Alevi müslümanlar neden camiye gitmiyor?

Aleviyyun

İhvan Forum Üye
Katılım
17 Tem 2018
Mesajlar
276
Tepkime puanı
39
Puanları
0
ayeti yorumlamadık bile ayeti olduğu gibi verdik şaşkın mısın nesin..

al bu da caferi mizan tefsirindeki meal
100) Muhacirler ve ensardan (İslâm'ı kabul edip hicret etmede ve Resulullah'ın yardımına koşmada) ilk öncüler ve iyilikle onları takip edenler var ya, Allah onlardan razı olmuştur; onlar da O'ndan razı olmuşlardır. Allah onlara, içinde e-bedî kalacakları, (ağaçlarının) altından ırmaklar akan cennetler hazırlamıştır. İşte bu, büyük başarıdır.

ilk 3 halifeyi inkar etmek için muhacir ve ensar kavramını bile inkar etmeye çekinmiyorsun..
Önceki yorumlara bakarsan başka bir üyenin ayeti yorumladığını görebilirsin.

Sizin tesfirden anladığınız Türkçe meal mi?

Ayette geçen muhacir ve ansar kavramları da bizlerin bildiği anlamda söylenmemiştir. Nebiler ve vasileri kastedilmiştir.

Eban, Süleym'den şöyle dediğini naklediyor; "Osman'ın halifeliği zamanında peygamberin mescidinde imam Ali (a.s) ve bir grup insanın birbiriyle sohbet edip, ilim ve İslâm hukuku hakkında müzakere ediyorlardı.

Topluluktakiler, imam Ali'ye döndüler ve şöyle dediler; "konuşmana engel olan nedir?"

İmam Ali şöyle dedi: "Her iki grupta üstünlüğü dile getirdiler ve hakkı söylediler."
...
İmam Ali şöyle dedi; "Sizlere Allah'ı şahit tutuyorum! Acaba, Ensar ve Muhacir'den ilkler ve öne geçenler (Tevbe 100) ayeti ve Öne geçenler; öne geçenlerdir yakınlaştıranlar (Vakıa 10-11) ayeti indiğinde bu konunun peygambere sorulduğunu, O'nun; "Allah bu ayeti Nebiler ve vasileri hakkında indirmiştir. Ben peygamberlerin en üstünüyüm ve benim vasim Ebu Talip oğlu Ali vasilerin en üstünüdür." dediğini biliyor musunuz?

Topluluk; "Allah'a yemin olsun, evet" dediler.

KAYNAK; Esrar-ı Âl-i Muhammed (Ehlibeyt'in sırları)
 
Son düzenleme:

Aleviyyun

İhvan Forum Üye
Katılım
17 Tem 2018
Mesajlar
276
Tepkime puanı
39
Puanları
0
ayrıca ehli beyt kaynakları deyip durma yahu, ehli beyt kaynaklarında reenkarnasyon için şirk küfür derken sen reenkarnasyona inanıyorsun.. ehli beyt kaynaklarının çok umrunda olduğunu sanmıyorum..

Ehlibeyt kaynaklarında reenkarnasyon için şirk ve küfür demez. Aksine Ayet ve hadislerle kanıtlanmıştır.

Bu konu Caferi kardeşlerimizle bizim aramızda ihtilaflıdır ama senin iddia ettiğin gibi küfür değildir ve bizi bu nedenle tekfir etmezler.

Diğer üyelerin bilmesi için söylüyorum. Reenkarnasyon Allah'ın adil ve adaletli olmasıyla alakalıdır.
 

ilke

Paylaşımcı
Katılım
6 Kas 2017
Mesajlar
875
Tepkime puanı
188
Puanları
0
Çok yasakçı gördüm seni. Bırak adam istediğini paylaşsın. İşte sana fırsat, doğru bildiklerini anlat belki imana gelir de tevbe eder.

Ben yasakçı falan değilim ! Ama, kaşınmak isteyenleri de kaşımak lazım ! Rabbimize, Rasulune ve Ashab-ı Kirama saldırı hiç bir zaman doğru değildir ve özgürlük - fufulalık kapsamına da girmez!
 

Aleviyyun

İhvan Forum Üye
Katılım
17 Tem 2018
Mesajlar
276
Tepkime puanı
39
Puanları
0
Aleviyyun geçmiş olsun, alanyalı'ya bulaşmayacaktın :D
Haklısın, zorlu bir üye ama yine de kendisini takdir ediyorum. ☺
Sizlerle sohbet etmek güzel oluyor ve inanın, bana bir şeyler katıyor.

