Etiketlenen üyelerin listesi

Soru: Vakıa Suresi'nin 79. ayetinde bahsedilen dokunma nasıl bir dokunmadır. Kur'an'a abdestsiz dokunamazsınız diyenler bu ayeti delil gösteriyorlar. Ezbere ayet okuyabilirmişiz de onun yazılı olduğu kağıda dokunamazmışız. Bu nasıl bir anlayış kağıdı mı kutsuyoruz, ayeti mi ? Bunu gerçekten böyle mi anlamalıyız. ? Bu ayetin çerçevesinde olayı açıklar mısınız.? Cevap: Vakıa Suresi'nin 79. ayeti söylendiği gibi Kur'an'a dokunmakla veya abdestli olmakla ilgili değildir. Ayetin ifâde ettiği

Bu konu 15328 kez görüntülendi 95 yorum aldı ...
Kuran'a Abdestsiz Dokunmak 15328 Reviews

    Konuyu değerlendir: Kuran'a Abdestsiz Dokunmak

    5 üzerinden | Toplam: 0 kişi oyladı ve 15328 kez incelendi.

Sayfa 1/6 123456 Son
Ağaç Şeklinde Aç1Beğeni

Konu: Kuran'a Abdestsiz Dokunmak

  1. #1

    Profesör
    Üyelik tarihi
    30-09-2009
    Mesajlar
    811
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @tevhid_yolcusu

