Etiketlenen üyelerin listesi

İste dava adami budur. * "Ben hiç bir kimseyi kendime çağırmıyorum.Benim Cennetimde yok, Cehennemimde. Cennet'de Allah'ın Cehennem de. Eğer ben seni kendime çağırıyorsam bilki Cehenneme çağırıyorum. 30 yıllık islam'i mücadelemde hiç kimseyi kendime çağırmadım. Ulaşabildiğim herkesi,gücüm yettiğince Kur'an'a çağırdım. İnsanları Allah'ın Kitabına gitmeleri hususunda ikna etmeye çalıştım. Bırak İktibasçı ve Ercümend'ci olmayı biz Muhammed'çi bile olamayız. İllaki bir şey olunacaksa

Bu konu 9702 kez görüntülendi 61 yorum aldı ...
30 Yıllık İslam'i Mücadelemde Hiç Kimseyi Kendime Çağırmadım ! 9702 Reviews

    Konuyu değerlendir: 30 Yıllık İslam'i Mücadelemde Hiç Kimseyi Kendime Çağırmadım !

    5 üzerinden | Toplam: 0 kişi oyladı ve 9702 kez incelendi.

Sayfa 3/4 İlk 1234 Son
  1. #33
    ummuhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    01-09-2007
    Yer
    Arz
    Mesajlar
    12.940
    Adı geçen
    10 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @ummuhan
    mübarek gün ve saatler boş boş konuşmamak gerek vesselam

  2. #34
    Kaptan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Stajyer Moderatör
    Üyelik tarihi
    09-01-2012
    Yer
    Giresun
    Mesajlar
    13.534
    Adı geçen
    92 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @Kaptan
    Alıntı bi husben Nickli Üyeden Alıntı
    yok abı sendne dınlemek ıstıyorum
    güzel kardesim israiliyat diye birseyi herhalde duymussundur
    hadis kitaplarina sokusturulan uydurmalara israiliyat diyoruz
    kimi düsmanliklarindan, kimi sirf islami bulandirmak icin vs gibi sebeplerle uydurmuslar iste
    bu tür uydurmalarin kahir ekseriyeti yahudi kaynakli oldugundan böyle nitelendirilmis

    hatta peygamberin "israilogullarindan (ehl'i kita diyen de var) hadis naklinde bulunun, bunda zarar yoktur" seklinde söyledigi iddia edilen hadisler dahi varmis. dogru yanlis bilemiyorum, aklimda kalmisti.

    mirac hadisesine gelince

    ehl'i kitap'la müslümanlar arasinda en büyük tartismalardan biri malum peygamberlerin üstünlükleriydi. hristiyanlar hz isa'nin, yahudilerse hz musa'nin daha üstün oldugunu iddia ediyorlardi. hz isa göge yükselmisti, hz musa Allah'la konusmustu canim bizim peygamberimiz kel degil ya onu da bu sekilde cikariverdi birileri

    Allah'u alem, mirac hadisesinde görüyoruz ki hz muhammed kafasi calismayan, Allah'la konusmaktan cekinen, daha ümmetinin 40 vakit namazin altindan kalkamayacagini bilmeyen buna karsilik hz musa'nin daha zeki, hz muhammed'e akil veren hatta emir veren "git söyle indirsin" seklinde lanse edildigini görüyoruz. sebeplerden bir sebep iste. ayrica diger din ve kültürlerde mirac hadisesine benzer bir takim hikayelerin oldugu falan da söyleniyor falan, bilmiyorum.

  3. #35
    alanyali07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    11-05-2008
    Mesajlar
    6.108
    Adı geçen
    4 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @alanyali07
    Alıntı Kaptan Nickli Üyeden Alıntı
    sebeplerden bir sebep iste. ayrica diger din ve kültürlerde mirac hadisesine benzer bir takim hikayelerin oldugu falan da söyleniyor falan, bilmiyorum.
    Kaptan hocam işi bu noktalara kadar götürürsen, dinlerin aslının Sümere gittiğini Sümer efsanelerinden geldiğini söyleyen "araştırmacılar" da var..Yani bu "benzerlik" durumu insanı çok uçurumlara götürebilir.
    birşeyin birşeye benzemesi ,onun ondan türetildiğine dayanak yapılamaz direk..
    sadece dipnot olarak söyliyim istedim ..

