Bazı hadisleri inkar etmek farzdır.

Kaptan

Stajyer Moderatör
İhvan Üyesi
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
14,231
Beğeniler
594
Puanları
113
#1
BAZI "HADİSLERİ" İNKÂR ETMEK FARZDIR!

"Bugün hadisleri sorgulayan yarın Kur'an'ı da sorgular!" diyenlerin demek istedikleri şudur aslında;

"Biz dinin tek hamisiyiz! Din bizden sorulur! Bizi sorgulayan Kur’an’ı sorgulamış olur!"

Halbuki Kur'an'a sorgusuz itaat etmenin tek şartı, Kur'andan başka her şeyi ama her şeyi sorgulamaktan geçer.

Aslında hadislerin sorgulanmasından korkmalarının sebebi, kendi dayandıkları ve Kur'an ile çelişen, kendi üstünlüklerini onaylayan "din" anlayışlarının sorgulanmasıdır.

Hadisler sorgulanırsa Kur'an'ın anlaşılmasına yol açılır.

Hadisler sorgulanırsa hakiki hadis ve sünnet ortaya çıkar.

Hadisler sorgulanırsa peygamberin s.a.v yaşadığı hayatın Kur'an'dan başka birşey olmadığı ortaya çıkar.

Hadisler sorgulanırsa ucube, rüyalarda dert anlatılan, izbelerde cennetin kimlere parsellendiğine kadar sorular sorulabilen peygamber tasavvuru yıkılır.

Kendilerini ayakta tutan yalanlar ortaya çıkar.

Peygamberin insan olduğu ortaya çıkınca kendilerinin daha aşağı insan oldukları anlaşılır. Çünkü kendileri Peygamberi yeryüzünden gökyüzüne çıkarmış, yerinede kendilerini geçirmişlerdir!

Pazarlanan peygamber gider, Kur'an'ın peygamberi gelir.

Sümüğünün idrarının kutsallığı toz olur, mesajının önemi anlaşılır.

Peygamberin bütün derdinin, bütün konuştuklarının, bütün eylemlerinin Ku’an’ı anlatmak için ifa edildiği ortaya çıkar!

Kur’an’ın hükümlerini beğenmeyip, işlerine gelmeyen ayetleri devre dışı bırakmak için peygamber adına söz uyduranların kimin adamı ve kimler olduğu gün yüzüne çıkar.

Yanına ulaşılmaz, dokunulmaz, sorgulanmaz, birinden su istemesinde, uyumasında, elini kıpırdatmasında bile bir hikmet, bir keramet arananların normal sıradan insan oldukları anlaşılır.

Mesela etrafındakilere; "Ben kimseyi cennete götüremem! Ben bilmiyorum cennete kaç kişi alınacağını! Bilmiyorum kendim kurtulabilecek miyim!" demek zorunda kalırlar.

El etek öpmenin kimseye imtiyaz sağlamayacağı, öpülen elin ve eteğin de çürümeye ayarlı sıradan bir el olduğu anlaşılır!

Şu gerçeği yine dini gerekçelerle insanlardan hep saklarlar! Saklarlar ki, uydurulmuş din gemisi yürüsün!

O gerçek şudur;

Hadislerle Kur'an arasında mahiyet farkı vardır! Biri Allah'dan olduğu kesin ve mutlak doğrulardır. Akla ve kanıtlamaya muhtaç olmayandır.

Diğeri ise Allah rasülünden gelme ihtimali bulunandır. Akla, izana, vicdana, ayetlere muhtaçtır.

Biri dinin ta kendisi! Diğeri dinin açıklaması olma ihtimali bulunan metinler, sözlerdir.

Biri, içine insan sözü karışmadığına, noktasının bile değişmediğine tüm müminlerin inanmasının farz olduğudur.

Diğeri ise içine yüzlerce uydurma karıştığına başta hadisleri yazanların kabul ettiği ve tüm müminlerinde kabul etmesi gereken sözler/ hadislerdir.

Bize Kur’an'dan başka gelen hiç ama hiçbir haberin doğruluk garantisi yoktur. Bunun böyle olduğunu bize aktaran birinci kaynaklarda söylemiştir.

Kur’an’ın yanına dinin kaynağı olarak hadisleri de koymak, Allah’ın koruyacağını söylediği Kur’an’a karşılık, hadisleri insanların koruduğunu iddia etmektir. Yani Allah ile güç yarışına girmektir!

Mesela Kur’an’da emredileni hadislerle yasaklamak mümkündür. Ya da tersi… Böyle din olur mu? Allah böyle bir şeye razı olur mu? Peygamber a.s böyle bir şeye cür’et eder mi?

