• Reklamsız versiyon için ÜYE OL

Banu Avar

halidali

Asistan
İhvan Üyesi
Katılım
9 Nis 2007
Mesajlar
487
Beğeniler
3
Puanları
0
#1
12 Kasım pazartesi günü TRT 1’de yayına konulması gereken Sınırlar Arasında Programı SURİYE bölümü, TRT haber dairesince yayından kaldırıldı.

Programın yayından kaldırıldığı bilgisi, Haber Program Müdürü Meryem Uysal tarafından ekibe bildirildi. Uysal, programın, ‘Türkiye’yi ziyaret eden İsrail heyetini incitebileceği gerekçesiyle’ yayından kaldırılmasının uygun görüldüğünü bildirmişti. Daha sonra bu söylem değiştirilerek, Sınırlar Arasında ekibine gerekçesiz olarak programın yayınlanamayacağı ve bu konuda bir gerekçe bildirilemeyeceği söylendi.

Sınırlar Arasında programı geçtiğimiz yıllarda da sık sık benzer sansürlemelerle karşı karşıya kalmıştı.

2005 Mart’ında yayınlanan Suriye programının büyük bir bölümü ‘İsrail’i üzer!’
gerekçesiyle sansürlenmiş;

2006 Mart’ında Filistin’le ilgili program yine sansüre uğramış, yayınlanan kısmı da İsrail büyükelçiliği tarafından şikayete uğramış ve tekrar yayını engellenmişti.

2006 Aralık ayında İsveç’in Nobeli adlı program da ‘İsveç’i üzer!’ gerekçesiyle tekrar yayından kaldırılmıştı.

2007 Eylül’ de Hangi Avrupa adlı özel bölüm ‘Avrupalı dostlarımızı üzer!’ gerekçesiyle yayına konulmamıştır.

Banu Avar, TRT tarafından bundan önce 5 kez yayın sansürüne uğramış ve bugüne kadar yayınlanan 75 programın çoğu, 3-10 dakika arası kesilerek yayınlanmıştır.

Mayıs 2007’de habersizce yayından kaldırılan ve tekrar bölümleri de yasaklanan program, TRT yönetim kurulunun gayreti, baskı ve teşvikiyle tekrar yayına koydurulmuştur.

TRT bir kamu kurumudur ve kamunun maddi katkısıyla ayakta durmaktadır ve kamu için vardır.

Ama görünen o ki, kamuyu bilgilendiren ve TRT nin en büyük ilgiye mazhar olan programı Sınırlar Arasında ve yapımcısı Banu Avar çeşitli engellerle bezdirilmeye çalışılmakta ve istifaya zorlanmaktadır!

Kamuoyunun bilgisine!



www.acikistihbarat.com
 

elmnightmare

Profesör
İhvan Üyesi
Katılım
8 Eyl 2007
Mesajlar
1,735
Beğeniler
8
Puanları
0
#2
Avrupalılar Türkleri üzer miyiz diye düşünmüyorlar, İsrailliler Filistinli çocukları katlederken müslümanlar üzülüyor mu diye düşünmüyorlar, İsveçliler Orhan Pamuk'a ödül verirken Türkler ne der diye düşünmüyorlar ama biz onlar ne der diye düşünüyoruz...
Öz Yurdunda Garipsin Öz Vatanında Parya
 

halidali

Asistan
İhvan Üyesi
Katılım
9 Nis 2007
Mesajlar
487
Beğeniler
3
Puanları
0
#3

Banu Avar
Banu Avar, BBC Türkçe Yayınlar Bölümü’nde programcı ve spiker olarak çalışırken (1984-1991) TRT’nin Londra muhabirliğini yaptı. Mehmet Ali Birand’ın yönettiği 32. Gün’ün Londra muhabirliğini üstlendi (1980-1981). BBC’nin ve Discovery Channel’ın "I, Ceasar", "Crimean War", "The Great Game" ve "Troy" belgesellerinin Türkiye prodüktörlüğünü yaptı. Azerbaycan Devlet Kanalı’nda birçok kez gösterime giren "Aliyev" ve Makedonca’ya çevrilen "Ohri, Güzel Ohri"nin dışında "Bir Zamanlar Kıbrıs’ta", "Devlerin Savaş Alanı Afganistan" ve "Türkiye Sevdalıları" gibi 30’dan fazla belgesel gerçekleştirdi. Hazırlayıp sunduğu "Sınırlar Arasında" programı haziran 2004’ten itibaren TRT 1’de yayınlanmaya başlandı.

ESERİ

Sınırlar Arasında, Hüznün Toprağı Balkanlar'dan Geleceğin Gücü Avrasya'ya
Nisan 2006
Doğan Kitap

www.biyografi.net

Not: Kafkas kökenlidir.
 

MaADa

Paylaşımcı
İhvan Üyesi
Katılım
26 Eki 2006
Mesajlar
418
Beğeniler
13
Puanları
0
#4
diyecek birsey bulamıyrm.. türkiyenın sonunuda Rabbım hayır etsın...
 

halidali

Asistan
İhvan Üyesi
Katılım
9 Nis 2007
Mesajlar
487
Beğeniler
3
Puanları
0
#5
"Avrupa'yı veya ABD'yi Övseydim TRT'den Atılmazdım"


Bu yıl 18 bölüm için anlaşma yapıldığını, 8’inin yayınlandığını söyleyen Avar,

"Bekliyordum zaten ama tam kurgunun ortasında, sezonun bitmesine bir program kalmışken apar topar kaldırılması bizi hayretler içinde bıraktı. Kurgu sırasında işten atılmak şoke edici"

dedi.