Her ne kadar ihtilaflı konular olsa da Biz Arap Alevileri, Sünnileri din kardeşlerimiz olarak görüyoruz.
Sonuçta Allah'ımız tektir, Peygamberimiz ve kitabımız aynıdır.
 

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
Önceki yorumlara bakarsan başka bir üyenin ayeti yorumladığını görebilirsin.

Sizin tesfirden anladığınız Türkçe meal mi?

Ayette geçen muhacir ve ansar kavramları da bizlerin bildiği anlamda söylenmemiştir. Nebiler ve vasileri kastedilmiştir.

Eban, Süleym'den şöyle dediğini naklediyor; "Osman'ın halifeliği zamanında peygamberin mescidinde imam Ali (a.s) ve bir grup insanın birbiriyle sohbet edip, ilim ve İslâm hukuku hakkında müzakere ediyorlardı.

Topluluktakiler, imam Ali'ye döndüler ve şöyle dediler; "konuşmana engel olan nedir?"

İmam Ali şöyle dedi: "Her iki grupta üstünlüğü dile getirdiler ve hakkı söylediler."
...
İmam Ali şöyle dedi; "Sizlere Allah'ı şahit tutuyorum! Acaba, Ensar ve Muhacir'den ilkler ve öne geçenler (Tevbe 100) ayeti ve Öne geçenler; öne geçenlerdir yakınlaştıranlar (Vakıa 10-11) ayeti indiğinde bu konunun peygambere sorulduğunu, O'nun; "Allah bu ayeti Nebiler ve vasileri hakkında indirmiştir. Ben peygamberlerin en üstünüyüm ve benim vasim Ebu Talip oğlu Ali vasilerin en üstünüdür." dediğini biliyor musunuz?

Topluluk; "Allah'a yemin olsun, evet" dediler.

KAYNAK; Esrar-ı Âl-i Muhammed (Ehlibeyt'in sırları)
amma uydurmuşsun yahu..
şii tefsirlerde bile bu ayetin muhacir ve ensarı kastettiği söylenir..
Mizan tefsirini aç bak oku..
zaten ayet gayet açık ve net..
muhacir ve ensar diyor..
sen ayetten kasıt "nebiLER.." dersen, sorarım sana, Hz. Muhammedle beraber başka nebiler mi vardı o zamanda ?
nasıl uyduracağını şaşırmışsın..

batıni yorum yapacağım diye ayeti tahrif eden yahudilerden farkınız kalmıyorki, ayetin zahirini reddedip batıni yorum ararsan her ayetten kendine bile müjde çıkarabilirsin..


ehli beyt kaynaklarını da umursamadığını söylemiştim aynen devam ediyorsun..
ehli beyt kaynakları dediğin nedir senin ?
ehli beyt kaynaklı olduğunu söyleyen caferi ve şia alimleri ehli beytten naklen zaten şu hükmü naklederler..

İmam Rıza (a.s.) şöyle buyurmaktadır: “Tenasühü (reenkarnasyon) kabul eden ve ona inanan birisi yüce Allah’ı inkâr etmiştir, cennet ve cehennemin gerçek olmadığını zannetmiştir.”

Bu durumda sen ehli beyte göre küfür içindesin..
 

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
Ehlibeyt kaynaklarında reenkarnasyon için şirk ve küfür demez. Aksine Ayet ve hadislerle kanıtlanmıştır.

Bu konu Caferi kardeşlerimizle bizim aramızda ihtilaflıdır ama senin iddia ettiğin gibi küfür değildir ve bizi bu nedenle tekfir etmezler.

Diğer üyelerin bilmesi için söylüyorum. Reenkarnasyon Allah'ın adil ve adaletli olmasıyla alakalıdır.

caferiler nasıl kardeşin oluyor, onlara göre sen küfür içindesin..
ayrıca ehli beyt imamlarından geldiklerini söyledikleri kaynaklarda yer alan hükümlerine göre küfür içindesin..

Hüseyin Hatemi'nin yazısından:

Resul-ü Ekrem'in (s.a.a) "Hulefa-i Raşidin"i olan On iki imam ile, bir parçası olan Betül ve Azra Fatımat-uz-Zehra "yıldızlar" gibidir. Bu Hulefa-i Raşidin'den İmam Aliyyu'r-Rıza (a.s), "Reenkarnasyon" konusunda şöyle buyurmuştur:

"Tenasühe inananlar kafirdir."