    Soru: Vakıa Suresi'nin 79. ayetinde bahsedilen dokunma nasıl bir dokunmadır. Kur'an'a abdestsiz dokunamazsınız diyenler bu ayeti delil gösteriyorlar. Ezbere ayet okuyabilirmişiz de onun yazılı olduğu kağıda dokunamazmışız. Bu nasıl bir anlayış kağıdı mı kutsuyoruz, ayeti mi ? Bunu gerçekten böyle mi anlamalıyız. ? Bu ayetin çerçevesinde olayı açıklar mısınız.?
    Cevap: Vakıa Suresi'nin 79. ayeti söylendiği gibi Kur'an'a dokunmakla veya abdestli olmakla ilgili değildir.
    Ayetin ifâde ettiği anlam, vahyi Hz.Muhammed’e kimlerin getirdiği ile ilgilidir.
    Bu konuda müşrikler peygamberimizin cinlenmiş biri olduğunu (mecnun) ağzından çıkan bu hikmetli sözleri de ona cinlerin getirdiklerini söylüyorlardı.
    Bu nedenle Allah:
    "Biz Kur’an kovulmuş şeytanın sözü olamaz. O halde siz nereye gidiyorsunuz?" (81/25-26)
    "Yıldızların battığı yerler üzerine yemin ederim ki bilirseniz bu büyük bir yemindir. Şüphesiz bu korunmuş kitapta bulunan şerefli bir Kur’ân dır. Ona ancak günah kirine bulaşmayan (Melekler) erişebilir. (ve Muhammed’e melekler getiriyor.) O alemlerin Rabbi’nden indirilmiştir. Şimdi siz bu sözümü küçümsüyorsunuz?" (56/75-81)
    Cinlerin niçin bu kitaba erişemeyeceğini ise şu ayetler ifade etmektedir:
    "Doğrusu biz (cinler) göğü yokladık, fakat onu sert bekçilerle, alev hüzünleriyle doldurulmuş bulduk. Halbuki biz (daha önce) onun bazı kısımlarında (haber) dinlemek için oturacak yerler (bulup) oturduk; fakat şimdi kim dinlemek isterse, kendisini gözetleyen bir alev hüzmesi buluyor. Bilmiyoruz, yeryüzündekilere kötülük mü murad edildi, Rableri onlara bir hayır mı diledi?" (72/10) Bu ifadeler cinlere aittir ve bu kapı onlara kapatılmıştır.
    Vakıa 79. ayetinin abdest veya dokunmayla hiçbir ilgisinin olmadığını birazcık arapça gramer bilenin anlaması zor değildir. Ayette kasdedilen mana şöyle;
    "Günah kirine bulaşmayan, Allah’ın bu iş için tahsis ettiği meleklerden başkası ona dokunmaya güç yetiremezler." (56/79)
    Ayette geçen Lâ harfi olumsuzluk anlamına kullanılan "Lâ-i neyih" değil cinsi hükümden nefyeden "Lâ-i nafiyedir." Bu, "dokunmayın" anlamında değil, "dokunamazsınız" anlamındadır. Yani isteseniz de o işi yapmaya güç yetiremezsiniz. Bir kimseye yapamayacağı bir işi söylerken "yapma" denmez, yapamazsınız denir; "gök yüzüne dokunamazsın" örneğinde olduğu gibi... Bu ifadeyi Kur’an için kullandığımızda "Bu kitaba dokunamazsınız" olur ki o zaman bunca abdestli ve abdestsiz insan dokunduğuna göre bu ifade havada kalır. Dokunulamayan Allah katındaki vahiylerdir. Onu cinler alıp getiremez demektir.
    Ayetteki "mutahhar" kelimesi, su ile yıkanıp temizlenen insan anlamına değil, günâh kirine bulaşmayan yani günâh işlemeyen melekler anlamında kullanılmaktadır. Burada bahşedilen temizlik maddi temizlik değil manevi temizliktir. Aynen Tevbe 28.ayetinde bahsedilen "müşrikler pisliktir/necistir" de olduğu gibi. Buradaki necis ifadesi de maddi pislik anlamında değil akidede ki düşüncede ki manevi pislik demektir. Bu açıklamalardan sonra "La yemessuhu illel mutahharun" ayetinin açılmış anlamı şöyle olur;
    "Kur’an’a günâha kirine bulaşmayan meleklerden başkası (yani sizin zannınız olan cinler) ona erişemezler ve onu getirmeye meleklerden başkası güç yetiremez."
    Bu ayetin ifade ettiği gerçek bu iken hiç alakası olmayan "Kur’an’a abdestli olmayan dokunmasın" şeklinde ifadelendirmek gerçekle bağdaşmamaktadır. Abdest namaz için gereken bir temizliktir.
    "Ey iman edenler! Namaz için kalktığınızda yüzlerinizi, dirseklere kadar da ellerinizi, başınızı meshedip topuklara kadar ayaklarınızı yıkayınız. Eğer cünüp iseniz temizlenin. Hasta veya yolculukta iseniz yahut biriniz ayak yolundan gelmiş veya kadınlara dokunmuşsanız ve bu halde de su bulamamışsanız temiz toprakla teyemmüm edin de onunla yüzünüzü ve dirseklere kadar ellerinizi meshedin. Allah size güçlük çıkartmak istemez, ancak sizi tertemiz yapmak ve size nimetini tamamlamak ister. Umulur ki şükredersiniz." (05/06)
    Allah Kur’an okumak için de şu tavsiyede bulunmuştur;
    "Kur’an okuyacağın zaman (Ey Muhammed) kovulmuş şeytandan Allah’a sığın." (16/98)
    Yani "Euzu billahimineşşeytanirracim" de.
    Gerçek şu ki şeytanın iman eden ve yalnız Allah’a tevekkül edenler üzerinde hiçbir hakimiyeti yoktur. (16/99)
    "Ben sadece namaz için abdestle emrolundum." Maide 6.ayeti gelmezden önce peygamberimizin abdest almadan konuşmaz, selâm vermez, yemek yemez iken bu ayet geldikten sonra rahat hareket ettiğini ve sadece namaz için abdestin gerektiğini beyan etmiştir.
    Bu nedenle namaz için abdest, Kur’an okumak için "Euzu besmele" gerekmektedir. Abdestli, abdestsiz, ayakta oturarak ve yanları üzere yatarak her halükarda Kur’an okunabilir. Ayrıca Kur’an sadece müslümanlar tarafından okunması istenen bir kitap değildir. Kur’an, kendisini bütün insanların okumasını istemektedir. İnanmayan onu okuyup öğrenmez ise iman etmesi nasıl mümkün olacaktır?
    Allah’ın koymadığı bir takım şartları saygı adına koyarak insanları okumaktan, öğrenmekten uzaklaştırmayı nasıl becerdiklerini görüyoruz. Öyle korku verilmiştir ki Kur’an okumak için değil dokunmak için bile bir çok merasim gereklidir. Bu nedenle insanlar Kur’an’ı ellerine alıp okumamış, evlerinde süslü kılıflar içinde yüksek bir yerde koruma altına alıp hayattan uzak tutmuşlardır. Bugüne kadar okumama günahı işlemişler ama abdestsiz okuma günahı işlememişlerdir.
    Hastalığımız bununla da sınırlı kalmamış. Merhum Gazali’nin tesbitiyle "Müslümanlar Kur’anı sadece okumak için öğrenirler. Dinlerini öğrenmek için okumazlar."
    Halbuki dünyanın her yerinde insanlar öğrenmek için okurlar.
    İşte müslüman toplumun hali perişanının altında bu temel yanlış yatmaktadır. Allah kullarına hallerini düzeltmek için kitap gönderiyor. Onlar o kitabı öğrenmek için okuma zahmetine katlanmıyorlar. Bunların içinden kabuğunu çatlatanlara karşı da birileri çamur atma, tekerlerine çomak sokma kampanyası yürütüyor ve "Kur'an herkes tarafından anlaşılmaz, el sürülmez, hayata tatbik edilip kirletilemez" gibi hezeyanlar saçıyorlar. Bu tür sözler, ne Kur’an’a saygılarından ne de İslam’a itaatlarından kaynaklanıyor. Bunlar İslam'a mani olmanın bir başka yolunu tutmaktadırlar.
    Müslümanlar olarak bizler düşmanın sözüne değil dostumuz olan Allah'ın sözüne kulak verelim. Genç, ihtiyar, kadın, erkek, her yaşta Allah'ın dinini öğrenmek için Kur'anı okumaya çalışalım, öğrenelim, öğrendiklerimizi yaşamaya çalışalım. Allah'ın dinini yüceltenleri elbette Allah yüceltecek ve şereflendirecektir.
    Bilesiniz ki bütün şeref Allah'ın yanındadır.

