Etiketlenen üyelerin listesi

HADİSLER HADİSLERİ YARGILARSA Daha evvel gördüğümüz gibi “hadis” adı altında nakledilen sözlerin birçoğunu Kuran ve akıl reddetmektedir. Bunların yanında, “dinin kaynağı” gibi gösterilen bu hadisleri yargılayıp, bunların yanlışlığını ortaya koyacak hadisler de mevcuttur. Bu bölümde, hadisleri hadislere yargılatırken amacımız, bir kısım hadisleri reddedip, kendi kafamıza uyanları toplamak değildir. Çünkü böyle bir gayret içinde olmayı (hele ortaya çıkan tabloyu görünce) Kuran’ı yetersiz

Bu konu 17980 kez görüntülendi 104 yorum aldı ...
Hadisleri Yargılayan Hadisler (1) 5.00 17980 Reviews

    Konuyu değerlendir: Hadisleri Yargılayan Hadisler (1)

    5 üzerinden 5.00 | Toplam: 1 kişi oyladı ve 17980 kez incelendi.

Sayfa 1/7 123456 ... Son
  1. #1

    Yasaklı
    Üyelik tarihi
    15-12-2011
    Yer
    Ankara
    Mesajlar
    4.295
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @CENGİZHAN

    HADİSLER HADİSLERİ YARGILARSA

    Daha evvel gördüğümüz gibi “hadis” adı altında nakledilen sözlerin birçoğunu Kuran ve akıl reddetmektedir. Bunların yanında, “dinin kaynağı” gibi gösterilen bu hadisleri yargılayıp, bunların yanlışlığını ortaya koyacak hadisler de mevcuttur.

    Bu bölümde, hadisleri hadislere yargılatırken amacımız, bir kısım hadisleri reddedip, kendi kafamıza uyanları toplamak değildir. Çünkü böyle bir gayret içinde olmayı (hele ortaya çıkan tabloyu görünce) Kuran’ı yetersiz bulmanın bir uzantısı olarak görmekteyiz.

    Hadisleri hadislere yargılatmaktaki amacımız, hadisleri, dinin kaynağı olarak sunanların; yorumla, görmemezlikten gelerek ve birçok ayrı anlamlı hadisten kafalarına uyanı seçerek, kendi uydurdukları hadislerle bile çeliştiklerini göstermektir.


    PEYGAMBERİMİZ HADİS YAZIMINI YASAKLAMIŞTI

    Sunni ve Şii İslam adına hadis kitapları yazılması bile, Peygamberimiz’in hadis yazımını yasaklayan tavrıyla çelişmektedir. Üstelik Peygamberimiz’in hadis yazımını yasakladığı bu kitaplarda da yer almaktadır.

    bu konuyla ilgili şu hadislere bakalım:

    Allah’ın elçisinden sözlerini yazmak için izin istedik, bize izin vermedi.
    Tirmizi, K. İlm 11

    Biz hadis yazarken Hz. Peygamber yanımıza geldi ve “Yazdığınız şey nedir?” dedi. “Senden işittiğimiz hadisler” dedik. Hz. Peygamber dedi ki:

    “Allah’ın kitabından başka kitap mı istiyorsunuz? Sizden evvelki milletler Allah’ın kitabı yanında başka kitaplar yazdıkları için yoldan çıktılar.”

    El Hatib, Takyid 33

    Dikkat ederseniz Peygamber’in hadis yazımını yasaklayan bu hadislerini, hadis kitaplarını dinin kaynağı kabul edenler nakletmiştir. Burada şu soruları sormalıyız: Madem bu hadisleri biliyorsunuz, o zaman niye hadis kitapları yazıyorsunuz? Siz Peygamber’den daha mı çok dini düşünüyorsunuz?

    “Peygamber, o zaman Kuran’la hadis karışmasın diye hadis yazdırmadı, artık Kuran’la karışma tehlikesi yok, o yüzden hadis kitapları yazıyoruz” demek, tatmin edici bir açıklama değildir.

    Hadisler Kuran gibi dinin kaynağı olsaydı ve Peygamber hadisleri yazdırmayıp, unutulmaya mahkum etseydi, dini eksik tebliğ etmiş olmaz mıydı? Hadisler dinin bir kaynağı ve lüzumlu bir parçası ise nasıl olur da yazılmak yoluyla muhafaza edilmezler?

    Kuran’daki sureler karışmıyordu da hadisler niye karışacaktı? Peki, Peygamber’in, “Kuran’la karışma tehlikesi ortadan kalkınca hadisleri yazın” diye bir hadisi var mı? Sonuç olarak diyebiliriz ki; hadislere dinini bina edenler, bu hadislerin yargısına göre hadis kitaplarını yakmak, yok etmek zorundadırlar. Bu hadislerin yargısına uyuyor musunuz?

    Kimi hadislerden, Kuran’da olmayan helal ve haramların dine girdiğini de öğreniyoruz. Şu hadisleri inceleyelim:

    Ey insanlar ateş tutuşturuldu ve karanlık gecenin parçaları gibi fitneler yakınlaştı. Allah’a yemin ederim ki aleyhimde tutunacak bir şeyiniz yoktur; Kuran’ın helal kıldıkları dışında bir şeyi helal kılmadım. Kuran’ın haram kıldıkları dışındakileri de haram kılmadım.
    İbni Hişam, Siret 4

    Allah bazı farizalar vazetmiştir, onları aşmayın. Bazı hadler koymuştur, onlara yaklaşmayın. Bazı şeyleri haram kılmıştır, onları yapmayın. Bazı şeyleri de unutmaksızın size rahmet olması için hatırlatmamıştır, onları da araştırmayın.

    Mahmud Ebu Reyye, Muhammedi Sünnetin Aydınlatılması


    Allah’ın kitabında helal kıldığı helal, haram kıldığı haramdır. Hakkında sustuğu ise serbesttir. Allah’ın serbest bıraktıklarını kabul edin ve bilin ki Allah hiçbir şeyi unutucu değildir.

    Ebu Davud K Etime 39; Tırmizi K Libas 6; İbni Mace K Etime 60; El-Müracaat sayfa 20

    Bu hadislere göre Kuran’ın belirttiklerinin dışında haram yoktur. Bu hadislerin yargısına göre Peygamber, Kuran’ın haramları dışında hiçbir şeyi haram kılmadı. Yani bu hadislerin yargısına göre “Peygamber’in hadisleri” denerek dine ilaveler yapan hadisler, “Peygamber’in hadisleri” değildir.

