Etiketlenen üyelerin listesi

İBNİ ARABİ (1150-1240) Endülüste doğmuş olup bürakrat bir ailenin çocuğudur.İlk müsbet ilimleri babasından öğrenmiştir. Matemetik geometri gibi ilimleri öğrendikten sonra islami ilimlere yönelmiştir.ispanyada ki medreseler, melille medresesini gezmiştir.ve 28-20 li yaşlarda İBNİ Rüşd ile birliktelik kuran kişidir İ bni Arabi bu minval içerisinde... Endülüste eğitimini tamamlayan ibni Arabi 1198 de Endülüsten kuay afrikaya ilmi bir seyr izler.Orda Fas ,cezayir, Libya yı gezer. adeta

Bu konu 21759 kez görüntülendi 102 yorum aldı ...
Ibni Arabi Kimdir? 21759 Reviews

    Konuyu değerlendir: Ibni Arabi Kimdir?

    5 üzerinden | Toplam: 0 kişi oyladı ve 21759 kez incelendi.

Sayfa 1/7 123456 ... Son
  1. #1
    FUZULİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ordinaryus
    Üyelik tarihi
    12-06-2007
    Mesajlar
    1.019
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @FUZULİ

    İBNİ ARABİ (1150-1240) Endülüste doğmuş olup bürakrat bir ailenin çocuğudur.İlk müsbet ilimleri babasından öğrenmiştir.

    Matemetik geometri gibi ilimleri öğrendikten sonra islami ilimlere yönelmiştir.ispanyada ki medreseler, melille medresesini gezmiştir.ve 28-20 li yaşlarda İBNİ Rüşd ile birliktelik kuran kişidir İ bni Arabi bu minval içerisinde...

    Endülüste eğitimini tamamlayan ibni Arabi 1198 de Endülüsten kuay afrikaya ilmi bir seyr izler.Orda Fas ,cezayir, Libya yı gezer. adeta mecnunun leylayı aradığı gibi ilmi arar durur.

    İbni arabi Tasavvufa meyilli biridir.Tarikatlara girerve daha müridken şeyhlerin zaaflarını bulur ve ortaya kor.Her şeyhi kendine üstan edinmez.. bizzat kendisinden üstün olmasını ister mürşidinin.İbni Arabi bu seçiciliğinden solayı sadece iki kadından hırka giymişir.

    İBNİ ARABİNİN TASAVVUFİ ANLAYIŞ VE ÇİZGİSİ

    *İbni Arabi tasavvufi yaşayıştan çok tasavvufi tefekküre önem veren isimdir.

    *Varlık ve vahdeti vücudu kendine mihenk taşı alıp üzerinde fazlaca durmuştur.

    *Nassların batini yönüne önem vermiştir.

    *Gerçek bilgi keşf ile elde edilen bilgidir.Aynı üstad Said Nursi gibi eserin kendisine yazdırıldığını ifade eder.Eserini HZ.Peygamberin telkin ettiğini söyler...

    *Rüya yolu ile hadis alınacağını söyler ve hadisin sıhhatli olması ancak Rüya yolu iledir İbni Arabiye göre..

    *Akıl hakkın varlığını zorunlu olarak bulur.Ancak Akıl ALlah'ın her şeyini temaşa edemez..

    *İbni Arabi başkalarından kavram alan değil kavram üreten biridir.Oyüzden de dilini anlamak zordur..

    * İbni Arabi Eş'ari olmasına rağmen mutezileye yakındır.

    *etkilendiği kitap İhvan-ı safha dır.Beyazıd'ı bestami yolunda bir çizgi izlemiştir.



    Kuzey afrikandan sonra mekkeye gider. FÜTUHAT-I MEKKİYE 'yi burda telif eder.bir müddet Mekke de kalan İbni Arabi sonra Türkiyeye gelir..

    konyaya geçen ibni arabi ,sonra malatyada ikamet buyurur. 6 yıl malatyada kalan İbni Arabi burda evlenir. malatya seyrinden sonra SİVAS 'a gelen ibni arabi 3 yıl da burda ikamet buyurur.

