Etiketlenen üyelerin listesi

arkadaşlar yanlış anlamayın ama benim çok sıkça kafama takılan bir düşünce bu rabıta bahsi kimisi hayaldır saçmalıktır diyor kimiside rabıta şarttır diyor acaba bu konu hakkında bilgisi olan varmı? aydınlatan olursa sevinirim Allah razı olsun

Bu konu 6260 kez görüntülendi 29 yorum aldı ...
Rabıta Nedir 6260 Reviews

    Konuyu değerlendir: Rabıta Nedir

    5 üzerinden | Toplam: 0 kişi oyladı ve 6260 kez incelendi.

Sayfa 1/2 12 Son
  1. #1
    halil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Üyelik tarihi
    13-07-2006
    Mesajlar
    31
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @halil

    arkadaşlar yanlış anlamayın ama benim çok sıkça kafama takılan bir düşünce bu rabıta bahsi kimisi hayaldır saçmalıktır diyor kimiside rabıta şarttır diyor acaba bu konu hakkında bilgisi olan varmı? aydınlatan olursa sevinirim Allah razı olsun

  2. #2
    SaLtan
    rabita,bag,alaka,vuslat anlamlarina gelmektedir. rabita her ne kadar naksibendiyye tarikatina has bir ozellik olarak dikkati cekse bile aslinda butun tarikatlerede mahsusdur.tasavvufda rabitanin amaci,rabita-i huzurdur.yani salikin yani bu yola girmis sofinin daima huzuru ilah-i de bulundugu duygusunu saglamaktir.her an allah`i karsimizda goruyormuscasina yasamaktir.
    rabita birbakima baskalarina benzeme ve taklid arzusunun tezahuru olarak,tasavvufi egitimde bir arac olarak gorulmustur.
    rabita sevenle sevilenin bir olmasidir.
    genel anlamiyla rabita incelenmis ve uc kisima ayrilmistir.
    1-tabii rabita:evlat ve yakinlara duyulan sevgi bagi.
    2-bayagi rabita:mubah olup bazen de asiriya gidildigi zaman kerih gorulen dunyevi degerlere duyulan sevgi.
    3-mukaddes degerler ve ulvi seylere karsi gonul bagi:allah ve rasul sevgisi veya o`nun salih kullarindan birine duyulan sevgi.
    iste bu ucuncu derece tasavvuftaki rabitanin seklidir.

  3. #3
    ada
    Rabıta,Allah(cc)'a Onun Yüce Resulüne ve Cenab-ı Hakkın Veli kullarına duyulan sevgi ve muhabbetten ibarettir.

    Rabıta;Lügatte;Artırmak,kuvvetlendirmek,bağla mak manalarına gelir aşağıdaki ayet-i kerimeler de bu anlamda kullanılmıştır;
    "O sırada size Tarafımdan bir emniyet olmak üzere uyuklama veriyordu.Sizi temizlemek,şeytanın vesvesesini sizden gidermek,kalplerinize sebat vermek ve ayaklarınızı sağlam durdurmak için gökten üzerinize yağmur indiriyordu"
    "Ey iman edenler,sabredin sabır yarışında ileri geçin,cihat için RABITALI ve hazır bulunun.Allahtan korkun ki felaha ermiş olasınız."

    Burada RABITA HZ. ALLAHTAN gelen emirlere kesinlikle uymak demektir.

  4. #4
    Murat Sâki
    ehli tasavvuf olmadığımdan ve daha hayatım boyunca rabıta yapmadığımdan pek bilgi sahibi değilim. buna mukabil yorum yapamayacağım..

  5. #5
    Bedrin_Aslanı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Profesör
    Üyelik tarihi
    21-06-2006
    Mesajlar
    896
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @Bedrin_Aslanı
    Rabıtayı hiç bir zaman edebini bozmamak gibi düşünebiliriz.
    Allah'ı düşünmek ve gözünün önüne getirmeye çalışmak sakat ve imkansız bir durumdur. Şuda bir gerçek ki insanlar her nekadar göremesede Allah C.C olup biten herşeyi görür ve bilir. Onun bizi gördüğünü elbette biliyoruz ama farkına varamıyoruz. Önemli olanda onun farkına varmak. Eğer nefsimizi yenip dünyalık işlerin hepsini unutursak bunun farkına varabiliriz. Artık senin için Allah tan başka bir şey olmaz. Varsa yoksa Allah.
    Farkındayız desenizde kendinizi kandırmış olursunuz. Allah dostları için korku yoktur. ONlar nefslerini yenmiş günahtan uzak insanlardır.
    Konuya dönersek bir talebede Şeyhinin yanında edebini hiç bir zaman bozmaz. Zaten tasavvufun temel taşlarından biride budur. Edep.
    Rabıtada normal hayattayken Namaz kılarken. Tesbihatla uğraşırken şeyhinizin hemen yanınızda olduğunu düşünmek ve edebinizi bozmamaktır. İnsan hocasının yanında nasıl günahlardan uzaksa ve edebinden ödün vermiyorsa normal hayattada onu düşünerek günahlardan uzak durmaya çalışır.
    Diğer boyutu ders yapılırken düşünülüyor. Onu anlatmak bana düşmez. Zaten ne kadar yazsalar hayal gibi gelir. eminim. Bazı şeyleri yaşayarak görmek gerekiyor.

