Çarşaf Giymek Hakkında!!!

meyve

Asistan
Katılım
15 Eki 2006
Mesajlar
762
Tepkime puanı
1
Puanları
0


Son asrın en büyük Alimi Said Nur da Çarşaf diyor yada değiştirelim cilbap diyelim yada afganistan da ki gibi burka :)

Neslihan; pantolon un kesinlikle her türlüsü haramdir... Lanet vardir.... Tunik zaten islami değil.... bol pardesü ve basörtüsü üzerine bi tane daha örtü alinirsa o zaman islami bir örtü olur..
Hem sadece pardesü de islami değil...


Evvela şunu belirtmek isterim Bediüzzaman Hazretleri asla bayanları çarşaf giymeleri konusunda uyarmamıştır. Evet o asrın alimidir ve talebelerine baktığımızda rastlar mıyız çarşaflı bir tanesine? Bakın yaptığınız dini zorlaştırmaktır. Bu sözümden taviz verelim sonucu çıkarılmasın. Ama tesettürde çizgiler nettir:El, yüz ve ayaklar haricinde vücudun her yerinin hatları belli etmeyecek, şeffaf olmayan, dikkat çekmeyecek bir giyisiyle kapatılması emredilmiş. Bunun ötesi kişinin takvasıdır.

Ki Bediüzzaman Hazretleri takvayı da şu şekilde tanımlar: TAKVA, menhiyyattan ve günahlardan içtinabtır. Yani başka bir ifadeyle kebairi terktir.

Ayrıca pantolonun lanetlendiğine dair bir hadis getirir misiniz? Veya şöyle söyleyim pantolonun erkek kıyafeti olduğuna delil getirin...Ona bakarsanız arkadaşım Arap Yarımadasında da entari giyer erkekler. O da mı erkek giyisisi? Hadislerde mana önemlidir. Lafızlara takılmayınız.

Baki selamlar...
 

islamveinsan

Doçent
Katılım
28 Eyl 2006
Mesajlar
1,360
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Konum
Suvas
Evvela şunu belirtmek isterim Bediüzzaman Hazretleri asla bayanları çarşaf giymeleri konusunda uyarmamıştır. Evet o asrın alimidir ve talebelerine baktığımızda rastlar mıyız çarşaflı bir tanesine? ....
..........
B]


S.a
... talebelerine baktığımızda rastlarmıyız çarşaflı birisine....?
Bugünki "nucular" onun talebesi mi ? Talebe olmak bu mu ?
Hem "nurcuların" hakikat i yada farz ı yada sünnet i terk etmesi bunu meşru yada helal mi kılıyor ?

Hem merak etmeyin hakiki nur talebeleri ya çarşaflı dır yada çarşaf a taraf...

* 24. Lema; Tesettür Risalesini acilen okumanizi naçizane tavsiye ediyorum...
Zira "Risale i Nur u yanlış anlıyorsunuz..."
Yada "nurcuları" ; "nur talebesi" sanıyorsunuz...

selametle..
 

UmmElyesa

Üye
Katılım
29 Eki 2006
Mesajlar
62
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Konum
Almanya
Web sitesi
www.xonder.de
malesef carsafi giymiyorum.
Hatta tesettürüm dogru dürüstde sayilmaz, ama carsafin en dogru islami kadin kiyafeti oldugunu kabul ediyorum, ama ben giyemiyorum.
Insallah bizde bir gün giyebiliriz.
 

mavigece

Asistan
Katılım
2 Tem 2006
Mesajlar
880
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
Konum
Antalya
İster çarşaf giyin ister başka bir şey, vücudu teşhir etmemesi ve dikkat çekmemesi yeterli bence islamiyet için
 

meyve

Asistan
Katılım
15 Eki 2006
Mesajlar
762
Tepkime puanı
1
Puanları
0
İslamveinsan rumuzlu arkadaşım bugün de mevcuddur nur talebeleri ki ben bugünden söz etmemiştim. Üstad zamanında da bu böyledir. Zaman iman kurtarmak zamanıdır. Feraize, kebaire dikkat edilmeyen bir asırdayız. İnsanlar başlarını örtmekten acizken siz çarşaf giymeyeni yargılıyorsunuz. Pardesü giyenlerin tebrik edilmesi gereken bir devirdeyiz. Ayrıca hamd olsun tesettür risalesini vesair risaleleri elimden geldiğince kabiliyetim nisbetinde okuyorum, okuyoruz, müzakere de ediyoruz.
 

