Allah'ı (c.c.) Zikretmek Nasl Olur?

su damlası

Asistan
Katılım
14 Tem 2010
Mesajlar
230
Tepkime puanı
25
Puanları
0
"Haklı bile olsa insanlarla mücadele ve didişmeyi terkeden kimseye cennetin bir kıyısında köşk verileceğine ben kefilim.Şaka bile olsa yalanı terk eden kimseye cennetin merkezinden bir köşk verileceğine ben kefilim.Ahlakını güzelleştiren kimseye de cennetin yüksek yerlerinden bir köşk verileceğine kefilim..."(riyaz-üs Salihin- 10/630)
belirtmek istedim.
selam ve dua ile...
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
"Ya Hay" demek de zikirdir o zaman "Ya Rezzak" da.. Kezâ "Hû" da zikirdir.. O da Allah'ı (c.c.) hatırlatıyor.. Âyetlerde ve hadislerde O'na (c.c.) işâret eden kelimelerle zikretmek de zikirdir.. ..

malesef hu zikir değidir çunkü bir anlam ifade etmiyor insanlar içinde kullanılabilir.

"İkinci bir husus yukarıda verdiğim bir âyette "Bilmiyorsanız zikir ehline sorunuz" denilmektedir.. Kur'an okuyanlara sorun mu demektir yani? Kur'an okuyan milyonlarca insan var.. Bunların içinde namazın şartlarını , ta'dil-i erkânı bilmeyen bir sürü insan var.. Bilmeyene bilmediği şeyi mi soracaz sizin anladığınıza göre? Ayrıca namaz kılmanın şekline dâir Kur'an'da bir tarif yok.. Sadece Kur'an okuyanlar bunu nerden bilecekler? ..
Ayetin meali şöyledir:

“Senden önce de, gönderdiğimiz elçiler, kendilerine vahyettiğimiz bir kısım adamlardan başka bir varlık değildiler. Eğer bu konuları bilmiyorsanız işin ehline sorunuz.” (Nahl 43)

Dehhak, Abdullah b. Abbas’tan şöyle rivayet etmektedir: "Allah Teala, Muhammed (s.a.v.)’i Peygamber olarak gönderince onu kabul etmeyenler: "Allah, bir insanı Peygamber gönderecek dereceye düşmez, o bundan münezzehtir." dediler. Bunun üzerine Allah teala bu ve benzeri âyet-i kerimeleri indirdi.

Ayet-i Kerimede "Kitap ehli" diye tercüme edilen "Ehl-i Zikr" ifadesinden neyin kastedildiği hususunda müfessirler değişik görüşler ileri sürmüşlerdir.

Mücahid, A'meş, İbn-i Abbas, "Ehl-i Zikr" den maksadın, daha önce kendilerine kitap verilen ümmetler olduğunu söylemişlerdir. Bu görüşe göre âyetin izahı şöyledir: "Ey Muhammed, senin bir beşer olarak Peygamber olamayacağını iddia eden müşriklere de ki: "Benden önce gönderilen bütün Peygamberler de ancak kendilerine vahyedilen bir kısım erkeklerdi. Şayet bu hususta bana inanmıyorsanız daha önce kendilerine kitap verilen ümmetlere sorun. Onlara gönderilen Peygamberler de benim gibi erkek kişiler miydi yoksa Melekler miydi?"


artı namazın kılınış şekliyle konumuzun ne alakası var .namaz resulun kıldığı gibi bize ulaşmıştır


"Üçüncü bir husus Kur'an'da Alak suresinde oku tabiri vardır.. Zikirden kasıt Kur'an okumak olsa idi bu kadar âyetten bir tanesinde "Kur'an okuyun" şeklinde geçmez miydi? Kur'an'da ayrıca namazın da zikir olduğu ifade buyurulmaktadır.. ..

cahid bey size inanmıyorum nasıl böyle düşünürsünüz . kuranı okuyup anlayasınız diye size gönderdik buyrun size ayet