Bkz. İmam Rıza (a.s)'dan Hadis Pınarı, Şeyh Saduk Merhum'un Uyun-u Ahbari'r-Rıza çevirisi, Kasım 2001, Almanya-Nürnberg, 46.bölüm, 2, s.600)


yine bu da ehlibeytalimleri sitesinden, küfür olduğu hükmünü naklettikten sonra diyorki :
"Reenkarnasyon inancını yayan ve savunan çevrelerden ve kimselerden Allah'a sığınalım ve sakınalım. Allah bizi Ehlibeyt'ten ayırmasın "
 

Aleviyyun

İhvan Forum Üye
Katılım
17 Tem 2018
Mesajlar
276
Tepkime puanı
39
Puanları
0
caferiler nasıl kardeşin oluyor, onlara göre sen küfür içindesin..
ayrıca ehli beyt imamlarından geldiklerini söyledikleri kaynaklarda yer alan hükümlerine göre küfür içindesin..
Fazlasıyla konu dışına çıkıldı. İsterseniz Reenkarnasyon konusunu ayrı bir başlıkta tartışabiliriz.

Reenkarnasyon hakkında ayetler var ve Ehlibeyt imamları ayetlerle uyuşmayan bir söz söylemez. Yani bahsettiğiniz hadis'i imam Rıza (a.s) söylemiş olamaz.
Bahsettiğiniz Caferi alimler yanılıyor da olabilir.

Ehlibeyt imamlarının Reenkarnasyon'la ilgili söylediği hadisleri araştırıp, bulduktan sonra ayrı bir başlık altında sizlerle paylaşırım.

Eğer yanılıyorsam buna inanmayı bırakırım. Çünkü Ehlibeyt imamlarının sözü haktır.
 
Son düzenleme:

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
Fazlasıyla konu dışına çıkıldı. İsterseniz Reenkarnasyon konusunu ayrı bir başlıkta tartışabiliriz.

Reenkarnasyon hakkında ayetler var ve Ehlibeyt imamları ayetlerle uyuşmayan bir söz söylemez. Yani bahsettiğiniz hadis'i imam Rıza (a.s) söylemiş olamaz.
Bahsettiğiniz Caferi alimler yanılıyor da olabilir.

Ehlibeyt imamlarının Reenkarnasyon'la ilgili söylediği hadisleri araştırıp, bulduktan sonra ayrı bir başlık altında sizlerle paylaşırım.

Eğer yanılıyorsam buna inanmayı bırakırım. Çünkü Ehlibeyt imamlarının sözü haktır.
sen bugüne kadar sürekli ehli beyt ehlibeyt diyorken, ayetleri bile ehli beyt nasıl anlamış ona bakarım diyorken biranda kendi kurandan çıkardığın batıl anlamı ehlibeyte onaylatmak istiyorsun şimdi de..
hani bizim klasik mealistlerin durumuna benzedi işin..

biraz önce tevbe 100de geçen muhacir ve ensar kelimesini bile görmezden gelip kendince bir nakil yapıp, o nakli ayetin açık anlamına tercih ediyorsun..
ama şimdi de ayetlerden çıkardığın "batıni" reenkarnasyon anlamına uymayan bir ehli beyt nakli görünce , kendi batıni anlamın uğruna ehli beytten geldiği şii alimlerince meşhur olan reenkarnasyonun küfür olduğu hükmünü inkar etmek istiyorsun..
acayip bir tezat..

bu düpedüz kuranı kendine oyuncak etmektir yanlış anlama..

bir bakıyoruz ayetin zahiri anlamını açık anlamını bile inkar ediyorsun..
bir bakıyoruz ayetten çıkardığın batıni anlamları kabul etmek uğruna kutsal bildiğin ehli beyti inkar ediyorsun..

bir önceki yazında caferi alimler reenkarnasyona küfür demezler dedin, halbuki hepsi küfür der..kaynakları ortada.. ehli beytten yaptıkları nakiller de ortada..

demekki acayip bir yanlışlığın var..
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
ayeti bal gibi anlıyorda çamura yatıyor bu arkadaş hataylı ve nusayri araplardan.sırf ilk üç halifeyi karalamak adına Allahın ayetini karalamaktan çekinmiyor.
 

ilke

Paylaşımcı
Katılım
6 Kas 2017
Mesajlar
875
Tepkime puanı
188
Puanları
0
ayeti bal gibi anlıyorda çamura yatıyor bu arkadaş hataylı ve nusayri araplardan.sırf ilk üç halifeyi karalamak adına Allahın ayetini karalamaktan çekinmiyor.

