spesifik
آزادی قید و بند
Antony Flew Yarım yüzyılı aşkın bir süredir ateizmin önde gelen savunucularından olan bir İngiliz felsefe profesörü… Çok sayıda ateist felsefeciler yetiştirdi. Flew, sonunda, doğadaki düzenin kaynağına ilişkin en iyi izahın, ilahî bir akıl olduğunu kabul etti. Bunu da "Yanılmışım, Tanrı Varmış” adlı bir eser kaleme alarak açıkladı ve ilan etti. Bu eserde Flew, artık büyük ölçüde bilimsel kanıtlara dayanarak Tanrı’ya inandığını söylüyor. Ateizmin yanılgılarına ve Allah’ın varlığının kanıtlarına dikkat çekiyor. Flew, “Eğer kanunların olduğu gerçeğini kabul ediyorsanız, evrende bu düzeni sağlayan bir şey olmalıdır." hakikatini tekrar ediyor, “Doğanın rasyonelliğinin arkasında bir Tanrı duruyor.” diyor. (Flew, Yanılmışım Tanrı Varmış, 107.).
“İnce ayara ilişkin argümanlar hakkında üç şey söylenebilir. Öncelikle, belirli kanunları ve değişmezleri olan bir evrende yaşadığımız ve bunların bazılarının farklı olması durumunda yaşamın mümkün olamayacağı inkâr edilemez bir gerçekliktir. İkinci olarak, mevcut kanunlar ile değişmelerin yaşamın devam etmesini sağlıyor olması gerçeği, yaşamın kaynağı sorusunun cevabını vermemektedir. …bu koşullar yaşamın başlaması için gerekli ama yeterli değildir…” (Flew, Yanılmışım Tanrı Varmış, 123.)
"Doğanın kanunlarının yalnızca evrenin büyük patlamadan sonra soğuma biçiminin tesadüfî sonuçları olduğunu söyleyenler vardır... bir kez daha belirtmek gerekir ki, doğanın kanunlarının evrimi ve değişmezlerin uğradığı değişimler bile belirli kanunları izler. 'Önümüzde hâlâ bu "daha derin" kanunların nereden kaynaklandığı sorusu durmaktadır.' " "Dolayısıyla birden fazla evren olsun veya olmasın, doğanın kanunlarını kaynağı meselesini sonuca bağlamak zorundayız. Ve bunun için geçerli sayılabilecek tek açıklama ilahî akıldır.” (Flew, Yanılmışım Tanrı Varmış, 115.)
"Yaşamın kaynağına ilişkin çalışmalrda cevaplanmamış olan felsefî soru şudur:
— Bu kadar akılsız bir evren nasıl olur da özgün amaçları, üreme kabiliyetleri ve 'kodlanmış kimyaları' olan varlıkları yaratabilir?" (Flew, Yanılmışım Tanrı Varmış, 118.)
Tabiatta yaşama elverişli koşullar vardır. Ancak bu, yaşamın nasıl başladığını açıklamaz. "Yaşam ancak gezegenimizdeki elverişli koşullar sayesinde devam edebilmiştir. Fakat maddenin güdümlü, kendisini çoğaltabilen varlıklar üretmesini emreden bir doğa kanunu yoktur.” (Flew, Yanılmışım Tanrı Varmış, 123.)
Flew şu soruyu tekrarlamaktadır:
— Ortada çok sayıda başka seçenek varken nasıl oluyor da yaşamı besleyen birbirine bağlı hayret verici özelliklere sahip bir evrende yaşıyoruz?
Onun bu soruya cevapı açıktır:
"Yeryüzünde gördüğümüz bu tür güdümlü kendisini çoğaltabilen yaşamın kaynağı için yapabilecek yegâne tatmin edici açıklama sonsuz zekâya sahip bir aklın varlığıdır." (Flew, Yanılmışım Tanrı Varmış, 124.) O, ateistlere de şu soruyu yöneltmektedir:
— En azından üstün bir zihnin varlığını düşünmeniz için bir neden oluşturmak üzere ne olması yada ne olmuş olması gerekir? (Flew, Yanılmışım Tanrı Varmış, 135.)
http://3kelam.wixsite.com/sosyal-kelam/ateizmden-dn-
“İnce ayara ilişkin argümanlar hakkında üç şey söylenebilir. Öncelikle, belirli kanunları ve değişmezleri olan bir evrende yaşadığımız ve bunların bazılarının farklı olması durumunda yaşamın mümkün olamayacağı inkâr edilemez bir gerçekliktir. İkinci olarak, mevcut kanunlar ile değişmelerin yaşamın devam etmesini sağlıyor olması gerçeği, yaşamın kaynağı sorusunun cevabını vermemektedir. …bu koşullar yaşamın başlaması için gerekli ama yeterli değildir…” (Flew, Yanılmışım Tanrı Varmış, 123.)
"Doğanın kanunlarının yalnızca evrenin büyük patlamadan sonra soğuma biçiminin tesadüfî sonuçları olduğunu söyleyenler vardır... bir kez daha belirtmek gerekir ki, doğanın kanunlarının evrimi ve değişmezlerin uğradığı değişimler bile belirli kanunları izler. 'Önümüzde hâlâ bu "daha derin" kanunların nereden kaynaklandığı sorusu durmaktadır.' " "Dolayısıyla birden fazla evren olsun veya olmasın, doğanın kanunlarını kaynağı meselesini sonuca bağlamak zorundayız. Ve bunun için geçerli sayılabilecek tek açıklama ilahî akıldır.” (Flew, Yanılmışım Tanrı Varmış, 115.)
"Yaşamın kaynağına ilişkin çalışmalrda cevaplanmamış olan felsefî soru şudur:
— Bu kadar akılsız bir evren nasıl olur da özgün amaçları, üreme kabiliyetleri ve 'kodlanmış kimyaları' olan varlıkları yaratabilir?" (Flew, Yanılmışım Tanrı Varmış, 118.)
Tabiatta yaşama elverişli koşullar vardır. Ancak bu, yaşamın nasıl başladığını açıklamaz. "Yaşam ancak gezegenimizdeki elverişli koşullar sayesinde devam edebilmiştir. Fakat maddenin güdümlü, kendisini çoğaltabilen varlıklar üretmesini emreden bir doğa kanunu yoktur.” (Flew, Yanılmışım Tanrı Varmış, 123.)
Flew şu soruyu tekrarlamaktadır:
— Ortada çok sayıda başka seçenek varken nasıl oluyor da yaşamı besleyen birbirine bağlı hayret verici özelliklere sahip bir evrende yaşıyoruz?
Onun bu soruya cevapı açıktır:
"Yeryüzünde gördüğümüz bu tür güdümlü kendisini çoğaltabilen yaşamın kaynağı için yapabilecek yegâne tatmin edici açıklama sonsuz zekâya sahip bir aklın varlığıdır." (Flew, Yanılmışım Tanrı Varmış, 124.) O, ateistlere de şu soruyu yöneltmektedir:
— En azından üstün bir zihnin varlığını düşünmeniz için bir neden oluşturmak üzere ne olması yada ne olmuş olması gerekir? (Flew, Yanılmışım Tanrı Varmış, 135.)
http://3kelam.wixsite.com/sosyal-kelam/ateizmden-dn-