Etiketlenen üyelerin listesi

Mezhep tartışması hiç bitmedi Mezhepler nedir ne değildir.Mezhep imamları kimdir kim değildir. İçtihad nedir ne değildir.. Şunu söylemek gerek ki mezhepsizlik pratikte müslümana bir şey kazandırmadığı gibi mezhep ve meşrep de pratikte bir şey kazandırmaz. Teoriktir. Bir insanın hanefi şafii maliki hambeli şii caferi alevi olması nekadar anlam ifade eder ne kadar anlam ifade etmez buna cevap vermeli evvela.

Bu konu 66046 kez görüntülendi 350 yorum aldı ...
Allah bize mezhebimizi sormayacak! 1.00 66046 Reviews

    Konuyu değerlendir: Allah bize mezhebimizi sormayacak!

    5 üzerinden 1.00 | Toplam: 1 kişi oyladı ve 66046 kez incelendi.

Sayfa 1/22 12345611 ... Son
  1. #1

    Yasaklı
    Üyelik tarihi
    24-12-2006
    Yer
    Kocaeli
    Mesajlar
    0
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @manifesto

    Mezhep tartışması hiç bitmedi
    Mezhepler nedir ne değildir.Mezhep imamları kimdir kim değildir.
    İçtihad nedir ne değildir..

    Şunu söylemek gerek ki mezhepsizlik pratikte müslümana bir şey kazandırmadığı gibi mezhep ve meşrep de pratikte bir şey kazandırmaz.

    Teoriktir.

    Bir insanın hanefi şafii maliki hambeli şii caferi alevi olması nekadar anlam ifade eder ne kadar anlam ifade etmez buna cevap vermeli evvela.

    Hesap günü Rabbimiz bize mezhebin ne diye sual etmeyecek.Bunu hatırlatmak gerek insanlara

    Yada münker ve nekir men Rabbüke ve men dinüke ve men nebiyyüke sualini sorarken yanında men mezhebu diye sual etmeyecek

    Yani kişi hanefi olmakla fazilet kazanmayacağı gibi caferi olmaklada bir şey kazanmaz.Aslolan kur'an ve sünnet ekseninde yaşamak.Bunu hanefi olarak şafii olarak şii olarak caferi olarak yapabiliyorsa ne mutlu ona.Mezhebinin ne önemi var.
    Zaten islamda mezhepler belirleyici değildir.Kimi zaman hanefi olan malikilere göre veya şafiilere göre amel eder ki tüm mezheplerin bir olduğuna işarettir ki mezhep islam dairesinde ise..
    Neyi niye tartışıyoruz..
    Mezhep imamlarının her içtihadına katılmak DİNİN bir emri değil.Bunu da yerli yerine koymak gerek

  2. #2
    hirahos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    09-11-2006
    Yaş
    48
    Mesajlar
    18.091
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @hirahos
    ihvanforumda Mezhepleri hafife almakta bir manifesto eksikti. O da yazdı, takımı tamamladık.

  3. #3

    Yasaklı
    Üyelik tarihi
    24-12-2006
    Yer
    Kocaeli
    Mesajlar
    0
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @manifesto
    Alıntı hirahos Nickli Üyeden Alıntı
    ihvanforumda Mezhepleri hafife almakta bir manifesto eksikti. O da yazdı, takımı tamamladık.
    O yazıdan bu sonuç.Aksine mezhepleri hafife almak değil yerli yerine koymak yazısı bu.
    Yani kur'an sanki mezheplerin gerisinde.Veya mezheplere bakıp müslüman ve kafir tasnifi yapmaya kalkanlara bir cevap.
    Tıpkı cemaatler bakım veya partilere bakım cennet cehennem bileti kesenler gibi..
    Yoksa zaten yazmışım.

    "..mezhepsizlik pratikte müslümana bir şey kazandırmadığı gibi..."

