Etiketlenen üyelerin listesi

acaba mezhep değiştirmekte bir sakınca varmı ben şafi mezhebindenim hanifi mezhebinden olmak için ne yapmak gerekiyor bu konuda hiç bilgim yok yardım olursanız sevinirim arkadaşlar ALlah razı olsun

Bu konu 7876 kez görüntülendi 22 yorum aldı ...
Mezhep Değiştirme?? 7876 Reviews

    Konuyu değerlendir: Mezhep Değiştirme??

    5 üzerinden | Toplam: 0 kişi oyladı ve 7876 kez incelendi.

Sayfa 1/2 12 Son
  1. #1
    Zeynep Özmen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektar Emektar Üye emektar
    Üyelik tarihi
    07-06-2006
    Mesajlar
    1.653
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @Zeynep Özmen

    acaba mezhep değiştirmekte bir sakınca varmı ben şafi mezhebindenim hanifi mezhebinden olmak için ne yapmak gerekiyor bu konuda hiç bilgim yok yardım olursanız sevinirim arkadaşlar

    ALlah razı olsun

  2. #2

    Üye
    Üyelik tarihi
    25-07-2006
    Mesajlar
    5
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @Beyazid
    Vallah sagdan soldan ne duydugunu bilmem ama bir Mezhep taklit etmen mecburdur. Uzerinde icma edilmis konu yada Mutlak muctehid olacaksin kendin ictihad edeceksin. Mezhep degistirmek oyuncak degistirmek gibi olmaz mesela Saffi mezhebinde Vacibin derecesi Farz gibidir ve Hanefi mezhebinde ise oyle degildir. Simdik bir vacibi uygulamasan farzi uygulamamis olursun Safii mezhebine gore.

    neden mezheb degistiriyorsunuz? Bak isinizi kolaylastirdigi icin degistiyorsa ozaman baslamayiniz cunku nefsini icin yapmis olursunuz....

    Selametle...

  3. #3
    mustafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Profesör
    Üyelik tarihi
    08-06-2006
    Yer
    Ankara
    Yaş
    34
    Mesajlar
    986
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @mustafa
    zınar kardeşim güzel bir açılım ve açıklama yapmış birde zırt, bırt meseb değiştirmek olmaz. diye düşünüyorum

  4. #4
    Zeynep Özmen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektar Emektar Üye emektar
    Üyelik tarihi
    07-06-2006
    Mesajlar
    1.653
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @Zeynep Özmen
    Alıntı zınar Nickli Üyeden Alıntı
    Mezhep değiştirme ALLAH'ın muslumanlara verdiği nimetlerden bir nimettir.Mezhep değiştirmede olcut eger kişi zor durumda kalır ve yahut belli bir konuda sıkışırsa diğerine başvurabilir.Aslında mezhep farklılıgı avam insanı KURAN ve SUNNET çizgisi içerisinde islam dinini yaşaması için islam alimlerinin(imam-ı erbai)yaptıkları ictihadlardır.Eger bir mumin ornegin ramazan ayında oldugu gibi bir mumin ramazının başında bir niyet getirerek butun aya bedel oruc tutarve bunda hiç bir sakınca yoktur,bu maliki mezhebine goredir.Burada maliki mezhebini kişinin kolayına geldiğinden dolayı uygulayabiliriz.Yani ALLAH(c.c) mumine kolaylık ister,zorluk istemez.Bir mumin surekli bir biçimde laubaliliğe kaçmadan ve eger mezhepler hakkında bilgisi var ise istediğine uymasında bir sakınca yoktur;ama lakin eger sadece kendi mezhepi hakkında bilgisi var ise o zaman diğerlerine başvurmaması daha iyi olur...bu konuda ustadların takındıgı bir ornekle yetineceğiz;İmam şafii,İmam-ı azamın mezarını ziyarete gider ve orada ikindi namazının sunnetini selam vermeden dort rekat kılar,talebelerin ya ustad sen niiçin iki rekat kılıp selam vermedin sorusuna karşılık ustad şu tarihi cevabı verir;vallahi ben şu mezarın içinde yatan ustadın ictihadıyla ictihadlandım ve ondan haya ettim.Eger onlar yapıyorsa...