  6. #6

    Üye
    Üyelik tarihi
    21-06-2006
    Mesajlar
    35
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @berdan66
    Alıntı: Halis ECE

    Râbıta nedir, ne değildir?


    Bu çalışmazımızda, râbıtanın lûgatte ve tasavvuf ıstılâhında ifade ettiği mânâlar, tarîkatlardaki yeri, mâhiyeti ve bunlara uygun bazı konular üzerinde duracağız.


    1. KELİME OLARAK RÂBITA

    Râbıta kelimesi, Arapça “rabt” mastarından ism-i fâil müfred müennestir. Cem‘îsi, revâbıt gelir. Lûgatte çeşitli mânâlarda kullanılmıştır. Şöyle ki:

    1. İki şeyi birbirine bağlayan ip ve sâir bağ, bend: Bunu tutturacak bir râbıt lâzım, gibi.

    2. Münâsebet, alâka: Akrabalık râbıtalarına ehemmiyet vermek; dostluk râbıtalarını kuvvetledirmek; râbıta-i muhabbet gibi. Yani kalbi, bir şeye muhabbetle-sevgiyle bağlamak ki, bu mânâda râbıta, isteyerek veya istemeyerek, her insanda mevcuttur. Ancak, kalbin bağlandığı şey; bazan güzel, bazan çirkin, bazan da mübahlardan herhangi bir şey olabilir. Çünkü bu, ya İlâhî emirdir; Hz. Allâh’ı, Resûlü’nü ve Allah dostlarını Allah için sevmek gibi... Ya da İlâhî bir nehiydir; haramlardan ve mekruhlardan hoşlanmak gibi... [Her ne kadar mekruhlar için ikâb (ceza) yoksa da, itâbı yani azarlanıp kınanmayı mûciptir.] Yahut da mubah olur; insanın eşini ve çocuğunu, fıtratında/tabiatında olan ve hiçbir zaman kendisinden ayrılmayan bir huyla sevmesi gibi.(1)

    3. Mensûbiyet, intisap: Dervişin şeyhine olan râbıtası gibi.

    4. Nizam, tertip, usûl, münâsebet. Meselâ:

    “Bu iş’te, bu adamda râbıta yoktur” cümlesinde,

    Milli şairimiz M. Akif'in,

    “Çamlıbel sanki şehir: zâbıta yok, râbıta yok
    Aksa kan sel gibi, bir dindirecek vâsıta yok” mısralarında,

    Ahmed Cevdet Paşa'nın, “Sonraları şark ve garpta büyük büyük vak‘alar zuhûra geldi; nice devlet ve milletlerin râbıtaları bozuldu” ifâdelerinde olduğu gibi.

    Binâenaleyh, “Râbıtasız adam”, “O adamın râbıtasızlığı mâlum” demek; münâsebetsiz, ağırbaşlı olmayan, yol-yordam bilmeyen adam demektir. “Râbıtasız bir dâire”; nizamsız, tertipsiz bir dâire demektir. “Râbıtalı söz”; tertipli, muntazam ve yerinde sarf edilmiş sözdür. “Râbıtalı adam”; münâsebetli, kavli ve fiili yerli yerince olan, sözünü ve işini bilen adam, demektir.