  4. #36
    Kaptan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Stajyer Moderatör
    Üyelik tarihi
    09-01-2012
    Yer
    Giresun
    Mesajlar
    13.534
    Adı geçen
    92 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @Kaptan
    güzel abim elbette öyle
    zaten biz de sebeplerden sadece biri olabilir dedik

    isra olayina iman ediyoruz ayetle sabittir
    nasil, ne sekilde olmus bilemiyoruz
    Rabbimiz bilmemiz gereken kadarini aciklamis
    gayba tas atmanin anlami yok
    biz meseleyi bu sekilde sinirliyoruz hepsi bu

    bir de Allah icin söyleyin
    50 vakit (rekat degil) namazi farz kilmakla kullarinin buna takat getiremeyecegini Allah bilmiyor
    ama 6. kattaki hz musa biliyor, olmaz ümmetin takat getiremez cik konus diyor
    sonra basliyor pazarlik, 7. göge cikiyor iniyor, cikiyor iniyor...tam 5 kez
    siki pazarlik sonucu isi 5 vakte bagliyorlar, hasa

    bu nasil bir iftiradir yahu
    burada Allah'a iftira var, peygambere iftira var, bu dine iftira var
    var oglu var

  5. #37
    alanyali07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    11-05-2008
    Mesajlar
    6.108
    Adı geçen
    4 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @alanyali07
    Alıntı Kaptan Nickli Üyeden Alıntı
    bir de Allah icin söyleyin
    50 vakit (rekat degil) namazi farz kilmakla kullarinin buna takat getiremeyecegini Allah bilmiyor
    ama 6. kattaki hz musa biliyor, olmaz ümmetin takat getiremez cik konus diyor
    sonra basliyor pazarlik, 7. göge cikiyor iniyor, cikiyor iniyor...tam 5 kez
    siki pazarlik sonucu isi 5 vakte bagliyorlar, hasa
    bunu niçin bir "dua" "niyaz" olarak değerlendirmek yerine "pazarlık" olarak nitelendiriyorsunki. ?
    O zaman her dua eden bu mantığa göre pazarlık ediyor. Öyle ya, Allah bana hastalık vermiş ama ben iyi olmak istiyorum , "Allahım bana şifa ver" diyorum.."Zaten hastalığı veren Allah,sana şifa vermesi gerektiğini bilmiyor mu da sen dua ediyorsun" gibi garip bir mantık da çıkabilir..

    Mesela Hz. Musa, -ayetle sabit- kardeşi Harunun da peygamber olmasını istiyor. Allah (c.c), hz. Musanın bu isteğinden sonra Harunu peygamber,yardımcı olarak görevlendiriyor.
    Peki senin mantığına göre Hz. Musa Allah ile haşa pazarlık mı yaptı ?



  6. #38
    ALI25 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    09-04-2015
    Yer
    Almanya
    Yaş
    45
    Mesajlar
    7.509
    Adı geçen
    1 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @ALI25
    Alıntı Kaptan Nickli Üyeden Alıntı
    Ali cok konusuyon ve de bos konusuyon bilmedigin,tanimadigin insanlarin giybetini yapma itirazin varsa buyur bizim gibi yanlislarini ortaya koy biz de görelim amenna,buna kimsenin itirazi olamaz ama yok kisileri hedef alarak konusacam diyorsun sen bilirsin,sonra kizmaca yok
    Kaptan cok konusuyorsun ve bos konusuyorsun neyi bilmem gerekir bu kisinin nasil bir sahsiyet oldugunu mu bu kim ki dermisin?.

    Bunun gibi türkiyede 100 tane adam yok mu bununda bir arastirmaci vede bir yazardan ne farki var ki?.

    Bu giybet ise aldim kabul ettim bir sahsiyetin durumunu demek giybet oluyorsa olsun o zaman bunu senin gibi de görmiyorum bunuda al o türkiyedeki digerlerine vur o kadar.

  7. #39
    lafons7275 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    19-02-2013
    Yer
    İzmir
    Mesajlar
    21.335
    Adı geçen
    10 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @lafons7275
    Alıntı Kaptan Nickli Üyeden Alıntı


    bir de Allah icin söyleyin
    50 vakit (rekat degil) namazi farz kilmakla kullarinin buna takat getiremeyecegini Allah bilmiyor
    ama 6. kattaki hz musa biliyor, olmaz ümmetin takat getiremez cik konus diyor


    r

    Bu noktada aşağıdaki ayetler hakkında da senden akli bir yorum alabilir miyiz?