" Bir Soru : "Allah " demek zikir değil midir? Esmaü'l-Hüsna'yı okumak zikir değil midir? Halbuki Kur'an'da yalnız başına âyet olarak zikredilen bir Esmâ bilmiyoruz..

amacınız nedir anlayamadım. Allah kelimesi kuranda geçiyor en güzel isimlerde kuranda geçiyor esmaul husnanın illaki bir ayet olmasına gerek yoktur

kuranda geçiyormu geçiyor Allahın isimlerindenmidir evet ee sorun ne.

ben sana sorayım şimdi hu kelimesini peygamber kullanmışmı sahabe kullanmuşmı zıkir babında soruyorum
 

cahid

Kıdemli Üye
Katılım
18 Ağu 2009
Mesajlar
6,062
Tepkime puanı
1,416
Puanları
113
Konum
Muamma...!
malesef hu zikir değidir çunkü bir anlam ifade etmiyor insanlar içinde kullanılabilir.


Ayetin meali şöyledir:

“Senden önce de, gönderdiğimiz elçiler, kendilerine vahyettiğimiz bir kısım adamlardan başka bir varlık değildiler. Eğer bu konuları bilmiyorsanız işin ehline sorunuz.” (Nahl 43)

Dehhak, Abdullah b. Abbas’tan şöyle rivayet etmektedir: "Allah Teala, Muhammed (s.a.v.)’i Peygamber olarak gönderince onu kabul etmeyenler: "Allah, bir insanı Peygamber gönderecek dereceye düşmez, o bundan münezzehtir." dediler. Bunun üzerine Allah teala bu ve benzeri âyet-i kerimeleri indirdi.

Ayet-i Kerimede "Kitap ehli" diye tercüme edilen "Ehl-i Zikr" ifadesinden neyin kastedildiği hususunda müfessirler değişik görüşler ileri sürmüşlerdir.

Mücahid, A'meş, İbn-i Abbas, "Ehl-i Zikr" den maksadın, daha önce kendilerine kitap verilen ümmetler olduğunu söylemişlerdir. Bu görüşe göre âyetin izahı şöyledir: "Ey Muhammed, senin bir beşer olarak Peygamber olamayacağını iddia eden müşriklere de ki: "Benden önce gönderilen bütün Peygamberler de ancak kendilerine vahyedilen bir kısım erkeklerdi. Şayet bu hususta bana inanmıyorsanız daha önce kendilerine kitap verilen ümmetlere sorun. Onlara gönderilen Peygamberler de benim gibi erkek kişiler miydi yoksa Melekler miydi?"


artı namazın kılınış şekliyle konumuzun ne alakası var .namaz resulun kıldığı gibi bize ulaşmıştır




cahid bey size inanmıyorum nasıl böyle düşünürsünüz . kuranı okuyup anlayasınız diye size gönderdik buyrun size ayet







amacınız nedir anlayamadım. Allah kelimesi kuranda geçiyor en güzel isimlerde kuranda geçiyor esmaul husnanın illaki bir ayet olmasına gerek yoktur

kuranda geçiyormu geçiyor Allahın isimlerindenmidir evet ee sorun ne.

ben sana sorayım şimdi hu kelimesini peygamber kullanmışmı sahabe kullanmuşmı zıkir babında soruyorum

Kendi kendini yalanladın şimdi.. Madem Esmâü'l-Hüsna Kur'an'da geçiyor diye zikirdir diyorsunuz "Hû" da geçiyor da geçiyor daha önce de ifade ettiğimiz üzere.. "Hüve" derseniz "O" anlamına gelir herkes için kullanılabilir.. Secavend'li şekilde "Hû İnsan" diye bir kullanıma hiçbir yerde rastgelmedik kullanılmaz da.. O bakımdan "Hû" zikirdir kabul edin ya da etmeyin.. Peygamber'in (s.a.v.) ya da sahabenin kullandığı zikirle ilgili kaç rivâyet mevcut ki? Bir yandan zikir kelimesi sadece Kur'an okumaktır diyorsun diğer yandan Esmâü'l-Hüsnâ ile Allah (c.c.) zikredilmiş olur diyorsun.. Ayrıca Allah'ın (c.c.) birçok ismi vardır Kur'an'da geçmeyen.. Mennan = Çok ihsan eden, verici, ihsanı bol. Şimdi ben "Ya Mennan" demişle zikretmiş olmuyorum yani öyle mi?