Avar, programına son verildiğini Haber Dairesi Başkanı Ahmet Çavuşoğlu’ndan gelen bir yazılı açıklamayla öğrendi.

Bu şekilde sezonun son bölümü olan "Büyük Ortadoğu ve Asya Projesi" programının yayının engellendiğini kaydeden Avar şunları söyledi:

"İbrahim Şahin geldiği zaman istifamı kendisine sunmuştum. Çok ağır baskılar altında çalıştığımı anlattım ve devam edemeyeceğimi söyledim.

Bana ’Nedir isteğin?’ dedi.

Çok zor hazırlanan ve önceden hazırlığı yapılması gereken bir program olduğu için sözleşmemin bir sene uzatılmasını istedim. Kabul ettiler.

Ancak 7-8 programım daha önce sansüre uğramıştı.

Bazı programlarım, ülkelerin büyükelçilerinin isteğiyle yayından kaldırılıp sonra tekrar halkın isteğiyle yeniden konulmuştu.

İsrail’de ’Duvarlar’ı aktardım ve ’İsrail Büyükelçisi alınır, üzülür’ diye kaldırıldı.

Vatikan programı, Vatikan Büyükelçisi’nin isteği üzerine yayına konulmadı.

Avrupa veya Amerika’yı öven bir yayın yapsaydım eminim bugün işimin sahibiydim."
Hürriyet


SINIRLAR ARASINDA PROGRAMINA SON VERİLMİŞTİR! BU DURUMDA 28 MAYIS'TA Kİ PROGRAM YAYINLANAMAYACAKTIR! BANU AVAR'IN BASIN AÇIKLAMASI YAKINDA!
HABER DAİRESİ BAŞKANI Ahmet ÇAVUŞOĞLU'NDAN GELEN YAZILI AÇIKLAMA AŞAĞIDADIR.

Başkanlığımız uhdesinde gerçekleştirilen 'Sınırlar Arasında' adlı haber programını hazırlamak ve sunmak üzere Banu AVAR'dan Götürü Bedel Hizmet Alımı Sözleşmesi ile hizmet alınmaktaydı.
Ancak Başkanlığımız yayın planda değişikliğe gidilmesinden dolayı Banu AVAR'dan 15.05.2008 tarihi itibariyle 'Sınırlar Arasında' adlı haber program hizmeti alınmayacaktır.
Bilgi ve Gereğini arz ederim.



http://www.banuavar.com.tr/?pg=news&id=43

Böylece Sınırlar Arasında programı ansızın bitirilmiştir...
 

grozny

Doçent
İhvan Üyesi
Katılım
27 Eyl 2007
Mesajlar
522
Beğeniler
2
Puanları
0
#6
Abhazya ile ilgili bir programı da yayından kaldırılmıştı.


Sohum Zamanın İçinde Programına sansür!!

10 mart pazartesi gecesi trt 1'de yayınlanacak olan SOHUM ZAMANIN İÇİNDE programı TRT Haber Dairesinin kararıyla yayından kaldırılmıştır. 15 gün önce metni denetime gönderilmiş olan program son anda 'Dışişlerine danışılacağı' gerekçesiyle yayınlanmadı.
 

ergen

Üye
İhvan Üyesi
Katılım
4 May 2008
Mesajlar
12
Beğeniler
1
Puanları
0
Yaş
45
#7
İzlediğim tek belgesel programdı..

İnanın çok üzüldüm..

Sansürü uygulayanları şiddetle protesto ediyorum!...
 

reallife

Asistan
İhvan Üyesi
Katılım
6 Mar 2008
Mesajlar
285
Beğeniler
3
Puanları
0
#8
geçenler de bu hanımefendiyi (sky turk ya da cnn turk hangi kanaldı tam hatırlamıyorum) yorumlari ile tv de izleme sanşı bulduk. Açıkçası söz konusu belgeseli takıp edenlerden biriydim, özellikle kosova belgeseli hala hatrımızda. Bazı görüşlerine katılmamakla beraber, habercilikte bu şekilde var olan ve sevilen bir ismin sansürlenmesi Türk izleyicisi için bir kayıptır.
 

ibrahimi

Has Uşak
İhvan Üyesi
Katılım
19 Haz 2006
Mesajlar
23,464
Beğeniler
1,831
Puanları
0
Yaş
31
#9
güzel bir programa yazık olmuş.
 

Hasan

Kardeşiniz
İhvan Üyesi
Katılım
9 Eki 2006
Mesajlar
6,112
Beğeniler
279
Puanları
0
Yaş
47
#10
Geçenlerde singapur u anlatan bölümü izledim gerçekten kalşiteli bir iş yapmış,yayınlammamsına üzüldüm.
 

grozny

Doçent
İhvan Üyesi
Katılım
27 Eyl 2007
Mesajlar
522
Beğeniler
2
Puanları
0
#11
Tepkilerinizi elektornik posta veya faxla aşağıdaki adreslere
gönderebilirsiniz.

E-posta ile aktifhat@trt.net.tr
Telefon ile (0-312) 490 43 43
Faks ile (0-312) 491 28 17
 
Üst