Alt katı Cem Evi Üst Katı Camii

ubeyd_el_turki

Doçent
Katılım
28 Mar 2007
Mesajlar
720
Tepkime puanı
16
Puanları
0
Alevi toplum bunu severek yaptı.Yapmış olmasa kanıksamış olmasa farklı olurdu.

Önyargı dediğiniz şey bizde yoktur.Ancak inançları belli olmayan, bir aleviden bir başka aleviye değişen ve farklılık gösteren, ne olduğu belli olmayan, yazılı kaynakları olmayan, olanlarıda birbiriyle büyük çelişkiler barındıran bir mezhebe (hatta zaman zaman bir başka dine benzeyen) alevilik, bidat bir inanıştır.Diğer bütün bidat mezhepler ile nasıl mücadele ediliyor ise alevilik ile de mücadele edilmesi gayet doğaldır.

Bundan gocunmaktan,mağdur edebiyatı yapmaktansa, alevilerin hep doğru yaptıklarına doğru olduklarına ama hep ehl-i sünnet'in onları ezdiğine, mahvettiğine,öldürdüğüne basitliğine indirmemeniz gerekir.

Burada birey yazılmamıştır, alevilik mezhebi (şia içindedir, gerçi iran şiileri türk alevilerini SİLME KAFİRDİRLER desede) bidat mezhebtir dedik.

"Ancak inançları belli olmayan, bir aleviden bir başka aleviye değişen ve farklılık gösteren, ne olduğu belli olmayan, yazılı kaynakları olmayan, olanlarıda birbiriyle büyük çelişkiler barındıran bir mezhebe (hatta zaman zaman bir başka dine benzeyen) alevilik, bidat bir inanıştır." dedik, şöyle bir internetten derneklerinizi gezin, herbiri farklı bir inanış sunuyor...Bazısı Alevilik İSLAM değildir,İslam kabul etmeyiz diyor.Bir başkası Alevilik eski hakiki türk dinidir diyor, bir başkası caferiye yaklaştırıyor.Bu bile bir yolun hak olmadığını ortaya koymaya yeter.

Bediüzzaman KS, hariç dinsiz adamları sünni saymanızı ise sadece tezinizi desteklemek amacıyla ürettiğinizi düşünüyoruz...Çünkü bu adamların müslüman olduğunu iddia edemezsiniz ki sünniliğini iddia edesiniz.
 

Şah Hatayi

Paylaşımcı
Katılım
10 May 2008
Mesajlar
115
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
49
Burada birey yazılmamıştır, alevilik mezhebi (şia içindedir, gerçi iran şiileri türk alevilerini SİLME KAFİRDİRLER desede) bidat mezhebtir dedik.

"Ancak inançları belli olmayan, bir aleviden bir başka aleviye değişen ve farklılık gösteren, ne olduğu belli olmayan, yazılı kaynakları olmayan, olanlarıda birbiriyle büyük çelişkiler barındıran bir mezhebe (hatta zaman zaman bir başka dine benzeyen) alevilik, bidat bir inanıştır." dedik, şöyle bir internetten derneklerinizi gezin, herbiri farklı bir inanış sunuyor...Bazısı Alevilik İSLAM değildir,İslam kabul etmeyiz diyor.Bir başkası Alevilik eski hakiki türk dinidir diyor, bir başkası caferiye yaklaştırıyor.Bu bile bir yolun hak olmadığını ortaya koymaya yeter.

Bediüzzaman KS, hariç dinsiz adamları sünni saymanızı ise sadece tezinizi desteklemek amacıyla ürettiğinizi düşünüyoruz...Çünkü bu adamların müslüman olduğunu iddia edemezsiniz ki sünniliğini iddia edesiniz.

turan dursun un ilahiyatçı olduğunu biliyormuydunuz??!!

bakın ben cem vakfı çizgisinde ve yeni bosna cemevi duruşunda bir insanım..

sizde nete girip sünnilere ait siteleri gezdiğinizde büyük çelişkili farklılıkları görürsünüz..

