Allah'ı (c.c.) Zikretmek Nasl Olur?

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
bi husben;' Alıntı:
bi husben Nickli Üyeden Alıntı namazı takla atara ılsak ne olur senın sorun buna benzemiş madem resullulah ve selef ne yaptığı onemli o zaman onlara uyunuzki felaha eresiniz

Asıl sen bu forumda yazdığın saçmalıklarla ve zırvalarla her mesajında takla atarak dinden soyuluyorsun, bundan haberin yok !
 

Ebu'l-Feth

Doçent
Katılım
6 Ocak 2008
Mesajlar
648
Tepkime puanı
114
Puanları
0
Konum
dünya
bi husben ihvanım... sanırım işin zahiri olan kısmında dalgalar gibi gel git yapan bir bilgin var sanırım... Kıymetli ihvanım "hû" lafzı evet 'O' manasında olabilir ama bu zahir manasıdır... 'Hu'dan kasıt Cenab-ı Mevla ise ondan ötesini konuşmak gereksiz olur... Şöyle bir örnekle izah etmeye çalışayım... Burada belli nikler kullanıyoruz dimi senin asıl ismin ahmet,mehmet,hasan,ömer v.s. ama burada bi husben diyince sen bunu üstleniyormusun... yani.. Ben ne kadar anlatmaya çalışırsam çalışayım en güzel izahı o güzel Hakk(C.C) dostları yapar... Şimdiye kadar birçok ehli sünnet tarikatler bu zikri çekmekteydi ve çekmeye devam ediyor haa faydası da görülüyor....vesselam
 

m-angel

Nam-ı diğer TÜRBEDAR
Katılım
20 Eyl 2007
Mesajlar
1,629
Tepkime puanı
260
Puanları
0
Yaş
55
ALLÂH... Öyle bir isimdir ki... “Ulûhiyet”e işaret
eder! “Ulûhiyet” hem “HÛ” ismi ile işaret edilen “Mutlak
Zât” anlamını içerir; hem de “Zatî” ilim mertebesinde,
ilmiyle ilmini seyir anlamında oluşmuş “nokta”lar âlemlerini,
her bir “noktayı oluşturan kendine özgü “Esmâ”
mertebelerine işaret eder! “Zât”ı itibarıyla, “şey”in ayrı,
“Esmâ”sı itibarıyla “şey' in aynı olan Allâh ismiyle işaret
edilen; âlemlerden Ganî ve benzeri olmayandır! Bu yüzdendir
ki, “şey ”i ve fiillerini Esmâ’sıyla yaratan Allâh ismiyle işlaret edilen Kur’ân-ı Kerîm’de “BiZ” işaretini
kullanmaktadır. “şey”de kendisinin gayrı yoktur! Bu
konuda çok iyi anlaşılması gereken husus şudur:
“şiey”den söz etti¤imizde “şey”in zâtı derken onun varlığını
oluşturan “Esmâ mertebesinden” söz ederiz.
“şey”in zâtı hakkında tefekkür edilir, konuşulur. Allâh
adıyla işaret edilenin Zâtı hakkında ise konuşlmak muhaldir;
yani kesinlikle olanakızdır! Çünkü Esmâ
özelliğinden meydana gelmişlin, mutlak Zât hakkında fikir
yürütmesi, “vahiy” yollu gelmiş bilgi ile dahi olsa -ki bu
da olanaksızdır- mümkün olmaz! işte bunu anlatmak
sadedinde yolun sonu “hiç”likte biter, denmiştir!
HÛ... “HÛ’vAllâhulleziy la ilâhe illâ HÛ”! ister vahiy
yollu gelsin, ister bilinç yollu üzerine eğilinsin, algılanan
her “şey”in hakikatinin derûnu... Öylesine ki; Ekberiyet
tecellisi sonucu önce “haşlyeti”, sonucu olarak da “hiç”liği yaşatır ve bu yüzden de O’nun hakikatine erişilemez!
“Basîretler ona ulaşamaz!” Mutlak bilinmezliğe ve kavranı
lmazlığa işaret ismidir! Nitekim “ALLÂH” dâhil tüm
isimler “HÛ”ya bağlı geçer Kurân’da! “HU ALLAHu
EHAD”, “HU’ver Rahmanur Rahiym”, “Hu’vel’Evvelu
vel’Ah›ru vez’Zahiru vel’Bât›n”, “HU’vel Aliyyül
Aziym”, “HU’ves Semiy’ul Basıyr” ve Haşlr Sûresi’nin
son üç âyeti gibi! Bu arada şlunu da bir diğer okunuşl şekli
itibarıyla fark ederiz ki, isimlerin öncesindeki “HÛ” ismi
işaretiyle önce tenzih vurgulaması yapılır, sonra da söz
edilen isimlerle teşbihe işaret edilir. Bu da hiçbir zaman gözden kaçırılmaması gereken bir işarettir.
Ahmet Hulusi / Dua ve zikir
 

hirahos

Kıdemli Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
35,948
Tepkime puanı
483
Puanları
0
Yaş
55
"Hu", "Allah" Lafza-i Celalindeki en sonda bulunan "He" sesidir. Cenab-ı Hakkın Zat-ı Şerifine mahsus olan tek isimdir, bu "Hu". Diğer mübarek isimleri ise mübarek sıfatlarına aittir.