    Ey Peygamber! Mü’minleri savaşa teşvik et. Eğer içinizde sabırlı yirmi kişi bulunursa, iki yüz kişiye galip gelirler. Eğer içinizde (sabırlı) yüz kişi bulunursa, inkâr edenlerden bin kişiye galip gelirler. Çünkü onlar anlamayan bir kavimdir.

    yukardaki ayette oran 1 e 10...

    Sonraki ayette oran 1 e 2 yapıldı:

    Şimdi ise, Allah yükünüzü hafifletti ve sizde muhakkak bir zaaf olduğunu bildi. Eğer içinizde sabırlı yüz kişi olursa iki yüz kişiye galip gelirler. Eğer içinizde (sabırlı) bin kişi olursa, Allah’ın izniyle iki bin kişiye galip gelirler. Allah, sabredenlerle beraberdir.

    Şimdi en tepede kaptanın akli çıkarımlarıyla inkar ettiği buhari hadisini ayni akli çıkarımla kaptanın bu 2 ayeti de inkar etmesi beklenir değil mi? Hadisi inkar ederken kaptan ne diyordu?

    50 vakit (rekat degil) namazi farz kilmakla kullarinin buna takat getiremeyecegini Allah bilmiyor mu?

    E peki kaptan kardeş Allah ilk ayette müminlerin 1 e 10 oranınına takat getiremeyeceğini bilmiyor muydu diye soru geldiğinde ne cevap vereceksin?

  8. #40
    ALI25 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    09-04-2015
    Yer
    Almanya
    Yaş
    45
    Mesajlar
    7.509
    Adı geçen
    1 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @ALI25
    Alıntı abdullah birisi Nickli Üyeden Alıntı
    mirac varmıdır yokmudur,öğrenmiştir şimdi.
    Evet simdi ögrenmis gibi de olmustur mirac var mi yok mu bir baska ifade ile mirac hak mi yoksa bir batil midir.

  9. #41
    ALI25 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    09-04-2015
    Yer
    Almanya
    Yaş
    45
    Mesajlar
    7.509
    Adı geçen
    1 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @ALI25
    Mantiga bak sen isra yi kabul edeceksin cünkü onu redd etmek küfür olur ve de inanmamak da gelip de mirac da bir takilacaksin ben de bir sey demiyecegim var mi böyle bir zihniyet mirac meselesinde hadisleri inkar ettigine göre bunun hükmü de nedir ve de bilenlerde bilir.


  10. #42
    ALI25 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    09-04-2015
    Yer
    Almanya
    Yaş
    45
    Mesajlar
    7.509
    Adı geçen
    1 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @ALI25
    Isra var tamam peki nasil var ve bizde bunun bir keyfiyetine bilemeyiz mi mirac olmadiktan sonra veya kabul edilmedikten sonra o zaman bana deyin sizlerde isra nin icerigi nedir? ve bunun olusu ne sekildedir? ve isra neden olmus ve bunun olmasinda amac da nedir? ve tek bir yerden yere gitmekten de mi bir ibaretttir?.

  11. #43
    ALI25 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    09-04-2015
    Yer
    Almanya
    Yaş
    45
    Mesajlar
    7.509
    Adı geçen
    1 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @ALI25
    Isinize gelmiyen vede istemeginiz bir sey oldumu kisi bir seyi kabul etmiyorsa kesip atiyor bu uydurma dir su da bir israiliyattir nerden biliyorsun var mi elinde bir kanitin makul,makbul ve de muteber olan bir cinsten.

  12. #44
    Kaptan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Stajyer Moderatör
    Üyelik tarihi
    09-01-2012
    Yer
    Giresun
    Mesajlar
    13.534
    Adı geçen
    92 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @Kaptan
    Aslında olayı nakleden hadisler üzerinde düşünüldüğünde, olayın uydurma olduğu kendiliğinden anlaşılmaktadır. Ancak hadislerdeki çelişkilere değinmeden önce, olayı Kur’an açısından değerlendirmeye çalışalım:

    1 – Konunun başında da izah etmeye çalıştığımız gibi Kur’an, Hz. Muhammed’e mucize verilmediğini söylemektedir.

