Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK), bankacılık işlemlerinden alınacak ücret ve komisyonların sayısını belirlemek için düğmeye bastı. Yeni Tüketici Kanunu ile bu yetkiyi alan BDDK, sayısı 60'ı aşan ücret ve komisyonları, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'nın görüşünü alarak belirleyecek. Bakanlık yetkilileri, kanunun 6 ay sonra yürürlüğe gireceğini, bu süre zarfında 23 yönetmelik çıkaracaklarını söyledi. BDDK'nın da aynı süre içinde faiz dışı ücret ve komisyonların içeriğine yönelik tebliğ çıkarması gerektiğini belirten yetkililer, “BDDK burada kesinlikle bu ücretlerin miktarını belirlemeyecek. Sadece hangi tür hizmetlerin ücretlendirileceğini tespit edecek. Bir liste hazırlayacak. Artık 30 kalem mi, 40 kalem mi belirleyecek, göreceğiz” dedi. Çalışmalara başladıklarını belirten BDDK Başkanı Mukim Öztekin, “Tüketici haklarına yönelik bir daire kurduk. Bankaların bu dönemde kredili mevduat hesabı faizlerinin düşmesinden dolayı 3 milyar kaybı var. Tüketici dernekleri konuşuyor ama burada da böyle bir kayıp var. Kanun kapsamında bakanlık ile birlikte çalışacağız. Kurduğumuz daire yanında, hakem heyetlerinde de bizim arkadaşlarımız yer alıyor. E-şikayet sitesi hazırlıyoruz. Çağrı merkezimiz olacak. Şikayetleri internet ve çağrı merkezinden alıp hızla çözeceğiz. Arzumuz o. Yoksa ücret ve komisyonlar 20 kalem mi olmuş, 60 kalem mi olmuş. Bunlar önemli değil. Burada önemli olan şikayete sebebiyet vermemek, şikayetin hızlı çözülmesi. Problem, standartların olmaması. Standartlar belirlenecek. Kredi kartıyla ilgili sıkıntısı olan, tüketici derneklerine ya da yargıya gidiyor. Biz olaydan son aşamada haberdar oluyoruz. Böylece meseleyi başından görüp çözüm üretme şansımız olacak” diye konuştu.