Alevilik meselesi ve 4 Kadınla Evlilik Konusu

PUTKIRAN

Kıdemli Üye
Katılım
21 Eki 2009
Mesajlar
3,228
Tepkime puanı
189
Puanları
0
Konum
Ankara
İzin kapısı açılıyor bu ayetle. Birçok sebep olabilir.
Mesela benim bir karım var yatalak hasta bende işten başımı kaldıramıyorum diyelim ikimizde rezil oluyoruz. Karımla oturup şu kararı alıyoruz. İkinci bir evlilik yapacağım. Başka bir kadında var razı. Bu durumda yine izin veriyor. Dünya hali birçok sebep var. Ayet o kapıyı açmış bize.

Sen kendin söylüyorsun İZİN diye.Aleviler bu izni kullanmıyor o kadar.Bu suç mu?
Birileri şiilere saldırıyor ABD onları mahfetsin diye dua ediyor birileri alevilere neler oluyor böyle?
Bizim görevimiz kendisine müslüman diyenleri tekfir etmek değil yanlışlıklarını güzel bir şekilde göstermektir.
 

kebîkec

İhvan Forum Üye
Katılım
21 Eyl 2007
Mesajlar
8,080
Tepkime puanı
1,922
Puanları
113
Aklıma geldi yazıyorum, maksi yeşile mini bir hisse çıkar belki.:)

Ramazanda flaş tv de Cüppeli Hoca soruları yanıtlıyor. Soru şöyle '' Hocam benim çevremde aleviler var oruç tutmuyorlar onları müslüman saymak doğru olurmu''

Hoca cevap veriyor, etrafında oruç tutmayan bir çok sünni var onları niye sormuyorsunda alevileri soruyorsun...:gl
 

maxiyesil

Yasaklı
Katılım
2 Kas 2006
Mesajlar
32
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Konum
DÜNYA
Web sitesi
www.nkolay.net
Sen kendin söylüyorsun İZİN diye.Aleviler bu izni kullanmıyor o kadar.Bu suç mu?
Birileri şiilere saldırıyor ABD onları mahfetsin diye dua ediyor birileri alevilere neler oluyor böyle?
Bizim görevimiz kendisine müslüman diyenleri tekfir etmek değil yanlışlıklarını güzel bir şekilde göstermektir.

İran şiada olsa bizden birisi, Bizim mücadelemiz hoş bir fikri mücadale, Asla düşmanımız değil kardeşimizdir. Bizim amacımız eğitim. Eğitim ile anlayalım herşeyi.
Aleviler bu izni kullanmıyor değil kuranda böyle bir şey yok demiyor, Açıkça Kuran yoktur diyor bu nedir sence?
Adam Kuranı değiştirdiler diyorlar, Hz. Osmana "Sizin o osman kafasına göre kuranı yazdı" diyor. Allah bu kişiye kafir yani inkar eden diyor. Benim bu adama Müslüman demem kardeşim demem ahmaklıktır, Benim bu adamın fikrine uymamı bir kenara bırak bu adamla konuşmam bile nasıl bir tehlike bunumu inkar ediyorsun?
Aklıma geldi yazıyorum, maksi yeşile mini bir hisse çıkar belki.

Ramazanda flaş tv de Cüppeli Hoca soruları yanıtlıyor. Soru şöyle '' Hocam benim çevremde aleviler var oruç tutmuyorlar onları müslüman saymak doğru olurmu''

Hoca cevap veriyor, etrafında oruç tutmayan bir çok sünni var onları niye sormuyorsunda alevileri soruyorsun..
Cübbeli Ahmet Hoca aleviyim diyen birisine direkt müslüman diyemez, illa bir açıklama koyar önüne sonuna, İnkar etmiyorsa gibi. Cübbeli Ahmet Hoca zaten müslüman olarak görmediği adamın orucuyla uğraşma sen diğer inkar etmeyenleri eğit onlara anlat diyor.
Oruç tutmayan müslümandır günahı var sadece. Cübbeli ahmet hocayı dinliyorsun madem bunu gayet iyi bilmen gerekir. Ama Alevilerle konuştum biraz nutkum durdu adam diyorki divanın filan ayetinde böyle diyor diyor. Adam kitap çıkarmış ortaya
 

