Etiketlenen üyelerin listesi

Sonuçlar: Devlet 4 evliliğe izin vermelimi?

Katılımcı sayısı
40. Anket kapatılmıştır
  • Evet izin vermeli

    21 52.50%
  • Hayır izin vermemeli

    16 40.00%
  • Kararsızım

    2 5.00%
  • Fikrim yok

    1 2.50%

Devlet 4 evliliğe izin vermelimi?

Bu konu 34951 kez görüntülendi 265 yorum aldı ...
Devlet 4 evliliğe izin vermeli mi? 5.00 34951 Reviews

    Konuyu değerlendir: Devlet 4 evliliğe izin vermeli mi?

    5 üzerinden 5.00 | Toplam: 2 kişi oyladı ve 34951 kez incelendi.

Sayfa 3/17 İlk 1234567813 ... Son
Ağaç Şeklinde Aç3Beğeni

Konu: Devlet 4 evliliğe izin vermeli mi?

  1. #33

    Yasaklı
    Üyelik tarihi
    08-11-2010
    Mesajlar
    0
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @veri
    haram ayrı mesele

    lakin ortada bir iznin olmaması
    ikinci eşi ne konuma sokar

  2. #34
    ORHANCAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektar Emektar Üye emektar
    Üyelik tarihi
    15-12-2006
    Yer
    -İSPARİT-
    Mesajlar
    2.536
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @ORHANCAN
    gerek ayet-i kerimeleri ve gerekse hadis-i şerifleri iyi okuyup anlamak gereklidir..

    Hz ibrahim (AS) dahi hz. Hacer ve hz. Sara annelerimiz arasında adalette zorlanmışsa...

    helaketler ve felaketler asrın müslüman ve mü'minleri....

    Halilullah İbrahim (AS) yanında ne kadar takva olarak yaşayabilirler ki...

  3. #35

    Profesör
    Üyelik tarihi
    15-04-2011
    Mesajlar
    943
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @SaddbinMuaz
    Alıntı veri Nickli Üyeden Alıntı
    haram ayrı mesele

    lakin ortada bir iznin olmaması
    ikinci eşi ne konuma sokar
    Arapçada geçen kavramları türkçeleştirmeye gerek yoktur... İzin değil gönül almadır Allahualem... Oda hür yahutta cariye sınıflarında... Eğer ilk evliliğinde Hür olan 'benden başkasını istemiyorum' diye andlaşma yapmış ise andlaşma geçerli olur... Aksi takdirde Müslümana yakışan gönlünün alınmasıdır İzin değildir..!

  4. #36

    Yasaklı
    Üyelik tarihi
    08-11-2010
    Mesajlar
    0
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @veri
    anlatamadım sanırım
    ayetin tamamını nakletmiş olsanız daha iyi konuşabilirdik

    ayetin kendisi bir yoruma göre birden fazla eş almayı yasaklıyor...

    sanırım sizin izin den kastınız farklı
    benim anlatmak istediğim farklı

    ikinci eş almak için ilk eşten izin almaya gerek yok
    çünkü ayet buna izin vermiyor zaten
    dün akşam bir imam ayet i yorumuyla açıklamıştı...
    şu an hatırlayamıyorum...
    ayrıntıları

  5. #37
    GENCAKINCI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektar Emektar Üye emektar
    Üyelik tarihi
    21-08-2009
    Mesajlar
    1.666
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @GENCAKINCI
    :İSLAM'DA ÇOK EVLİLİK (POLİGAMİ-TAADDÜD-İ ZEVCAT):

    NİSA S. 3.AYET: “Eğer yetim kızlar hakkında adaleti yerine getiremiyeceğinizden korkarsanız sizin için helal olan(başka) kadınlardan ikişer,üçer,dörder olmak üzere nikahlayın. Şayet(yine de) adalet yapamıyacağınızdan korkarsanız o zaman bir(eş)ya da sağ ellerinizin malik olduğu (cariye)ile (yetinin).Bu sapmamanıza daha yakındır”



    AÇIKLAMA:
    Fıkıh alimlerinin ortak fikri şudur:Bu ayet evlenilen kadınların sayısını sınırlar ve dörtten fazla kadınla aynı anda evli olmayı yasaklar.

    Hadisler de bunu destekler niteliktedir.Taif’in başkanı Gıylan’ın Müslüman olduğunda 9 karısı vardı.Hz.Peygamber(s.a.v)ondan sadece 4 tanesini bırakıp diğerlerini boşamasını istedi. Nevfel İbn Muaviye’den de 5 karısından birini boşamasını emretmiştir. Bu ayetin kadınlar arasında eşit davranmak şartıyla poligamiyi(birden fazla kadınla evlenmek)sınırlandığında dikkat edilmelidir.


