ALLAH IN ELÇİSİNİN BİZLER İÇİN ÖRNEK OLUŞUNU, NASIL ANLAMALIYIZ?

çelebiler

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Puanları
63
Ön kabul değil
Deneyim ve tecrube =)
O zaman gözlem ve deneyi göz ardı ettiren bir saptırıcı vardır.
Ben onu ön kabul olarak adlandırmayı tercih ediyorum.
Bu belli bir kişi değil çünkü,toplumun genel kanaati ya da gelenekler yahut geçmişte bir yerlerden duyduğumuz bir söz olabiliyor
 

Büşra

'ana hura!!
İhvan Üyesi
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
22,925
Puanları
113
O zaman gözlem ve deneyi göz ardı ettiren bir saptırıcı vardır.
Ben onu ön kabul olarak adlandırmayı tercih ediyorum.
Bu belli bir kişi değil çünkü,toplumun genel kanaati ya da gelenekler yahut geçmişte bir yerlerden duyduğumuz bir söz olabiliyor
Aynı kaygı bilinç için de geçerli
Insanın zihni davranışlarına da yön veriyor
Ama bazen duygular devreye girince farkında olmadan aynı meseleyi farklı yorumlayabiliyoruz
Sonuçta seçimlerimizden sorumluyuz bu-nun bahanesi yok
 

çelebiler

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Puanları
63
D
Aynı kaygı bilinç için de geçerli
Insanın zihni davranışlarına da yön veriyor
Ama bazen duygular devreye girince farkında olmadan aynı meseleyi farklı yorumlayabiliyoruz
Sonuçta seçimlerimizden sorumluyuz bu-nun bahanesi yok
Bilinci gözlem ve deneyimlerimiz sonucunda oluşan ve olaylara karşı gösterdiğimiz tavır olarak tanımlıyorum.Bu yüzden gözlem ve deneyimlerimizi yaparken bir saptırıcının etkisinde değilsek bilinçliyiz diyebiliriz.Olayları doğru yorumlayıp tavır alamıyorsak saptırının etkisiyle gaflete düşmüşüz demektir.

Duygularımız sevdiklerimize göre zaafiyet gösterebiliyor.
Bu zaafiyete karşı iyiyi ve kötüyü bizlere bildiren vicdanımızı dinlersek yanlışa düşmeyiz.
 

Darul_Beka

Profesör
İhvan Üyesi
Katılım
17 Kas 2013
Mesajlar
2,124
Puanları
63
D

Bilinci gözlem ve deneyimlerimiz sonucunda oluşan ve olaylara karşı gösterdiğimiz tavır olarak tanımlıyorum.Bu yüzden gözlem ve deneyimlerimizi yaparken bir saptırıcının etkisinde değilsek bilinçliyiz diyebiliriz.Olayları doğru yorumlayıp tavır alamıyorsak saptırının etkisiyle gaflete düşmüşüz demektir.

Duygularımız sevdiklerimize göre zaafiyet gösterebiliyor.
Bu zaafiyete karşı iyiyi ve kötüyü bizlere bildiren vicdanımızı dinlersek yanlışa düşmeyiz.
:) islami sosyet görüşü
gerçeklerden pratik hayattan ve halktan uzak
bir de evrene pozitif enerji gönderelim deseydin keşke
köydeki memed ağaya esnaf hüsnü amcaya anlat bunları
oku de kuranı ne anlıyorsan yaşa
değil vatandaş yahu üniverisite sınavına giren yaklaşık 500.000 kişi okuduğunu anlamaktan uzak türkiyede
ayakların yere bassın
samimi ol
islam kelime oyunları yapılmayacak kadar hayati bir değere sahiptir
 

Büşra

'ana hura!!
İhvan Üyesi
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
22,925
Puanları
113
D

Bilinci gözlem ve deneyimlerimiz sonucunda oluşan ve olaylara karşı gösterdiğimiz tavır olarak tanımlıyorum.Bu yüzden gözlem ve deneyimlerimizi yaparken bir saptırıcının etkisinde değilsek bilinçliyiz diyebiliriz.Olayları doğru yorumlayıp tavır alamıyorsak saptırının etkisiyle gaflete düşmüşüz demektir.