    2 – Kur’an, gece yürüyüşünün nasıllığı hakkında hiçbir ipucu vermemektedir. Eğer olayın mucize yönü bulunsaydı açık olması gerekirdi. Zira mucizenin açık ve anlaşılır olması şarttır. Oysa olay tamamen peygamberin şahsında gerçekleşmiş bir olay olup mahiyeti bilinmemektedir.

    3 – Namazın ilk kez Hz. Muhammed ve ümmetine farz kılınan bir ibadet olmayıp, daha önceki ümmetlere de farz kılınan bir ibadet olduğu Kur’an’da açıkça belirtilmektedir.
    “Kitap’ta İsmail’i de an. Çünkü o sözünde duran, elçi bir peygamberdi. Halkına namaz kılmayı, zekat vermeyi emrederdi…” (Meryem -54,55)

    4 – Kur’an’da namazla ilgili onlarca ayet bulunmaktadır. Bu ayetlerde namazın vakitleri, şartları ve önemi vurgulanmaktadır. Söz konusu ayetler değişik zaman aralıklarında vahyedilmiş olup, her biri başta namazın rükünleri ve vakitleri olmak üzere birçok değişik boyutunu anlatmaktadır. Şayet namaz Miraçla belirlenmiş olsaydı ayrıca Kur’an’da bu kadar değişik şekilde anlatılmazdı. Özellikle vakitleri bildiren ayetlere bakıldığında her bir vaktin değişik bir ayetle belirtildiği görülmektedir. Miraç hadisesinde namazın vakitleri belirlenseydi Kur’an’ın değişik yerlerinde vakitler konusu tekrar tekrar işlenmezdi.

    5 – İsra suresinden önce inen surelerde de hatta ilk indiği konusunda ittifak bulunan sure olan Alak suresinin onuncu ayetinde de namazdan söz edilmektedir. “Gördün mü şu men edeni. Namaz kılarken bir kulu(namazdan)? (Alak -9,10); “Rabb’inin adını anıp namaz kılan.”(Ala – 15). Oysa ki miraç olayının vahyin on ikinci yılında olduğu iddia edilmektedir. İlk inen Vahiy ile İsra suresinin indiği zaman aralığında birçok ayette namazdan detaylı bir şekilde söz edilmektedir. Yani namaz Miraç hadisesinden çok önce farz kılınmış bir ibadettir.

    6 – Allah’a mekan izafe edilemez. Oysaki, Peygamber’in yolculuk güzergâhı ve sonu bir mekânda noktalanmaktadır.

    Bu olgu Kur’an’a ters düşmektedir.

    Rivayet edilen hadislere gelince:

    1- Günün 24 saat olduğunu bilen Allah, nasıl olur da 50 vakit namazı farz kılar? Uyku için 7-8 saati çıktıktan sonra; 50 vakit namaz geriye kalan l6 saate bölünecek olunursa, yaklaşık her 15 dakikada bir namaz kılınması gerekir. Böyle bir hayatı yaşamak nasıl mümkün olabilir? Mümkün değil diyorsak, mümkün olmayan birşeyi Allah’ın
    kullarından isteyebileceğini nasıl düşünebiliriz?

    2- Nasıl bir Allah ki, kullarının gücünün neye yetip yetmeyeceğini hesaplamadan 50 vakit namazı farz kılıyor? Ve kendisi ile yapılan pazarlık sonucu bunu beş vakte düşürüyor? Ne dediğini ve ne istediğini bilmeyen ve kulu ile pazarlık eden bir Allah düşünülebilinilir mi?

    3- Hz.Musa ile karşılaşma işi olmasa, bu azaltma işlemi de olmayacaktı. Olayı aktaran hadislere bakılırsa Hz.Musa oldukça akıllı, Peygamberimiz de akılsız bir konuma düşürülmektedir. Demek ki Hz.Musa (dikkat edin, diğer peygamberler değil. Çünkü olay İsrailiyat olduğu için, Hz.Musa da İsrailoğulları’na gönderilen bir peygamber olduğundan olay onun adına uydurulmuştur. Ve bu olayla Hz.Musa, Peygamberimizden daha akıllı ve üstün gösterilmek istenmektedir) olmasaydı deyim yerinde ise “biz happı yutmuş” olacaktık, iyi ki Hz.Musa peygamberimize akıl vermiş(!). Öyle ki; Hz.Musa, Allah’ın ve Hz.Muhammed(sav)’in düşünemediği şeyi düşünmüş(!). Bu anlayış, Allah’ı ve Rasulünü alay konusu ettiğinin farkında olmayacak kadar kör bir anlayış değil mi?

