Pedagoji literatüründe başlıca 25 çeşit eğitim yöntemi vardır. Endüktif ve dedüktif moderatörlük, Demonstratif (yaparak göstermek), Medyumlar kullanarak izletmek (video, resim vs.), Rolmodel üzerinden eğitmek, Anlatmak (hikaye, kıssa, masal, olmuş olaylar), İzah etmek (tarif), Emir vermek, Hatırlatmak, Sormak ve sordurmak (bununla kendisine cevabı buldurmak), Kendisine yaptırmak, Eğlendirerek güldürerek eğitmek, Araştırma ödevleri vermek, Eksiklerini incitmeden ''ben'' üzerinden izah etmek (Hz. Hasan ve Hüseyin'in yaşlı adama doğru abdesti ''ben'' üzerinden göstermesi gibi), Taktir etmek, kritize etmek, hatasını düzeltmek, tenkit etmek ve ihtar etmek, kendi kendisine not verdirmek, fikir toplamak ve bunu strukturize etmek, denemek ve keşfetmek, çalışmak ve tekrar etmek, gurup çalışmaları yapmak, Özel (bireysel) eğitmek, Rol dağılımı yapmak, Sohbet etmek, Durum ve vakia analizleri yapmak..
Bütün bu eğitim yöntemlei bir arada kullanılabileceği gibi belli aşamalarda yerine göre de uygulanabilir..
Dergi vermek ne la? Kim okur ki?
Bak bütün bu pedagojik eğitim modelleri nasıl gelişmiş? İnsanı sorgulamakla. Bunu da felsefe yapıyor güzel kardeşim. Bizde bunu tasavvuf yapıyor ve geliştiriyordu ama oda iflas etti. Artık yeni şeyler üretemiyorlar. İnsana ulaşmaktır önemli olan.. Onu anlamaya çalışanlar, ona ulaşmaya çalışanlar kafa yormuşlar ve bu eğitim modellerini geliştirmişler. Bak mesela bu eğitim modellerinin içinde ezberlemek yoktur. Niye? Çünkü ezbrerlemek bir eğitim değildir. Eğitim, öğretirken mantığı ile birlikte öğretmektir. Çünkü öğrendiği ile ileride akletmesi gerekecek, çıkrımlar yapacak. Ezberle akledilmez..