Etiketlenen üyelerin listesi

Cemâlullah'ı Müşahede 30/01/2008 ÇARŞAMBA Ebû Saîd el-Hudrî -radıyallahu anh- derki : Resûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem- hazretlerine bir takım insanlar gelip; -Ya Resûlullah! kıyamet gününde biz Rabbimiz Teâlâ Hazretlerini görebilir miyiz? diye sordular. Resûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem- Efendimiz onlara cevaben:

Bu konu 31229 kez görüntülendi 197 yorum aldı ...
Mahmut Sami Ramazanoğlu Efendiden Hergün Bir Sohbet 5.00 31229 Reviews

    Konuyu değerlendir: Mahmut Sami Ramazanoğlu Efendiden Hergün Bir Sohbet

    5 üzerinden 5.00 | Toplam: 2 kişi oyladı ve 31229 kez incelendi.

Sayfa 3/13 İlk 12345678 ... Son
  1. #33
    kays - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    01-10-2006
    Yer
    Kayseri
    Yaş
    60
    Mesajlar
    4.632
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @kays
    Kardeşini Nefsine Tercih 10/02/2008 pazar

    Yedi sınıf insan vardır ki, Cenab-ı Hakk, onları Arşı A'la'nın gölgesinde gölgelendirir.

    1. İmam-ı adil: Her şeyi adaletle yapan hükümet reisi

    2. Rabbının ibadetinden neşe-yab olan genç, ibadetleri büyük bir zevk ve neşe içinde yapan genç.

    3. Kalbi cami ve mescidlere bağlı cemaata devam eden kimse,

    4. Allah rızası için birbirini seven,kalben ve cismen birbiriyle, ictima ve mülakat edip, ömürlerinin sonuna kadar sevgilerini öylece muhafaza eden iki kişi.

    5. Cemal sahibesi olan bir kadın, gayr-i meşru olarak nefsini kendine teklif ettiğine: "Ben Allah azîmüşşan'dan korkarım." diye reddeden kimse.

    devamı var

  2. #34
    kays - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    01-10-2006
    Yer
    Kayseri
    Yaş
    60
    Mesajlar
    4.632
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @kays
    Kardeşini Nefsine Tercih 10/02/2008 pazar

    6. Fukaraya gizlice tasaddukta bulunan, hatta sağ eliyle verdiğini sol eli duymayan, yani kimsenin anlayamayacağı derecede riyasız sadaka veren kimse.

    7. Halvette-tenhada-Hakk'ı zikredip Allah korkusu, Allah sevgisi ve aşkı ilahî ile gözyaşı döken kimse.

    Başka hadis-i şeriflerde, gazaya katılan asker ve askere yardımda bulunan, taciri sadık ve hüsni ahlak sahibi, borçlulara mühlet veren kimseler de bu zümreden sayılmıştır.

    Yani, bunlar da, o şerefe nail olurlar denilmiştir.
    (Zübdetü'l-Buhari. 114)

    04/1987 altınoluk

  3. #35
    kays - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    01-10-2006
    Yer
    Kayseri
    Yaş
    60
    Mesajlar
    4.632
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @kays
    Ölüm Sarhoşluğu ve Kulun Makamı 11/02/2008 pazartesi

    EBÛ HUREYRE (r.a.)'dan mervidir ki:

    "Hiçbir ferd cennete dahil olmaz.

    İlla o kimse şayet dünyada seyyiat ve küfür işlemiş olsaydı cehennemde bulunacağı mekanı kendisine gösterilir de sonra cennete dahil olur, bu da, o kimse ziyadece şükretsin diyedir.

    Yine hiçbir ferd cehenneme dahil olamaz.

    İlla o kimse şayed dünyada amel-i salih üzere olsaydı yani iman etmiş olsaydı, kendisinin cennette bulunacağı makamı kendisine gösterilir.

    Bu da o kimsenin hasret ve nedametini artırmak içindir."

    devamı var

  4. #36
    kays - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    01-10-2006
    Yer
    Kayseri
    Yaş
    60
    Mesajlar
    4.632
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @kays
    Ölüm Sarhoşluğu ve Kulun Makamı 11/02/2008 pazartesi

    Her şahıs için hem cennette hem cehennemde makam vardır.

    Bir mümin cennete dahil olmazdan evvel, cehennemdeki makamı gösterilir.

    Sonra cennet-i ala'ya dahil olur.