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
Anadoludaki Alevilik çok farklı bir boyutta..İslamiyeti tam sindiremediklerinden ötürü, eski şaman geleneklerini ve sazlı çalgılı geleneklerini dine dahil etmek istemişler.. İslamiyetten de bazı dini motifleri,dini simgeleri alarak, şiiliğin bazı unsurlarını kullanarak "ortaya karışık" bir din anlayışı geliştirmişler.. İrandaki şiiler böyle değildir..Anadolu aleviliği bambaşka incelenmesi gereken bir konudur..İçkiyi helal sayan,namazı inkar eden,Kuranı inkar eden aleviler var..Bizzat kendilerini İslam dışında gören aleviler var...Çok alevi tanıdım..HEpsi de ayrı bir boyuttaydı..İçkiyi helal sayıp küfre düşeni de tanıdım..Cuma namazına gidip saf tutup namaz kılanını da..Yapcak birşey yok,bazı inanışlar zaman içinde şekilleniyor,değiştirmesi çok güç oluyor..
 

ubeyd_el_turki

Doçent
Katılım
28 Mar 2007
Mesajlar
720
Tepkime puanı
16
Puanları
0
Alevilerin yapısı homojen değildir.Bu nedenle hepsi için kafir denemez.Ancak içlerinde kuvvetli bir kesimi kafirdir.İran Şia'sı içinde bu geçerlidir,yüksek bölümü kafirdir.İran Şia'sı Türk alevileri için "Onlar silme kafirdirler" der.Ancak Sünnilere karşı yinede onları sahip çıkıyorlar.Onlar yola gelir Sünniler gelmez diyorlar.İran'dan kardeşimiz diye söz etmek ancak ADEM AS'dan ötürü kardeşlik olabilir.
Aleviler içinde az bir kesim Sünni gibi inanır ve yaşar, sadece Hz.Ali KV'ye fazla sevgi gösterirler.Sahabeye küfretmezler, bunlar maalesef son yıllarda çok azalan Sünni Alevileridir.
Alevilerin büyük bir bölümü marksist leninist ve dinsiz olmuştur, alevilerin kendileride bundan şikayet ederler.

Ancak içlerinde Sünni gibi inanan kardeşlerimiz olduğundan külliyen onları tekfir edemeyiz, etmemeliyiz.

Aleviler inançları gereği ve aykırılıkları gereği daima farkında olarak bilerek (bir kısmıda bilmeden) DIŞ GÜÇLER'in maşası ya da piyonu oldular ve oluyorlar.Ergenekon gibi örgütleri kurup yaşatanların geneli Alevilerdir.Bu tip işleri sırf Sünnilere üstün gelmek,onları ezmek maksatlı yaptıklarınıda çekinmeden söylerler.

Eski TTK başkanı Alevilerin büyük bir kısmının Türkiyede kalmak zorunda kalan göç edemeyen Ermeniler olduklarını söyledi diye kıyamet kopmuştu.
Bu tip bilgileri bilmek onlara karşı önyargılı olmayı gerektirmez.Biz onların İSLAM ŞERİATI açısından zahirlerine bakarız.Zahirleride onların homojen yapıda olmadığını gösteriyor.
 

kebîkec

İhvan Forum Üye
Katılım
21 Eyl 2007
Mesajlar
8,080
Tepkime puanı
1,922
Puanları
113
Alevilerin yapısı homojen değildir.Bu nedenle hepsi için kafir denemez.Ancak içlerinde kuvvetli bir kesimi kafirdir.İran Şia'sı içinde bu geçerlidir,yüksek bölümü kafirdir.

Yüksek bölümü derken İranın dağlık bölümünü kast etmiyorsanız ne demek istediğinizi açabilir misiniz. Kafir diyebilmek bizim standartlarda kılı kırk yarmayı gerektirir...
 

maxiyesil

Yasaklı
Katılım
2 Kas 2006
Mesajlar
32
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Konum
DÜNYA
Web sitesi
www.nkolay.net
Kafir diyebilmek bizim standartlarda kılı kırk yarmayı gerektirir...

Hayır
Bir insana kafir demek çok kolaydır. Kafir inkar eden demektir. İnkar edene düşünmeden kafir deriz.
İllaki düşüneceksen islamı kabul edip etmediğini baştan düşünmek gerekir. Ne diyor
La ilahe illallah
Önce la diyor hayır yani, allahtan bahsetmeden önce herşeyi reddet sonra allahı kabul et anlamına geliyor.
 