    240 yılında bu hayatın ağır yükünü taşımaya mecali kalmayan ibni Arabi son durağı olan Şamda dünya yurdundan ukba yurduna hicret eder..

    Onun görüşleri günümüzde EKBERİYYE TARİKATI altında devam etmektedir.

  2. #2
    ravzanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Katılımcı Üye
    Üyelik tarihi
    02-06-2007
    Yaş
    28
    Mesajlar
    182
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @ravzanur
    güzel olmuş .emeğinize sağlık...

  3. #3
    ahmedifaruk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Paylaşımcı Üye
    Üyelik tarihi
    12-04-2007
    Yer
    YAHYALI
    Yaş
    52
    Mesajlar
    275
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @ahmedifaruk
    sagolasın

  4. #4
    tevhidul_hareket - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Profesör
    Üyelik tarihi
    19-12-2006
    Mesajlar
    829
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @tevhidul_hareket
    abi mübarek bir zati daha bize hatirlattiginiz için ALLAH sizden razi olsun

  5. #5
    ravzanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Katılımcı Üye
    Üyelik tarihi
    02-06-2007
    Yaş
    28
    Mesajlar
    182
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @ravzanur
    hocam islam tarihinde ibni arabi iki tane miydi? ben mi öyle hatırlıyorum?

  6. #6
    FUZULİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ordinaryus
    Üyelik tarihi
    12-06-2007
    Mesajlar
    1.019
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @FUZULİ
    Alıntı ravzanur Nickli Üyeden Alıntı
    hocam islam tarihinde ibni arabi iki tane miydi? ben mi öyle hatırlıyorum?

    evet ibni arabi iki tanedir kardeşim..

    birincisi :

    EBUBEKİR İBNİ ARABİ:islam tarihinde üstad ve büyük bir zattır.

    ikincisi:

    MUHİDDİN İBNİ ARABİ

  7. #7
    tevhidul_hareket - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Profesör
    Üyelik tarihi
    19-12-2006
    Mesajlar
    829
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @tevhidul_hareket
    evet iki tanedir abimiz çok güzel yorumlamis

  8. #8
    ravzanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Katılımcı Üye
    Üyelik tarihi
    02-06-2007
    Yaş
    28
    Mesajlar
    182
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @ravzanur
    alah razı olsun cevap yazdıgınız için

  9. #9
    FUZULİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ordinaryus
    Üyelik tarihi
    12-06-2007
    Mesajlar
    1.019
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @FUZULİ
    Ecmain kardeşim cümlemizden...

  10. #10
    B%Ü%Ş%R%A - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Paylaşımcı Üye
    Üyelik tarihi
    29-10-2006
    Yer
    ist/maltepe
    Mesajlar
    255
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @B%Ü%Ş%R%A
    1165 yılında İspanya'nın Murcia kentinde dünyaya gelen büyük islam alimi İbn-i Arabi yazdığı yüksek düzeyli 500'e yakın eserinde, İslam'da gaye olarak bilinen "TEK"lik konusuna Vahdet-i Vücut teorisi ile çığır açmıştır.

    İbn-i Arabi'deki Tasavvuf anlayışı genetiktir. Öğrenimini Sevilla'da tamamlamıştır. Ömrünün büyük bir bölümünü yalnız olarak geçiren Arabi, düşünce yapısını Kuran'ın özü mahiyetindeki bilgiler üzerinde yoğunlaştırarak Vahdet-i Vücut kuramının temel taşlarından biri oldu. Şeriatla bağdaşmayan fikirlerinden dolayı başına gelmedik kalmadı. Son nefesinde söylediği bir söz Şam'da öldürülmesine neden oldu.