Etmez! Fakat uydurulmuş dinin en önemli amentüsü, Allah’ın rızasının tam karşısında durmaktır! Bu ise Allah adına, peygamber adına söz uydurup Allah’ın sözlerini devre dışı bırakmaktan geçer! Allah’ın dini sorumluluk gerektirir, kitaba uymayı gerektirir! Uydurulmuş din ise Allah’ın kitabını boğmaya yeltenmiş kitaplar yazmayı, vehimler, hayaller, yalanlar üretmeyi gerektirir! Ancak bu şekilde tahakküm kurabilirler kalabalıklar üzerinde…

Son söz; Ayetle hadis yarıştırılamaz! Çünkü ayet Allah’ın dinidir. Sünnet ve hadis ise o ayetleri yaşamakla ve açıklamakla yükümlü peygamberin sözleri! Ayetin üstüne ekleme çıkarma yapmak mümkün değildir. Çünkü Allah bizzat kendisi korumaktadır. Hadis ise ancak Kur’an ayetlerini izah ettiği sürece peygamberin sözüdür.

Kur’an’ın karşısına düşen her söz şeytanlaşmış insanların uydurduğu ve peygambere atfedilen şeytani sözün ta kendisidir! Bu anlamda “Hadis inkarcısı” olunmadan Kur’an’a iman etmek mümkün değildir! Hakikaten peygamberden olan sözler zaten buram buram Kur’an kokar! Bunları anlamak içinde “hadis usulü” bilmeye falan gerek yoktur!

Dinin ruhu ve kokusu metottan daha üstündür! Yeter ki temiz bir akıl, vicdan, emek ve samiyet olsun! Yanılmak ise insana has bir durumdur! Başka varlıkların yanılmak gibi bir özellikleri yoktur! Çünkü sorumlulukları yoktur! Sorumlu olan her beşer yanılır! Önemli olan maksadın ne olduğudur!

Allah’ın dinini kendi çıkarının üstünde görenlerin yanılgısı, Allah’ın dinini pazarlayarak “isabet edenlerin” isabetinden yedi kat daha üstündür! Yani sonsuz üstündür!

Hadis dediğimiz Kur’an’a uymak zorunda, Kur’an dediğimiz ise hiçbir beşeri söze uymak zorunda değildir! Ancak her insan, başta peygamber a.s ona uymak zorundadır ve öyle yapmıştır!

Ramazan Yaman
 

muallim08

Paylaşımcı ÜYe
İhvan Üyesi
Katılım
21 Eyl 2007
Mesajlar
6,172
Beğeniler
832
Puanları
113
#2
Faizci sistemi ekonomik doktrin olarak görenler faizsiz demezler, sıfır faizli derler :)

Bu adam da kafaya koymuş hadisi inkar edecek bir kere :) Gerekçelerini masum kılıflı öncüllere bağlayıp akla yatırmaya çalışıyor :) ondan sonra inkar ediyor :)
 

Hakperest

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
5,852
Beğeniler
374
Puanları
83
#3
Riskli konular bunlar
Nasıl ki ekleme ateşe götürürse
Dinden olanı çıkarmak da ateşe götürür

Sen peygamber sav söylememiş sanırsın ama biri çıkar açıklar
Bu yüzden gerekmedikçe hadis tenkidi yapmamak gerek

Din yaşamak isteyene gayet açıktır
Ama çıkar sözkonusu olunca
Bırak hadisi
Ayetleri çatır çutur kendimize uydururuz
Entelinden dantaline
Tasavufçusundan akılcısına
Herkesin yonttuğu bir din vardır
 

Kaptan

Stajyer Moderatör
İhvan Üyesi
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
14,231
Beğeniler
594
Puanları
113
#4
Arkadaşlar yazı biraz uzun olduğundan üstünkörü okuyup yorum yaptığınızı düşünüyorum. Hadisleri inkar edin demiyor, iyi okuyun lütfen.