Kur'an okumakla alakalı hadis-i şerifler

Ebu Umame el–Bahili (ra) Rasulullah (sav)’i şöyle derken işittiğini rivayet etmiştir: ”Kur’an’ı okuyunuz, zira Kur’an Kıyamet Günü Kur’an ehline şefaatçi olarak gelir. İki çiçek olan Bakara ve Al–i İmran Sureleri’ni de okuyunuz, zira bu ikisi Kıyamet Günü bulut gibi veya saf halinde iki kuş fırkası olarak Ashabını savunmak için gelir. Bakara Suresi’ni okuyunuz, zira bunun elde edilmesi berekettir, terkedilmesi zarardır. O’na sihirbazlar da güç yetiremez.“ (Müslim).
Abdullah b. Amr b. el–As (ra) Rasulullah(sav)’in şöyle dediğini rivayet etmiştir: ”Kur’an Ashabına “Oku yüksel, dünyada düzgünce okuduğun gibi oku, senin makamın en son okuduğun ayete kadardır denilir. “ (Tirmizi, Ebu Davud, İbn–i Mace, İbn–i Hibban).

"Kur'an Allah'ın bir ziyafetidir.O'nun ziyafetine gücünüz yettiği kadar yönelin." (hadis-i şerif)
"İnsanların ibadette en ileri olanı, Kur'an'ı en çok okuyanıdır." (hadis-i şerif)
"Deva'nın hayırlısı Kur'an okumaktır." (hadis-i şerif)
"Kim Kur'an'ı irabıyla okursa kendisine şehid sevabı vardır." (hadis-i şerif)
"Menzillerinizi (evlerinizi, bulunduğunuz mahalleri) namaz kılmak ve Kur'an okumakla nurlandırınız." (hadis-i şerif)
"Halkın en zengini Kur'an-ı Kerim'i yüklenen (ezberlemiş bulunan ) kimselerdir." (hadis-i şerif)
"Kelam'ın ulusu Kur'an'dır." (hadis-i şerif)
"Size şifa kaynağı bulunan iki şey, bal ve Kur'an (a devam etmek lazım)'dır." (hadis-i şerif)
"Kur'an , Allahü Teala'ya göre göklerden ve yerden daha sevimlidir." (hadis-i şerif)
"Kim Allah ve Rasulu'nun kendisini sevmesinden sevinç duyarsa Mushaf'ı okusun" (hadis-i şerif)


Peygamber Efendimiz (sav) şöyle buyuruyor: “Allah’ı tesbih, lâyık olmayan sıfatlardan tenzih ve O’na kemal sıfatlarla hamd ve senâ etmekliğim, bence üzerine güneş doğan yerlerden (dünyadan) daha sevgilidir”(İmâm Nevevî, Riyâzü’s-Sâlihîn, c III, s 22)

Şimdi sana son bir soru hâlâ zikir sadece Kur'an'dakileri okumakla mı olur diyorsun?

Eğer öyle diyorsan Peygamber'in (s.a.v.) ta'lim ettiği zikirler zikir değil midir? Misal : "Subhanallahi'l-Azîm ve bihamdihi" Kur'an'da nerde geçiyor bu ifade aynen bu şekliyle gösterebilir misin?

Hâlâ kendi kendini aldatıyorsun.. Allah'ı (c.c.) zikretmek = Kur'an okumak demek olsaydı Kur'an'ı Kerim'deki tüm âyetlerdeki "Zikr" ifadelerini sana göre "Kur'an" olarak anladık hadi hadislerde niye Kur'an okumak ayrı Allah'ı zikretmek ayrı ayrı şekillerde ifadelendirilsin.. Kur'an okumak zikirdir.. Yukarıdaki hadis-i şerif'e binâen Allah'ı (c.c.) lâyık olmayan sıfatlardan tenzih ederek ve kemâl sıfatlarla Kur'an'da geçsin ya da geçmesin zikretmek câizdir..

