Çocukluk döneminde yaygın şekilde görülen korkulardan biri olan karanlık korkusu, çocukların ruh sağlığını derinden etkileyebiliyor. Karanlık korkusuna ilişkin uzmanlar korkuların pekişmesinde ebeveyn tutum ve davranışlarının etkili olduğunu söylüyor.Çocukluk döneminde yaygın şekilde görülen korkuların başında gelen karanlık korkusu, gecelerin uzamasıyla birlikte çocukları daha da kaygılandırıyor. Öyle ki; bazı çocuklar gece korkudan uyuyamıyor.Karanlık korkusunun aile tarafından sağlıklı olarak ele alınması halinde ileriki yaşamda çocuk için sorun olmaksızın kaybolabilirKorkacak Bir Şey Yok Demeyin!Karanlıktan korkan çocuklar uyku saati yaklaştığında tek başına yatmak istemez, uyumamak için ise çeşitli mazeretler uydurur odalarında sürekli ışığın açık kalmasını ister. Korkusunu doğrudan ifade eden çocuğa kesinlikle “Korkacak bir şey yok” denmemeli.Ebeveyn Tutumu Korkuları Pekiştiriyor.Karanlık korkusunu pekiştiren en önemli neden, anne babanın tutum ve davranışlarıdır. Işıkla uyumayı alışkanlık haline getirtmek, kendi korkularını çocuğa belli etmek, çocukların da tedirgin olmasına hatta karanlığın korkutucu olduğunu düşünmesine neden olacaktır.Neler Yapılmalı?Çocuklarınızın korkularını yok saymayınOnları küçümsemeyinOnlarla alay etmeyinKorkuların nedenleri araştırılıp, ortadan kaldırılmaya çalışınAşırı koruyucu davranılmayınOna sürekli çevrenin tehlikeli bir yer olduğu duygusu verecek cümlelerden uzak durunFiziksel temasla korkusu kontrol altına almasına yardımcı olunArkadaş grubuna girmesine, özgüven duygusunu kazanmasına yardımcı olunKorkuları konusunda hazır olduğunda onunla konuşunKorkutucu masallar anlatmayın. Korku filmleri seyrettirmeyin.

alıntı