Etiketlenen üyelerin listesi

CÜNÜP KİMSE VE ÖZEL HALLERİNDE KADINLAR CAMİ VE MESCİTLERE ZİYARET, VAAZ VE SOHBET DİNLEMEK GİBİ SEBEPLERLE GİREBİLİR Mİ? 1. KLASİK FIKIHTA MESELENİN ELE ALINIŞI Ebû Davud, Hz. Âişe’den (r.a.) şunu rivayet etmiştir: Resûlullah (s.a.v.) geldiğinde ashabının evlerinin mescide doğru açıldığını gördü. Bunun üzerine şöyle buyurdu: “Bu evlerin giriş yönlerini başka tarafa çevirin; çünkü ben mescidi hiçbir hayızlı ve cünüp için helal kılmıyorum” İnsanlar bu konuda belki ruhsat hükmü iner

Bu konu 506 kez görüntülendi 10 yorum aldı ...
Cünüp veya hayızlı olanın mescide girmesi meselesi 506 Reviews

    Konuyu değerlendir: Cünüp veya hayızlı olanın mescide girmesi meselesi

    5 üzerinden | Toplam: 0 kişi oyladı ve 506 kez incelendi.

Ağaç Şeklinde Aç8Beğeni
  • 1 gönderen Ehl-i Sünnet
  • 2 gönderen DostunDostu
  • 1 gönderen Tahsin EMİN
  • 1 gönderen DostunDostu
  • 1 gönderen Tahsin EMİN
  • 1 gönderen Tahsin EMİN

Konu: Cünüp veya hayızlı olanın mescide girmesi meselesi

  1. #1
    Ehl-i Sünnet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    05-02-2011
    Mesajlar
    3.010
    Adı geçen
    3 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @Ehl-i Sünnet

    CÜNÜP KİMSE VE ÖZEL HALLERİNDE KADINLAR CAMİ VE MESCİTLERE ZİYARET, VAAZ VE SOHBET DİNLEMEK GİBİ SEBEPLERLE GİREBİLİR Mİ?

    1. KLASİK FIKIHTA MESELENİN ELE ALINIŞI

    Ebû Davud, Hz. Âişe’den (r.a.) şunu rivayet etmiştir:

    Resûlullah (s.a.v.) geldiğinde ashabının evlerinin mescide doğru açıldığını gördü. Bunun üzerine şöyle buyurdu: “Bu evlerin giriş yönlerini başka tarafa çevirin; çünkü ben mescidi hiçbir hayızlı ve cünüp için helal kılmıyorum” İnsanlar bu konuda belki ruhsat hükmü iner ümidiyle herhangi bir değişiklik yapmadılar. Peygamberimiz [ertesi gün] dışarı çıkınca yine “bu evlerin giriş yönlerini başka tarafa çevirin; çünkü ben mescidi hiçbir hayızlı ve cünüp için helal kılmıyorum” buyurdu. (Ebû Davud, Taharet, 90)

    Dört mezhebe mensup fakihler yukarıdaki hadis sebebiyle şu hususlarda ittifak etmişlerdir:

    a) Cünüp ve ve özel durumlarında kadınlar cami ve mescitlerde bulunamazlar.

    b) Belirtilen durumlarda olan kişi camiye girmemesi halinde canına veya malına bir tehlikenin gelmesinden korkarsa zaruret sebebiyle camiye girebilir. Mesela bir hayvandan kaçan, şiddetli soğuk, yağmur vb. durumlarda dışarıda kalan kimseler buna örnek olarak verilebilir. Bu durumdaki kimseler teyemmüm yaparak mescide girerler.

    Mezhepler arasında bu konudaki yegâne ihtilaf, özel halindeki kadın veya cünübün mescitte bekleme yapmaksızın transit geçişinin caiz olup olmadığına ilişkindir.

    Hanefî ve Mâlikîlere göre bu durumdaki kişinin –gideceği hedefe doğru başka bir yol bulunduğu sürece- mescitten transit şekilde geçmesi bile caiz değildir. Buna karşılık Şâfiî ve Hanbelîlere göre şayet yol mescitten geçiyorsa bu durumdaki kişinin mescidi kirletmeyeceğinden emin olunması halinde mescitten geçmesinde bir sakınca yoktur. Şayet kirletme ihtimali yüksek ise geçmesi haram olur.