Anlayan için bu kadarı kifâyet eder... Bu konuda son sözüm budur.. Kabul edersin ya da etmezsin.. Allah'ın (c.c.) "Hû" ismiyle anılmasından rahatsız olanlara söyleyecek daha fazla sözümüz yoktur.
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
Kendi kendini yalanladın şimdi.. Madem Esmâü'l-Hüsna Kur'an'da geçiyor diye zikirdir diyorsunuz "Hû" da geçiyor da geçiyor daha önce de ifade ettiğimiz üzere.. "Hüve" derseniz "O" anlamına gelir herkes için kullanılabilir.. Secavend'li şekilde "Hû İnsan" diye bir kullanıma hiçbir yerde rastgelmedik kullanılmaz da.. O bakımdan "Hû" zikirdir kabul edin ya da etmeyin.. Peygamber'in (s.a.v.) ya da sahabenin kullandığı zikirle ilgili kaç rivâyet mevcut ki? Bir yandan zikir kelimesi sadece Kur'an okumaktır diyorsun diğer yandan Esmâü'l-Hüsnâ ile Allah (c.c.) zikredilmiş olur diyorsun.. Ayrıca Allah'ın (c.c.) birçok ismi vardır Kur'an'da geçmeyen.. Mennan = Çok ihsan eden, verici, ihsanı bol. Şimdi ben "Ya Mennan" demişle zikretmiş olmuyorum yani öyle mi?

Kur'an okumakla alakalı hadis-i şerifler




Peygamber Efendimiz (sav) şöyle buyuruyor: “Allah’ı tesbih, lâyık olmayan sıfatlardan tenzih ve O’na kemal sıfatlarla hamd ve senâ etmekliğim, bence üzerine güneş doğan yerlerden (dünyadan) daha sevgilidir”(İmâm Nevevî, Riyâzü’s-Sâlihîn, c III, s 22)

Şimdi sana son bir soru hâlâ zikir sadece Kur'an'dakileri okumakla mı olur diyorsun?

Eğer öyle diyorsan Peygamber'in (s.a.v.) ta'lim ettiği zikirler zikir değil midir? Misal : "Subhanallahi'l-Azîm ve bihamdihi" Kur'an'da nerde geçiyor bu ifade aynen bu şekliyle gösterebilir misin?

Hâlâ kendi kendini aldatıyorsun.. Allah'ı (c.c.) zikretmek = Kur'an okumak demek olsaydı Kur'an'ı Kerim'deki tüm âyetlerdeki "Zikr" ifadelerini sana göre "Kur'an" olarak anladık hadi hadislerde niye Kur'an okumak ayrı Allah'ı zikretmek ayrı ayrı şekillerde ifadelendirilsin.. Kur'an okumak zikirdir.. Yukarıdaki hadis-i şerif'e binâen Allah'ı (c.c.) lâyık olmayan sıfatlardan tenzih ederek ve kemâl sıfatlarla Kur'an'da geçsin ya da geçmesin zikretmek câizdir..

Anlayan için bu kadarı kifâyet eder... Bu konuda son sözüm budur.. Kabul edersin ya da etmezsin.. Allah'ın (c.c.) "Hû" ismiyle anılmasından rahatsız olanlara söyleyecek daha fazla sözümüz yoktur.

bütün soruların cevaplanmıştır siz o demeye devam edebilirsiniz rabin o isminde ismi sıfatı yok bunu ne kuran doğruluyor nede sunnet.sana daha öncede acıkladım ama anlamak istemiyorsun
 

Gülzar-ı İrfan

..............
Katılım
24 Eki 2006
Mesajlar
6,736
Tepkime puanı
436
Puanları
0
hu nedemek onuda açıklayayım hu türkçe karşılığı O demektir ve hiç bir anlam ifade etmemektedir sizler o o o o deyip duruyorsunuz

eğerki biri kalkıp kurandan önce hu cekin derse batılı hakkın üzerine örtüyor demektir.

