Akaryakıtta insafsız vergiye karşı ortak eylem

ismail

Yeni
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
20,475
Tepkime puanı
2,063
Puanları
0
Yaş
45
Neden dünyanın en pahalı benzinini kullanıyoruz?

Son zamla birlikte litresi 4 TL’yi bulan akaryakıt fiyatları tartışılıyor


BİR hafta içerisinde akaryakıt fiyatlarına gelen ikinci zam zaten bir önceki zamda başlayan tartışmaların iyice alevlenmesine neden oldu. Bir depo benzinde pompa maliyetinin 200 TL’ye ulaşmasının ardından Türkiye’de ilginç bir eylemin de hazırlığı alttan alta sürüyor. Tüketici derneklerinin organizasyonuyla pazar günü tüm yurtta araç sahiplerinin kornalarıyla protesto edeceği “dünyanın en pahalı benzini” tartışmasının siyasete de sıçraması CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu’nun “Benzin istasyonları vergi dairesine döndü” sözleriyle neredeyse kesinleşmiş durumda. Hükümet ve akaryakıt istasyonları cephesine göre son iki yılda 45 dolardan 90 doların üzerine çıkarak ikiye katlanan petrol fiyatları nedeniyle bu zam “çok normal”. Buna karşılık karşıt cephenin tezi de aynı ölçüde çarpıcı: “Petrol fiyatları bütün dünyada yükseliyor. O halde neden dünyanın en pahalı benzinini Türk halkı kullanıyor?” İşte önümüzdeki günlerde de çok tartışılacağı aşikâr akaryakıt zamlarıyla ilgili karşıt görüşler...


‘Vergiler yüksek ama bu vergilerle yeni yatırımlar yapılıyor’
Habertürk Yazarı Güntay ŞİMŞEK:
TÜRKİYE enerji havzalarına yakın bir ülke olmasına rağmen toplamda enerjisinin % 70’ini ithal ettiğinden ciddi bir vergi baskısı var. Vergi oranları oldukça yüksek ve haksız vergiler var. Ama netice itibarıyla en önemli etken ithal ediyor olmamızdır ve bunun bir bedeli vardır. İkincisi yine enerji havzalarına çok yakınız ama bence bu enerji havzalarındaki büyük oyunculara Türkiye iç piyasayı tam anlamıyla açmış, rekabet edilebilir, tam anlamıyla liberal bir ekonomi uygulanabilir bir halde olduğumuzu henüz söyleyemiyorum. Petrol istasyonlarındaki rakamların birbirleriyle rekabet etmediğini görüyorsunuz, hemen hemen hepsinde aynı fiyatlar uygulanıyor. Rekabet tarafının daha çok hizmetle ilgili olduğu söylenebilir, ya promosyon veriyorlar ya daha iyi benzin istasyonları yapıyorlar. Ciddi şekilde enerji şirketlerinden temin edilen vergiler var. Hükümetin de bilançolarını buna göre ayarlaması söz konusu bu bilançolardan vazgeçmediğiniz müddetçe ve enerjiyi de büyük oranda ithal ettiğiniz sürece bu rakamlar maalesef kaçınılmaz olacaktır. Ucuzlaması anlamında bir baskı yapılacaksa o da vergi oranlarıyla ilgili olabilir. Ama diğer taraftan buradan elde edilen vergiler de hükümetlerin yeni yatırımları, çalışmaları yapmasını sağlar. Önümüzdeki yıllarda Türkiye Petrol Anonim Ortaklığı’nın halka açılması gibi bir çalışma var. Oranın ciddi bir mali yapıya kavuşması lazım ki halka açıldığı zaman topladığınız parayla yakın enerji havzalarında yatırım yapasınız, oralarda üretici konumunda olasınız. Üretici konumunda olunca daha iyi oyuncu olursunuz ve daha iyi rakamlardan petrol ithali yaparsınız Bu da iç piyasaya yansır, hem de siyasi anlamda bölgede daha etkin bir ülke konumuna gelirsiniz.