Biz de yönetime bunu anlatmaya çalıştık ve sonunda "Yoksa siz de mi Aleviyyun oldunuz?" diye sorduk da bir mod bize şu cevabı verdi :

"Küfür yok/hakaret yok/yasalara aykırı bir durum yok, banlama yok. İşin en özeti bu"

Gördünüz zili değil mi? Nasıl da iğrenç bir sesle çalıyor !
 

Aleviyyun

İhvan Forum Üye
Katılım
17 Tem 2018
Mesajlar
276
Tepkime puanı
39
Puanları
0
caferiler nasıl kardeşin oluyor, onlara göre sen küfür içindesin..
ayrıca ehli beyt imamlarından geldiklerini söyledikleri kaynaklarda yer alan hükümlerine göre küfür içindesin..

Hüseyin Hatemi'nin yazısından:

Resul-ü Ekrem'in (s.a.a) "Hulefa-i Raşidin"i olan On iki imam ile, bir parçası olan Betül ve Azra Fatımat-uz-Zehra "yıldızlar" gibidir. Bu Hulefa-i Raşidin'den İmam Aliyyu'r-Rıza (a.s), "Reenkarnasyon" konusunda şöyle buyurmuştur:

"Tenasühe inananlar kafirdir."

Bkz. İmam Rıza (a.s)'dan Hadis Pınarı, Şeyh Saduk Merhum'un Uyun-u Ahbari'r-Rıza çevirisi, Kasım 2001, Almanya-Nürnberg, 46.bölüm, 2, s.600)


yine bu da ehlibeytalimleri sitesinden, küfür olduğu hükmünü naklettikten sonra diyorki :
"Reenkarnasyon inancını yayan ve savunan çevrelerden ve kimselerden Allah'a sığınalım ve sakınalım. Allah bizi Ehlibeyt'ten ayırmasın "
 

ilke

Paylaşımcı
Katılım
6 Kas 2017
Mesajlar
875
Tepkime puanı
188
Puanları
0
Aleviler neden camiye gitmiyor diye sorulmuş ! Pöh ! Ne gam, ne tasa !.. ihvanforuma gelip başta ilk üç halifeye ve Hz. Muaviye'ye hakaret yağdırma olmak üzere istediklerini söylüyorlar ya ! Yönetimdeki kül yutmaz forumun devamlı müdavimi bir MOD da bunlar için ;

"...Küfür yok/hakaret yok/yasalara aykırı bir durum yok,..."

deyip kol-kanat geriyor ya ! Bütün bunlar adamlara yetiyor da artıyor bile ! Camilerin esamesi mi okunur?


Not: Zavallı Kül yutmaz MOD küfür denilince herhalde sadece ana-avrat küfür zannediyor!
 

kebîkec

İhvan Forum Üye
Katılım
21 Eyl 2007
Mesajlar
8,080
Tepkime puanı
1,922
Puanları
113
ALEVİ MÜSLÜMANLAR NEDEN CAMİYE GİTMİYOR?

Öncelikle şunu en başa büyük harflerle yazalım.
ALEVİLERİN CAMİYE GİTMEMESİNİN NEDENİ HZ. ALİ’NİN CAMİDE ŞEHİT EDİLMİŞ OLMASI DEĞİLDİR.

İslamiyet’in ilk yıllarında Ehlibeyt (as) yandaşı olan/olmayan her Müslüman aynı mescitte ve aynı imamın arkasında ibadet ediyordu. Hz. Muhammed (s.a.a.v)'in vefatı ve sonrasında hilafet makamının Hz. Ali (a.s)'nin elinden alınmasıyla birlikte halk arasında ayrışmalar başladı. Ancak Alevilerin mescitlerden kopmaları Muaviye döneminde başladı. Çünkü Muaviye döneminden başlamak üzere 1001 ay (yaklaşık 83 yıl) camilerde Hz. Ali (as)'ye lanet okundu.

Peygamberimiz Hz. Muhammed (s.a.a.v.)'in; “Her kim Ali’yi severse, beni sevmiş olur; beni seven de Allah’ı sevmiş olur. Ali’ye kim düşmanlık ederse, bana düşmanlık etmiş olur; bana düşmanlık eden de Allah’a düşmanlık etmiş olur.” dediği Hz. Ali’ye (as.) ve Ehlibeyt’ine (as) yaklaşık 83 yıl boyunca camilerde hem de Cuma namazlarında lanet edilmiştir.

