bidat bidattir, güzeli (hasenesi), çirkini (seyyiesi) olmaz !!!

Katılım
14 Eki 2006
Mesajlar
1,777
Tepkime puanı
67
Puanları
0
@denizbaker evvela sungur ağabey e has bir haber değil kıyamet in yaklaştığı haberi.. kusura bakma ama sungur ağabey mehdi nin çoktan gelip gittiğini biliyor zaten.. hep aynı tayfa nın video ları ile konuşuyorsun farkında mısın. inanmak istemiyorum ama yine haklı çıkacak gibiyim..
 

rabbinsadikkulu

FETÖ nurcu değildir!
Katılım
10 Ocak 2012
Mesajlar
9,937
Tepkime puanı
131
Puanları
0
Her hangi bir müslüman Toplumun camiye gidişine ancak sevinebilir...Buna engel olucu bir noktada bulunamaz ! İster mevlid kandilleriyle ,isterse teravihnamazlarıylane şekilde camiler dolarsa dolsun bu teşvik edilemli ve farz ibadetlere bir basmak fırsatı sayılmalıdır. Böyle hayırlı işlere bidat takozundan bahsetmek sû-i niyetle eşdeğerdedir. Bir darb-ı mesel anlatılır herkes duymuştur ....Bir beldede cemaat ayakkabıalrını çıkarıp abdest almaktan üşendikleri için camiye gitmezlermiş ! İmam bakmış ki,kimse cemaate gelmiyor, bu sefer ayakkabıları çıkarmadan ve abdest almadan da namaz kılabilrisiniz demiş...Cami dolmuş taşmış... Derken bu cami imamının yerine bir başka imam atanmış...Yeni imam bakmış ki, millet cümbür-cemaat camiye giriyor, eski imama sormuş: Bu nasıl iş? Eski imam da gayet soğukkanlılıkla cevap vermiş:
Ben onların camiye girmelerini sağladım, siz de ayaykabılarını çıkartın ve abdest aldırın demiş...
Anlayana sivrisineler enfiye gelir, anlamayanlara da neyin gerektiğini siz bilirsiniz !

Not: Allâme değilim diyorsunuz ama, verdiğiniz fetvalar havada uçuşuyor !

burası bir forum. kimse buraya fetva almaya gelmez. konuların tartışılmasındaki kelimelerimizi fetva olarak değerlendirmeniz büyük haksızlık. tez antitez sentez meselsi yani. lütfen haksızlık etmeyin ben fetva vermiyorum.

"Her hangi bir müslüman Toplumun camiye gidişine ancak sevinebilir" cümlenize tamammen katılıyorum. ama buradan, sizin benim kuruduğum cümleyi okumadığınız ve/veya anlamadığınız sonucuna ulaştım.

ben deha derin bir meseleyi anlatmaya çalıştım, galiba başarılı olamadım. Allah (cc) yardımı ile iinşaallah buna muvaffak olabilirm. o dilemezse hiçbirşey olmaz.
 

rabbinsadikkulu

FETÖ nurcu değildir!
Katılım
10 Ocak 2012
Mesajlar
9,937
Tepkime puanı
131
Puanları
0
@denizbaker evvela sungur ağabey e has bir haber değil kıyamet in yaklaştığı haberi.. kusura bakma ama sungur ağabey mehdi nin çoktan gelip gittiğini biliyor zaten.. hep aynı tayfa nın video ları ile konuşuyorsun farkında mısın. inanmak istemiyorum ama yine haklı çıkacak gibiyim..


sana tavsiyem aşağıdaki linkteki 28 sayfalık yazıyı ve en azından devamındaki benim mesajlarımı okumandır.

http://www.ihvanforum.org/showthread.php?t=113754
 
Katılım
14 Eki 2006
Mesajlar
1,777
Tepkime puanı
67
Puanları
0
Asılları Kitab ve Sünnetten ahzedilmek şartıyla ayrı ayrı tarzda, ayrı ayrı surette olmakla beraber, mükerrer olan usûl ve esasat-ı sünnet-i seniyeye muhalefet ve tağyir etmemek şartıyla, bid'a değillerdir. Lâkin bir kısım ehl-i ilim, bunlardan bir kısmını bid'aya dâhil edip, fakat "bid'a-i hasene" namını vermiş..
 
