oldu bu gözler...ama vallahi ne Resulullah sallallahu aleyhi vesselam böyle buyurdu ne de peygamber hanımları böyle bir davranışta bulundular.....

kardesim konuyu dağıtmak istemiyorum ama böyle bir zanda bulunmayalım lütfen ... o şahıs selamınızı duymamış veya mukabele etmiş lakin siz duymamış olabilirsiniz... zira selam almak ''farz''dır.... bazen dısarıda bizede selam veriliyor ancak mukabele ettiğim de ''acaba duydumu duymadı mı '' diye tereddut ettiğim olmuyor değil, sokakta gurultu, insanlar vs... ayrıca carsaf giymiş bir bayan sesini namahremden sakınmak için alçak sesle konuşur daim, duyulmamış olması çok muhtemel ..

çarsaf nedir... en uygun olan örtuye bizim örfümüz çarsaf adını vermiş ....
Çarsafa ''takva'dır'' ''sunnettir'' yahutta ''yoktur çarsaf'' demeden evvel biraz arastıralım ... bilgi sahibi olmadan kanaat sahibi olmayalım... Örtü ayeti indiğinde Ummu Seleme annemizin ''tüm kadınlar siyah kargalara benzemişti'' tabiri çarsafın sadece takvaa olduğunu mu gösteriyor yoksa ? butun tefsir kitabları örtünün sahihinin çarsaf olduğunu bağırırken ,çağsafın sadece takvaa olduğunu mu söyleyeceğiz......
 

Efna_nur

Üye
Katılım
25 Nis 2007
Mesajlar
91
Tepkime puanı
0
Puanları
0
kardesim konuyu dağıtmak istemiyorum ama böyle bir zanda bulunmayalım lütfen ... o şahıs selamınızı duymamış veya mukabele etmiş lakin siz duymamış olabilirsiniz... zira selam almak ''farz''dır.... bazen dısarıda bizede selam veriliyor ancak mukabele ettiğim de ''acaba duydumu duymadı mı '' diye tereddut ettiğim olmuyor değil, sokakta gurultu, insanlar vs... ayrıca carsaf giymiş bir bayan sesini namahremden sakınmak için alçak sesle konuşur daim, duyulmamış olması çok muhtemel ..

Aman efendim herkes yahşi biz yaman..herkes buğday ; biz saman...ne haddimize.. biz görmeyiz , duymayız, algılayamayız , yorumlayamayız...
Oradamıydınız? ya da oralarda mıydınız? Benim zanda bulunduğumu düşünerek asıl siz zanda bulunuyorsunuz..
kastımı anlayamamışsınız..söz tükendi..

selametle kalınız...
 

OsmanGazi

Asistan
Katılım
5 Mar 2007
Mesajlar
292
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Konum
birOsmanl şehri
off offf ne olcak bizim halimiz be :)) bir çok arkadaşın izah ettiği gibi isteyen çarşaf giysin ,isteyen manto, kriter belli hala lafı dolandırmaya gerek yok ,önemli olan dikkat çekmesin, vucut hatları belli olmasın .bırakalım artık bunu ne güzel çarşaf giyen bacı larımız var.ne güzelde mantosunu bolcana sade renkler kullanarak giyinmiş bacılarımız ,bunu istiyo allah. her ikisindende allah cc razı olsun.millet açık gezerken güzelliğini sergilemeye çalışırken .bunlar allah cc emrini yapmaya çalışıyorlar birn bir sıkıntıyla.
 

sır

Üye
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
1,002
Tepkime puanı
11
Puanları
0
Yaş
40
off offf ne olcak bizim halimiz be :)) bir çok arkadaşın izah ettiği gibi isteyen çarşaf giysin ,isteyen manto, kriter belli hala lafı dolandırmaya gerek yok ,önemli olan dikkat çekmesin, vucut hatları belli olmasın .bırakalım artık bunu ne güzel çarşaf giyen bacı larımız var.ne güzelde mantosunu bolcana sade renkler kullanarak giyinmiş bacılarımız ,bunu istiyo allah. her ikisindende allah cc razı olsun.millet açık gezerken güzelliğini sergilemeye çalışırken .bunlar allah cc emrini yapmaya çalışıyorlar birn bir sıkıntıyla.

Senin giydiğin sana , benim giydiğim bana :)

Allah rızasına uygun yasamayı nasib etsin inşallah ...

yesrib kardesim sadece düşüncemi söylemiştim,kırdıysam affola....
 
Üst