‘Akaryakıt fiyatını vergi yükseltiyor bu da olumlu bir iştir’
Eski Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı Müsteşarı Yurdakul YİĞİTGÜLEN:
4 liralık litre fiyatının tüketici açısından kabul edilebilir seviye olup olmaması tartışılabilir ama genelde enerji üzerinde vergi olması, enerji verimliliği açısından, enerjinin daha iyi kullanılması açısından önemli bir gelişmedir. Ama bu seviyede mi olmalıydı? Daha düşük bir seviyede olabilir miydi veya bütün yakıtlara eşit dağıtılabilir miydi? Denizcilik sektörüne uygulandığı gibi belli sektörler için daha az vergi uygulama imkânı olabilir mi? Kaçakçılığa kaymadan bu iş nasıl kontrol edilir? Bunlar sorulması gereken sorular. Şu anda bizdeki vergilerin seviyesi dünyadaki diğer ülkelerle kıyasladığımızda, onların vergi seviyelerinden daha yukarıda yer alıyor. Bunun artıları eksileri var, sonuçta bu akaryakıt yurtdışından ithal ediliyor ve daha efektif kullanılması açısından üzerinde vergi olması, fiyatının yüksek olması olumlu bir iştir. Bu maliyetler bir şekilde belli oranlarda, belli yüzdelerde ürettiğiniz hizmetler içine dahil oluyor. Üretim yapan bir firma ürünlerini demiryollarına taşıtmış olsa; onun satış elemanları eğer benzin yakarak müşterilerini ziyaret ediyorlarsa, onlara araçlarıyla hizmet veriyorlarsa tabii ki bunun maliyetleri de bir şekilde ürünün içine dahil olur ve bizim mal ve hizmetlerimizde göreceli olarak diğer ülkelere göre bir artış olur. Bunu da dikkate almak gerekir. ‘Akaryakıt fiyatını vergi yükseltiyor bu da olumlu bir iştir’ ‘Akaryakıt fiyatını vergi yükseltiyor bu da olumlu bir iştir’ ‘Akaryakıt fiyatını vergi yükseltiyor bu da olumlu bir iştir’ ‘Akaryakıt fiyatını vergi yükseltiyor bu da olumlu bir iştir’

'Vergi bizlerden değil benzini satandan alınısın!
Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Nazım KAYA:
2010 bütçesinde de, 2011 bütçesinde de dolaylı toplam vergiler içindeki payı % 70’i buluyor. Avrupa Birliği ülkelerinde bu oran % 35’dir. Yani kazanandan % 65 vergi alır, % 35 de tüketim üzerinden, katma değer vergisi, özel tüketim vergisi vb. dir. Türkiye’de bu tam tersinedir. Yani zenginden değil fakirden alan bir vergi sistemi söz konusudur. İktidar, 2009 yılında yaptığı akaryakıt tüketim vergisi tahsilatı 26 milyarken % 25’lik artışla 2010 yılında bunu 32 milyara çıkarmıştır. 2011 bütçesinde de 34 milyarlık akaryakıt tüketim vergisi tahsilatını ön görüyor. 4 liraya tükettiğimiz benzinin 2.5 lirası özel tüketim vergisi ve KDV’den oluşmakta, 1.5 lirası ise akaryakıtın vergisiz piyasa fiyatıdır. 1.5 lirayı dağıtıcı bayii, nakliyeci, pompada çalışan işçi paylaşıyor ve karınları doyuyor. Ama bu kadar emeğe karşılık 1.5 lirayı paylaşan bu aktörlerin yanında parmağını dahi oynatmadan 2.5 lirayı kasasına indiren bir vergi sistemi söz konusu. Evet bugün vergi daireleri kapatılsa sadece benzin istasyonları çalışsa dahi bu sistem aksamadan bu şekilde gider. Tüketicinin tepkisini kitlesel eylem haline getireceğiz, Pazar gününden itibaren eylemlerimiz başlayacak. Sirkeci Postanesi’nden Başbakanlık’a faks eylemini gerçekleştirdik ve bütün tüketicilerin aynı faksı göndermesini istedik. Nisan ayı sonuna kadar Avrupa’daki soğuklar gerekçe gösterilerek yapılan zamları da dikkate aldığımızda nisan ayı sonuna kadar benzinin 5 lirayı bulması korkusunu yaşıyoruz. 2008’deki mali kriz nedeniyle getirilen vergiler ve deprem nedeniyle ortaya konan özel tüketim vergisi; deprem unutuldu, depreme karşı tedbirler unutuldu, 2008’deki mali kriz unutuldu ama vergileri sırtımızda kaldı.