Katılım
14 Eki 2006
Mesajlar
1,777
Tepkime puanı
67
Puanları
0
nur talebesi olma niyeti taşıdığını söyledin o vakit risale i nurlar ı rehber etmek zorundasın.. Bizzat üstadın kabul buyurduğu bir görüşün aksine hüküm vermek niyetine ters..
 
Katılım
14 Eki 2006
Mesajlar
1,777
Tepkime puanı
67
Puanları
0
ben hepsini okudum ve cevap verdim zaten fakat sen topu ofsayta attın süfyan meselesine girdin ve ben onun için de konu açtım ve sen tek kelime etmedin..
 

rabbinsadikkulu

FETÖ nurcu değildir!
Katılım
10 Ocak 2012
Mesajlar
9,937
Tepkime puanı
131
Puanları
0
Asılları Kitab ve Sünnetten ahzedilmek şartıyla ayrı ayrı tarzda, ayrı ayrı surette olmakla beraber, mükerrer olan usûl ve esasat-ı sünnet-i seniyeye muhalefet ve tağyir etmemek şartıyla, bid'a değillerdir. Lâkin bir kısım ehl-i ilim, bunlardan bir kısmını bid'aya dâhil edip, fakat "bid'a-i hasene" namını vermiş..

üstada iftirra etme kardeş. bektaşi misali işine gelen yeri alıyorsun.

yazdığın mesajı önünü arkasını iyi oku.ayrıca cümle öyle başlamıyor. ben senin ve başkaları için metni aşağıda payalaşıyorum

"Ahkâm-ı ubudiyette yeni icadlar bid'attır. Bid'atlar ise, sırrına münafi olduğu için, merduttur. Fakat, tarikatte evrad ve ezkâr ve meşrepler nev'inden olsa ve asılları Kitap ve Sünnetten ahzedilmek şartıyla, ayrı ayrı tarzda, ayrı ayrı surette olmakla beraber, mukarrer olan usul ve esasat, Sünnet-i Seniyyeye muhalefet ve tağyir etmemek şartıyla, bid'a değillerdir. Lâkin bir kısım ehl-i ilim, bunlardan bir kısmını bid'aya dahil edip, fakat "bid'a-i hasene" namını vermiş. İmam-ı Rabbânî Müceddid-i Elf-i Sâni (r.a.) diyor ki:
"Ben seyr-i sülûk-i ruhanîde görüyordum ki, Resul-i Ekrem Aleyhissalâtü Vesselâmdan mervî olan kelimat nurludur, Sünnet-i Seniyye şuâı ile parlıyor. Ondan mervî olmayan parlak ve kuvvetli virdleri ve halleri gördüğüm vakit, üstünde o nur yoktu. Bu kısmın en parlağı, evvelkinin en azına mukabil gelmiyordu. Bundan anladım ki, Sünnet-i Seniyyenin şuâı bir iksirdir. Hem o Sünnet, nur isteyenlere kâfidir; hariçte nur aramaya ihtiyaç yoktur."
İşte, böyle hakikat ve şeriatın bir kahramanı olan bir zâtın bu hükmü gösteriyor ki, Sünnet-i Seniyye, saadet-i dâreynin temel taşıdır ve kemâlâtın madeni ve menbaıdır." (11. lema , 9. nükte)
-1-
-2-

tövbe et!
 
Katılım
14 Eki 2006
Mesajlar
1,777
Tepkime puanı
67
Puanları
0
Sünnet-i Seniyenin meratibi var. Bir kısmı vâcibdir, terkedilmez. O kısım, Şeriat-ı Garra'da tafsilâtıyla beyan edilmiş. Onlar muhkemattır, hiçbir cihette tebeddül etmez.