Konuyu tam olarak okumadıysam da şurada yazılanlar rahatsız etti beni..
Öncelikle zikir ehli olan/gerçek manada/ hiç kimse önce hu çekin Kuran-ı Kerim'i okumayın gibi söylemlerde bulunmuş değil....
Bilir ki zikrinde,Kuran-ı Kerim okumanın zamanını verecektir ona Rabbi...
HU kelimesine gelince onun için de bir Hocaefendi'nin yazılarından istifade edelim derim bende...
ALLAH” ismi, toplayan bir isimdir..Yâni, Allah’ın hem Zât’ını, hem vasıflarını, hem de sayısız özelliklerini içeren bir isimdir.
“Allah” ismiyle işaret edilen ZÂT’ın Hüviyetine ise “” ismi işâret eder.
Vahdet konusunun zirvedeki isimlerinden biri olan “İNSÂN-I KÂMİL” yazarı Abdülkerim Geylânî (Ceylî) Kaddesallahu Sırrahu Azîzan, bu konuda özetle şöyle demektedir:
“ALLAH isminin sonundaki H harfi hüviyeti Zât’a işaret eder ki, bunu “HÛ” ismi olarak da bilir ve bu hususa “HÛ” ismiyle işaret ederiz”
Nitekim, Efendimiz, büyüğümüz Hazret-i Âli dahi, “HÛ” ismine çok riâyet eder, bu ismi çok zikreder, özellikle şu şekilde söyler ve yakınlarına tavsiye ederdi:
“Yâ HÛ ya men HÛ, lâ ilâhe illâ HÛ”
“İsm-i Â’zâm”ın gerçekten “HÛ” olduğuna inanabilmek veya bunu müşâhede edebilmek için tasavvufun çok derinliklerindeki bazı gerçekleri Allahu Teâlâ’nın müşâhede ettirmesi icap eder.
"HÛ" nun mânâsı; Çokluk görüntüsünün ardındaki, Öz`deki Teklik boyutudur..
"HÛ" ismi, cüz`ün özündeki Teklik boyutu değil mi?.. İşte O, Teklik boyutu, her an cüz`lerdeki tasarrufu oluşturmakta.. Oluşumun kaynağı O!.
Yani, şu parmağımın ucundaki hayatiyet ve canlılık, koldan gelen damarların getirdiği enerji ve kan ile kâim!. Bu parmağın hareketini, bu hareketi, koldan gelen hareket simgesinin neticesi oluşturuyor.
"" kelimesinin mânâsı bir anlamıyla "O" demektir!. Bir diğer anlamıyla da "Zât`ın hüviyetine" işaret eder
Gerek Kur'àn ve gerekse dini yayınların İngilizce ve Almanca çevirileri sırasında yapılmış olan çok önemli bir yanlışa dikkat çekmek istiyorum.
Bilindiği üzere, Kur'ân-ı Kerim’de geçen "" kelimesi dilimize "O" olarak çevrilir.
"O" zamiri dilimizde, üçüncü bir varlığa, işaret eder; ve bu anlamda kadın-erkek veya cansız ayırımı yoktur.
Biz üçüncü bir birim için, ister kadın ister erkek; ister canlı, ister cansız; ne olursa olsun hep "O" kelimesini kullanırız..
Oysa, Türkçe’deki "O" kelimesinin İngilizce'de karşılığı üç ayrı kelimedir... Üçüncü şahıs erkek birim için "HE"; üçüncü şahıs dişi birim için "SHE"; üçüncü cansız birim için de "İT" kelimeleri kullanılır.
“ALLAH” ismi, toplayan bir isimdir…Yâni, Allah’ın hem Zât’ını, hem vasıflarını, hem de sayısız özelliklerini içeren bir isimdir…
Allah ismiyle işaret edilen ZÂT’ın Hüviyetine ise “HU” ismi işâret eder. AHADİYYET sıfatıyla idrâk edildikten sonra, gerçek mânâsıyla “Allah’a iman” meydana gelir ve “yakîn” hasıl olur; iş taklitten çıkar, tahkike varır… Aksi halde, hep Allah “İSMİNE” iman edilir ki, bu da ehli taklidin mertebesidir… Tahkike ermişlerin ismi ise “müferridûn” veya “mukarrebun”dur ki; Allah “İSMİNDE” değil; ALLAH’IN AHADİYYETİNDE benlikleri yok olmuş; “el ân öyledir” sırrına binâen, “Allah Bakîdir” mânâsı yaşanır olmuştur.
İşte bu yaşantı içinde olanlar, “İsm-i Âzâm” sırrına ermiş olanlardır ki; her nefeste “HU” diyenin mutlak bilinciyle yaşarlar.
Bu zevâtı kirâm, dua edip de “YÂ ALLAH”, “YÂ HU” dedikleri zaman;
“dillerinde söyleyen ben olurum” Hadîs-i Kudsî’si mânâsınca; dileyen kendi olur ve elbette kendi dileği de havada kalmaz, yerini bulur!.

