Ali Şeriati’nin Peygamberimize Dair İfadesi | ihvan forum – Özgür Düşünce ve Paylaşım Platformu!

Ali Şeriati’nin Peygamberimize Dair İfadesi

Dua Nur

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
29 Nis 2007
Mesajlar
37,459
Puanları
63
Kitabının ön sözünde niyetinin “Bir Müslüman olarak değil tarafsız bir insan olarak Muhammed’in görüntüsünü sergieemek” olduğunu söyleyen İranlı düşünür Ali Şeriati’nin kitabında şu ifadeler yer almaktadır:

“Muhammed’in Ali hakkındaki sükutu onu tarihte savunmasız bırakacaktır.”

“Acaba Muhammed, … Ali’yi kollamayacak mıdır? …sükutuyla …o acımasız tarihin eliyle paymal etmeyecek midir? “…nitekim öyle de oldu. Onu tarihte en kötü adam olarak tanıttılar.” (Ali Şeriati, Muhammed kimdir?, s.322)

Bazılarının “üstad” olarak gördüğü Şeriati’nin bu görüşlerinin dindeki yeri nedir?

Resul-i Ekrem (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’in varlığına münasip düşmeyen ve layık olmayan şeyleri izafe eden kişi kafir olur. (Bezzaziye)

Bir kimse, Efendimiz’i ayıplasa kafir olur. Efendimiz’in huyuna noksanlık nisbet eden kimse kafir olur. Efendimizin aleyhine dua eden kimse de kafir olur. Çirkin ifade ve lafızlarla Resul-i Ekrem’e hakaret eden kişi kafir olur. Efendimiz’i küçültmek maksadıyla başka bir şeye benzeten kimse kafir olur. (Bedir Şerhi Reşid)
“Peygamberimiz’in şahsına noksanlık nisbet eden kafir olur.” (Hüseyin Aşık, elfaz-ı küfür)

Advau’l Beyan tefsirinde (s. 352) şöyle geçer: “(İslam dinine girmek hususunda) öne geçen ilk muhacirler ve ensar ile onlara güzellikle tabi olanlar var ya, işte Allah onlardan razı olmuştur; onlar da Allah’tan razı olmuşlardır. Allah onlara içinde ebedi kalacakları, zemininden ırmaklar akan cennetler hazırlamıştır. İşte bu, büyük kurtuluştur.” (Tevbe s. 100)

Bu ayette Allahu Teala açıkça Muhacir ve Ensar’ın evvelkilerinden ve onlara güzellikle uyanlardan razı olduğunu beyan etmektedir. Onlara küfreden ve onlara kib besleyennin sapık olduğu, Allahu Teala’ya muhalif olduğunu Kur’anî delilden anlıyoruz. Çünkü o, Allah’ın razı olduğu kişiye nefret etmiştir. Şüphesiz Allah’ın sevdiğine buğzetmek; Allah’a karşı zıtlık, isyan ve başkaldırıdır.

Ali şeriati’nin kendine özgü bir fars milliyetçiliği görüşü vardır. Sahabeden Hazreti Ebubekir (Radıyallahu anh), hazreti Ömer (Radıyallahu anh) ve hazreti osman (Radıyallahu anh) hakkında kullandığı ifadeler, klasik şii yaklaşımının Şeriati’nin düşüncelerine etkisini bariz bir şekilde yansıtmaktadır. (Ebubekir Sifil, Sana Dinden Sorarlar, s. 589)

AYNI KİTAPTAN SAPKINLIKLAR

“İslam ordusu ilk defa en çetin savaşlarından birinden dönüyordu, gururlu ve muzaffer olarak” Gurur!? Bu çok çirkin bir huy ve özelliktir. (S. 42)
Uhud Harbini anlatırken şöyle diyor: “Osman firar etmişti, Ömer ve Ebubekir ortalıkta görünmüyordu” (s. 65)


http://www.ihvanlar.net/2015/04/01/ali-seriatinin-peygamberimize-hakareti/
 

spesifik

آزادی قید و بند
Yönetici
Süper Moderatör
İhvan Üyesi
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
24,489
Puanları
113
Konu başlığı değiştirildi.
Hakaret addetmek doğru olmasa gerek..
İfadelere yorum katmayalım..
 

talib

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
21,906
Puanları
113
Konu başlığı değiştirildi.
Hakaret addetmek doğru olmasa gerek..
İfadelere yorum katmayalım..
Şeriati severlerin cevaplamasını bekleriz :)
 

alı

Yeni
İhvan Üyesi
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
1,784
Puanları
0
Ali Şeriati yi bi kaç cümleden cikarsamalar yapıp tenkid etmek ya cehaletten gelen veya düşmanlıktan kaynaklanan bi bakış açısıdır...
Janus eleştirsinde oldugu gibi aynı tarz bir yaklaşım ile sonuca varmaya çalışmak tembelliktir. Koca bir kitabın iki satırlık kısmı ile ilgileneceginiz yerde kitabı okumuş olsaydınız bu ve benzeri yaklaşımlar sergilemezdiniz...
 

