Bidat ehli ile forumlarda tartışmak doğru mudur?

İlim Talebesi

Yasaklı
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Tepkime puanı
28
Puanları
0
Bir forumda Bidat Ehli Forumlarda tartışılıp tartışılmayacağı sorulmuş ardından şu cevaplar verilmiş :


-Yıllar oldu forumdayız bid'at ehlinden tevbe edene rastlamadım. Onlarda yıllardır bu ortamlardalar, yeni değiller yani. Bu insanlarla tartışmak zaman kaybı. Forum sahiplerinin göz yumması aynı görüşte olmalarından ve forumlarının hitinde artışa neden olduğundan olabilir.

-Burdaki aynı nikimle daha önce 2 farklı forumda senelerce hararetli tartışmalara girer, onların batıl yoldan çevrilmelerine vesile olmaya çalıştım. Ama nafile çaba olduğunu anladım en sonunda ve artık vazgeçtim o forumlara girmeye. Hatta teyit etmek için az önce diğer foruma dışardan bi bakıyım dedim. Aynı kişiler 5 sene önce açtığı konuları az önce yine açmışlar. Yani eski taas eski hamam. Allah hidayet versin ne diyelim.

-Ben de artık vaktimi daha faydalı şeylere harcamaya karar verdim. Mesela bir kanal açtım youtube'da, ehlisünnet tüm hocaların sohbetlerini yüklüyorum. Ben de dedim doğru yolu anlatan hocaların konuşmalarını koyayım internete, insanlara ulaştırayım. Gerisi onlara kalsın dinlesinler -

-Zarari oldugu gibi faydasida var. Halidiye forumunda ne tartismalar ve ne cahiler gorduk. Tefsir yazma curetinde olanlar bile vardi. Allah sabir versin zor isdir ama hic tartismamak olur mu? Hayir olmas cunku insanlari uyandirmak gerekir. Kalbinde zerre kadar samimiyet varsa hayira doner elbet. Tabi bunun adabi var ve ilmi olanlarin isidir.

-Bidat ehli bence 'inat' ehlidir. Hakikatten de inat konusunda ehiller. Tartisarak bidatciyi ikna edeni gormedim, yalniz bu tartismalar vesilesi ile seviye konusunda problem yasandigini cok gordum. Tahammul zor zanaat..


 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Her taraf(lar) kendi söylemi üzerine hareket ediyor. Aslında ''Kur'an'' veya ''Kur'an-Sünnet'' söylemi içerisinde olanlar da kendi yorumları üzerine çağırıyorlar/herkesi kastetmiyorum. Burada yapılması gereken ''Allah'a çağırmak''tır.

..

Samiri altından buzağı yaptığında da insanları kendince Allah'a çağırmıştı. Hariciler de Hz. Aliye kafir derken Allah'a çağırmıştı.

Kuranda ise Allah her ayetinde: Allah'a itaat edin Resule itaat edin." dedi. Hiçbir ayetinde tek olarak: Allah'a itaat edin. demedi.

Bu forumda da kimse kendini Kurandan uzak görmez, iş sünnete geldi mi filim burada kopuyor.


Ayrıca şöyle demişsin:

''Kur'an-Sünnet'' söylemi içerisinde olanlar da kendi yorumları üzerine çağırıyorlar/herkesi kastetmiyorum.


Kimi kastediyorsan açıkça söylemelisin, Kuran ve Sünnet üzere bu forumdaki üyeler belli, abdullah,hirahos, ahter, muratyazıcı, kurtubi vs.

Bu üyeler ben yokken ne yazarsa yazsın bil ki sanki ben yazmışımdır.

Ama sen hiçbir üye için bunu diyemezsin. İşte bölünmeyin derken kastedilen bu.

Şimdi söz senin.
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Selam

Yazıyı anlamış olsaydınız sorduğunuz soruları sormamanız lazımdı.
.

Hadi bak işine, kendini birşey zanneden, farklı gören ve göstermeye çalışan bir tipsin. Laflarımız ortada, cevap vereceğin zaman da alıntılayarak ver.
 

İlim Talebesi

Yasaklı
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Tepkime puanı
28
Puanları
0
Selam

Sanki asıl nokta kaçırılmış gibi. Asıl nokta; ''her kişinin kendini hak üzerine görmesi...''

