Allah adına konuşmak (mı); allah’ın adıyla konuşmak (mı)?

Fakr

Profesör
Katılım
10 Ocak 2013
Mesajlar
449
Tepkime puanı
25
Puanları
28
............................
 
Son düzenleme:

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
Ey acemi çarpıtma ve uyutma piyonu!
Bence sen git de seni buraya yollayan hocaların (!) gelsin!
Forumdan
"insanlarda ruhyoktur!" diyerek ayrıldın; ve "insanlarda ruh yoktur!" diyerek geri geldin ! Bakpaşam ! İnsanlarda ruh vardır ve ruhsuz insan yoktur...Şayet,"Ben ruhsuzum!" diyorsan bunu öyledolambaçlı yollardan değil de açıkça söyle! İnsanların ruh ve ceseddenmürekkep olduğu Sad Sûresi 82. 83. ve 84. ayet-i celilerinde buyrulmuş veaçıklanmıştır. " Burada her ne kadar Rabbimiz "ruhumdan üfledim" diyorsa da N e f i h le murad; rûhu cesede ifazadır. Yoksa hakikatta nefih yoktur. Zira; nefhin manâ-yı hakîkîsi üfürmek olduğundan Cenab-ı Hak üfürmekten münezzehtir, lâkin rûh emr-i İlâhiyle beden-i insana cereyan ettiğinden Vacib Tealâ bunu zatına muzaf kılmıştır. Olay ve hakikat budur.

Not: Bizi en çok üzen nokta şu ki,böyle insanlarda ruh olmadığına inanan ve itikad eden birine, bu forumda yönetimdekiler ve bazı üyeler “hocam” diye hitab ediyor ! Bizim de aklımıza bu yazıları gördüğümüzde “Bekri Mustafa”nın İmamlığı geliyor !
 

ummuhan

Kıdemli Üye
Katılım
1 Eyl 2007
Mesajlar
12,943
Tepkime puanı
1,042
Puanları
0
Konum
Arz
Ama Bekr'i Mustafa nın mezarı türbe gibi ziyaret ediliyor şimdi. nasibli insanmış yine de kim nedir, nasıldır? En iyi Allah zulCelal bilir vesselam
 

garip70

Ordinaryus
Katılım
30 Kas 2009
Mesajlar
2,779
Tepkime puanı
309
Puanları
0
ALLAH ADINA KONUŞMAK(MI); ALLAH’IN ADIYLA KONUŞMAK(MI)?

Başlık çok güzel... Ancak siz kendiniz biraz dağıtmışsınız gibi geldi... Çok lafın içinden çıkılmıyor kardeş...

Allah adına ancak Allah konuşur. Bu konuda hiç bir kuluna izin vermemiştir. Çünkü Allah, Allahlığını kimseye vermez. Kullar ise Allahın adıyla konuşur. Peygamberler dahil... Peygamberi bir hüküm koyuyorsa eğer, Allah adına konuştuğundan değil, Allahın onun ağzıyla konuştuğuna delildir.

Ruh meselesine gelince, ''Bir de sana ruhtan soruyorlar, de ki: ruh Rabbımın emrindendir ve size ilimden ancak az bir şey verilmiştir''
 

efonaltı

Kısıtlı Erişim
Katılım
13 May 2015
Mesajlar
703
Tepkime puanı
18
Puanları
0
Yaş
44
Konum
almanya
bir müşriğin muradı'da belli yorumuda.O kendine müşrik bakmaz muradı allah rızası... yorumu ise yaptığı ibadet ve inançdaki belirlediği akide...sonuç ne yine cehenem..
 

garip70

Ordinaryus
Katılım
30 Kas 2009
Mesajlar
2,779
Tepkime puanı
309
Puanları
0
Biz insan denilen varlığın nefs+ruhtan oluşmadığını(parça anlamında bir yaklaşımı kabul etmediğimizi)dile getirdim.Ve azabı da mükafatıda görecek olanın nefs olduğunu,ruh'un verilmedigini ÜFLENDİGİNİ metne bağlı kalarak dile getirdik. Tasavvuf ehli bir arkadasimız olarak bu inceligi bildiginizi düsünüyorum.