kodoo

Asistan
İhvan Üyesi
Katılım
17 Mar 2012
Mesajlar
426
Puanları
28
Kitaplardan iktibas yaparken içerikten soyutlayarak çarpıtmak insafsızlıktır. Alıntı yaptığınız site de bu hataya düşmüş ve yazıları içerikten soyutlayarak sunmuş, meseleyi çarpıtmıştır. Ali Şeriati Peygamberi hatakâr olarak görmüyor. İçerikten soyutlanarak alıntılanmış birkaç cümle yerine kitabın tamamını okuyanlar bu gerçeği görecektir.

İkinci olarak, madem gerçekten de masum olan Peygamber'i (a.s.m) ayıplamak, hatalı görmek size göre (iktibaslarınızda böyle yazıyor) küfürdür, acaba "Peygamber gurura kapıldı ama biz AKP hükümeti böyle yapmayacağız. Bizde gurur yok." diyerek Peygamber'i ayıplayan ve laik AKP rejimini Peygamber'le kıyaslamaya kalkan ve laikleri Peygamberden üstün gören içişleri bakanı Efkan Ala sizce Müslüman mıdır? Eğer Müslümansa, yukarıdaki fetva içeren iktibaslar neyin nesidir? Eğer değilse, neden imzanızda içişleri bakanı ve elebaşları böyle olan kafir-laik bir rejimi desteklediğiniz yazmaktadır?

Evet, Müslüman fikirlerinde sabit ve hükümlerinde adaletli olmalıdır. Ve Laik-Seküler bir rejimin sultası altında yaşarken, onun gerek mezhepçilik, gerekse milliyetçilik oyunlarına alet olmamalı ve diğer milletlerden Müslüman düşünürlere ve avama düşman kesilmemelidir.

"Yapmadıklarınızı neden (başkalarına) söylüyor (ve sözde yaptırmağa çalışıyor)sunuz?", "Önce kendinizden başlayın", "Önce yakın akrabanı uyar" gibi nice sayısız düstur, her milletin kendisinde ve kendi rejimindeki hatalara bakmasını emir ferma etmektedir. Bu Kur'anî çağrılara -Allah korusun- eğer kulaklarımızı tıkarsak, laik rejimin diğer Müslüman milletler ve mezhepler aleyhine kullanıp, sonradan çöpe atacağı zavallılar olmaktan kendimizi kurtaramayız.

Konuya dönersek, bu alıntıladığınız sitedekiler zavallıdır. Harika eserler vermiş ve kitaplarının her biri muhteşem olan Ali Şeriati'ye içerikten soyutlayıp alıntıladıkları birkaç cümleyi göstererek saldıracaklarına, düşünselerdi rejimin oyuncağı olduklarını fark ederler bu tekfircilik ve dalalet-sapıklık ithamlarından vazgeçerlerdi. Ancak ilim ve özellikle İRFAN yoksunu bu zavallılar, İRFANİ-TASAVVUFİ öğretiler ile sülûk edeceklerine, insanları eleştirince yüceleceklerini sandıklarından, şuursuzca eleştiriye yöneliyor, ve rejimin diğer Müslümanlar aleyhine kullandığı bel'amlar oluveriyorlar.

Ve kanımca şuurlu Müslümanlar bu zavallılara itibar etmeyecek, Ali Şeriati'nin ve özellikle Murtaza Mutahhari'nin eserlerini içerikten soyutlanmamış olarak tamamen okuyup faydalanacaklardır.

ves-selam.
 

talib

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
21,906
Puanları
113
Ali Şeriati yi bi kaç cümleden cikarsamalar yapıp tenkid etmek ya cehaletten gelen veya düşmanlıktan kaynaklanan bi bakış açısıdır...
Janus eleştirsinde oldugu gibi aynı tarz bir yaklaşım ile sonuca varmaya çalışmak tembelliktir. Koca bir kitabın iki satırlık kısmı ile ilgileneceginiz yerde kitabı okumuş olsaydınız bu ve benzeri yaklaşımlar sergilemezdiniz...
Bir cümle insanı cennete de sokar, cehennemin en dibine de götürür. Cümle var cümle var yani. Eğer cinayet hükmünde bir cümle ise buna çok şiddetli itiraz edilir.
 

ummuhan

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
1 Eyl 2007
Mesajlar
12,943
Puanları
113
Gelenek olarak şii ve vehhabi geleneğinde; Bizim Peygamberlere ve Peygamberimiz'e (s.a) hazret ile başlayıp sallallahualeyhi ve sellem veya büyüklere yine hazret ile başlayıp rahmetullahi aleyh ile saygı ifadeleri kullanmak çok önemli değildir... Ali Şeriatiyi yalnızca bununla değerlendirmek doğru değildir...