Yanisi, "Allah" diyen ile "Hu" diyen aynı isimle zikrediyordur.

Ves'selam.
 

ummuhan

Kıdemli Üye
Katılım
1 Eyl 2007
Mesajlar
12,943
Tepkime puanı
1,042
Puanları
0
Konum
Arz
Kişi zikirde her zerresi ile zikirde ise zikirdedir.... yalnızca dille telaffuz ile değil vesselam :)
 
Katılım
19 Tem 2010
Mesajlar
18
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Konum
ankara
ve dahi kuran ayetlerini düşünmek,''Allah ım sen bu gözümüzle gördüğümüz ve göremediğimiz hiç bir şeyi boşuna yaratmadın''konu ile ilgili ayetlere bakınız.bu da
bir zikirdir.
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
ve dahi kuran ayetlerini düşünmek,''Allah ım sen bu gözümüzle gördüğümüz ve göremediğimiz hiç bir şeyi boşuna yaratmadın''konu ile ilgili ayetlere bakınız.bu da
bir zikirdir.

Bak arkadaş ! Bu senin dediklerini yapmaya ZİKİR denmez, bunlar Allahımızın yarattığı mevcudat ve ayetleri hakkında TEFEKKÜR etmektir. Zikrin ne olduğunu bilebilmen ve anlayabilmen için buradan sana tarif etmekle birşey anlayacağını hiç sanmadığımdan sana eğer bu konuda bilgi sahşbi olamk istyorrsan tez elden bir Mürşid-i Kâmilin taht-ı terbiyesine girmeni tavsiye ediyorum. Girmezsen, zikir hakkında bir daha bilmeden hiç konuşma !
 

Rakaful

Asistan
Katılım
27 May 2008
Mesajlar
389
Tepkime puanı
56
Puanları
0
Web sitesi
www.tevhidkalesi.com
Zikr'in Kur'ân'da çeşitli mânâları olduğuna göre, Allâh'ı zikretmenin de çeşitli mânâları olduğu kesindir. Herkes kendi mi'zâcına göre bir anlayışı seçip, ona göre Allâh'ı zikredebilir. Evlâ olan ise, küllî bir şekilde zikretmektir. Yâni, zikrin bütün mânâlarını bilip ona göre davranmak. Yâni, Allâh'a âyarlı bir hayât yaşamak.
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
Zikr'in Kur'ân'da çeşitli mânâları olduğuna göre, Allâh'ı zikretmenin de çeşitli mânâları olduğu kesindir. Herkes kendi mi'zâcına göre bir anlayışı seçip, ona göre Allâh'ı zikredebilir. Evlâ olan ise, küllî bir şekilde zikretmektir. Yâni, zikrin bütün mânâlarını bilip ona göre davranmak. Yâni, Allâh'a âyarlı bir hayât yaşamak.

Her mesleğin bir piri ve uzmanı vardır-olur. hiç kimse bütün mesleklerden anlayamaz ! Örenğin tıraştan berberler anlar. Berber olmayanlar tıraş etmeye kalkarlarsa işte yukarıdaki gibi harabat meydana gelir. Zikirden de ehl-i zikir anlar.
 
Katılım
19 Tem 2010
Mesajlar
18
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Konum
ankara
''bir saatlik tefekkür,bin senelik nafile ibadetine denktir.''
zikir zikretmek degğil mi?''biz sana ağır bir zikir vahyedeceğiz''
deniliyor kuranda;sen zikri düşünürsen o da bir zikirdir.
 
Katılım
19 Tem 2010
Mesajlar
18
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Konum
ankara
zikir sadece dillemi yapılır?lailahe illallah ı vird edinmek günde 100 veya 1000defa
bu bir zikirdir.ama salih ameller lailahe illallahı göge yükseltir.düşüne biliyorsan elbette
kalbinde Alla hı zikrediyordur.eğer ilham,güzel rüyalar,Allah a yakarışlar vede ayetleri alemi düşünemiyorsan zikirde bir eksiklik var.ya salih amel işlenmiyor.ve yada haram olan ile günah ile kalb meşgul.''Allah bir kuluna rahmeti diledimi,o nu kimse engelleyemez''
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
"Hu", "Allah" Lafza-i Celalindeki en sonda bulunan "He" sesidir. Cenab-ı Hakkın Zat-ı Şerifine mahsus olan tek isimdir, bu "Hu". Diğer mübarek isimleri ise mübarek sıfatlarına aittir.