    Kezâ, “Râbıtalı adam” demek; Allah Teâlâ’nın, sabır-sebat-feyz ve ilhâmla kalbini kuvvetlendirdiği insan demektir. Nitekim Cenâb-ı Hak Kur’ân-ı Kerim’de, Ashâb-ı Kehf ile alâkalı olarak, “Biz de onların hidâyetini artırdık... Onların kalblerine râbıta verdik (ve böylece metin kıldık, kuvvetlendirdik)”(2) buyuruyor. Hz. Mûsâ’nın (a.s.) annesi hakkında da, “Mûsâ’nın annesinin kalbi (üzüntü ve kederden) bomboş kalıverdi. Eğer biz, (va‘dimize) inananlardan olması için, kalbine râbıta vermemiş (bu vesîleyle pekiştirip kuvvetlendirmemiş) olsaydık, neredeyse iş meydana çıkacaktı”(3) buyuruluyor.

    5. İbâredeki cümleleri birbirine bağlaya edat: Bu iki cümle arasında râbıta ister, gibi.(4)


    2. TASAVVUF ISTILÂHINDA RÂBITA

    Tasavvufta râbıta, esas itibariyle Nakşibendî yolunun ıstılahlarındandır. Ancak diğer tarîkatlerde de lafız olarak değilse de mânâ olarak râbıta vardır.

    Ehlüllâha göre râbıta; mürîdin, hâlis bir muhabbetle şeyhinin sûretini, istifâde ve istifâza mülâhazasıyla, hayal hazînesinde tasavvur etmesi... Şahsen görmemiş ise, ruhâniyetini tasavvur eylemesi(5) ve bu usûle riâyetle, kalben onun rûhâniyetinden istimdât etmesidir. Başka bir ifadeyle; dervişin şeyhine husûsi sûrette bağlanmasıdır. Yani mürîd, kendi kalbinden hilâfet sırrına mazhar olmuş üstâzının kalbine mânevî bir irtibat kurarak, onun kalbinden kendi kalbine feyz geldiğini tefekkür eder... Ve yine bu esnada devamlı olarak kalben, mürşidinin mübârek sûretini tasavvur eyler.

    Yukarıdaki parağrafı biraz daha açacak olursak, mutasavvıflara göre râbıtayı şöyle de ifade edebiliriz:

    Râbıta, mürîdin, kâmil ve mükemmil olan şeyhinin rûhâniyetinden feyz alacağına inanarak, onun sûretini (şekil ve şemâilini) zihninde tasavvur etmesidir. Yine râbıta; mürîdin şeyhini severek yâdetmesi (hatırlaması) ve sûretini zihninde canlandırmasıdır ki, buna râbıta-i muhabbet denir.
    Mürîdin kalben şeyhi ile beraber olması ise, mânevî birlikteliktir, gönüllerin bir olması ve kaynaşmasıdır. Bu maiyet-i mâneviyeye (mânevî beraberliğe) de, râbıta-i kalbiye ismi verilir.

    Mürîdin ilk hedefi, şeyhinde fâni olmaktır ki, buna fenâ fişşeyh tâbir edilir. Zira şeyhte fâni olmak, Allah’ta fâni olmanın öncüsüdür. Sâlik, râbıta vesîlesiyle önce şeyhi ile, sonra da şeyhi vâsıtasıyla Allah (c.c.) ile irtibâtını kurmuş olur.(6)


    3. TARÎKATLERDE RÂBITA USÛLÜNÜN TATBİKİ

    Râbıta; turuk-ı aliyye tâbir edilen yüce tarîkatlerin tamâmında ve bâhusus –her hâl ve keyfiyeti Resûlüllâh’ın (s.a.v.) sünen-i seniyyelerine ittibâ(7)dan ibâret olup, şerîattan hâriç, sünnetlerden fazla hiçbir usûl ve âdetleri bulunmayan– Tarîkat-ı Aliyye-i Nakşibendiye’de mühim bir rükündür.

    Tatbik usûlüne gelince...

    Bilindiği gibi kalb; sol memenin iki parmak aşağısında, üçüncü parmağın altında bulunan bir et parçasıdır. Yumurtaya ve çam kozalağına benzer. Sivri olan başı, sol kaburganın altına; kalın olan kısmı ise, içeriye doğru girmiştir. Buna sanevberî kalb denilir. Rûhânî kuvvete ise, hakîki kalb adı verilir. Sanevberî kalb, hakîki kalbe hücre ve yuva gibidir.