hirahos

Kıdemli Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
35,948
Tepkime puanı
483
Puanları
0
Yaş
55
Anadolu alevileri var... Türkmen ağırlıklı. İnançları eski türk adetleri, 12 imamcı şiilik ve bozulmuş bektaşi tarikatının karışımıdır... Bunlar Şia'dan epeyce uzaklaşmışlardır ve Şiiliği asla kabul etmiyorlar. Şiiler de bunları kabul etmiyor. Birbirlerini döndürmeye çalışıyorlar. Bunlardan başka Nusayriler vardır. Arab alevileri diye tanınıyorlar. Güney illerimizde yoğunlukla yaşıyorlar. Aynı şekilde, nusayriler de Şia'nın epeyce bozulmuş bir koludurlar. Sazla semahla "ibadet" anlayışı yalnızca anadolu alevilerinde var. Nusayrilerde yok. Nusayriler Şia'nın batıni kolu İsmailiyye'ye daha yakındırlar; onların da ibadetleri gizli, kendi evlerinde "yüz yüze" ibadet ettiklerini söylüyorlar. Bağlama yoksa da bir takım def gibi başka çalgı aletleri bulundurduklarını duydum. Doğruluğundan emin değilim.

Şia'nın Caferiye kolu ki biz onlara 12 imamcılar anlamında isnaaşeriyye ya da imamiyye diyoruz, bunlar da Türkiye'de yaşamaktalar. Caferiler diye tanınmış topluluktur. Şia'dırlar. İran'da hakim olan mezhepten kopmuş değillerdir. Bu durumda şimdiye kadar 3 çeşit "alevi" ile karşılaştım:

1- Türkmen ve Kürd aleviler (anadolu alevileri)

2- Nusayriler (arab alevileri)

3- Caferiler (12 imamcılar)

Herbirinin pek çok itikad ve ibadet ögelerini inceledim. İncelemeye de devam ediyorum.

1. grub yani anadolu alevileri, sayı olarak Türkiye'de 8-9 milyon civarındadır ve pek çok ayrı grubdan oluşmaktalar... Hemen her yöreye göre adet ve uygulamaları mesela semahları değişmektedir. Yazılı kaynakları çok azdır. Sözlü aktarım ve gelenekle inançlarını sürdürmeye çalışıyorlar. İran Safevi devletinden kalan "Buyruklar" gibi bir kaç yazılı kaynakları var. Bu yazılı kaynaklar da yöreden yöreye farklılıklar içermekte. İşte bu grup içinden pekçoğu İslam inanç esaslarını inkar etmekteler ve İslam'ın emirlerini uygulamamaktalar. Ubeyd kardeşimin söylediği odur. Mesela Allah'ın emirlerinin batıni anlamları olduğunu ileri sürüyorlar. Mesela, namazı inkar etmekteler, Kur'an'da "namaz" kelimesi olmadığı bahanesiyle bir şeklinin olamayacağını iddia etmekteler ve semahlarının "salad" ibadetinin ta kendisi olduğuna inanmaktalar. (Semah'ın dahi bir şeklinin olması, hem de çok ayrıntılı bir şekli vardır ki bu durum iddialarınında çelişkiye düşmelerine neden olmaktadır) Mesela yine pek çoğu Kur'an'ın değiştiğine, asıl Kur'an'ın Mehdi as. ile birlikte geleceğine inanıyor. Hacca karşılar. Kıble insandır, insanımızdır derler. Şarabı (alkolü) semahın yani ibadetin bir parçası olarak görürler ve "dem" diye anarlar. İçki içmekten sakınmıyorlar. Orucun batıni anlamı vardır ve ahlaklı olmaktır, bizim orucumuz 12 aydır diyenleri var. Reenkarnasyona, ölüp ölüp yeniden yeniden dünyaya gelerek olgunlaşmaya inanıyorlar (devriyye) vs.. vs..

Sabatay yahudileri kendi adetleri olan "mum söndürerek karışık zina etmek" fiilini alevilere iftira olarak atmışlardır. İftiradır. Alevilerde kadın erkek karışık ve gizlice semah dönmek vardır ama karışık zina etmek çirkinliği yoktur.

Yine Ubeyd kardeşimin yerinde vurguladığı gibi, yazılı kaynakların az olmasından, sözlü ve sazlı geleneğin kentleşme ile aksamasından, hatta kesilme noktasına gelmesinden, dedelerin etkisini yitirmesinden, yeni nesilin inanç ögelerine yeterince sahip çıkamamalarından vs. gibi pekçok nedenle bu alevi grupları, ateistler, agnostikler, devrimci görüşler, evrimci "inançlar" tarafından işgal edilmiştir. Haşa Peygamber efendimize kadar dil uzatıp, dalga geçip "ben yine 'aleviyim' dostum" diyenlerine rastladım. Acı ama gerçek. Aleviler içinde kendilerini İslam ile değil, öncesi inanç ve uygarlıklara nispet etmeye çalışanlar bu nedenle vardır: Kaynaksızlık, eğitimsizlik, dağınıklık, geleneklerden kopma, dış tesire açıklık vs... Aleviliği bir mezhep hatta "ayrı bir bir din" olarak da değil, bir "kültür" olarak görenler bu nedenle çoğalmıştır.