  4. #4

    Doçent
    Üyelik tarihi
    15-10-2009
    Yaş
    46
    Mesajlar
    600
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @Uzak Yollar
    Alıntı manifesto Nickli Üyeden Alıntı

    Hesap günü Rabbimiz bize mezhebin ne diye sual etmeyecek.Bunu hatırlatmak gerek insanlara

    Yada münker ve nekir men Rabbüke ve men dinüke ve men nebiyyüke sualini sorarken yanında men mezhebu diye sual etmeyecek

    Yani kişi hanefi olmakla fazilet kazanmayacağı gibi caferi olmaklada bir şey kazanmaz.Aslolan kur'an ve sünnet ekseninde yaşamak.Bunu hanefi olarak şafii olarak şii olarak caferi olarak yapabiliyorsa ne mutlu ona.Mezhebinin ne önemi var.
    Zaten islamda mezhepler belirleyici değildir.Kimi zaman hanefi olan malikilere göre veya şafiilere göre amel eder ki tüm mezheplerin bir olduğuna işarettir ki mezhep islam dairesinde ise..
    Neyi niye tartışıyoruz..
    Mezhep imamlarının her içtihadına katılmak DİNİN bir emri değil.Bunu da yerli yerine koymak gerek
    Bazı arkadaşlarımız nedense bunu anlayamıyor,ve mezhebi imanın şartı
    görüyorlar.Bu anlayış islami vahdet için aşılmalıdır,çünkü mezhepler ictihatlardan oluşur ve her çağa zamana görede ictihatlar değişir.
    Değişmezse insanlığın ihtiyaçlarını karşılayamaz.
    Oysaki Kuran ve sünnet evrenseldir,kıyamete kadar insanların
    bütün ihtiyaçlarını karşılama kapasitesine sahiptir.
    Ayrıca zaten avamın mezhebi yoktur pratikte,avam hangi alimi bulursa ona sorar amel eder.Bu alim hangi mezhepten olursa olsun.Bunu aşalım arkadaşlar.Lütfen biraz düşünelim.

  5. #5

    Doçent
    Üyelik tarihi
    15-10-2009
    Yaş
    46
    Mesajlar
    600
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @Uzak Yollar
    Alıntı hirahos Nickli Üyeden Alıntı
    ihvanforumda Mezhepleri hafife almakta bir manifesto eksikti. O da yazdı, takımı tamamladık.
    hiros senin böyle düşünmemen gerekir bence sen ilim ehlisin çünkü.
    Bakın anlatmak istediğim ya anlaşılmıyor yada anlaşılmak istenmiyor.
    Mezhepleri hafife alan yok,ama mezheplere uymayı itikad noktasına getirmek yanlış.İllaki bir mezhep demek islamın kolaylığını zorlaştırmaktır.
    Bunu anlamak için ulema olmaya gerek yok,biraz düşünen bunu anlar.
    Kaldıki senin anlaman gerekirdi bu zaman kadar.

  6. #6
    dostluk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    19-06-2007
    Yer
    istanbul
    Yaş
    43
    Mesajlar
    5.779
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @dostluk
    Alıntı manifesto Nickli Üyeden Alıntı
    Mezhep tartışması hiç bitmedi


    Mezhepler nedir ne değildir

    .Mezhep imamları kimdir kim değildir.

    İçtihad nedir ne değildir..

    ha şimdi bu konu açıldı diye bitecekmi yani..

    sayın manifosto,mezhebi inkar etmenin bile yolu yordamı olmalı..

    mezhepleri kanun koyucu,hüküm verici,allahın kitabından uzaklaştırıcı..

    mezhebi savunanlarıda allaha değil alimlere kul olucu,Allahın değil kulların hükmüne uyucu vs gibi seviyesiz yakıştırmalarla eleştirsen bu olmaz..

    hem kabul etmiyorlar,hemde hakaret ediyorlar inanalara..

    imamaı zam efendimiz gibi alimm nerdede büyük alimi zatı bu şekilde karalama gafleti gösterirler,yada imamı yusuf gibi alim nerde şimdide bunu deme gafletini gösterirler..

    herşeyin uslubu var..