Kendini hak üzere görenin kendisine karşı bir söylemi bulunanı ''bi'dat ehli'' olarak nitelendirmesi. Şimdi bu durumda kendisini ''bi'dat ehli'' olarak görmeyenin-doğal olarak hak görenin- tavrını değiştirmesi beklenilmez.

Her taraf(lar) kendi söylemi üzerine hareket ediyor. Aslında ''Kur'an'' veya ''Kur'an-Sünnet'' söylemi içerisinde olanlar da kendi yorumları üzerine çağırıyorlar/herkesi kastetmiyorum. Burada yapılması gereken ''Allah'a çağırmak''tır. Bu çağırma hususunda yapılan davranışlar ve sarf edilen sözler bir ''yorum'' olarak değerlendirilmelidir. Kendisini ''hak'' olarak nitelendirip karşı tarafı ''bi'dat ehli'' olarak -bunun ilerisi ''küfür ehli''- olarak nitelendirmenin sonu ''Allah adına'' konuşmaya götürür ki bunu ancak ''Resul(ler)'' yapabilir. Bizler sadece ''Allah'ın adıyla'' konuşur ve konuştuklarımızın bu kitab'dan anladıklarımız olduğunu dile getiririz. Yani ''Allah'ın muradı'' budur diyemeyiz.''Bu söylenilenler hak'tır gerisi değildir'' gibi bir söz söylemek büyük bir iddiadır. Bu iddiayı da kanıtlamak buradaki gibi ‘’kopyala yapıştırlar’’ la mümkün değildir. Bunun yolu bu değildir…

Bu husus korunduğu sürece o zaman bir ilerleme söz konusu olabilir. Yoksa dün olduğu gibi bugün belki yarında aynı ''kör dövüşü'' devam edecektir...

Bu ''kör dövüşünü'' bırakıp (yukarıda bahsettiğim hususa da dikkat ederek) ''elbisemizi temizleyerek'' ve 'salihatı işleyerek'' hayatımızdaki süreyi iyi değerlendirir isek daha faydalı olur...

Selametle...

Yazılarınıza başkalarını tekfir etmeme konusunda katılıyorum.

Fakat Kuran ve Sünnette gelen açık nas olan bir hususu açıkça böyle birşey palavra deyip bir kenara atmak o kişiyi Bidat Ehli yapar.Siz onu itham edin, saldırın , zırvalıklarını açığa çıkarın anlamında değil bu.

Siz ona bu ithamı yapmasanızda bu böyledir.

Buna birçok örnekler verilebilir :

Kader yoktur,Kabir azabı yoktur,El kesme ayeti günümüzde olacak şey değil , Bekarın zina cezası 100 sopa da modern zamanımızda olacak şey değil , İsa tekrar gelmeyecek gökte diri olması mümkün değil , İbrahim as ateşe girmedi gibi birçok örneklerle karşılaştım.

Bu kişilere - Kafir - demedim.Zaten Alimler tekfir edilmemesi gerektiğini söylemişlerdir.Çünkü herbiri bunları söylerken kendince bir delil getiriyor.Ama Alimler bu gibi kişilere -Ana istikametten Sapan- şeklinde yorumlar yapmışlardır.

Sanırım anlaşıldı . :)
 

İlim Talebesi

Yasaklı
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Tepkime puanı
28
Puanları
0
Selam

Kurtubi konunun başlığına dair yapılmış bir genel tablo çizildi.Bu tablo da sırf ''forum'' değil bunu genele de yayarak sanal ortam dışında hayatın içerisinde de böyle bir durumun varlığına işaret edildi.

Burada ''söylem'' ne olursa olsun aslında bir yorum olduğunu ve bunun yorum durumunun kabullenilmesi gerektiğinden bahsettim.Aslında kim hangi söylemde olursa olsun ''ed-din'' i değil bundan anladığını anlattığına değindim...

Bunu yapılsa bunu bilmek gerekir dedik.Ve asıl algılarımıza değil ''Allah'a çağırmak'' gerekir.Bunun yolu da bellidir dedik...Buna ilave olarak söylediklerimiz yazıda tekrarlamaya gerek yok...

Sanırım anlaşıldı:)

Selametle...

