Ey efendi biz sadece Allah'a kul olmakla emrolunduk.
Yorumsuz, yorum yapinca bazilari kiziyorlar
Bazı kelimeler birkaç manaya gelir. Cümledeki yerlerine göre manaları değişir. Kul, mahluk, insan, köle, bende, emir altında bulunan, tâbi, mensup, hizmetçi gibi manalara gelir.
Sultana bağlı askerlere Kapı kulu denirdi.
Bende kelimesi de kul demektir. Bendeniz, kulunuz demektir. Bu tabir bugün bile tevazu ifadesi olarak kullanılmaktadır.
Emir kuluyum demek, emir altında çalışıyorum, benim de âmirim var demektir.
Ben Ali beyin kuluyum demek, ben Ali beyin hizmetçisiyim demektir.
Padişahlar, tebasından olan sadık yardımcıları için "Kulum" tabirini kullanırlardı. Burada kulum, sağ kolum demektir.
Onun kapısına kul olamam demek, ona hizmetçilik edemem demektir.
Maalesef siz saptırmış oluyorsunuz, göz göre göre. Kul ne demek, evvela ona bakın. Sizin zihninizdeki kul tanımı, sadece bir anlamı. Ama kul kelimesine farklı manalar yüklemişler. Siz farklı manalar yüklenmiş, farklı manalara gelir kısmına bakmadın, sadece zihninizdeki tek manaya göre hüküm veriyorsunuz. Bir alıntı:
Demek ki kul kelimesi farklı manalara geliyor. Bu farklı manaları kullananlara bir şey diyemezsiniz, zihninizdeki tekfir gayretine dayanarak. En fazla diyeceğiniz, kul kelimesi tek manaya gelsin, başka mana istemem ben. O da realitenin dışında bir şey istemek olur yine.
@Lailaheillallah 'a da bir şey diyemiyorum. Biz bu sözü cennet bileti olarak kullanırken, o ve onun gibiler tekfir gayreti ile kullanıyorlar. İnsandan insana fark...
Ne mana ile söylense söylensin bu söz tevhide aykırı değil mi?Maalesef siz saptırmış oluyorsunuz, göz göre göre. Kul ne demek, evvela ona bakın. Sizin zihninizdeki kul tanımı, sadece bir anlamı. Ama kul kelimesine farklı manalar yüklemişler. Siz farklı manalar yüklenmiş, farklı manalara gelir kısmına bakmadın, sadece zihninizdeki tek manaya göre hüküm veriyorsunuz. Bir alıntı:
Demek ki kul kelimesi farklı manalara geliyor. Bu farklı manaları kullananlara bir şey diyemezsiniz, zihninizdeki tekfir gayretine dayanarak. En fazla diyeceğiniz, kul kelimesi tek manaya gelsin, başka mana istemem ben. O da realitenin dışında bir şey istemek olur yine.
@Lailaheillallah 'a da bir şey diyemiyorum. Biz bu sözü cennet bileti olarak kullanırken, o ve onun gibiler tekfir gayreti ile kullanıyorlar. İnsandan insana fark...
Tuğrul İnançer'in sözü tevil edilebilirsede, böyle sözlerden sakınmak en doğrusudur..
Tevil edebilirmisiniz. Edilebilirliğini bir görelim.
Bir sözcüğün manasını Allah belirlemişse o sözcüğe kullar başka mana yüklediğinde ne yapmış olurlar?Kul sözcüğünün değişik manalarına bakarsan tevilinin mümkün olduğunu görürsün.Mesela bir anlamı tabi olma, bende olma anlamlarına da gelir.Resulu ekreme tabi olmayı başaran birisi, Allah Tealaya da gerçek anlamda kul olmayı başarır.Resule itaat Allaha itaat ayetide bunu gösteriyor..Umarım anlaşılmıştır!
Kul sözcüğünün değişik manalarına bakarsan tevilinin mümkün olduğunu görürsün.Mesela bir anlamı tabi olma, bende olma anlamlarına da gelir.Resulu ekreme tabi olmayı başaran birisi, Allah Tealaya da gerçek anlamda kul olmayı başarır.Resule itaat Allaha itaat ayetide bunu gösteriyor..Umarım anlaşılmıştır!
Zaten dediğimi anlasaydın tüm inancından vazgeçmen gerekirdi.Videoda konuşan şahıs , Kuranda geçen abd kelimesiyle ilgili yeni bir yorumda bulunmuyor, ki senin ''bu sözcüğün anlamını Allah belirlemiş'' demen mantıklı olsun.Abd kelimesinin arab lügatında geçen anlamlarından yola çıkarak Peygambere tabi olmayı başaran Allahada kul olmayı başarır demeye getiriyor.Kuranda bu yorumu teyid eden ayetide yukarda söyledik.Resule itaat Allaha da itaattir...Bu söz ne şirktir nede küfürdür..tevili ,bu şekilde mümkündür, lakin dediğim gibi İnançer'in kullandığı cümleyi ben , tevili mümkünde olsa da doğru bulmuyorum..