kaldıki bizm yazılı kaynağımız hacı bektaşi veli nin malakatıdır.bunun haricinde günümüz yazarlarının ideolojik düşüncelerini içeren kitapları mevcuttur. bunlar baz alınmamalı. bu cem vakfı yayını olsa dahi malakat dururken anlamı derin olmaz..

ve alevi toplumu tarihteki katliamlardan dolayı ve yobazların ''siz din dışısınız, kafirsiniz'' gibi söylemlerinden dolayı, günümüzde farklı duruşlar sergilenektedir ve bu normaldir. ancak bu normallik doğruluğu anlamında değil, itildikleri psikolojı onları bu hale getirmiştir..

işte size malakat;

http://www.ihvanforum.org/showthread.php?t=55124

detaylara, kaynağın kendisini inceleyerek daha iyi bir bakış açısı gerçekleştirebilirsiniz..
 

ubeyd_el_turki

Doçent
Katılım
28 Mar 2007
Mesajlar
720
Tepkime puanı
16
Puanları
0
Söylediği sözler ile dinden çıkmış kişinin kimliğinin ilahiyatçı olması onu kutsal ya da masum kılamaz.
Ehl-i Sünnet'in farklılıkları temelde değildir, iman meselelerinde değil sadece füru ile ilgili kısımdadır.

Alevilikte ise İMAN noktasında zaten ehl-i sünnet ile farklılılar var iken kendi aralarındada çok farklılıklar vardı.Bu ise Aleviliğin bir mezhep değil ancak bir tarikat olması gerektiği fikrini doğrular.Sadece tarikat olduğu kabul edilirse o zaman kanunen cemevleri açılamaz,açılmamalıdır.Açılsada cemevi denilmemelidir, tekke denmelidir.Eğer bir tarikat ise...

Biz nasıl sizin ilahiyatçı,sünni dediğiniz bir adamı bile "sözlerinden ötürü kafirdir, katli gerekir" diyebiliyor isek, aynı şeyi sapık sözlerinden ve inanışlarından dolayı alevi olduğunu söyleyip kafir olanlar içinde söyleyebiliriz.Ancak aleviler içinde şahsen biz ehl-i sünnet gibi iman edip,ibadet edeni nadiren görüyoruz.

Ehl-i sünnetin dertleri ile dertlenenleri bırakın ehl-i sünnete yapılan her zülumu kendi intikamları düşünenler ise herhalde %99'u teşkil eder, üstelik bunu yapanlar kafir bile olsa hiçbir ayırım yapmıyorlar.

Mitinglerde utanmadan "Kahrolsun Şeriat" diye bağıranların da çoğu Alevi...
Halbuki bu edepsizler bilseler ki MAKALATIN TEMELİ ŞERİATTIR...Şeriat olmadan Hacı Bektaş Veli de olmaz, onun yoluda olmaz... (eserin adı MAKALAT'tır,yanlış yazdınız)

Şeriatsız Alevilik,ibadetsiz Alevilik...Dinsiz Alevilik...Ayrı bir DİN alevilik...

Maalesef bu konulara açıklık kavuşturmadan ve kendilerini ayrı bir mezhep gibi lanse edip, camii'ye karşı cemevi (ayrı bir ibadethane yeri gibi değerlendirildiğinden) namaza karşı Sema, Kur'an'a karşı Saz,cümbüş şeklinde ne bir mezhep ne bir din ne de bir tarikat kabul edilemez...
 

Şah Hatayi

Paylaşımcı
Katılım
10 May 2008
Mesajlar
115
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
49
Söylediği sözler ile dinden çıkmış kişinin kimliğinin ilahiyatçı olması onu kutsal ya da masum kılamaz.

evet ama o insan alevi olsaydı, aleviler böyle denirdi. adam din görevlisi sıfatı taşımasına rağmen, sapık sünni diye bir niteleme yapılmıyor. yapılmasıda doğru değil.