Bir kısmı da, nevafil nev'indendir. Nevafil kısmı da, iki kısımdır. Bir kısım, ibadete tabi Sünnet-i Seniye kısımlarıdır. Onlar dahi şeriat kitablarında beyan edilmiş.

Onların tağyiri bid'attır.

Diğer kısmı, "âdâb" tabir ediliyor ki, Siyer-i Seniye kitablarında zikredilmiş.

Onlara muhalefete, bid'a DENILEMEZ..

Fakat âdâb-ı Nebevîye bir nevi muhalefettir ve onların nurundan ve o hakikî edebden istifade etmemektir. Bu kısım ise (örf ve âdât), muamelât-ı fıtriyede Resul-i Ekrem Aleyhissalâtü Vesselâm'ın tevatürle malûm olan harekâtına ittiba etmektir.
 
Katılım
14 Eki 2006
Mesajlar
1,777
Tepkime puanı
67
Puanları
0
üstada iftirra etme kardeş. bektaşi misali işine gelen yeri alıyorsun.

yazdığın mesajı önünü arkasını iyi oku.ayrıca cümle öyle başlamıyor. ben senin ve başkaları için metni aşağıda payalaşıyorum

"Ahkâm-ı ubudiyette yeni icadlar bid'attır. Bid'atlar ise, sırrına münafi olduğu için, merduttur. Fakat, tarikatte evrad ve ezkâr ve meşrepler nev'inden olsa ve asılları Kitap ve Sünnetten ahzedilmek şartıyla, ayrı ayrı tarzda, ayrı ayrı surette olmakla beraber, mukarrer olan usul ve esasat, Sünnet-i Seniyyeye muhalefet ve tağyir etmemek şartıyla, bid'a değillerdir. Lâkin bir kısım ehl-i ilim, bunlardan bir kısmını bid'aya dahil edip, fakat "bid'a-i hasene" namını vermiş. İmam-ı Rabbânî Müceddid-i Elf-i Sâni (r.a.) diyor ki:
"Ben seyr-i sülûk-i ruhanîde görüyordum ki, Resul-i Ekrem Aleyhissalâtü Vesselâmdan mervî olan kelimat nurludur, Sünnet-i Seniyye şuâı ile parlıyor. Ondan mervî olmayan parlak ve kuvvetli virdleri ve halleri gördüğüm vakit, üstünde o nur yoktu. Bu kısmın en parlağı, evvelkinin en azına mukabil gelmiyordu. Bundan anladım ki, Sünnet-i Seniyyenin şuâı bir iksirdir. Hem o Sünnet, nur isteyenlere kâfidir; hariçte nur aramaya ihtiyaç yoktur."
İşte, böyle hakikat ve şeriatın bir kahramanı olan bir zâtın bu hükmü gösteriyor ki, Sünnet-i Seniyye, saadet-i dâreynin temel taşıdır ve kemâlâtın madeni ve menbaıdır." (11. lema , 9. nükte)
-1-
-2-

tövbe et!

Kimseye iftira attığım yok kendine gel sen nurları sıradan kitaplardan mi zannediyorsun. Diğer aktardığım parça ile birleştir bak bakalım ne çıkacak ortaya. ibadete tabi sunneti seniye ye muhalefet e bidat denir adab a muhalefet etmek bidat değildir
 

rabbinsadikkulu

FETÖ nurcu değildir!
Katılım
10 Ocak 2012
Mesajlar
9,937
Tepkime puanı
131
Puanları
0
Sünnet-i Seniyenin meratibi var. Bir kısmı vâcibdir, terkedilmez. O kısım, Şeriat-ı Garra'da tafsilâtıyla beyan edilmiş. Onlar muhkemattır, hiçbir cihette tebeddül etmez.