  7. #7

    Yasaklı
    Üyelik tarihi
    24-12-2006
    Yer
    Kocaeli
    Mesajlar
    0
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @manifesto
    hem kabul etmiyorlar,hemde hakaret ediyorlar inanalara..
    Hayır da hakaret nereden çıktı şimdi,kime neye hakaret etmişiz?

    imamaı zam efendimiz gibi alimm nerdede büyük alimi zatı bu şekilde karalama gafleti gösterirler,yada imamı yusuf gibi alim nerde şimdide bunu deme gafletini gösterirler..
    Bence de herşeyin bir üslubu var.İmam-ı Azam'a hakaret nerede?
    Yani bir mezhep imamının bir meselede ki içtihadına katılmamak ona hakaret mi?
    O halde desene en büyük hakareti mezhep imamalrı birbir içtihadlarına katılmak yerine kendi içtihadlarını ortaya koyarak birbirlerine yapmış oluyorlar
    Hani ille bir meselede fikrimizi yazacaksak mesele odaklı olmalı.

  8. #8
    Ahi Evran - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektar Emektar Üye emektar
    Üyelik tarihi
    18-06-2007
    Yaş
    37
    Mesajlar
    1.700
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @Ahi Evran
    Allah bize mezhebimizi soracak.
    Mezhebimiz Kuran ve sünnet üzere mi değil mi diye...
    Mezhebi Kuran ve sünnet üzere olanlar kurtulacak...
    Mezhebinde sünneti eksik olanın akıbeti hayır değildir...

  9. #9
    dostluk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    19-06-2007
    Yer
    istanbul
    Yaş
    43
    Mesajlar
    5.779
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @dostluk
    Alıntı manifesto Nickli Üyeden Alıntı
    Hayır da hakaret nereden çıktı şimdi,kime neye hakaret etmişiz?


    Bence de herşeyin bir üslubu var.İmam-ı Azam'a hakaret nerede?
    Yani bir mezhep imamının bir meselede ki içtihadına katılmamak ona hakaret mi?
    O halde desene en büyük hakareti mezhep imamalrı birbir içtihadlarına katılmak yerine kendi içtihadlarını ortaya koyarak birbirlerine yapmış oluyorlar
    Hani ille bir meselede fikrimizi yazacaksak mesele odaklı olmalı.
    sayın manifesto siz ediyorsunuz demedim,yada tüm mezhep gerekmez diyenlerde ediyor demedim..

    lakin bu forumda günlerdir sıkıntı içinde bu tür mesajları okumaya maruz kaldım ..

    bir insan kurandan kopmayalım meal okuyalım diyebilir amenna..


    lakin ilmihal okuyanları,abdestsiz,aybaşılı kurana dokunmayanları,mukabelelere gidenleri,sohbete gidenleri,kurana saygı gösterip göbekten yukarda tutaları,ona karşı ayak uzatmayanları kurandan uzaklaşıyorlar,kuranı bırakıyorlar vs diye itham ederekten bunu derse doğru şey bile diyor olsa adamı dinden imandan çıkarır bu uslup..

    insan tasavvufundayanlışlarını yazabilir lakin ehlisünnetin kalelleri olan alimleri karlayaraktan onların ilimlerini küçümseyerekten ,onları sevenleri onlara kul olmakla suçlayaraktan değil...

    size değil isyanım..lakin yeter artık ..herşeyin bir usluubu dozajı var..

    forumlara huzur bulmaya paylaşmaya,paylaşılanları okumaya geliyoruz biz,cedelleşmeye ,manevi değerlerimize saldıranları her mesajda görmeye değil..

  10. #10
    hiçim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektar Emektar Üye emektar
    Üyelik tarihi
    27-09-2009
    Yer
    orta doğu
    Yaş
    32
    Mesajlar
    1.772
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @hiçim
    manifesto doğru tesbit ama illa altında kasıt aranır

  11. #11
    Sofuoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektar Emektar Üye emektar
    Üyelik tarihi
    29-07-2006
    Yaş
    42
    Mesajlar
    2.251
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @Sofuoglu
    konu basligi,"Allah bize mezhebimizi sormayacak!"

    nasil yani,eminmisin?delilin nedir?

    boyle bir soz ne curetle soylenir anlamis degilim,


    bakin,Her asrın insanı yaşadığı devirde kime tâbi olduysa onunla mahşere çağırılacaktır.