    Benden sonrası 30 yıl hilafet, ondan sonrası melikiyettir…

    Sahihi Buhari

    Bakın en doğru denilen hadis kitabına göre 30 yıllık halifelik döneminden sonrasını Peygamber beğenmemektedir. Gerçekten de dört halife dönemi (Ebu Bekir, Ömer, Osman, Ali) 30 yıl sürmüştür. Bu dönemde ne bir mezhep oluşturulmuştur, ne de Kuran dışında bir hadis kitabı yazılmıştır

    Neden bu dönemdeki gibi Kuran’ın tek kaynak olduğu mezhepsiz bir İslam’ı yaşamayalım? Gerçi biz bu hadisin, Emeviler’i sevmeyen Ali taraftarlarınca uydurulduğunu sanıyoruz.

    Hadislerin toplanma döneminde hilafetin 30 yıl sürdüğü biliniyordu; muhtemelen dört halife sonrası düzenden memnun olmayan biri bunu uydurup, fikirlerini güçlendirmek istedi.

    Fakat geleneksel Ehli Sünnet inanç adına Buhari’nin tek hadisini inkar edenin kafir olduğu söylenmiştir. O zaman buna inananların, hadisin hakkını verip, dört halife dönemindeki gibi hadis kitaplarını imha etmeleri gerekmez mi?

    Bu hadise inananlar, nasıl dört halifeden sonraki meliklerin idare ve gözetiminde oluşturulan mezheplere ve hadis kitaplarına güvenmektedirler?

    Alıntı :http://www.*****************/?page_id=215

  2. #2
    Hikem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    31-08-2009
    Mesajlar
    6.091
    Adı geçen
    1 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @Hikem
    Mahmud Ebu Reyye'nin , sünnet ve sünnetin rivayeti hakkında ilmi olmayan şeylerle dolu olan '' Muhammed Sünnetiin Aydınlatılması'' kitabını bir reddiye tarzında ele alan ve eleştiren Mustafa Sibainin ''İslam Hukukunda Sünnetin Yeri'' isimli eserinin okunmasını tavsiye ederim...

    Bu kitabı okuyanlar Ebu Reyyenin sözlerinin hiç bir ilmi kıymeti olmayacağını anlayacaklardır..Hiç bir ilmi değeri olmayan kitabını dayandırdığı kaynaklar arasında çok sayıda müşteşrik olması, ayrıca müslüman müelliflerden yaptığı iktibaslarda tahrifat yapması kendisinin ilmi güvenirliğinin olmadığını göstermektedir..

    Şimdi yararlandığı kaynaklardaki müşteşriklerin isimlerini verelim..

    Corci Zeydan, Kremer, Fluton, Philip Hitti, Edvar Georgus, Cebrail Cabur, Karl Brockelman,İbrahim Luka, Goldziher


    Saniyen müşteşriklerin izinden giden Ebu Reyye'nin görüşlerinin ilmi tenkidini mezkur eseri okuyarak görebiliriz..

    Cengizhan bula bula müşteşrik hayranı birisini kendisine rehber olarak bulmuş...Yahu bulacak ilmi dirayeti olan birisi yokmuydu?

  3. #3
    agbi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Yasaklı
    Üyelik tarihi
    03-11-2006
    Yer
    İzmir
    Mesajlar
    0
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @agbi
    Önce islam ın temellerini Ruhumuza yerleştirip bınları yaşama geçirelim ki Toplama Çıkarmayı öğrenmiş oluruz sonr TRİGOMETRİ POROBLEMLERİ ni çözeriz

  4. #4
    ebkem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    04-12-2011
    Mesajlar
    3.191
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @ebkem
    Arkadaş ne cevap vermişti aceb bana çok merak içindeyim!

  5. #5
    Ehl-i Sünnet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektar Emektar Üye emektar
    Üyelik tarihi
    05-02-2011
    Mesajlar
    2.898
    Adı geçen
    3 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @Ehl-i Sünnet
    PEYGAMBERİMİZ HADİS YAZIMINI YASAKLAMIŞTI

    Sunni ve Şii İslam adına hadis kitapları yazılması bile, Peygamberimiz’in hadis yazımını yasaklayan tavrıyla çelişmektedir. Üstelik Peygamberimiz’in hadis yazımını yasakladığı bu kitaplarda da yer almaktadır.

    bu konuyla ilgili şu hadislere bakalım:

    Allah’ın elçisinden sözlerini yazmak için izin istedik, bize izin vermedi.
    Tirmizi, K. İlm 11

    Biz hadis yazarken Hz. Peygamber yanımıza geldi ve “Yazdığınız şey nedir?” dedi. “Senden işittiğimiz hadisler” dedik. Hz. Peygamber dedi ki:

    “Allah’ın kitabından başka kitap mı istiyorsunuz? Sizden evvelki milletler Allah’ın kitabı yanında başka kitaplar yazdıkları için yoldan çıktılar.”

    El Hatib, Takyid 33
    İslâmiyetin ilk yıllarında Resul-i Ekrem Efendimizin hadislerin yazılmasını yasakladığını söylüyorsunuz. Bu söz doğrudur. Ama bu bilgiyi Kur'an-ı Kerim'den değil de yine hadislerden öğreniyorsunuz. Hadislerin günümüze sağlam olarak gelmediğini iddia ettiğinize göre, Peygamber devrinde hadis yazmanın yasaklandığına dair bu hadisin sağlam olarak geldiğini nereden biliyorsunuz! Hadislere karşı olduğunuza göre, onların verdiği hiçbir bilgiye güvenmemeniz gerekmez miydi?! Demek ki siz işinize gelen hadisi kabul ediyor, işinize gelmeyeni kabul etmiyorsunuz!

    En çok hadis yazan genç sahabilerin basında, daha çok oruç tutmak, daha çok namaz kılmak ve Kur'an-ı Kerim'i üç günde bir hatim edebilmek için Peygamber Efendimizle adeta pazarlık eden Abdullah ibni Amr İbni As gelir. Beş binden fazla hadis rivayet ettiğini bildiğimiz Ebû Hureyre hazretleri, Abdullah İbni Amr'ın kendinden daha fazla hadis bildiğini ve bunları rivayet ettiğini haber vermektedir. Onun kendisinden daha fazla hadis bilmesinin sebebini söylerken de, çünkü o yazardı, ben yazmazdım, demektedir. Abdullah'ın es-Sahîfetü's-sadıka diye bilinen kitabında bin tane hadis bulunduğu bilinmektedir. Yukarıda arzettiğim hususlar gibi, bu sahife de, Resûlullah Efendimiz zamanında hadislerin yazıldığım gösteren en sağlam vesikalardan biridir. es-Sahîfetü's-sadıka'daki rivayetlerin tamamı, Ahmed İbni Hanbel'in Müsned'i vasıtasıyla günümüze gelmiştir.