Bir kısmı da, nevafil nev'indendir. Nevafil kısmı da, iki kısımdır. Bir kısım, ibadete tabi Sünnet-i Seniye kısımlarıdır. Onlar dahi şeriat kitablarında beyan edilmiş.

Onların tağyiri bid'attır.

Diğer kısmı, "âdâb" tabir ediliyor ki, Siyer-i Seniye kitablarında zikredilmiş.

Onlara muhalefete, bid'a DENILEMEZ..

Fakat âdâb-ı Nebevîye bir nevi muhalefettir ve onların nurundan ve o hakikî edebden istifade etmemektir. Bu kısım ise (örf ve âdât), muamelât-ı fıtriyede Resul-i Ekrem Aleyhissalâtü Vesselâm'ın tevatürle malûm olan harekâtına ittiba etmektir.

bak soruma cevap vermemişsin. üstada iftira ettin. tövbe et. bendende özür dile.

saniyen; ben bu paylaşımını kabul ediyorum. ama sen burada ne yazdığını malesef bilmiyorusn. (ayrıca bunu ben konunun başında paylaştım)

üstadın bu görüşü imam rabbaninin görüşüne muhalif değildir. birbirini destekler.

sen cevap ver? kıvırmadan ama...

bak soruma cevap vermemişsin. üstada iftira ettin. tövbe edecekmisin?.

not: tağyir etmek kelimesinin anlamını lütfen araştırın. bence anahtar kelime. başkalaştırmak olarak ifade edilebilir.
bir de örnek vereyim; öğle namaznının ilk sünnetini 4 yerine 3 rekat kılmak tağyir etmektir, yani bidat tır. ama bu 4 rekat sünneti kılmamak sünneti yerine getirmemektir. sünnet sevabına nail olunamaz, bidat değildir.
 

rabbinsadikkulu

FETÖ nurcu değildir!
Katılım
10 Ocak 2012
Mesajlar
9,937
Tepkime puanı
131
Puanları
0


Kimseye iftira attığım yok kendine gel sen nurları sıradan kitaplardan mi zannediyorsun. Diğer aktardığım parça ile birleştir bak bakalım ne çıkacak ortaya. ibadete tabi sunneti seniye ye muhalefet e bidat denir adab a muhalefet etmek bidat değildir

nurlardan cümlenin işine geleni alıp, işine gelmeyeni almamak ne oluyor o zaman. bektaşi olayını anlattırma bana..


işte senin paylaşımın

"Asılları Kitab ve Sünnetten ahzedilmek şartıyla ayrı ayrı tarzda, ayrı ayrı surette olmakla beraber, mükerrer olan usûl ve esasat-ı sünnet-i seniyeye muhalefet ve tağyir etmemek şartıyla, bid'a değillerdir. Lâkin bir kısım ehl-i ilim, bunlardan bir kısmını bid'aya dâhil edip, fakat "bid'a-i hasene" namını vermiş.."

işte aslı

Ahkâm-ı ubudiyette yeni icadlar bid'attır. Bid'atlar ise, sırrına münafi olduğu için, merduttur. Fakat, tarikatte evrad ve ezkâr ve meşrepler nev'inden olsa ve asılları Kitap ve Sünnetten ahzedilmek şartıyla, ayrı ayrı tarzda, ayrı ayrı surette olmakla beraber, mukarrer olan usul ve esasat, Sünnet-i Seniyyeye muhalefet ve tağyir etmemek şartıyla, bid'a değillerdir. Lâkin bir kısım ehl-i ilim, bunlardan bir kısmını bid'aya dahil edip, fakat "bid'a-i hasene" namını vermiş. İmam-ı Rabbânî Müceddid-i Elf-i Sâni (r.a.) diyor ki:
"Ben seyr-i sülûk-i ruhanîde görüyordum ki, Resul-i Ekrem Aleyhissalâtü Vesselâmdan mervî olan kelimat nurludur, Sünnet-i Seniyye şuâı ile parlıyor. Ondan mervî olmayan parlak ve kuvvetli virdleri ve halleri gördüğüm vakit, üstünde o nur yoktu. Bu kısmın en parlağı, evvelkinin en azına mukabil gelmiyordu. Bundan anladım ki, Sünnet-i Seniyyenin şuâı bir iksirdir. Hem o Sünnet, nur isteyenlere kâfidir; hariçte nur aramaya ihtiyaç yoktur."
İşte, böyle hakikat ve şeriatın bir kahramanı olan bir zâtın bu hükmü gösteriyor ki, Sünnet-i Seniyye, saadet-i dâreynin temel taşıdır ve kemâlâtın madeni ve menbaıdır." (11. lema , 9. nükte)