    Fakat o cehennemdeki makamının gösterilmesinden dolayı o mümine bir gûna teessür ve azab olmayacak, yalnız öyle dehşetli ve fezaatlı cehennemden necat bulup böyle cennet-i ala'ya nail olduğundan dolayı şükür ve hamdini artırmak içindir.

    Bir kafir de cehenneme dahil olmazdan evvel cennetteki makamı gösterilir. Sonra cehenneme idhal ve ilka edilir.

    Fakat o cennetteki makamının gösterilmesinden dolayı kafir telezzüz etmeyecektir.

    Bilakis tahassür ve teessüfü artacaktır. Bu bab da ehadis-i şerife varid olmuştur. Nitekim:

    "İşte onlar, temelli kalacakları Firdevs cennetine varis olanlardır." ayet-i kerimesinin tefsirinde bilcümle küffarın cennetteki makamları ehl-i İslama miras kalacağı beyan edilmiştir.

    Bazı hadis-i şeriflerin sarahatine nazaran bu cennet ve cehennemdeki makamların gösterilmesi kabir suali zamanında ve alem-i berzahta olacaktır.

    devamı var

  5. #37
    kays - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    01-10-2006
    Yer
    Kayseri
    Yaş
    60
    Mesajlar
    4.632
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @kays
    Ölüm Sarhoşluğu ve Kulun Makamı 11/02/2008 pazartesi

    Ubade b. Samit (r.a.) der ki:

    Rasûlullah (s.a.) şöyle buyurdu:

    "Kim ki, Allah Teâlâ Hazretlerine kavuşmayı sever, Allah Teâlâ da o kimseye mülakî olmayı sever.

    Kim ki, Allah Teâlâ'ya kavuşmayı kerih görür, Allah Teâlâ da o kimseye mülaki olmayı kerih görür." Hazret-i Aişe:

    Ya Rasûlullah, öyleyse hakikat bizim hepimiz ölümü kerih görürüz. Nasıl yapalım? diye sorunca Rasûlullah (s.a.) Hazretleri Hazret-i Aişe'nin bu sual ve istifsarına cevaben:

    Bu iş öyle değildir.

    Lakin mümin olan kimse ölümün hal-i ihtizarına geldiğinde o mümine Allah Teâlâ'nın rızası ve Allah Teâlâ'nın fazlu keremi tebşir edilir.

    O vakit o kimseye önünde olan ahiretten daha sevimli hiçbir şey yoktur.

    O halde mümin Allah Teâlâ'ya kavuşmayı sever, Allah Teâlâ'da o mümine mülaki olmayı sever.

    Hakikat, bir kafir, hal-i ihtizara geldiğinde ona Allah Teâlâ'nın azab ve ukubeti ihbar edilir.

    O vakit ona önünde olan ahiretten daha kerih hiçbir şey mutasavver değildir.

    O halde o kafir Allah Teâlâ'ya kavuşmayı kerih görür. Ve Allah Teâlâ Hazretleri de o kafire mülaki olmayı kerih görür.

    devamı var

  6. #38
    kays - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    01-10-2006
    Yer
    Kayseri
    Yaş
    60
    Mesajlar
    4.632
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @kays
    Ölüm Sarhoşluğu ve Kulun Makamı 11/02/2008 pazartesi

    HADİS-İ KUDSİ'de: Cenab-ı Allah:

    Ben yapacak olduğum işlerde mümin kamil bir kulumun ruhunun kabzında ettiğim tereddüt derecesinde hiçbir şeyde tereddüt etmemişimdir.

    Zira o kulum ölümü kerih görüyor.

    Ben de o kulumun isaet ve teellümünü kerih görüyorum.

    Yani o kulumun nefsine ağır ve acı gelen şeyi sevmem, buyurur.

    "Eğer siz Allah yolunda katlolunursanız, yahut yatağınızda imanınız ile fevt olursanız kafirlerin dünya menfaati cem'indeki hayatlarından elbette size daha hayırlı Allah Teâlâ'dan mağrifet ve rahmettir.

    devamı var

  7. #39
    kays - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    01-10-2006
    Yer
    Kayseri
    Yaş
    60
    Mesajlar
    4.632
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @kays
    Ölüm Sarhoşluğu ve Kulun Makamı 11/02/2008 pazartesi

    " Bu ayet-i kerime gereğince mümini kamil için ölüm mahz-ı mağfiret ve rahmet ise de, lakin her mümin ölümü anında ve halet-i ihtizarında olan sekarat-ı mevt ve teellümünden dolayı ölümü kerih görmekte ise de "Her nefis ölümü tadacaktır" ayet-i kerimesine her nefsin ölümü şüphesiz ve muhakkak olduğundan kabz-ı ruh ile Allah Teâlâ'nın rahmetine vasıl kıla demektir.