Biz nasıl sizin ilahiyatçı,sünni dediğiniz bir adamı bile "sözlerinden ötürü kafirdir, katli gerekir" diyebiliyor isek, aynı şeyi sapık sözlerinden ve inanışlarından dolayı alevi olduğunu söyleyip kafir olanlar içinde söyleyebiliriz.Ancak aleviler içinde şahsen biz ehl-i sünnet gibi iman edip,ibadet edeni nadiren görüyoruz.

turan dursun için kimse sapık kafir sünni demiyor. zira, kafirlik ve sapıklık alevi toplumuna yönelik bir iğrenç iftiradır.

aleviler, yeniçeri ocağının ortadan kaldırılması ile birlikte, katledildiler ve hacı bektaştan bu yana var olan değdrlerini kaynaklarını yitirdiler. çünki yol önderleri katledildi. kaynakları kurutuldu ve yasakklandı. hacı bektaşi veli nin malakatı son yıllarda ortaya çıktı. yasaklı ve devlet tekelindeydi. açıklanmıyordu. şimdi şimdi kaynaklarımıza ulaşmaya başladık..

sünniler ellerinde bunca kaynağa sahip oldukları halde günmüzde kendi içlerinde çeşit çeşit fırkalara bölünmüşlerdir..asırlardır kaynaksız ve yetişmiş yol önderleri katledilmiş ve öndersiz kalmış alevilerin kendi aralarında farklılıklar oluşturması doğaldır..asırların getirdiği bir boşluk var...bu boşlukta sizlerde üzerinize düşeni yapıp, aleviliği sahiplenmeli ve islam dışı görmemelisiniz. yoksa yıllardır komünist ve ateistlerle mücadele ettiğimiz gibi, birgün sizlerlede mücadele etmek durumunda kalabiliriz ve bu noktada fitne ve düşmanlığa geçit vermemek zorundayız..[/quote]

Mitinglerde utanmadan "Kahrolsun Şeriat" diye bağıranların da çoğu Alevi...

kamuoyu araştırmasımı yaptınız. bu ülkedeki meşhur ateistlerin hemen hemen hepsi sünnidir. hatta aralarında islam kusunda size ders verebilecek bilgiye sahip olanlarıda bulunmakta.isterseniz aziz nesin, turan dursun...daha saymamı istermisiniz??!!

Halbuki bu edepsizler bilseler ki MAKALATIN TEMELİ ŞERİATTIR...Şeriat olmadan Hacı Bektaş Veli de olmaz, onun yoluda olmaz

aynı fikirdeyiz ve gerek sünni gerekse alevi kesimindeki tüm edepsizlere, bunu anlatmak durumundayız..

... (eserin adı MAKALAT'tır,yanlış
yazdınız)

verdiğim linkteki konuyu paylaşıma açan benim.sanırım sizde okuyup bu eserden bilgi sahibi olmuş oldunuz. dilerim bu anlamda daha olumlu düşünme noktasında hem fikir oluruz..malakat klavye hatasından dolayı yanlış yazılmıştır.yinede uyarınız için teşekkür ediyorum. bakın bana bir yanlışı öğrettiniz ve bu noktada size minnettarım..malakat ile ilgili konferanlara konuşmacı olarak katıldım ve bu noktada hizmeti kendime görev biliyorum..


Şeriatsız Alevilik,ibadetsiz Alevilik...Dinsiz Alevilik...Ayrı bir DİN alevilik...

Maalesef bu konulara açıklık kavuşturmadan ve kendilerini ayrı bir mezhep gibi lanse edip, camii'ye karşı cemevi (ayrı bir ibadethane yeri gibi değerlendirildiğinden) namaza karşı Sema, Kur'an'a karşı Saz,cümbüş şeklinde ne bir mezhep ne bir din ne de bir tarikat kabul edilemez...

siz sünni insanlar alevilere kafir dediğiniz için biz aleviler bu yolu seçtik. cemevi tarikatsal bir ritüeldir. cami müslimanların tek ortak ibadethanesidir. ancak, tüm çabamıza rağmen bizi tanımadan iğrenç fantazilerle dolu ithamlar ve kafirlik suçlamalarından dolayı, kendi ibadethanelerimizi şekillendiriyoruz..caferilerde bunu yapıyor. sizlerde bir tevhid bilinci oluşmadan, aynı camiye girmemeiz, şu durumda olanaksız görünüyor. yinede camilere gidip namazını kılanlar var. şahsen bende camilere giderim. özellikle selçuklu camilerine karşı büyük hayranlığım vardır...