    2. ÇAĞDAŞ DÖNEMDE KONUNUN ELE ALINIŞI

    Günümüzde bazıları klasik dönemde yer alan görüşün aksine gerek cünüp kimsenin gerekse özel hallerinde kadının cami ve mescitlere ziyaret, vaaz ve sohbet dinlemek, ilim tahsili vb. amaçlarla girebileceği görüşünü savunmaktadırlar. Bu görüşte olanların ileri sürdüğü delilleri kısaca şöyle özetleyebiliriz:

    a) Dört mezhebin, görüşüne delil olarak aldıkları hadisin bütün senetleri zayıftır.

    b) Kâfirlerin, mescid-i haram dışındaki mescitlere girmelerine izin verilmiştir. Nitekim Hz. Peygamber döneminde peygamberimize gelen yabancı elçiler, o mescitte iken kendisinin yanına girmişler, Necran’dan gelen Hristiyan heyet mescidde birkaç gün kalmış, Habeşistan’dan gelen bir grup Hristiyan da mescid-i nebevîye girmiş, hatta orada folklorik bir gösteri bile icra etmişlerdir. Bilindiği gibi kâfir ve müşrikler cünüplük vb. durumlar sebebiyle gusül almazlar. Bir maslahat sebebiyle kâfir ve müşriklerin mescid-i nebevîye bile girmelerine izin verildiğine göre cünüp veya âdetli olan bir Müslümanın vaaz dinlemek, Kur’an öğrenimi vb. maslahatlar sebebiyle camiye girmesinde bir sakınca olamaz.

    c) Mecelle’de madde 32 şöyle der: “Hâcet umûmî olsun hususî olsun zaruret menzilesine tenzil olunur.” Yani, ortada ister genel isterse özel bir ihtiyaç varsa bu ihtiyaç zaruret gibi değerlendirilir. Zaruret durumunda izin verilen şeylere bu ihtiyaç sebebiyle de izin verilir. Kadının ders, konferans, vaaz vb. şeyleri dinlemesi de onun dinî hayatı açısından bir ihtiyaçtır.

    d) Hz. Peygamber (s.a.v.), veda haccı esnasında âdet gören kadınlara ilişkin olarak şöyle buyurmuştur: “Âdet gören kadın, tavaf dışında hacının yaptığı bütün fiilleri yapar.” Bu genel ifadenin kapsamına mescide girmek de dahildir.

    e) Eğer kadının mescide girmesinin engellenmesi mescidi kirletme illetine dayalı ise günümüzde eski zamanlara göre bu konuda daha etkili tedbirler almak mümkündür.

    DEĞERLENDİRME VE TERCİH

    Dört mezhebin benimsemiş olduğu görüşü ana hatlarıyla benimsiyorum. Karşı görüşün delillerine yönelik olarak şunları söylemek mümkündür:

    a) Hadis hakkında yorum yapanların geneli hadisi zayıf değil hasen seviyesinde görmüşlerdir. Kaldı ki bu hadisi ümmetin geneli kabul ile telakki etmiştir.

    b) Cünüp veya âdetli kimselerin kâfirlere kıyaslanması “kıyas mea’l-fârık [alakasız iki şeyi birbirine kıyaslamak]” kabilindendir. Çünkü belirtilen tüm örnek olaylardaki kâfir şahıslar ya elçi olarak ya da peygamberimizle münazarada bulunmak üzere Medine’ye gelmişlerdi. O dönemde Medine’de bu şahısların iskân edilebileceği başka bir yer mevcut değildi. Nitekim ashabın fakir ve kimsesizleri de [suffe ehli] mescid-i nebevîde ikamet ediyordu.

    İslam ülkesinde müslümanlar ile gayri müslimlerin farklı olduğu pek çok husus bulunmaktadır. Mesela;

    * İslam diyarında gayri Müslimlerin şarap ve domuz alım satımı serbest, Müslümanlara yasaktır.

    * Onların kadınlarının başlarını örtmeksizin dolaşması serbest Müslümanların yasaktır.

    * Onların, evlilik şartlarına riayet etmeksizin yaptıkları evlilikler sahih, Müslümanlarınki geçerli değildir.