    4- Namaz miraçla farz kılındıysa daha miraca çıkılmazdan evvel Hz.Muhammed’in diğer peygamberlere imamlık ederek, namaz kıldırmış olduğunun aynı metinlerde anlatılması büyük bir çelişki değil midir?

    5- Elli vakitten beş vakite düşürülünceye kadar Allah’la pazarlık yapılmasının ve bunun ilk gidişte bitirilemeyip, pazarlığın birkaç kez yapıldıktan sonra neticelenmesini izah etmek mümkün mü ?
    Gerek Kur’an’dan, gerek bu konuda rivayet edilen hadislerdeki tutarsızlıktan yola çıkarak konuyu izah etmeye çalıştık, kuşkusuz daha birçok şey söylemek mümkün. Ancak biz konunun anlaşıldığına inanıyor konuyu burada bitiriyoruz.

    Hangi İslam, Erhan Aktaş, Anlam Yayınları.

  13. #45
    alanyali07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    11-05-2008
    Mesajlar
    6.108
    Adı geçen
    4 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @alanyali07
    Değerli kardeşimiz;
    Allah hakimdir. Bu bakımdan insanların yüklenemeyeceği bir yükü kendilerine yüklemez. İlk başta elli vakit emretmesinin hikmeti ise kılınan beş vakit namazın elli vakit kıymetinde olduğunu bildirmek içindir. Ayrıca Peygamberimiz (asm)'in isteklerini kabul ettiğini göstermek hikmetine binaen böyle bir hadise vuku bulmuştur.
    Miraç Gecesi'nde namazın farz oluş şekli ve elli vakitten beş vakte indirilişi hususunda Peygamber Efendimiz (asm) ile Hz. Musa (as) arasında vukû bulan hâdise, hem Buharî’de, hem de Müslim’de rivayet edilmektedir.
    Hâdise özetle şöyle cereyan eder:
    Resul-i Ekrem Efendimiz (a.s.m.) Hz. Cebrail’in refâkatinde Mekke’den ayrılıp semâya yükselir. Önce Hz. Âdem’le, daha sonra Hz. İdris, Hz. Musa, Hz. İsa ve Hz. İbrahim’le görüşür. Cenab-ı Hakk'ın yüce katından dönüşünde ise Hz. Musa ile karşılaşır. Bu sohbeti Peygamber Efendimiz şöyle anlatırlar:
    “O zaman Allah ümmetime elli vakit namaz farz kıldı. Bu farziyeti yüklenerek döndüm. Derken Mûsâ Aleyhisselâma rast geldim.

    “Mûsâ (a.s.) bana, ‘Rabbin ümmetine neleri farz kıldı?’ diye sordu.
    “Onlara, ‘Elli vakit namaz farz kıldı’ dedim.
    “Musa (a.s.) bana, ‘RAbbine dön de şefaat et, zira ümmetin buna tâkat getiremez.’ dedi.
    “Bunun üzerine Rabbime Mürâcaat ettim. Allah Teâla şatrını (bir kısmını) indirdi. Ben yine Mûsâ’nın (a.s.) yanına dönerek durumu kendisine haber verdim: ‘Bir kısmını indirdi’ dedim. O yine,‘Rabbine mürâcaat et, zira ümmetin tâkat getiremez’ dedi.
    “Ben yine Rabbime mürâcaat ettim. Alah Taâla kalanından bir kısmını indirdi. Mûsâ Aleyhisselâmın yanına yine döndüm. O tekrar, ‘Rabbine dön, zira ümmetin buna dayanamaz’ dedi. Bir daha müracaat ettim.
    “Allah Teâla, ‘Onlar beştir, yine onlar [sevap itibariyle] ellidir. Benim nezdimde hükm-ü kaza değişmez’ buyurdu.
    “Musa’nın yanına döndüm. O yine, ‘Rabbine dön’ dedi.”
    “Ben de, ‘Artık, Rabbimden utanır oldum’ dedim.” (1)
    Başka rivâyetlerde Peygamberimiz (asm)'in Cenab-ı Hakk'ın huzuruna çıkışı üç defa değil de, daha fazla olduğu bildirilmekte; namaz vakitlerinin sayısının beşer beşer, yahut onar onar indirildiği haber verilmektedir. Peygamberimizin mürâcaatlarında farz kılınan miktarın her seferinde “bir kısmının” indirilmesi şeklinde tercüme edilişinin sebebi de, “şatr” sâdece “yarım” mânâsına gelmemekte, aynı zaman da “çok miktar” mânâsını da içine almaktadır.