    Allah razı olsun bilgiler için zınar

  5. #5

    Üye
    Üyelik tarihi
    06-08-2006
    Mesajlar
    1
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @kwonkara
    selamın aleyküm
    Ben ilk defa bu foruma yazıyorum ve çok beğendim bende şafii mezhebindeydim daha kolay yada bana öyle geldiği için hanefi oldum neyse konuları açamaya çalışacağım.
    Allah rahmetini üzerimizden eksik etmesin byze.

  6. #6

    Üye
    Üyelik tarihi
    24-08-2006
    Yer
    türkiye:)
    Mesajlar
    15
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @kelebek
    çok özür dileyerek birşey söylemek istiyorum. dinimizin kitabı Kuran ' da bu mezhepler için ne kadar bahsedilmiştir bilmiyorum okuduğum bir yerde mezheplerin insanlar arasında ortaya çıktığı ve böyle bir ayrımın yapılmaması gerektiği yazıyordu. ( okuduğum yer Kuran-ı Kerim' deki dinimizden bahsediyordu ) yanlış birşey söylemek istemem. bu konularda çok bilgisizim ve araştırıyorum.

  7. #7
    anadoluçilesi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Üyelik tarihi
    16-08-2006
    Yaş
    33
    Mesajlar
    65
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @anadoluçilesi
    mezhepler sosyolojik açıdan coğrafi koşullara ve kabullenmelere göre değişiklik gösterir. mesela kentsel yaşama uygun olan hanefi kırsal yaşama uygun olan şafii. tabi bunlar yaşam şartlarına göre. yaşam şartlarına göre uygun olacak olan seçilmeli ve değiştirme yapılmamalı. örneğin şafii mezhebinde çizmenin içi kan dolsa abdest bozulmaz ama hanefide bir damla kan aksa bozulur. yaşam şartları yani. konuya tam anlamıyla hakim değilim ama bildiklerim bunlar...

  8. #8
    Bedrin_Aslanı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Profesör
    Üyelik tarihi
    21-06-2006
    Mesajlar
    896
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @Bedrin_Aslanı
    Alıntı kelebek Nickli Üyeden Alıntı
    çok özür dileyerek birşey söylemek istiyorum. dinimizin kitabı Kuran ' da bu mezhepler için ne kadar bahsedilmiştir bilmiyorum okuduğum bir yerde mezheplerin insanlar arasında ortaya çıktığı ve böyle bir ayrımın yapılmaması gerektiği yazıyordu. ( okuduğum yer Kuran-ı Kerim' deki dinimizden bahsediyordu ) yanlış birşey söylemek istemem. bu konularda çok bilgisizim ve araştırıyorum.
    Efendimiz S.A.V in sünnetlerini ve Ayetleri 4 büyük imam yorumlamıştır. Hepsi haktır. Yorumlar arasında ki farklılık ise mezhepleri meydana getirmiştir. Mezhepsiz olan kafir olmaz. Ama mezhepsizlik dinsizliğe köprüdür. + büyük imam gibi bilgili ve takva sahibi insan olarak kendinizi görüyorsanız ki bu devirde kimsenin böyle birşey demeye hakkı olmaz olamaz, mezhepsiz olabilirsiniz. Mezhepler arasında ki farklılık ise hiç bir şekilde dini değiştirmiyor dediğim gibi sadece yorum farklılıkları. Yukarıda bi arkadaş biraz değinmiş, kanayan yeri yıkıyor hanımı temizliyor. İş bittikten sonra tekrr abdest alıyor. İmam şafi Hz. bu olayı hanımı dokundığı için abdesti bozulmuştur diye yorumluyor. İmamı azam ise kan aktığı için abdesti bozulmuştur diyor.
    Sonuçta gidilen yer aynı ama yol farklı.