EFENDİ SEN CÜMLEYİ BÖLEMEZSİN, ANLAMINI DEĞİŞTİREMEZSİN.

TÖVBE ET!
 

rabbinsadikkulu

FETÖ nurcu değildir!
Katılım
10 Ocak 2012
Mesajlar
9,937
Tepkime puanı
131
Puanları
0
İşareten de olsa bir hadise dayanması gerektiği(bid'atı hasene kavramının) sözünden ne anlaşılması gerektiği hususunda yazıda örnek verilmiştir...Bu örneğe itiraz bence mümkün değildir..Zaman darlığından burada noktalıyorum..Öncelikle ulemanın bid2atı seyyi ve hasene kavramalrına yüklediği anlam iyi kavranmazsa , Kayyumu rabbinin sözüde anlaşılmaz diye düşünüyorum...İhtilafın asli değil, lafzi olduğuna inanıyorum...

@Hikem yazılarını tekrar okudum. bence yanılıyorsun. benim yazdıklarımı önyargısız okumalısın.

imam rabbaniden bahsediyorum. imam rabbaniden delil getirmelisin.




ayrıca ahir zamanda olduğumuzu unutmayın. imam rabbaninin şu cümlesinin de hatırlatayım;

“işitdiğimize göre, hazret-i mehdî, hükûmet sürdüğü zemân, dîni yayarken ve sünneti diriltirken, bid’at işlemeğe alışmış olan medînedeki âlim, bid’ati güzel sandığı ve ibâdet olarak yapdığı için, hazret-i mehdînin emrlerine şaşarak, (bu adam, bizim dînimizi yok etdi ve milletimizi öldürdü) diyecekdir. hazret-i mehdî “rahmetullahi aleyh” bu âlimi öldürecekdir. "

diyor. yani bidatlaer o kadar çoğalmış olacak ki medinedeki "alim" bile yanılacak.

dikkat edin siz biz değil... "alim" hem de, "medinedeki alim"...

ayrıca bu alimin mehdi hazretleri tarafından öldürüleceği müjdesini de alıyoruz.









not: bu yazdıklarım mustafa sungur abinin "bediüzzaman sempozyumunda ifade ettiği; (la yağlemül gaybe illallah), kıyametin yakın olduğu pek bir sürenin kalmadığı (yaklaşık 100-120 yıl) şeklindeki ifadesi ile birlikte değerlendirilirse daha iyi anlaşılacaktır.
 
Katılım
14 Eki 2006
Mesajlar
1,777
Tepkime puanı
67
Puanları
0
Asılları Kitab ve Sünnetten ahzedilmek şartıyla ayrı ayrı tarzda, ayrı ayrı surette olmakla beraber, mükerrer olan usûl ve esasat-ı sünnet-i seniyeye muhalefet ve tağyir etmemek şartıyla, bid'a değillerdir.

üstad mealen ne demiş.. sünnet-i seniyyeye yani aşağıda açıklandığı gib ibadete taalluk etmeyen sünnet i seniyye ye muhalefet ve tagyir etmemek şartı ile bidat değildir..

