Allahu teâlâ, üzerinde kazaya kalmış namaz borcu bulunan kimsenin ve haram elbise giyen kimsenin namazını kabûl etmez sözü hadis midir?
Allahu teâlâ, üzerinde kazaya kalmış namaz borcu bulunan kimsenin ve haram elbise giyen kimsenin namazını kabûl etmez sözü hadis midir? Hadis ise nasıl anlamalıyız?
Bu ifadeyi barındıran bir hadis rivayetine rastlayamadık.
Hanbelî Mezhebi hariç, alimlerin cumhuruna göre gasp edilen/haram bir elbiseyle namaz kılanın namazı kabul olur.(bk. V. Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslamî, 1/800). Şüphesiz, namazın kabul olması demek mükemmel bir namaz olduğu anlamına gelmez. Yalnız kaza etmekle yükümlü tutulmayacak şekilde borcunu eda etmiş sayılır, ama sevabı çok az olur. Gasp edilen, sahibinin rızası olmayan bir arazide namaz kılmak da böyledir.(bk. a.g.e, 1/795).
Kaza borcu olan kimsenin kıldığı namazlarının kabul olduğu hususu dört mezhebin ittifakla kabul ettiği bir husustur. Yalnız Şafii alimlerine göre, kazası olan kimsenin -farz namazları değil- nafile namazları kılması doğru değildir.
Bu sebeple, soruda geçen ifadeler şayet bir hadis rivayeti olsa da sahih olmadığını veya başka bir tevilinin olduğunu düşünmek gerekir diye düşünüyoruz.
http://goo.gl/PKJ03R
Allahu teâlâ, üzerinde kazaya kalmış namaz borcu bulunan kimsenin ve haram elbise giyen kimsenin namazını kabûl etmez sözü hadis midir? Hadis ise nasıl anlamalıyız?
Bu ifadeyi barındıran bir hadis rivayetine rastlayamadık.
Hanbelî Mezhebi hariç, alimlerin cumhuruna göre gasp edilen/haram bir elbiseyle namaz kılanın namazı kabul olur.(bk. V. Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslamî, 1/800). Şüphesiz, namazın kabul olması demek mükemmel bir namaz olduğu anlamına gelmez. Yalnız kaza etmekle yükümlü tutulmayacak şekilde borcunu eda etmiş sayılır, ama sevabı çok az olur. Gasp edilen, sahibinin rızası olmayan bir arazide namaz kılmak da böyledir.(bk. a.g.e, 1/795).
Kaza borcu olan kimsenin kıldığı namazlarının kabul olduğu hususu dört mezhebin ittifakla kabul ettiği bir husustur. Yalnız Şafii alimlerine göre, kazası olan kimsenin -farz namazları değil- nafile namazları kılması doğru değildir.
Bu sebeple, soruda geçen ifadeler şayet bir hadis rivayeti olsa da sahih olmadığını veya başka bir tevilinin olduğunu düşünmek gerekir diye düşünüyoruz.
http://goo.gl/PKJ03R