Bahis ve kumar ne zaman caiz olur ?

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
Doğu Roma, kitap ehli, hıristiyandı. Fars ise mecusi, müşrik idi. Harbin neticesi müslümanları üzmüş, Mekke müşriklerini de, pek sevindirmişti. Müşrikler, müslümanlara, (Bir savaş çıksa, sizin de akıbetiniz, hıristiyanlar gibi olur) demişlerdi.

Bu olaylar esnasında, hiç kimse, savaş gücünü kaybeden Romanın yeniden güçleneceğine ihtimal bile veremiyordu. Rum suresinde, "Rumlar, en yakın bir yerde yenilgiye uğradılar. Halbuki onlar, bu yenilgilerinden sonra birkaç yıl içinde galip geleceklerdir. (RûmSûresi : 2-3-4-5)" buyuruldu. Ama müşriklere göre bu, inanılacak şey değildi. Halbuki Allahü teâlânın vâdi mutlaka gerçekleşecekti.

Hz.Ebu Bekir, sure-i celilenin inişinden sonra, müşriklere, "Sevinmeyin, birkaç yıl sonra Roma, Farsa galip gelecektir." demişti. Müşrikler, "Bu birkaç yıl ne kadar?" diye sordular. "3 yıl"diye cevap verdi. Übeyy ibni Halef, (Yalan) diyerek, on deveye Hz.Ebu Bekir ile bahse girdi.

Hz.Ebu Bekir, durumu Resul-i ekreme haber verdi. Peygamber efendimiz, "Birkaç yıl, 3-9 yıl arası demektir. Deve sayısını çoğalt ve müddeti de uzat" buyurdu.

Hz.Ebu Bekir, Übeyyi arayıp buldu. Übeyy, "Ne o, pişman mı oldun?" dedi. Hz.Ebu Bekir, "Bahsi artır. Yüz deve ve 9 yıl olsun." dedi. Übeyy, durumdan çok emindi. Romanın yeneceğine ihtimal vermediği için, "Peki" dedi.

Dokuz yıl sonra, Bedir’de Müslümanlar, müşriklere Allahın yardımı ile galip geldikleri sırada, Roma da, Farsa galip gelmiş, Hz.Ebu Bekir bahsi kazanmıştı.

Übeyy, Uhudda yaralanıp, dönüşte öldüğünden, Hz.Ebu Bekir, develeri Übeyyin vârislerinden aldı.
Bu durum müşrikleri çok düşündürdü. İçlerinden bir çoğu, müslümanlığı kabul etti. Böylece Kur'an-ı kerimin bir mucizesi daha meydana çıktı. (Medarik, Tibyan)

Mekke, o zaman İslam ülkesi olmadığı ve Hz.Ebu Bekirin kazanması garanti olduğu için, bu bahis caiz görülmüştü. Bunun için İmam-ı a'zam ile İmam-ı Muhammede göre, riba ve kumar gibi şeylere ait fasid akidler, dar-ül-harbde, müslüman ile gayri müslim arasında caizdir. (Mülteka)

Dar-ül-harbde, kazanmak şartı ile bahse girmenin caiz olduğunu gösteren bir misal daha verelim:
Meşhur bir pehlivan olan Rükâne, koyunlarının üçte birini bahse koyarak Peygamber efendimize güreş teklifinde bulundu. Resulullah efendimiz, defalarca Rükâne’yi yenip koyunların tamamını aldı. Sonra da ihsan ederek hepsini geri verdi. Rükâne müslüman oldu. (Mebsut, Mevahib-i ledünniyye, Şevahid-ün-nübüvve)
 

korakademik

Ordinaryus
Katılım
17 Ağu 2009
Mesajlar
2,236
Tepkime puanı
63
Puanları
0
peh peh peh
yazdığını iyi okudun mu bari:D
üstteki kumar dan mı bahsediyor
yoksa mevzu farklı mı
 

korakademik

Ordinaryus
Katılım
17 Ağu 2009
Mesajlar
2,236
Tepkime puanı
63
Puanları
0
Bu meseleye ışık tutacak bazı fetvaları zikredelim:
Bir kimse şarap taşıtmak için birisini tutsa,
İmam-ı Azama göre işçinin bu taşımadan dolayı aldığı para helâldir,
fakat İmam-ı Muhammed'le İmam-ı Ebû Yusuf a göre caiz değildir.

Yine ehl-i kitap bir gayr-ı müslim,
bir Müslümanın hayvanını veya gemisini şarap taşımak için kiralasa; Müslümanın aldığı para İmam-ı Azama göre helâl,
İmameyne göre caiz değildir.
Tatbikatta görülmese de, kitaplarımızda şöyle bir fetvaya da yer verilmektedir:
Bir Müslüman gütmüş olduğu domuzların karşılığında ücret alabilir. Bu İmam-ı Âzamin görüşüdür,
fakat İmameyne göre alması caiz olmaz.

yukarda zikredilenlerden anlaşılan neymiş
tabi olduğun imam ne diyorsa o doğrudur:D
 

korakademik

Ordinaryus
Katılım
17 Ağu 2009
Mesajlar
2,236
Tepkime puanı
63
Puanları
0
Yurtdışında Müslümanların sosyal ilişkilerinde İslam ahlakını yaşamaları,
yurtiçindeki Müslümanlara göre daha fazla ehemmiyetli bulunmaktadır
.