    Muhiddin-i Arabi'nin söylediği şuydu; "Sizin taptığınız tanrı benim ayaklarımın altındadır". Koyu bir Arabi hayranı olan Yavuz Sultan Selim, Mısır seferi dönüşünde Arabi'nin öldürüldüğü yeri kazdırdı, neticede küpler dolusu altın ve ziynet eşyası bulundu. Sözün hikmeti buydu... Daha sonra Kasiyun dağının eteğinde türbesine gömüldü. Futuhat-ı Mekkiye isimli eserinin yanında Hz.Adem ile Hz.Muhammed arasındaki Nebilerin özelliklerini ve temsil ettikleri görüşlerin anlatıldığı Fususu'l Hikem isimli eseri ve 7 gün içinde yazıp bitirdiği Tedbirat-ı İlâhiye isimli eseri en belirginleridir.

    Arabi'ye göre kainat ve özü, Allah'tan başlayıp Allah'ta sona eren bir seyirdir. Ona göre "O"ndan yola çıkıldıktan sonra, bir yetiştiricinin yol göstericiliğiyle Batın'ı Velayet mertebesi yani Velilik olan Hz.Muhammed (s.a.s.) efendimizin gerçeğine ulaşılır. Ona göre İnsan belirli bir şekilde programlanmıştır, bu programın değişikliği ve birimin olgunlaşması neticesinde birimin birimliliği kalkar. Esasen birimselliği izafidir. İzafi birimsel varlık kabulünün kalkması tasavvufun gerçek amacına ulaşılması demektir. Fenafillah adı ile de bilinen yaşam türü Vahdet-i Vücud'dur. Vahdet-i Vücud ile batıl bir görüş perspektifini yansıtan panteizm arasında kesinlikle bir bağlantı bulunmamaktadır. Şöyle ki; Vahdet-i Vücud görüşüne göre Allah her an kendi ilminde manalarını seyretmektedir. Bu seyrin tabii sonucu aslı olmayan, aslı hayal olan mevcudat oluşur. Mevcudatın aslı yoktur, yokluktan gelmiş, tekrar yok olacaktır. Dolayısı ile Kainat Allah'tır görüşü yanlıştır, hayal mahsulü bir varlık veya 5 duyuya göre varlıklar orjin olamaz, ancak varlığını da Allah'tan alır. Panteizm bakışı ise dar bir skala ile "mevcudat Allah'tır" kavramını oluşturur. Birimlerin oluşturduğu tüm veya küll görüşü realiteyi yansıtmaktan oldukça uzaktır.

    Vahdet-i Vücud görüşünü ortaya atan sadece Muhiddin Arabi değildir. İmam-ı Gazali de özellikle Mişkatül Envar (nurlar feneri) isimli eserinde bu konuya oldukça değinmiştir. Bırakınız Muhiddin Arabi veya İmam-ı Gazali'yi bugün maalesef zahir ehlinin büyük bir ayıpla inkar ettiği veliler ve tüm Rasûller Allah'ın "Tek" oluşunu ve Tek'ten başka hiç bir şeyin mevcudiyetinin olmadığını ifade etmişlerdir.

    Vahdet-i Vücud konusunu belki size tuhaf gelecek ama en iyi şekilde Kuran ve Hadis'lerde bulabilirsiniz. Hz.Muhammed'in, Vahdet-i Vücud ve Vahdet-i Şuhud görüşünün üstünde Şuhud-u Zat YAŞAMINA sahip olduğunu belirtmekte fayda var.

    Muhiddin Arabi nin yazdığı eserleri zevk alarak okumak ve yaşamak için oldukça geniş kapasiteli Tasavvuf ilmine ihtiyaç vardır. Tasavvuf Kur'anı analiz eden ve birçok sentezler çıkaran bir bilimdir, Allah ilmidir. Tasavvufi boyutta kullanılan mecazi isimler, Allah'a ulaştıran idrak basamaklarını yakalamaya vesiledir.