Daha ayrıntılı bilgi verebilirim ancak kısa keselim:

İslam'ın temel itikadi ilkeleri ve açık emirlerini/yasaklarını inkar edenlerinin kafir olduğu açıktır. Bu nedenle alevilerin "temel itikadi ilkeleri" ve "emr u nehiyleri" inkar edenleri İslam'dan çıkmış, küfre sapmışlardır. Ahmed Ünlü hoca'ya sordular, "aleviler müslüman mıdır?" dediler ve pek zekice/latif bir cevap verdi: İslam'ın inanç esaslarını ve emir u nehiylerini inkar eden alevi de olsa sünni de olsa kafir olur dedi. :)

Burdan anlaşılmalı ki İslam'ın inançlarını ve emir ve yasaklarını inkar etmeyen aleviler elbette Müslümandır. Bid'at inançları vardır ama Müslümandır. Ameli ibadeti Peygamber ve Ashabına uygun olmasa da Müslümandırlar. Çünkü amel imandan bir parça değildir. Tatbikatı olmayan bir kimsenin imanı yine vardır. Zayıftır ama vardır.

(devam edecek inşallah)
 

hirahos

Kıdemli Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
35,948
Tepkime puanı
483
Puanları
0
Yaş
55
Anadolu Alevileri var... Türkmen ağırlıklı. İnançları eski Türk adetleri, 12 İmamcı Şiilik ve bozulmuş Bektaşi tarikatının karışımıdır... Bunlar Şia'dan epeyce uzaklaşmışlardır ve Şiiliği asla kabul etmiyorlar. Şiiler de bunları kabul etmiyor. Birbirlerini döndürmeye çalışıyorlar. Bunlardan başka Nusayriler vardır. Arab Alevileri diye tanınıyorlar. Güney illerimizde yoğunlukla yaşıyorlar. Aynı şekilde, Nusayriler de Şia'nın epeyce bozulmuş bir koludurlar. Sazla semahla "ibadet" anlayışı yalnızca Anadolu Alevilerinde var. Nusayrilerde yok. Nusayriler Şia'nın batıni kolu İsmailiyye'ye daha yakındırlar; onların da ibadetleri gizli, kendi evlerinde "yüz yüze" ibadet ettiklerini söylüyorlar. Bağlama yoksa da bir takım def gibi başka çalgı aletleri bulundurduklarını duydum. Doğruluğundan emin değilim.

Nusayriler çok ketum ve sırcı bir topluluktur. Kendilerini dışarıya anlatmayı sevmiyorlar. Sırlarını saklama konusunda yeminliler. Dolayısıyla, Nusayri olmayanların Nusayrileri bilmesi çok zor. Bu şu sonuca yol açmıştır: İnsanlar Nusayrileri kendi zannettikleri gibi tanımışlardır.

Yine de zaman zaman Nusayriler içinde kendilerini tanıtanlar çıkıyor nette... O nedenle perde biraz aralanabiliyor.

Nusayrilere kulak verdiğinizde, genellikle şunu söylüyorlar: "Uygulamalarımız farklı adlarla da olsa Anadolu’daki Alevilerle pek çok yönden benzeşiyoruz"... Bu ifade yeterince bilgi içeriyor.

Fellah (çiftçi) denilen kesim de bunlar.

Bildiğim kadarıyla Nusayriler de İslam'ın inanç ve ibadetlerini farklı yorumlayıp tıpkı Anadolu’dakiler gibi kendilerine mahsus bir şekil geliştirmişler. Camiye gitmiyorlar. İbadetlerin batıni anlamları var ve bizim yaptıklarımız da bu batıni anlamları sürdürmek diyorlar. Batına yaptıkları bu vurgudan ve bir takım "batıni" uygulamalardan dolayı İsmailiyye'ye çok yakınlar.

Aleviler için verilen hüküm bunlar için de geçerlidir: İslam'ın inanç esaslarını ve emir/yasaklarını inkar etmedikleri müddetçe bunlar da Müslümandır.