cemevlerinde sadece semah dönülmez, namaz kılanlarda vardır...

lütfen sağlıklı bilgiler edinin. yada sorun size eleimden geldiğince adres, kaynak ve kendi düşüncelerimi anlatayım..
 

kemalali

Profesör
Katılım
18 Ağu 2006
Mesajlar
1,560
Tepkime puanı
10
Puanları
0
siz sünnisiniz. aziz nesin, turan dursun, Demirel (ki kendisini bediüzzaman gören cemaati bile var) sünniydi. şimdi ne oldu sünnilerin arasındaki bu uçurumlar nedir??!!

bırakınız arkadaşım. fikirlere dair konuşalım. kişilere indirgenirse olmaz bu iş..iskender evrenos oğluda sünnidir.daha sayayımmı?

azin nesin turan tursun ateistti demirel de basörtünün farz olmadıgını söylemisti evrenesoglu sahte mehdidir Müslüman degillerki Sünni olsunlar:O
 

manifesto

Yasaklı
Katılım
23 Ara 2006
Mesajlar
0
Tepkime puanı
334
Puanları
0
Konum
Kocaeli
turan dursun için kimse sapık kafir sünni demiyor. zira, kafirlik ve sapıklık alevi toplumuna yönelik bir iğrenç iftiradır

Turan dursun sünni değil.Ateist bir insan olarak öldü.
Yani müslümanlar ateist sünni olur inanışında değil
Alevilerde böyle genişlik var ateist alevi de olunur diyenler var ama müslüman için söz konusu değil.
Biz esasen alevilerin kur'an okudukça bir kısım islami olmayan inanç ve adetlerden sıyrılacaklarını düşünüyoruz
Sünniler içinde de var islami olmayan yorumlar adetler
İslam var ise o bir olmalı bütün olmalı
 

Şah Hatayi

Paylaşımcı
Katılım
10 May 2008
Mesajlar
115
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
49
azin nesin turan tursun ateistti demirel de basörtünün farz olmadıgını söylemisti evrenesoglu sahte mehdidir Müslüman degillerki Sünni olsunlar:O

peki bunlar müslüman değilde, ateist olanlar nasıl alevi oluyorlar??

alevilik metafizikseldir. ateizm maddesel. ne alaka var??!!!

ya bırakın sevgili arkadaşım bu bağnazlığı..fethullah hoca ya bile münafık diyenler var..

konuyu kişiselleştirmenin yanlış olduğunu söylemem rağmen, konuyu baştan bu yana takip etmeyip, konuyu sabote etmek yanlış..
 

muğlakgölge

Profesör
Katılım
19 Nis 2008
Mesajlar
997
Tepkime puanı
10
Puanları
0
Yaş
42
şahı hatayi

alevilik metafizikseldir


nasıl yaniii
 

Şah Hatayi

Paylaşımcı
Katılım
10 May 2008
Mesajlar
115
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
49
Turan dursun sünni değil.Ateist bir insan olarak öldü.
Yani müslümanlar ateist sünni olur inanışında değil
Alevilerde böyle genişlik var ateist alevi de olunur diyenler var ama müslüman için söz konusu değil.
Biz esasen alevilerin kur'an okudukça bir kısım islami olmayan inanç ve adetlerden sıyrılacaklarını düşünüyoruz
Sünniler içinde de var islami olmayan yorumlar adetler
İslam var ise o bir olmalı bütün olmalı

nedemek ya. sanki bu ülkede yaşamıyporsunuz. elbette islam dünyasında cemaatçileri var, tarikatçıları var, vehabileri var, şiası ver........var oğlu var. ha sadece benimkiler müslüman diyorsanız, bende sizin müslümanlık anlayışınızı sorgularım..

lütfen kuyu başından itibaren okuyunuz ve paylaşılan konuları tekrar ettirerek, konuya dair paylaşım içerisinde olanları engellemeyiniz..
 