Bir kısım, ibadete tâbi' Sünnet-i Seniye kısımlarıdır. Onlar dahi şeriat kitablarında beyan edilmiş. Onların tağyiri bid'attır.
Diğer kısmı, "âdâb" tabir ediliyor ki, Siyer-i Seniye kitablarında zikredilmiş.

Onlara muhalefete, bid'a denilmez.

EFENDİ SEN CÜMLEYİ BÖLEMEZSİN, ANLAMINI DEĞİŞTİREMEZSİN.

TÖVBE ET!


kendi sapkın fikrini savunmak adına din adına yalan söylemek, muhalefet edeni karalamak ne kadar güzel ne kadar hoş bir davranış değil mi.. yazık..

 
Katılım
14 Eki 2006
Mesajlar
1,777
Tepkime puanı
67
Puanları
0
yine lihye-i şerif i ziyaret e üstadımız bizzat bida'a i hasene namını vermiştir..
 
Katılım
14 Eki 2006
Mesajlar
1,777
Tepkime puanı
67
Puanları
0
@denizbaker acaba cuma namazı da mı bidat olarak nitelendiriliyor sizin oralarda merak ediyorum ??
 
Katılım
14 Eki 2006
Mesajlar
1,777
Tepkime puanı
67
Puanları
0
mehdi bidat ı kaldıracak islamı saf halis geldiği gün gibi yapacak değil mi.. yani sonradann eklenilen ne varsa kaldıracak.. namaz ilk geldiğinde kaç rekat tı.. başörtüsü varmıydı.. cuma namazı var mıydı :

Harun Yahya namazı kaç rekat kılıyor?...Başörtüsü farzmıdır?..Saçları örtmek gerekiyormu?...Bayram namazı varmıdır?..Cuma namazı varmıdır?...Bir röportajında -Müslüman yalan söylemez;evet sırtımda Mehdide olması gereken büyük bir ben var diyor.O zaman namazı 2 rekat kılmadığını etrafındakilere 2 rekat kıldırmadığını söylesin..Hangi sureler okunuyor daha doğrusu sure okunuyormu yoksa başka şeylermi söyleniyor.

Ben kesin bildiğimi söyleyeyim: 2 rekat namaz kılınıyor..başka hiçbir namaz yok.
Dışarıya karşıda ehli sünnet görüntüsü veriliyor.Onlara göre Hoca "Mehdi" ve kendi şeriatını kendi gruhuna uygulatıyor...Dinin özünün Efendimiz(sav) vefatından sonra bozulmaya başladığını Mehdi(Adnan Oktar)nin yeniden Dini ihya ettiğini aslına döndürdüğüne inanıyorlar.Ayrıca Kuranı her milletin kendi dilinde okuması ve ibadet dili konusuda var.
Uzatmayayım ben iyice şüpheleniyorum bunlardan..Galeyana kapılmak ilerde mahçup olmayı gerektirebilir en hafifinden böyle
 
Katılım
14 Eki 2006
Mesajlar
1,777
Tepkime puanı
67
Puanları
0
@Hikem yazılarını tekrar okudum. bence yanılıyorsun. benim yazdıklarımı önyargısız okumalısın.

imam rabbaniden bahsediyorum. imam rabbaniden delil getirmelisin.




ayrıca ahir zamanda olduğumuzu unutmayın. imam rabbaninin şu cümlesinin de hatırlatayım;

“işitdiğimize göre, hazret-i mehdî, hükûmet sürdüğü zemân, dîni yayarken ve sünneti diriltirken, bid’at işlemeğe alışmış olan medînedeki âlim, bid’ati güzel sandığı ve ibâdet olarak yapdığı için, hazret-i mehdînin emrlerine şaşarak, (bu adam, bizim dînimizi yok etdi ve milletimizi öldürdü) diyecekdir. hazret-i mehdî “rahmetullahi aleyh” bu âlimi öldürecekdir. "

diyor. yani bidatlaer o kadar çoğalmış olacak ki medinedeki "alim" bile yanılacak.

dikkat edin siz biz değil... "alim" hem de, "medinedeki alim"...

ayrıca bu alimin mehdi hazretleri tarafından öldürüleceği müjdesini de alıyoruz.









not: bu yazdıklarım mustafa sungur abinin "bediüzzaman sempozyumunda ifade ettiği; (la yağlemül gaybe illallah), kıyametin yakın olduğu pek bir sürenin kalmadığı (yaklaşık 100-120 yıl) şeklindeki ifadesi ile birlikte değerlendirilirse daha iyi anlaşılacaktır.