    O halde gayri Müslimlere uygulanan hukuk ile Müslümanlarınkisi birbirine kıyaslanamaz.

    c) Günümüzde ilim öğrenmek, vaaz ve nasihat dinlemek, Kur’an öğrenmek gibi faaliyetlerin yegâne merkezi mescit ve camiler değildir. Bunların yapıldığı okullar, Kur’an kursları, eğitim merkezleri bulunmaktadır. Kaldı ki günümüzde bu gibi faaliyetler internet aracılığıyla ya canlı olarak veya sonrasında tekraren rahatlıkla takip edilebilmektedir. Dolayısıyla bu konuda gerçek anlamda bir ihtiyaçtan söz etmek doğru değildir.

    d) Diğer mescitleri Mescid-i Haram'a kıyaslamak doğru değildir; çünkü Mescid-i haram, Kâbe’nin etrafındaki açık alandır. Eski zamanlarda burada herhangi bir bina söz konusu değildi. Dolayısıyla kadının tavaf alanı dışında oraya gitmesi, bugün anladığımız anlamda “mescidin / caminin içine girmek” olarak değerlendirilemez.

    e) Bu hükmün gerekçesini “kadının etrafı kirletme olasılığı”na bağlamak doğru değildir; çünkü hadiste peygamberimiz mescidi cünübe de helal kılmadığını belirtmiştir. Cünübün ise etrafı kirletme olasılığı yoktur.

    Anahatlarıyla bu görüşü benimsemekle birlikte, gerçek anlamda bir ihtiyacın söz konusu olması halinde, Şâfiî ve Hanbelî mezhebindeki “transit geçiş ruhsatı” dikkate alınarak kadınların ve cünüp kimselerin mescide girmesine teyemmüm yapma şartıyla izin verilebilir. Mesela kadının veya cünüp kimsenin Kur’an öğrenme-öğretme, dinî konuları öğrenmesi için mescide girme dışında hiçbir imkânı yoksa o zaman girmesine izin verilebilir.

    Vallahu a’lem.

    (Soner Duman /02.Mayıs.2017/Salı)
    Ebu Computer bunu beğendi.

  2. #2
    DostunDostu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Moderatör
    Üyelik tarihi
    30-09-2013
    Mesajlar
    5.720
    Adı geçen
    15 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @DostunDostu
    Yeryüzü mescidtir..
    Ebu Computer ve erdemceerdem bunu beğendiler.
    Bir toplum nefslerinde olanı değiştirmedikçe Allah onların durumunu değiştirmez. Rad, 11
    «Sen değişmeden hiçbir şey değişmeyecek»

  3. #3
    Kaptan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    09-01-2012
    Mesajlar
    13.036
    Adı geçen
    39 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @Kaptan
    Hucre'i saadet mescide bitişik hatta bir kapısı mescide açılmıyor muydu? Hem hayızlı kadın pis-necis midir? Kur'an ondan "pisliktir" diye değil, "eziyettir" diye söz eder.

    Keza Resulullah gayri müslimlerin mescidde ağırlardı.

    Bir de şöyle düşünün, cünüplük hali iradidir kişinin bunu izale etmesi mümkündür dolayısıyla mescide girmesi doğru değildir. Ancak hayız hali öyle midir? İradesi dışında gerçeklesen bir durumdur. Bu da meseleyi farklı kılıyor. Zahiri alimlerin görüşleri de bu doğrultudadır. Hayızlı kadın mescide girmesinde hiçbir mahsur yoktur.

    Ayrıca, hac esnasında hayızlı bir kadın tavaf dışındaki bütün menasikini bu haliyle yapmasına cevaz vardır. Peki tavaf neden bundan istisna edilmiştir? Çünkü Allah Resulü diyor ki, "tavaf bir nevi namazdır". Hayızlı kadının namaz kılması yasak ve tavaf da bir nevi namaz olduğuna göre bir mesele kalmıyor demektir.

    Hayızlı kadının pis-necis olduğu yanlış algısı şundan kaynaklanıyor; kadın hayız olunca cahiliye dönemindeki Araplar Hayızlı kadinlara çok affedersiniz arkadan yanaşırlardı. Hiristiyanlar önden Yahudiler ise hiçbir şekilde yanaşmazlar ve onlarla beraber yemezler, içmezler ve oturmazlar ve adeta dışlarlardı. Zamanla bu algının bir şekilde bize de sirayet ettiğini görüyoruz.