    İbn-i Cerir et-Taberi bu ayetin tefsirinde muhtemel ve menkul olan manaları zikrederken şunu da kaydeder:Bazıları,bu ayetin manası şudur,dediler “Nasıl yetimler hakkında adalet yapmamaktan korkuyorsanız kadınlar hakkında da onlarla zina etmekten korkun.Zina etmeyin. Fakat sizin için helal olan kadınlardan ikişer,üçer,dörder olmak üzere nikah edin.”

    Hz.İbn Abbas ve talebesi Hz.İkrime,bu ayeti tefsir ederken,bu emrin bir adaletsizliği ortadan kaldırmak için verildiğini iddia

    ederler.

    İslam’dan önceki günlerde,evlenilen kadınların sayısında herhangi bir sınırlama yoktu;bazıları bir düzine kadınla bile evlenirlerdi. Fakat onların artan ihtiyaçlarını karşılayamayınca,yetim yeğenlerinin veya diğer akrabalarının çaresiz yetim kızlarının mallarında el koyarlardı.Bu nedenle Allah,evlenilecek kadınların sayısını 4 ile sınırladı ve hepsine adaletli davranma şartını getirdi.

    Hz.Aişe bu ayetle ilgili olarak,şu izahatı veriyor. “Yetim kız velisinin himayesinde bulunurda velisi malına ve güzelliğine heves ederek pek basit bir mehir(mehr-nikah sırasında erkeğin kadına ödediği nikah bedeli)mukabilinde onunla evlenmek ister.İşte bu gibiler yetim kızlarla evlenmekten men(yasaklama)edilen-meğer ki onlar hakkında adaletli olup mehri tam vermiş olsunlar ve yetimkızlardan başka kadınlarla evlenmekle emrolundular.”

    (BUHARİ C.6 s/116)




    “Hz.Peygamber buyurur ki: ‘Bir erkeğin nikahında 2 kadın bulunur da aralarında adaleti gözetmezse kıyamet gününe bir tarafı düşük,felçli olarak gelir”

    (HADİS-İ ŞERİF- Mişkâtü’l-mesabih, c.2 s/196)





    “İfa etmenize en çok layık olan şart,kadınların namusunu helal edinirken (kadınları nikahlarken)koştuğunuz şarttır”

    (HADİS-İ ŞERİF-Buhari c.6 s/138)


    Peygamber efendimiz zevceleri arasında adaleti tatbik eder ve şöyle derdi:

    “Allah’ım,bu benim elimden gelen adalettir. Senin sahip olduğun,fakat benim malik olmadığım adaletten beni mes’ul tutma”

    (HADİS-İ ŞERİF- Mişkâtü’l-mesabih, c.2 s/196)

  6. #38
    Ehl-i Sünnet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    05-02-2011
    Mesajlar
    3.060
    Adı geçen
    3 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @Ehl-i Sünnet
    <B>
    :İSLAM'DA ÇOK EVLİLİK (POLİGAMİ-TAADDÜD-İ ZEVCAT):

    NİSA S. 3.AYET: “Eğer yetim kızlar hakkında adaleti yerine getiremiyeceğinizden korkarsanız sizin için helal olan(başka) kadınlardan ikişer,üçer,dörder olmak üzere nikahlayın. Şayet(yine de) adalet yapamıyacağınızdan korkarsanız o zaman bir(eş)ya da sağ ellerinizin malik olduğu (cariye)ile (yetinin).Bu sapmamanıza daha yakındır”



    AÇIKLAMA:
    Fıkıh alimlerinin ortak fikri şudur:Bu ayet evlenilen kadınların sayısını sınırlar ve dörtten fazla kadınla aynı anda evli olmayı yasaklar.

    Hadisler de bunu destekler niteliktedir.Taif’in başkanı Gıylan’ın Müslüman olduğunda 9 karısı vardı.Hz.Peygamber(s.a.v)ondan sadece 4 tanesini bırakıp diğerlerini boşamasını istedi. Nevfel İbn Muaviye’den de 5 karısından birini boşamasını emretmiştir. Bu ayetin kadınlar arasında eşit davranmak şartıyla poligamiyi(birden fazla kadınla evlenmek)sınırlandığında dikkat edilmelidir.


    İbn-i Cerir et-Taberi bu ayetin tefsirinde muhtemel ve menkul olan manaları zikrederken şunu da kaydeder:Bazıları,bu ayetin manası şudur,dediler “Nasıl yetimler hakkında adalet yapmamaktan korkuyorsanız kadınlar hakkında da onlarla zina etmekten korkun.Zina etmeyin. Fakat sizin için helal olan kadınlardan ikişer,üçer,dörder olmak üzere nikah edin.”