  9. #9
    Ebuserdar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Üyelik tarihi
    02-09-2006
    Mesajlar
    26
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @Ebuserdar
    Arkadaşlar yanlış anlaşılmak istemem,ama imamlar ben mezhep kuruyoru gelin katılın yada benim görüşlerim den hak mezhep olur gibi düşüncelerle ortaya çıkmadılar okuduğum kadarıyla.Mısırlı alim Ebu Zehra nın Mezhepler Tarihini okumanızı tavsiye ederim.İÇTİHAD KAPISININ açık olduğuna inanıyorum.Ama her önüne gelen içtihat eder demiyorum.Neticede günümüz ün bazı meselelerine günümüz alimleri fetva veriyorlar.Eğer KUranın tüm zamanlara hitap ettiğine inanıyorsak.Gelinen zamanın alimleri zamanın sorunları hakkında görüş bildirmek zorunda kalacaklardır.Bence mezhep olayında keskin sınırlar çizmek yanlıştır.Zaten imamlar birbirlerinden yararlanmışlardır.
    Hiç şüphesiz din, Allah katında İslam'dır. Kitap verilenler, ancak kendilerine ilim geldikten sonra, aralarındaki "kıskançlık ve hakka başkaldırma" (bağy) yüzünden ayrılığa düştüler. Kim Allah'ın ayetlerini inkâr ederse, (bilsin ki) gerçekten Allah, hesabı pek çabuk görendir. (AL-İ İMRAN SURESİ / 19)

  10. #10
    islamveinsan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Doçent
    Üyelik tarihi
    28-09-2006
    Yer
    Suvas
    Mesajlar
    680
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @islamveinsan
    Sa.

    Mezhepleri sünnet i seniyede yada Kur an da aramak cehalet olur...
    Bende öyle inanıyorumki ictihad kapısı kapalı değildir... Ama 1400 seneden beri Zaman ın En büyük Alimleri bu kapıyı iyi kapamışlar açmak güç ama imkansız değil...

    Selametle..

  11. #11
    gonul_dostu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Üyelik tarihi
    01-09-2006
    Mesajlar
    21
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @gonul_dostu
    Müslümanların herhangi bir mezhebe bağlanmaları yolunda ne naklî ve ne de akli bir delil yoktur. Her hangi bir mezhebe bağlanmak ne farzdır, ne vacip, ne de sünnet (Atasoy Müftüoğlu)
    Müctehidlerin hükümlerine değil de, delillerine tâbi olan tahsilli müslümanlar, delillerini incelemek sûretiyle birden fazla mezhepten yararlanabilirler. Hâlis, yani hükme tâbi olan mukallidler ise, taklid ettikleri mezhebin veya başvurdukları ve güvendikleri müftülerin fetvalarına tâbidirler ve onları bu hükümler bağlar(M.Nazif Şahinoğlu-Soruşturma-3)

  12. #12

    Üyelik tarihi
    17-11-2006
    Yer
    Ankara
    Mesajlar
    631
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @zeygue
    Alıntı gonul_dostu Nickli Üyeden Alıntı
    Müslümanların herhangi bir mezhebe bağlanmaları yolunda ne naklî ve ne de akli bir delil yoktur. Her hangi bir mezhebe bağlanmak ne farzdır, ne vacip, ne de sünnet (Atasoy Müftüoğlu)
    Müctehidlerin hükümlerine değil de, delillerine tâbi olan tahsilli müslümanlar, delillerini incelemek sûretiyle birden fazla mezhepten yararlanabilirler. Hâlis, yani hükme tâbi olan mukallidler ise, taklid ettikleri mezhebin veya başvurdukları ve güvendikleri müftülerin fetvalarına tâbidirler ve onları bu hükümler bağlar(M.Nazif Şahinoğlu-Soruşturma-3)
    "Müctehidlerin hükümlerine değil de, delillerine tâbi olan tahsilli müslümanlar, delillerini incelemek sûretiyle birden fazla mezhepten yararlanabilirler"
    Böyle yapanlara mezhepsiz dendiğini bilmiyor gibisiniz.
    Ve böyle yapanların önünü kesmak için olsa gerek mezheplerin ihtilaf konularındaki görüş ve delillerini anlatan bir kitap bulamazsınız.