Başlık bile sizi yalanlıyor bea ;)
 

ilke

Paylaşımcı
İhvan Üyesi
Katılım
6 Kas 2017
Mesajlar
427
Beğeniler
56
Puanları
28
#5
Beyimiz hangi kaynaklardan hangi hadisleri ve hangi ravilerinkini kabul buyuruyor acaba ?.. Ona ısmarlama hadis okuyalım ! Yoksa, hadislere olan şaşı bakışını gizlemek için mi "bazı hadisler" demiş! Bu konunun reddiyesi akademik metinler, tezler dahil forum sayfalarında bile .arşaf - çarşaf yayınlanmışken bir insanın hala bu yerde kalıp zıkkımlanması hangi tekamüliyetle izah edilebilir acaba ?.. Var mı böyle bunu izah edebilecek bir babayiğit piyasada?..
Not: Bu arada Kaptan'ın şu sıralar şeyhliğini üstlenen adamı da öğrenmiş olduk !
 

muallim08

Paylaşımcı ÜYe
İhvan Üyesi
Katılım
21 Eyl 2007
Mesajlar
6,172
Beğeniler
832
Puanları
113
#6
Arkadaşlar yazı biraz uzun olduğundan üstünkörü okuyup yorum yaptığınızı düşünüyorum. Hadisleri inkar edin demiyor, iyi okuyun lütfen.

Başlık bile sizi yalanlıyor bea ;)
Yazıyı okuduk. Hadis değilse zaten uydurma denir ve kenara konur. Hadis ise zayıf bile olsa değer ifade eder. Kaldı ki uydurulanlar bile yazılı metin oldukları için tarihi değer taşır. Bu tepeden inmeci red mantığını eskiden beri hiç sevemedim Kaptan... Herkes kendi kafasına uymayan hadisleri Kurana ters diye reddetme peşinde görünüyor...
 

ilke

Paylaşımcı
İhvan Üyesi
Katılım
6 Kas 2017
Mesajlar
427
Beğeniler
56
Puanları
28
#7
Kaptan' Alıntı:
Arkadaşlar yazı biraz uzun olduğundan üstünkörü okuyup yorum yaptığınızı düşünüyorum. Hadisleri inkar edin demiyor, iyi okuyun lütfen.
Başlık bile sizi yalanlıyor bea ;)

Hadisleri inkar edin demiyormuşmuş ! Hadisleri inkar edin dese çok iyi biliyor ki, hiç kimse onu iplemeyecek ve kaale almayacak ! Onun için adam "Bazı Hadisler" kılıfını kullanmış ! Bu kadara basit ve adi tuzağa yakalananlara ne demeli peki !.. Bir de kendimizi hiç kül yutmayan uyanıklardan zannediyoruz! Yahut da burada çok saf ve sersem olduğunu kabul ederek bu tür yazılar asıyoruz !
Artık hayvanlar terledi, böyle samanları yemiyorlar beyler yemiyorlar !
 

Kaptan

Stajyer Moderatör
İhvan Üyesi
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
14,231
Beğeniler
594
Puanları
113
#8
Yazıyı okuduk. Hadis değilse zaten uydurma denir ve kenara konur. Hadis ise zayıf bile olsa değer ifade eder. Kaldı ki uydurulanlar bile yazılı metin oldukları için tarihi değer taşır. Bu tepeden inmeci red mantığını eskiden beri hiç sevemedim Kaptan... Herkes kendi kafasına uymayan hadisleri Kurana ters diye reddetme peşinde görünüyor...
Hoca kaygılarında haklisin, evet maalesef böyle bir zümre var ama topyekün hepsi böyledir demek büyük bir iftira olmaz mi? Emin ol, hadisleri baştacı eden ama Kuranı temel referans alan büyük bir kesim var.

Ayrıca "Tasavvuf içinde aşırı uçlar var hepsini aynı kategoride degerlendirmemek lazım" sözünüzü hatırlatırım. Adil şahitler olarak aynı tutumunuzu burada da görmek isteriz.

Mesela ben, yukarıdaki yazıya aynen katılmakla sıze gore hadıs ınkarcısı oluyorum. Ama sünnete göre namaz kılıyor ve her hususta sünnete riayet etmeye gayret edıyorum. Bu durumda ben nasıl hadis ınkarcısı oluyorum?

Hadis ilmine hiç girmeyelim vallahi size öyle sahih hadisler getirim ki sünnet ehli diye geçindiğiniz şu forumda zor durumda kalırsınız.
 

Hakperest

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
5,852
Beğeniler
374
Puanları
83
#9
Hoca kaygılarında haklisin, evet maalesef böyle bir zümre var ama topyekün hepsi böyledir demek büyük bir iftira olmaz mi? Emin ol, hadisleri baştacı eden ama Kuranı temel referans alan büyük bir kesim var.

Ayrıca "Tasavvuf içinde aşırı uçlar var hepsini aynı kategoride degerlendirmemek lazım" sözünüzü hatırlatırım. Adil şahitler olarak aynı tutumunuzu burada da görmek isteriz.