Şah Hatayi

Paylaşımcı
Katılım
10 May 2008
Mesajlar
115
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
49
şahı hatayi

alevilik metafizikseldir


nasıl yaniii

metafizik;İncelemeleri varlık, varoluş, evrensel, özellik, ilişki, sebep, uzay, zaman, allah gibi kavramlar üzerinedir..yani bu anlamda metafizikseldir. metafizik bilimsel bir literatürdür.

ataizm ise metafiziksel değil, maddeseldir..yani taban tabana zıttır..
 

muğlakgölge

Profesör
Katılım
19 Nis 2008
Mesajlar
997
Tepkime puanı
10
Puanları
0
Yaş
42
metafizik;İncelemeleri varlık, varoluş, evrensel, özellik, ilişki, sebep, uzay, zaman, allah gibi kavramlar üzerinedir..yani bu anlamda metafizikseldir. metafizik bilimsel bir literatürdür.

ataizm ise metafiziksel değil, maddeseldir..yani taban tabana zıttır..


kusura bakmassanız biraz daha acabilirmisiniz konuyu .
 

ubeyd_el_turki

Doçent
Katılım
28 Mar 2007
Mesajlar
720
Tepkime puanı
16
Puanları
0
Ayıptır,
Siz hala aleviliği ayrı bir din mesabesinde görüyorsunuz.Bunun kabulü mümkün değildir.
İşte zaten bu yüzden Ehl-i sünnet İslam Alimleri tarafından Alevilerin büyük bir kısmı KAFİR ki mezhebdaşları Şiiler tarafından bile Türk Alevileri KAFİR kabul edilirler.

İslam Dininin ibadet yeri Camii'dir...

Hacı Bektaş Veli bir tasavvuf ehlidir ve tasavvufta mutlaka İslam (ehl-i sünnet) çizgisi dahilindedir.Zaten MAKALAT'ta ehl-i sünnet TASAVVUFUNDAN başka bir şey değildir.
Sadece her tarikat şeyhinin yolunu ifadesinde kullandığı terimleri kendisine göre daha uygun harfler ve disiplinler ile ifade etmiştir.Ehl-i Sünnet Tasavvuf ehlinin kitaplarını inceleyecek bilgi ve yetiniz bulunmuş olsa sadece kelimelerin farklı ancak özün tamamen aynı olduğunu görürsünüz....

Ancak bunlar sadece TARİKATtır...Yani İman'ın mertebesini artırmak ve Resulullah Aleyhisselam'ın yoluna tam olarak tabii olmak için disipline edilmiş yollardır...
İslam'dan ayrı değillerdir, birer mezheb değillerdir.

Hacı Bektaş'ın ve ehl-i sünnet tasavvufunun Metafizik ya da Metafiziksel olduğu adlandırması ise dışarıdan bir adlandırmadır.Çünkü Metafizik FELSEFE bilmi altında bir daldır.FELSEFE'nin Akıl ile düşünmek ve çıkış yolu aramak amacıyla verdiği bir isimdir.Bu nedenle Alevilik eğer İslam ise Metafiziksel olamaz.Çünkü Metafizik sadece AKIL ile yola alınan tanımlamadır.

Ancak Allah,İman,Gayb,Hakikat,Nübüvvet Hakikatleri,Felekler,Dereceler akıl ile tanımlanması mümkün olmayan gerçekliklerdir.

MAKALAT'a gelince; iki dakikada MAKALAT'ı okumadığımızı bu konuda ihtisas yaptığımızı anlamış olmanız gerekir.
 

Şah Hatayi

Paylaşımcı
Katılım
10 May 2008
Mesajlar
115
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
49
kusura bakmassanız biraz daha acabilirmisiniz konuyu .

çok açık.

ateizm bir sistemdir. somut kavramlar ve doneler üzerine hareket eder.

metafizik ise, akıl, hisler, anlatımlar, kaynaklar...yoluyla varlığın sebebi, anlamın yani allahı bulma şeklidir.

ateizmle inanç karşılaştırılırken. teorik bir dil kullanmayı tercih ederim...

ulaşmak istediğiniz nokta tam olarak nedir bilmiyorum. ancak alevi olduğum için elinize bir malzeme toplama gayretindeyseniz vazgeçin..

fethullah hoca bu metafiziksel kavramını çok güzel açıklıyor ve ben bu anlamda onunn bu anlatımıyla farkı ortya koymaya çalıştım..

metafiziksel in, meta sını alıpta karşıma dikilmeyi düşünmüyorsunuzdur umarım..
 