    Bir çok alanda olduğu gibi Kökeni Hz.İdris Nebi'nin ilmine dayanan burçlar konusunda da Muhiddin Arabi'nin orijinal görüşleri vardır, şöyle ki; " Dünya Yengeç burcunun etkisi altındadır, Berzah alemi ise Başak burcunun hükmündedir. Ayrıca bir de Dünyanın ateşe dönmesi durumunda sahibi Yengeç burcu olmaktan çıkar ve Terazi burcunun hükmüne girer... Cehennem ateşine düşenlerin azabı sona erdiğinde ise İkizler burcu Dünyayı teslim almış olur. Cennet ve Cehennem ehline nezaret hakkı da 12 burca verilmiştir. Cennetteki hükümler hep bu 12 burçtan çıkar "

    Enteresanı olanı bu ilime vakıf olamayanların Arbai hakkında ileri geri konuşmaları ve bu zatı dinden tard etmeleridir. Onlar Arabi'nin eserlerini yanlış yorumlamak zorunda kalanlardır

    İbn-i Arabi'ye yapılan saldırı - eleştirileri boynu bükük bir şekilde karşılıyoruz Ancak unutulmamalı ki Galile'yi " Dünya dönüyor" dediği için Engizisyon mahkemelerinde süründüren zihniyet benzer bir şekilde burada da kendini gösteriyor ve Arabi'yi mahkum ediyor.

    Ne diyebiliriz ki..!


  11. #11
    UBEYDUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektar Emektar Üye emektar
    Üyelik tarihi
    16-12-2006
    Yer
    göçmen
    Mesajlar
    2.454
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @UBEYDUN
    efendimiz aleyhisselam en hayırlı üç nesili tarif etti eshab,tabiin,tebe'itabiin
    biri çıkarda bu en hayırlı üç nesilin söylemediğini söyler yapmadığını yaparsa
    ve bunun sonucunda tenkid edilirse bundan daha doğal bir şey varmıdır
    aynileşme değilmiydiki üsvei hasene olana benzemek
    din onların zamanında tamam olmamışmıydıki bu yüzden eleştirenleri anlamıyorlar diye itam ediyorlar. galile dünyanın fiziki kanunları ile ilgili bir şey dediğinde bunun öyle olması veya olmaması bir şeyi değiştirmezdi fakat din alanında söylenenler böylemidir
    iman ya vardır ya yoktur
    Rabbim rızasından ayırmasın

  12. #12

    Doçent
    Üyelik tarihi
    22-04-2007
    Yer
    Arz mesciddir..
    Mesajlar
    637
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @KuTeYBe
    İki İbn Arabi var. Doğrudur.

    Biri dinden ve Resul'ün pratiklerinden saparım diye ödü kopan, her an "Ben münafık mıyım?" diye kendini sorgulayan Umer radıyallahu anh misali kılı kırk yararak meselelere yaklaşan fakih, şarih ve hadis âlimi Ebibekr İbn Arabi ki Allah kendisinden razı ve memnun olsun, bizleri de ehl-i hadisin yolundan ayırmasın.

    Diğeri kendi kafasına göre dini yorumlamış, yorumlarken hiç bir kriteri olmayan kendi safsatalarını sunan, "keşfimde böyleydi" diyen, ilk dönem tasavvufundan tamamen saparak tasavvufa felsefi fikirleri zerkeden, düşünüyorum diye Peygamberin rağmına yeni şeyler ihdas eden biri. Bir bölük ona şeyh-i ekber(en büyük mürşid) demiş bir kısım şeyh-i ekfer(en büyük kafir). Ekberi külliyattaki keşifler başta Nakşiler'in çok önem verdiği Ahmed Faruk tarafından eleştirilmiş ve nasıl oluyorsa en büyük şeyh denen birinin keşifleri "Keşfinde hata yapmış" diye tenkid edilmiştir. Rabbimiz bu ikinci Arabi gibilerin yoluna düşmekten bizleri korusun.

  13. #13
    FUZULİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ordinaryus
    Üyelik tarihi
    12-06-2007
    Mesajlar
    1.019
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @FUZULİ
    kardeşlerim emeğinize sağlık..