ebumusab

Üye
Katılım
9 Eki 2006
Mesajlar
252
Tepkime puanı
90
Puanları
28
İslamveinsan rumuzlu arkadaşım bugün de mevcuddur nur talebeleri ki ben bugünden söz etmemiştim. Üstad zamanında da bu böyledir. Zaman iman kurtarmak zamanıdır. Feraize, kebaire dikkat edilmeyen bir asırdayız. İnsanlar başlarını örtmekten acizken siz çarşaf giymeyeni yargılıyorsunuz. Pardesü giyenlerin tebrik edilmesi gereken bir devirdeyiz. Ayrıca hamd olsun tesettür risalesini vesair risaleleri elimden geldiğince kabiliyetim nisbetinde okuyorum, okuyoruz, müzakere de ediyoruz.

selamun aleyküm güzel kardeşim
yukarıda belirtilen zaman iman kurtarma zamanıdır sözünü biraz açabilirmisiniz
bu ne menem bir şeydir ki birileri zorla gasbedebilir
katılmadığım halde bu söze vereceğiniz cevabı merak ediyorum azimetin karşısında ki ruhsatın hangi şeri ölçüler den yani hangi durumlarda kullanılabileceğimizi sahabe örnekleri ile verebilirmisiniz
selamlar
 

islamveinsan

Doçent
Katılım
28 Eyl 2006
Mesajlar
1,360
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Konum
Suvas
İslamveinsan rumuzlu arkadaşım bugün de mevcuddur nur talebeleri ki ben bugünden söz etmemiştim. Üstad zamanında da bu böyledir. Zaman iman kurtarmak zamanıdır. Feraize, kebaire dikkat edilmeyen bir asırdayız. İnsanlar başlarını örtmekten acizken siz çarşaf giymeyeni yargılıyorsunuz. Pardesü giyenlerin tebrik edilmesi gereken bir devirdeyiz. Ayrıca hamd olsun tesettür risalesini vesair risaleleri elimden geldiğince kabiliyetim nisbetinde okuyorum, okuyoruz, müzakere de ediyoruz.

iman ı kurtarmak için önce iman edeceksin.... İnkar etmeyeceksin... Hem risale okuyup hem içindekine muhalefet etmeyeceksin... Yada anlamiyorsan, abilerin bilmiyorsa biz mümin olarak senin istifaden için anlatacagiz.. Hem de yine risale ile... pardesü giyenleri tebrik etmiyorum.... Başı ve bilimum yerleri açık olanlarida eleştirmiyor ve yargilamiyorum.. Allah yargilar hesabini da sorar...
Bugün e göre hayata bakmak sizi küfre götürür... Sahabeye bakin...

Bugün de nur talebeleri mevcud haklisin... Sayilari çok az....
Ama ortalikta dolasanlarin hemen hepsi "nurcu"...
Risaleden habersizler...

Hem kötüden örnek olmaz.....

İster çarşaf giyin ister başka bir şey, vücudu teşhir etmemesi ve dikkat çekmemesi yeterli bence islamiyet için

.......yeterli bence islamiyet için.. Sen kimsin ?
Üstad ın ifadesi ile ; Seni din adına konuşmaya kim vekil tayin etti...???
 