    Âyet-i kerime'de şöyle buyuruluyor:

    "İnsan sınıflarından her birini biz o gün imamlarıyla beraber çağıracağız." (İsrâ: 71)


    Herkes dünyada kimin bayrağı altında bulunmuşsa, kime uymuş, kimleri rehber edinmişse, ahirette de onun bayrağı altında bulunacaktır.

    Rehber edindiği, peşine düşüp gittiği lideri,hocasi,imami, nereye götürürlerse onlar da oraya gidecek. Dünyada olduğu gibi ahirette de bir ve beraberdirler. İyiler iyilerle beraber cennette, kötüler kötülerle birlikte cehennemde olacaklardır..

    Allah-u Teâlâ Âyet-i kerime'lerinde buyurur ki:

    "Kim Allah'a ve Peygamber'e itaat ederse; işte onlar Allah'ın kendilerine nimetler verdiği peygamberlerle, sıddıklarla, şehitlerle, sâlihlerle beraberdirler. Onlar ne güzel birer arkadaştırlar!

    İşte itaatkârlara yapılan bu ihsan Allah'tandır. Her şeyi bilici olarak Allah yeter." (Nisâ: 69-70)

    Allah-u Teâlâ kıyamet gününde Resul-i Ekrem -sallallahu aleyhi ve sellem-ine ve beraberindeki müminlere ikram ve ihsanların en büyüğünü yaparak taltif eder, onları mahçup edip rüsvaylığa sürüklemez.

    Diğer Âyet-i kerime'lerinde buyurur ki:

    "O gün Allah Peygamber'ini ve iman edip onunla beraber olanları rüsvay etmeyecek, utandırmayacak." (Tahrim: 8)

  12. #12
    agbi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Yasaklı
    Üyelik tarihi
    03-11-2006
    Yer
    İzmir
    Mesajlar
    0
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @agbi
    Ben mezhepleri şu şekilde görüyorum.

    MEZHEPLER benim için ALLAH cc giden bir yolun rehberleri.

    Kimi hanefi mezhebini , Kimi Malik kimi Şafi kimi isede Hanbeli yi kendine uygun görür.

    BU DÖRT HAK MEZHEBİNİN İMAMLARI HAKKINDA KİMSE EN NEGATİF KELİME BİLE DÜŞÜNEMEZ.

    Bir arkadaş demişti bana hanefi mezhebindnsin bende oldum bu yanlış dedi HAKLI bence kişi MEZHEBİNİ BİLMELİ.

    İmam ı Azam ın bana en büyük etkisi BAL YEME DEMEMEK için KIRK GÜN BAL YEMEMESİDİR ki BALI ı çok SEVERMiŞ.Basit görünen AMA YAZSAN KİTAPLARIN ALAMAYACAĞI BİR DÜŞÜNCE .

    BİZLER ÖNCE TOPLAMA ÇIKARMAYI BİLELİM Problem çözmeye daha ilmimi yetmez.

  13. #13
    dostluk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    19-06-2007
    Yer
    istanbul
    Yaş
    43
    Mesajlar
    5.779
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @dostluk
    kabir suali desem,kabir azabı desem fayda verecekmiki..ayet diyecekler,ayet tevsiri vereceksin hadi b o öle deil diyecekler,hadis vereceksin uydurma diyecekler,alim görüşü diyeceksin o alim midir diyecekler..

    SUSSAM GÖNÜL RAZI DEĞİL,SÖYLESEM TESİRİ YOK..