    Mürid, kendisine ezâ ve cefâ vermeksizin tam ve kâmil bir edeple oturur... Başını ve vücudunu, azıcık kalbe meylettirir... Gözlerini kapar... Zira göz, kalbin rehberi, delîli ve kılavuzu demektir... Göz ne ile meşgul olursa, kalb de onunla meşgul olur. Bu itibarla havâss-ı zâhirin (duyu organlarının) boş ve hareketsiz olması lâzımdır. Vücudun hiçbir uzvu, kişinin kendi isteğiyle hareket etmeyecektir. Dudaklar birbirine bitişik, dil de damağa yapışık olur. İki kaşın arasındaki nefis de kalbe bağlanır. Yani mürid, bu hâl üzere kendini hazırlar; tam bir zevk ve şevk, kusursuz bir hürmet ve tâzimle şeyhinin huzûrunda bulunduğunu tasavvur ederek, onun kalbinden kendi kalbine nûrânî bir hatla feyz-i İlâhî’nin aktığını tahayyül eder. Müşahhas bir misâlle anlatmak gerekirse, mürid, mürşidinin kalbini Güneş gibi kabul edip, ondan mânevî cereyânı kendi kalbine çektiğini düşünebilir. Bunun en azı, bir çeyrek saattir; daha az olursa, tesiri de az olur.

    Anlatılan bu minvâl ve miktar üzere râbıtaya devam edip, Allah’tan başka her şey unutulduktan sonra ise, kalbî zikre başlanır. Kalbî zikir sırasında bütün dikkat mânevî kalbe çevrilir. Maddî kalbin atışı, nefesin girip çıkması ile hiç alâkadar olmadan, mânevî kalbimizdeki hakîkat-ı câima-i kalbiye makamında verilen adet ne kadar ise o miktar “Allah-Allah-Allah” diyerek zikre başlanır. Zikir ânında, bu ismin sâhibinden başka hiçbir şey düşünülmez. Şayet akla başka düşünceler gelecek olursa, zikir bırakılıp istiğfâr getirilerek üç-dört dakika râbıta yapılır ve zikre öyle devam edilir. Zikir ânında da, râbıtada olduğu gibi, dil damağa yapışık olarak tutulur. Verilen adet tamamlandıktan sonra da, yapılan bu zikir, usûlünce hediye edilir.


    DİPNOTLAR
    (1) Hüseyin ed-Devserî, er-Rahmetü’l-Hâbita fî Zikri İsmi’z-Zâti ve’r-Râbita, el-Mektûbâtü li’l-İmâmi’r-Rabbânî hâşiyesinde matbu‘, c.1, s. 218.
    (2) Kehf sûresi, 18/13-14. “Ashâb-ı Kehf”, bu sûre-i celîlede haklarında genişçe bahsedilen 7 kişinin ünvânıdır ve “mağara arkadaşları” demektir. İsimleri: Yemlîhâ, Mekselînâ, Mislînâ, Mernûş, Debernûş, Şâzenûş, Kefeştatayyuş; Kıtmîr de onların köpekleridir. Onunla 8 oluyorlar. Cennete girecek hayvanlardan biri de budur.
    (3) Kur’ân-ı Kerim, Kasas sûresi, 28/10.
    (4) Lûgavî mânâlar için kaynaklar: Mütercim Âsım Efendi, Kâmus Tercemesi, Bahriye Matbaası, İstanbul 1305; İbnü Manzur, Lisânü’l-Arab; Firuzâbâdî, Besâir; Isfehânî, Müfredeât; Ahterî-i Kebîr; Meydan Larousse, Meydan Yayınevi İstanbul; Şemseddin Sâmi, Kamûs-i Türkî, Dersaâdet 1317; Kur’an-ı Kerim ve muhtelif tefsirler; İslâm Ansiklopedisi, M.E.B. Devlet Kitapları, Milli Eğitim Basımevi 1979; Devellioğlu Ferit, Osmanlıca Türkçe Ansiklopedik Lûgat vb. eserlerin ilgili maddeleri.
    (5) Salâhuddîn ibn-i Mevlânâ Sirâcüddîn, Mektuplar ve Bazı Mesâil-i Mühimme, s. 65.
    (6) Abdülmecid b. Muhammed el-Hâni, el-Hadâiku’l-Verdiyye, s. 295; Ali Kadrî, Risâle-i Bahâiyye, s. 39; Muhammed b. Abdullah el-Hâni, el-Behcetü’s-Seniyye, s. 42 ve tasavvufa dair muhtelif sohbetlerden derlenmiştir.
    (7) “Sünen”, sünnet kelimesinin cem‘îsidir. “Seniyye” ise yüksek, yüce demektir. “Sünen-i seniyyeye ittibâ”, yüksek ve yüce sünnetlere uymak, demektir.

