korakademik
Ordinaryus
- Katılım
- 17 Ağu 2009
- Mesajlar
- 2,236
- Tepkime puanı
- 63
- Puanları
- 0
Anladım ki niyetleri halis değilmiş.. Cevap veren abilerimdende sizdende allah razı olsun..
Sual eden .............. zihniyetli, mealci taifeden olsa gerek.. Kardeşim yeterli cevap vermişsiniz fakat tarafıma gelen bir sual münasebetiyle bu mevzuya dair birkaç ikaza mecbur oldum..
Evvela : Bu tarz mesaili, ilim mesaili içinde tahkik etmeye Üstadın rızası olsaydı, bizzat kendisi Osmanlıca değil belki Türkçe olarak neşrini tensib ederdi.. Bunları kim çıkarıyor? Neden medar ı bahs oluyor? Maksadları nedir? Dikkatle dinleyiniz ibret alınız..
Şimdi bu sual sahipleri, Risale i Nurun neşredilen parçalarını mütalaa etmişler de, bunlar gibi gaybi mevzular mı kalmış?.. Kaldı ki bu tarz bahisler hem hususi, hem ehline mahsus iken, ilmi bir tarzda beyan ve izahat istemek, şahsın hamakatine ve niyetinin sahih olmadığına işaret eder.. Onlarla meşgul olmak hatadır.. Risale i Nuru okusunlar kardeşim, bizim dersimiz orasıdır..
Ben yirmi seneden beridir daha o tarz parçaları tahkik edip okumamışım. Bunlar hemen feylesof kesilip burada ne demiş diye tenkid edecek bir menfez arıyorlar, ta ki içlerindeki kini oradan kussunlar.. Kardeşim o tarz mesail ise hususi ehline mahsusdur. Zira imani mesail gibi kati hüccetle isbat edilmez belki teslimiyetle ilişmemektir.. Üstadımız değil o tarz parçaları, Sikke i Tasdik ı Gaybi mecmuasını bile haslara tavsiye ediyorken şimdi böyle bahisler hem herkese lazım değil hem anlamazlar, yanlış mana verip ilişirler.. Zaten maksadları da hakikatin tahkiki değil, belki tenkid ve reddetmektir.. İşte okuduğunuz eser bu! diyecekler.. Heyhat değil bunlar gibi ahmaklaşmış insan suretinde mahluklar, hakiki ehli velayetin dahi onları reddetmeye hakları yoktur..
Hem sualin gelişinden, niyetin sıhhati tebarüz eder.. Ehli dikkatin nazarından kaçmaz fakat onlar yuttururuz zannederler.. Bunlara karşı cevap, Risale i Nurun neşredilen parçalarını dikkatle okumalarıdır. O vakit böyle suallere ihtiyaçları kalmaz.. Zira o tarz mesaildeki şüpheler imanın zaafından, hem Üstada ve Risale i Nura karşı teslimiyetle, insafla bakmamaktan tevellüd eder..
Elhasıl: Biz gaybi parçaları ancak Nurun has talebeleri mabeyninde tahkik edebiliriz. Hariçten gazel okunmaz.. Şeytan böylelerin akıllarını elinden alır, giremediği o muhkem kalaya bir yol bulup girerim zanniyle, bunları o tarz mesaile teşvik edip sevk eder.. Bize düşen o kapıyı kapatmaktır. Onlara deyiniz ki: “Biz böyle meseleler ile uğraşmıyoruz.. Geliniz imani bahisleri beraber mütalaa edelim” denilmelidir. Niyeti halis olan bu teklifi kabul eder. Niyeti bozuk olan ise razı olmaz, şeytanın peşine düşer..
Şimdi bir iki kelamda iyi niyetle neşriyat yapan bu kardeşlerimize edelim. Kardeşim yanlış yapıyorsunuz!. Şeytanın vekillerine fuzuli olarak kapı açıyorsunuz!.. Siz zannediyor musunuz ki, bu neşriyatınızla Üstada gelen hücumu def ediyorsunuz?.. Bunları muhatap edip kapı açmak ne kadar yanlış olduğunu Üstadımız içtihada dair risalenin başında izah ediyor.. “İçtihad kapısı açıktır fakat şu zamanda oraya girmeye altı mani var” ila ahir..
Elhasıl: Risale i Nuru anlamak, derinlemesine anlamak.. Her mevzuya balıklama dalmamak icab eder.. Selametle..
http://www.sorularlarisale.com/index.php?s=members_page&id=6846
Anladım ki niyetleri halis değilmiş.. Cevap veren abilerimdende sizdende allah razı olsun..