Caferilere geçmeden söylemek istediğim birkaç husus daha var:

Yine Ubeyd kardeşimin yerinde vurguladığı gibi, yazılı kaynakların az olmasından, sözlü ve sazlı geleneğin kentleşme ile aksamasından, hatta kesilme noktasına gelmesinden, dedelerin etkisini yitirmesinden, yeni neslin inanç ögelerine yeterince sahip çıkamamalarından vs. gibi pek çok nedenle bu alevi grupları, ateistler, agnostikler, devrimci görüşler, evrimci "inançlar" tarafından işgal edilmiştir. Haşa Peygamber efendimize kadar dil uzatıp, dalga geçip "ben yine 'aleviyim' dostum" diyenlerine rastladım. Acı ama gerçek. Aleviler içinde kendilerini İslam ile değil, öncesi inanç ve uygarlıklara nispet etmeye çalışanlar bu nedenle vardır: Kaynaksızlık, eğitimsizlik, dağınıklık, geleneklerden kopma, dış tesire açıklık vs... Aleviliği bir mezhep hatta "ayrı bir din" olarak da değil, bir "kültür" olarak görenler bu nedenle çoğalmıştır.

Saydığım çok çeşitli nedenlerden dolayı Alevi yöreleri birbirinden uzaklaşmış, farklılaşmışlardır. Kendilerince "temel" gördükleri herhangi bir konuda dahi her kafadan farklı sesler çıkıyor. Sanılanın aksine, Alevilerin kendi aralarında "anlaştıkları" konular, "üzerinde ittifak edemediklerinden" azdır. Mesela, musahiplik gibi temel bir konuyu ortaya atın ve ayrıntılarını, nasıl uygulanacağını sorun. Birbirinden farklı yörede yaşayan, birbirinden farklı etnik kökene sahip 10 alevi bir arada 10 farklı ya da farklılaşmış cevap verebilirler. Mümkündür. Hemen her alevi inanç ve uygulamasında farklılaşmalar kendini belli ediyor.

Yine saydığım çok çeşitli nedenlerden dolayı, aleviler gittikçe "Alevilikten" uzaklaşmakta; gelenekler sürdürülmemekte, adından başka "Alevilikle" bağı kalmayanlar çoğalmakta, "Ali'siz Alevilik", "İslamsız Alevilik" diyenler bunlar arasında cirit atmaktadır. Yine Aleviliği bırakıp Sünni mezheplere geçmeler de çoğalmıştır. Alevi kökenli olup Sünniliğe geçen gayet mutaassıp ve mütedeyyin pek çok köy olduğu anlaşılmıştır. Aleviler bunu asimilasyon olarak görüyor ve bu konuda mevcut rejimi suçluyorlar.

Bir başka husus, "ırkçılık" mikrobu maalesef Alevilere de bulaşmış. "Alevi olunmaz alevi doğulur" diyen kimi Türkmenlerle "Alevilik ırkların değil, kırkların yoludur" diyen diğer kesimler arasında ciddi gerilimler vardır. Özellikle Kürd kökenli, Zaza, Kurmanç aleviler ile bazı Türkmenler arasında ciddi gerginlikler çıkmaktadır. Bunda bir miktar Pkk faktörünün de etkisi vardır. Bu bağlamda, "rejime sonuna kadar bağlılık" ile "Kürd Alevileri de ezen, katleden" rejimin sorgulanması ana tartışma başlığıdır. Bu tartışan kesimler, rejime karşı hangi pozisyonu alacakları hususunda hararet taşıyorlar.

Daha başka hususlar ve ayrıntılar eklenebilir ancak son bir hususu daha belirtip Caferilere geçelim:

Sözlü geleneğin yani kimi yanlış bilgilerin aktarılması etkisi başta olmak üzere, derin devlet cinayetlerinin mesela Maraş, Gazi, Madımak gibi katliamlarının Aleviler üzerinde ciddi tesirleri olmuş; Sünni Müslümanlara tepeden tırnağa nefretle dolmuşlardır. İnsanı kıble biliriz, 72 milleti ayırmayız söylemi, burada iflas etmektedir.

Kısaca şöyle diyelim: Aleviler, maalesef Sünni Müslümanları iyi tanımıyorlar. Kulaktan dolma bilgilerle yetiniyorlar. Sünni olmayan çevreleri de aynı kazana atıp hepsine Sünni deyip karşı duruyorlar. Misallerine bizzat rastladım.