    Hz.İbn Abbas ve talebesi Hz.İkrime,bu ayeti tefsir ederken,bu emrin bir adaletsizliği ortadan kaldırmak için verildiğini iddia

    ederler.

    İslam’dan önceki günlerde,evlenilen kadınların sayısında herhangi bir sınırlama yoktu;bazıları bir düzine kadınla bile evlenirlerdi. Fakat onların artan ihtiyaçlarını karşılayamayınca,yetim yeğenlerinin veya diğer akrabalarının çaresiz yetim kızlarının mallarında el koyarlardı.Bu nedenle Allah,evlenilecek kadınların sayısını 4 ile sınırladı ve hepsine adaletli davranma şartını getirdi.

    Hz.Aişe bu ayetle ilgili olarak,şu izahatı veriyor. “Yetim kız velisinin himayesinde bulunurda velisi malına ve güzelliğine heves ederek pek basit bir mehir(mehr-nikah sırasında erkeğin kadına ödediği nikah bedeli)mukabilinde onunla evlenmek ister.İşte bu gibiler yetim kızlarla evlenmekten men(yasaklama)edilen-meğer ki onlar hakkında adaletli olup mehri tam vermiş olsunlar ve yetimkızlardan başka kadınlarla evlenmekle emrolundular.”

    (BUHARİ C.6 s/116)




    “Hz.Peygamber buyurur ki: ‘Bir erkeğin nikahında 2 kadın bulunur da aralarında adaleti gözetmezse kıyamet gününe bir tarafı düşük,felçli olarak gelir”

    (HADİS-İ ŞERİF- Mişkâtü’l-mesabih, c.2 s/196)





    “İfa etmenize en çok layık olan şart,kadınların namusunu helal edinirken (kadınları nikahlarken)koştuğunuz şarttır”

    (HADİS-İ ŞERİF-Buhari c.6 s/138)


    Peygamber efendimiz zevceleri arasında adaleti tatbik eder ve şöyle derdi:

    “Allah’ım,bu benim elimden gelen adalettir. Senin sahip olduğun,fakat benim malik olmadığım adaletten beni mes’ul tutma”

    (HADİS-İ ŞERİF- Mişkâtü’l-mesabih, c.2 s/196)
    </B>


    Allah razı olsun gençakıncı kardeş güzel izah olnuş...

  7. #39
    GENCAKINCI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektar Emektar Üye emektar
    Üyelik tarihi
    21-08-2009
    Mesajlar
    1.666
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @GENCAKINCI
    İmam nikahı ile evlenip çocuk sahibi olan kadınlar.Erkeklerin 3 kere boş ol demesiyle ortda kalıyorlar. Hiç bir sosyal hakları olmuyor. Ne mirastan faydalanabiliyorlar nede nafakadan.

    Hele kadın eğitimsizse cahil ise iş bulmakta zorlanıyor.İş bulsada alacağı asgari ücretle geçinemiyor.
    Anne babaları ve yakınlarıda sahip çıkmıyorlar.

    Bu nedenle yasal olursa bu kadınlarda haklarını alırlar.

  8. #40

    Yasaklı
    Üyelik tarihi
    08-11-2010
    Mesajlar
    0
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @veri
    Alıntı GENCAKINCI Nickli Üyeden Alıntı
    İmam nikahı ile evlenip çocuk sahibi olan kadınlar.Erkeklerin 3 kere boş ol demesiyle ortda kalıyorlar. Hiç bir sosyal hakları olmuyor. Ne mirastan faydalanabiliyorlar nede nafakadan.

    Hele kadın eğitimsizse cahil ise iş bulmakta zorlanıyor.İş bulsada alacağı asgari ücretle geçinemiyor.
    Anne babaları ve yakınlarıda sahip çıkmıyorlar.

    Bu nedenle yasal olursa bu kadınlarda haklarını alırlar.
    yasalarla kadınları korumalıyız özellikle çok eşlilikten
    bir şekilde mağdur olan bir kadın varsa hakkını devlet söke söke alabilmelidir..
    bu nedenle her kadına asgari ücret tutarı kadar bir ücret ödenmelidir...