Hz. Muhammed (s.a.a.v)'in hadisini iyi inceleyecek olursanız, bu lanetin aynı zamanda peygambere ve Allah’a da düşmanlık etmek anlamına geldiğini anlayabilirsiniz. Böyle bir camide ibadet etmeyi bırakın, bu binaya ibadethane denmesi dahi caiz değildir.
83 yılın kaç nesle denk geldiğini düşünecek olursanız camilerin yavaşça Alevilerin hayatından nasıl çıktığını tahmin edebilirsiniz.

Daha sonra Aleviler kendi mescitlerini yapmak istemişlerdir, ancak yapılan katliamlar Alevilerin şehirlerden uzaklaşmalarına ve kendilerine ait ibadethane yapmalarına engel olmuştur.

Özellikle Yavuz Sultan Selim’in yapmış olduğu katliamlardan sonra Aleviler iyice dağlık bölgelere çekilmişler, bırakın kendilerine ibadethaneler inşa etmeyi yiyecek ekmeği dahi zor bulmuşlardır. Bu şekilde bin yıldan fazla bir zaman geçmiştir. Dile kolay bin yıl… Bin yıldır camilerden uzaklaştırılmış bir toplum şimdi camiyi nasıl kabullenebilir?

Ayrıca günümüz camilerinde de iki temel sorun söz konusudur. Birincisi imam meselesi… Arkasında namaz kılınacak imamın itikadı çok önemlidir. İmam temiz (doğru yolda) değilse arkasında namaz kılınamaz.

İkincisi günümüzde Emevi zihniyetinin dine ne kadar hâkim olduğunu ve her alanına nüfuz ettiğini bilmeyen yok.
Teoride her ne kadar uygulanan din Hz. Muhammed (s.a.a.v)'in dini gibi görünse de Sünni ilahiyatçıların dahi “bu Emevi dinidir” dedikleri din kurallarına göre uygulama yapan bir imamın arkasında nasıl namaz kılınabilir? Özellikle Ehlibeyt (as)'in katillerine “hazreti” denmesinin moda olduğu bu günlerde böyle bir imamın arkasında namaz kılmak nasıl caiz olabilir? Böyle şahsiyetlerin anıldığı mescitlere nasıl gidilebilir?

Şimdi Tevbe Suresi 107. ve 108. ayeti dikkatlice okuyalım.

Tevbe süresi 107. ayette;
“Zarar vermek, küfre sapmak, müminler arasında ayrılık çıkarmak için ve önceden Allah ve Resulüne karşı savaşanlara üs olsun diye mescit yapan kimseler vardır. “İyilikten başka bir niyetimiz yok” diye yemin ederler. Ama Allah, onların yalan söylediklerine şahittir.”

Ayetin devamında, yukarıda açıklanan vasıflara uyan camilerde namaz kılmayı, Allah men etmiştir.

HANGİ MESCİTTE NAMAZ KILINIR?
Tevbe Suresi 108. ayette;
“Asla orada namaz kılma! Şüphesiz, ilk günden takva üzerine kurulan mescit, içinde namaz kılınmaya daha layıktır. Orada arınmayı seven kişiler vardır. Allah Tahirleri (arınanları) sever.”

Bu ayetten anlaşılacağı üzere “ibadeti hak eden mescit Allah’ın kendilerini Tahir, tertemiz pak eylediği Ehlibeyt (as) mescididir.
Demek ki; bir Müslüman’ın bir mescitte namaz kılabilmesi için başta oradaki imamın Ehlibeyt’e (as) kalben ve fiilen bağlı olması, onları seveni sevmesi, onların düşmanına düşman olması gerekir. Ayrıca orada okunacak ezan, kılınacak namaz Ehlibeyt’in (as) emrettiği usulde olmalıdır.

Özetle burada iki şart yerine gelmelidir. Birincisi; İmam, Ehlibeyt (as) yolunda yürüyen bir imam olmalıdır. İkincisi; mescitte yapılan ibadetler Ehlibeyt (a.s.) fıkhına uygun olmalıdır.
Aslına bakarsan niye camiye gitmedikleini merak etmiyorum. Aktarılan gerekçeleri de oldukça çocuksu buluyorum. Niye camiye gitmediklerini izah etme gayreti aslında niye namaz kılmadıklarının izahı sayılır. Hadi izah ettiniz diyelim. Niye oruç tutmadıklarını niye tavşan yemediklerini niye saza Kuran dediklerinini vb şeyleri izah etmek mümkün değildir.