    İbni arabiye düz mantıkla bakanlar onun sapkın oldugunu zanneder..HALLAC gibi ama bunlar tasavvuf ehlidir..ve ibni arabi tasavuffta bir üstaddır.. onu anlamak için onun tasavvufuna hakim olmak lazım..

    mesela veli-nebi ilişkine bakıyorsunuz.Veliler nebilerden üstün diyor.. hemen tekfir ediliyor.Oysa açıklaması muhteşem..

    Hallac da enel hak deyince aynı tepkiyi almıştı...Tasavvufu ancak ehli mutasavvıf anlar..

  14. #14

    Doçent
    Üyelik tarihi
    22-04-2007
    Yer
    Arz mesciddir..
    Mesajlar
    637
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @KuTeYBe
    Alıntı FUZULİ Nickli Üyeden Alıntı
    kardeşlerim emeğinize sağlık..

    İbni arabiye düz mantıkla bakanlar onun sapkın oldugunu zanneder..HALLAC gibi ama bunlar tasavvuf ehlidir..ve ibni arabi tasavuffta bir üstaddır.. onu anlamak için onun tasavvufuna hakim olmak lazım..

    mesela veli-nebi ilişkine bakıyorsunuz.Veliler nebilerden üstün diyor.. hemen tekfir ediliyor.Oysa açıklaması muhteşem..

    Hallac da enel hak deyince aynı tepkiyi almıştı...Tasavvufu ancak ehli mutasavvıf anlar..
    Biz de bizi ancak Peygamber'in yolundan sapmayanlar anlayabilir mi demeliyiz?

    Ahmed Faruk ki İmam Rabbani diye meşhur olmuştur.Arabi'nin keşiflerinde hata yaptığını söyler.

    İbn Hacer Al-Askalani de büyük bir hadis hafızı ve Buhari'nin en büyük şarihidir. Arabi'yi övenleri görünce; "Bunlar fassları okumamış mı? Bunlar Futuhat'ı görmemiş mi?" diye şaşkınlığını dile getirir. Acaba bu büyük hadis hafızı neden bu kadar şaşırıyordu. Çünkü Arabi'nin söyledikleri, Peygamber'in bize tebliğ ettiği dinden öyle garip ve farklı bir boyuta dönüştürülmüştü ki hadis hafızları şaşırıyorlardı.

    Zehebi'de Ebu Zür'a'yı konu ederken, onun tasavvufa eleştirilerinin nedenlerini aktarıp "Ya İbn Arabi'yi görseydi, ötekileri herhalde mumla arardı" demektedir.

    Ayrıca ilk sayfada Arabi hakkında verdiğiniz bilgilerde yanlışlıklar var, bilginize.

  15. #15
    FUZULİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ordinaryus
    Üyelik tarihi
    12-06-2007
    Mesajlar
    1.019
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @FUZULİ
    Kuteybe hocam emeğinize sağlık..

    hocam burda bir şeyi göz ardı ediyorsunuz ve belki sizi hataya götürüyor.

    imam rabbani kelamcı , ibni arabi ise tasavvufçu..

    tasavvuf subjektiftir. bir nevi avukatlıktır. kelam ise objektiftir.

    dolayısıyla ibni arabi batini fikirleri savunurken imam Rabbani zahiridir.

    ve İmam Rabbani olaya zahiri açıdan bakınca elbette ibni arabiyi hatalı görecektir..

    daha önce de dedim . ibni arabiyi dış bakışla zahiri olarak algılarsanız çok yanlış bir insandır.

    ancak fusus'u ve futuhatı ile ve orda ki manaya delaleti ile bilebiliriz..

  16. #16

    Doçent
    Üyelik tarihi
    28-03-2007
    Mesajlar
    737
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @ubeyd_el_turki
    Şeyh'ül Ekber Muhyiddin İbn-i Arabi KS'den okumamış, okuyamamış, şunun bunun ağzından duyduklarını yazanlar, kulaktan kulağa oyunlarında en baştaki ile en sondaki arasında uyuşmazlık halini HAKİKAT zannedenler gibidir.