  2. #2
    dostluk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    19-06-2007
    Yer
    istanbul
    Yaş
    43
    Mesajlar
    5.729
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @dostluk
    79. Öyle ki temiz olanlardan başkası ona el süremez.

    Buradaki nefiy (olumsuzluk), nehiy (men etmek) mânâsınadır. Yani temiz olmayan kirli eller Ona dokunmasın, ancak maddî ve manevî pisliklerden, kötülükten ve necasetten temizlenmiş imanlı ve abdestli kimseler ona dokunsun. Bu âyet sebebiyledir ki, fıkıhta cünüp iken Kur'ân okunamayacağı ve abdesti olmayanın mushafa el süremeyeceği beyan edilmiştir.


    80. Çünkü O, âlemlerin Rabbi tarafından indirilmiş bir kitaptır.


    81. Şimdi siz bu söze mi yağ süreceksiniz? Yani hürmetsizlik edip inkâr içinde ve temizlenmeden onu kirletmeye mi kalkışacaksınız?


    elmalılı hamdi yazır..

    kuran açıksa madem burda herşey açıca yazılmış..şeyhe mürşide,alime gerek yoksa açıp kuranı okuyacaksak müffessir görüşlerinede gerek yoktur..


    ikilem içindesiniz..müslüman mahallesinde salgongoz satmak gibi birşey desem teşbihte hata olmaz sanırım..


    kime şimdi kuranın abdestsiz okunacağını dikte etmeye çalışıyorsunuz..!

    gidin bunu ataist forumlarda yazın..! onlara kuranı sevdirin,bizler seviyoruz ve hürmetsizlik edip kuranı kirtleterek okumak istemiyoruz..!




    http://www.ihvanforum.org/kuran-i-ke...li/#post624796

    Alıntı Gök_Han Nickli Üyeden Alıntı
    ·Kur’an-ı Kerim’den deliller; Kur’an-ı Kerim’e göre abdestsiz, cünüp veya da adetli olanlar Kur’an’a dokunamaz. Bu husus Vakıa Suresinin 79. Ayetinde “O’na (Kur’an’a) temizlenenlerden başkası el süremez” şeklinde açıklanmıştır. Bu yüzden; abdestsizlikten, cünüplükten ve hayızdan temizlenmeyenler mushafa el süremezler.
    · Hadislerden delilleri; Zaten konu Hz Peygamberin hadislerinde de aynı şekilde açıklanmıştır. Örnek olarak; Amr Bin Hazm rivayetine göre; Hz Peygamber mektupla “Kur’an’a ancak temiz olanlar el sürsün” şeklinde yazılı bir talimatı sahabelere göndermiştir. Bu konuda Abdullah İbn-i Ömer’den, Selmani Farisi’den gelen rivayetler başta olmak üzere daha başka rivayetlerde vardır.