    Beyhude gamlanma divane gönül
    Cümle alemin rızkını veren vardır
    Yaptığın hatayı görmüyor sanma
    Kalpte gizli en derin sırları bilen vardır

    Mal-ı emlakım var deyu güvenme
    Arkam var deyu dayanma
    Sırt üstü insanı yere varan vardır

    Beyhude gamlanma divane gönül
    Cümle alemin rızkını veren vardır

    Derdime vakıf değil canan
    Beni handan bilir
    Hakkı vardır şad olanlar
    Herkesi şadan bilir

    Söylesem tesiri yok, sussam gönül razı değil
    Çektiğim alamı bir ben birde Allah’ım bilir

  14. #14
    hirahos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    09-11-2006
    Yaş
    48
    Mesajlar
    18.091
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @hirahos
    Peygamber Efendimiz buyurmuştur:

    "İnsanların en hayırlısı benim asrım(daki ashabım)dır. Sonra onlara yakın olan (Tabiîn)lerdir. Sonra da onlara yakın olan (Tebe-i Tabiîn)lerdir" (Buhar, Fedailü Ashabi'n Nebiyy, 1; Müslim, Fedailü'l-Ashap, 210-214; Ebû Dâvud, Sünne, 9; Tirmizî, Fiten, 45).

    "Benim ashabımın, sonra onların ardından gelen (Tabiî)lerin, sonra da bunların ardından gelen (Tebe-i Tabiî)lerin değerini takdir etmek bakımından benim hakkımı gözetiniz" (İbn Mâce, Ahkâm, 27).

    "Size ashabımın, sonra onların peşinden gelenlerin, sonra da bunların peşinden gelenlerin (hakkını gözetmenizi) tavsiye ederim" (Tirmizî, Fiten, 7).

    -------------------------

    Muhammed Hadimi hazretleri:

    Dindeki dört delil (Kitap, Sünnet, İcma, Kıyas), müçtehidler içindir. Bizim için delil, mezhebimizin bildirdiği hükümdür. Çünkü bizler, âyet ve hadisten hüküm çıkaramayız. Mezhebin bir hükmü, âyete, hadise uymuyor gibi görünse de yanlış değildir. Çünkü âyet ve hadis ictihad isteyebilir, başka bir âyet veya hadisle değişmiş olabilir veya bilmediğimiz bir tevili vardır. (Berika, s. 94)

    İmamı Rabbani Hz.:

    Hadislerle amel etmek, bize caiz olmaz. Mezhebimizin hükmüne aykırı görünen hadis-i şerifler, âlimlerin sözlerini reddetmek için delil ve senet olamaz. Bir Hanefi’nin, imam arkasında Fatiha okuması ilhaddır. (1/ 312, Mebde ve Mead 31)

    -------------------------------------

    Biline ki: Meşhur dört mezhebi tutmanın büyük faydası, hepsini birden terk etmenin (mezhepsizliğin) de madde madde açıklayacağımız veçhile geniş zararı vardır:

    1. İlk müslüman âlimleri (selef) dini öğrenme mevzuunda, kendilerinden öncekilere dayanmış, onlardan faydalanmışlardır. Bu cümleden olarak Tâbiûn Ashaba, Tebeu't-tabiîn, Tâbîûna... Böylece her devrin âlimleri daha öncekilere başvurup onlardan istifade etmişlerdir.

    Akıl da bu davranışın iyi olduğuna hükmeder. Çünkü şeriat ancak nakil ve istinbat (delillerden hüküm çıkarmak) yoluyla öğrenilebilir. Nakil ise ancak sonra gelenlerin daha öncekilerden, irtibat kurup ilim almalarıyla mümkün olur.

    İstinbat daha öncekilerin mezhep ve görüşlerini bilmeye muhtaçtır. Ancak bu sayede müctehid, ilmini daha öncekilerin attığı temeller üzerine kurar, icmâa aykırı hükümden sakınma imkânını bulur.

    Zâten bütün ilim ve zanaatlar, sarf-nahiv (gramer), tıp, şiir, demircilik, marangozluk, kuyumculuk... bunları öğrenmek isteyen herkesin, ehil ve üstadlarına müracaatları, önlerinde dirsek çürütmeleriyle elde edilmiştir. Bunun istisnası mantıken mümkün ise de çok nadir olarak vukû bulmuştur.