    Peygamber Efendimizin bu abid ve zahid sahabisi ona şöyle sormuştu:
    - Ya Resülallah! Sizden işittiklerimin hepsini yazayım mı?
    Resûlullah Efendimiz:
    - "Evet, yaz!" buyurmuştu.
    Abdullah bir hususu daha öğrenmek istiyordu:
    - Sükunet halinde olduğu gibi, öfkelendiğiniz zaman da yazabilir miyim? diye sordu. Aldığı cevap şöyleydi:
    - "Yaz! Ben hiç bir zaman hakikat dışında birşey söylemem" (Ebû Davud, İlim 3). Belki de Abdullah İbn Amr'ın hadis yazma macerası böyle başladı ve devam etti.


    Bazı sahabilerin Hz. Peygamber hayattayken hadis yazdıklarını, bunları çocuklarına en değerli miras olarak bıraktıklarını ve sahife diye anılan bu eserlerde pek çok hadis bulunduğunu biliyoruz.

    Sa'd İbn Ubade'nin, Semüre İbni Cündeb'in, Cabir İbni Abdullah'ın, İbni Abbas'ın, Hz. Ali'nin sahifeleri bu yazılı vesikalardan bir kaçıdır. Ebû Hureyre'nin, talebesi Hemmam İbni Münebbih'e yazdırdığı 138 hadis ihtiva eden ve günümüze gelmiş bulunan es-sa-hifetü's-sahiha da bu pek değerli mirasımızdan biridir.


    http://www.ihvanforum.org/showthread...13#post1085213

  6. #6

    Yasaklı
    Üyelik tarihi
    15-12-2011
    Yer
    Ankara
    Mesajlar
    4.295
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @CENGİZHAN
    Alıntı Ehl-i Sünnet Nickli Üyeden Alıntı

    İslâmiyetin ilk yıllarında Resul-i Ekrem Efendimizin hadislerin yazılmasını yasakladığını söylüyorsunuz. Bu söz doğrudur. Ama bu bilgiyi Kur'an-ı Kerim'den değil de yine hadislerden öğreniyorsunuz. Hadislerin günümüze sağlam olarak gelmediğini iddia ettiğinize göre, Peygamber devrinde hadis yazmanın yasaklandığına dair bu hadisin sağlam olarak geldiğini nereden biliyorsunuz! Hadislere karşı olduğunuza göre, onların verdiği hiçbir bilgiye güvenmemeniz gerekmez miydi?! Demek ki siz işinize gelen hadisi kabul ediyor, işinize gelmeyeni kabul etmiyorsunuz!

    En çok hadis yazan genç sahabilerin basında, daha çok oruç tutmak, daha çok namaz kılmak ve Kur'an-ı Kerim'i üç günde bir hatim edebilmek için Peygamber Efendimizle adeta pazarlık eden Abdullah ibni Amr İbni As gelir. Beş binden fazla hadis rivayet ettiğini bildiğimiz Ebû Hureyre hazretleri, Abdullah İbni Amr'ın kendinden daha fazla hadis bildiğini ve bunları rivayet ettiğini haber vermektedir. Onun kendisinden daha fazla hadis bilmesinin sebebini söylerken de, çünkü o yazardı, ben yazmazdım, demektedir. Abdullah'ın es-Sahîfetü's-sadıka diye bilinen kitabında bin tane hadis bulunduğu bilinmektedir. Yukarıda arzettiğim hususlar gibi, bu sahife de, Resûlullah Efendimiz zamanında hadislerin yazıldığım gösteren en sağlam vesikalardan biridir. es-Sahîfetü's-sadıka'daki rivayetlerin tamamı, Ahmed İbni Hanbel'in Müsned'i vasıtasıyla günümüze gelmiştir.

    Peygamber Efendimizin bu abid ve zahid sahabisi ona şöyle sormuştu:
    - Ya Resülallah! Sizden işittiklerimin hepsini yazayım mı?
    Resûlullah Efendimiz:
    - "Evet, yaz!" buyurmuştu.
    Abdullah bir hususu daha öğrenmek istiyordu:
    - Sükunet halinde olduğu gibi, öfkelendiğiniz zaman da yazabilir miyim? diye sordu. Aldığı cevap şöyleydi:
    - "Yaz! Ben hiç bir zaman hakikat dışında birşey söylemem" (Ebû Davud, İlim 3). Belki de Abdullah İbn Amr'ın hadis yazma macerası böyle başladı ve devam etti.


    Bazı sahabilerin Hz. Peygamber hayattayken hadis yazdıklarını, bunları çocuklarına en değerli miras olarak bıraktıklarını ve sahife diye anılan bu eserlerde pek çok hadis bulunduğunu biliyoruz.

    Sa'd İbn Ubade'nin, Semüre İbni Cündeb'in, Cabir İbni Abdullah'ın, İbni Abbas'ın, Hz. Ali'nin sahifeleri bu yazılı vesikalardan bir kaçıdır. Ebû Hureyre'nin, talebesi Hemmam İbni Münebbih'e yazdırdığı 138 hadis ihtiva eden ve günümüze gelmiş bulunan es-sa-hifetü's-sahiha da bu pek değerli mirasımızdan biridir.


    http://www.ihvanforum.org/showthread...13#post1085213





    Peygamberimiz hayatta iken ,yazılabilecek deri,kemik parçaları bulunamadığı için ayetlerin tamamının yazıya geçirilemediği,
    Ayetlerin bir bölümüün görevli hafızların hafızalarında kaldığı,
    peygamberimizin vefatından sonra üzerine yazılabilecek malzemeler temin edildikten sonra yazıya geçirilebildiği
    bilinmektedir....

    Peygamberimiz zamanında ayetlerin yazılabilmesi için yeterli yazım malzemeleri bulunamazken......

    Bazı hadislerin peygamberimiz zamanında yazıldığını iddia edebilmek.....

    AKLI DIŞIDIR...SAFSATA OLMAKTAN İLERİ GİTMEZ.....


  7. #7
    Tahsin EMİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    07-02-2012
    Mesajlar
    11.642
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @Tahsin EMİN
    Alıntı CENGİZHAN Nickli Üyeden Alıntı
    HADİSLER HADİSLERİ YARGILARSA

    Daha evvel gördüğümüz gibi “hadis” adı altında nakledilen sözlerin birçoğunu Kuran ve akıl reddetmektedir. Bunların yanında, “dinin kaynağı” gibi gösterilen bu hadisleri yargılayıp, bunların yanlışlığını ortaya koyacak hadisler de mevcuttur.

    Bu bölümde, hadisleri hadislere yargılatırken amacımız, bir kısım hadisleri reddedip, kendi kafamıza uyanları toplamak değildir. Çünkü böyle bir gayret içinde olmayı (hele ortaya çıkan tabloyu görünce) Kuran’ı yetersiz bulmanın bir uzantısı olarak görmekteyiz.