  7. #7
    Metin mete - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Üyelik tarihi
    26-06-2006
    Mesajlar
    39
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @Metin mete
    Rabıta; Bağlantı, bağlantı vasıtası, bağlılık, tutarlılık, tertip, düzen, bağ, münâsebet, ilgi; müridin, şeyhini düşünerek, kalbinden dünya ile ilgili şeyleri çıkarması, şeyhi vasıtasiyle Hz. Peygamber (s.a.s)'e ve Allah'a kalbini bağlaması anlamında bir tasavvufî terim. "Rabıta" Arapça bir kelime olup, "r-b-t" kökünden türemiş bir isimdir. Çoğulu "revâtib"dir.



    Kur'an'da "rabıta" kelimesi geçmemekle beraber, kökü olan "r.b.t" mazi fiili iki yerde, muzarisi olan "yerbitü" bir yerde, emri çoğul olarak "râbitü" şeklinde bir yerde ve aynı kökten gelen "ribât" ismi de bir yerde geçmektedir (Kehf, 18/14; el-Kasas 28/10; el-Enfâl 8/11; Âl-i İmran 3/200; el-Enfâl 8/60)



    Bütün bu ayetlerde geçen bu kelimeler, birbirlerine yakın manalar ifâde etmektedirler. Hemen hemen hepsinde "bağ, bağlantı, bağlılık" manaları için kullanılmışlardır:



    Ashabı Kehf'in) kalplerini (sabır ve metânetle) bağla(yıp kuvvetlendir)miştik" (el-Kehf, 18/14);

    "Musâ'nın annesinin gönlü bomboş sabahladı. Eğer biz (va'dimize) inananlardan olması için onun kalbini iyice pekiştirmemiş (sabır ve sükûnete bağlamamış) olsaydık, neredeyse işi açığa vuracaktı" (el-Kasas, 28/ 10).

    "O zaman sizi, Allah'tan bir güven almak üzere hafif bir uyku bürüyordu; üzerinize sizi temizlemek, şeytanın pisliğini (içinize attığı kötü düşünceleri) sizden gidermek, kalplerinizi birbirine bağlamak ve ayaklarınızı pekiştirmek için üzerinize gökten bir su indiriyordu " (el-Enfâl, 8/ I 1).



    Bu ayetlerde geçen "r.b.t" kelimesi, insanı sabır, sükûnet ve metanette sabit kılmak, ona bu duyguyu vererek itmi'nana kavuşturmak demektir (ez-Zemahşerî, el-Keşşâf, Kâhire 1977, IV, 216; el-Beydâvî, el-Envâr, Mısır 1955, II, 3).



    "Râbitü" şeklindeki emrin bulunduğu ayetin meâli de şöyledir:



    "Ey iman edenler, sabredin; direnip (düşman karşısında) sebât gösterin; üstün gelin; cihat için hazır ve rabıtalı olun" (Âl-i İmran, 3/200).



    Bu ayette söz konusu olan "rabıta''nın ne demek olduğu hususunda alimlerin farklı yorumları vardır. Alimlerin bu husustaki değişik tariflerini şöyle sıralamamız mümkündür:



    1- Atlarla saf bağlayıp tam bir irtibat halinde düşmana karşı durmak.



    2- Düşman hudutlarındaki karakolları beklemek.



    3- Allah düşmanlarının saldırısını önlemek için nöbet beklemek.



    4- Bir namazdan sonra diğer namazı beklemek (et-Taberi, Camiul-Beyân on Te'vili Ayetil-Kur'an, Mısır 1954, IV, 221 v.d.; el-Kurtubî, el-Camiuli Ahkamil-Kur'an, Mısır 1967, IV, 323 vd.; er-Razî, et-Tefsirul-Kebir, IX, 156).



    Bazıları da bu ayette kastedilen rabıtanın tasavvufî manada olduğunu söylemişlerdir (Muhammed Vehbi, Hulâsetul-Beyân fi Tefsiril-Kur'an, Şehzadebaşı 1341-1343, III, 289).