Ayrıca Aleviler, derin devletin ve yabancı istihbaratların kendi üzerlerinde oynadığı oyunları, mesela Alevi-Sünni çatışmasını kışkırttıklarını henüz tam fark etmiş değiller. (Fark edenleri de vardır) Her bir cinayeti, her bir saldırıyı, her bir eylemi, her bir düzenleme isteğini "düşman ve hain" duygusuyla karşılayıp "Sünni Müslümanlar yaptı, bunlar Yezidin çocukları zaten" diye algılıyorlar.

Onlara tavsiyem, Sünni kesimi artık duyarak değil de bizzat inceleyerek, araştırarak öğrenmeleridir.

Ayrıca, rejimin, derin devletin (Ergenekon’un) ve yabancı istihbaratçıların alevi katliamlarının baş sorumlusu olduğunu, Sünni kesimin böyle bir hedef ve amacının olmadığını artık fark etsinler; kapı bir komşu olarak asırlarca beraber yaşadığımızı lütfen unutmasınlar.

Sünni kesime tavsiyem de derin devlet içerisine karışan, darbelerde eli bulunan "kimi" Alevileri göz önüne alarak bütün Alevileri suçlamasınlar.

Kürdün-Türkün, Alevinin-Sünni’nin başına musallat olan aynı yapıdır ve her kesim bundan zararlar görmüştür, herkesin üzerinden silindir gibi geçmişlerdir.

Az söyledik çoğa sayıla; yazmadıklarımız da irfanla anlaşıla.

(devam edecek inşallah)
 

hirahos

Kıdemli Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
35,948
Tepkime puanı
483
Puanları
0
Yaş
55
Caferilere gelirsek, Şia mezhebinin asıl yolu bunlardır. Hilafet, İmamet gibi ayrıldıkları konular haricinde İslam'ın itikadını taşırlar ve mesela namaz kılıp oruç tutarlar. Namazı da 3 vakit "cem" ederek kılarlar. Emr u nehyi inkar etmezler. Kur'an'a inanıp saygı gösterirler. Kur'an'ın anlaşılması içinse 12 İmamı ve Ehli Beyt'i daha doğrusu 12 İmamı takip eden alimleri şart koşarlar. Kendi yazılı kaynakları, mesela Hadis, Fıkıh kitapları vardır. Mehdi As.'ın 12. kayıp imamları olduğuna inanmakta, Kıyametten önce zuhurunu beklemekteler.

12. İmamlara "masumiyet" (günahsızlık, hatasızlık) atfederler ki Ehli Sünnet, Peygamberlerden başka hiçbir kimseye "masum" dememiştir. 12 İmam doğuştan ilim sahibidir ve Hz. Peygamberin şeriatını bunlar tamamlamışlardır. Mehdi As. da 12. kayıp imam olarak bu şeriatı kıyametten önce sonucuna ulaştıracak onlara göre... Mevcut alimlerine "masumiyet" atfetmediklerini sadece 12 İmamın masum olduğunu söylediler bendenize... Bunlar tasavvufu da reddediyorlar. Bizde "irfan" vardır diyorlar.

Ehli Sünnetten ayrıldıkları en temel yer, ilk 3 Raşid Halifeyi kötülemeleridir. Zeydiyye ise bunlardan farklı olarak Hz. Ali efendimizi üstün görmekle birlikte ilk 3 Raşid Halifeye dil uzatmamıştır. 7 İmama inanan Zeydiyye ve 12 İmamcılar farklı şia kollarıdır. İsnaaşeriye yani 12 İmamcılar yani Caferiler ise ilk 3 Halifeyi kötü, haksız, zalim ve Allah'ın dinini saptıran olarak görürler. (Haşa ve kella) Halifelik, Peygamber efendimizden sonra en üstün olan Hz. Ali efendimize aitti ve elinden gasb edilmiştir derler.

Hz. Ali efendimiz 25 sene ilk 3 Halifeye biat edip BOYUN EĞEREK ve onlara her işlerinde yardımcı ve destek olarak yaşamıştır. Kendisi cesaret, kahramanlık ve atılganlıkta en üstün, Hakkı söylemekte ve Hakk için kılıç çalmakta önde gelen Ashabdan birisidir. "Madem Halifelik tayinle (nass) ile olur, Hz. Peygamber halifesini seçip gitmiştir ve bu Hz. Ali efendimizdir; öyleyse Hz. Ali efendimiz Hz. Peygamberin emrini 25 sene uygulamayarak, Hakkı gizlemiş ve haksızlığa boyun eğmiştir. Oysa Hz. Ali efendimiz öyle bir yiğittir ki Hak için gözünü kırpmaz, bir dakika bile tereddüt etmez, canı uğruna, öleceğini bilse yine Hakkı yerine getirir, Peygamber efendimizin vasiyetini tutardı.. Öyleyse, neden 25 sene gizlesin haşa adeta münafıkça davransın" diye sorulduğunda O'nun güya fitne çıkmasın ve kan dökülmesin diye sessiz kaldığını, ilk 3 Halifenin haşa İslam'ı bozmasına bu niyetle bizzat yardımcı (!) olduğunu iddia ediyorlar. Bu iddianın ise ne kadar akıl dışı olduğunu ispat etmeye gerek yoktur. Ortalama aklı olan herkes bu tuhaf iddianın yanlış olduğunu akledebilir.