Şah Hatayi

Paylaşımcı
Katılım
10 May 2008
Mesajlar
115
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
49
Ayıptır,
Siz hala aleviliği ayrı bir din mesabesinde görüyorsunuz.Bunun kabulü mümkün değildir.
İşte zaten bu yüzden Ehl-i sünnet İslam Alimleri tarafından Alevilerin büyük bir kısmı KAFİR ki mezhebdaşları Şiiler tarafından bile Türk Alevileri KAFİR kabul edilirler.

İslam Dininin ibadet yeri Camii'dir...

Hacı Bektaş Veli bir tasavvuf ehlidir ve tasavvufta mutlaka İslam (ehl-i sünnet) çizgisi dahilindedir.Zaten MAKALAT'ta ehl-i sünnet TASAVVUFUNDAN başka bir şey değildir.
Sadece her tarikat şeyhinin yolunu ifadesinde kullandığı terimleri kendisine göre daha uygun harfler ve disiplinler ile ifade etmiştir.Ehl-i Sünnet Tasavvuf ehlinin kitaplarını inceleyecek bilgi ve yetiniz bulunmuş olsa sadece kelimelerin farklı ancak özün tamamen aynı olduğunu görürsünüz....

Ancak bunlar sadece TARİKATtır...Yani İman'ın mertebesini artırmak ve Resulullah Aleyhisselam'ın yoluna tam olarak tabii olmak için disipline edilmiş yollardır...
İslam'dan ayrı değillerdir, birer mezheb değillerdir.

Hacı Bektaş'ın ve ehl-i sünnet tasavvufunun Metafizik ya da Metafiziksel olduğu adlandırması ise dışarıdan bir adlandırmadır.Çünkü Metafizik FELSEFE bilmi altında bir daldır.FELSEFE'nin Akıl ile düşünmek ve çıkış yolu aramak amacıyla verdiği bir isimdir.Bu nedenle Alevilik eğer İslam ise Metafiziksel olamaz.Çünkü Metafizik sadece AKIL ile yola alınan tanımlamadır.

Ancak Allah,İman,Gayb,Hakikat,Nübüvvet Hakikatleri,Felekler,Dereceler akıl ile tanımlanması mümkün olmayan gerçekliklerdir.

MAKALAT'a gelince; iki dakikada MAKALAT'ı okumadığımızı bu konuda ihtisas yaptığımızı anlamış olmanız gerekir.

öncelikle bu ayıplama noktanızı anlamakta güçlük çektim. ayıp olan nedir?

arkadaşım anlamıyormusunuz..

nedir sizin bu septist davranışların??!!

hala anlmıyormusun. ben rabbini bilen, muhammedi rusul kabul etmiş ve islamı ali sevdasıyla yaşamaya çalışan bir insanım...

ne demek ayıp??!!

ayıp olan nedir??!!

malakatı bu forumda paylaşıma sunan benim. ve malakatın anlamında hareket etmeye gayret ediyorum...

illa sizin istediğiniz alevi profilinemi sahip olmam gerek?!

nedir bu ön yargı??!!

nedir bu öküz altında buzağı aramalar??!!

la ilahe illahlah muhammed rasullullah, ali veliyullah..

islamı ali gibi bir yaşamla yaşamaya çalışmakmı rahatsız ediyor seni. durup durup bana ateist veya kendini bilmez alevileri anlatıp duruyorsun..buyur ben aleviyim ve sözüm yine aynı;

la ilahe illahlah muhammed rasulullah...

şimdi alın dilediğinizce yont kendine.

valla bıktırdınız ya..

ne desem altında birşeyler aramalar. hakaretler. ayıp demeler. ayıplığı sen yapıyorsun yinede nezaketle direniyorum

anlamak değil sizin derdiniz. ütopyanızda oluşturdurğunuz profile uydurmak..

konudan çekiliyorum
dilerim başka bir konuda anlamaya yönelik bir paylaşım gerçekleştirebiliriz...
 
Üst