Kırkıncı ve Elliikinci gece Bazı yerlerde ölen kimsenin kırkıncı ve elliikinci gecesi hesap edilip o gece mevlit okutulmaktadır. İslâm'da ölen bir mümin için okunan Kur'an-ı Kerim, yapılan dua ve verilecek sadakanı faydası vardır. Ancak yedinci, kırkıncı ve elliikinci gecenin bir manası ve İslâmi kaynağı yoktur. Okunacak Kur'an-ı Kerim her gün her gece okunabilinir. Bu İslâm'a sokulan bidatlardandır. Bidatı uygulamanın faydası yoktur. Kaynak: Büyük Kadın İlmihali, Rauf PEHLİVAN

Bu konu 10076 kez görüntülendi 5 yorum aldı ...
yedi kırk elli ikinci gece seneyi devriye 10076 Reviews

    Konuyu değerlendir: yedi kırk elli ikinci gece seneyi devriye

    5 üzerinden | Toplam: 0 kişi oyladı ve 10076 kez incelendi.

  1. #1
    yahşibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Paylaşımcı Üye
    Üyelik tarihi
    29-02-2008
    Mesajlar
    231
    @yahşibey

    Kırkıncı ve Elliikinci gece
    Bazı yerlerde ölen kimsenin kırkıncı ve elliikinci gecesi hesap edilip o gece mevlit okutulmaktadır.
    İslâm'da ölen bir mümin için okunan Kur'an-ı Kerim, yapılan dua ve verilecek sadakanı faydası vardır. Ancak yedinci, kırkıncı ve elliikinci gecenin bir manası ve İslâmi kaynağı yoktur. Okunacak Kur'an-ı Kerim her gün her gece okunabilinir. Bu İslâm'a sokulan bidatlardandır. Bidatı uygulamanın faydası yoktur.

    Kaynak:
    Büyük Kadın İlmihali, Rauf PEHLİVAN


    Bu gerçekten bidat mıdır.
    Benim bildiğim bütün inanan kişiler ölen kimsenin arkasından yedi gece kuran okunur topluca.
    ve yedinci gece içinde tebarekesine gidilir.

  2. #2
    fakiri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    14-01-2007
    Yer
    KOCAELİ
    Mesajlar
    16.077
    @fakiri
    Vefat etmiş yakınlarımızın ardından Kuran-ı Kerim okunması ne yedi gece ile sınırlıdır ve ne de tayin edilmiş yedinci, kırkıncı ve elliikinci gece ile sınırlı değildir. Kişi her ne zaman murad ederse Kuran-ı Kerimi okur ve sevabını ölülerine hediye eder. Bu işin aile yakınalrı ile sınırlı olması ve tek başına gizlice yapılması bütün konu-komşuya ve müslümanlara mevlid-i şerif veya hatm-i şerif düzenlemekten çok daha doğrudur ve müstecaptır.
    Rabbimiz yaptığımız amelleri sadece kendisi için yapmayı cümlemize nasib-i müyessser buıyursun.

  3. #3
    dostluk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    19-06-2007
    Yer
    istanbul
    Yaş
    43
    Mesajlar
    5.779
    @dostluk
    Katafalka koyarak cenazem kokutulur
    Kırkıncı günü diye mevlitler okutulur.

    Musikiyle karışık, bir ilahi aryası
    Mevlit bitince başlar, dedikodu furyası.

    evet diğer ilmihallerde ayynı bilgiler yazar ,ölü ardından dua etmek mevlit okutmak hayr yapmak için illaki belirli gün ve haftalar yoktur ,hergün heran yapılabilir.

    Ölü evinden helva vs. dağıtmak. Ölünün 3, 7, 40, 52 veya 53 üncü günlerini yapmak bidattir . (Tahtavi)

  4. #4
    rıdvanuyan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Doçent
    Üyelik tarihi
    18-01-2008
    Mesajlar
    736
    @rıdvanuyan
    Allah yapılan zikir ve okunan kuran sevabı muhakkak bağışlanır
    ve bağışlanan kişiye rahmet olur