    Hadis âlimleri, yine Peygamberimiz (asm)'den rivâyet edilen haberlere dayanarak, bu hadis hakkında açıklamalarda bulunmaktadırlar. Aynî merhum "Umdetü’l-Kâri" isimli yirmi beş ciltlik Buharî şerhinde “elli vakit” meselesinde şu rivayeti zikretmektedir:
    "Cenab-ı Hakk'ın Ümmet-i Muhammed’e elli vakit namazı farz kılmış olduğu Levh-i Mahfuz’da mevcuttu. Bunu Peygamber Efendimiz (a.s.m.) bilfiil elli vakit kılınacak şeklinde te’vil etti. Daha sonra Rabbine müracaatı esnasında Cenab-ı Hak kendisine bu elli vaktin amel bakımından değil de, sevap cihetinden olduğunu bildirdi. Beş vakitte elli vaktin sevabı elde etmenin şartı da, namazı tadil-i erkânına uyarak, huşû içinde kılınması hâlindedir." (2)
    Bir rivayette şu ilave vardır: "Namazlar (günde) beştir. Ve onlar ellidir de. İndimde hüküm değişmez artık!" (3)
    Mirac Gecesi ile ilgili rivayetlerde Hz. Musa (as)'nın ümmetine elli vakit namaz farz kılındığı ifade edilmemektedir. Sadece Hz. Musa (as)'nın elli vakit namazı insanların güç getiremeyeceğini ifade etmektedir. Çünkü kendi ümmeti en küçük emirleri dahi yapmamıştır. Bundan dolayı Peygamberimiz (asm)'in ümmetinin de elli vakit namazı kaldıramayacağından endişe ettiği için Peygamberimize namazın azaltılması için geri dönmesini istemiştir.
    Beş vakit namazı kılan kimsenin elli vakit kılmış sevabını alacağını da Süleyman Çelebi merhum şu beytiyle ifade eder:
    “Her kaçan kim bu namazı kılalar,
    Cümle gök ehlin sevabı alalar.”

    Peygamber Efendimiz (asm)'in diğer peygamberler arasında bu meseleyi niçin, Hz. Musa (as) ile konuştuğunun; Hz. Musa’nın ümmet-i Muhammed’i bu kadar düşündüğünün hikmeti hususunda, şöyle bir rivâyete yer verilyior:
    Hz. Musa, Cenab-ı Hakk'ın ümmet-i Muhammed’e ettiği ikram ve ihsanını görüp öğrenince, gıpta ederek Allah’a şöyle niyazda bulunmuştu:
    “Allah’ım, beni ümmet-i Muhammed’in içine dâhil et.”
    Cenab-ı Hak, Musa Aleyhisselâmın bu duâsını kabul etmişti. İşte Hz. Musa’nın ümmet-i Muhammed’e hususî alâkası buradan geliyor. Çünkü, kim bir topluluğun içinde olursa, o topluluğun iyilik ve menfaatini düşünür. (4)
    Bunu -haşa- bir pazarlık olarak görmek asla doğru değildir. Allah böyle bir olayı yaşatarak beş vakit namazın elli vakit sevabına denk geldiğini açık bir şeklide göstermiş oluyor. Böylece bir müslüman beş vakti kılınca elli vakit sevabını almış oluyor.
    Demek ki namaz esasen beş vakittir. Ancak Allah rahmet ve hikmetini göstermek ve beş vakti kılana elli vakit kılmış gibi sevap vereceğini bildirmek için böyle yapmıştır. Bu da Onun sonsuz rahmetinin ve kullarına verdiği kolaylığın bir göstergesidir.
    Bu rivayette şunları görüyoruz:
    - En güzel "dua ve niyaz" örneği,
    - En güzel "istişare" örneği,
    - Peygamberlerin ümmetleri lehine en güzel "dayanışma ve ittifak" örneği,
    - Allah'ın; fazlını, lütfunu, ihsanını, ikramını, merhametini ve şefkatini gösterecek biçimde, dua ve niyazlara karşı en güzel"olumlu cevap" ve en latif "kabül" örneği,
    - Dua ve niyaz eden kulun; istediğini alana kadar, kulluğa yakışır şekilde, Allah'tan ihtiyacını en güzel biçimde "isteme" ve"ısrarla isteme" örneği gibi latif, nezih, pak, mukaddes, mualla, müberra, temiz, yüce ve yüksek örnekler ilk bakış da gözümüze çarpar.