    Peygamberimiz (s.a.s)'in de, rabıta ve ribat hakkında söylemiş olduğu hayli hadis vardır. O'nun bu hadislerinden bazıları şöyledir:



    "Bir gün Allah yolunda ribatta bulunmak, dünya ve dünyada bulanan her şeyden daha hayırlıdır" (Buharî, Cihad, 73; Müslim, İmâre, 163; Nesâî, Cihâd, 39; İbn Mace, Cihâd, 7);



    Allah'ın onunla hataları affedip bağışlayacağı, dereceleri yükselteceği bir şeyi size söyleyeyim mi? Abdest üstüne abdest almak, camide cemaatle namaz kılmaya devam etmek ve her namazdan sonra diğer namazı beklemek. İşte ribat budur!. İşte ribat budur!. İşte ribat budur!. " (Müslim, Tehâret, 41; Tirmizi, Teharet, 39; Neseî, Teharet, 106; Muvatta, Sefer, 55);



    Bütün bu ayet ve hadislerden anlaşıldığı gibi, rabıta, çeşitli manalar için kullanılmıştır. Ancak daha çok bir cihat terimidir. Ayet ve hadislerin çoğunda rabıta, Allah ve Peygamberin düşmanlarına karşı silahlanma, cihat için hazırlıklı olma, müslümanlarla kâfirlerin arasındaki hudut karakollarında nöbet bekleme ve bu duygulara sıkı sıkıya bağlı olma demektir



    Buna göre ayet ve hadislerde kasdedilen anlamlardan mutasavvıfların uygulamasını destekleyecek en ufak bir işaret yoktur. Ayet ve hadislerde dile getirilen cihad ruhunu meskenete çevirmekten başka bir şey yapmayan mutasavvıflar Kur'an ve hadislerdeki bu ribat kelimesini çok yanlış bir alana çekmişlerdir.



    Hiçbir sahabi Resulullah'ı aracı kılarak rabıta yapmadığı gibi, hiçbir tabii de sahabe'yi aracı kılarak rabıta yapmamıştır. Rabıtanın bu şekildeki uygulaması tarikatların Hicri yedinci yüzyıldan sonraki dönemlerde uydurdukları bir bid'attir.



    Kaynak: Nureddin TURGAY

  8. #8
    Metin mete - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Üyelik tarihi
    26-06-2006
    Mesajlar
    39
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @Metin mete
    Tarîkat Öncüleri Tarafindan Râbitanin Ayrintilari Hakkinda
    Yapilan Çesitli Açiklamalar:
    Nakibendîlerce simdiye kadar gerek yazili, gerekse sözlü olarak bu konuda ifade edilenlere bakilacak olursa râbitanin çesitli tariflerinden özet olarak su anlamlari çikarmak mümkündür:


    1. Râbita: Mürîdin, seyhini seklen ve cismen tasavvur etmesidir. Yani daha açik bir anlatimla, onu fizik olarak zihninde canlandirmasidir.


    2. Bununla birlikte mürîd, seyhinin kalbinden kendi kalbine nur hüzmelerinin yansidigni, ya da nurdan çalayanlar aktgini ayrica düsünecek ve ondan bereket, himmet ve yardim isteyecektir. Bunu, tarîkat dilinde «istifâza» ya da «rûhâniyetten istimdâd» diye bazi yakitirmalarla özet olarak anlatmaya çalismislardir.


    3. Mürîd kendini, seyhinin giyim ve kusam tarzi içindeymisgibi görmeye çalisacaktir. Son dönemin Nakibendî teorisyenlerinden Abdulhakîm Arvâsî'ye ait bu konuya ilikinc bazi açiklamalar sadeletirilerek su ekilde verilmitir:


    «Pîrin kiyafet ve heyetine aynen bürünmek, kendini mürid seklinde görmek ve hayâl etmek... Bu vaziyette meydanda olan sanki pirdir, kendisi degil... Bu kisim râbita ibâdetlere mahsustur. Mesela Kur'ân dinlerken gözlerini yumar ve kendisini pîrin vücud ve kiyafetinde görür. Olan, sanki pîrdir, kendisi degil... Keza Kur'ân ve«Delâil» okurken, vaaz ve ders dinlerken, namaz kilarken kendisini mürsidin kiyafet ve heyetinde hayâl eder



    Devam edecek;

  9. #9
    Metin mete - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Üyelik tarihi
    26-06-2006
    Mesajlar
    39
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @Metin mete
    Simdi bakalim Allah ne diyor. SEYHEMI yoksa Allah'ami siz karar verin


    Zümer Suresi 3. Ayet; Gözünüzü açıp kendinize gelin! Arı-duru din yalnız ve yalnız Allah'ındır! O'ndan başkasını veliler edinerek, "biz onlara, bizi Allah'a yaklaştırmaları dışında bir şey için kulluk etmiyoruz." diyenlere gelince, hiç kuşkusuz Allah onlar arasında, tartışıp durdukları konuyla ilgili hükmü verecektir. Şu bir gerçek ki, Allah, yalancı ve nankör kişiyi iyiye ve güzele kılavuzlamaz


    Haydi bakalim tarikat diyenler. Verin su ayete cevabinizi. Siz Seyhiniz sizi yaklastirir diye xxxxxxx devam edin. Allah size ne guzel cevap vermis.