"Sizce çok önem verdiğiniz ve Allah'ın dinini tebliğ eden 12 İmamların adı ve masumluğu neden Kur'an'da yok?" denildiğinde ise "bu imtihan sırrıdır, açıkça yazılsaydı Allah'ın insanları imtihan etmek muradı bozulurdu" derler. Halbuki kendini Allah'a ve Resulüne izafe eden her sapkın kişi bunu böyle söyleyebilir: 'İmtihan bozulmasın diye adım ve yolum Kur'an'da geçmemiştir' diyebilir. Nerde kaldı o zaman kendini vahiyle delillendirebilmek! Bu masumiyet inancı ve savunmasının da din ve akıl dışı olduğu, delilinin olmadığı ortadadır.

Başka farklılıklar da var. Onlara ise istenirse sonra girelim.

Caferilerle ilgili dikatimi çeken husus şu oldu asıl:

Diğer aleviler gibi ileri derecede olmasa da onlar da Ehli Sünnet mezheblerini, kaynaklarını, görüşlerini çok iyi tanımıyorlar. Tanıma ve bilme konusunda kendilerini icbar edip mesafe alırlarsa Mezhebler arasındaki uçurumların kavuşmaya başlayacağını, kendi açımdan "doğru itikade" ulaşanların çoğalacağını zannediyorum.

En doğrusunu ise elbette Allah Teala bilir.

Fi emanillah, dualar ediniz.
 

hirahos

Kıdemli Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
35,948
Tepkime puanı
483
Puanları
0
Yaş
55
"En İyi Alevi Taziyesine gidilen Alevidir..." böyle bir söz genelleyicidir ve yanlıştır. pkk terörünü lanetleyen Alevilerin de olduğunu unutmayalım.
 

talib

Kıdemli Üye
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
21,906
Tepkime puanı
1,076
Puanları
0
Konum
İstanbul
Nusayrilerin, tunceli alevilerinin dinleri yoktur gibi bir şeyler söylüyordu Fethullah Gülen. Tam hatırımda değil. Youtube de videosu var ama gönderemiyorum şu an için.. nusayri fethullah gülen diye aratılabilir google da.
 

hirahos

Kıdemli Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
35,948
Tepkime puanı
483
Puanları
0
Yaş
55
Anadolu alevileri Gülen'i de sevmiyorlar. Hoş olmayan lakaplarla anarak, kendilerini asimile eden rejimle beraber ondan bahsediyorlar.
 

kebîkec

İhvan Forum Üye
Katılım
21 Eyl 2007
Mesajlar
8,080
Tepkime puanı
1,922
Puanları
113
"En İyi Alevi Taziyesine gidilen Alevidir..." böyle bir söz genelleyicidir ve yanlıştır. pkk terörünü lanetleyen Alevilerin de olduğunu unutmayalım.

İfade kastını aşmasın. Ben genelleme yapılmasını kast etmedim. Öyle bir algı oluşuyorsa MODERATÖR arkadaşların mesajımı silmesini rica ederim.
 

ubeyd_el_turki

Doçent
Katılım
28 Mar 2007
Mesajlar
720
Tepkime puanı
16
Puanları
0
Yüksek bölümü derken İranın dağlık bölümünü kast etmiyorsanız ne demek istediğinizi açabilir misiniz. Kafir diyebilmek bizim standartlarda kılı kırk yarmayı gerektirir...

Çoğunluğunu kastettik.
Bizim standartlarımız diye bir hüküm ölçümüz yoktur, edille-i şeriyye bizim hüküm değerlerimizdir.
Akaid ilmi ışığında bakılır.
Homojen yapı yok, bu nedenle genel hüküm verilemez.
Az da olsa ehl-i sünnet gibi olup Ashab-ı Kiram'a sövmeyen saygı duyan Kur'an'a iman eden Camiye gelen alevi de var.
Ama büyük çoğunluğu MASONLUK gibi İSLAM DÜŞMANI gizli bir teşkilat örgüt gibi çalışmakta olup, devlet ve askeri kurumları ele geçirmişlerdi.Az da olsa bu kırılmaya başlayınca büyük yaygara çıkarıyorlar.