ALLAHA EMANET OLUN



 

ummuhan

Kıdemli Üye
Katılım
1 Eyl 2007
Mesajlar
12,943
Tepkime puanı
1,042
Puanları
0
Konum
Arz
Allah diyelim dâim, yolda duralım kâim.....
 

UBEYDUN

Ordinaryus
Katılım
16 Ara 2006
Mesajlar
2,548
Tepkime puanı
286
Puanları
0
Konum
göçmen
bütün soruların cevaplanmıştır siz o demeye devam edebilirsiniz rabin o isminde ismi sıfatı yok bunu ne kuran doğruluyor nede sunnet.sana daha öncede acıkladım ama anlamak istemiyorsun
derse ne olur?
daha önemli soru bu olsa gerek.
yada onu kasdetmeden binbir türlü düşüncelerle ya Allah dese ne olur
bunu siz cevablayın

benim kanaatim ise
efendimiz aleyhisselam ve sadık takibçilerinin ne yaptığı ne dediği önemli
onlar gibi olursak söylediğimizden türlü düşüncelerden dolayı sevab alamasakta
tabiyetten dolayı mükafatlanırız kanaatindeyim
 

ummuhan

Kıdemli Üye
Katılım
1 Eyl 2007
Mesajlar
12,943
Tepkime puanı
1,042
Puanları
0
Konum
Arz
derse ne olur?
daha önemli soru bu olsa gerek.
yada onu kasdetmeden binbir türlü düşüncelerle ya Allah dese ne olur
bunu siz cevablayın

benim kanaatim ise
efendimiz aleyhisselam ve sadık takibçilerinin ne yaptığı ne dediği önemli
onlar gibi olursak söylediğimizden türlü düşüncelerden dolayı sevab alamasakta
tabiyetten dolayı mükafatlanırız kanaatindeyim


Hoşgeldin kardeeeşşşş....
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
Konuyu tam olarak okumadıysam da şurada yazılanlar rahatsız etti beni..
Öncelikle zikir ehli olan/gerçek manada/ hiç kimse önce hu çekin Kuran-ı Kerim'i okumayın gibi söylemlerde bulunmuş değil....
Bilir ki zikrinde,Kuran-ı Kerim okumanın zamanını verecektir ona Rabbi...
]


Gavsı Sani hz.leri Zikr Sohbeti
Zikir kalbin gıdası zikirdir. Günahlar ise, şeytanın gıdasıdır. Kalbini diriltmek ve beslemek isteyen kimse Yüce Allah’ın zikrini çok yapmalıdır. Günah işleyenler, kalplerini zayıflatıp şeytanı kuvvetlendirmiş olurlar. Şeytanı kuvvetli olanın dini zayıf olur. Onun için haramlardan uzak durmalıdır

-Zikre devam ediniz, virde önem veriniz. Çünkü kalbin tek ilacı zikirdir. Kur?an okumak, salâvat çekmek, hizmet etmek sevaptır; fakat bunlar kalbe ilaç olmaz, nefsin çirkin sıfatlarını değiştirmez. Nefsi ancak zikir terbiye eder.?

