Bazı büyük firmaların tüketiciyi yanıltma taktikleri..

alanyali07

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Puanları
113
Algida ile başlamak istiyorum..
Epeydir reklamlarda algida volvo s6 kampanyası reklamı yapılmakta..

Fakat market dolaplarında bu kampanyanın reklam afişi olmasına rağmen eski kampanyasız ürünlerin yer aldığını ve satıldığını farkettim..
Ve bu konuda internette çok sayıda şikayet olşturulmuş..
dolabın üstünde kampanyanın afişi olmasına rağmen, tüketiciye şöyle deniyor, bu dolaptaki ürünler var ya bu kampanyaya ait ürünler..
ama tüketici dondurmayı alıp eve geldiği zaman kapağı açıyor.. şifre felan yok..
sonra müşteri temsilcisini ya da markete sorduğu zaman onların eski ürün olduğu cevabını alıyor..
ve şifreli ürünlerden almanız gerekliydi diye cevap veriliyor..

Ortada fena bir tüketici kazığı söz konusu..
yaptıkları bu kurnazlık ile ellerindeki kalmış eski dondurmaları hızlı şekilde satma derdindeler..
ve buna hiçbir müdahale yok henüz..


çiftçinin soğan deposunu basmaya yetkili devlet eli henüz bu büyük firmalara ulaşamadı..


örnek bir şikayet ve marketteki dolabın resmi :
Algida Kandırmacası; Şifre Yok!
Algida kampanyalı ürünü olan dondurmadan şifre çıkacak diye aldığım üründen şifre çıkmayınca şirketi aradım. Benden kutunun resmini istediler ve gönderdim. Karşılığında bana söylenen kampanyalı üründen almamışsınız eski üründen almışsınız dendi. Benim bunu bilmemin imkanı yok dedim çünkü markette müdüre sorduğumda hepsinden çıktığını kendilerinin ilgilenmediğini Algida'nın kendisinin getirip kontrol ettiğini söyledi. Dolabın üzerinde de reklamı vardı ama ürünlerin hiç birinin üzerinde araçla ilgili bilgi yazmıyordu. Ben üzerinde reklam yazmayanı almışım (bak bak), ben nereden bilebilirim ki dolapta böyle bir hilenin yapılacağını. Sen gel eski ürünleri koy (satamadığın) sonra aaaaaa bu ürün kampanyasız diye. Yok yaaaaa var mı öyle yağma? Satamadıkları ürünleri satmanın yöntemini bulmuşlar. Benim gibi insanlara ellerinde kalmış stokları satarak reklam ve iade giderlerini karşılamış oluyorlar. Tüketici Hakem Heyeti'ne de başvuru yapacağımı; reklamlarının ve broşürlerinin insanları kandırmak üzerine yapıldığı, bu şekilde eski ürünlerin stoklarının temizlenip yüz binlerce ürünün insanlara kakalandığını düşünmekteyim. Telefondaki hanımefendiden müdürleriyle görüşme talep etmeme rağmen herhangi bir olumlu cevap alamadım. (onlar da aynı şeyleri söyleyecekler dedi). Bana şifreli kutunun gönderilmesi talebim de oldu; onu da yapamıyoruz dediler.

 

muallim08

Paylaşımcı Üye
İhvan Üyesi
Katılım
21 Eyl 2007
Mesajlar
7,042
Puanları
113
Memleket vicdansız dolu. O kadar para kazanıyorlar mezara mı götürecekler. İlkesiz sağlıksız ama çok paralı... Kafaları paralansın. Nerde bu yetkililer :)
 

Büşra

'ana hura!!
İhvan Üyesi
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
22,712
Puanları
113
Bim de bunu adet fiyatını yazarak yapmaya başladı
Bir de kg fiyatı
Yahu çok komik oluyor pakette şeker.. tane alma şansımız yok
Adet fiyatı ile algı oluşturuyor
 

alanyali07

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Puanları
113
Büyük mağazaların ve internet sitelerinin yaptıkları en alışıldık ve artık doğal gelen aldatmacası, yüzde 50 70 80 olarak yazdıkları ilan ettikleri indirimler.

Bu konuda tüketici mahkemesinden emsal bir karar çıktı.
Mesela bir mağaza etikette 4000 TL nin üzerini çizip, yüzde 50 indirim yazıp 2000 TL olarak fiyat yazmışsa;
tüketici de bu ürünün hiçbir zaman 4000 TLye satılmadığını biliyorsa mahkemeye verip bu yüzde 50 indirimi 2000 TL üzerinden kullanabilir ve ürünü 1000 TL ye alabilir.

emsal karar bu haberde :
'Yanıltıcı indirim' Tüketici Hakem Heyeti'ne takıldı!
 

bi husben

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Puanları
83
Bimde çalışan yiğenim var dediği aynen şu 1 kg salçanın maliyeti bize 1 TL vatandaşa satışı ise 8 TL
En büyük soyguncu bunlar.Bunların yatacak yerliri yok
 
Üst