Etiketlenen üyelerin listesi

Bu ifadenin aslı "ehven-i şerreyn" yani, iki kötünün hafif olanı, şeklindedir. Önemli bir fıkıh yani, Islâm hukuku kaidesidir. Islâm hukukuna göre hazırlanan "Mecelle" mize; "ehven-i şerreyn ihtiyar olunur" diye geçmiştir ki, başka ihtimal (alternatif) yoksa ve yapmak zorunda olduğumuz şeyler kötü şeylerse en hafifini seçmek mecburiyetindeyiz, demektir. (Md.29) Aynı zamanda Mecellemizde üç madde daha vardır: Iki fesatla karşılasıldığında hafif olanı yapılır, büyüğünün çaresine bakılır", "Büyük

Bu konu 1888 kez görüntülendi 2 yorum aldı ...
Ehven_i şer ne demektir 1888 Reviews

    Konuyu değerlendir: Ehven_i şer ne demektir

    5 üzerinden | Toplam: 0 kişi oyladı ve 1888 kez incelendi.

  1. #1
    Zeynep Özmen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektar Emektar Üye emektar
    Üyelik tarihi
    07-06-2006
    Mesajlar
    1.653
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @Zeynep Özmen

    Bu ifadenin aslı "ehven-i şerreyn" yani, iki kötünün hafif olanı, şeklindedir. Önemli bir fıkıh yani, Islâm hukuku kaidesidir. Islâm hukukuna göre hazırlanan "Mecelle" mize; "ehven-i şerreyn ihtiyar olunur" diye geçmiştir ki, başka ihtimal (alternatif) yoksa ve yapmak zorunda olduğumuz şeyler kötü şeylerse en hafifini seçmek mecburiyetindeyiz, demektir. (Md.29) Aynı zamanda Mecellemizde üç madde daha vardır: Iki fesatla karşılasıldığında hafif olanı yapılır, büyüğünün çaresine bakılır", "Büyük zarar küçük zararla giderilir"; "Genel zararı önlemek için kısmî zarar seçilir" (md. 26,27,28). Bugünkü Türkçe ile aktardığımız bu maddeler Islâm hukuku açısından önemli maddelerdir ve bilinmeleri halinde günlük hayatımızda birçok problemimizi hallederler. Ancak ifadelerden de anlaşılacağı gibi, iki kötüden hafif olanının yapılabilmesi için, hayır olan ihtimal (alternatıf) bulunmaması ve ikisinden birini mutlaka yapmak zorunda kalması şartları vardır. Buna göre; şerlerin yanında bir de hayır varsa veya hayır olmasa bile şerlerin hiç birini yapmadan da olunabiliyorsa şerrin hafif olanı da yapılamaz. Meselâ: Yaralı bir adamın, .secdeye gidince yarası akıyorsa ima ile oturarak kılar. Çünkü secdeyi terketmek namazı abdestsiz kılmaktan daha hafif bir zarardır. Bir adamın tavuğu başkasının değerli bir incisini yutsa, incinin sahibi tavuğun parasını verip onu kesebilir, diğeri vermemezlik edemez. Hamile bir kadın öldüğünde, çocuğunun canlı olduğu umuluyorsa kadının karnı yarılıp çocuk çıkarılır. Etrafa yayılmasından endişe edilen bir yangını söndürmek için gerekirse itfaiye birisinin evini yıkabilir. Susuzluktan ölmek üzere olan birisi, şaraptan değil de biradan ölmeyecek kadar içer. Millete ve inanca en az zararlı olan partiye rey verir. Sünnetten ya da farzdan birinin mutlaka gideceği yerde, kalbi kan aglayarak sünneti bırakır farzı yapar...(Daha geniş bilgi için bk. Ali Haydar Efendi, dürer I/83 vd; M.Sıddık el-Burnû el-Veciz 82 vd)

  2. #2
    Kaptan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Stajyer Moderatör
    Üyelik tarihi
    09-01-2012
    Yer
    Giresun
    Mesajlar
    13.533
    Adı geçen
    92 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @Kaptan
    güncel

    ehven'i serr; itikadi degil bir fikih kaidesidir

    bir zarar ya da serr ile birlikte faydali bir secenek ve/veya alternatif varsa
    serr'in hafif olani dahi tercih edilemez. büyük. kücük serr olan her seyden sakinmak
    dinimizin emridir.

    fikhin alanina giren bu konuyu itikadi konulara da hamlederek
    iki küfürden birini tercih etme noktasinda muhayyer kaldigini zannedip
    daha az olan küfrü tercih etmeyi marifet ve dinden sayan arkadaslarin dikkatina sunulur.

  3. #3
    forumdayim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ordinaryus
    Üyelik tarihi
    07-09-2009
    Yer
    almanya
    Yaş
    59
    Mesajlar
    1.155
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @forumdayim
    kaptanin zihniyetini bildigimiz icin onun duasi ne mahiyette olursa olsun amin denilmez, mesela eger zihniyeti bozuk olan biri "Allah bizi dogru yoldan ayirmasin "diyorsa ,onun zihniyetine göre dogru yol aslinda bize göre dogru yol olmadigindan o nun duasina amin denilmez... onun icin her duaya amin denilmez diye bir özdeyis vardir...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Benzer Konular

  1. Cevaplar: 51
    Son Mesaj: 08-02-2013, 23:54
  2. La..ne demektir.?
    By helix in forum DİNİ SORULARINIZ
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 06-12-2009, 02:52
  3. Melami. Ne Demektir.
    By rıdvanuyan in forum TASAVVUF
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 31-01-2008, 19:24
  4. Melami. Ne Demektir.
    By rıdvanuyan in forum TASAVVUF
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 28-01-2008, 09:52
  5. Hak Ne Demektir? Batil Ne Demektir?
    By BeRaT_aLTaN in forum DİNİ SORULARINIZ
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 25-02-2007, 00:09

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

Giriş

Facebook platformu Giriş