ebumusab

Üye
Katılım
9 Eki 2006
Mesajlar
252
Tepkime puanı
90
Puanları
28
Aynen kardeşim,islamiyette bir sınırlandırma yoktur zaten..Önemli olan dikkat çekici olmadan örtünmek...;)

selamun aleyküm güzel kardeşim
sizede bir sorum olacak dikkat çekmek ne demek dikkat çekilince ne oluyor mesela bugün türk toplumunun kahir ekseriyeti dinimizin öngördüğü şekilde örtünmediği halde bu çıplaklık meşrulaştığından dikkat çekmiyorlar acaba doğrumu yapıyorlar bizim ölçülerimiz değişgen gelenek ve göreneklermidir dinimizin nedediği bunlardan sonra mı gelir bir örtülünün sorusuna radyo programından verilen bir cevabı nakletmek istiyorum benim gerçekten hoşuma gitti
soru: ben örtülü bir bayanım genede erkeklerin bakışları beni rahatsız ediyor ne yapayım
cevab: ortalıkta görünme
inne ekrameküm indallahi etkaküm
selametle
 

krmtnç

Üye
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
42
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
ya çarşaf çarşaf diyorsunuz ben bir şey sorabilirmiyim acaba çarşaf giyenler kaçınızın annesi bacısı veya eşi çarşaf giyiyor ???
 

meyve

Asistan
Katılım
15 Eki 2006
Mesajlar
762
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Kur’ân’ın, çerçevesini çizdiği giyim tarzına verdiği isim çarşaf değil, cilbabdır. Buna bizim kültürümüzde örfen “çarşaf” denmiştir. Şüphesiz çarşafla cilbab kast edilirse bunda bir sakınca yok. Zaten Üstad Bediüzzaman Hazretleri de bu örf terimini cilbab mânâsında aynen kullanmakta bir sakınca görmemiştir.

Fakat bir giyim tarzı olarak, cilbab emrinin ancak çarşaf tarzı ile yerine getirildiğini iddia etmek cilbab mânâsını daraltmak demek olur. İslâmiyet dar bir din değildir. Genel çerçeveyi çizer; ayrıntıyı, zevk ve renk tercihini kişilere bırakır. Genel çerçeveye duyarlı olan insanın, özel tercihini makbul sayar.

Bu çerçevede, çarşafın cilbab mânâsını içerdiğini kabul ediyoruz. Fakat cilbabın sadece çarşaftan ibaret olduğunu söyleyemeyiz. İsimlere ve resimlere takılmamak ve Kur’ân’ın ruhunu esas almak gerekiyor. Vücut hatlarını belli etmeyen çarşaf cilbab mânâsını içerdiği gibi, baş örtüsü ile birlikte baştan ayağa örten bir dış elbise olan pardösü de, köylü kadının vücut hatlarını tamamen kaybeden baş örtüsü, ceketi ve şalvarı da cilbab mânâsını içeriyor. Vücudu tamamen örten ve vücut hatlarını belli etmeyen her dış elbise tarzına cilbab mânâsını vermek mümkündür. Dolayısıyla esas olan, kadının, giyimde ve tesettürde cilbab mânâsını korumasıdır.
 

Uveys El Konevi

Paylaşımcı
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
284
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Konum
Konya
ya çarşaf çarşaf diyorsunuz ben bir şey sorabilirmiyim acaba çarşaf giyenler kaçınızın annesi bacısı veya eşi çarşaf giyiyor ???

Benim annem ve kardeşim pardesü giyiyorlar ancak ben onlardan bir dereceye kadar mesulüm..Onları uyarıyorum...
Ama evlendiğimde eşim İnşallah çarşaf giyenlerden olacak...Ona bunu baştan güzelce anlatıp öyle evleneceğim...:)
 

Bedrin_Aslanı

Profesör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
1,792
Tepkime puanı
3
Puanları
0
Kur’ân’ın, çerçevesini çizdiği giyim tarzına verdiği isim çarşaf değil, cilbabdır. Buna bizim kültürümüzde örfen “çarşaf” denmiştir. Şüphesiz çarşafla cilbab kast edilirse bunda bir sakınca yok. Zaten Üstad Bediüzzaman Hazretleri de bu örf terimini cilbab mânâsında aynen kullanmakta bir sakınca görmemiştir.

Fakat bir giyim tarzı olarak, cilbab emrinin ancak çarşaf tarzı ile yerine getirildiğini iddia etmek cilbab mânâsını daraltmak demek olur. İslâmiyet dar bir din değildir. Genel çerçeveyi çizer; ayrıntıyı, zevk ve renk tercihini kişilere bırakır. Genel çerçeveye duyarlı olan insanın, özel tercihini makbul sayar.