buyrun bakalım demişmi dememişmi
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
derse ne olur?
daha önemli soru bu olsa gerek.
yada onu kasdetmeden binbir türlü düşüncelerle ya Allah dese ne olur
bunu siz cevablayın

benim kanaatim ise
efendimiz aleyhisselam ve sadık takibçilerinin ne yaptığı ne dediği önemli
onlar gibi olursak söylediğimizden türlü düşüncelerden dolayı sevab alamasakta
tabiyetten dolayı mükafatlanırız kanaatindeyim

namazı takla atara ılsak ne olur senın sorun buna benzemiş madem resullulah ve selef ne yaptığı onemli o zaman onlara uyunuzki felaha eresiniz
 
Katılım
19 Tem 2010
Mesajlar
18
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Konum
ankara
evet en güzel isimler Allah ın dır,hu diye bir isim yok.ayrıca zikir esnasında
pekte hu diyen yok.namazlardan sonra Allahı tesbih etmek,bazı gecelerde
namaz kılmak,sabah veya akşam tövbe veya Allah ın büyük isimleriyle
tesbihat var.böyle yapmak hem takvadır;hemde güzel sözü ki o da(lailaheillallahtır)
göğe yükseltir,yani salih ameldir.
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
Gavsı Sani hz.leri Zikr Sohbeti
Zikir kalbin gıdası zikirdir. Günahlar ise, şeytanın gıdasıdır. Kalbini diriltmek ve beslemek isteyen kimse Yüce Allah’ın zikrini çok yapmalıdır. Günah işleyenler, kalplerini zayıflatıp şeytanı kuvvetlendirmiş olurlar. Şeytanı kuvvetli olanın dini zayıf olur. Onun için haramlardan uzak durmalıdır

-Zikre devam ediniz, virde önem veriniz. Çünkü kalbin tek ilacı zikirdir. Kur?an okumak, salâvat çekmek, hizmet etmek sevaptır; fakat bunlar kalbe ilaç olmaz, nefsin çirkin sıfatlarını değiştirmez. Nefsi ancak zikir terbiye eder.?namazı takla atara ılsak ne olur senın sorun buna benzemiş madem resullulah ve selef ne yaptığı onemli o zaman onlara uyunuzki felaha eresiniz

buyrun bakalım demişmi dememişmi

Valla hemşerim , sana sinirden helâl olsun diyorum! Sen ki, burada İslâmın abide şahsiyetlerini küfürle itham edip, ehl-i zikre de her türlü hakareti ettin ve bütün bunlara rağmen sana halâ, bir sebi küçük çocuk muamelesi yaptılar ve sanki bunları kasden yapmıyormuşun gibi davrandılar ve bilgilenmen için önüne ayet-hadis sundular ve bütün bunlardan sonra forum adminini dahi --pes-- dedirtip sana hiçbir ceza uygulayamadan susuturdun ve ben dahi senin şeytana bile papucu ters giydirebileceğine inandım ! Ama, eğer sen senin senin gibileri benim elime geçse bu forumdaki gibi sana hiç ses çıkarmayanlar gibi değil, sizi eşşek suıdan gelinceye kadar bir falakaya yatıracağımı da bilmeni isterim.
 

Son.Fedai

Kıdemli Üye
Katılım
12 Şub 2007
Mesajlar
6,367
Tepkime puanı
136
Puanları
63
Yaş
54
Konum
Gaziantep
Web sitesi
www.elibolyazilim.com
-Zikre devam ediniz, virde önem veriniz. Çünkü kalbin tek ilacı zikirdir. Kur?an okumak, salâvat çekmek, hizmet etmek sevaptır; fakat bunlar kalbe ilaç olmaz, nefsin çirkin sıfatlarını değiştirmez. Nefsi ancak zikir terbiye eder.?

buyrun bakalım demişmi dememişmi

Birincisi bu yazıda Kur'an okumayın demiyor

İkincisi "“Kalpler ancak Allahın zikriyle mutmain olur."

Demek ki neymiş

Kalbin mutmain olması zikirle olurmuş.

