asr-isaadet
Üye
- Katılım
- 4 Ara 2010
- Mesajlar
- 3
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
KUR’AN-I KERİM’İN AYETLERİ NEYE GÖRE VE NASIL AÇILIR?
Şeri hükümlerle hükümlenerek nefsi ıslah etmek
Nefsindördüncü hali olan nefsi mutmainliğe çıkarak tecelliyata vakıf olup mümin sıfatına nail olmak.
Nefsin dördüncü hali olan nefsi raziyeye çıkarak, ilmel yakın durumuna gelmek.
Bu makamda Allah’u Teala insanlara keşf açıklığıyla ayet-i kerimelerin manalarını göstererek kişiyi bizzat Zat’ı tarafından yetiştirir ki işte bunlara ümmüler denir.Rabbimiz ayet-i kerimesinde “Biz kime ilim vermişsek ona hikmet vermişizdir” buyurmaktadır.Yine bir ayet-i kerimesinde “İnsanların çoğu ilhamı bilmezler” buyurmaktadır.
Allah’u Teala indinde kişi nefsini daha da ıslah ederek yükselmesi:Nefsi marziyye kutbul azam.
Nefsin yedinci hali olan nefsi safiyeye çıkarak kutbul ahtap durumuna gelmesidir.İşte burada bizzat Allah’u Teala tarafından yeryüzünde vazifelendirilerek,
Peygamber varisi olarak,dinden batılları çıkarmak üzere vazifelendirilir.Böyle insan sırrın sırrına vakıf olur.Zamana göre ayet-i kerimelerin manalarını insanlara açar.Buna müştehit denir.
Bu duruma vakıf olmayan insanlar, arapçayla Allah’u Teala’nın ayet-i kerimelerini her ne kadar açarlarsa da; bunlarda Kur’an ilmi olmadığı için ,Arapça gramerin gelişine göre açarlar ki, bu durum da bazı ayet-i kerimelerin açılışında yanlışlıklar meydana gelir.Çünkü Allah’u Teala’nın kelamı harfler üzerinedir.Her ne kadar Allah’u Teala Kur’an daha iyi anlaşılsın diye Arapça indirdiyse de, işte Allah kelamı karşısında insanların konuşma kelamı eksik ve Kur’an ayetlerinin anlamlarının tam karşılığı olmadığından, insanlar da da batını bir ilim bulunmadığından dolayı.Kur’an-ı Kerim-in ayetlerini kendi akıllarına göre şumullendirerek açarlar ki, bu durumda ayetler bir çok yanlışlıklarla beraber açılır ve Allah’u Teala sıfatlanır.
Zamanımızda da Kur’an-ı Kerim böyle akıllara göre açıldığından Kur’an-ı Kerim
içersinde hakiki manalar saptırılmış ve üçyüzseksendokuz ayeti kerime yanlış açılmıştır.Bu benim gördüklerim! Allah’u alem öyle tahmin ediyorum ki dahada yanlış açılmış ayetler mevcuttur.
İşte Kur’an-ı Kerim yukarıda vasfını tarif ettiğim böyle ilim sahibi olan kişiler tarafından açılır.
Allah’u Teala ayet-i kerimesinde”Onlar ağızlarının üfürmeleriyle Allah’ın nurunu
söndüreceklerini mi sandılar.Allah nurunu kıyamete kadar tamamlayacak”dediği ayet-i kerimesiyle böyle alimleri yetiştirir,dine giren batılları ve hurafeleri temizlettirir.Dini İslam’ın hükmünü kıyamete kadar sürdürür.
Bu durumda Kur’an-ı Kerim’in ayet-i kerimelerini açacak olan insanların vasıfları şöyledir.
1-Al-i İmran suresinin 7.ayeti kerimesinde “verrasihu”dediği ayeti kerimesine göre,
Allah’ı Teala’nın ilmiyle yorulmuş,bu makama yükselmiş ve Allah’u Teala bu gibi insanlara
ilim verdikten sonra hikmetini verdiği insanlar,
2-Keşf açıklığıyla Allah’u Teala’nın müsaade ettiği kadarıyla ayet-i kerimelerin manalarını görenler,
3-Lahut alemini görenler,
4-Bu durumda bizzat(Elesti bi Rab’bikum)a şahit olanlar,
5-Allah’u Teala ayet-i kerimesinde buyurduğu gibi “Alimler ve melekler Allah’u Teala’nı varlığına şehadet ederler” dediği kimseler,
6-Ledünlü ilmine sahip olanlar,
7- Allah’u Teala ayet-i kerimesinde”İnsanların çoğu ilhamı bilmezler” dediği ayet-i kerimesinin sırrına vakıf olanlar.