‘Fiyatlar altından kalkılacak gibi değil, kaçakçılığı tetikliyor’
Enerji Uzmanı Necdet PAMİR:
SENELERDİR söylediğimiz bir şey var, gelir gider dengesini sağlamanın yolu olarak gelir kalemini artırmak için bu vergiye dayanıyorlar. Tüketmeden yapmanız mümkün değil, yani ulaştırma sektörünün olmazsa olmaz girdisi petrol. Bugün Türkiye’de tüketilen enerjinin % 31-32’sini siz petrolle karşılıyorsunuz. Bunun yerine bir şey koyamazsınız. İnsanların zorunlu olduğu, yaşamını sürdürmek için kaçınılmaz olarak kullanmak zorunda olduğu bir şey. Önce ÖTV son derece yüksek, dünya ortalamasının üstünde. En yüksek vergiyi koyuyorsunuz, o yetmiyor bir de üstüne KDV koyuyorsunuz yani vergiden de vergi alıyorsunuz. Son derece yanlış bir politikayla, ülke üretmeyen bir ekonomi haline getiriliyor ve bu bir taraftan maalesef akaryakıt kaçakçılığını da tetikliyor. Bu kadar yüksek vergi olduğu zaman birilerinin kaçakçılığı göze alması daha kolay oluyor. Ülkeye iki taraftan büyük zarar veriliyor. İnsanların bunun altından kalkması hakikaten mümkün değil. Gerçi vergiler bir anlamda talebi kontrol altına almanın bir unsurudur ama buradaki hadise o değildir. Dediğim gibi Türkiye ekonomisi üretmiyor ve bütçeyi vergilerden denklemeye çalışıyorlar. Bu sürdürülebilir bir şey değildir.

‘Dünyada fiyat düşerken, Türkiye fiyat artırdı!’
Ekonomist İbrahim KAHVECİ:
2009’un ortalarında petrol fiyatları küresel krizden dolayı hızla düşerken Türkiye’de perakende dağıtım şirketleri dünyadaki düşüşü gecikmeli yansıtıyorlardı. EPDK bunu bahane ederek geçen yıl enerji fiyatlarına el koydu, yurtiçi dağıtım fiyatlarını % 10-15 seviyelerinde sert bir şekilde aşağıya çekti. Bunun ardından Maliye akaryakıt fiyatlarına ek vergi koydu. Bir süre sonra EPDK “Ben işimi bitirdim” deyip fiyat belirlemesini tekrar piyasaya bıraktı. Ama geçen yıl enerji fiyatları, akaryakıt fiyatları dünyada düşerken vergi artırarak yurtiçine yeterince yansıtılmadığı için şimdi dünyada akaryakıt fiyatları 90 dolar ama Türkiye’de 150 dolarlık fiyatları geçmiş durumda. Petrol fiyatları 147 dolarken dolar kuru da Türkiye’de 1.10-1.20 seviyesindeydi. Ama her şeye rağmen 140 doları 20 ile çarptığınız zamanki rakamla bugünkü petrol fiyatı açıklanamaz, akaryakıt fiyatlarının yüksekliğinin sebebi alınan vergilerdir. Bu yükselişin durması için Maliye’nin geçen yıl akaryakıta koyduğu ek vergileri kaldırması gerekir. Bütçe açığını azaltmak için vergi artışına tamam ama eğer bu vergi artışları üretim faktörlerine yönelik vergi artışıysa o daha büyük zarar olarak geri döner. Şu anda tam da bunu yaşıyoruz. Geçen yıl hesaplamadan bütçeyi düzenlemek için akaryakıta koydukları vergiler şimdi döndü. Dünyada petrol fiyatı 90 dolara geldi. Türkiye’de ise 147 doların çok daha üzerine çıktı. Bunun otomatik fiyatla alakası yok, geçen yıl dünyada petrol fiyatları düşerken sen Türkiye’de vergi üzerine vergi koydun, şimdi o vergili fiyatlardan dolayı petrol dünyada 90 dolar Türkiye’de 147!