    Şeyhul Ekber İbn-i Arabi'ye ithamda bulunanlar dolayısıyla Sadreddin Konevi KS'ye ve hatta esas Mevlana Celalüddin Rumi KS Hazretlerinide tahkir etmiş olurlar.Çünki üçünün tasavvufi yolu ve eserlerindeki Üslub aynıdır.

    TEKRAR YAZIYORUZ Kİ İYİ ANLAŞILA ....

    ŞEYHUL EKBER İBN-İ ARABİ KS BİR ÇOK KEZ, TALEBESİ SADREDDİN KONEVİ KS DE DEFALARCA KİTAPLARINDA AÇIK AÇIK UYARMIŞ VE YAZMIŞTIR Kİ ;

    "BİZDEN SONRA GELENLER BİZİM KİTAPLARIMIZI OKUYUP BİZİM YOLUMUZU GELMEYE ÇALIŞMASIN, ÇÜNKÜ İNSANLARIN ÇOK AZINA BU YOL AÇIKTIR"

    Bu nedenle İmam Rabbani'de Bediüzzaman'da bir kaç büyük alim İbn-i Arabi gibi bir büyüğün sözünü ciddiye alarak ve kabul ederek "OKUNMASIN" demişlerdir.
    Ancak bu "OKUNMASIN" ifadesi gücü yetmeyenler içindir.

    Allah CC'ın kullarını birbirine denk yaratmadığı, fıtratları farklı kıldığı, bazısını bir konuda üstün bir başkasını bir başka işte usta yarattığı apaçık iken, ashab-i kiram arasında dahi bu farklılık açık iken daha neyin tartışması yapılır ?

    Birisi trene bakar, çünkü sadece onu görür, kapasite o kadardır ve sorumlu olduğu o'dur.Bir başkası farklı bir bakış ile bakar ve gücünün yettiğini görür.

    Sen gücünün yettiği ne ise o'ndan sorumlusun, bundan üstü sana ne gerek ?
    Zaten anlamıyorsun, tahkir ve itham yükünü sırtına alıp mahşer gününe yük yüklenmenin ne gereği var ? Senin inandığın ya da gördüğün şey ne ise, "ONDAN BAŞKA DOĞRU VE NİHAİ GERÇEK" yok mu ? Böyle mi inandın ?

    Mizan'ül hakk fi ihtiyaril Ahakk adlı eserde sana nasıl sesleniliyor bilir misin ?

    "ÖKÜZ GİBİ BAKANLAR"....

    Bırak bu davanın peşinide, hayır söyle hayır işit...Sana faideli işlere yönel...
    Bilmem kaç yüzyıl önce olmuş bir adamı TEKFİR sana ne faide verecek ? Vaktini hayırlı işe kullan, eğer o KAFİR ise bak seni ALLAH'ı anmaktan alı koydu ve perişan etti...Eğer Mümin ise sen o'nun hakkına tecavüz ettin mahşer günü bir büyük yük aldın...Akıllıyım diye geçiniyorsun ama bak her iki açıdanda zarardasın, gün geçiyor dost, vakit geçiyor, ölüm geliyor...

    Bırak sen başkasınıda KIYAMETİNE hazırlan...

    (Kimsenin şahsına değil, geneldir)

Sayfa 1/7 123456 ... Son

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Benzer Konular

  1. Seddad ibni evs
    By Ah Min'el AŞK in forum Sahabeler ve İslâmî Önderler
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 21-08-2009, 01:10
  2. Osman ibni maz'un
    By Ah Min'el AŞK in forum Sahabeler ve İslâmî Önderler
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 21-08-2009, 01:06
  3. Nuaym ibni mes'ud
    By Ah Min'el AŞK in forum Sahabeler ve İslâmî Önderler
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 21-08-2009, 01:05
  4. Haccac ibni ılat
    By Ah Min'el AŞK in forum Sahabeler ve İslâmî Önderler
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 21-08-2009, 00:54
  5. Ammar ibni Yâsir (ra)
    By BuLLY_BoY in forum Sahabeler ve İslâmî Önderler
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 28-05-2007, 20:25

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

Giriş

Facebook platformu Giriş