Çünkü yurtdışındaki gayrimüslimler İslamiyet’i doğrudan Müslümanların şahsında görüyorlar ve onların güzel ahlakları hidayetlerine de vesile olabiliyor. Bediüzzaman (ra) İslam ahlakını bizzat yaşayarak örneklik edebildiğimiz takdirde diğer dinlerin tabilerinin İslamiyet’e cemaatlerle girebileceğini bildirirken İslam’ı doğru temsil etmemenin de mesuliyeti mucip olduğuna işaret buyuruyor.

Gayrimüslim ülkeleri “darü’-l harp” olarak niteleyen İslam fakihleri, bu ülkelerde yaşayan Müslümanlarla gayrimüslimlerin münasebetlerini düzenleme konusunda muhtelif görüşler ileri sürmüşlerdir.
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
Benim yazdıklarımın ve naklettiğim bilgilerin hiçbiri artık seni muhatab almıyor ! Çünkü, senin indinde dini konuların hiçbir önemi oılmadığı ortada...Sen,
dönüşü olmayan bir yolculuğa zaten yollanmış birisin ! Güle güle sana...
 

korakademik

Ordinaryus
Katılım
17 Ağu 2009
Mesajlar
2,236
Tepkime puanı
63
Puanları
0
hangi yazı:D
son eklediklerimi iyi okudun mu?
ayrıca kendi yazını bile okumadın.

senin yazında bahsedilen kumar öyle günümüzde oynana kumar değil.
yani karşılıklı kaybetme veya kazanma riski olan asıl kumar caiz değildir.

ayrıca İslami Ahlak ile ilgili alıntılarımı da iyi oku.
 

korakademik

Ordinaryus
Katılım
17 Ağu 2009
Mesajlar
2,236
Tepkime puanı
63
Puanları
0
Bir Müslüman’ın gayrimüslim ülkelerde gayrimüslimden faiz alması,

gayrimüslime içki ve domuz eti satması ve hatta kazanacağı kesin olmak şartıyla kumar oynaması,

bu fiillerin gayrimüslimlerce meşru olduğu ve Müslüman’ın da bu meşruiyetten faydalanmasının bir ölçüde ganimet mantığıyla açıklanabildiği esasına binaen,

İmam-ı Azam ve İmam-ı Muhammed’e göre caiz bulunmakla beraber,

İmam-ı Şafii, İmam-ı Malik, İmam-ı Ahmed bin Hanbel, Evzai, İshak ve Hanefi’lerden Ebu Yusuf’un da içinde bulunduğu fukahanın ekserisi,

Müslüman’ın her yerde İslam ahkamı ile bağlı bulunduğunu ifade ederek,

böyle batıl ve fasit akit ve alışverişleri caiz bulmamışlardır!. En uygun olanı da çoğunluğun bu görüşüdür!.
 

ummuhan

Kıdemli Üye
Katılım
1 Eyl 2007
Mesajlar
12,943
Tepkime puanı
1,042
Puanları
0
Konum
Arz
Ben de aha kolay para kazanma fetvası var diye geldimdi :)
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
Ben de aha kolay para kazanma fetvası var diye geldimdi :)


Bu konu hakkıında henüz bir fetva yok biliyorum ama, mezhebi ve din anlayışları genişlerin arasına katılırsan -örneğin faizi bu devirde olmazsa olmazlardan görenler ya da ismini dğeiştirip sunanlar gibi- tüylenmenzi pek uzun zaman almaz diye düşünüyorum. İstersen forum akademisyenine de sorabilirsin. O bu işleri çok iyi bilir . :)))
 

korakademik

Ordinaryus
Katılım
17 Ağu 2009
Mesajlar
2,236
Tepkime puanı
63
Puanları
0
hiç uyumamak peygamberane bir haslettir
iyi niyetiniz için teşekkür ederim.

ama bir konuda uyarayım.
millet için çalıştığını söylemişsiniz.
şeytani bir söz gibi geldi.
herkes o dehşetli günde ey nefsim diye sızlanırken.
ben milleti kurtardım mı diceksiniz:D
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
hiç uyumamak peygamberane bir haslettir
iyi niyetiniz için teşekkür ederim.

ama bir konuda uyarayım.
millet için çalıştığını söylemişsiniz.
şeytani bir söz gibi geldi.
herkes o dehşetli günde ey nefsim diye sızlanırken.
ben milleti kurtardım mı diceksiniz:D


Gülünç olma ! Müslümanlar arasında kardeşlik hukuku vardır. Mü'minler biribirlerine karşı, parçaları yekdiğerine kenetli sağlam bina gibidir. Birbirlerini uyarırlar ve ikaz ederler. Sende bu özellikler yoksa, şu halde burada olmanın da bir anlamı yok diye düşnüyüorum. Hem müslümanlar arasındaki, hukuku bilmiyorsun hem de hadis-i şerifleri yok sayıyorsun ! Sana müslümanlığı bu şekilde öğreten hocanın kulaklarını çekmek lazım vesselâm.

Not: Mesaj yazmadan önce bin kere düşün, tutarlı olsun. Yoksa, millet böyle bir forumu da tiyatro zannedecek !
 
Üst