Sadece Tunceli değil,bir çok bölgedeki Aleviler artık kafirdir.
 

PUTKIRAN

Kıdemli Üye
Katılım
21 Eki 2009
Mesajlar
3,228
Tepkime puanı
189
Puanları
0
Konum
Ankara
İşinize geldiği zaman ihtilafda hayır var diyorsunuz işinize gelmeyince size muhalefet edenleri tekfir ediyorsunuz.
Yok aleviler kafir şiiler kafir....
İran devletinin ismi İran İslam Cumhuriyetidir,şeriatla yönetiliyor.Onlara kafir diyenlerin devleti laiktir,kanunları kafirlerin kanunlarından devşirilmiş kanunlardır.
Buna rağmen kafirlik onlara müslümanlık sizin payınıza düşüyor...:)
Bu nasıl iş...
Bunda bir çelişki yok mu?
 

maxiyesil

Yasaklı
Katılım
2 Kas 2006
Mesajlar
32
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Konum
DÜNYA
Web sitesi
www.nkolay.net
İran devletinin ismi İran İslam Cumhuriyetidir,şeriatla yönetiliyor.
Ama islamdan anladıkları farklı birşey yanlış bilgiler içeriyor. Şeriatla yönetilen bir ülke şuan dünyada yok.
Onlara kafir diyenlerin devleti laiktir
Değiştirmek için uğraşıyoruz.
Buna rağmen kafirlik onlara müslümanlık sizin payınıza düşüyor..
Kafir inkar eden demek. Biz inkar etmiyoruz. inandık iman ediyoruz. Ama şiiler ve aleviler ayetleri inkar ediyor..
Bunda bir çelişki yok mu?
Var evet her halk layık olduğu şekilde yönetilir. En iyilerine layık olmaya çalışmalıyız ki kötü dünlerden bugünlere geldiğimiz gibi daha güzel yarınlara çıkabilelim..
 

PUTKIRAN

Kıdemli Üye
Katılım
21 Eki 2009
Mesajlar
3,228
Tepkime puanı
189
Puanları
0
Konum
Ankara
Ya yaa muhakkak öyledir...:D
Kimse yoğurdum ekşidir demez.
Hani ümmetin ihtilafında rahmet vardı?
.............................................................
Şiiler de alevilerde Allaha kitaba peygambere iman ettiklerini söylüyorlar.Bizim için bu yeterlidir.Gerisi Allaha kalmıştır.
Şii alevi düşmanlığını körüklemeye yönelik yazılar küfre hizmet eden yazılardır.Buna meydan vermemek ,şii ve laevilerin imanını tartışmamak ancak yanlış olan itikatlarını ve uygulamalarını düzeltmeye yönelik yumuşak bir davet gerekir.Eğer illa düşmanlık yapacaksanız işte size dünyayı kana bulayan kafir güçler....
 

maxiyesil

Yasaklı
Katılım
2 Kas 2006
Mesajlar
32
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Konum
DÜNYA
Web sitesi
www.nkolay.net
Hani ümmetin ihtilafında rahmet vardı?
İhtilaf inkar etmek değildir. İnkar etmeyi Kuran her tarafta işlemiş.
Şiiler de alevilerde Allaha kitaba peygambere iman ettiklerini söylüyorlar
Şiiler iman ettiğini söylüyorlar ancak ayetleri inkar eden düşüncelere inanıyorlar. Alevilere gelince Aleviliği islamdan bile saymıyorlar. Kuranı tamamen reddediyorlar.
Bizim için bu yeterlidir
Mü'minlerden, özür olmaksızın oturanlar ile, Allah yolunda mallarıyla ve canlarıyla cihad edenler eşit değildir / nisa 95
Şii alevi düşmanlığını körüklemeye yönelik yazılar küfre hizmet eden yazılardır.Buna meydan vermemek ,şii ve laevilerin imanını tartışmamak ancak yanlış olan itikatlarını ve uygulamalarını düzeltmeye yönelik yumuşak bir davet gerekir.
Eğitim Eğitim Eğitim
Alak 1/ İlk Ayet : Yaratan Rabbinin adıyla oku! O, insanı Alak tan yarattı
 
Üst