    Veyahud her ne kadar benim kulum ölümü kerih görse bile o kulumun erzel-i ömre kadar tehiri ona ayn-ı isaet ve fenalık olduğundan ben o kuluma fenalık etmek istemediğimden erzel-i ömre varmadan ben onun ruhunu kabzedip rahmet ve mağfiret-i ilahiyeme kavuştururum, demektir.

    Velhasıl bu hadis-i şerif, evliyaullah-ı kiram için büyük bir müjde, rifat-i menzil ve şereflerine büyük bir delildir.

    02/1987 altınoluk

  8. #40
    kays - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    01-10-2006
    Yer
    Kayseri
    Yaş
    60
    Mesajlar
    4.632
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @kays
    Kıyamet Alametleri 12/02/2008 salı

    İbn Ömer (r.a.)'dan rivayete göre Nebî (s.a.s.) şöyle buyurmuşlardır:

    "Mümin bir kişi - kendisine haram olan bir kan bulaşmadıkça - daima dininden mülhem olduğu genişlik içindedir."

    İzahı:

    Müminin dininden mülhem olduğu hakikat, Cenab-ı Hakk'ın tevbekar kullarının tevbelerini kabul buyurarak büyük küçük günahlarını marifet buyurmasıdır.

    Ancak şirkten sonra en büyük günah olan katl-i nefs (adam öldürmek) başka.

    Kanı hürmete şayan müminin bir mümine kanı bulaşırsa artık dini, hayatı o kimseyi sıkar.

    Afv-ı ilahiden ümitsiz yaşar demektir.

    devamı var

  9. #41
    kays - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    01-10-2006
    Yer
    Kayseri
    Yaş
    60
    Mesajlar
    4.632
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @kays
    Kıyamet Alametleri 12/02/2008 salı

    İbn Mes'ud (r.a.)'dan rivayete göre, Nebi (s.a.s.)'in şöyle buyurduğunu işittim demiştir.

    "Kendileri hayatta bulunup da kıyametin koptuğu zamana erişen kimseler insanların şerirlerindendir."

    Müslim'in de Abdullah b. Mes'ud (r.a.)'dan rivayetine göre Rasûl-i Ekrem (s.a.s.): "Kıyamet ancak insanların şerirleri üzerine kopacaktır." buyurmuştur.

    Ebu Hüreyre (r.a.)'dan bir rivayete göre de: "La ilahe illallah diyen hiçbir kişiye kıyamet kopmayacaktır." buyurulmuştur.

    Bu rivayetlerin delaletlerine göre kıyamet ancak, kafirler, münafıklar, şerirler üzerine kopacaktır.

    Salih müminler tamamıyla ölmüş bulunacaklardır.

    Nitekim Ebu üreyre (r.a.)'dan yine bir rivayette:

    "Kıyametin tekarrubu zamanında Allah Teâlâ latif bir rüzgar gönderecek ve gönlünde zerre kadar imanı olan hiçbir kimseyi bırakmayıp ruhunu kabzedecek." buyurulmuştur.

    devamı var

  10. #42
    kays - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    01-10-2006
    Yer
    Kayseri
    Yaş
    60
    Mesajlar
    4.632
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @kays
    Kıyamet Alametleri 12/02/2008 salı

    BİR SUAL:

    Rasûl-i Ekrem (s.a.s.) "Ümmetimden bir taife kıyamet kopuncaya kadar Hakk üzerinde sebat edeceklerdir." buyurmuştur. Bu haber kıyamet koparken bir kısım müminlerin de hayatta bulunacaklarını ifade etmez mi?

    CEVAP:
    Yukarıdaki hadisler umum ifade ettiğinden Sahihayn'deki rivayetler tahsis olunmuştur.

    Binaenaleyh kıyamet koparken halkın çoğu müşrik, münafık olacaktır.

    Mümin az bulunacak demektir.

    Bir rivayete göre Rasûl-i Ekrem (s.a.s) buyurmuştur ki: "Kıyametin yaklaşması alameti şunlardır; Zaman tekarrüb ve tevali eder.