    Casiye Suresi 10. "Ayet; Arkalarından cehennem! Kazanmış oldukları da Allah dışında edindikleri veliler de onlara hiçbir yarar sağlamayacaktır. Çok büyük bir azap vardır onlar için."


    Hicmi dusunmuyorsunuz.Seyhe baglanmadan akli paket yaptiniz herhalde.

    Araf Suresi 3. Ayet; Rabbinizden size indirilene uyun, O'ndan başka velilere uymayın! Sizler pek az düşünüyorsunuz!


    Unutmadan soyleyeyim. Su ayeti daha SIK okumaya basladim.


    Araf Suresi 196. Ayet ."Benim veli'm, o Kitap'ı indiren Allah'tır. O, hayır ve barış seven kulları koruyup gözetir."

  10. #10
    mustafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Profesör
    Üyelik tarihi
    08-06-2006
    Yer
    Ankara
    Yaş
    34
    Mesajlar
    986
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @mustafa
    bazı kişiler rabıta şirktir diyor acaba doğruluk payı nedir?

  11. #11
    Metin mete - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Üyelik tarihi
    26-06-2006
    Mesajlar
    39
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @Metin mete
    Alıntı mustafa Nickli Üyeden Alıntı
    bazı kişiler rabıta şirktir diyor acaba doğruluk payı nedir?
    Yukarida vermistim cevabini hemde tamamen sirktir;

  12. #12
    mustafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Profesör
    Üyelik tarihi
    08-06-2006
    Yer
    Ankara
    Yaş
    34
    Mesajlar
    986
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @mustafa
    o zaman tarikatte olanların hepsi şirkte oluyor sanırım bunu anladım ben?

  13. #13
    Metin mete - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Üyelik tarihi
    26-06-2006
    Mesajlar
    39
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @Metin mete
    Alıntı mustafa Nickli Üyeden Alıntı
    o zaman tarikatte olanların hepsi şirkte oluyor sanırım bunu anladım ben?

    Ben demedim sen diyorsun her kes kendisi karar verecek cünki yukarida ayetler cok acik,net ve detayli.

  14. #14
    Metin mete - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Üyelik tarihi
    26-06-2006
    Mesajlar
    39
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @Metin mete
    Allah'ın dininde yegane Mürşid ve yegane Mehdi Allah'ın kendisidir. Bu dinde Allah dışında ikinci bir irşad edici ve hidayete erdirici merci ve varlık yoktur. Peygamberler dahi sadece bildirileni anlatır ve yaşar. Mehdi yada Mürşid değillerdir sadece öğreticilerdir. Öğreticiler değil,öğreti yada öğretinin sahibi hidayete erdirme ve irşad etme selahiyetine sahiptir.


    [018.017] [DI] Baksaydın, güneşin mağaralarının sağ tarafından doğup meylettiğini, sol tarafından onlara dokunmadan battığını, onların da mağaranın genişçe bir yerinde bulunduğunu görürdün. Bu, Allah'ın mucizelerindendir; Allah'ın doğru yola eriştirdiği kimse hak yoldadır. Kimi de saptırırsa artık ona, doğru yola götürecek bir rehber bulamazsın.

    GÖRÜLDÜĞÜ GİBİ YEGANE MÜRŞİD ALLAH'TIR. HİÇBİR KUR'AN AYETİNDE xxxxxxxxx VİZE YOK.

    NAHL 9. Yolu doğrultup denge noktasını bulmak Allah'ın işidir. Ondan sapan da var. Allah dileseydi, sizi toptan hidayete erdirirdi.

    ŞİMDİ BU AYETİN NERESİNDE SIRATI MÜSTAKİME BİLET KESEN MÜRŞİDLERDEN BAHSEDİLİYOR? BU AYETTE HİDAYETİN ALLAH'IN TEKELİNDE OLDUĞU VURGULANIRKEN NASIL OLUYOR DA BILMEM KIMLER BUNUN TAM TERSİNİ İDDİA EDEREK MÜRŞİDLERİ DE ARAYA SOKUYOR?