Yanisi, "Allah" diyen ile "Hu" diyen aynı isimle zikrediyordur.

Ves'selam.
bunun böyle olduğunu size kim söyledi Allahmı söyledi Allahın isimleri bellidir siz bunlara neden bi tane daha katmak istiyorsunuz

senin su anki nikin hirahos kalkıp sana hos diye hitap etsem sana karsı terbiyesizlik yapmış olurum Allaha ait olmayan bu ısmı ona nispet ederek Allaha terbiyesizlik yapılmış olmaktadır .
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
Asıl sen bu forumda yazdığın saçmalıklarla ve zırvalarla her mesajında takla atarak dinden soyuluyorsun, bundan haberin yok !

cevap veremediğin için böyle sacmalıyorsun cahillere lafımız selam dır sen ceza alan erkinsin renk değiştirmişsin
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
cevap veremediğin için böyle sacmalıyorsun cahillere lafımız selam dır sen ceza alan erkinsin renk değiştirmişsin

Senin zırvalarına cevap mı verecektim? Senin ilimden değil, sadece şeytanlıktan haberin var. Dolayısıyla başka şeyden anlamazsın ! Ben burada ne erkinim ne de bir başkası ... Sadece senin belâlınım !
 

Zirve-i-Hiç

Paylaşımcı
Katılım
20 Tem 2010
Mesajlar
103
Tepkime puanı
14
Puanları
0
Konum
Nasib
Web sitesi
www.marifetatolyesi.blogcu.com
:( insan biraz AR eder HAYA eder..şu mübarek kelamların içinde dolaşırken..ne güzel ne ala...

Allahı zikir diyoruz el insaf:(

bunları okumak zorundamıyız..KUL hakkı sizin için ne adlediyor..söz su üzerindeki gül yaprağı gibi..SADrı daraltmadan kalbi yormadan..
 

Zirve-i-Hiç

Paylaşımcı
Katılım
20 Tem 2010
Mesajlar
103
Tepkime puanı
14
Puanları
0
Konum
Nasib
Web sitesi
www.marifetatolyesi.blogcu.com
Allahı zikir diyoruz el insaf:(

bunları okumak zorundamıyız..KUL hakkı sizin için ne adlediyor..söz su üzerindeki gül yaprağı gibi..SADrı daraltmadan kalbi yormadan..
 

Rakaful

Asistan
Katılım
27 May 2008
Mesajlar
389
Tepkime puanı
56
Puanları
0
Web sitesi
www.tevhidkalesi.com
Her mesleğin bir piri ve uzmanı vardır-olur. hiç kimse bütün mesleklerden anlayamaz ! Örenğin tıraştan berberler anlar. Berber olmayanlar tıraş etmeye kalkarlarsa işte yukarıdaki gibi harabat meydana gelir. Zikirden de ehl-i zikir anlar.

İslâm'ı siz bir "meslek" olarak görebilirsiniz ama bu bizi ve İslâm'ı bağlamaz. İslâm'ın ve Kur'ân'ın içinde geçen kavramların târifini Allâh yapmıştır, kimsenin sizin târifinize ihtiyâcı olduğunu sanmıyorum. Kendi düşüncenizi başkalarına dayatmanın bir anlamı yok.
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
Senin zırvalarına cevap mı verecektim? Senin ilimden değil, sadece şeytanlıktan haberin var. Dolayısıyla başka şeyden anlamazsın ! Ben burada ne erkinim ne de bir başkası ... Sadece senin belâlınım !

seni muhattap olan kim önce bir insan moduna gir ondan sonra karşıma çık
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
İslâm'ı siz bir "meslek" olarak görebilirsiniz ama bu bizi ve İslâm'ı bağlamaz. İslâm'ın ve Kur'ân'ın içinde geçen kavramların târifini Allâh yapmıştır, kimsenin sizin târifinize ihtiyâcı olduğunu sanmıyorum. Kendi düşüncenizi başkalarına dayatmanın bir anlamı yok.

aynen katılıyorum bunların düşünceleri ne muvahidleri nede islamı bağlamaz
 
Katılım
19 Tem 2010
Mesajlar
18
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Konum
ankara
''yerdekiler ve göktekiler Allah a secde eder.gölgelerde Allah a secde eder''insanda
her nefes alış verişinde hu der.önemli olan muhabbetle veyada bilinçli(haram ve helali
bilerek,kurallara uyarak)zakir olmakdır.ve bir zakiri aziz ve hamit büyük Allah:zalimlerden,gafillerden,cahillerden,dünya eğlencelerine ve zevklerine dalan,azmışlardan ve sapmışlardan etmesin.hep dossoğru yol üzerine daim kılsın.ahirette de salihler zümresine dahil etsin.Amin
 
Üst