bu konuya dikkat!? | ihvan forum – Özgür Düşünce ve Paylaşım Platformu!

bu konuya dikkat!?

ozdemir

Üye
İhvan Üyesi
Katılım
14 Ara 2006
Mesajlar
53
Puanları
0
Yaş
65
Web sitesi
www.antiarabesk.com
evet arkadaşlar,biliyorsunuz bu forumda ve daha bir çok forumda müzik paylaşımı yasaklandı ve dahi yasaklanmaya devam ediyor...


burda sanata ve sanatçıya yapılan haksızlıklıkların bi nevi önüne geçilmekle birlikte bu yasakların hiç bir yere götürmediğide bir gerçek...

biraz daha açık konuşmak gerekirse,sanal ortamda isteyen her istediği albümü bulabilir ve alabilir,ama bu sadece tanıdığı sanatçılara hastır...şırnakta,erzincan dünyanın bir çok yerinde çağrı filmi müziklerini almak için göbeğinizi çatlatmanız gerekmektedir...

ben sadece selçuk küpçük albümlerini iki yıl aradım...sonunda sanatçı abimiz gönderdi bende siteme koydum...

yani olay şu,insanlar ancak popüler sanatçıların albümlerini indirebiliyor,bir çoğunuda tanımaktan uzak kalıyor....

tamam eşref ziya yı hepimiz tanıyoruz,ama hepimizin ömer faruk tekbilek dinleme şansı olmamıştır...

kısaca bence gerekli bir durum,müslüman sanata ve sanatçıya önem verendir,albümü dinler beğenirse zaten alır...bu sanatçılar içinde bir tanıtım,bana pek çok kişi ulaşıyor site aracılığıyla,hiç duymadığımız albümleri dinletiyorsun diye..

birde işin islami tarafı var dikkat edilmesi gereken,altta ki fetva açık ve nettir...










İnternetten indirdiğimiz ya da arkadaşlarımızdan kopyaladığımız mp3 formatlı ilahi, film vb. şeylerin hükmü nedir?

29-Haziran-2006 - 22:31:45

Cevabımız
Değerli Kardeşimiz;


Teyp, video kasetlerinin, mp 3 ve cd lerin de telif hakkı vardır. Bunlarda eser olduklarına göre, eser olmaları bakımından bunlar için de telif hakkı vardır.



Ancak ticaret kastı olmaksızın tek bir kaset, video, cd veya vcd çekimi söz konusuysa, iş değişir. Örfen buna bir şey denmez.



Ticaret yapmak maksadıyla külliyetli bir miktarda çoğaltma olmuşsa telif ücreti ödemeye tabi olur.



Halil GÜNENÇ, Günümüz Meselelerine Fetvalar – 1, s.372





yani diyor ki,ticari olarak bakmadıktan sonra bir sorun yok...
aksi kısıtlamalarade gerek yok zaten,yeni albümler hariç!(buraya dikkat yeni albümler hariç)sanatçıların piyasada pekte olmayan albümleri tanıtılmalı,bu noktada bir kültür oluşmalı diğe düşünüyorum....

sadece ezgi ilahi değil,diğer müzik dallarınada,selçuk küpçüğün yazısını okumuşsunuzdur...o halde genç dergisinde yeni roportajınıda okumanızı tavsiye ederim,roportaja 'müziği bilmeden müslüman kalamayız' adı verilmiş...

evet korsana hayır,ama müziğede destek olmalı,söylenen şeyleri,getirilen yasakları doğru anlamalı...

saygılar sunuyorum
 
Üst