Kur'an ve Sünnetten hüküm çıkaracak ilme sahip olmayan bir insanın
tabir-i caiz ise kendi mezhebini bina etmesi nasıl bir sonuç doğurur düşünmek icab eder.
kuran ve sünnetten her insanın okuyup yaşamasını engelleyen bir nas getirebilir misiniz?
aksine kitabı okuyup öğüt alma, her insana tavsiye edilmiştir.
dini kalıplara sokmak; örneğin, namazın dışındaki şartları şunlardır demek bidattir;
kimi zaman faydalı olmuş kimi zamanda zararlı olabilmiştir.
eğer böyle bir şey olsa haşa peygamber sav bunu yapacak ve ezberletecek kadar akıllıydı değil mi?!
yoksa siz mezhep imamlarının peygamberden daha akıllı olduklarını mı demeye getiriyorsunuz.
mezhepler dinin dinamik yapısını statikleştirmiş
tafrikaya ve kolaycılığa zemin hazırlamıştır.
dolayısıyla mezhep dinin ve ümmetin önüne geçmemeli
geçtiği anda mezheplerin birer alim yorumlaması olduğu hatıra getirilmelidir ve
bu yorumların katiliği de yoktur.