Gelen Yorumlar
Levent Bağ 09-Nisan-2010
Sual eden .............. zihniyetli, mealci taifeden olsa gerek.. Kardeşim yeterli cevap vermişsiniz fakat tarafıma gelen bir sual münasebetiyle bu mevzuya dair birkaç ikaza mecbur oldum..
Evvela : Bu tarz mesaili, ilim mesaili içinde tahkik etmeye Üstadın rızası olsaydı, bizzat kendisi Osmanlıca değil belki Türkçe olarak neşrini tensib ederdi.. Bunları kim çıkarıyor? Neden medar ı bahs oluyor? Maksadları nedir? Dikkatle dinleyiniz ibret alınız..
Şimdi bu sual sahipleri, Risale i Nurun neşredilen parçalarını mütalaa etmişler de, bunlar gibi gaybi mevzular mı kalmış?.. Kaldı ki bu tarz bahisler hem hususi, hem ehline mahsus iken, ilmi bir tarzda beyan ve izahat istemek, şahsın hamakatine ve niyetinin sahih olmadığına işaret eder.. Onlarla meşgul olmak hatadır.. Risale i Nuru okusunlar kardeşim, bizim dersimiz orasıdır..
Ben yirmi seneden beridir daha o tarz parçaları tahkik edip okumamışım. Bunlar hemen feylesof kesilip burada ne demiş diye tenkid edecek bir menfez arıyorlar, ta ki içlerindeki kini oradan kussunlar.. Kardeşim o tarz mesail ise hususi ehline mahsusdur. Zira imani mesail gibi kati hüccetle isbat edilmez belki teslimiyetle ilişmemektir.. Üstadımız değil o tarz parçaları, Sikke i Tasdik ı Gaybi mecmuasını bile haslara tavsiye ediyorken şimdi böyle bahisler hem herkese lazım değil hem anlamazlar, yanlış mana verip ilişirler.. Zaten maksadları da hakikatin tahkiki değil, belki tenkid ve reddetmektir.. İşte okuduğunuz eser bu! diyecekler.. Heyhat değil bunlar gibi ahmaklaşmış insan suretinde mahluklar, hakiki ehli velayetin dahi onları reddetmeye hakları yoktur..
Hem sualin gelişinden, niyetin sıhhati tebarüz eder.. Ehli dikkatin nazarından kaçmaz fakat onlar yuttururuz zannederler.. Bunlara karşı cevap, Risale i Nurun neşredilen parçalarını dikkatle okumalarıdır. O vakit böyle suallere ihtiyaçları kalmaz.. Zira o tarz mesaildeki şüpheler imanın zaafından, hem Üstada ve Risale i Nura karşı teslimiyetle, insafla bakmamaktan tevellüd eder..
Elhasıl: Biz gaybi parçaları ancak Nurun has talebeleri mabeyninde tahkik edebiliriz. Hariçten gazel okunmaz.. Şeytan böylelerin akıllarını elinden alır, giremediği o muhkem kalaya bir yol bulup girerim zanniyle, bunları o tarz mesaile teşvik edip sevk eder.. Bize düşen o kapıyı kapatmaktır. Onlara deyiniz ki: “Biz böyle meseleler ile uğraşmıyoruz.. Geliniz imani bahisleri beraber mütalaa edelim” denilmelidir. Niyeti halis olan bu teklifi kabul eder. Niyeti bozuk olan ise razı olmaz, şeytanın peşine düşer..
Şimdi bir iki kelamda iyi niyetle neşriyat yapan bu kardeşlerimize edelim. Kardeşim yanlış yapıyorsunuz!. Şeytanın vekillerine fuzuli olarak kapı açıyorsunuz!.. Siz zannediyor musunuz ki, bu neşriyatınızla Üstada gelen hücumu def ediyorsunuz?.. Bunları muhatap edip kapı açmak ne kadar yanlış olduğunu Üstadımız içtihada dair risalenin başında izah ediyor.. “İçtihad kapısı açıktır fakat şu zamanda oraya girmeye altı mani var” ila ahir..
Elhasıl: Risale i Nuru anlamak, derinlemesine anlamak.. Her mevzuya balıklama dalmamak icab eder.. Selametle..
http://www.sorularlarisale.com/index.php?s=members_page&id=6846
Anladım ki niyetleri halis değilmiş.. Cevap veren abilerimdende sizdende allah razı olsun..
Gelen Yorumlar
Levent Bağ 09-Nisan-2010