Namazların 2 rekat olarak kılınması aşağıdaki sitede anlatılanla aynı.Nisa suresi 101,102 ve 103 ayetlere göre 2 rekat olduğuna inanılıyor.Mehdi geldiğinde yozlaşmış Dini tekrar İslamın ilk yıllarında olduğu şekle sokulucağu ve İslam henüz yeni yeni geliyormuş gibi düşünülmesi gerektiği söyleniyor ve Mehdi'nin açıklamalarıyla bağlıları tatafından öyle uygulanıyor.Namazda 2 rekat olarak öyle uygulanıyor.
http://63.231.71.139/Derlemeler/Nama...ve%20Seferilik
 
Katılım
14 Eki 2006
Mesajlar
1,777
Tepkime puanı
67
Puanları
0
Kardeşim,
Ben doğruluğundan emin olmasam burada yazmam.Ben sadece ikaz ettim Dışarıya ehl-i sünnetiz diyorlar elbette sorunca....Bende öyle sanıyordum fakat uygulanan şeriat farklı içerde ve şu anda uygulanıyor aynen.Yaptıkları doğrumu yanlışmı o konuda birşey söylemiyorum ben.Namazda sure okunmuyor tesbih var sadece..Çok basit bir ibadet şekli var 2 rekat kılınıyor öyle sonunda tesbihat v.s hiçbirşey yok.İnsan her an Allahın huzurunda zaten ve Allah bizim durmadan namaz kılmamızı isteseydi Kitabında buyrurdu deniyor.2 dakka kılıyosun tamam.Dinimiz kolaylık dini deniyor.Abdestte farklı..Herşey Kuranda buyurulduğu gibi deniyor.Tefsirler ve tefsir edenler kendi kafasına göre anlatmış bizde böyle anlıyoruz diyorlar.Kısaca asıl ehl-i sünnet biziz diğerleri ehl-i sünnet değil cahiliyye deniyor .Yani Kendilerini Hoca Mehdi bunlarda talebeleri kabul edip Kuranı yorumlayıp ona göre tüm hayatlarını düzenliyorlar.Namaz 2 rekat uygulanıyor.Mehdinin şeriatı var uyguluyorlar yanlış doğru bilemem.​
 

rabbinsadikkulu

FETÖ nurcu değildir!
Katılım
10 Ocak 2012
Mesajlar
9,937
Tepkime puanı
131
Puanları
0

üstad mealen ne demiş.. sünnet-i seniyyeye yani aşağıda açıklandığı gib ibadete taalluk etmeyen sünnet i seniyye ye muhalefet ve tagyir etmemek şartı ile bidat değildir..






kendi sapkın fikrini savunmak adına din adına yalan söylemek, muhalefet edeni karalamak ne kadar güzel ne kadar hoş bir davranış değil mi.. yazık..


sapkın fikir dediğin bana ait değil, imam rabbaniye ait.

