Duha
Profesör
Başörtüsü yasağı, 12 yaşından küçüklere dini eğitim yasağı gibi yasaklar karşı devrimdir.
Böylece laiklik ve demokrasi kavramlarının içi boşaltılıdı. Dinsizlik gibi algılanması sağlandı. Hem, statükonun isteği gerçekleşti.
Sözde, Laik ve Demokrat , fiilde, müstebit bir devlet haline geldi.
Başörtüsü yasağı kalktığı vakit, laiklik yeniden tanımlanmış olacaktır.
Bediüzzaman'ın tanımı cari olacaktır. Yani, "laiklik devletin dine ilişmemesi " manasına terakki edecektir.
Kavga burdadır.
Zaten, hal-i hazırda dahi başörtüsü yasağı ve 12 yaşından küçüklere dinini öğretme yasağı Laiklik'e muhalefettir.
Madem, Anayasa Mahkemesine bireysel başvuru hakkı geldi. O zaman mağdurlar, "Başörtüsü yasağı ve dini eğitimde yaş sınırı laikliğe aykırıdır" iddiası ile Anayasa Mahkemesine dava açabilir.
Böyle bir dava eğer kazanılsa Statükoya karşı devrim olacaktır.
Böylece laiklik ve demokrasi kavramlarının içi boşaltılıdı. Dinsizlik gibi algılanması sağlandı. Hem, statükonun isteği gerçekleşti.
Sözde, Laik ve Demokrat , fiilde, müstebit bir devlet haline geldi.
Başörtüsü yasağı kalktığı vakit, laiklik yeniden tanımlanmış olacaktır.
Bediüzzaman'ın tanımı cari olacaktır. Yani, "laiklik devletin dine ilişmemesi " manasına terakki edecektir.
Kavga burdadır.
Zaten, hal-i hazırda dahi başörtüsü yasağı ve 12 yaşından küçüklere dinini öğretme yasağı Laiklik'e muhalefettir.
Madem, Anayasa Mahkemesine bireysel başvuru hakkı geldi. O zaman mağdurlar, "Başörtüsü yasağı ve dini eğitimde yaş sınırı laikliğe aykırıdır" iddiası ile Anayasa Mahkemesine dava açabilir.
Böyle bir dava eğer kazanılsa Statükoya karşı devrim olacaktır.