    İmdi selefin görüş ve emek mahsûlüne itimat ve ihtiyacın zarureti böylece sâbit olmuştur. Yalnız, bunlara dayanabilmek için bazı şartlar vardır:

    a) Sözleri sahih bir senedle rivâyet edilmiş olmalı,

    b) Veya meşhur kitaplarda yazılı bulunmalı,

    c) Sözlerin çeşitli ihtimallerinden biri tercih edilmek, bazı mevzulardaki umumi hükümlerin tahsisleri yapılmış olmak, mutlak olanları kayıt ve şartlarına bağlanmak gibi hizmet görmüş olmalı,

    d) Hükümlerin illet (esbâb-ı mücibe) leri açıklanmalı.

    e) İhtilaflı olanlar bir araya getirilmeli, farklılığın sebepleri açıklanarak kullanılır hale getirilmelidir.

    Şu son zamanlarda işte bu şartları kendisinde toplayan dört mezhepten başka mezhep yoktur.

    İmamiyye ve Zeydiyye mezhepleri ileri sürülebilirse de onlar bid'at ehlinden olduğu için sözlerine istinat edilemez.

    2. Rasûl-i Ekrem (s.a.): "Cemaate (şuurlu çoğunluğa) uyunuz" buyurmuşlardır.

    Mezkür dört mezhepden başka hak mezhepler tarihe karıştığından, ancak bu dördüne uymak cemaate uymak olur, bunların dışında kalmak ise cemaati terk etmek demektir.

    3. Asr-ı saadetten bu yana asırlar geçtiği, imanların ateşi söndüğü ve emanetlere riayet edilmediği devrimizde; nefislerine uyan müftüler ve günahkâr kadılar gibi kötü âlimlerin sözlerine dayanmak câiz değildir.

    Bunlar söylediklerini; seleften, dindarlık ve güvenilir olmakla meşhur zevatın görüşlerine, açıkça veya delâlet yoluyla dayandırmadıkça kendilerine itimat edilemez.

    Ancak selefin sözleri muhafaza edilip onlara istinat edilir, yoksa ictihadın şartlarını kendisinde topladığı bizce meçhul olan kişilerin sözlerine değil.

    Selefin mezheplerine bağlı bulunan mütehassıs âlimlerin izah ve görüşlerini; selef âlimlerinin kitap ve sünnetten elde ettikleri sözlerine uygun bulursak alırız, değilse asla.

    Hz. Ömer (r. a) ın şu sözü işte bu anlayışı ifade eder:

    "Münafıkın kitapla uğraşması (mücadelesi) bu dini yıkar."

    İbn Mesud da şöyle der:

    "Kim birisine uyacaksa geçenlere (selefe) uysun."

    KAYNAK:

    IKDU'L-CÎD RİSÂLESİ ŞAH VELİYYULLAH DİHLEVİ

  15. #15
    hirahos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    09-11-2006
    Yaş
    48
    Mesajlar
    18.091
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @hirahos
    Uzun olunca takip etmek güç olduğundan ayırmak zorundayım, mazur görülmesini rica ederim:

    Tahtavi ismiyle meşhur, Hanefi âlimlerinden Ahmed bin Muhammed bin İsmail, Dürr-ül muhtar haşiyesinde (zebayıh) kısmında “Dinde fırkalara ayrıldılar” âyet-i kerimesini ve ümmetin 73 fırkaya ayrılacağını bildiren hadis-i şerifi zikretmekte, Kur’an-ı kerimdeki Allah’ın ipinden maksat cemaat, cemaatın da fıkıh ve ilim sahipleri olduğu, fıkıh âlimlerinden bir karış ayrılanın dalalete düşeceği, Cehenneme gideceği, sivad-ı a'zamın fıkıh âlimlerinin yolu olduğu, Peygamber aleyhisselam ve hülefa-i raşidinin yolunun fıkıh âlimlerinin yolu olduğu, bu yoldan ayrılanların Cehenneme gideceği bildirilmektedir. Fırka-i naciyyenin, Ehl-i sünnet vel cemaat denilen fırka olduğu, Allah teâlânın tevfîkınin bu fırkada bulunanlara, gazabının ise bu fırkadan ayrılanlara olduğu, bu fırkanın bugün dört mezhepte toplandığını, bu dört hak mezhebin ise Hanefi, Maliki, Şafii ve Hanbeli mezhepleri olduğu, bu zamanda bu dört hak mezhepten birine tâbi olmayan kimsenin bid’at sahibi olup Cehenneme gideceği bildirilmektedir.