Bu hasletlerin hepsi bir insanda bulunursa, Kur’an-ı Kerim’in ayetlerinde ki manaları sezer ve ona göre ayet-i kerimeleri açar.
BUNLARLA BERABER
1-İnsan irade-i cüzziyesinin ne olduğunu bilecek,
2- Allah’u Teala’layla(Elesti bi Rab’bikum)da ahitleştiğini bilecek,
3-Bu durumda insanın kendi muradının insana kader olduğunu idrak edecek,
4- Bu kaderi ise Allah’u Teala’dan başka hiçbir kuvvetin değiştiremeyeceğini bilecek,
5-“Biz dilemezsek siz dileyemezsiniz” ayet-i kerimesiyle”İndimizde bir kitap var ki Levh-i
Mahfuzda mahfuzdur O’na sonradan ne bir ilave ne de bir eksiklik yapılır.”ayeti kerimesiyle artık yazılanların da bir daha değişmiyeceğini idrak edecek,
6- Allah’u Teala’nın bu alemleri programladığını”Kıyamete kadar gelecek tek bir canlı yok ki,biz onun ne yapacağını bilmeyelim.” ayeti kerimesine göre bunların manalarının bu ayetler çerçevesi içersinde hikmetlerle inceliklerini bilecek ve buna göre ayet-i kerimelerin manaları açılacaktır.
İşte bu durumları bilenler, bu hale erenler,ayet-i kerimelerin karşılıklarını verirler.Yoksa Allah insanlardan söz alacak ve bu sözü insanlar değiştirebilecek.Var mı böyle bir kuvvete sahip olabilecek bir insan,bu durumda kaderini değiştirebilecek.İşte bu gibi eksik bilgilerle donananlar, ayet-i kerimeleri kendi iradeleriiçersinde değerlendirerek ayeti kerimeleri yanlış açmışlar ve Allah’u Teala’yı sıfatlamışlardır.
Tarafımızdan yazılmış olan Kur’an-ı Kerim’in açıklaması bu ilimler çerçevesinde yazılmış ve ayet-i kerimelerin manaları insanların anlayacağı manalar çerçevesi içersinde verilmiştir.Kur’an-ı Kerim mealinde tarafımızdan bulunan üçyüz seksen dokuz ayet-i kerime yanlış açılmış ve bunlar hakiki manaları iledüzeltilerek bu Kur’an-ı Kerim ve meali basılmıştır.
Yazar
Metin Saruhan
Şeri hükümlerle hükümlenerek nefsi ıslah etmek
Nefsindördüncü hali olan nefsi mutmainliğe çıkarak tecelliyata vakıf olup mümin sıfatına nail olmak.
Nefsin dördüncü hali olan nefsi raziyeye çıkarak, ilmel yakın durumuna gelmek.
Bu makamda Allah’u Teala insanlara keşf açıklığıyla ayet-i kerimelerin manalarını göstererek kişiyi bizzat Zat’ı tarafından yetiştirir ki işte bunlara ümmüler denir.Rabbimiz ayet-i kerimesinde “Biz kime ilim vermişsek ona hikmet vermişizdir” buyurmaktadır.Yine bir ayet-i kerimesinde “İnsanların çoğu ilhamı bilmezler” buyurmaktadır.
Allah’u Teala indinde kişi nefsini daha da ıslah ederek yükselmesi:Nefsi marziyye kutbul azam.
Nefsin yedinci hali olan nefsi safiyeye çıkarak kutbul ahtap durumuna gelmesidir.İşte burada bizzat Allah’u Teala tarafından yeryüzünde vazifelendirilerek,
Peygamber varisi olarak,dinden batılları çıkarmak üzere vazifelendirilir.Böyle insan sırrın sırrına vakıf olur.Zamana göre ayet-i kerimelerin manalarını insanlara açar.Buna müştehit denir.
Bu duruma vakıf olmayan insanlar, arapçayla Allah’u Teala’nın ayet-i kerimelerini her ne kadar açarlarsa da; bunlarda Kur’an ilmi olmadığı için ,Arapça gramerin gelişine göre açarlar ki, bu durum da bazı ayet-i kerimelerin açılışında yanlışlıklar meydana gelir.Çünkü Allah’u Teala’nın kelamı harfler üzerinedir.Her ne kadar Allah’u Teala Kur’an daha iyi anlaşılsın diye Arapça indirdiyse de, işte Allah kelamı karşısında insanların konuşma kelamı eksik ve Kur’an ayetlerinin anlamlarının tam karşılığı olmadığından, insanlar da da batını bir ilim bulunmadığından dolayı.Kur’an-ı Kerim-in ayetlerini kendi akıllarına göre şumullendirerek açarlar ki, bu durumda ayetler bir çok yanlışlıklarla beraber açılır ve Allah’u Teala sıfatlanır.