Mesela ben, yukarıdaki yazıya aynen katılmakla sıze gore hadıs ınkarcısı oluyorum. Ama sünnete göre namaz kılıyor ve her hususta sünnete riayet etmeye gayret edıyorum. Bu durumda ben nasıl hadis ınkarcısı oluyorum?

Hadis ilmine hiç girmeyelim vallahi size öyle sahih hadisler getirim ki sünnet ehli diye geçindiğiniz şu forumda zor durumda kalırsınız.
Getir
 

muallim08

Paylaşımcı ÜYe
İhvan Üyesi
Katılım
21 Eyl 2007
Mesajlar
6,172
Beğeniler
832
Puanları
113
#10
Hoca kaygılarında haklisin, evet maalesef böyle bir zümre var ama topyekün hepsi böyledir demek büyük bir iftira olmaz mi? Emin ol, hadisleri baştacı eden ama Kuranı temel referans alan büyük bir kesim var.

Ayrıca "Tasavvuf içinde aşırı uçlar var hepsini aynı kategoride degerlendirmemek lazım" sözünüzü hatırlatırım. Adil şahitler olarak aynı tutumunuzu burada da görmek isteriz.

Mesela ben, yukarıdaki yazıya aynen katılmakla sıze gore hadıs ınkarcısı oluyorum. Ama sünnete göre namaz kılıyor ve her hususta sünnete riayet etmeye gayret edıyorum. Bu durumda ben nasıl hadis ınkarcısı oluyorum?

Hadis ilmine hiç girmeyelim vallahi size öyle sahih hadisler getirim ki sünnet ehli diye geçindiğiniz şu forumda zor durumda kalırsınız.
Zor durumda kalmayız. İlk defa karşılaşmıyoruz çünkü. Ateistlerle epey mücadele verdik vakti zamanında :) En azından şaşırmayız inan ki :)
 

Kaptan

Stajyer Moderatör
İhvan Üyesi
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
14,231
Beğeniler
594
Puanları
113
#12
Zor durumda kalmayız. İlk defa karşılaşmıyoruz çünkü. Ateistlerle epey mücadele verdik vakti zamanında :) En azından şaşırmayız inan ki :)
Ateistlerle uğraşmak kolay hoca.
Bazı hadisleri inkar etmek farzdır diyen biriyle karşılaşmamışsın demek ki ;).

Temsili;


"Hadis inkarcılığı" deyimi , genellikle rivayet kutsayıcılarının kullandığı bir deyimdir. Sen bunun neresindesin bilmıyorum. Aklı başında hiç kimse "Bu sözü Peygamber söylemiş olsa da ben kabul etmiyorum" der mi yahu. Bazı hadisleri ret gerekçemiz, o hadisin Peygambere ait olmadığı noktasındadır. Bir büyük zatın dediği gibi, bilmem anlatabilliyormuyum :D
 
Son düzenleme:

Kaptan

Stajyer Moderatör
İhvan Üyesi
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
14,231
Beğeniler
594
Puanları
113
#13
Resülullah buyurdu ki diye başlayan her sözü peygambere mal ederek hadis diye kabul etmek olan, rivayet perestlik "Allah ile peygamberi karşı karşıya getirmek" peygamberi Allah'ın önüne geçirmek, mealcilik ise, Allah ile peygamberin arasını ayırıp küfre girmektir.

Bunlardan birisi Hristiyanlar gibi Allah ile peygamberi eşit görerek peygamberi aşırı yüceltirlerken diğeri de Yahudiler gibi peygamberleri aşağılamaktadırlar.. Bunlardan biri ifrat diğeri tefrittir. İkisi de haktan sapmaktır.

Rivayet perestler Allah'ın "eğer siz günahların büyüğünden kaçınırsanız küçük günahlarınızı örterim " muhkem hükmüne rağmen peygambere iftira atarak "ben ümmetimden büyük günah işleyenlere şefaat edeceğim" dedirtmişlerdir.

Yine Allah muhkem kitabında "Allah hiç kimseye gücünün üzerinde bir yük yüklemez" buyurduğu halde peygamberi Allah'tan daha merhametli göstererek defalarca namaz pazarlığı yaptırmışlardır.

