bir sorum var

  • Konbuyu başlatan ada
  • Başlangıç tarihi
A

ada

Guest
s.a ya az önce dalgınlığıma geldi sanırım yatsı namazını kıldım bitti tam tesbihata geçtim yarıya geldim ezan okundu şimdi tekrar kılacak mıyım? namazı kılacaksam tesbihatıda mı tekrar yapacağım bilen varsa açıklarsa çok memnun olurum
 

_MeCBuRi_

Asistan
Katılım
9 Tem 2006
Mesajlar
428
Tepkime puanı
2
Puanları
0
namaz wakitleri bir hikmettir.namazı tekrar kılmanız gerekir.ÇÜnkü namaz wakitleri olmazise iinsan hataya düser.ALlah bu ince düsüncelerinizden dolayı sizden razı olsun...:clap2:
 

AdımcA

Akşam ... Yine Akşam ...
Katılım
9 Haz 2006
Mesajlar
2,420
Tepkime puanı
8
Puanları
0
bence en sağlıklısı yeniden kılman.
hem vakit de var.
kılsan ne kaybedersin?
tesbihatı da yaparsın.
...
 

_MeCBuRi_

Asistan
Katılım
9 Tem 2006
Mesajlar
428
Tepkime puanı
2
Puanları
0
tesbihat sonradan doğma bir yapıdır...yapılması farz weya sünnet değildir(namazdan sonraki tesbihat.).yapmak güzel bir alıskanlıktır..Allah razı olsun..
 
A

ada

Guest
Hepinizden Allah(cc)Razı olsun İnşAllah
 

AdımcA

Akşam ... Yine Akşam ...
Katılım
9 Haz 2006
Mesajlar
2,420
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Allah sizin gibi güzel düşünen insanlardan razı olsun.
 
A

ada

Guest
Allah cümlemizden razı olsun bu zaten bizim görevimiz
 

Bedrin_Aslanı

Profesör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
1,792
Tepkime puanı
3
Puanları
0
Vakitten önce kılınan namaz olmaz. Tekrardan kılman gerekir. İnşa'Allah kılmış olduğun namaz kılmadığın bir namazın yerine kabul olur.
Tesbihat ise Efendimiz zamanından beri vardı ama bu şekilde değildi. Namazdan sonra herkes bir tesbihat yapıyordu. Zamanla bu alışkanlık yok olmaya başlıyınca Din büyükleri zikrin bırakılmaması için böyle bir şeye baş vurdular. Selametle...
 

cüneytkaya

Profesör
Katılım
21 Ağu 2007
Mesajlar
1,681
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Namazın şartlarından biri de vaktin girmiş olmasıdır. Hadîs-i şerîfte buyuruldu ki: (Cebrâîl aleyhisselâm Kâ'be kapısı yanında iki gün bana imâm oldu. İkimiz, fecr doğarken sabah namazını, güneş tepeden ayrılırken öğleyi, herşeyin gölgesi kendi boyu kadar uzayınca ikindiyi, güneş batarken [üst kenârı gaybolunca] akşamı ve şafak kararınca yatsıyı kıldık. İkinci günü de, sabah namazını, hava aydınlanınca; öğleyi, herşeyin gölgesi kendi boyunun iki katı kadar uzayınca; ikindiyi, bundan hemen sonra, akşamı oruç bozulduğu zaman, yatsıyı gecenin üçte biri olunca kıldık. Sonra, yâ Muhammed, senin ve geçmiş peygamberlerin namaz vakitleri budur. Ümmetin, beş vakit namazın herbirini, bu kıldığımız iki vaktin arasında kılsınlar dedi.)
Hergün beş kere namaz kılınması emrolundu. Namaz sayısının beş olduğu, buradan da anlaşılmaktadır.
Beş vakit namazın başlangıç ve bitiş vakitleri şöyledir:
Sabah namazının vakti:Fecrin doğmasından, ya'nî doğuda beyazlık başlamasından itibâren başlar, güneş doğuncaya kadar devam eder.
Öğle namazının vakti:Gölgeler kısalıp, uzamaya başladığı zamandan itibâren başlar ve gölge bir misli veya iki misli uzayıncaya kadar devam eder. Birinci kavil iki imâma, ya'nî İmâm-ı Ebû Yûsüf ile İmâm-ı Muhammed'e göre, ikincisi ise, İmâm-ı a'zam Ebû Hanîfe'ye göredir.
İkindi namazının vakti:Öğle vakti bitince başlar, akşama kadar devam eder. Bu da:
1- İmâm-ı Ebû Yûsüf ve İmâm-ı Muhammed'e göre, gölge kendisini meydana getiren cisim kadar uzarsa başlar ve güneş kayboluncaya kadar devam eder.
2- İmâm-ı a'zam Ebû Hanîfe'ye göre ise; gölge kendisini meydana getiren cismin iki misli olunca başlar, güneş kayboluncaya kadar devam eder.
Akşam namazının vakti:Güneş kaybolduktan sonra başlayıp, kırmızılık kayboluncaya kadar devam eder.
Yatsı namazının vakti:Akşam namazı vaktinin çıkmasından itibaren başlar, fecrin ağarmasına kadar devam eder. İmâm-ı a'zam Ebû Hanîfe'ye göre, yatsının vakti, gökteki beyazlık kaybolunca başlar. Yatsı namazını özürsüz, gece yarısından sonraya bırakmak mekrûhtur.
Sabah namazını, cemâ'atle kılmak için her mevsimde ortalık aydınlanınca kılmak müstehabdır. Yalnız kılmak mecburiyetinde kalanlar, sabah vakti girer girmez kılmalıdır!
Öğle namazını, cemâ'at ile yazın sıcakta geç, kış günleri ise, erken kılmak müstehabdır.
İkindi namazını, vakit girer girmez kılmak iyi olur.
Akşam namazını, her zaman erken kılmak müstehabdır.
Yatsı namazını, şer'î gecenin, ya'nî gurûbdan, güneşin batışından fecre kadar olan zamanın, üçte biri oluncaya kadar geç kılmak müstehabdır. Gecenin yarısından sonraya bırakmak tahrîmen mekrûhtur.
Bu geciktirmeler, hep cemâ'at ile kılanlar içindir. Evinde yalnız kılan, her namazı vakti girer girmez kılmalıdır.




dinimizislam
 
Üst