  16. #16

    Doçent
    Üyelik tarihi
    15-10-2009
    Yaş
    46
    Mesajlar
    600
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @Uzak Yollar
    Alıntı dostluk Nickli Üyeden Alıntı
    lakin bu forumda günlerdir sıkıntı içinde bu tür mesajları okumaya maruz kaldım ..

    bir insan kurandan kopmayalım meal okuyalım diyebilir amenna..


    lakin ilmihal okuyanları,abdestsiz,aybaşılı kurana dokunmayanları,mukabelelere gidenleri,sohbete gidenleri,kurana saygı gösterip göbekten yukarda tutaları,ona karşı ayak uzatmayanları kurandan uzaklaşıyorlar,kuranı bırakıyorlar vs diye itham ederekten bunu derse doğru şey bile diyor olsa adamı dinden imandan çıkarır bu uslup..

    insan tasavvufundayanlışlarını yazabilir lakin ehlisünnetin kalelleri olan alimleri karlayaraktan onların ilimlerini küçümseyerekten ,onları sevenleri onlara kul olmakla suçlayaraktan değil...

    size değil isyanım..lakin yeter artık ..herşeyin bir usluubu dozajı var..

    forumlara huzur bulmaya paylaşmaya,paylaşılanları okumaya geliyoruz biz,cedelleşmeye ,manevi değerlerimize saldıranları her mesajda görmeye değil..
    dostluk,sen buraya takıldın kaldın arkadaşım.
    Oysaki kaç seferde yazdım ama bunu kasden yapıyorsun kanaati uyanacak içimde,bunu uynadırma olurmu.
    Ben abdsetsizde okunabilir fikrini savunuyorum,halada arkasındayım sözümün.
    Ben hakkı söyleyen alimleri eleştirmem,eleştirilmesi gerekenleri eleştiririm çekinmem.İnsanlar Allahın kitabına aykırı bilgi aktaranlar kim olursa olsun eleştirilmeye layıktır.
    Dikkat ederseniz bütün konuların sizin konuların anti tezi,ama eleştiride dozu kaçıran arkadaşlarımız var.özellikle şahsi olarak.
    Karşındaki insana sapık Allah hidayet nasip etsin demek ağır bir itham olsa gerek.Bunu yapan ben değilim dikkat edersen.
    Sen ehli sünnet olmanın şartlarına seçilmiş insanları ve velilerin kerametlerinide katarsan,rabıtayı inkar küfürdür dersen,kendi düşüncene ait alimlerin her sözünü naas olarak kabul edersen bende gerekeni söyleyeceğim elbet.
    Kuranı erişilmez anlaşılmaz kılmak için elinizden geleni yaparsanız bende öyle olmadığını anlatacağım elbetki.
    Bundan sonrası senin bileceğin iş.
    Kafalarınızı ve düşüncelerinizi gözden geçirin derim.
    Artık biraz kafanızı kaldırma zamanı gelmedimi sence?

Sayfa 1/22 12345611 ... Son

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Benzer Konular

  1. Başbakan’ın Üslubu Bize Allah’ın Bir Lütfudur’
    By Dua Nur in forum GÜNDEM VE SİYASET
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 19-06-2013, 10:56
  2. Bize AŞK'ı Öğret ALLAH'ıM!..
    By Lodos_Rüzgarı in forum DUÂLAR
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 05-12-2009, 03:36
  3. Allah bize yeter
    By m-angel in forum DUÂLAR
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 08-11-2009, 15:51
  4. Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 22-01-2007, 17:30

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

Giriş

Facebook platformu Giriş