    Bu konuda Ehli-i Sünnet alimlerinin yolundan gidilmelidir. Örnek olarak aşağıdaki alimler abdestsiz Kur’an’a dokunulmayacağını açıklamış olan güvenilir alimlerimizdir.
    · Haram olduğuna dair kaynaklar;
    o ARAPÇALAR: 1-Kadı Beyzâvî, 2-Rûhul Meânî, 3-Ruhul Beyan, 4-Ahkâmül Kur’an, 5-Tefsir-i Kebir. (Bu eserlerde Vakıa Sûresi’nin 79. âyetinin tefsirine bakılabilir.)6-Dürerül Hükkâm, 7-El-Muğnî, 8-Muhit, 9-Kâfî, 10-Hidâye, 11-Merâkıl Felah,. 12-Tahtâvî, 13-EI-Mezâhibül Erbaa, 14-Bedâiü.s Sanâyî, 15-İtkan.
    o TÜRKÇELER: 1-Elmalılı Tefsiri, 2-Çantay Tefsiri, 3-5 Prof. ve l doçent tarafından hazırlanan TDV meali, 4-Enver Baytan, eski İstanbul Müftüsü A. Fikri Yavuz ve Ahmed Davudoğlu tarafından hazırlanan meallerde, ilgili yere bakılabilir. (Yani Vakıa Sûresi, 79. âyet)5-Ahmed Zühdü Paşa’nın (Osmanlıca) Mecmua-ı Zühdiye,6-Numan Kurtulmuş’un Âmentü Şerhi, 7-Fatih devri âlimlerinden Molla Hüsrev’in, 8-Büyük İslâm Fıkhı ismiyle tercüme edilen Dürer Tercümesi, . 9-Mehmet Zihni Efendi’nin Nimet-i İslâm, 10-Eski Diyanet İşleri Başkanlarından Ahmet Hamdi Akseki’nin İslâm Dini,11-Eski Diyanet işleri Başkanlarından Ömer Nasuhi Bilmen’in Büyük İslâm İlmihali Bu eserlerin “Abdest” bahislerine bakılabilir. 12-Prof. İbrahim Canan’ın Kütüb-i Sitte Muhtasarı Tercüme ve Şerhi (4/289), 13-Ibn-i Abidin Tercümesi, (l /l 10, 1/217), 14-İmam Gazâlî Hazretleri’nin İhya u Ulûmiddin Tercümesi (1/797), .15-Kur’an İlimleri Ansiklopedisi ismiyle tercüme edilen İtkan Tercümesi (2/444).


  3. #3
    Murat Yazıcı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektar Emektar Üye emektar
    Üyelik tarihi
    10-04-2007
    Mesajlar
    2.231
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @Murat Yazıcı
    Alıntı tevhid_yolcusu Nickli Üyeden Alıntı
    Hastalığımız bununla da sınırlı kalmamış. Merhum Gazali’nin tesbitiyle "Müslümanlar Kur’anı sadece okumak için öğrenirler. Dinlerini öğrenmek için okumazlar."
    Eğer burada bahsedilen "Gazali", İmam-ı Gazali ise (ki akla başka ihtimal pek gelmiyor), İmam-ı Gazali'nin yazıları bu sapık yazara destek vermez. Nitekim, İhya'da buyuruyor ki:

    “Bu günahlar şayet başkasını ilgilendirmeyip kendisi ile Rabbi arasındaki kusurlarsa, cünüp olarak mescidde oturmak, abdestsiz mushafı tutmak, bidat şeylere inanmak, içki içmek ve çalgı dinlemek gibi, kul hakkı ile ilgili olmayan günahların hepsinden hasret ve nedametle tevbe eder.” (İhya, Bedir Yay., c.4, s.65)

    ***

    Yukarıdaki yazıyı sanıyorum bu forumda da daha evvel görmüştük. Zırva te'vil götürmez. Zındıkların hazırlayıp yaydığı bu gibi yazılara aldanacak kadar sağduyusuz olan kişilere de ne denilir? Allahü teâlâ hidayet etsin.

    Bu fitneyi yayan bir münafıkdan daha evvel bahsetmiştik:

    M. İslamoğlu'nun Abdestsizlik Fitnesi Üzerine
    M. İslamoğlu'nun Abdest Konusundaki Fitnesi

    Ali Eren bu kişiye uzun cevap vermişti. Ali Eren'in yazdıklarına şunu ilave edelim:

    İmamlar [İmam-ı a'zam Ebu Hanife, İmam-ı Şafii, İmam-ı Malik, İmam-ı Ahmed] icma etmişlerdir ki, cünübün Kur'an-ı kerim taşıması ve ona dokunması haramdır.