  13. #13

    Paylaşımcı Üye
    Üyelik tarihi
    06-01-2007
    Mesajlar
    270
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @seyyidabdullah
    Allahın Selamı ve rahmeti üzerinize olsun

    Zınar isimli katılımcı çok güzel bir yaklaşım göstermiş fakat bir konuda herhalde iyi kavrayamadığım için olsa gerek sormak ihtiyacı hissettiğim bir konu var.

    Mesajı şöyle:

    Alıntı zınar Nickli Üyeden Alıntı
    Mezhep değiştirme ALLAH'ın muslumanlara verdiği nimetlerden bir nimettir.Mezhep değiştirmede olcut eger kişi zor durumda kalır ve yahut belli bir konuda sıkışırsa diğerine başvurabilir.Aslında mezhep farklılıgı avam insanı KURAN ve SUNNET çizgisi içerisinde islam dinini yaşaması için islam alimlerinin(imam-ı erbai)yaptıkları ictihadlardır.Eger bir mumin ornegin ramazan ayında oldugu gibi bir mumin ramazının başında bir niyet getirerek butun aya bedel oruc tutarve bunda hiç bir sakınca yoktur,bu maliki mezhebine goredir.Burada maliki mezhebini kişinin kolayına geldiğinden dolayı uygulayabiliriz.Yani ALLAH(c.c) mumine kolaylık ister,zorluk istemez.Bir mumin surekli bir biçimde laubaliliğe kaçmadan ve eger mezhepler hakkında bilgisi var ise istediğine uymasında bir sakınca yoktur;ama lakin eger sadece kendi mezhepi hakkında bilgisi var ise o zaman diğerlerine başvurmaması daha iyi olur...bu konuda ustadların takındıgı bir ornekle yetineceğiz;İmam şafii,İmam-ı azamın mezarını ziyarete gider ve orada ikindi namazının sunnetini selam vermeden dort rekat kılar,talebelerin ya ustad sen niiçin iki rekat kılıp selam vermedin sorusuna karşılık ustad şu tarihi cevabı verir;vallahi ben şu mezarın içinde yatan ustadın ictihadıyla ictihadlandım ve ondan haya ettim.Eger onlar yapıyorsa...
    Çok güzel. Fakat Ramazanın her gününe ait niyet hangi şart altında kişiyi zor durumda bırakır ve ya sıkıştırabilir ki.

    Bence konu daha zaruri konumlarda ancak alternatif olarak kullanılmalı.

    İmam şafii örneği çok güzel ve yerinde ancak bu bir takva olayıdır. Eğer şafii mezhebinde ikindi namazının sünnetini 4 rekat kılmak yasak değilse pekala çok güzel. Ancak her konuya böyle yaklaşmamak lazım.

    Tarikat ehlinin bu konuda şöyle bir yaklaşımı var. Takva yolunu ilerletmek için birbirine engel olmayan mezhep ihtilafları sırf saygı ve takva niyetli olarak aynı anda uygulanabilir. Örnek : Akşam namazının vakti Beyazlık kaybolana kadardır Hanefi hükmü varken imam şafinin Kırmızılık kaybolana kadar hükmünü uygulayarak namazı erken kılmak imam şafiye saygının en güzel belirtisidir.

    Ancak bunu uygulayan kimse Yatsı namazınıda Beyazlık kaybolduktan sonra kılarak her iki imamın sözünede uyabilir. Tehlike şurada Eğer Akşamı erken kıldığı halde Yatsıyıda beyazlık kaybolmadan erken kılarsa vakitin farz oluşundan dolayı namazı fasid olma riski taşır.

    Ancak birbirine muhalif hükümlerde mutlaka kendi mezhep imamına uymakta büyük fayda vardır. Çok zaruri durumlar meydana gelmeden karşı görüşü uygulamak yanlış yola sevkedebilir.Örnek: Vucudundan kan çıkan bir hanefi nasıl olsa şafilerde bu durum abdesti bozmuyor böyle namaz kılayım cümlesini hangi şartlarda kurabilir. bir düşünelim.(Kanaması hiç durmasa dahi bu durumun hanefi mezhebinde bir çözümü vardır)

    Buradan zeygue isimli kullanıcıya bir mesajım var. Daha önce Abdest ile ilgili konuda 4 doğru olabilir konulu mesajım hakkındaki olumlu veya olumsuz mesajınızı alamadım. Bu mesajım tamamen sertlik içermeden oldukça emek verilerek yazılmış bir mesajdı.Medeni insanlar bir soruyu sorup sonra sanki hiç olmamış gibi bir not dahi düşmeden bırakmamalı diye düşünüyorum.Desin ki olmamış veya ikna olmadım. Siz ne dersiniz.?