  15. #15

    Üye
    Üyelik tarihi
    21-06-2006
    Mesajlar
    35
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @berdan66
    mustafa kardeş rabıtanın ne olduğu kısaca yukarda yazılı. ama sen rabıtayı ehlinden değilde metin mete gibi yalnız kuranla amel ederim diyen sapıklardan öğrenmeye kalkarsan mutlaka kafan karışacaktır.

    metin mete senide şu bölümde iyice anlattım sanıyorum.

    http://www.ihvan-forum.com/showthread.php?t=1520

  16. #16
    Metin mete - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Üyelik tarihi
    26-06-2006
    Mesajlar
    39
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @Metin mete
    Alıntı berdan66 Nickli Üyeden Alıntı
    mustafa kardeş rabıtanın ne olduğu kısaca yukarda yazılı. ama sen rabıtayı ehlinden değilde metin mete gibi yalnız kuranla amel ederim diyen sapıklardan öğrenmeye kalkarsan mutlaka kafan karışacaktır.

    metin mete senide şu bölümde iyice anlattım sanıyorum.

    http://www.ihvan-forum.com/showthread.php?t=1520
    Sana cevap yazmaya tenezül dahi etmem nefis olarak(Allahin dinini anlatmak baska) ama bir dogru yazi yazmissin o nedenle yaziyorum;Size karsi gelip zindik olmusum,sapik olmusum ne yazar...

    Rabbimiz Kur'anda müslümanların güzel hususiyetlerinin ve sıfatlarının ne olması gerektiğini belirtmiştir. Örneğin muvahhid, muhlis, mücahid vd. İşte bu güzel sıfatlardan birisi de hanifliktir. Haniflik islamüstü yada onun yanında bir sıfat değildir. Anlamı "tektanrıcılığı benimsemek, ancak bunu anlayarak ve sorgulayarak kabullenmek ve böylece dini yalnız Allah'a özgülemek" olan haniflik hepimizin mümin olarak bir sıfatı olmalıdır.

    Haniflik bir fırka, grup, klik, meşrep, mezhep ismi değildir. Bizzat Rabbimizin Kur'anda başta Resulullah'a sonra hepimize apaçık bir emridir. Sözün özü "Hanif Müslüman" (Ali İmran 67) tanımı uydurulmuş bir tanım değildir. İslam Hanif bir dindir, onu pratize eden müslüman da ilahi emre uyarak hanif bir özelliğe sahip olmalıdır. (Hanif islam yerine Hanif Müslüman daha doğru. Zira müslümanlık ayrı İslam ayrı. Biri yorum ve pratize edilmiş hal diğeri ise bunun neşet ettiği ideal, ilahi kaynak).

    Hanifler, bütün şirk dinlerine karşı, dini Allah için tahsis etmek ve ancak Allah'a ibadet etmek üzere davet ve mücahedeyle görevli olan peygamberlerin dinlerini teşkil eden ve batıldan sakınıp Hakk'a meyleden tevhidçi müslümanlardır.

    Hanîf; sapık, zındık damgası yemeyi göze alarak ecdat kabullerine karşı çıkan devrimci, ási demek. İbranice’de bu kelime ‘atalar dininden sapan zındık’ anlamındadır. Kur’an bu kelimeyi, hanifliğin babası olarak gördüğü Hz. İbrahim’i öven bir sıfat olarak kullanır.

    Kur’an’a göre, gerçek bir mümin, aynı zamanda gerçek hanîf olmalıdır. Yani muhafazakárlığa karşı çıkmalıdır. Çünkü muhafazakárlık, hayatı ve insanı yere çakar, dondurup durdurur.

    O verdigin linkte senin bana cevabinmi vardi?Allah Allah hep kactin hemde ayetlere karsi alay ede ede Allahtan dilerim nefislerimizi islah eylesin?

Sayfa 1/2 12 Son

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Benzer Konular

  1. Râbıta'nın Delilleri 1
    By mahmud enes in forum TASAVVUF
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 16-06-2012, 19:16
  2. Rabıta Nedir
    By zekaikc in forum Sohbet Videoları
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 30-12-2011, 18:26
  3. rabıta
    By gönül kuşu in forum TASAVVUF
    Cevaplar: 20
    Son Mesaj: 05-11-2010, 14:54
  4. Rabıta'nın delilleri
    By MAV!M in forum DİNİ SORULARINIZ
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 21-03-2010, 17:53
  5. Rabıta
    By Cümle Mühendisi in forum FOTO / KARİKATÜR
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 25-07-2007, 14:24

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

Giriş

Facebook platformu Giriş