    Kaynak: Mizan-ül Kübra (Dört Hak Mezhebin Büyük Fıkıh Kitabı), Berekat Yayınevi, İstanbul, 1980; s. 208.

    Dört mezheb imamı, abdestsiz olanın Mushafa dokunmasının ve taşımasının caiz olmadığında ittifak etmişlerdir.

    a.g.e. s. 190.

  4. #4

    Profesör
    Üyelik tarihi
    30-09-2009
    Mesajlar
    811
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @tevhid_yolcusu
    Alıntı Murat Yazıcı;624991
    Nickli Üyeden Alıntı
    Eğer burada bahsedilen "Gazali", İmam-ı Gazali ise (ki akla başka ihtimal pek gelmiyor), İmam-ı Gazali'nin yazıları bu sapık yazara destek vermez.
    Senin gibi düşünmeyen sapıkmı oluyor murat?
    Yeryüzünde herkes senin düşündüğün gübü düşünmez değilimi?
    Sapık olmak ehli küfre yakışır arkadaşım.
    İslam ehline sapık demek uygun bir tabir değildir.
    Katılırsın yada katılmazsın senin bileceğin iş.
    Ben böyle amel ediyorum,sende kendi bildiğin gibi amel et.

  5. #5
    Murat Yazıcı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektar Emektar Üye emektar
    Üyelik tarihi
    10-04-2007
    Mesajlar
    2.231
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @Murat Yazıcı
    Alıntı tevhid_yolcusu Nickli Üyeden Alıntı
    Senin gibi düşünmeyen sapıkmı oluyor murat?
    Yeryüzünde herkes senin düşündüğün gübü düşünmez değilimi?
    Sapık olmak ehli küfre yakışır arkadaşım.
    İslam ehline sapık demek uygun bir tabir değildir.
    Katılırsın yada katılmazsın senin bileceğin iş.
    Ben böyle amel ediyorum,sende kendi bildiğin gibi amel et.
    Senin şu yukarıya aldığın yazıda İslam alimlerine ve Müslümanlara hakaret ediliyor. Sen de bunu beğenip yayıyorsun. Doğrusu, bu yazıyı bir papazın veya hahamın yazdığı akla geliyor.

    Bu şahıs demiş ki:

    Allah’ın koymadığı bir takım şartları saygı adına koyarak insanları okumaktan, öğrenmekten uzaklaştırmayı nasıl becerdiklerini görüyoruz. Öyle korku verilmiştir ki Kur’an okumak için değil dokunmak için bile bir çok merasim gereklidir.


    Mustafa İslamoğlu da şöyle hakaret ediyordu:

    "Utanmadan yıllar yılı mezhepsizlik edebiyatı yapan mezhepçiler."
    "Mezhepçilik yapan şarlatanlar sizi dolmuşa bindiriyor."
    "Tulumbacı takımı."
    "Dinini donundan biraz ciddiye alan bir Müslüman..."
    "...bitli baklanın kör alıcısı."

    Bu palyaçolar ağızlarına geleni yazacaklar, biz cevap vermeyeceğiz! Hem, sen burada fikrini ifade ediyorsun da, biz niye edemeyelim? Ben de böyle düşünüyorum.

  6. #6
    Sakallı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Paylaşımcı Üye
    Üyelik tarihi
    17-08-2009
    Yaş
    43
    Mesajlar
    247
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @Sakallı
    Ne kadar zavallısınız yaa. Allah'ım, Sen bunları islah et...

    Allah-u Teâlâ bizi Kur'an'ı Kerim'e abdestli dokunduk diye
    hesaba çekmiyecek kardeş.. Biz işimizi sağlama alıp abdestli
    alalım.. Ama bir de MİLYONLARCA Alimin de söylediği gibi
    abdestsiz dokunamıyorsak, orasını sen düşün... Hem çok
    mu zor ya! ABdest almak 2 dakikanı almaz. Su mu yok.
    O zaman teyemmum al!.. Gerçi çok görmüyorum bunu size...
    Hayizli kadın oruç tutabilir diyenler için gayet normal..................