HaberTürk
 

ismail

Yeni
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
20,475
Tepkime puanı
2,063
Puanları
0
Yaş
45
Akaryakıttan alınan yüksek vergilere karşı müşterek çalışma yapacak-larını belirten Tüketiciler Birliği, Tüketici Örgütleri Federasyonu (TÖF) ve Tüketici Dernekleri Federasyonu (TÜDEF) şu açıklamayı yapmışlardır:

2 Haziran 2002 tarihli Resmi Gazete’de yayınlanarak yürürlüğe giren Özel Tüketim Vergisi oranları, 2008 mali krizi ile birlikte arttırılmış; krizin etkileri bitmesine karşılık tüketiciler açısından kalıcı hale getirilmiştir. 2003 yılında kurşunsuz benzinden 1,042 TL olarak alınan ÖTV bugün itibariyle 1,8915 TL olarak uygulanmakta olup, % 82 zam yapılmıştır.
Hükümet 2010 bütçesinde akaryakıttan alınan ÖTV’de 30 milyar TL gelir hedeflemesine rağmen, 32 milyar TL tahsilât yapmış ve ÖTV gelirinde 2009 yılına göre % 25,3 artış gerçekleşmesi nedeni tatlı kazançtan vazgeçmek istememiş; 2011 bütçesine 35 Milyar TL tahsilât hedefi koymuştur. Ülkemizde siyasi iktidar böylelikle bütçe açığını, petrol ürünlerinden vergi kaynağı oluşturarak gidermeyi tercih etmiştir.
97 oktan kurşunsuz benzinin litre fiyatı 4 TL, olup, devletin litre başına elde ettiği vergi geliri 2,5 TL’dir. Kısaca ödediğimiz bedelin % 67 si vergi olarak devlete ödenmektedir.Oysa kanunun gerekçesinde; özel satış veya tüketim vergilerinde gelir amacının yanı sıra, sosyal zararları olduğu kabul edilen, topluma zarar verdiği düşünülen veya sosyal faydası az olan malların tüketiminin kısıtlanması amacı da güdülmektedir.Uygulamada ise, kriz gerekçesi ile arttırılan ÖTV tüketici için sürekli kriz haline getirilmiştir.
Siyasi iktidarın, akaryakıta uyguladığı vergilendirme politikaları nedeniyle, parti programında yer alan vaatlerini tutmadığı görülmekte, Anayasa’nın 73. maddesinde yer alan, “Herkes, kamu giderlerini karşılamak üzere, malî gücüne göre, vergi ödemekle yükümlüdür.” hükmüne aykırı tutumu ilesuç işlemektedir.
Türkiye tüketicisinin, kişi başına milli gelirde düşük seviyelerde olmasına rağmen, akaryakıt vergisinde ilk sırada yer alması kabul edilemez olup, tüketici tarafından zulüm olarak değerlendirilmektedir.
Sosyal hukuk devleti olmanın gereklerinden biri olan “Çok kazanandan ÇOK, az kazanandan AZ vergi alınması” yok sayılarak, kamu maliyesinin gelirinin yüzde 80’i çalışanlardan ve dolaylı vergilerden sağlanmaktadır. Bu uygulamalarla tüketici yurttaşın yaşamı cehennem azabına çevrilmiştir.
Türkiye tüketicisine, Dünyanın en pahalı benzini kullandıran ve en yüksek vergisini ödettiren anlayışa karşı tüketici hareketi, örgütlü ve kararlı mücadele ederek, en sert tepkisini gösterecek ve bu zulmü asla sineye çekmeyecektir. Bu haklı mücadelesinde tüm sivil toplum kuruluşlarının desteğini de alarak tepkilerini sergilemeye kesintisiz devam edecektir.
 