    Yıllar ay, aylar gün, günler de saat gibi hızla gelir geçer.

    Cenab-ı Allah'a kulluk, hayırperverlik azalır, hercümerç çoğalır." Ashab-ı Kiram:

    Hercümerç nedir? diye sormuşlar.

    Rasûl-i Ekrem de iki kerre: Katl, katl, buyurmuştur.

    Ebu Musa el-Eş'arî'den gelen rivayette de: "Ulemanın ve dini bilgilerin zevali ile cehlin şayi olması da kıyametin tekarrübü alametlerinden olarak bildirilmiştir.

    03/1987 altınoluk

  11. #43
    kays - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    01-10-2006
    Yer
    Kayseri
    Yaş
    60
    Mesajlar
    4.632
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @kays
    "Küfür" ve "Fısk" İsnadı 13/02/2008 ÇARŞAMBA

    EBÛ ZERR el-Gıfarî-radıyallahu anh'-den Nebî-sallallahu aleyhi vesellem'in şöyle buyurduğunu işittiği rivayet olunmuştur:

    "Hiçbir kişi, başkasına, bir fısk yani sapıklık isnadıyla "ya fasık" diye söz atamaz, atmağa hakkı yoktur.

    Yine böyle küfür isnad edemez.

    Şayet atar da attığı kimse atılan fısk veya küfrün sahibi değilse bu sıfatlar muhakkak atan kimseye döner."

    Hadisteki "fısk" lafzı hak yoldan çıkmak manasına şer'î bir ıstılahtır.

    Kehf Sûresinde "Şeytan Rabbının emrinden çıktı."(1) kavl-i şerifine göre emr-i Hakk' tan hurucun mahiyeti umumidir. Her veçhile sapıklıktır.

    DEVAMI VAR

  12. #44
    kays - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    01-10-2006
    Yer
    Kayseri
    Yaş
    60
    Mesajlar
    4.632
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @kays
    "Küfür" ve "Fısk" İsnadı 13/02/2008 ÇARŞAMBA

    "Fısk"ın mahiyeti umumi olunca, herhangi kötü bir sıfatı başkasına isnat edip de isnad olunan kimse onunla muttasıf olmayınca, o kötü sıfatın isnat edene rücüu, hadisin hükmü iktizasıdır.

    Bu cihetle hadis-i şerifin mazmunu umumi bir ahlak kanunudur.(2)

    ŞECERE ashabından Sadık bin Dahhak (r.a.)'dan rivayete göre Nebi (s.a.s.) şöyle buyurmuştur:

    "Her kim İslâm'dan başka bir millet adına and içerse o andığı millet gibidir.

    Ademoğluna malik olmadığı malı nezretmesi de doğru değildir.

    Her kim dünyada bir vasıta ile kendisini öldürürse kıyamet gününde intihar ettiği nesne ile azab olunur.

    Her kim bir mü'mine lanet ederse o da onu öldürmek gibi günahtır.

    Her kim de bir mü'mine küfür isnad ederse bu da onu öldürmek gibi günahtır"(3)

    devamı var

  13. #45
    kays - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    01-10-2006
    Yer
    Kayseri
    Yaş
    60
    Mesajlar
    4.632
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @kays
    "Küfür" ve "Fısk" İsnadı (devamı) 14/02/2008 perşembe

    Ebû Hureyre (r.a.)'dan Rasûlullah (s.a.s)'ın şöyle dediği rivayet olunmuştur:

    "Mü'min kişinin benzeri ekin nevinden bir sâk üzerinde biten taze ot gibi yumuşaktır.

    Hangi taraftan ona rüzgar dokunursa onu eğer, fakat yıkılmaz yine doğrulur.

    Doğrulunca rüzgardan yine eğilir fakat yine yıkılmaz doğrulur.

    Hakk'tan yüz çeviren facir kişinin benzeri de sert çam ve dağ servisi gibidir ki Allah onu da dilediği vakit bir defada söker devirir"(4)

    Ma'kıl bin Yesar (r.a.)'dan rivayete göre Resûlullah (s.a.s) şöyle buyurmuştur:
    "Hiç bir vali yoktur ki o müslüman ahali üzerinde icra-yı velayet ederken zulmederek ölür.