Bu çerçevede, çarşafın cilbab mânâsını içerdiğini kabul ediyoruz. Fakat cilbabın sadece çarşaftan ibaret olduğunu söyleyemeyiz. İsimlere ve resimlere takılmamak ve Kur’ân’ın ruhunu esas almak gerekiyor. Vücut hatlarını belli etmeyen çarşaf cilbab mânâsını içerdiği gibi, baş örtüsü ile birlikte baştan ayağa örten bir dış elbise olan pardösü de, köylü kadının vücut hatlarını tamamen kaybeden baş örtüsü, ceketi ve şalvarı da cilbab mânâsını içeriyor. Vücudu tamamen örten ve vücut hatlarını belli etmeyen her dış elbise tarzına cilbab mânâsını vermek mümkündür. Dolayısıyla esas olan, kadının, giyimde ve tesettürde cilbab mânâsını korumasıdır.

Çarşafın sağladığı tesettürü başka birşey sağlıyorsa onlarda olur elbet... Ama renk konusunda herkes istediği renkleri seçemez. Soğuk renkler seçmelidir.

Pantolonu bir düşün bakalım kardeşim. Ne zamandır giyiliyor? Diğer kültürleri karıştırmayı falan bırak kendine bak kendi atalarına bak bakalım giymişler mi?
Yakın zamanda küpeyede cevaz verilirse inanın şaşmam. Diyecekler ki: küpenin kız eşyası olduğunu gösterin. Ortak kullanılan bir eşyadır...

Zaman iman kurtarma devridir de... Başkaların imanı kurtulsun diye biz dini eksik mi anlatalım. "Emrolunduğun gibi dosdoğru anlat..." birileri imana! gelsin diye kapansın diye tesettürü: başını kapat yeter ve çarşaf ve benzeri şeyler
abartı mı diyeceğiz? Çarşaf ve bu tür tesettürü tam sağlayabilen giysilere gerçeğe iman etmemiz lağzım. Ama nefsimiz kaldırmayabilir ve giyemeyebiliriz. Dua ederiz inşa'Allah nasip olur diye... Ama biz giyemiyoruz diye bunu inkar etmek insanı istemediği yerlere götürebilir...

Selametle...
 

meyve

Asistan
Katılım
15 Eki 2006
Mesajlar
762
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Kardeşim eksik anlatmıyoruz ki bizler de haşa. Olur mu öyle şey. Zaten en korktuğum buydu? Dinimizden elbette hiç bir sebeble taviz veremeyiz. Dinimiz bizi bundan men eder. Allah muhafaza neyle itham ettiğinize dikkat ediniz. Biz ayeti inkar etmiyoruz. Siz dar düşünüyorsunuz, yaptığımız açıklamaları anlamak istemiyorsunuz. Rica ediyorum dikkat ediniz yazdıklarınıza.
Ayrıca renkten kastım sıcak ve soğuk memleketti. Mesela buralarda koyu renkl giyilebilir bi derece belki ama sıcak memleketlerde zor olur. Beyaz vs giyilebilir.
Dua ve muhabbetle...:(
 

islamveinsan

Doçent
Katılım
28 Eyl 2006
Mesajlar
1,360
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Konum
Suvas
ya çarşaf çarşaf diyorsunuz ben bir şey sorabilirmiyim acaba çarşaf giyenler kaçınızın annesi bacısı veya eşi çarşaf giyiyor ???

Kardeş; benim annem giyinmiyor, kardeşim de giyinmiyor...
Bizim mücadelemiz iman mücadelesi... İman edin, amel edemesenizde iman edin, kabul edin... Amel deki eksiklik için tövbe edebilirsiniz... Ama iman daki eksik için yapacak bi ihtimal var mı ?

Hem anam da bacım da olsa, yanlış eksitir...
Hata kişilere göre değişmez... Onlarida ikaz ediyoruz... Doğrusu bu diyoruz...

malesef carsafi giymiyorum.
Hatta tesettürüm dogru dürüstde sayilmaz, ama carsafin en dogru islami kadin kiyafeti oldugunu kabul ediyorum, ama ben giyemiyorum.
Insallah bizde bir gün giyebiliriz.