Zamanımızda da Kur’an-ı Kerim böyle akıllara göre açıldığından Kur’an-ı Kerim
içersinde hakiki manalar saptırılmış ve üçyüzseksendokuz ayeti kerime yanlış açılmıştır.Bu benim gördüklerim! Allah’u alem öyle tahmin ediyorum ki dahada yanlış açılmış ayetler mevcuttur.
İşte Kur’an-ı Kerim yukarıda vasfını tarif ettiğim böyle ilim sahibi olan kişiler tarafından açılır.
Allah’u Teala ayet-i kerimesinde”Onlar ağızlarının üfürmeleriyle Allah’ın nurunu
söndüreceklerini mi sandılar.Allah nurunu kıyamete kadar tamamlayacak”dediği ayet-i kerimesiyle böyle alimleri yetiştirir,dine giren batılları ve hurafeleri temizlettirir.Dini İslam’ın hükmünü kıyamete kadar sürdürür.
Bu durumda Kur’an-ı Kerim’in ayet-i kerimelerini açacak olan insanların vasıfları şöyledir.
1-Al-i İmran suresinin 7.ayeti kerimesinde “verrasihu”dediği ayeti kerimesine göre,
Allah’ı Teala’nın ilmiyle yorulmuş,bu makama yükselmiş ve Allah’u Teala bu gibi insanlara
ilim verdikten sonra hikmetini verdiği insanlar,
2-Keşf açıklığıyla Allah’u Teala’nın müsaade ettiği kadarıyla ayet-i kerimelerin manalarını görenler,
3-Lahut alemini görenler,
4-Bu durumda bizzat(Elesti bi Rab’bikum)a şahit olanlar,
5-Allah’u Teala ayet-i kerimesinde buyurduğu gibi “Alimler ve melekler Allah’u Teala’nı varlığına şehadet ederler” dediği kimseler,
6-Ledünlü ilmine sahip olanlar,
7- Allah’u Teala ayet-i kerimesinde”İnsanların çoğu ilhamı bilmezler” dediği ayet-i kerimesinin sırrına vakıf olanlar.
Bu hasletlerin hepsi bir insanda bulunursa, Kur’an-ı Kerim’in ayetlerinde ki manaları sezer ve ona göre ayet-i kerimeleri açar.
BUNLARLA BERABER
1-İnsan irade-i cüzziyesinin ne olduğunu bilecek,
2- Allah’u Teala’layla(Elesti bi Rab’bikum)da ahitleştiğini bilecek,
3-Bu durumda insanın kendi muradının insana kader olduğunu idrak edecek,
4- Bu kaderi ise Allah’u Teala’dan başka hiçbir kuvvetin değiştiremeyeceğini bilecek,
5-“Biz dilemezsek siz dileyemezsiniz” ayet-i kerimesiyle”İndimizde bir kitap var ki Levh-i
Mahfuzda mahfuzdur O’na sonradan ne bir ilave ne de bir eksiklik yapılır.”ayeti kerimesiyle artık yazılanların da bir daha değişmiyeceğini idrak edecek,
6- Allah’u Teala’nın bu alemleri programladığını”Kıyamete kadar gelecek tek bir canlı yok ki,biz onun ne yapacağını bilmeyelim.” ayeti kerimesine göre bunların manalarının bu ayetler çerçevesi içersinde hikmetlerle inceliklerini bilecek ve buna göre ayet-i kerimelerin manaları açılacaktır.
İşte bu durumları bilenler, bu hale erenler,ayet-i kerimelerin karşılıklarını verirler.Yoksa Allah insanlardan söz alacak ve bu sözü insanlar değiştirebilecek.Var mı böyle bir kuvvete sahip olabilecek bir insan,bu durumda kaderini değiştirebilecek.İşte bu gibi eksik bilgilerle donananlar, ayet-i kerimeleri kendi iradeleriiçersinde değerlendirerek ayeti kerimeleri yanlış açmışlar ve Allah’u Teala’yı sıfatlamışlardır.
Tarafımızdan yazılmış olan Kur’an-ı Kerim’in açıklaması bu ilimler çerçevesinde yazılmış ve ayet-i kerimelerin manaları insanların anlayacağı manalar çerçevesi içersinde verilmiştir.Kur’an-ı Kerim mealinde tarafımızdan bulunan üçyüz seksen dokuz ayet-i kerime yanlış açılmış ve bunlar hakiki manaları iledüzeltilerek bu Kur’an-ı Kerim ve meali basılmıştır.
Yazar
Metin Saruhan