Tam olarak Anlaşılmadı.

Örneklerle konuşalım.Kadere inanan veya inanmayan kişiler Kurandan anladığı yorum şeklinde mi görüyorsunuz?

Böyle diyorsanız : Evet.Kadere inanan da inanmayanda Kurana inandığını söylüyor.

Ama bu işin bir hakikati var.O hakikata inanmayan ana istikametten dışardadır.Peki bu hakikate nasıl ulaşacağız?

Örnek olarak :

Sahabe nasıl inandı ise biz öyle inanmalıyız ...

Müslimin naklettiğine göre : İbn Ömer ra , Peygaberimiz sav'in vefatından sonra kader yoktur diye bazı kişileri duymuş.

Sonra şöyle demiştir : Onlara haber verin ki ,Ben onlardan ,onlarda da benden uzaktır.Uhud dağı kadar altınları olsa infak etseler Allah onları kabul etmez. ''demiştir.

Peki burada Peygamberimizin en güzide Sahabelerinden bir tanesi Allah adına mı konuşmuş oluyor?

Hayır.

Çünkü , Allah ve Resulunun emr ve nehiylerini , itikat mevzularını bilen bu Sahabeler , eğer bu inanç esaslarına inanılmadığı takdirde ana istikametten sapıldığını ve sapıldığı takdirde amelinde faydasız olacağını çok iyi biliyorlardı.
 

İlim Talebesi

Yasaklı
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Tepkime puanı
28
Puanları
0
Peki bu durumda ne yapmak gerekir?

1-Avam bir insan açısından bu gibi tartışmalardan olağanca uzak durmak.İlimle iştiğal eden için ise yine durum aynıdır.Alim olan ise bu gibilere doğruyu delilleriyle anlatır.Bundan öteye gitmez.Ama ben yinede forum ortamında bunun pek yarar sağlayacağını düşünmüyorum.

2-Mutlaka Tartışılacaksa taraflar gerçek hayatta buluşup güzel bir münazara etmeli.İnternet ortamında tartışmak çok yarar getirmiyor.Yine fayda vermiyorsa , dua ederek ayrılmalı.
 

Son.Fedai

Kıdemli Üye
Katılım
12 Şub 2007
Mesajlar
6,367
Tepkime puanı
136
Puanları
63
Yaş
54
Konum
Gaziantep
Web sitesi
www.elibolyazilim.com
1-Avam bir insan açısından bu gibi tartışmalardan olağanca uzak durmak.

2-Mutlaka Tartışılacaksa taraflar gerçek hayatta buluşup güzel bir münazara etmeli.İnternet ortamında tartışmak çok yarar getirmiyor.Yine fayda vermiyorsa , dua ederek ayrılmalı.
Kusura bakmayın ben bu tür tartışmalardan kaçınmak gerek fikrine pek katılmıyorum

Çünkü

Her ne kadar bu tür tartışmalar bazılarımıza zulmet oluyorsa da bazılarımıza rahmet oluyor. Şöyle ki

Bu tür tartışmalarda ortaya ilim çıkıyor. Bazıları faydalanmasa da benim gibiler bu tür yazılardan, ortaya dökülen ilimlerden fayda buluyor. Bu durum ilimden faydalanan kişi için Allah CC ın rahmeti oluyor

Amma

Reddeden, inad eden kişi içinse ayan beyan zulmet oluyor kendisi farkında değil

Mesela

Siz bu ve diğer konuda bir çok ayet, hadis ve tefsir yazmışsınız

İşte bu yazdıklarınız aslında ilim ve faydalanmasını bilene Allah CC ın rahmeti

Ama anlamayan, anlamak istemeyen ve bu durumundan dolayı da reddeden içinse bir zulmet oluyor

Bazılarına zulmet olacak diye Allah CC ın rahmetinden kaçmamak gerek

Bir diğer konu da eğer bu tür kişilere alimlerin bildirdikleri ile cevap verilmezse o zaman bu kişiler eleştiride kantarın topuzunu kaçırabiliyor

Bu konuları bilmeyen insanlar bu kişileri doğru sanıp, onların yanıltması ile yanlışa gidebiliyor

En azından ortak bir yerde buluşmak mümkün olmasa da hem ilim öğreniliyor hem de bazı yanlışlar giderilmiş oluyor zannımca
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
Her iki tarafin da dogru ve yanlis tespitleri var.