Heralde bunu da kendisi demedi.

Sizler de biliyorsunuzdur ama konunun anlaşılması açısından hatırlatmada fayda var

Zikir tek çeşit değildir.

Dİl zikri, kalp zikri bir de hal zikri var

Yukarıdaki bi Husben in anlattığı zikir Hal zikri. Diğer arkadaşların anlattığı dil zikri

Bi husben zikrin ne olduğunu tam bilmediğinden direk hal zikri olur zannediyor. Oysa hal zikrine geçmek için önce dil ve kalp zikri lazım geldiğini bilmiyor.

Bu arada HU esmasını bi husben Kur'an dışında düşündüğü için öyle yazıyor.

Mesela arapça konuşan birisi "O" diyecekse nasıl hitap edecek?

Arapça bilmiyorum ama heralde HU diyecek

Bunu kasdediyor

Ama hata ediyor. Cahid kardeşin de verdiği ayetlerde HU direk esmadandır.

Ayrıca "O" denildiğinde tüm esma ve sıfatları hatta zatı bile kastetiği için İSM-İ AZAM diyen bile vardır

Bu kadar büyük bir esmayı bu dille kullanmak ne büyük bir hata...
 

Gülzar-ı İrfan

..............
Katılım
24 Eki 2006
Mesajlar
6,736
Tepkime puanı
436
Puanları
0
Gavsı Sani hz.leri Zikr Sohbeti
Zikir kalbin gıdası zikirdir. Günahlar ise, şeytanın gıdasıdır. Kalbini diriltmek ve beslemek isteyen kimse Yüce Allah’ın zikrini çok yapmalıdır. Günah işleyenler, kalplerini zayıflatıp şeytanı kuvvetlendirmiş olurlar. Şeytanı kuvvetli olanın dini zayıf olur. Onun için haramlardan uzak durmalıdır

-Zikre devam ediniz, virde önem veriniz. Çünkü kalbin tek ilacı zikirdir. Kur?an okumak, salâvat çekmek, hizmet etmek sevaptır; fakat bunlar kalbe ilaç olmaz, nefsin çirkin sıfatlarını değiştirmez. Nefsi ancak zikir terbiye eder.?

buyrun bakalım demişmi dememişmi


Sizin örneğinizde gördüğümüz gibi insanoğlu okuduklarından anlamak istediği sonuca ulaşmada...
GAVS Hazretleri burada zikrin güzelliğini,önemini izah ederken Kuran- ı Kerim okumanın önemsizliğine vurgu yapmamış sizin düşünmek istediğiniz gibi.....
Zikrin kalbe şifa olduğunu ve bu yolla yapılan diğer ibadetlerden de gönlün mütmainneye ermesinin yolunun açıldığını anlatmak ne güzel olurdu ama anlamak isteyene......


ALLAHA EMANET OLUN
 

cahid

Kıdemli Üye
Katılım
18 Ağu 2009
Mesajlar
6,062
Tepkime puanı
1,416
Puanları
113
Konum
Muamma...!
Bir kimseye "O" diye hitap etmek için "Hû" denilmez "Hüve" denir.. Hû tek başına yalnızca Cenab-ı Allah için kullanılır.. Arapça'yı katletmenin de anlamı yok.. Hû muttasıl zamir olduğu vakit sonuna değil başına ilave alabilir.. "Allemehû" gibi = Ona öğretti.. Hû Mehmed diye bir kullanım yok Arapça'da...
 

UBEYDUN

Ordinaryus
Katılım
16 Ara 2006
Mesajlar
2,548
Tepkime puanı
286
Puanları
0
Konum
göçmen
namazı takla atara ılsak ne olur senın sorun buna benzemiş madem resullulah ve selef ne yaptığı onemli o zaman onlara uyunuzki felaha eresiniz

sağol ya müstefid olduk
burada müslümanlarla yazışıyorsun onları alaya alarak yazdıkların boynuna vebal olarak yazılır. hem burada herkes seni adam yerine koyarak yazıyorlar
sende onların hüsnü zannını boşa çıkarma
 
Üst