"...Sünnet ile bid’at, birbirlerinin zıddıdır, tersidir. Birinin bulunduğu yerde, ikincisi bulunamaz, gider. Birini diriltmek, ötekini yok etmekdir. Sünneti diriltmek, bid’ati yok eder. Bid’ati diriltmek de, sünneti yok eder. İster hasene, ya’nî güzel desinler, ister seyyie, çirkin desinler, her bid’at, sünneti yok eder. Belki, bir bakımdan güzel denilmiş olabilir. Hiçbir bid’atin kendisi güzel olamaz. Çünki Allahü teâlâ, sünnetlerin hepsini beğenir. Sünnetlerin zıddı ise, şeytânın beğendiği şeylerdir. Bugün, bid’atler, her yere yayılmış olduğundan, bu sözümüz çok kimseye ağır gelir. Fekat, âhıretde, hangimizin doğru olduğunu anlıyacaklardır. İşitdiğimize göre, hazret-i Mehdî, hükûmet sürdüğü zemân, dîni yayarken ve sünneti diriltirken, bid’at işlemeğe alışmış olan Medînedeki âlim, bid’ati güzel sandığı ve ibâdet olarak yapdığı için, hazret-i Mehdînin emrlerine şaşarak, (Bu adam, bizim dînimizi yok etdi ve milletimizi öldürdü) diyecekdir. Hazret-i Mehdî “rahmetullahi aleyh” bu âlimi öldürecekdir. ..." (imam rabbani 255. mektup)

sen ıslah edilemez birisin.

hadi benim bir tane yalanımı ortaya çıkart. sen yalanın ne olduğunu bile bilmiyorsun.

sen risaleden işine gelen yeri alıp, işine gelmeyeni almamazlık yapamazsın.

vevap veremiyorsun, kıvırıyorsun. hatanı yakaladım değil mi...



nurlardan cümlenin işine geleni alıp, işine gelmeyeni almamak ne oluyor o zaman. bektaşi olayını anlattırma bana..


işte senin paylaşımın

"Asılları Kitab ve Sünnetten ahzedilmek şartıyla ayrı ayrı tarzda, ayrı ayrı surette olmakla beraber, mükerrer olan usûl ve esasat-ı sünnet-i seniyeye muhalefet ve tağyir etmemek şartıyla, bid'a değillerdir. Lâkin bir kısım ehl-i ilim, bunlardan bir kısmını bid'aya dâhil edip, fakat "bid'a-i hasene" namını vermiş.."

işte aslı

Ahkâm-ı ubudiyette yeni icadlar bid'attır. Bid'atlar ise, sırrına münafi olduğu için, merduttur. Fakat, tarikatte evrad ve ezkâr ve meşrepler nev'inden olsa ve asılları Kitap ve Sünnetten ahzedilmek şartıyla, ayrı ayrı tarzda, ayrı ayrı surette olmakla beraber, mukarrer olan usul ve esasat, Sünnet-i Seniyyeye muhalefet ve tağyir etmemek şartıyla, bid'a değillerdir. Lâkin bir kısım ehl-i ilim, bunlardan bir kısmını bid'aya dahil edip, fakat "bid'a-i hasene" namını vermiş. İmam-ı Rabbânî Müceddid-i Elf-i Sâni (r.a.) diyor ki:
"Ben seyr-i sülûk-i ruhanîde görüyordum ki, Resul-i Ekrem Aleyhissalâtü Vesselâmdan mervî olan kelimat nurludur, Sünnet-i Seniyye şuâı ile parlıyor. Ondan mervî olmayan parlak ve kuvvetli virdleri ve halleri gördüğüm vakit, üstünde o nur yoktu. Bu kısmın en parlağı, evvelkinin en azına mukabil gelmiyordu. Bundan anladım ki, Sünnet-i Seniyyenin şuâı bir iksirdir. Hem o Sünnet, nur isteyenlere kâfidir; hariçte nur aramaya ihtiyaç yoktur."
İşte, böyle hakikat ve şeriatın bir kahramanı olan bir zâtın bu hükmü gösteriyor ki, Sünnet-i Seniyye, saadet-i dâreynin temel taşıdır ve kemâlâtın madeni ve menbaıdır." (11. lema , 9. nükte)





EFENDİ SEN CÜMLEYİ BÖLEMEZSİN, ANLAMINI DEĞİŞTİREMEZSİN.

TÖVBE ET!
 
Üst