    Hadisleri hadislere yargılatmaktaki amacımız, hadisleri, dinin kaynağı olarak sunanların; yorumla, görmemezlikten gelerek ve birçok ayrı anlamlı hadisten kafalarına uyanı seçerek, kendi uydurdukları hadislerle bile çeliştiklerini göstermektir.


    PEYGAMBERİMİZ HADİS YAZIMINI YASAKLAMIŞTI

    Sunni ve Şii İslam adına hadis kitapları yazılması bile, Peygamberimiz’in hadis yazımını yasaklayan tavrıyla çelişmektedir. Üstelik Peygamberimiz’in hadis yazımını yasakladığı bu kitaplarda da yer almaktadır.

    bu konuyla ilgili şu hadislere bakalım:

    Allah’ın elçisinden sözlerini yazmak için izin istedik, bize izin vermedi.
    Tirmizi, K. İlm 11

    Biz hadis yazarken Hz. Peygamber yanımıza geldi ve “Yazdığınız şey nedir?” dedi. “Senden işittiğimiz hadisler” dedik. Hz. Peygamber dedi ki:

    “Allah’ın kitabından başka kitap mı istiyorsunuz? Sizden evvelki milletler Allah’ın kitabı yanında başka kitaplar yazdıkları için yoldan çıktılar.”

    El Hatib, Takyid 33

    Dikkat ederseniz Peygamber’in hadis yazımını yasaklayan bu hadislerini, hadis kitaplarını dinin kaynağı kabul edenler nakletmiştir. Burada şu soruları sormalıyız: Madem bu hadisleri biliyorsunuz, o zaman niye hadis kitapları yazıyorsunuz? Siz Peygamber’den daha mı çok dini düşünüyorsunuz?

    “Peygamber, o zaman Kuran’la hadis karışmasın diye hadis yazdırmadı, artık Kuran’la karışma tehlikesi yok, o yüzden hadis kitapları yazıyoruz” demek, tatmin edici bir açıklama değildir.

    Hadisler Kuran gibi dinin kaynağı olsaydı ve Peygamber hadisleri yazdırmayıp, unutulmaya mahkum etseydi, dini eksik tebliğ etmiş olmaz mıydı? Hadisler dinin bir kaynağı ve lüzumlu bir parçası ise nasıl olur da yazılmak yoluyla muhafaza edilmezler?

    Kuran’daki sureler karışmıyordu da hadisler niye karışacaktı? Peki, Peygamber’in, “Kuran’la karışma tehlikesi ortadan kalkınca hadisleri yazın” diye bir hadisi var mı? Sonuç olarak diyebiliriz ki; hadislere dinini bina edenler, bu hadislerin yargısına göre hadis kitaplarını yakmak, yok etmek zorundadırlar. Bu hadislerin yargısına uyuyor musunuz?

    Kimi hadislerden, Kuran’da olmayan helal ve haramların dine girdiğini de öğreniyoruz. Şu hadisleri inceleyelim:

    Ey insanlar ateş tutuşturuldu ve karanlık gecenin parçaları gibi fitneler yakınlaştı. Allah’a yemin ederim ki aleyhimde tutunacak bir şeyiniz yoktur; Kuran’ın helal kıldıkları dışında bir şeyi helal kılmadım. Kuran’ın haram kıldıkları dışındakileri de haram kılmadım.
    İbni Hişam, Siret 4

    Allah bazı farizalar vazetmiştir, onları aşmayın. Bazı hadler koymuştur, onlara yaklaşmayın. Bazı şeyleri haram kılmıştır, onları yapmayın. Bazı şeyleri de unutmaksızın size rahmet olması için hatırlatmamıştır, onları da araştırmayın.

    Mahmud Ebu Reyye, Muhammedi Sünnetin Aydınlatılması


    Allah’ın kitabında helal kıldığı helal, haram kıldığı haramdır. Hakkında sustuğu ise serbesttir. Allah’ın serbest bıraktıklarını kabul edin ve bilin ki Allah hiçbir şeyi unutucu değildir.

    Ebu Davud K Etime 39; Tırmizi K Libas 6; İbni Mace K Etime 60; El-Müracaat sayfa 20

    Bu hadislere göre Kuran’ın belirttiklerinin dışında haram yoktur. Bu hadislerin yargısına göre Peygamber, Kuran’ın haramları dışında hiçbir şeyi haram kılmadı. Yani bu hadislerin yargısına göre “Peygamber’in hadisleri” denerek dine ilaveler yapan hadisler, “Peygamber’in hadisleri” değildir.

    Benden sonrası 30 yıl hilafet, ondan sonrası melikiyettir…

    Sahihi Buhari

    Bakın en doğru denilen hadis kitabına göre 30 yıllık halifelik döneminden sonrasını Peygamber beğenmemektedir. Gerçekten de dört halife dönemi (Ebu Bekir, Ömer, Osman, Ali) 30 yıl sürmüştür. Bu dönemde ne bir mezhep oluşturulmuştur, ne de Kuran dışında bir hadis kitabı yazılmıştır

    Neden bu dönemdeki gibi Kuran’ın tek kaynak olduğu mezhepsiz bir İslam’ı yaşamayalım? Gerçi biz bu hadisin, Emeviler’i sevmeyen Ali taraftarlarınca uydurulduğunu sanıyoruz.

    Hadislerin toplanma döneminde hilafetin 30 yıl sürdüğü biliniyordu; muhtemelen dört halife sonrası düzenden memnun olmayan biri bunu uydurup, fikirlerini güçlendirmek istedi.

    Fakat geleneksel Ehli Sünnet inanç adına Buhari’nin tek hadisini inkar edenin kafir olduğu söylenmiştir. O zaman buna inananların, hadisin hakkını verip, dört halife dönemindeki gibi hadis kitaplarını imha etmeleri gerekmez mi?

    Bu hadise inananlar, nasıl dört halifeden sonraki meliklerin idare ve gözetiminde oluşturulan mezheplere ve hadis kitaplarına güvenmektedirler?

