sadıktoprak
Üye
- Katılım
- 2 Tem 2016
- Mesajlar
- 63
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
"Şüphesiz Allah, kendisine ortak koşulmasını bağışlamaz. Bunun dışındaki günahları, dilediği kimseler için bağışlar. Allah’a ortak koşan, kuşkusuz, derin bir sapıklığa düşmüştür"Nisa-116
"Akıl ile Allah'ın bilinebileceğine, birçok ayet delîl olarak gösterilebilir. Bunlardan en dikkat çekici olanı, Hz. İbrahim'in daha çocukluk dönemlerinde iken parlaklıklarına bakarak yıldızı, ayı, güneşi Rab olarak kabul etmesi ancak daha sonra bütün bunların batmaları ile zamanla yok olan şeylerin Rabb olmayacaklarını idrâk etmesi ve neticede gerçeği görerek "...Ben, yüzümü tamamen, gökleri ve yeri yoktan var edene çevirdim ve artık ben Ona ortak koşanlardan değilim. " (En'âm Sûresi,79) Âyetidir.
Maturîdiyye Mezhebine göre Allah'a iman, insan fıtratının icabıdır. Zira her insan evrendeki bu muazzam varlıklara bakarak bunların büyük bir yaratıcısı olduğuna aklen hükmedebilir. "Akıl ve nazar 'marifetullah'da kâfidir." derler. "Göklerin ve yerin yaratıcısı olan Allah'ın varlığında şüphe mi vardır? "(İbrâhim Sûresi,10.Âyet) âyetini delîl gösterirler. Eş'ariye imamları ise "akıl ve nazar 'marifetullah'da kâfi değildir." derler ve "Biz bir kavme peygamber göndermedikçe onlara azap etmeyiz. " (İsrâ Sûresi,15.Âyet.) âyetini delil gösterirler. "
Kaynak link:http://ekoycu.blogcu.com/allah-in-varliginin-ve-birliginin-delilleri-yrd-doc-dr-erdogan-k/4446665
eğer akılla Allah'ın varlığı ve birliği anlaşılırsa fetret devrindeki(Peygamberlerin gönderilmediği) insanlarında Allah'ın varlığı ve birliğinden ve iyiliklerden,kötülüklerden sorumlu tutulabileceği akla gelebilir.yada günümüzde İslam'ı doğru bir şekilde duymayan insanlarda Allah'ın varlığı ve birliği konusunda sorumlu tutulabilir.
ama benim anlayamadığım "Biz bir kavme peygamber göndermedikçe onlara azap etmeyiz. " (İsrâ Sûresi,15.Âyet.)
bu ayette acaba ibadetlerden dolayı mı azab edilmeyecek çünkü Peygamber gelmeyen insanlar doğru ibadeti bilemezler.
"Akıl ile Allah'ın bilinebileceğine, birçok ayet delîl olarak gösterilebilir. Bunlardan en dikkat çekici olanı, Hz. İbrahim'in daha çocukluk dönemlerinde iken parlaklıklarına bakarak yıldızı, ayı, güneşi Rab olarak kabul etmesi ancak daha sonra bütün bunların batmaları ile zamanla yok olan şeylerin Rabb olmayacaklarını idrâk etmesi ve neticede gerçeği görerek "...Ben, yüzümü tamamen, gökleri ve yeri yoktan var edene çevirdim ve artık ben Ona ortak koşanlardan değilim. " (En'âm Sûresi,79) Âyetidir.
Maturîdiyye Mezhebine göre Allah'a iman, insan fıtratının icabıdır. Zira her insan evrendeki bu muazzam varlıklara bakarak bunların büyük bir yaratıcısı olduğuna aklen hükmedebilir. "Akıl ve nazar 'marifetullah'da kâfidir." derler. "Göklerin ve yerin yaratıcısı olan Allah'ın varlığında şüphe mi vardır? "(İbrâhim Sûresi,10.Âyet) âyetini delîl gösterirler. Eş'ariye imamları ise "akıl ve nazar 'marifetullah'da kâfi değildir." derler ve "Biz bir kavme peygamber göndermedikçe onlara azap etmeyiz. " (İsrâ Sûresi,15.Âyet.) âyetini delil gösterirler. "
Kaynak link:http://ekoycu.blogcu.com/allah-in-varliginin-ve-birliginin-delilleri-yrd-doc-dr-erdogan-k/4446665
eğer akılla Allah'ın varlığı ve birliği anlaşılırsa fetret devrindeki(Peygamberlerin gönderilmediği) insanlarında Allah'ın varlığı ve birliğinden ve iyiliklerden,kötülüklerden sorumlu tutulabileceği akla gelebilir.yada günümüzde İslam'ı doğru bir şekilde duymayan insanlarda Allah'ın varlığı ve birliği konusunda sorumlu tutulabilir.
ama benim anlayamadığım "Biz bir kavme peygamber göndermedikçe onlara azap etmeyiz. " (İsrâ Sûresi,15.Âyet.)
bu ayette acaba ibadetlerden dolayı mı azab edilmeyecek çünkü Peygamber gelmeyen insanlar doğru ibadeti bilemezler.