İste bu bağlamda metne bağlı kalarak hareket etmeye gayret ediyor ,yorum yaptığımızda da yorum oldugunu dile getiriyor "murad budur" demiyor anladıgimiz budur diyoruz...

Sevgili Fakr kardeşim, yanlış anlama seni severim. Bu konularda iddialı konuşacak da değilim. Çünkü itiraf ederim ki çok fazla bilgim yok. Dediğiniz gibi, murad budur demiyor, anladığımız bu diyorum.

nefs+ruh meselesine gelince... Anladığımızı söyleyelim. Sizinle muhabbet etmeyi seviyorum. Tüm cahilliğimi ortaya döksem de sohbet edeceğim.

İnsan ruhla beraber insan diye düşünüyorum. Çünkü sadece nefs, insanın hayvan tarafı.
Yunus'un dediği gibi;
Ölen hayvan imiş, aşıklar ölmez...

Ruh üflendikten sonra insan hayat buluyor. Ahmet Hulusi'nin bir eserinde şöyle okumuştum. Aklımda kalanları paylaşayım:
''İnsan anne karnında iken beyin oluştuğunda, beyin dalgalarının yaymaya başladığı enerjiden sonra 22. günde kalp atmaya başlar. Yani ruh üflenmiştir artık. Yani ruh dediğimiz enerji, 22. günde beyin dalgalarının yaydığı enerjiyle vücudu sarıyor.''
Şimdi bu bilimin açıklamaları. Eğer bu doğruysa, ruh; beyin dalgalarının yaydığı enerjiyle oluşuyor. O zaman da ruh, insanın bedeniyle birlikte insan olur. Ruh beyne bağlı olduğundan, insan bedeniyle ne işlerse, kaset gibi ruhuna kayıt eder. Öldükten sonra da bedenin ortada olmasına gerek yok azap çekmesi için. Çünkü tüm günah ve sevapların kayıt edildiği bir ruh var ortada. Yani insanın kendisi.
Ben sadece anladıklarımı söylüyorum, yanlışım vardır muhakkak, bilgisi olan varsa paylaşsın ki aydınlanalım.
Nefs denilen olay nedir?
Nefsin yeri vücutta tam olarak nerededir? Bildiğim kadarıyla alnın tam arkası. Belki de alın yazısı demeleri bundandır kim bilir. Çünkü nefsdir insanın kaderini çizen. ''İnsana kazandığından başkası yoktur.''
Günümüz teknolojisini de kullanarak beyni anlamaya çalışırsak... Beyin bir çeşit bilgisayardır. Bu bilgisayarın beyni ise alnın tam arkasında. Nasıl bir format yüklersen, bedeni öyle idare eder. Yapılanlar ise ruha an be an kayıt edilir. Yani günah da sevap da... Bu konuda insanın(nefsin) önüne her durumda iki seçenek gelir. İyi ve kötü. Tercihini yapar ve uygular. Yaptığının da ödül ve cezası anında ruha yüklenir. Çünkü öldükten sonra nefs toprak olacaktır. ''Allahu Teala Seriül Hisaptır. Ceza da mükafat ta anında ruha kayıt edilir.
Nefs torak olsa da ruh ölmez. Tüm kayıtların yükünü taşır. Ya azap olarak acı verir, ya da mükafatını yaşar. Öldükten sonra mezarda Münker Nekir ruhu kabrinde oturtur, bedeni değil.
O zaman nefs insanın kendisidir, ruh ayrıdır demek pek mantıklı gelmiyor.
Ruh üfledik derken, başka bir mekana üfleme şeklinde değildir. Çünkü başka bir mekan yok zaten. O'ndan başka her şey La'dır.
Ben sadece muhabbet edelim diye açtım. Yoksa ben alim falan değilim. Varsa bir alim bizi aydınlatır. Sadece tefekkür yapıyoruz. Rabbim doğruyu bulanlardan eylesin...
Selametle...
 

