İstihbarat faaliyetleri ve kullanılan yöntemler tarihin her döneminde ekonomik, teknolojik ve sosyal gerekliliklere uygun olarak değişim göstermiştir. Belli dönemlerde insan odaklı yürütülen istihbari faaliyetler telefon, telgraf gibi icatlar sayesinde bir anda büyük dönüşüme uğramış ve iletişim merkezli hale gelmiştir.

İstihbarat örgütlerini değişmek ve dönüşmek zorunda bırakan her değişim, aslında en etkin istihbarat faaliyetine ulaşma amacında yol gösterici olmuştur. İletişim teknolojilerinde görülen büyük ilerlemeler ve yaygınlık bir taraftan sosyal paylaşım sitelerinin doğuşunu ve çeşitlenmesini sağlarken mahrem kavramında yaşanan büyük dönüşüm ve özel alan algısının değişmesi de aynı mecraların beğenilme ve tercih edilme oranlarını arttırmıştır.

Normal şartlar altında sokakta karşılaştığı herhangi birine ismini dahi söylemekten kaçınan insanlar, sanal ortamda kendilerine dair her türlü bilgiyi gönül rızası içinde başkalarıyla paylaşmaktadır. Özel alan ve özel olmayan alanın birbiriyle karıştırıldığı bu yeni dönemde herkese açık olabilen ya da belirlenen kişilere açılabilen Facebook duvarı, sahte bir güvenlik ve mahremiyet algısı yaratmaktadır. Aynı zamanda "online" konuşma şansı veren "chat" olanağı da konuşma eyleminin yerine kullanılmaya başlanmıştır.

Fakat sanal olanın gerçekten en temel farkı "unutmak"tır. Gerçek hayatta söz uçup yok olurken sanal ortamda hiçbir şey yok olmamaktadır. Facebook sayfasında bulunan "delete" ya da "sil" seçeneği sadece duvar üzerinde bir yokluk yaratırken her bir tuş asla silinmemek üzere depolanmaktadır.

Gerçekle sanalın birbirine karıştığı bu yeni dönemde İstihbarat örgütleri neredeyse sınırsız bir bilgi kaynağına kavuşmuşlardır. İnsanların evlerinde davrandıkları gibi hiçbir maske olmadan kendileri oldukları sanal ortamlarda bir istihbarat örgütünün ihtiyaç duyacağı her şey mevcuttur.

Özellikle ülkenin yönetiminde, orduda ya da entelektüel hayatta etkili olan/olabilecek bireyler üzerine odaklanan biyografik istihbarat alanı için Facebook adeta sınırsız bilgilerin raflarda beklediği büyük bir markettir.

Bireyin unutmayı tercih ettiği anıların ve tepkilerin dahi bulunabildiği bu mecra sayesinde analistler hedef kişinin her davranışını ve olası her adımını önceden tahmin etme ve önlem alma imkânına kavuşacaklardır.