    Alıntı :http://www.*****************/?page_id=215

    Cengizhan, Kur'an'ın yetersizliğini savunan var mıdır ki iki de bir böyle bir kelam ediyorsun.
    Yani, haklısın, zayıf hadisler vardır, uydurma hadisler vardır, kasten ve teammüden Peygamber adına hadis geçenler vardır bunları anlıyorum alimlerimiz de aksisini söylemiyor,
    Lakin, mesela Kur'an'da çok aleni bir şekilde hükmü kayıtlı olmayan bir mes'ele hakkında falanca alim, Kur'an'dan yola çıkarak, Peygamberimiz'in tutum ve davranışlarından ve söylemlerinden hareketle ya da O'nun arkadaşları olan Sahabi'nin tutum ve davranışlarından yola çıkarak, yorum olarak, bir hükümde bulunmaları,
    Kur'an yetersizdir anlayışından yola çıkmıyorlar,
    Kur'an'a alternatif Kur'an yazmak için de böyle bir hükmün içersinde olmuyorlar,
    Kur'an'ın hükmüne karşı bir hüküm de ortaya koymuyorlar,
    Sadece yaptıkları,
    Kur'an'ı tarayarak,
    Peygamberimiz'in sözünü, fiilini ve takririni tarayarak ve kendilerinden daha alim ve ilim sahibi üstadların yorumlarını tarayarak bir yorumda bulunuyorlar,
    Bu yorum senin işine gelmeyebilir,
    Bu yorumla amel etmeyebilirsin,
    Bu yorumu kaale almayabilirsin,
    Bunları anlarım ama,
    Bu yorumları ve o yorumların sahiplerini,
    Kur'an'a karşı Kur'an yazmakla suçlamanı,
    Ya da Kur'an'da eksiklik niyyetiyle yorum yaptıklarını falan söylemeni kabül edemedğim gibi,
    Açıkça bunun bir iftira olduğunu da söyleyebilirim.
    Lütfen böyle şeyler yapma senin gibi münevver birine bu şekildeki bir yaklaşımı yakıştıramıyorum...
    Senin ifadelerine göre geçmişteki Ülema pespaye, kafası çalışmayan, ahmak, ehl-i hamakat, cahil, cühela insanlarmış öyle anlaşılıyor.
    Lütfen biraz dikkat et.
    Kul hakkına riayetsizlik senin ebeden cehennemde olmana sebebiyet verebilir.
    Biraz akıllı ol!!!

  8. #8

    Yasaklı
    Üyelik tarihi
    15-12-2011
    Yer
    Ankara
    Mesajlar
    4.295
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @CENGİZHAN
    Alıntı (((__meftun__))) Nickli Üyeden Alıntı
    Cengizhan, Kur'an'ın yetersizliğini savunan var mıdır ki iki de bir böyle bir kelam ediyorsun.
    Yani, haklısın, zayıf hadisler vardır, uydurma hadisler vardır, kasten ve teammüden Peygamber adına hadis geçenler vardır bunları anlıyorum alimlerimiz de aksisini söylemiyor,
    Lakin, mesela Kur'an'da çok aleni bir şekilde hükmü kayıtlı olmayan bir mes'ele hakkında falanca alim, Kur'an'dan yola çıkarak, Peygamberimiz'in tutum ve davranışlarından ve söylemlerinden hareketle ya da O'nun arkadaşları olan Sahabi'nin tutum ve davranışlarından yola çıkarak, yorum olarak, bir hükümde bulunmaları,
    Kur'an yetersizdir anlayışından yola çıkmıyorlar,
    Kur'an'a alternatif Kur'an yazmak için de böyle bir hükmün içersinde olmuyorlar,
    Kur'an'ın hükmüne karşı bir hüküm de ortaya koymuyorlar,
    Sadece yaptıkları,
    Kur'an'ı tarayarak,
    Peygamberimiz'in sözünü, fiilini ve takririni tarayarak ve kendilerinden daha alim ve ilim sahibi üstadların yorumlarını tarayarak bir yorumda bulunuyorlar,
    Bu yorum senin işine gelmeyebilir,
    Bu yorumla amel etmeyebilirsin,
    Bu yorumu kaale almayabilirsin,
    Bunları anlarım ama,
    Bu yorumları ve o yorumların sahiplerini,
    Kur'an'a karşı Kur'an yazmakla suçlamanı,
    Ya da Kur'an'da eksiklik niyyetiyle yorum yaptıklarını falan söylemeni kabül edemedğim gibi,
    Açıkça bunun bir iftira olduğunu da söyleyebilirim.
    Lütfen böyle şeyler yapma senin gibi münevver birine bu şekildeki bir yaklaşımı yakıştıramıyorum...
    Senin ifadelerine göre geçmişteki Ülema pespaye, kafası çalışmayan, ahmak, ehl-i hamakat, cahil, cühela insanlarmış öyle anlaşılıyor.
    Lütfen biraz dikkat et.
    Kul hakkına riayetsizlik senin ebeden cehennemde olmana sebebiyet verebilir.
    Biraz akıllı ol!!!


    Güzel kardeşim,




    Kur'an'ın hükmüne karşı bir hüküm de ortaya koymuyorlar,
    Sadece yaptıkları, Kur'an'ı tarayarak,
    Peygamberimiz'in sözünü, fiilini ve takririni tarayarak ve kendilerinden daha alim ve ilim sahibi üstadların yorumlarını tarayarak bir yorumda bulunuyorlar,


    Bu yorumları ve o yorumların sahiplerini,
    Kur'an'a karşı Kur'an yazmakla suçlamanı,
    Ya da Kur'an'da eksiklik niyyetiyle yorum yaptıklarını falan söylemeni kabül
    edemedğim gibi,

    Diyorsun. Sen de eğitimli ve oldukça tutarlı bir mantığı sahip bir arkadaşımızsın....

    LUTFEN sen da benim itiraz ettiğim NOKTALARIN TAHLİLİNİ İYİ YAP.......!!

    Benim din alimlerinin Kur'an ve hadis yorumlarına hiçbir zaman,
    hiçbir şekilde itirazım OLMAZ, ... OLAMAZ.....
    ANCAK Din alimlerinin yorumları YORUM OLARAK KALDIĞI SÜRECE....

    İtirazlarımın temel nedenini bir misal olarak açıklayayım:

    Yüce Allah bize gönderdiğikitapta bize 3 yiyeceği HARAM
    olarak bildirmiştir....

    KAN,LEŞ VE DOMUZ.....
    Ve yüce Allah bizlere helal yiyecekleri de bildirmiştir...
    TÜM İYİ VE TEMİZ YİYECEKLER...

    BURADA EKSİK BİR ŞEY KALMIŞ MI...????

    Haaaa ..bu noktada birileri çıkarda, hangi din alimi olursa olsun..

    Kabuklu deniz hayvanları yemek HARAMDIR derse...
    EŞEK eti yemek HARAMDIR derse...
    Veya herhangi bir başka hayvan eti için HARAMDIR derse...

    Ben buna ŞİDDETLE karşı çıkarım..
    İşte bunu Kur'ana EK YAPMAK olarak vasıflandırırım.....
    Yüce Allaha eş koşmak olarak vasıflandırırım.....

    Hiç bir alim bu noktada, ben kur'andan veya peygamberimizin sözlerinden, yorumlarından ben bu HARAMI çıkardım diyemez...

    Bu inancıma ,bu düşünceme katılırsınız katılmazsınız sizin bileceğiniz iştir.