müttaki

Profesör
Katılım
20 Kas 2006
Mesajlar
2,775
Tepkime puanı
75
Puanları
48
Konum
istanbul
Hesap sorgu ve sual akli baliğ olan için geçerlidir. Aklın belagatı için gerekli olan aklın ruhlanmasıdır.
Elestü bi rabbiküm hitabı akla değil ruhlaradır. Beliğ diyen de ruhtur. Sadede gelirsek allahın adı ile
Konuşmak ademe talim olunan esma ile bakılması gereken bir konu. Kamil bir abi Allah allahlığını
Kimseye vermez demiş, başka bir kamil abi şöyle demiş Allah allahlığını kimseye vermez de, Allah Allah
ismini De mi vermez. Heeeee. Allah'ın ismi ile konuşmak Allah'ın Allah ismini talim etmiş ademe ait bir mevzu.
O halde Allah'ın adı ile Allah'ın adınaya dönüşür. çünkü insan Allah adı(ile)na iş yapma yetkisine sahip tek varlıktır.
Bunu anlayan ademe secdeyide anlar. Zira ademden tecelli eden esmanın tümüdür.
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
Hesap sorgu ve sual akli baliğ olan için geçerlidir. Aklın belagatı için gerekli olan aklın ruhlanmasıdır.
Elestü bi rabbiküm hitabı akla değil ruhlaradır. Beliğ diyen de ruhtur. Sadede gelirsek allahın adı ile
Konuşmak ademe talim olunan esma ile bakılması gereken bir konu. Kamil bir abi Allah allahlığını
Kimseye vermez demiş, başka bir kamil abi şöyle demiş Allah allahlığını kimseye vermez de, Allah Allah
ismini De mi vermez. Heeeee. Allah'ın ismi ile konuşmak Allah'ın Allah ismini talim etmiş ademe ait bir mevzu.
O halde Allah'ın adı ile Allah'ın adınaya dönüşür. çünkü insan Allah adı(ile)na iş yapma yetkisine sahip tek varlıktır.
Bunu anlayan ademe secdeyide anlar. Zira ademden tecelli eden esmanın tümüdür.
El-Hâlik ve El-Bâkî esmâını ne yapacağız?
 

garip70

Ordinaryus
Katılım
30 Kas 2009
Mesajlar
2,779
Tepkime puanı
309
Puanları
0
Selam

Kısacası biz kavramlar nasıl ve yerinde kullanıldı ise o şekilde kullanılması ve anlamının dışına çıkılmaması gerekliliğinden bahsediyor ve insan denen varlığın parçacı bir yaklaşımı reddederek nefs+ruh'tan oluşmadığı yani nefs sahibi olup Ruh verilmediği ÜFLENDİĞİni ifade ediyoruz.Ruh'un hiç bir zaman insana nisbet edilmediğini,azabı da mükafatıda görecek olanın Nefs olduğunu dile getiriyoruz.Verilen ayat'larda da görüleceği üzere derileri yüzülen ve parmak uçları dahi bir araya getirilecek olanın nefs olduğu,ruh'un ise hiç bir zaman olumsuz kullanılmadığı olumsuz kullanılmayan bir şeyin azab görmesinin mümkün olmadığı,RUHLAR değil sadece Ruh'tan bahsedildiği,mana itibariyle ise bağlantı kurulacak ise beşer,insan ve Âdem kelimelerin nasıl bir kullanımda ve anlamda kullanıldığına bakmak gerekliliğini vb. dile getiriyoruz.

Selametle...

O zaman sizin açınızdan olayı somutlaştırırsak... Ruh, beden için sadece onu çalıştıran bir elektrik enerjisi. Kesilince ölüm olayı gerçekleşiyor.
Peki nefsi somutlaştırırsak... Beden mi oluyor?
 
Üst