  7. #7

    Profesör
    Üyelik tarihi
    30-09-2009
    Mesajlar
    811
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @tevhid_yolcusu
    Alıntı Murat Yazıcı Nickli Üyeden Alıntı
    Bu palyaçolar ağızlarına geleni yazacaklar, biz cevap vermeyeceğiz! Hem, sen burada fikrini ifade ediyorsun da, biz niye edemeyelim? Ben de böyle düşünüyorum.
    Tebrik ederim sizi.Tabiki cevap vereceksiniz,dedimya nasıl istiyorsanız öyle amel eddin diye.Benim için Kuran herkesin alıp eline okuyabileceği bir kitaptır böylede olması gerekiyor,yoksa mesajını okumayan anlayamaz.
    Bu kitabı hırıstiyanlarda mecusilerde ateistlerde okuyacakki,öğrenecek.,
    Yoksa nasıl evrensel olacak.


    Alıntı Sakallı Nickli Üyeden Alıntı
    Ne kadar zavallısınız yaa. Allah'ım, Sen bunları islah et...

    Allah-u Teâlâ bizi Kur'an'ı Kerim'e abdestli dokunduk diye
    hesaba çekmiyecek kardeş.. Biz işimizi sağlama alıp abdestli
    alalım.. Ama bir de MİLYONLARCA Alimin de söylediği gibi
    abdestsiz dokunamıyorsak, orasını sen düşün... Hem çok
    mu zor ya! ABdest almak 2 dakikanı almaz. Su mu yok.
    O zaman teyemmum al!.. Gerçi çok görmüyorum bunu size...
    Hayizli kadın oruç tutabilir diyenler için gayet normal..................
    Bak arkadaşım anlatamdığım bişey var.Yada siz anlamak istemiyorsunuz....
    Abdestli okunmalı ama abdestsizde okunur...
    Onu diyorum anladınmı kardeş.Zavallı olanlar Kitaptan uzak yaşayanlardır.
    İnsanları zavallı olmaktan kurtaralım hep beraber.

  8. #8
    Gök_Han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektar Emektar Üye emektar
    Üyelik tarihi
    20-09-2007
    Yer
    EsEs
    Mesajlar
    2.212
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @Gök_Han
    kutsal kitap yıllar boyu bazı insanlar tarafından hep duvarda asılı bırakıldı.
    -aman elleme günah!
    -aman dikkat et vs !

    sözlerle insanlar korkuyla ya da şüpheyle yaklaştı kur'an'a.(yaklaştırıldı!)

    artık korkuyu şüpheyi bırakıp
    rahatça okuyarak,yaşantımıza çeki düzen verelim bir an önce diyorsun.hemfikiriz.
    (doğru mu anlamışız?)

    diyoruzda,yukarıda kardeşiminde belirttiği gibi
    az bir vaktimizi ayırıp abdest alsak,
    hem kur'an'ı ilk defa okuyacak olanda öğrense abdesti,saygımızı ifade etsek böylece
    çok mu şey istiyoruz?

  9. #9
    dostluk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    19-06-2007
    Yer
    istanbul
    Yaş
    43
    Mesajlar
    5.729
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @dostluk
    79. Öyle ki temiz olanlardan başkası ona el süremez.

    Buradaki nefiy (olumsuzluk), nehiy (men etmek) mânâsınadır. Yani temiz olmayan kirli eller Ona dokunmasın, ancak maddî ve manevî pisliklerden, kötülükten ve necasetten temizlenmiş imanlı ve abdestli kimseler ona dokunsun. Bu âyet sebebiyledir ki, fıkıhta cünüp iken Kur'ân okunamayacağı ve abdesti olmayanın mushafa el süremeyeceği beyan edilmiştir.


    80. Çünkü O, âlemlerin Rabbi tarafından indirilmiş bir kitaptır.


    81. Şimdi siz bu söze mi yağ süreceksiniz? Yani hürmetsizlik edip inkâr içinde ve temizlenmeden onu kirletmeye mi kalkışacaksınız?



    bunlarda ayeti kerime..

    bu yazılanlar anlaşılmıyormu yani şimdi?

    hani kuranı herkez açıp okuyup anlayacaktı..

    bu ayetleri okuyan direkt olarak yalancı diyecek abdestsiz oku diyenlere..

    ayetler gaçık,ve ard arda açıklamalı..

  10. #10
    Sakallı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Paylaşımcı Üye
    Üyelik tarihi
    17-08-2009
    Yaş
    43
    Mesajlar
    247
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @Sakallı
    Seni gayet iyi anladım kardeşim...
    Nitekim anlaşılmayacak bir durumunuz yok...
    Ama şuna cevap ver.. Birkaç densizin mi söylediği
    doğru oluyor yoksa
    Ama bir de MİLYONLARCA Alimin
    de söylediği gibi abdestsiz dokunamıyorsak
    bunların söylediği mi???