Şianın felsefesi tamamıyla zeytinyağı felsefesidir. Kendince izahlarla üstte durma çabası. Bunun için kavramlar üzerinden acaip taklalar atarlar. Mesela ehli beyt kavramı. Kuranda Hz. Nuh için kullanılan bir kavramdır ve aynı kavram Hz. Peygamber için de kullanılır ama niyeyse ikisini aynı kapsamda almazlar şii amcalar.

Gelelim Anadolu aleviliğine. İslamın ilk döneminde kalmış gelişememiş bir ilk dönem İslamından söz edilebilir. İçinde dinden simge sembol ve kavramlar bulunan ama içi boş veya batılı fazla bir felsefe içerir. Yekpare bir Alevilikten de bahs edilemez. İl ve ilçelere göre bile farklı uygulamaları olan aleviliği bir mezhep gören ile aleviliği ateist bir felsefedir diyenler arasında henüz fikir birliği yoktur.

Allahın helal kıldığını haram kabul eden örneğin tavşan eti; Allahın emrettiğini reddeden ve kendine göre kural koyan örneğin ramazan orucu yerine muharrem orucu gibi ; evlilikte dinin koymadığı tarz kurallar koyan karmaşık bir yapıyla karşı karşıyayız.

Bu kadar iç karmaşa yaşayan bir yapının Hz. Alinin halifeliğinin gasp edildiğini iddia etmesi, çok anlıyomuş gibi ayetlere anlam yüklemeye kalkması Allaha din öğretmek demektir.

Tevbe kapısı kapanmadan bu halden tevbe etmenizi öneririm.
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
İşte, forumu kimselere hakaret etmeden (!!!) harika düşünce ve fikirleriyle ayakta tutacak biri daha !..

Ne o yönetim ?.. Adamı davul ve zurnayla karşılamayacak mısınız yoksa ?..
Davul zurna eşiliğinde yollamadık ki karşılayalım, bildiğin ban yedi adam. Hem öyle bilmeden etmeden hemen şeyetme t@m@m'mı .
 

Aleviyyun

İhvan Forum Üye
Katılım
17 Tem 2018
Mesajlar
276
Tepkime puanı
39
Puanları
0
Biz Alevi müslümanlar olarak günümüzde ibadethane, yani cami ve mescitlerimizle de ilgili sorunlar yaşıyoruz.
Daha önce de ifade ettiğim gibi arkasında namaz kılınacak imamın itikadı bizim için çok önemlidir.

Sorun ise, camilerin yönetimi diyanet işlerinde ve müftünün emretme hakkının olmasıdır.

Konu yasal bir sorun ve yasanın değişmesiyle temelden çözülebilir.

Yasayı bilgi notu olarak sunuyorum.

DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI KURULUŞ VE GÖREVLERİ HAKKINDA KANUNUN 35. MADDESİ...

‘’Cami ve mescitler Diyanet İşleri Başkanlığının izni ile ibadete açılır ve Başkanlıkça yönetilir. Hakiki ve hükmi şahıslar tarafından yapıldığı halde izinli veya izinsiz olarak ibadete açılmış bulunan cami ve mescitlerin YÖNETİMİ üç ay içinde Diyanet İşleri Başkanlığına devredilir.’’
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
yani kısacası bu arkadaş demek istiyorki cami imamları ilk 3 halifeye hutbrde lanet etmedikçe onların arkasında namaz kılmayız her ne zaman bu lanet edilmeye başlar bizde camiye gideriz.
 

Aleviyyun

İhvan Forum Üye
Katılım
17 Tem 2018
Mesajlar
276
Tepkime puanı
39
Puanları
0
yani kısacası bu arkadaş demek istiyorki cami imamları ilk 3 halifeye hutbrde lanet etmedikçe onların arkasında namaz kılmayız her ne zaman bu lanet edilmeye başlar bizde camiye gideriz.
Camilerde müminlerin emiri imam Hz. Ali (a.s)'ye lanet okuyanları destekleyenlerden başka nasıl bir yorum beklenebilir ki?

Başkalarını kendiniz gibi zannetmeyin!
 
Son düzenleme:
Üst