Bunların karşısında yer alan diğer taife ise peygamberi postacı yerine koyarak Allah'ın peygamberinin örnekliğini reddederek Allh ve Resülunun arasını ayırarak küfre girmişlerdir.
 

bi husben

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,220
Beğeniler
199
Puanları
63
#14
Hadisin ne zaman hangi şartlarda soylendiği önemli
kuran 23 yılda tamamlandı.Bu süre zarfında kurana uymadığı soylenen peygamberin söylediği hadisler inen ayetlerden once mi soylendi sonramı.Misal peygamber evlat edinmiş şimdi bu evlat edinme sünnet olmuş oluyor.Lakin bu uygulama kuran ayatiyle yasaklandı
şimdi evlat edınmek sünnetmi oluyor toptancılara sormak lazım

İlk kıble mescıdı aksaya yonelerek namazlar kılınmış bu aynı zamanda da peygamberin sünneti oluyor.şimdi içinizden hangi biriniz mescıdı aksaya yonelerek namaz kılıyor hadı toptancı arkadaşlar aksaya yonelınde namaz kılın

bazı hadısler soylenmiş olsada yasaklayıcı ayet ındıkten sonra o hadısın hukmu kalmıyor bu olaylara bu açıdan bakmak lazım diye dusunuyorum
 

ilke

Paylaşımcı
İhvan Üyesi
Katılım
6 Kas 2017
Mesajlar
427
Beğeniler
56
Puanları
28
#15
İlk kıble mescıdı aksaya yonelerek namazlar kılınmış bu aynı zamanda da peygamberin sünneti oluyor.şimdi içinizden hangi biriniz mescıdı aksaya yonelerek namaz kılıyor hadı toptancı arkadaşlar aksaya yonelınde namaz kılın
Namaz kılmak için "Kıbleye Yönelmek" ameliyesi yani, İstikbal-i Kıble" sünnete değil, Farzdır. Bunu iyi bilelim.
 

bi husben

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,220
Beğeniler
199
Puanları
63
#16
Namaz kılmak için "Kıbleye Yönelmek" ameliyesi yani, İstikbal-i Kıble" sünnete değil, Farzdır. Bunu iyi bilelim.
arkadaşım ben diyorumki mescidi aksaya yonelerek namaz kılmak sünnet mi değil mi? cevap verebilirmisin

şimdi ben kalksam desemki peygamberim mescidi aksaya yonelrek namaz kılmıştır bende yönelip kılacam çünkü sünnet desem
doğru mu yapmış olurum yanlış mı yapmış olurum?
 

alanyali07

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,484
Beğeniler
604
Puanları
113
#17
Resülullah buyurdu ki diye başlayan her sözü peygambere mal ederek hadis diye kabul etmek olan, rivayet perestlik "Allah ile peygamberi karşı karşıya getirmek" peygamberi Allah'ın önüne geçirmek, mealcilik ise, Allah ile peygamberin arasını ayırıp küfre girmektir.

Bunlardan birisi Hristiyanlar gibi Allah ile peygamberi eşit görerek peygamberi aşırı yüceltirlerken diğeri de Yahudiler gibi peygamberleri aşağılamaktadırlar.. Bunlardan biri ifrat diğeri tefrittir. İkisi de haktan sapmaktır.

Rivayet perestler Allah'ın "eğer siz günahların büyüğünden kaçınırsanız küçük günahlarınızı örterim " muhkem hükmüne rağmen peygambere iftira atarak "ben ümmetimden büyük günah işleyenlere şefaat edeceğim" dedirtmişlerdir.

Yine Allah muhkem kitabında "Allah hiç kimseye gücünün üzerinde bir yük yüklemez" buyurduğu halde peygamberi Allah'tan daha merhametli göstererek defalarca namaz pazarlığı yaptırmışlardır.

Bunların karşısında yer alan diğer taife ise peygamberi postacı yerine koyarak Allah'ın peygamberinin örnekliğini reddederek Allh ve Resülunun arasını ayırarak küfre girmişlerdir.
verdiğin örneklerde kendin salt mealcilik yapmışsın farkında değilsin..
 

ilke

Paylaşımcı
İhvan Üyesi
Katılım
6 Kas 2017
Mesajlar
427
Beğeniler
56
Puanları
28
#18
arkadaşım ben diyorumki mescidi aksaya yonelerek namaz kılmak sünnet mi değil mi? cevap verebilirmisin

şimdi ben kalksam desemki peygamberim mescidi aksaya yonelrek namaz kılmıştır bende yönelip kılacam çünkü sünnet desem
doğru mu yapmış olurum yanlış mı yapmış olurum?
Kıbleye yönelmek namazın farzlarındandır.
 

bi husben

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,220
Beğeniler
199
Puanları
63
#20
@Kaptan sen ne dıyorsun güzel kardeşim. bak arkadaş cevap veremiyor senden bi yorum alsam.Ezan okunduğunda mescidi aksaya yonelip namaz kılacam.Sünnete riayet edecem
 

HTML

Üst