    Benim inancım budur. BunA uzun uzun SORGULAYARAK ULAŞMIŞIMDIR. Bu inancı değiştirmem mümkün değildir...

    Varsa tüm günahı da ,sevabı da bana aittir, kabulümdür...

    Bu konuda görüşlerinizi yazarsanız...

    Hadisler konusundaki görüşlerimi de açık ve samimi olarak yazacağım...

    Selam ve dua ile...

  9. #9
    Büşra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13-06-2011
    Yer
    Ankara
    Mesajlar
    19.909
    Adı geçen
    54 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @Büşra
    Peygamberimiz hayatta iken ,yazılabilecek deri,kemik parçaları bulunamadığı için ayetlerin tamamının yazıya geçirilemediği,
    Ayetlerin bir bölümüün görevli hafızların hafızalarında kaldığı,
    peygamberimizin vefatından sonra üzerine yazılabilecek malzemeler temin edildikten sonra yazıya geçirilebildiği
    bilinmektedir....
    Bu durumu bildirenlere itimad ediyorsunuz da
    Allah tan korkan tabıunun hıfzına güvenmiyorsunuz öyle mi???

    Ya itimad ettikleriniz yanlış söylüyorsa,hiç düşündünüz mü?

    Bir de Allah a ve Rasulüne itaat edin buyuruyor ya Rabbimiz
    Niye hem kendine hem habibine İtaat edin buyuruyor,haşa rasulü kendiyle bir mi tutuyor!!!

  10. #10

    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    17-01-2012
    Mesajlar
    6.678
    Adı geçen
    1 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @ömerusta
    cengiz kardeş sen baya baya aşmışsın kendini be biz biraz uzak kaldık siteden demekki siz gelişiyorsunuz kabuklu deniz ürünü eşek eti falan haram değil diyorsun köpek eti falan nasıl harammı? bunlar hakındaki görüşlerin nedir bir yazda seni takip edelim yakında mehti falan olma durumun var mı?

  11. #11

    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    17-01-2012
    Mesajlar
    6.678
    Adı geçen
    1 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @ömerusta
    kabuklu deniz ürünleri öldükleri zaman yenmezler zehirli olurlar ancak ölmeden haşlanırlarsa zehirlemezler o nedenlede canlı canlı bir hayvanı haşlamak haram dır o nedenlede haram olurlar
    cengizzzz
    eşek oğlu eşeğe gelince tırnaklı parçalayıcı sınıfına girer ha sana fark etmiye bilir miyde meselesi

  12. #12
    Tahsin EMİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    07-02-2012
    Mesajlar
    11.642
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @Tahsin EMİN
    Alıntı CENGİZHAN Nickli Üyeden Alıntı




    Güzel kardeşim,









    Diyorsun. Sen de eğitimli ve oldukça tutarlı bir mantığı sahip bir arkadaşımızsın....

    LUTFEN sen da benim itiraz ettiğim NOKTALARIN TAHLİLİNİ İYİ YAP.......!!

    Benim din alimlerinin Kur'an ve hadis yorumlarına hiçbir zaman,
    hiçbir şekilde itirazım OLMAZ, ... OLAMAZ.....
    ANCAK Din alimlerinin yorumları YORUM OLARAK KALDIĞI SÜRECE....

    İtirazlarımın temel nedenini bir misal olarak açıklayayım:

    Yüce Allah bize gönderdiğikitapta bize 3 yiyeceği HARAM
    olarak bildirmiştir....

    KAN,LEŞ VE DOMUZ.....
    Ve yüce Allah bizlere helal yiyecekleri de bildirmiştir...
    TÜM İYİ VE TEMİZ YİYECEKLER...

    BURADA EKSİK BİR ŞEY KALMIŞ MI...????

    Haaaa ..bu noktada birileri çıkarda, hangi din alimi olursa olsun..

    Kabuklu deniz hayvanları yemek HARAMDIR derse...
    EŞEK eti yemek HARAMDIR derse...
    Veya herhangi bir başka hayvan eti için HARAMDIR derse...

    Ben buna ŞİDDETLE karşı çıkarım..
    İşte bunu Kur'ana EK YAPMAK olarak vasıflandırırım.....
    Yüce Allaha eş koşmak olarak vasıflandırırım.....

    Hiç bir alim bu noktada, ben kur'andan veya peygamberimizin sözlerinden, yorumlarından ben bu HARAMI çıkardım diyemez...

    Bu inancıma ,bu düşünceme katılırsınız katılmazsınız sizin bileceğiniz iştir.

    Benim inancım budur. BunA uzun uzun SORGULAYARAK ULAŞMIŞIMDIR. Bu inancı değiştirmem mümkün değildir...

    Varsa tüm günahı da ,sevabı da bana aittir, kabulümdür...

    Bu konuda görüşlerinizi yazarsanız...

    Hadisler konusundaki görüşlerimi de açık ve samimi olarak yazacağım...

    Selam ve dua ile...

    Karsi cikamazsin ve cikmaman gerekir.
    Sen o yoruma (hükme) ittiba eder ya da etmezsin, sen bilirsin ama, siddetli karsi cikamazsin.
    Bilmediklerimizi,
    Kur'an'a arzedin buyuran Allahü Teala'dir...
    Bilmediklerimizi Peygamber'e arzedin buyuran Allahü Teala'dir...
    Bilmediklerimizi,
    Ulu'l emre, alimlere sorunuz buyuran Allahü Teala'dir...
    Alimler Allah'tan en cok korkan insanlardir buyuran Allahü Teala'dir...

    Senin o tavsiye ettigin, aklinin ürününe göre,
    Dini egitim, Arapca Rgitimi, Fikih, Hadis Egitimi falan fasa fisodur, anlami yoktur...
    Cünkü, senin anlayisina göre ben elime Kur'an meali alirim, bana soru sorulursa, acarim Kur'an'in icindekileri, neyleri yemek haramdir bölümünden ayetleri bulur, oradan okuyup sorunun cevabini veririm,
    Imam arkadasim var, hocamiz, girmis medreseye, 20 yilini medreseye vermis, Kur'an, Tefsir, Hadis, Kelam, Mantik, Fikih egitimi almis,
    Senin bakisina göre, ben bu imamin haline afedersiniz ama agzimla falan gülemiyorum, hayadan cikiyorum ama sen buna vesile oluyorsun Cengiz, dikkat et...

    Cünkü senin bakisina göre okumaya gerek yok,

    Ac Kur'an'i ve onun icindekileri bölümünü oradan cevap ver,
    Ayet varsa haram de ya da helal de,
    Ayet yoksa zaten sorulan sorunun cevabi helaldir...

    Bundan kolay ne var...

    Madem bu is bu kadar kolaydi

    Kusura bakma ama,

    Allah'in, biz insanlara,

    "Mes'elelerinizi Peygamber'e arzedin" buyurmasi, züldür, hatalidir ve de israftir...