    Ayrıca :Bu konudaki şu fikrinize katılmıyorum :
    "Müctehidlerin hükümlerine değil de, delillerine tâbi olan tahsilli müslümanlar, delillerini incelemek sûretiyle birden fazla mezhepten yararlanabilirler"
    Böyle yapanlara mezhepsiz dendiğini bilmiyor gibisiniz.
    Ve böyle yapanların önünü kesmak için olsa gerek mezheplerin ihtilaf konularındaki görüş ve delillerini anlatan bir kitap bulamazsınız."


    Elcevap: Biz böyle kişilere mezhepsiz demiyoruz. Sadece ...delillerine tâbi olan tahsilli müslümanlar ifadesinin tahsil şartları bizim için biraz ağır o kadar. Bu tahsil şartları olmadan bu işleri yapanlar ise maalesef ya YAŞARİYYE veya BEYAZIYYE veya benzerleri gibi yeni bir mezhebe dahildirler yada kendi isimleri ile yeni bir mezhebe girmişlerdir. Yada Ben kendim delillerimi kurandan çıkartırım diğer mezhepler batıldır diyen mezhepsizlerdir. Bu bile bir mezheptir.

    Mezheplerin ihtilaflarını yazan bir çok kitap var daha önce yazmış idim. Ömer nasuhi bilmenin büyük ilmihali bile bu konuda çok iyi bir başlangıç kitabı. Ayrıca büyük tefsir ve fıkıh külliyatları çok iyi kaynaklar. Bunları internet üzerinde arama yaparak bulabilirsiniz. Direk kitap adını arasam bulurum ama Benim hedefim bu değil çünkü Hanefi mezhebinin hükümlerini daha doğru düzgün bilmezken , Bildiklerimi uygulayamaz bir halde iken , Kimseye birşey öğretemezken kalkıpta ihtilaflara çalışmak bana ters geliyor. "Çölde önce su bulup hayatta kalmak lazım Evimizi sonra yaparız."

    Allahın selamı rahmeti ve bereketi üzerinize olsun.

  14. #14
    gonul_dostu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Üyelik tarihi
    01-09-2006
    Mesajlar
    21
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @gonul_dostu
    Alıntı zeygue Nickli Üyeden Alıntı
    "
    Böyle yapanlara mezhepsiz dendiğini bilmiyor gibisiniz.
    Ve böyle yapanların önünü kesmak için olsa gerek mezheplerin ihtilaf konularındaki görüş ve delillerini anlatan bir kitap bulamazsınız.
    Belki biliyorumdur. Ama bilmediğim bir şey var; bir insan mezhepsiz olunca islam dairesinden de dışarı mı çıkıyor?!

    Mezhepler arası ihtilaflarla ilgili kitaplara gelince, bu başlık altında bir kitap bulamayabiliriz, ancak bu konular mezheplerin yaklaşımlarını (fetva vermedeki yol ve yöntemlerini) anlatan usûlü fıkıh kitaplarında ziyadesiyle mevcuttur. Dileyen oralara bakabilir.

    Başkaları mezhep imamlarının hükümlerine dayanarak hareket ederse, yani onları taklid ederse, dine aykırı bir duruma düşmez. Gerçi islam ümmeti, Allah Resulüne uymak mecburiyetinde oldukları gibi, imamlara da tâbi olmak zorunda değillerdir, ama olsalar, dine aykırı bir iş yapmış olmazlar, asla, sadece vâcip değildir(İbni Teymiyye-Fark)
    Bir kısım insanlar cahilî bir taassupla adeta futbol takımı tutar gibi bir mezhebe bağlanmakta ve her konuda o mezhep imamının sözünü esas almaktadır... Diğer bir gurup ise, delillere dayanmak hususunda aşırı gitmekte ve islam alimlerinin söz ve içtihadlarını bir kenara atarak, derinlemesine araştırma yapmadan, hadisten hüküm çıkartarak adeta “müctehid” kesilmektedir(Abdülhak el-Heytemi-İrtidat ve Mürtedin Hükmü)
    Selam hidayete tabi olan müslümanlara....