Videoda konuşan şahıs , Kuranda geçen abd kelimesiyle ilgili yeni bir yorumda bulunmuyor, ki senin ''bu sözcüğün anlamını Allah belirlemiş'' demen mantıklı olsun.Abd kelimesinin arab lügatında geçen anlamlarından yola çıkarak Peygambere tabi olmayı başaran Allahada kul olmayı başarır demeye getiriyor.Kuranda bu yorumu teyid eden ayetide yukarda söyledik.Resule itaat Allaha da itaattir...Bu söz ne şirktir nede küfürdür..tevili ,bu şekilde mümkündür, lakin dediğim gibi İnançer'in kullandığı cümleyi ben , tevili mümkünde olsa da doğru bulmuyorum..
KUL NEDİR?
Mumsema Arşivi:
Kopyala yapıştır:
'Abd' kelimesi kul demektir ve Kur'an'ın anahtar kelimelerinden biridir. Zira 'kul' kavramı, zorunlu olarak 'ilah', 'rab' kavramını çağrıştırmakta, insan zihninde hemencecik Rabbin/İlah'ın dûnuna 'kul'u yerleştirmektedir
Bazı kelimeler birkaç manaya gelir. Cümledeki yerlerine göre manaları değişir.
Kul, mahluk, insan, köle, bende, emir altında bulunan, tâbi, mensup, hizmetçi gibi manalara gelir.
Sultana bağlı askerlere Kapı kulu denirdi.
Bende kelimesi de kul demektir. Bendeniz, kulunuz demektir. Bu tabir bugün bile tevazu ifadesi olarak kullanılmaktadır.
Emir kuluyum demek, emir altında çalışıyorum, benim de âmirim var demektir.
Ben Ali beyin kuluyum demek, ben Ali beyin hizmetçisiyim demektir.
Padişahlar, tebasından olan sadık yardımcıları için "Kulum" tabirini kullanırlardı. Burada kulum, sağ kolum demektir.
Onun kapısına kul olamam demek, ona hizmetçilik edemem demektir.
Mevla kelimesi de yedi manaya gelir. Meşhur olan üç manası ilah, köle ve efendi demektir.
(Mevla’mızın rahmeti boldur) cümlesinde mevla, ilah manasındadır.
(Hazret-i Bilal, Hazret-i Ebu Bekrin mevlası idi) cümlesinde mevla, azat edilmiş köle manasına gelir.
Güzel kardeşim kul kelimesini kendi alanında kullandığında bir sıkıntı olmaz fakat bunu kendi alanından çıkarıp dini alana soktuğunda sıkıntı başlar.
Ali beyin kulusun; Ali bey sana para karşılığı iş yaptırdığı için onun söylediklerini yerine getirmek zorundasın yani Ali beye itaat etmek zorundasın şartları kabul ediyorsun.
Peki Ali beyi İslam 'a aykırı iş yaparsa ne yapacaksın? Kul hakkın yiyorsa ve sende ona itaat ediyorsan ne olacak
alanlar çok farklı olunca kelimeler kullanıldığı alanlara göre farklı manaya gelebilir.
Hiç insan kayıtsız şartsız bir kişiye itaat edemez itaatin ölçüsü Allah 'ın yasa ve kanunlarıdır. Eğer kayıtsız şartsız itaat başlarsa haşa çok fena noktalara gidersin. Bu noktada çocuk edinmeyi araştırabilirsin.
Hangi peygambere tabi olacaksın? Seni tebliği peygamberden mi alıyorsun
o zaman nakilcilere tabi olan Allah 'a kul olmayı başarabilir. yada Nakilcilere kul olan Allah 'a kul olmuş olur.
Resule itaat Allah 'a da itaattir sözünü yanlış anlıyorsunuz. Zaten sizin resül anlayışınızda da sıkıntı var ya zincirleme geliyor demek.
Ne acib sorular! Bu sözlerin sahibi sanki başka bir galakside yaşıyor..Peki sen tebliği kimden alıyorsun? Müşteşrikler olabilirmi? Kurandan alıyorum dersen , muğalata yapıyorsun derim.Peygamber aleyhisselamın görevi tebliğ ve beyandır...Madem Peygamber olmadan sen tebliği kurandan alıyorsun, bu mümkün o zaman peygamber neden gelmiş?Sen nasıl anlıyorsun Resule itaatı?
Sen ister farkında ol, ister olma, peygambersiz bir din tasavvuru içerisindesin.