Günlerdir verdigim mücadelenin ilk meyvesi bu olsa gerek seni tebrik ediyorum...
Amel telafi edilir, tövbe edilir, İnş. Allah afeder...

........................................................................................................

Başörtüsü; Baş örtüsü değildir...
Başörtüsü; Baş a örtü değildir...
Başörtüsü; Baş da örtü değildir...
Başörtüsü; Başın örtüsü değildir...
Başörtüsü; Saç örtüsü değildir...
Başörtüsü; Başörtüsü değildir...
............
...........
Velhasil başörtüsü bugün sadece baş ve saç a indirgenmiş bir örtüdür...

Bunun ilk muhatabi olan sahabenin algıladigi gibi algilama geregi ve zaruret i bu mücadelenin temellerini oluşturuyor...
Onlar gibi olamiyoruz, ne olur onlar gibi inanalim....
Selametle....
 

meyve

Asistan
Katılım
15 Eki 2006
Mesajlar
762
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Kur’ân’ın, çerçevesini çizdiği giyim tarzına verdiği isim çarşaf değil, cilbabdır. Buna bizim kültürümüzde örfen “çarşaf” denmiştir. Şüphesiz çarşafla cilbab kast edilirse bunda bir sakınca yok. Zaten Üstad Bediüzzaman Hazretleri de bu örf terimini cilbab mânâsında aynen kullanmakta bir sakınca görmemiştir.

Fakat bir giyim tarzı olarak, cilbab emrinin ancak çarşaf tarzı ile yerine getirildiğini iddia etmek cilbab mânâsını daraltmak demek olur. İslâmiyet dar bir din değildir. Genel çerçeveyi çizer; ayrıntıyı, zevk ve renk tercihini kişilere bırakır. Genel çerçeveye duyarlı olan insanın, özel tercihini makbul sayar.

Bu çerçevede, çarşafın cilbab mânâsını içerdiğini kabul ediyoruz. Fakat cilbabın sadece çarşaftan ibaret olduğunu söyleyemeyiz. İsimlere ve resimlere takılmamak ve Kur’ân’ın ruhunu esas almak gerekiyor. Vücut hatlarını belli etmeyen çarşaf cilbab mânâsını içerdiği gibi, baş örtüsü ile birlikte baştan ayağa örten bir dış elbise olan pardösü de, köylü kadının vücut hatlarını tamamen kaybeden baş örtüsü, ceketi ve şalvarı da cilbab mânâsını içeriyor. Vücudu tamamen örten ve vücut hatlarını belli etmeyen her dış elbise tarzına cilbab mânâsını vermek mümkündür. Dolayısıyla esas olan, kadının, giyimde ve tesettürde cilbab mânâsını korumasıdır.

Tekrar hatırlatmak istedim :(
 

mavigece

Asistan
Katılım
2 Tem 2006
Mesajlar
880
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
Konum
Antalya
Fikirlerine katılıyorum meyve...İslamiyet asla kişiyi kısıtlamaz...Ölçütlere göre hareket etmesini ister
 

Bedrin_Aslanı

Profesör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
1,792
Tepkime puanı
3
Puanları
0
Kardeşim eksik anlatmıyoruz ki bizler de haşa. Olur mu öyle şey. Zaten en korktuğum buydu? Dinimizden elbette hiç bir sebeble taviz veremeyiz. Dinimiz bizi bundan men eder. Allah muhafaza neyle itham ettiğinize dikkat ediniz. Biz ayeti inkar etmiyoruz. Siz dar düşünüyorsunuz, yaptığımız açıklamaları anlamak istemiyorsunuz. Rica ediyorum dikkat ediniz yazdıklarınıza.

Bence sizde biraz dikkat edin size katılmadığım noktaları belirttim. Pantolon konusuna cevap istedim, son olarak yazdıklarımıda neden üstünüze alındınız bilemiyorum...