    Kisaca; Hayızlı kadının yapamayacağı iki şey vardır, biri cinsel ilişki diğeri namazdır. Bunun dışında istediği şekilde takılabilir. Allah'u alem.

  4. #4
    Ebu Computer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    11-06-2013
    Mesajlar
    21.977
    Adı geçen
    14 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @Ebu Computer
    Alıntı Kaptan Nickli Üyeden Alıntı
    free takılabilir.




    İşin şakası bir yana da meselenin pek çok boyutu var.

    Konu içinde açılım olması için yazıyorum.

    Birinci Mesele:

    Küçükken bize ''Cünup olan kimsenin bastığı yerde ot bitmez'' denirdi.

    Bu mantıkla gavur memleketlerde ot olmaması lazımdı.

    Çocuktuk inanırdık...


    İkinci bir mesele:

    Ebû Hüreyre (r.a)’den rivâyet edildiğine göre o cünub iken Medîne sokaklarından birinde kendisine Nebiyy-i Ekrem Efendimiz (s.a.v) tesâdüf etmişler. Ebû Hüreyre (r.a) hâdisenin devâmını şöyle anlatır:

    “Yanından savuşup gittim ve gusledip geldim.

    Rasûlullâh Efendimiz (s.a.v):

    «’Ey Ebû Hüreyre, nerede idin?» diye sordular.

    «’Cünüb idim. Tahâretsiz olarak sizinle birlikte oturmak istemedim.» dedim. Bunun üzerine:

    «’Sübhânallâh, mü’min (hiç) necis olmuz!» buyurdular.” (Buhârî, Gusül, 23)


    Üçüncü bir mesele:

    Cünup iken mescitlere yaklaşmamanın bir sürü nedeni olabilir.

    Bir arkadaşım çocukluk anısını şöyle anlatmıştı;

    Babamız namaz konusunda çok hassas bir insandı. Her sabah bizi uyandırır sabah namazına camiye giderdik. Ergenlik döneminde idik. Zaman zaman rüyalandığımız zaman olurdu. Ama sabah babamız haydi namaza dediği zaman utancımızdan babamıza cünup olduğumuzu söyleyemezdik. Kalkar abdest alır sabah namazını kılmaya giderdik.

    Yani inanılacak gibi değil ama bunlar olmayan şeylerde değil.

    Selam ve dua ile...

  5. #5
    Tahsin EMİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    07-02-2012
    Mesajlar
    11.677
    Adı geçen
    2 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @Tahsin EMİN
    Meşru bir sebep sözkonusu ise girebilir.. Değilse gene girebilir... Girsin ve istirahatine baksın... Tutup kolundan atacak değiliz... Hayırlı istirahatler...
    erdemceerdem bunu beğendi.

  6. #6
    DostunDostu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Moderatör
    Üyelik tarihi
    30-09-2013
    Mesajlar
    5.720
    Adı geçen
    15 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @DostunDostu
    Geçmişe bakarken zaman, mekân ve imkân tasavvurunuzu geliştirmenizi tavsiye ederim. Bu tasavvur kabiliyeti çok mühim. Kendini geliştirmiş tarihçilerde bu tasavvur mevcut.

    Ne demek ''zaman, mekan, imkân tasavvuru''? Geçmiş zamanların ve mekânların devinimini kendi imkânları içinde tasavvur edebilme melekesidir bu.

    Bakın arkadaşlar biz geçmişe hep bugünden bakıyoruz çünkü bugünden başka bir şeyi yaşamıyoruz, dolayısıyla tasavvur edemiyoruz. İş böyle olunca doğal olarak ''Bekâra karı boşamak kolaydır'' pozisyonunda kalıyoruz.

    Fakir çocukluğumu 12 yaşına kadar elektriksiz ve susuz bir köyde geçirdiğim için bu tasavvura fevkalade yatkınım. Buzdolabı yok, su çeşmeden her gün helkelerle eve taşınıyor, kanalizasyon yok dolayısıyla tuvalet dışarıda dereye akıyor, dere (akar su) olmasa hâl ne olurdu düşünmek bile istemiyorum! Işık yok, gaz lambası var -ki eskiden buda yoktu! Yağmur yağar dam akar, damın çorağını yuvakla babam yuvakla ki içeri su geçirmesin. Güneş doğunca karıncalar damı geri delik deşik ederler falan. Kısacası çekilecek çile değil!..