Bana da yetiştiğim gelenekten dolayı bu tür kullanımlar çok ters geliyor bunu da belirteyim de hemmen yaftalanmayayım :)
 

kodoo

Asistan
İhvan Üyesi
Katılım
17 Mar 2012
Mesajlar
426
Puanları
28
Vahabilerde yaygın olmadığını biliyorum, hatta yüksek sesle salavatı men ederler. Ancak sünni ve şiilerin çoğunluğu bu konuda dikkatlidir, salavat ayetine riayet ederler. Siz kültürden dolayı biraz farklı davranabilirsiniz ama genelimiz böyleyiz. Ve batar salavattan kaçınırız.

Ancak Şehid Dr. Ali Şeriati'nin mezkûr kitabı, yanlış hatırlamıyorsam önsözünde de belirtildiği gibi batılılardan gayr-i müslimler için objektiflik çerçevesinde yazılmıştır. Bu yüzden bu tür şeyler fazlaca yoktur.
 

Yahayy

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Puanları
63
Vahabilerde yaygın olmadığını biliyorum, hatta yüksek sesle salavatı men ederler. Ancak sünni ve şiilerin çoğunluğu bu konuda dikkatlidir, salavat ayetine riayet ederler. Siz kültürden dolayı biraz farklı davranabilirsiniz ama genelimiz böyleyiz. Ve batar salavattan kaçınırız.

Ancak Şehid Dr. Ali Şeriati'nin mezkûr kitabı, yanlış hatırlamıyorsam önsözünde de belirtildiği gibi batılılardan gayr-i müslimler için objektiflik çerçevesinde yazılmıştır. Bu yüzden bu tür şeyler fazlaca yoktur.
Bir hususa dikkatinizi çekebilir miyim? Salavat ayeti dediğiniz ayet ile aynı ibareler bir kaç ayet yukarıda tüm mü'minler için de zikrediliyor. Tüm mü'minlerle ilgili bir anma ya da zikir olduğunda da tüm müslümanlara salat et tarzında bir kavli salavat okuyor musunuz?

Okumuyorsanız neden iki ayeti birbirinden faklı değerlendiriyorsunuz.
 

Verda

Gales
İhvan Üyesi
Katılım
9 Nis 2010
Mesajlar
10,917
Puanları
113
İsmailağa cemaatinin her zamanki Ali Şeriati, Seyyid Kutup vb. karalama günleri ara ara gündeme getirirler lanetler falan filan yazık cidden. Ben eminim ki Şeriati kendisi aleyhine konuşan bi çok kişiden daha yakındır peygambere, kafirlikle suclanan bu yorumları da bunun göstergesidir tabi anlayana.
 

talib

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
21,906
Puanları
113
Şeriati yi savunanlar neden sözlerini izah etmeden, yalnızca olayı şahsileştirerek savunmak isterler? Ortada sözleri var, ne diyeceksiniz, o sözler üzerinden demeye çalışın bence.
 

Yahayy

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Puanları
63
Bunların bu Cenneti sahiplenmiş Rıza'dan emin halleri yok mu adamı gayri ihtiyari sırıttıyor :)

Bayraklaşmış sözünü de ekleyelim.

Cennet o kadar güzel ki işte ah bir de gidebil-seniz :)

Şimdi gülmeyelim napalım.
Bu itici tatmin olmuşluk Kur'anda aslında çok güzel örnekleniyor da, zülfüyare dokunmayalım şimdi.
 

kodoo

Asistan
İhvan Üyesi
Katılım
17 Mar 2012
Mesajlar
426
Puanları
28
Bir hususa dikkatinizi çekebilir miyim? Salavat ayeti dediğiniz ayet ile aynı ibareler bir kaç ayet yukarıda tüm mü'minler için de zikrediliyor. Tüm mü'minlerle ilgili bir anma ya da zikir olduğunda da tüm müslümanlara salat et tarzında bir kavli salavat okuyor musunuz?