"""Zaman iman kurtarma devridir de... Başkaların imanı kurtulsun diye biz dini eksik mi anlatalım. "Emrolunduğun gibi dosdoğru anlat..." birileri imana! gelsin diye kapansın diye tesettürü: başını kapat yeter ve çarşaf ve benzeri şeyler
abartı mı diyeceğiz?"""
Yukarıda mavi ile yazılan yazı sizi mi kasdediyor yoksa başkalarınımı? Siz öyle bir söz söylediyseniz evet dini yanlış anlatıyorsunuz yok size ait bir söz değilse neden üstünüze alınıyorsunuz ve dar görüşlü diyecek kadar ileri gidiyorsunuz?

Ayrıca renkten kastım sıcak ve soğuk memleketti. Mesela buralarda koyu renkl giyilebilir bi derece belki ama sıcak memleketlerde zor olur. Beyaz vs giyilebilir.
Dua ve muhabbetle...:(

Aynı şeyleri söylüyoruz ;) Çarşaf gibi uygun bir şey yine olur buna kimsenin bir itirazı yok. Yeter ki onun gibi sağlasın. Renk konusunda ise Efendimiz zamanında da siyah rengi tercih ettikleri bariz ortadadır. En iyisi odur. (oralarıda sıcak memleket...)
 

seher

Doçent
Katılım
31 Ağu 2006
Mesajlar
1,038
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
38
Konum
...
ya çarşaf çarşaf diyorsunuz ben bir şey sorabilirmiyim acaba çarşaf giyenler kaçınızın annesi bacısı veya eşi çarşaf giyiyor ???


herkesin kendi iradei cüziyesi var dimi! bilmek ve iman tüm müminlerin boynunun borcu!tabiki anlatmak bilmeyenleri bilgilendirmekte çok mühim!yalnız iş uygulamaya gelince hiçbirşey zorla olamaz!kişi kendisi bilmediğini öğrenmeli öğrendiğini uygulamalı.şimdi diyosunki çarşaf giyenler kaçınızın annesi bacısı giyiyor?sana benim cvbm ben giyiyorum insanlarada anlatmaya çalışıyorum nasıl onların yapmadıklarından mesül olayım ki???yapacağım tek şey bundan sonra duadır..
Mevla tüm kardeşlerime çarşafı severek giymek nasip etsin(Âmin)
 

mavigece

Asistan
Katılım
2 Tem 2006
Mesajlar
880
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
Konum
Antalya
İslamiyet mantıksız bir din değildir...Yani madem insanlarla yaşıyoruz markete,bankaya,üniversiteye,resmi kurumlara vs. girip çıkmak zorundayız...O zaman insanlarla diyaloglarımızda çok dikkat çekmeyecek tarzda bir kıyafet giymek önemlidir...Ama ben ev hanımı olacağım sokağa mecbur kalmadıkça çıkmayacağım diyen kardeşlerimiz varsa pekala giyebilirler kara çarşafı...Eğer bu devirde sayılan bir insan olarak yaşamak istiyorsak daha sade ve dinimizin buyurduğu ölçütlere uyarak tesettüre girebilir bir bayan...Yani önemli olan o ölçütleri yerine getirmektir...DİNİMİZ ÇARŞAF GİYMEYİ EMRETMİYOR..ÖRTÜNMEYİ EMREDİYOR...dikkatinizi çekerim kardeşlerim...Hesap var ahirette..Kur'anı kerim örtünün der...Sünnetlerde kat kat giyinmeyi emreder...Çarşaf giyen emri yerine getirdiği gibi pardesü giyende aynı farzı yerine getirmiştir zaten...Amaç vücudun belli yerlerin örtülmesi!
 

halimselim

Paylaşımcı
Katılım
27 Eki 2006
Mesajlar
378
Tepkime puanı
0
Puanları
0
benim annem çarşaf giyer. yöresel kültürden kaynaklı bir giysi bu giyinişi.ama burada "çarşaf giyilmesi lazım" diyen kişiler tamamen kadını bir cinsel meta (ya da fitne aracı) olarak gördüğünden bu düşüncelere sahipler. dünya erkekler için yaratılmadı. insanlar için yaratıldı. kadın - erkek bu dünyanın nimetlerinden faydalanacaktır. erkeklerin dikkatinin çekilmemesi için kadına mahpus hayatı yaşatamaz. herkes kendi nefsine sahip çıksın. bu osmanlı saray kültürünün ürünü. harem kültürünün...
 
Üst