Duygularımız sevdiklerimize göre zaafiyet gösterebiliyor.
Bu zaafiyete karşı iyiyi ve kötüyü bizlere bildiren vicdanımızı dinlersek yanlışa düşmeyiz.
İşte bu-nun adı yaratıcı var ama rehber olarak bana aklım yeter demek =)
Bilinç vicdan bunlar felsefik kavramlar mushafta bulamazsın
Bana müsade bu kadar kâfi
Tesekkurler
 

Hakperest

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
6,950
Puanları
113
İşte bu-nun adı yaratıcı var ama rehber olarak bana aklım yeter demek =)
Bilinç vicdan bunlar felsefik kavramlar mushafta bulamazsın
Bana müsade bu kadar kâfi
Tesekkurler
Bunlar adım adım gidiyor
Hadis peygamber sünneti red etmekle başladılar
Aklınla kuranı anlarsın diyorlar
Sonra kuran tarihsel yerine kendin uydur diyecekler/diyorlar
Sonra deizm yada ateizm
 

Büşra

'ana hura!!
İhvan Üyesi
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
22,925
Puanları
113
Bunlar adım adım gidiyor
Hadis peygamber sünneti red etmekle başladılar
Aklınla kuranı anlarsın diyorlar
Sonra kuran tarihsel yerine kendin uydur diyecekler/diyorlar
Sonra deizm yada ateizm
Aslında red ettikleri bağnaz müslümanlar
İnsana yönelik tanımlar isabetli ama kullandıkları kelimeyi mushaftan alıp manasını yeryüzünden tarif etmeleri olayi karıştırıyor. Bunu neden yapıyorlar onu çözemedim =)
 

Hakperest

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
6,950
Puanları
113
Aslında red ettikleri bağnaz müslümanlar
İnsana yönelik tanımlar isabetli ama kullandıkları kelimeyi mushaftan alıp manasını yeryüzünden tarif etmeleri olayi karıştırıyor. Bunu neden yapıyorlar onu çözemedim =)
İçten çökertmek daha kolay
Senden bir nirengi alıyor
Bu böyle değil deyip bulandiriyor
Sonra parça parça kesiyor
 

Darul_Beka

Profesör
İhvan Üyesi
Katılım
17 Kas 2013
Mesajlar
2,124
Puanları
63
Bunlar adım adım gidiyor
Hadis peygamber sünneti red etmekle başladılar
Aklınla kuranı anlarsın diyorlar
Sonra kuran tarihsel yerine kendin uydur diyecekler/diyorlar
Sonra deizm yada ateizm
iyi bildin hocası edip yüksel ile bir vesile ile uzun bir tartışmamız oldu
edip çocuğunun deist olması ile övünüyordu
övünme baskı yapmadım manasında bir övünmeydi
 

çelebiler

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Puanları
63
İşte bu-nun adı yaratıcı var ama rehber olarak bana aklım yeter demek =)
Bilinç vicdan bunlar felsefik kavramlar mushafta bulamazsın
Bana müsade bu kadar kâfi
Tesekkurler
Tabi ki aklım yeter.Aklı kim verdi ve kullanmamızı istedi?
Akıl nedir sizce,kötü birşey gibi bahsediyorsunuz?
Bilinç ve vicdan Mushafta yok mu?Bunlar tam da mushafın konuları.
Bu söyledikleriniz çok şaşırttı beni doğrusu.Sonuçta bu derece yanlışı sizden beklemezdim.
 

çelebiler

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Puanları
63
Bunlar adım adım gidiyor
Hadis peygamber sünneti red etmekle başladılar
Aklınla kuranı anlarsın diyorlar
Sonra kuran tarihsel yerine kendin uydur diyecekler/diyorlar
Sonra deizm yada ateizm
Kardeş sen nerenle anlıyorsun Kuran'ı?
 

çelebiler

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Puanları
63
:) islami sosyet görüşü
gerçeklerden pratik hayattan ve halktan uzak
bir de evrene pozitif enerji gönderelim deseydin keşke
köydeki memed ağaya esnaf hüsnü amcaya anlat bunları
oku de kuranı ne anlıyorsan yaşa
değil vatandaş yahu üniverisite sınavına giren yaklaşık 500.000 kişi okuduğunu anlamaktan uzak türkiyede
ayakların yere bassın
samimi ol
islam kelime oyunları yapılmayacak kadar hayati bir değere sahiptir
Gerçeklerin üzerini uydurduğunuz "kelime oyunu" saçmalığıyla örtemezsiniz.
Siz kendinizi böyle kandırabilirsiniz ama vicdanınız sizi mahkum eder.
 