    Muhakkak Allah Teâlâ ona cennet kokusunu haram kılacaktır"(5)

    devamı var

  14. #46
    kays - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    01-10-2006
    Yer
    Kayseri
    Yaş
    60
    Mesajlar
    4.632
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @kays
    "Küfür" ve "Fısk" İsnadı (devamı) 14/02/2008 perşembe

    BUHARİ' de "Allah Teâlâ hazretlerinin sevdiği kulunu çeşitli musibetlere mübtela kıldığı ve bu suretle terfi-i derecata ve keffaret -i zünüba mazhar olacağı" rivayet olunmaktadır.

    Abdullah b. Mes'ud (r.a.) derki "Ben Resûlullah (s.a.s) hazretlerinin hastalığında mübarek vücud-ı şerifleri hummadan şiddetle müteellim iken huzur-ı Risaletpenahi'ye varıp müşahedesinde: ?

    Ya Rasûlallah, bu derecede hastalığınız herhalde siz Efendimiz'e iki kat ecir ve sevap olmak gerektir, dedim.

    Resûlullah (s.a.s.) hazretleri de tasdik buyurarak: "Evet, hiç bir şey yoktur ki ona eza isabet etsin de Allah Teâlâ Hazretleri o müslümanın hatalarını ağacın yapraklarının döküldüğü gibi dökmesin, buyurdu.

    Yani müslüman olunca hazen yaprağı gibi cümle günah dökülür.

    devamı var

  15. #47
    kays - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    01-10-2006
    Yer
    Kayseri
    Yaş
    60
    Mesajlar
    4.632
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @kays
    "Küfür" ve "Fısk" İsnadı (devamı) 14/02/2008 perşembe

    Hastalık sebebiyle ve beş vakit namazın edasıyla mağfiret olunan küçük günahlardır.

    Büyük günahlar ise tevbe ve istiğfara ve hakların sahiplerine verilmesine muhtacdır.

    Cumhur-u ulemanın re'yi budur.

    Doğrusunu Allah bilir. (6)


    Huruc: çıkmak Muttasıf: Kendisinde bir sıfat, bir hal bulunan. İsnad: Bir şeyi, birisi için yaptı diyerek söyleme İktiza: Gerekme Mazmunu: Manası, inceliği İcray-ı velayet: Valilik yapmak. Sak: Dal, sap. Terfî-i derecat: Yüksek dereceler. Kef-faret-i zünüb: Günahların affı: Müteellim: Acı duyan, içi sızlayan

    Dipnotlar 1) Kehf Sûresi: 50 / (2) Tecrid-i Sârih Terc. / (3) a.e. 12/150 / (4) a.e 12/660 / (5) a.e. 12/345 / (6) Zübdetü'l-Buhârî. 1041

    10/1986 altınoluk

  16. #48
    kays - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    01-10-2006
    Yer
    Kayseri
    Yaş
    60
    Mesajlar
    4.632
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @kays
    Mes'uliyetin Sınırı 15/02/2008 cuma

    İBN ÖMER (r.a)'dan mervidir ki:

    "Hepiniz, raî, hamî ve muhafızsınız.

    Ve hepiniz raiyyenizden mes'ülsünüz"

    Yani her biriniz herhalde bu dünyada bir şey ile vazife-dar bulunduğunuzdan o şeyin hamisi, muhafızı olmakla o işten dolayı ahirette mes'ulsünüz.

    Mesela hükümet reisi idaresi altında bulunan milletlerin hamisi bulunduğundan bütün raiyyesinden mesuldür.

    Yani hudud ve ahkamın icrasından ikame-i cum'a ve cemaatten mes'ül demektir.

    Bir hane sahibi erkek de hanesinin hamisi olup kendi hanesinin nafaka ve idaresinden ve hüsn-i muaşeretinden mes'uldür.

    devamı var

Sayfa 3/13 İlk 12345678 ... Son

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Benzer Konular

  1. Cevaplar: 785
    Son Mesaj: 18-09-2013, 09:41
  2. Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 31-05-2012, 15:31
  3. Mahmut Sami Ramazanoğlu (r.h.) Anıldı
    By cahid in forum GÜNDEM VE SİYASET
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 23-03-2010, 10:45
  4. osman nuri topbaş hoca efendiden hergün bir sohbet
    By kays in forum Sahabeler ve İslâmî Önderler
    Cevaplar: 15
    Son Mesaj: 19-08-2007, 18:50

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

Giriş

Facebook platformu Giriş