Okumuyorsanız neden iki ayeti birbirinden faklı değerlendiriyorsunuz.
Salavat ayetinden kasdım Ahzab 56'dır ama onun sibakı olan ayetler nikah hakkındadır. Siz hangi ayeti kasdediyorsunuz, söyler misiniz? Çünkü ben Kur'an'da başka salavat emri olduğunu okumamıştım. Teşekkürler.
 

kodoo

Asistan
İhvan Üyesi
Katılım
17 Mar 2012
Mesajlar
426
Puanları
28
İsmailağa cemaatinin her zamanki Ali Şeriati, Seyyid Kutup vb. karalama günleri ara ara gündeme getirirler lanetler falan filan yazık cidden. Ben eminim ki Şeriati kendisi aleyhine konuşan bi çok kişiden daha yakındır peygambere, kafirlikle suclanan bu yorumları da bunun göstergesidir tabi anlayana.
O cemaatın tabanı temiz ve ihlaslıdır bildiğim kadarıyla ancak hareketin mü'min ve şuurlu liderleri temizlenmiş, ardından sisteme hizmet edecek kişilere imkan ve liderlik altın tepside sunulmuştur. Tıpkı Said Nursi'nin hareketinin değiştirildiği gibi. Umarız bu hareketlerin tabanından şuurlu ve ihlaslı kişiler hareketlerin dizginlerini eline alır, bundan kurtarır.
 

kodoo

Asistan
İhvan Üyesi
Katılım
17 Mar 2012
Mesajlar
426
Puanları
28
Şeriati yi savunanlar neden sözlerini izah etmeden, yalnızca olayı şahsileştirerek savunmak isterler? Ortada sözleri var, ne diyeceksiniz, o sözler üzerinden demeye çalışın bence.
Siteden yapılan alıntıda sözde üç kısım iktibas var. Birinci kısım (Peygamberin sessizliği) yazıdan soyutlandırılıp kısım kısım aktarılmıştır. Dolayısıyla alıntı sayılamaz. Yani ortada sözün tamamı yok. Bu da çarpıtmadır. Yazının tamamını okursanız işin böyle olmadığını görürsünüz.

İkinci kısım (İslam ordusunun zafer sevinci ve gurur) kötü bir şey değildir. Yani alıntı doğrudur ama yapılan yorum yanlıştır. Hadislerde Peygamberimizin ümmetin sayısı, başarıları vs. ile övünüp gurur duyduğu geçer.

Üçüncü kısım (sahabelerin firarı) hakkında kitaptaki yazıyı hatırlamıyorum ve Hz Ebubekir ve Ömer hakkında hakikati bilmiyorum ama Hz Osman'ın kaçtığını tarihi kaynaklarda okumuştum ancak tevbe de etmiştir. Kaynak isterseniz:

[...](Abdullah bin Ömer'e yaklaşarak: "Sana bir şey soracağım, bana ondan haber ver. Hz. Osman Uhud günü (savaş meydanından) kaçmış mıydı, biliyor musun?" diye sordu. O da: "Evet!" dedi. [...]
http://www.kutubusitte.com/Hadisler/ashab.htm (Kütüb-ü Sitte 4369)
 

Dua Nur

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
29 Nis 2007
Mesajlar
37,459
Puanları
63
Şeriati yi savunanlar neden sözlerini izah etmeden, yalnızca olayı şahsileştirerek savunmak isterler? Ortada sözleri var, ne diyeceksiniz, o sözler üzerinden demeye çalışın bence.
Sadece savunuyorlar, açıklayan yok.
 

spesifik

آزادی قید و بند
Yönetici
Süper Moderatör
İhvan Üyesi
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
24,489
Puanları
113
Sadece savunuyorlar, açıklayan yok.
Adam dava adına mücadele etmiş ve bu uğurda idam edilmiş
Hallacı Mansura hak verenler şeriatiye gelince acımasız davranıyorlar.
Açıklamalar havada kalıyor bu konular çok dile getirildi..
Saygıya yüklediğiniz mana çok başka olduğu için saygısızlık hatta hakaret addediliyor.. Kişiye değil eylemlerine bakın.. Her fikri isabet edecek diye bir durum söz konusu da değil ..Yalın bir dille davanın taşıyıcısıdır şeriati..

Allah hayatının şahidliğini bedeniyle imzalatmış gerisi hikaye..
 

Dua Nur

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
29 Nis 2007
Mesajlar
37,459
Puanları
63


Adam dava adına mücadele etmiş ve bu uğurda idam edilmiş
Hallacı Mansura hak verenler şeriatiye gelince acımasız davranıyorlar.
Açıklamalar havada kalıyor bu konular çok dile getirildi..
Saygıya yüklediğiniz mana çok başka olduğu için saygısızlık hatta hakaret addediliyor.. Kişiye değil eylemlerine bakın.. Her fikri isabet edecek diye bir durum söz konusu da değil ..Yalın bir dille davanın taşıyıcısıdır şeriati..

Allah hayatının şahidliğini bedeniyle imzalatmış gerisi hikaye..
Şii değilmi şeriati?
 
Üst