    Mekke, Medine bundan farksız değil o dönemde. Evet, Hz. Peygamber döneminde kanalizasyon sistemi yok bu şehirlerde. Akar su da yok! Haşerat desen her yeri sarmış. Klima yok buzdolabı yok. Aloo çölden bahsediyoruz çölden! Çaput kumaş peçete yok! Giyecek don bulamıyor çoğu siz neyden bahsediyorsunuz! Böyle bir ortamda bir kadının hayızlı olması ne demek bir düşünün?!
    Konu DostunDostu tarafından (05-05-2017 Saat 00:52 ) değiştirilmiştir.
    Ebu Computer bunu beğendi.
    Bir toplum nefslerinde olanı değiştirmedikçe Allah onların durumunu değiştirmez. Rad, 11
    «Sen değişmeden hiçbir şey değişmeyecek»

  7. #7
    Tahsin EMİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    07-02-2012
    Mesajlar
    11.677
    Adı geçen
    2 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @Tahsin EMİN
    Müslüman hanımların ekseriyeti, gırgırına, eğlencesine, öylesine ve iş olsun kabilinden orada burada bulunmuyor. Hastaneye gelmiş hanımefendi. İşlemlerini bitirmiş. Saat 15:00 civarında da filmlerini, kan tahlillerini vs. doktoruna gösterecek. Yani, 3, 4 saat bekleyecek. Evine gidemiyor uzak anlamı yok. Hastanenin camisi de yanı başında gayet mazbut ve örtülü. Dışarıda da bekleyemiyor. Caminin hanımlar kısmı var, oraya girsin ve uzansın. Kadınları öyle korkutmuşlar ki, kadın çarpılacağından, cehennemin ateşinde cayır cayır yanacağından korkuyor oraya öyle girdiğinde.

    Bu müslümanlar iflah olur mu diye düşünüyorum ama çok zor...!!!!!!!!

    Çünkü bu müslümanlar ayetlerin üzerine DİN bina eden değiller, yorumlar (esnekler) üzerine DİN bina edenlerdir...

    Devam edin... Allah sizi bildiği gibi etsin...

    NOT:

    Aylak aylak dolaşan bir müslüman kadın camiye neden girsin? sorusu dahi aklınıza gelmiyor değil mi? Aklınız, zihniniz hiç fıkhetmez mi sizin??? Dumura uğramış beyinlerden MONOLOG insan yapısı..!!!!
    erdemceerdem bunu beğendi.

  8. #8
    Tahsin EMİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    07-02-2012
    Mesajlar
    11.677
    Adı geçen
    2 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @Tahsin EMİN
    Ayetlerin yasakladığı hariç, kadın da erkek de olsa, hangi eylem olursa olsun onu eda ettiklerinde, günahtan bahsedilemez.

    Mesela, abdest vurgusu, Kur'an namaz için abdest'i anmıştır, ve abdesti özel olarak namaz için farz kılmıştır.

    Bunun dışında abdestsiz haram kılınan şeylerin tamamı "Y O R U M"a havidir. Yorumları da silip atmıyorum, dikkat edin ama yerine göre yorumları kaale alır, yerine göre de almazsın.

    Ama şunu diyemezsin: "Ya yerine göre abdestsiz namaz kılarım...."

    Bu gibi incelikleri beyninde ve zihninde içselleştiremeyen insanlardan uzak durmak gerekir diyeceğim ama,

    Bu gibi insanların çoğu da mazbut müslüman kesimi.. ---))))))

    Napcaz...???

    ---)))

    Yandık...
    erdemceerdem bunu beğendi.

  9. #9
    DostunDostu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Moderatör
    Üyelik tarihi
    30-09-2013
    Mesajlar
    5.720
    Adı geçen
    15 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @DostunDostu
    Bu gibi detayları tartışmak avamın işi değil. ''Avam'' denilen bir şey gerçekten de var. Bu sosyolojik bir realite.. Dünyayı iyi eğitimli bir avuç elit kesim yönetir, avam ise üretir ve tüketir. Elit kesim ise bu üretimin ve tüketimin niteliğini tartışır ve ona göre yön belirler. Mes'ele kamu düzenidir, münkün olduğunca genele yayılacak selâmettir. Dikkat ederseniz İmam Âzam ve kuırduğu mezhep buna odaklanmıştır. Ne isabetli bir içtihad, Allah ondan razı olsun.