  11. #11

    Profesör
    Üyelik tarihi
    30-09-2009
    Mesajlar
    811
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @tevhid_yolcusu
    Alıntı Gök_Han Nickli Üyeden Alıntı
    az bir vaktimizi ayırıp abdest alsak,
    hem kur'an'ı ilk defa okuyacak olanda öğrense abdesti,saygımızı ifade etsek böylece
    çok mu şey istiyoruz?
    Kardeşim,benim abdestle ilgili bi sorunum yok.
    Ama demek istediğim,Kuran badestsizde okunur onu diyorum.
    Kim nederse desin,günümüzde kitabımızın bütün insanlara ulaşması gerekiyor.Bunu yoluda kolaylaştırmaktır.


    Alıntı Sakallı Nickli Üyeden Alıntı
    Seni gayet iyi anladım kardeşim...
    Nitekim anlaşılmayacak bir durumunuz yok...
    Ama şuna cevap ver.. Birkaç densizin mi söylediği
    doğru oluyor yoksa bunların söylediği mi???
    Ben daha önceki mesajlarımda ilgili ayet hakkında müfessirlerin
    görüşlerini yazdım.Sanırım okumadınız.Bi dönüp bakın.
    Bilgi sahibi olursunuz.

  12. #12
    dostluk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    19-06-2007
    Yer
    istanbul
    Yaş
    43
    Mesajlar
    5.729
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @dostluk
    Alıntı tevhid_yolcusu Nickli Üyeden Alıntı
    Kardeşim,benim abdestle ilgili bi sorunum yok.
    Ama demek istediğim,Kuran badestsizde okunur onu diyorum.
    Kim nederse desin,günümüzde kitabımızın bütün insanlara ulaşması gerekiyor.Bunu yoluda kolaylaştırmaktır.
    pes diyorum ya..ayet var ayet..kuran bu,,hani sizin oku diye ,anla diye yırtındığınız kuran..



    kuran diyor temiz yaklaşın diye ,kuran diyor değer verin diye,kuran diyor hürmetsizlik etmeyin diye..

    kuranı okuyan söz dinlemeyecekse okumsın madem..yada işine gelenleri okuyacak inanacak mantığına ters gelenleri okumayacakmı..

    ya gerçekten allah firaset,basiret ne varsa versin ..

  13. #13
    Sakallı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Paylaşımcı Üye
    Üyelik tarihi
    17-08-2009
    Yaş
    43
    Mesajlar
    247
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @Sakallı
    Sual: Bir müslüman Mushafı abdestsiz tutabilir mi?

    CEVAP
    Peygamber efendimiz, Bekara suresinin, (Hayzdan temizleninceye kadar

    kadınlarınıza yaklaşmayın) mealindeki 222. âyeti ile, Vakıa suresinin,

    (Kur’an-ı kerime temiz olanlardan başkası dokunamaz) mealindeki

    79.âyet-i kerimesini açıklayarak buyuruyor ki:


    (Kur'ana ancak hadesten [abdestsizlikten, cünüplükten, hayz ve

    nifastan] temiz olan el değdirebilir.) [Nesai, Hakim, Beyheki, Taberani,

    Darekutni]


    (Hayzlı ve cünüp olan, Kur'andan bir şey okuyamaz.) [Tirmizi]

    (Cünüp ile hayzlıya mescide girmek helal olmaz.) [İbni Mace]

    (Hayzlı kadın namaz kılamaz.) [Ebu Davud]


    Bütün fıkıh kitaplarında da Kur’an-ı kerime cünüp ve abdestsiz iken

    dokunulamayacağı, cünüpken de okunamayacağı bildiriliyor. Bu açık hükme

    rağmen, mezhepsizlerin sözüne kanarak, Allahü teâlânın emrine,

    Resulullah efendimizin ve Onun vârisi âlimlerin sözlerine aykırı olarak

    hayzlı ve nifaslı iken namaz kılan, Kur’ana cünüp dokunan veya

    cünüpken okuyanlara yazıklar olsun.