Turkbeyi

Ordinaryus
Katılım
27 Eyl 2007
Mesajlar
2,960
Tepkime puanı
273
Puanları
83
Konum
Karaman
:) ekonemiz iyi ya ondan öyle yapıyorlar alışırız bunada :) akp hep doğru yapar doğru söyler :) o yüzden biz itiraz etmiyoruz çünkü dünyanın en pahalı petrol satan ülkerinin arasındayız. şimdi biri çıkacak diyecek ki arkadaş :) biz değil başkaları bize pahalı satıyor :D e hesap ortada burdan benzin amerikaya gidiyor türkiyedne ucuza satılıyor almanyaya gidiyor türkiyeden ucuza satılıyor :) valla türkiye müslüman mahallesi petrolcüler de salyongoz satıcıları ya akp yönetimi necı anlayamadım herkezin bir misyonu var onların misyonu ap ayrı... neyse uzun zamandır ihvan forumdan uzakdım zaten foruma bir iki kelam yazıyım dedım... neyse cumlenize kolay gelsin... iyi geceler
 

ismail

Yeni
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
20,475
Tepkime puanı
2,063
Puanları
0
Yaş
45
http://www.tuketiciler.org/?com=files.read&ID=5&pID=208

Tüketiciler olarak dünyanın en pahalı akaryakıtını tüketmemek ve fahiş vergilere karşı tepkimizi göstermek için aşağıdaki dilekçeyi Başbakanlığa ve Maliye Bakanlığı'na e-posta, faks ve posta yollarıyla gönderiyoruz.



Başbakanlık dilekçe örneği indirmek için tıklayın.

Maliye Bakanlığı dilekçe örneği indirmek için tıklayın.

Maliye Bakanlığı
Adres: T.C. Maliye Bakanlığı Dikmen Cad. No:2 Dikmen ANKARA

Faks:
0 312 425 7816
E-posta:



Başbakanlık - BİMER Adresi
Başbakanlık Halkla İlişkiler Daire Başkanlığı Merkez Bina B.Blok
P.K. 06640
Kızılay / Ankara

Fax
(0312) 425 13 75
E-Posta Adresi
[email protected]
 
K

Kaçak

Guest
Susmaaa sustukca sıra Hocama gelecekkkk ....
Evet Hükümetimiz alimiz devletlümüz ( vay beee ) çuvallarsa bir benzin iki et fiyatları konusunda çuvallayacak ...
Bu iki konuyu halletmeden seçime gitmeye ...
 

ismail

Yeni
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
20,475
Tepkime puanı
2,063
Puanları
0
Yaş
45
Benzini 4 TL'den aşağıya çekme zirvesi