    Müslümanın temel meselesi tevhid davası, mazluma kol kanat olmak, zalimin ise korkulu rüyası olmaktır. Müslümanın kuracağı iklim bir nev'i yeryüzü cenneti olmak zorunda.

    İslam devletinin niteliği zalime şiddetli olmak, kendi vatandaşına karşı ise zayıf olmaktır. İçe yumuşak dışa sert.. İslam ümmeti belki devleti işte tam da bu niteliğini yitirdi. Allah bu niteliğe dikkat edenlere hayat ve kudret veriyor, isterse kâfir olsun fark etmiyor. Bu örneği vermek istemem ama millet başka türlü anlamıyor malesef: Bakın ABD, Avrupa böyle değil midir? Bu böyle olduğu için bizim mazlumlarımız bile zulümden kaçarken Mekke ve Medine'ye hicret etmiyor da Paris'e Londra'ya, Arizona'ya (!), Berlin'e hicret ediyor. Bu şuur altını insan oturur bir düşünür, NİYE? Avamın bu ''düşünme'' eyleminden Avrupa hayranlığı ürer. Bu avam kompleksli olacağı için islam fıkhını tartışması sağlıklı neticeler üretmez. İrfan sahibi elitler olsa bu düşünmekten hikmetler üretip bir şeyleri düzeltmeye çalışır. Dikkat buyrun ''düzeltmek'' diyorum. Daha henüz kurmak ve üretmekten çook ama çok uzağız.

    Vehlasılı mes'elemiz öyle hafife alınacak gibi değil.
    Bir toplum nefslerinde olanı değiştirmedikçe Allah onların durumunu değiştirmez. Rad, 11
    «Sen değişmeden hiçbir şey değişmeyecek»

  10. #10
    Tahsin EMİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    07-02-2012
    Mesajlar
    11.677
    Adı geçen
    2 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @Tahsin EMİN
    Yorumları "ayet" gibi ele alanlar kadar hasta ve sağlıksız insanlar yoktur. Onların bir an evvel dünyalarını değiştirmeleri hem kendileri adına ve hem de toplum adına hayırdır...

  11. #11
    Tahsin EMİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    07-02-2012
    Mesajlar
    11.677
    Adı geçen
    2 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @Tahsin EMİN
    Bir kimse abdestsiz namaz kılabilir mi? Tek bir istisna olabilir mi? Olamaz.

    Bir kimse abdestsiz oruç tutabilir mi? Tutabilir. Onda da ayetle kısıtlama yok.

    Hayız da dahil nifas da dahil lohusalık da dahil... Var mı yasak..? Açık ayet var mı? Yoktur ve bir istisna ayetten de bahsedilemez.

    Bu haller kadını incitmiş ve hastalık ekseninde psikolojisini etkilemiş ise, oruç tutmamaya müsade var mıdır, vardır, ayette bu da zikredilir.

    Burada devreye hadis girdiğinde, önemlidir.

    Burada devreye alim girdiğinde o da önemlidir.

    Lakin ne olursa olsun, neticede ayetin olmazsa olmazı mükabilinde de değilllerdir.

    Abdestin sünnetleri, farzlarından fazladır. Abdestini, sünnetleri terkederek alan biri o abdestle namaz kılsa olur mu, cevap elbet de olur.

    Hayızlı kadın camiye girebilir mi, ayet var mı açık yok, sünnet var mı, var, gerekti, kadın camiye girecek, girebilir mi, elbet girebilir, oturur, uzanır, istirahat eder...

    Günümüzde insanların 100'de 95'i halan mücttehidin yorumunu Kur'an ayeti biliyor...

    Kim ne derse desin bu ayırımı önce hocalar bilecek, biliyorlar mı bilmiyorlar, falan, falan alime karşı geldi:

    Bas hükmü: Kafir...

    Rezaleti görüyor musunuz?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Benzer Konular

  1. Cevaplar: 111
    Son Mesaj: 27-05-2011, 18:15
  2. Cehenneme girmesi haram olan!
    By bulut_bey79 in forum İSLAMİ HAYAT
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 09-09-2009, 00:43
  3. Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 10-12-2007, 23:16
  4. Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 15-10-2007, 16:36
  5. Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 21-08-2007, 17:46

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

Giriş

Facebook platformu Giriş