  14. #14

    Profesör
    Üyelik tarihi
    30-09-2009
    Mesajlar
    811
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @tevhid_yolcusu
    Alıntı dostluk Nickli Üyeden Alıntı
    pes diyorum ya..ayet var ayet..kuran bu,,hani sizin oku diye ,anla diye yırtındığınız kuran..



    kuran diyor temiz yaklaşın diye ,kuran diyor değer verin diye,kuran diyor hürmetsizlik etmeyin diye..

    kuranı okuyan söz dinlemeyecekse okumsın madem..yada işine gelenleri okuyacak inanacak mantığına ters gelenleri okumayacakmı..

    ya gerçekten allah firaset,basiret ne varsa versin ..
    Amin Rabbimiz hepimize feraset versin.
    Bende diyorumki,o ayetin tefsirlerine bakın,okuyn diyorum.

  15. #15
    Gök_Han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektar Emektar Üye emektar
    Üyelik tarihi
    20-09-2007
    Yer
    EsEs
    Mesajlar
    2.212
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @Gök_Han
    Alıntı tevhid_yolcusu Nickli Üyeden Alıntı
    Kardeşim,benim abdestle ilgili bi sorunum yok.
    Ama demek istediğim,Kuran badestsizde okunur onu diyorum.
    Kim nederse desin,günümüzde kitabımızın bütün insanlara ulaşması gerekiyor.Bunu yoluda kolaylaştırmaktır.

    siz allah'ın kitabı için abdestsiz okunabilir diyeceksiniz,
    sonra da bunun ismi kolaylaştırmak olacak!

    ne söylesek boş.anlaşılan düşünceniz değişmeyecek.
    herşeyin iyisini 'O,(cc) bilir.'

  16. #16
    Murat Yazıcı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektar Emektar Üye emektar
    Üyelik tarihi
    10-04-2007
    Mesajlar
    2.231
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @Murat Yazıcı
    Alıntı tevhid_yolcusu Nickli Üyeden Alıntı
    Benim için Kuran herkesin alıp eline okuyabileceği bir kitaptır böylede olması gerekiyor,yoksa mesajını okumayan anlayamaz.
    Senin fikrinin zerre kadar kıymeti yoktur. 1400 senedir gelmiş ulemanın, alimler topluluğunun, dört mezheb imamının söylediği, Kur'an-ı kerimin abdestsiz tutulamayacağı yönündedir. Ezbere veya el ile dokunmadan bakarak okunabilir.

    Bütün bu alimlere ve Müslümanlara hakaret eden kişinin zındık olduğu anlaşılır. Böyle kişilerin yazılarını beğenip yayanlar da aynı hükme tabi'dir.

    Alıntı tevhid_yolcusu Nickli Üyeden Alıntı
    Bu kitabı hırıstiyanlarda mecusilerde ateistlerde okuyacakki,öğrenecek.,
    Yoksa nasıl evrensel olacak.
    Ne zeka ama!

    Kafirlere oruç tutmaları, namaz kılmaları, abdest almaları vs. emredilmemiştir. Onlara emredilen iman etmeleridir. İman ettikten sonra diğer emirlere muhatab olurlar.

    Yazılarını yaydığın sapık kişiler arzu ettikleri gibi amel ederler. Kimse kafalarına tabanca dayayıp zorla abdest almaya zorlamıyor.

    Müslümanlara, İslam alimlerine hakaret edenler ise bizden saygı ve sevgi beklemesin.

Sayfa 1/6 123456 Son

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Benzer Konular

  1. Kurana abdestsiz dokunmak Haramdır
    By Hattabi in forum SEVGİLİ PEYGAMBERİMİZ
    Cevaplar: 275
    Son Mesaj: 21-05-2014, 16:12
  2. Kurân’a abdestsiz dokunulmaz – Ayet hadis delilleri ile
    By ihvan23 in forum SEVGİLİ PEYGAMBERİMİZ
    Cevaplar: 117
    Son Mesaj: 12-02-2014, 19:49
  3. dokunmak
    By KameLya in forum Kapatılan Konular
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 04-11-2009, 18:23
  4. Kuran'a Abdestsiz Dokunmak
    By Mahmut Akar in forum Kapatılan Konular
    Cevaplar: 11
    Son Mesaj: 28-02-2008, 20:15
  5. Kuran'a Abdestsiz Dokunmak
    By Mahmut Akar in forum KUR'ÂN-I KERİM
    Cevaplar: 11
    Son Mesaj: 28-02-2008, 20:15

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

Giriş

Facebook platformu Giriş