    Cünkü dedigin usule göre hareket edemeyecek ve aradigini Kur'an'da bulamayacak bir Allah'in kulu yoktur...

    Bir tane istisna olamaz!!!!!!!!!!

    Deliler haric...

    Onun icin, bizler,

    Kur'an'da alenen ifade edilmeyen mes'eleleri Allah'in emrine riayet ederek,

    Peygamber'e,

    Alimlere danisiriz...

    Ne Peygamber ne de O'na müttebi akli basinda hic bir alim,

    Hükmünü ortaya koyarken,

    Kur'an'a karsi Kur'an (yorum),

    Ayet'e karsi ayet (yorum),

    Allah'in hükmüne karsi hüküm (yorum),

    Niyyetiyle yorumunu ve hükmünü ifade eden olmaz, olamaz!!!

    Gerek Peygamner'in ortaya koydugu hükümler,

    Gerekse,

    Kur'an'i,

    ve

    Peygamber'i tarayarak,

    Alimlerin ortaya koydugu hükümler ve yorumlar,

    Kur'an'in daha iyi anlasilmasina ve Islam'i daha iyi yasanmasina bir vesiledir...

    Niyyet budur...

    Bu Allah'in bir emridir...

    Allah'in emrine uymak ya da uymamak, senin ihtiyarindadir, bir sey demiyorum, kafana göre takil,

    Lakin,

    Kur'an'i ve Peygamber'i esas alan, o temiz ülemaya karsi edepsizce kelam etmenin her daim karsisinda olurum ve bu hususta kelam edenleri de edepsiz bulurum...

    Allah'in Rasülü'nden, sahih ve mütevatir olarak zikredilen,

    Kelam,

    Fiil,

    ve

    Takrirler,

    Alimler icin de, bizler icin de önemlidir...

    Peygamber'den rivayet edilen ve sahih olarak da hükme baglanmis hadisler,

    Altinin nisabini belirlemisse,

    Davarin, Sigirin, Paranin, Devenin, Ticaret mallarinin vs nisabini belirlemisse,

    Bunlarda Allah'in zekat ayetlerinin bir aciklamasidir seklinde biliriz ve bu hükümleri Kur'an'in karsisinda Kur'an seklinde anlamayiz ve hic bir alimde bu minvalde degildir.

    Alimlerin hatalari olabilir amanne,

    Zayif ve uydurma hadisler olabilir amanne,

    Ama alimlerin tamaminin, Hadilserin tamaminin üzerine kalin cizgilerle cizersen,

    Sinir astigini ifade ederim,

    Sen ne halt yiyecek ye derim,

    Ama, Allah'in bana emir buyurmus oldugu ayetle amel etmeme mani olma derim!!!

    Yanlis yoldasin...

    "Kur'an'da hic bir seyi eksik birakmadik" ayetini yazdin ve sorulan sorularin karsiligi anlaminda da ayetin mesajinin bu oldugunu ifade ettin,

    Neden yalan konusuyorsun ve neden utanmiyorsun...

    Peygamberimiz'den bu yana bu ayet ifade ettigin sekliyle anlasilmamis, zaten ayetin siyak ve sibakina baktiginda mesele anlasiliyor...

    Kafirler, müsrikler peygamberimize ültimatom(!) veriyorlar.

    Allah'a iman edecegiz ama, Allah'in ayetleri sümullü degil, beyan degil, yeterli degil, her seyi aciklamiyor, sig ve yüzeysel vs..

    Bundan dolayi Allah'a iman etmiyoruz...

    Allahü Teala da onlarin beyinlerini catlatircasina, hayir diyor, o ifade onlarin yalani, uydurmasi, onlar zaten Allah#a iman etmeyecekler, mazeret olarak onu ifade ediyorlar,

    Biz, Allah'a iman etme konusunda yeterli bilgileri Kur'an'da zikrettik ve bu manada da iman edilecek noktada hic bir seyi eksik birakmadik buyuruyor...

    Bütün bir ümmet bu ayeti bu sekilde anlamistir ve öyledir de, ayetlerin evveli ve ahiri onu ifade ediyor...

    Sen ise bu ayeti ümmetin mes'eleleri noktasinda degerlendiriyorsun...

    Sana demiyorum ama bu mantik tam bir "BELAM" mantigidir...

    Netice:

    Sen anladigin sekilde Islam'i yasa.... Bir sey demem...

    Lakin, Peygamber hadislerinde Kur'an'in ilgili ayetlerini aciklama adina,

    Ve alimler de Peygamber'in ilgili tutumuna müttebi olmak kaydiyla,

    Köpek etini, kedi etini, sirtlan etini haram olarak yorumlamislarsa, dikkat yorumlamislarsa,

    Ben buna ittiba ederim,

    Benim bu anlayisima sen meydan okuyamazsin, benim algilamam böyle seni alakadar etmez derim...

    Cünkü Rabb'im bana, "Bilmedigini bile sor" emriyle iktiza eylemis...

    Saygilarimla...

  13. #13

    Yasaklı
    Üyelik tarihi
    15-12-2011
    Yer
    Ankara
    Mesajlar
    4.295
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @CENGİZHAN
    Alıntı Büşra Betül Nickli Üyeden Alıntı

    Bu durumu bildirenlere itimad ediyorsunuz da
    Allah tan korkan tabıunun hıfzına güvenmiyorsunuz öyle mi???

    Ya itimad ettikleriniz yanlış söylüyorsa,hiç düşündünüz mü?

    Bir de Allah a ve Rasulüne itaat edin buyuruyor ya Rabbimiz
    Niye hem kendine hem habibine İtaat edin buyuruyor,haşa rasulü kendiyle bir mi tutuyor!!!

    Evet...Yüce Allah peygambere uyun der.....Açık ve net...

    Ancak Peygamberin KUR'AN DIŞINDA KONUŞMAYACAĞINI
    ,PEYGAMBERİN SADECE KUR'ANI TEBLİĞ EDECEĞİNİ
    BİLDİĞİ İÇİN....Peygambere uyun der....

    Buradan anlamanız gereken şey:


    38 - Yeryüzünde yürüyen hiçbir hayvan ve iki kanadıyla uçan hiçbir kuş yoktur ki, sizin gibi birer ümmet olmasınlar. Biz kitapta hiçbir şeyi eksik bırakmamışızdır, sonra hepsi Rablerinin huzurunda toplanırlar.

    50 - De ki: "Size Allah'ın hazineleri benim yanımdadır, demiyorum. Gaybı da bilmiyorum. Ve size, ben bir meleğim de demiyorum. Ben sadece bana vahyolunana uyuyorum." De ki: "Kör ile gören bir olur mu? Hiç düşünmez misiniz?"