çelebiler

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Puanları
63
Aslında red ettikleri bağnaz müslümanlar
İnsana yönelik tanımlar isabetli ama kullandıkları kelimeyi mushaftan alıp manasını yeryüzünden tarif etmeleri olayi karıştırıyor. Bunu neden yapıyorlar onu çözemedim =)
Mushaf Allah katından değil mi?Yeryüzü?O da Allah'ın yarattığı ayet değil mi?
Mushafın kelimeleri Allah'ın yarattığı ayete aykırı bir mana içerir mi?
Mushafın kelimeleri yaratılan ayetlere aykırı olsa neyi görür neyi nasıl anlayabiliriz?
 

Hakperest

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
6,950
Puanları
113
O beyan dediğini nerenle anlıyorsun?
Ne biçim soru bu
Midemle anlıyorum taam mı hâşâ kur-an ve peygamberden
Hey Allahım
İnsan bütündür
Yemesen beyne enerji gitmez
Göz kulak olmasa beyne ileti gitmez
Beyin iletileri yorumlayıp ruha iletmese ruh anlamlandirmaz

Nerenle anlıyor diyor
Her insan anlama merkezi neresi ise öyle anlıyorum
Bu tüm insanoğlunda böyledir

Mantığa bak bello' ye

Bello': bir çeşit yemek
 

çelebiler

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Puanları
63
Ne biçim soru bu
Midemle anlıyorum taam mı hâşâ kur-an ve peygamberden
Hey Allahım
İnsan bütündür
Yemesen beyne enerji gitmez
Göz kulak olmasa beyne ileti gitmez
Beyin iletileri yorumlayıp ruha iletmese ruh anlamlandirmaz

Nerenle anlıyor diyor
Her insan anlama merkezi neresi ise öyle anlıyorum
Bu tüm insanoğlunda böyledir

Mantığa bak bello' ye

Bello': bir çeşit yemek
Ne demek ne biçim soru?
Kuran'ı aklınla anlarsın dememize şaşırdığın için sen acaba başka bir yerinle mi anlıyorsun diye merak ettim.
 

Hakperest

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
6,950
Puanları
113
Ne demek ne biçim soru?
Kuran'ı aklınla anlarsın dememize şaşırdığın için sen acaba başka bir yerinle mi anlıyorsun diye merak ettim.
Elbette kuranı aklımızla anlıyoruz
Aklımızın yetmediği yerde yada mücmel yerlerin izahını, peygamber sav beyanı ile anlıyoruz
 

çelebiler

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Puanları
63
Elbette kuranı aklımızla anlıyoruz
Aklımızın yetmediği yerde yada mücmel yerlerin izahını, peygamber sav beyanı ile anlıyoruz
Aklınızın ya da aklımızın yetmeyeceğini saptırıcılar söylüyor ve insanları kandırıyor.Bunu kendin gözlem ve deneyimlerinle anlayabilirsin.
Mücmel bir yer,mücmel bir ayet yoktur Kuran'da olması da mümkün değildir.Allah'ın "apaçık" buyurduğu kitapta kapalı mücmel bir yer,bir ayet olması mümkün mü?Buna vicdanınla kendine cevap ver.Bırak sana şimdiye kadar ezberletilenleri.

Allah'ın tefsiri varken Allah'ın tefsir ettiğini kim Allah'tan daha fazla açıklayabilir?Resul bunu cüret edebilir mi?Bunu Resul'e nasıl yakıştırabilirsin?Resul yardımcı ilah mı?

Yapmayın,azıcık düşünün,Allah ve Resulüne atılan iftiralara ortak olmayın.
 

Hakperest

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
6,950
Puanları
113
Aklınızın ya da aklımızın yetmeyeceğini saptırıcılar söylüyor ve insanları kandırıyor.Bunu kendin gözlem ve deneyimlerinle anlayabilirsin.
Mücmel bir yer,mücmel bir ayet yoktur Kuran'da olması da mümkün değildir.Allah'ın "apaçık" buyurduğu kitapta kapalı mücmel bir yer,bir ayet olması mümkün mü?Buna vicdanınla kendine cevap ver.Bırak sana şimdiye kadar ezberletilenleri.

Allah'ın tefsiri varken Allah'ın tefsir ettiğini kim Allah'tan daha fazla açıklayabilir?Resul bunu cüret edebilir mi?Bunu Resul'e nasıl yakıştırabilirsin?Resul yardımcı ilah mı?

Yapmayın,azıcık düşünün,Allah ve Resulüne atılan iftiralara ortak olmayın.
Peygamber kuranı açıklayarak bizi kandırıyor diyorsun yâni (hâşâ)
 
Üst