Munazara ilim elde etme yollarindan biridir. Bu sekilde her gorusu bir arada gorme ve degerlendirme sansina sahip oluyor kisiler. Ha bizimkisi munazara degil de horoz dovusu olunca isler biraz karisiyor tabiiki.

Ozellikle, mesela @lafons7275 ve @abdullah birisi gibi zevatlarin konulari surekli sabote ve uyeleri proveke edici yaklasimlari forumu tam bir cadi kazanina ceviriyor. Allah'tan abdullah birisi mod. oldu da mecburen sakinlesmek zorunda kaldi. Ayni teklifin lafons'a da goturulmesi forumun huzuru icin belki gerekli gorulebilir aksi halde cocuk gibi herkesle dalasmasinin onune gecilemeyecek gibi.

Taraflarin kendilerini hakli gormelerinden daha dogal birsey olamaz. Elbette herkes hak bildigini savunuyor ve bunun mucadelesini veriyor, aksi cok sacma olurdu. Burada yanlis yok, yanlis olan sudur: "Ben hakliyim ama...?" Yaklasim iste bu olmalidir, herzaman acik bir kapi birakmak gerekiyor. "Ey iman eddnler! Bir topluluk diger bir toplulukla alay etmesin. Alay edilenlerin, alay edenlerden daha hayirli olmasi mumkundur..."

Tarafgirlik ve taassup tum zihnimizi oyle bir sarmalamis ki, hak ve hakikat ortaya ciktiginda tasdiklemek bizlere olum gibi geliyor. Adam gibi konusmadigimizdan, birbirimizi dusman gordugumuzden, eneler kapistigindan, akl'i selim degil nefisler devreye girdiginden, hak dusmandan gelmeye gorsun asla kabul edemiyoruz.

Ha bu durumun degismesi pek mumkun gorunmuyor. Dedigim gibi bazi zevatlar, muslumanliktan once insan olmayi ogrendikleri an belki tersine bir isleyisten soz etmemiz mumkun olur, aksi halde ayni hamam ayni tasa devam edecegiz gibi.

Ya bende muallim hoca gibi ipi ceksem mi acaba?
 

İlim Talebesi

Yasaklı
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Tepkime puanı
28
Puanları
0


Bende muallimden sonra gitmeyi düşünüyorum.Az kaldı :) İstesemde giremicem.

abdullah birisi


Belki çarşambaya gelirsen birgün görüşürüz.
 

hirahos

Kıdemli Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
35,948
Tepkime puanı
483
Puanları
0
Yaş
55
Uzayıp giden bıktırıcı münakaşalar, laf atışmaları faydalı değil. Arada derede yazılan faydalı mesajları da ulaşılmaz hale getiriyor. Yazıp geçmeyi denemek lazım. Nezaketi korumak lazım. Muhatap, delillerine/nakillere rağmen aynı iddiayı sürdürüyorsa, sözü uzatmak vakit kaybı. İsraf.

İlkemiz şu olmalı: Doğru bildiğimizi yazmayı vazife görüyorsak da ikna etmek diye bir vazifemiz yoktur. İkna etme isteği bahsi uzatıyor.

Ehli Sünnet açısından bakarsak:

Her iddiaya mutlaka cevap verilmeli. Özellikle foruma giren misafirler için. Zannım şu ki bazı misafirler konuları merak ettiklerinden giriyorlar. Okuyorlar.

Her iddiaya cevap verilmeli ama ilkemizi unutmayalım. Tatbik edelim.

Forum yönetimi açısından:

Dinimize, Kur'anımıza, Peygamberimize, Peygamberlere, Sahabeye, Ulemaya hakaret edenlere geçit verilmemeli. Özgürlüğün sınırı burası olmalı. Peki ne denirse hakaret sayılacak? Yönetim, yine mutlaka adil ve fırsat verici olsun; ehli sünnet ağırlıklı olursa galiba arzu ettiğimiz sınır o zaman anlaşılıp tatbik edilecek. Bu haliyle anlaşılması da uygulanması da zor.

Fi emanillah.
 
Üst