  15. #15
    fakiri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    14-01-2007
    Yer
    KOCAELİ
    Mesajlar
    15.971
    Adı geçen
    2 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @fakiri
    alıntı-gonul_dostu
    Belki biliyorumdur. Ama bilmediğim bir şey var; bir insan mezhepsiz olunca islam dairesinden de dışarı mı çıkıyor?!

    Mezhepsizliğin dinsizliğe bir köprü olduğunu ve mezhepsiz bir müslümanın er yada geç sapıtacağını söyleyen ehl-i sünnet ulemasından Zahidu'i Kevserî'dir. Hiç kimse, asırlardır müslümanların uymuş olduğu ve ittifak ettiği bu hususları "Efendim, imamların görüşlerine uymak ve onlara tabi olmak zorunda değiliz" gibi bir yafta ile mezhepleri ortadan kaldıramaz. Çünkü, mezhep İmamlarının görüşleri kendi görüşleri değil, bizatihi ayet ve Hadislerden çıkarılmış şeriatin ve Rasulullah (S.A.V.) Efendimizin görüşleridir. Bu görüşleri, mezheplere karşı allerjisi olanlar "İmamların görüşleri" demektedir. Bu hiç doğru bir hareket değildir ve ümmetin yolundan ayrılmaktır. Ümmetin yolundan ayrılmak ise haramdır ve sonu Cehennem'e varan bir yoldur.

  16. #16
    gonul_dostu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Üyelik tarihi
    01-09-2006
    Mesajlar
    21
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @gonul_dostu
    Alıntı remz Nickli Üyeden Alıntı
    alıntı-gonul_dostu

    Çünkü, mezhep İmamlarının görüşleri kenmdi görüşleri değil, bizatihi ayet ve Hadislerden çıkarılmış şeriatin ve Rasulullah (S.A.V.) Efendimizin görüşleridir. [/B][/COLOR]
    Burdan yola çıkarak ben herhangi bir mezhep imamının görüşüne uymak istesem o takdirde Kuran ve Sünnete tabi olmuş olurum. bunda da bir sakınca olamaz. Kaldı ki mezhepsiz olmayı kendi kafamızdan hükümler çıkarmak olarak algıladıysanız bir diyeceğim olmaz, en azından kendi adıma. Ancak istediğim mezhep imamının istediğim görüşünü alırım ve uygularım. Sonuçta Kuran ve sünnete uymuş olurum. Tabi bunu yaparken keyfi bir uygulama yapmamak kaydıyla. Sonuçta dinin sahibi olan Allah'ı cc kimse kandıramaz, kandıran sadece kendi nefsini kandırır.
    Selam hidayete tabi müslümanlara...

Sayfa 1/2 12 Son

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Benzer Konular

  1. 4 HAK MEZHEP Mi YOKSA 6 HAK MEZHEP Mi?
    By Ebu Huzeyfe T. in forum SERBEST KÜRSÜ
    Cevaplar: 83
    Son Mesaj: 24-08-2012, 11:05
  2. 15 Milyon Buzdolabını Değiştirme Kampanyası
    By Mehmet in forum GÜNDEM VE SİYASET
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 04-01-2012, 20:07
  3. Siyasette soy isim değiştirme modası
    By Azimli in forum GÜNDEM VE SİYASET
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 27-05-2010, 00:38
  4. GPEDIT.MSC ip değiştirme nasıl engellenir?
    By ibrahimi in forum İNTERNET ve BİLGİSAYAR
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 29-04-2010, 09:33
  5. Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 11-01-2010, 14:01

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

Giriş

Facebook platformu Giriş