Benzin fiyatının son zamla 4 lirayı geçmesi üzerine Enerji Bakanı Yıldız, EPDK ve PİGM’yi toplantıya çağırdı. Zirvede durum değerlendirmesi yapılırken, tavan fiyat gibi konular tekrar masaya yatırılacak
Akaryakıt fiyatlarının son yapılan zamla birlikte 4 lirayı geçmesi Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı’nı harekete geçirdi. Bakan Yıldız, EPDK’yı ve Petrol İşleri Genel Müdürlüğü’nü (PİGM) acil toplantıya çağırdı. Toplantıda, akaryakıt fiyatları üzerindeki dağıtıcı ve bayi kârları ile vergiler masaya yatırıldı. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız’ın talebi üzerine yapılan tavan zirvesine, EPDK Başkanı Hasan Köktaş ile Petrol İşleri Genel Müdürü Erdal Gülderen katıldı. Toplantıda, EPDK Başkanı Hasan Köktaş’ın, 2009 yılında tavan fiyat kararının askıya alınmasının ardından bugüne kadar geçen sürede, dağıtıcı ve bayi kârlarının ne kadar arttığına ilişkin bilgi verdiği öğrenildi. Köktaş’ın, akaryakıt fiyatları içindeki dağıtıcı ve bayi karının 25-26 kuruştan 40 kuruşa yükseldiğini söylediği ifade edildi. Petrol İşleri Genel Müdürlüğü’nün ise ham petrol fiyatlarındaki gelişmelerle ilgili ayrıntılı bilgi verdiği kaydedildi.
TAVAN FİYAT GÜNDEMDE
Zirvede tavan fiyat kararı alınması yönünde bir karar alınmadı. Durum değerlendirmesi yapıldı. Konu tekrar masaya yatırılacak. Akaryakıt fiyatları içindeki vergilerin düşürülmesi, bayi ve dağıtıcı paylarının aşağıya çekilmesi konusunda adımlar atılacak. Bu yönde taraflardan bir adım atılmazsa, EPDK’nın yeniden tavan fiyat kararı alması gündeme gelecek. Enerji Bakanı Taner Yıldız da zirve öncesi soruları yanıtlarken “Gerek pompa istasyonları, gerekse dağıtım şirketleriyle alakalı, üzerinde yorum yapılabilecek, konuşulabilecek bir konu varsa, tavan fiyatlar da dahil olarak konuşacağız” dedi.

Başbakan’a bilgi verdim
Bakan Yıldız “Başbakan Erdoğan ile önceki gün akaryakıttaki vergiler ile tavan fiyat uygulamasına yeniden geçilmesine yönelik herhangi bir görüşme yapıp yapmadığına” ilişkin soruya verdiği yanıtta, Başbakan Erdoğan’a akaryakıtla ilgili kısa bazı bilgiler verdiğini söyledi. Devlet Bakanı Ali Babacan ile de bu sabah görüştüğünü belirten Yıldız “Tabii ki bu konuda bize düşen görevleri masanın üzerine koyup beraberce değerlendirilecektir” dedi.

Star
 

ismail

Yeni
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
20,475
Tepkime puanı
2,063
Puanları
0
Yaş
45
Şirinlik indirimi bir işe yaramaz

Fiyatı 4 lirayı geçen benzine 2-4 kuruşluk indirim yapılması vatandaşı fena kızdırdı. Benzin fiyatının 2.5 liranın altına çekilmesi istendi