    Sağ olan kimse Kur'an-ı Kerim okur veya onu dinlerse Kur'an- Kerim'in feyzinden ve oraya nazil olan rahmetten menfaatlendiği gibi vefat eden kimsenin mezarı başında Kur'an-ı Kerim okunurken kalpte hatırlanırsa veya dua edilirse bereket ve nazil olan rahmetten çok faydalanır. Bunun için ücretli Kur'an-ı Kerim'in okunması caizdir. Fakat bazı yerlerde Kur'an-ı Kerim bir veya birkaç kez hatim edilip ondan sonra birisine rast gelirse yanında hazır hatim vardır. Ücret karşılığında, sana veya ölülerine bağışladım, derse, öteki de kabul ederse kesinlikle caiz değildir. Bu ücreti almak haramdır. Verene sevap yoktur. Bir kimse öldükten sonra yedinci gecesine, kırkıncı gecesine, elli ikinci gecesine rastlatılarak hatim ve mevlüd gibi toplantılar yapmanın özellikle de bu gecelerde hayır ve tasaddukta bulunmanın dini hiçbir dayanağı yoktur. İsteyen istediği gece ve günde hatim ve mevlid okutur. Hadiste sabit olduğu gibi Kur'an-ı Kerim'den okunan her bir harfin mükafatı on hasenedir. Bu nedenle her gün kim Kur'an-ı Kerim okursa ahiret ve Allah rızasını kazanmak talep eder.

    Kur'an- Kerim'i bitirdikten sonra hatim duasını yapmak müstehaptır. Cemaat halinde Kur'an-ı Kerim okumakta hiçbir engel yoktur. Zira Allah'ın rahmeti cemaatin üzerinedir. Şu halde Kur'an'ın okunması madem ki ibadettir ve bu ibadette sevap meydana gelmektedir. Okuyucu kendi sevabını kime bağışlarsa bağışlayabilir. Bunun için Büyük Melamız Ehmedê Xanî şöyle buyurmuştur: "Ben öldükten sonra bana Fatiha-i Şerif okuyun. Zira Resulü Kibriya şöyle buyurmuştur: Bütün Kur'an'ın yarısı Yasin-i Şerif içindedir. Yasin-i Şerif ise Fatiha-i Şerif içindedir. Fatiha-i Şerif de Be harfinin içindedir."

  5. #5
    talib - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    11-07-2006
    Yer
    İstanbul
    Mesajlar
    10.488
    @talib
    Vefat eden kişinin özellikle ilk zamanlar çok ihtiyacı vardır dua ve sair hayırlı işlerin ecirlerine. Büyüklerimiz bir yakınları vefat ettiği zaman özellikle ilk zamanlar uzunca bir süre belki bir aydan fazla, arkalarından hatim sevapları, dualar, sadaka ve sair ibadetlerin ecirlerini yollarlar.

    Büyükler, vefat edilen kişi unutulmasın diye belki bu şekilde günler belirlemiş en azından bu günlerde arkalarından hayru hasenat yollansın istemiş olabilirler. Tabi en doğrusu bu geceleri de içine alacak şekilde ilk zamanlar vefat eden kişiye yardımcı olmaya çalışmaktır.

  6. #6
    rıdvanuyan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Doçent
    Üyelik tarihi
    18-01-2008
    Mesajlar
    736
    @rıdvanuyan
    Alıntı talib Nickli Üyeden Alıntı
    Vefat eden kişinin özellikle ilk zamanlar çok ihtiyacı vardır dua ve sair hayırlı işlerin ecirlerine. Büyüklerimiz bir yakınları vefat ettiği zaman özellikle ilk zamanlar uzunca bir süre belki bir aydan fazla, arkalarından hatim sevapları, dualar, sadaka ve sair ibadetlerin ecirlerini yollarlar.

    Büyükler, vefat edilen kişi unutulmasın diye belki bu şekilde günler belirlemiş en azından bu günlerde arkalarından hayru hasenat yollansın istemiş olabilirler. Tabi en doğrusu bu geceleri de içine alacak şekilde ilk zamanlar vefat eden kişiye yardımcı olmaya çalışmaktır.
    Allah senden razı olsun kardeşim en açık ve herkezin anlaması gerektiği şekilde yazmışsın.
    Eğer yüzlerce yıl bu gelenek ve görenek devam ediyorsa büyüklerden kalmış bir güzelliğin devamıdır hiç şüphemiz yok.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Benzer Konular

  1. Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 03-02-2015, 18:41
  2. Senai Demirci / Kırk Kapının Kırk Duası
    By piddikkk in forum KİTAP
    Cevaplar: 37
    Son Mesaj: 14-01-2015, 10:51
  3. yüzde elli savaşını ilk kim başlattı?
    By Kimya_ı Saadet in forum GÜNDEM VE SİYASET
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 01-07-2013, 15:27
  4. Elli Yıllık Kibarlık
    By hasandemir in forum ÖYKÜ ve HİKAYE
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 21-07-2007, 17:07
  5. Elli Iki Gün
    By kul emir in forum ŞİİR DEFTERİ
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 14-01-2007, 12:05

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

Giriş

Facebook platformu Giriş