    EĞER PEYGAMBERİMİZ DAHİ SADECE ONA VAHYOLUNANA
    UYUYORSA....

    BİZE DE SADECE KUR'ANA UYMAMIZ GEREKİR....

  14. #14
    Tahsin EMİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    07-02-2012
    Mesajlar
    11.642
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @Tahsin EMİN
    Alıntı CENGİZHAN Nickli Üyeden Alıntı



    Evet...Yüce Allah peygambere uyun der.....Açık ve net...

    Ancak Peygamberin KUR'AN DIŞINDA KONUŞMAYACAĞINI
    ,PEYGAMBERİN SADECE KUR'ANI TEBLİĞ EDECEĞİNİ
    BİLDİĞİ İÇİN....Peygambere uyun der....

    Buradan anlamanız gereken şey:


    38 - Yeryüzünde yürüyen hiçbir hayvan ve iki kanadıyla uçan hiçbir kuş yoktur ki, sizin gibi birer ümmet olmasınlar. Biz kitapta hiçbir şeyi eksik bırakmamışızdır, sonra hepsi Rablerinin huzurunda toplanırlar.

    50 - De ki: "Size Allah'ın hazineleri benim yanımdadır, demiyorum. Gaybı da bilmiyorum. Ve size, ben bir meleğim de demiyorum. Ben sadece bana vahyolunana uyuyorum." De ki: "Kör ile gören bir olur mu? Hiç düşünmez misiniz?"

    EĞER PEYGAMBERİMİZ DAHİ SADECE ONA VAHYOLUNANA
    UYUYORSA....

    BİZE DE SADECE KUR'ANA UYMAMIZ GEREKİR....
    Halan yalan konusuyorsun!!!

    Allah'a iman noktasinda, gerek Allah'in ayetlerinde ve gerekse, yeryüzünde, semada ve bu ikisi arasinda hic bir eksiklik yoktur, hükmünü nasil da aliyor,

    Mes'elelere indirgiyorsun!!!

    Allah'a iman etmemiz ve O'nu kabüllenmemiz anlaminda yeterli döküman vardir, seklindedir ayet...

    Peygamber de, alimler de, sade müslümanlar da,

    "Sadece vahye uyandir..."

    "Bilmediklerinizi "bilen"lere sorunuz..." Vahiy...

    Biz de bilmediklerimizi,

    Peygamber'e, Sahabi'ye ve bilenlere soruyoruz...

    Yani bu anlamda vahye tabi oluyorum...

  15. #15
    Tahsin EMİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    07-02-2012
    Mesajlar
    11.642
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @Tahsin EMİN
    Bir de su var, bu noktada kavga etmenin bir anlami yok, hatta konusmanin da bir anlami yoktur...

    Sen kafana göre takil...

    Ben ise,

    Kur'an'a, Peygamber'e ve alimlere göre takiliyorum...

    Dünyada bu sekilde iki sinif insan var...

    Bu iki sinif insan inandigi sekliyle hayat sürsün...

    Onun icin tartismayalim diyorum, anlami yok.

  16. #16
    Tahsin EMİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    07-02-2012
    Mesajlar
    11.642
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @Tahsin EMİN
    De ki: "Size Allah'ın hazineleri benim yanımdadır, demiyorum. Gaybı da bilmiyorum. Ve size, ben bir meleğim de demiyorum. Ben sadece bana vahyolunana uyuyorum." De ki: "Kör ile gören bir olur mu? Hiç düşünmez misiniz?"

    Cengizhan, ben sadece vahyoluna uyuyorum, cümlesinin altini cizmis,

    Akilli ya ondan cizmistir...

    Biz ise akilsisiz... Deliyiz ve aptaliz...

    Kafirler ve müsrikler, Peygamber'in bir insan olarak görevlendirilmesini bir türlü kabüllenemiyorlar. Zaten ayette bu husus aciklaniyor...
    Kimi kafirler ve müsrikler peygamberimize,
    Sen nasil Peygamber'sin ve insansin,
    Neden melek degilsin, neden gaybi bilmiyorsun, neden ucamiyorsun, neden her seyden haberin yok, neden madem Peygamber'sin Allah'a ait olan sana da ait degil, neden Allah'a ait olan zenginlik sende yok,

    Yani senin insan olmanla Peygamberligini örtüstüremiyoruz,

    Gaybi bilemedigini örtüstüremiyoruz,

    Zengin olmamani örtüstüremiyoruz,

    Melek gibi olmamani örtüstüremiyoruz,

    Garip, sade, zavalli bir insan olarak Peygamberligini örtüstüremiyoruz,

    Peygamberimiz de onlara,

    Hayir ben bir Peygamber'im, Allahü Teala beni insan yaratmis ve bu halimle de Peygamber göndermis, ve ben suyum buyum demiyorum, Allah ayetlerini gönderiyor ben de bir insan olarak onlara uyuyorum, buyuruyor.

    Burada Peygamberimiz, özel bir sifatini, yaratilmisligini yine özel olarak onlara arzediyor....

    Yoksa, buradan, Peygamber'in Kur'an'in ayetlerini aciklamaya, tefsir etmeye yönelik hükümlerinin batil olacagi hükmüne yol almak asla mümkün degildir...

    Zaten su da vardir...

    Ben cok merak ediyorum,

    Hangi alim, bir ayetin tefsirini ya da ayetten anladigini, "Vahye muhalif olmak" niyyetiyle hayata gecirmis olsun,

    Bilakis alimler, hem tefsiri ve hem de anladigini "Kur'an'a vahyine daha uygunluk anlaminda" ifade etmislerdir...

    Cengiz halan, bütün bir ülemayi Kur'an'in ve Vahyin karsisinda duran vahiy düsmani bekciler oldugunu saniyor...

    Ne kötü ve ahlaksiz bir yaklasim!!!

    Tövbe Ya Rabb'i...

Sayfa 1/7 123456 ... Son

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Benzer Konular

  1. Hadisleri Kur'an'a onaylatmak
    By talib in forum İSLAMİ HAYAT
    Cevaplar: 113
    Son Mesaj: 02-06-2015, 12:51
  2. Ahirzaman hadisleri
    By İBRİN in forum Sahabeler ve İslâmî Önderler
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 13-05-2010, 19:52
  3. Ahirzaman Hadisleri
    By ((MUHAMMED)) in forum Sahabeler ve İslâmî Önderler
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 25-01-2008, 12:58
  4. Deccal hadisleri
    By mücahit in forum VİDEOLAR
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 05-11-2007, 20:33
  5. Ahirzaman Hadisleri...
    By NehiR in forum Sahabeler ve İslâmî Önderler
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 12-10-2006, 15:24

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

Giriş

Facebook platformu Giriş