Bayiler ise fiyat yüksekliğinin vergilerden kaynaklandığını ifade ediyor. Gelen tepkiler üzerine Başbakan Yardımcısı Ali Babacan başkanlığında Hazine Müsteşarlığı'nda gerçekleştirilen toplantıda, akaryakıt fiyatlarının indirilmesine dönük marjlar ele alındı. Toplantıya , Enerji ve Maliye Bakanlıkları ile Hazine Müsteşarlığı ve DPT'nin üst düzey bürokratları katıldı. Bu arada benzinde 2-4 kuruş arasında indirim yapıldığı açıklandı. Ancak bu indirim vatandaşlar ve tüketici dernekleri tarafından 'Şirinlik İndirimi' olarak nitelendirildi. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız, benzin fiyatlarına ilişkin, ''Ben eski fiyata doğru bir düşme olacağını tahmin ediyorum. Dağıtım şirketlerinin de böyle bir eğilim içinde olacağına inanıyorum'' dedi.
2.5 LİRAYA İNDİRİLSİN
Türketiciler Birliği Başkanı Nazım Kaya fiyatı 4 lirayı geçen benzinde 2-4 kuruşluk bir indirimin çok komik olduğunu belirtip,'Benzinin % 65'i vergi. Yani benzinin litresi 1.40 lira. Ancak gerisi vergi. Yani pompalar vergi basıyor. Eğer AB'ye girmek istiyorsak oradaki benzin fiyatlarını uygulamamız gerekir. Yani benzinin litresi 4 değil 2.5 liranın altına inmesi gerekir' dedi. Nazım Kaya, pahalı benzinin vatandaşın otomobilini seyirlik hale getirdiğini hatta bir çok kişinin bu yüzden aracını sattığını belirtip,'Hükümet artık benzin fiyatlarını vatandaşın alacağı bir düzeye çekmeli'diye konuştu. Kaya dünyada en pahalı ve en yüksek vergili benzinin Türkiye'de kullanıldığını belirtip,'Bu da çok düşündücü ve ayıp'dedi.
SESİMİZE KULAK VERSİN
Tüketici Dernekleri Federasyonu (TÜDEF) Başkanı Sıtkı Yılmaz ise hükümetin zam konusunda topu başkalarına attığını ve fiyat indiriminde gönülsüz olduğunu ileri sürerek, ''Oysa asıl sorun vergi marjının yüksekliğindedir. Vergilerin makul bir seviyeye çekilmesi tüketicinin acil beklentisidir'' dedi. Tüketicilerin, dünyanın en pahalı benzinini kullanmak istemediğini vurgulayan Yılmaz, yurtiçinde 4 liraya satılan benzinin litresinin yurtdışında 1 liranın altında satılabildiğine dikkati çekti. Yılmaz, bu konuda Cumhurbaşkanı ve Başbakan'dan randevu talep ettiklerini belirtip, ''Umarız ki tüketiciyi fazla bekletmeden bu talebimizi olumlu yanıt gelir, sorunu yüz yüze konuşma fırsatını elde ederiz'dedi.

GÜNEŞ
 

ismail

Yeni
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
20,475
Tepkime puanı
2,063
Puanları
0
Yaş
45
Benzin iki bakanlığı birbirine düşürdü

Enerji Bakanlığı vergi jesti beklerken Maliye, EPDK’dan özellikle kaçak akaryakıtla mücadeleyi artırmasını istiyor!
Akaryakıt fiyatları Maliye Bakanlığı ile Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı’nı karşı karşıya getirdi. Her iki bakanlık da, son yapılan zamla birlikte fiyatı 4 liraya dayanan akaryakıt fiyatlarının düşmemesinde birbirini suçladı.
Maliye Bakanlığı, Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu’ndan (EPDK) daha fazla denetim isterken, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı ile EPDK da vergiler konusunda Maliye’den jest bekliyor.
Maliye Bakanlığı akaryakıt fiyatlarındaki verginin oranının 2002 yılına göre düştüğünü öne sürerek, EPDK denetimleri tam olarak gerçekleştirmediği için kaçak akaryakıt satışının devam ettiği, bunun da vergi kaybına yol açtığı görüşünü savunuyor.
Maliye bürokratları, akaryakıttaki kaçağın önlenmesi halinde vergi gelirlerinin artacağını, dolayısıyla vergi indiriminin de gündeme gelebileceğini bildirdiler.
Akaryakıt fiyatlarının 4 liraya yükselmesi üzerine tavan fiyat kararı alması beklenen EPDK ise geçtiğimiz yıl uygulanan tavan fiyat sırasında ÖTV artışının yapılması nedeniyle, tavan fiyat uygulamasına sıcak bakmıyor.
EPDK kaynakları, Maliye’nin ÖTV oranlarının düştüğüne ilişkin açıklamasının doğru olmadığını belirterek, akaryakıt fiyatının artması nedeniyle ÖTV oranının düşmüş gibi göründüğünü öne sürdüler.
10 NUMARA YAĞ SİTEMİ
EPDK kaynakları, 10 numaralı yağda iki yıldır ÖTV oranlarının yükseltilmesinin talep edilmesine rağmen, Maliye’yi bu konuda ikna edemediklerini de kaydettiler. EPDK kaynakları, vergi oranlarında kısmi bir indirim yapılmadan, akaryakıt fiyatlarında istenilen düzeyde bir indirim olmasının mümkün olmadığını da vurguladılar.
832120101222091936701.jpg
 
Üst