    Namaz gibi dinin direği sayılan bir ibadetin teşriinde, böyle nezih tavır ve örnek davranışların yaşandığı bir manevi hatıra bize ancak hayret, muhabbet, heybet ve heyecan verir; ancak tüylerimizi diken diken eder!
    Bu haber, peygamberlerin, insanlığın huzuruna ve kurtuluşuna ne kadar düşkün ve ümmete karşı ne kadar ince ve latif yürekli olduklarını; Allah'ın ne derece "hadsiz rahmet ve derin şefkat sahibi" bulunduğunu bize gösterir.
    Dipnotlar:
    1) Müslim, İman: 263; Ahmed Naim, Sahih-i Buharî Muhtarası Tecrîd-i Sarih Tercemesi. (Ankara: Diyanet işleri Başkanlığı Yayınları, 1981), II/277.
    2) Bedrüddin el-Aynî. Umdetü’l-Karî Şerhu Sahihi’l-Buharî. (Beyrut: İhyâü’t-Türhasi’l-Arabî), IV/48.
    3) Buharî, Bed'ü'l-Halk 6, Enbiya 22, 43, Menakıbu'l-Ensar 42; Müslim, İman 264 (164); Tirmizî, Tefsir İnşirah (3343); Nesâî, Salat 1, (1, 217-218)
    4) Aynî, a.g.e.

    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet



  14. #46
    Kaptan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Stajyer Moderatör
    Üyelik tarihi
    09-01-2012
    Yer
    Giresun
    Mesajlar
    13.534
    Adı geçen
    92 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @Kaptan

  15. #47

    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    21-12-2012
    Mesajlar
    7.338
    Adı geçen
    49 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @Kaçak
    "Anlam" hayatımızdan çıktı çıkalı ne yapacağımızı bilmez olduk....
    ya bireyselleşip kendi anlamlarımızı yücelttik, ya sürüleşip Anlama benzeyen şeylere yönlendirildik ....
    Bilmediğim ama varlığını çok açıkça hissettiğim , hissettiğim halde tanımlamak için bile yardıma ihtiyacım olan o mana ya dair birileri konuşsa da artık çekip gitsek bu diyardan ....
    anlamadan gitmek zoruma gidecek sanırım da , anlayanları bulamadım hala ....

  16. #48
    Kaptan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Stajyer Moderatör
    Üyelik tarihi
    09-01-2012
    Yer
    Giresun
    Mesajlar
    13.534
    Adı geçen
    92 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @Kaptan
    acele et cok fazla vaktin yok

Sayfa 3/4 İlk 1234 Son

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Benzer Konular

  1. 90 Yıllık Cumhuriyet’e 153 Yıllık Tarihi Proje : MARMARAY
    By Dua Nur in forum GÜNDEM VE SİYASET
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 30-10-2013, 01:28
  2. 17 yıllık petrolümüz, 9 yıllık doğalgazımız kaldı
    By Meryem in forum GÜNDEM VE SİYASET
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 11-04-2011, 12:22
  3. Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 21-01-2011, 12:43
  4. Cevaplar: 13
    Son Mesaj: 22-01-2010, 01:34
  5. Kimseyi Ayıplama !!
    By feyza:) in forum İSLAMİ HAYAT
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 19-10-2009, 02:06

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

Giriş

Facebook platformu Giriş