    129. âyette şöyle buyurulmaktadır: "Ne kadar üzerine düşseniz de kadınlar arasında âdil davranmaya güç yetiremezsiniz; bari birine tamamen kapılıp da diğerini askıda imiş gibi bırakmayın. Eğer arayı düzeltir ve Allah'a itâatsizlikten sakınırsanız bilin ki Allah çok bağışlayıcıdır, engin rahmet sahibidir." Burada ne kadar istense, üzerine düşülse, gayret edilse de birden fazla eş arasında âdil davranmanın mümkün olmadığı açık ve kesin bir ifade ile dile getirilmiştir. Bu gerçeklik karşısında beklenirdi ki Allah Teâlâ birden fazla kadınla evlenmeyi yasaklasın; ancak O, zarûretleri, mübrem ihtiyaçları, fevkalâde halleri bildiği için bunu yasaklamadı, kulların uygulamada zorlanacakları bir yasak hükmü yerine ikili bir tavsiye ile yetindi: a) Tek hanımla evli olanlar -aksine bir zarûret bulunmadıkça bununla yetinmelidirler; çünkü birden fazla kadınla evlenmeleri halinde haksızlıklar olacak ve bundan dolayı günaha girebileceklerdir. b) Fiilen birden fazla kadınla evli bulunan erkekler ise gönül ilişkisi, sevgi ve bağlılık gibi insanın elinde olmayan durumlar ve farklılıklar dışında, objektif, ölçülebilir, maddî konularda kadınlarına eşit davranacak, biri ile evlilik hayatını fiilen yaşarken diğerini askıda (yalnız, ilgi ve ilişkiden dışlanmış, ihtiyaç içinde veya maddî bakımdan diğerlerinden aşağı durumda) bırakmayacaklardır.

  9. #41

    Profesör
    Üyelik tarihi
    15-04-2011
    Mesajlar
    943
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @SaddbinMuaz
    Meseleyi daha fazla ileriye götürmeye gerek yoktur acizane... 4 Evlilik helaldir... Ama zamanımızda sakındırılması gerekir... Aslı olan bir tane Avama denmesi daha faydalıdır...

    Aslında psikolojik ve sosyolojik olarak iki önemli meseleyi gündeme almak icab eder... Birincisi Kadınların mağduriyeti... İkinciside hür erkeğin kalmamasıdır...

  10. #42
    Mehmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    10-04-2008
    Mesajlar
    8.209
    Adı geçen
    56 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @Mehmet
    Devlet (bahçeli) 4 evliliğe izin veriyor.

  11. #43
    GENCAKINCI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektar Emektar Üye emektar
    Üyelik tarihi
    21-08-2009
    Mesajlar
    1.666
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @GENCAKINCI
    Alıntı veri Nickli Üyeden Alıntı

    yasalarla kadınları korumalıyız özellikle çok eşlilikten
    bir şekilde mağdur olan bir kadın varsa hakkını devlet söke söke alabilmelidir..
    bu nedenle her kadına asgari ücret tutarı kadar bir ücret ödenmelidir...


    129. âyette şöyle buyurulmaktadır: "Ne kadar üzerine düşseniz de kadınlar arasında âdil davranmaya güç yetiremezsiniz; bari birine tamamen kapılıp da diğerini askıda imiş gibi bırakmayın. Eğer arayı düzeltir ve Allah'a itâatsizlikten sakınırsanız bilin ki Allah çok bağışlayıcıdır, engin rahmet sahibidir." Burada ne kadar istense, üzerine düşülse, gayret edilse de birden fazla eş arasında âdil davranmanın mümkün olmadığı açık ve kesin bir ifade ile dile getirilmiştir. Bu gerçeklik karşısında beklenirdi ki Allah Teâlâ birden fazla kadınla evlenmeyi yasaklasın; ancak O, zarûretleri, mübrem ihtiyaçları, fevkalâde halleri bildiği için bunu yasaklamadı, kulların uygulamada zorlanacakları bir yasak hükmü yerine ikili bir tavsiye ile yetindi: a) Tek hanımla evli olanlar -aksine bir zarûret bulunmadıkça bununla yetinmelidirler; çünkü birden fazla kadınla evlenmeleri halinde haksızlıklar olacak ve bundan dolayı günaha girebileceklerdir. b) Fiilen birden fazla kadınla evli bulunan erkekler ise gönül ilişkisi, sevgi ve bağlılık gibi insanın elinde olmayan durumlar ve farklılıklar dışında, objektif, ölçülebilir, maddî konularda kadınlarına eşit davranacak, biri ile evlilik hayatını fiilen yaşarken diğerini askıda (yalnız, ilgi ve ilişkiden dışlanmış, ihtiyaç içinde veya maddî bakımdan diğerlerinden aşağı durumda) bırakmayacaklardır.
    Diyorsunki madur kadınlara devlet maaş bağlasın.Nasıl bağlayacak? İmam nikahı yasal değilki?

    Yasal olarak evlenip boşananlar nafakalarını alabiliyorlar.Eşleri öldüğü zaman dul ve çocuk maaşları ayrıca eşinin maaşını alabiliyor.

    Ama İmam nikahı kanunen geçersiz olduğu için mağdur kadınlar bu haklardan faydalanamıyor.Laik devletin bakış açısı evlenmeseydin diyor.

    Günümüzde genellikle Doğuda bu tür evlilikler çoğunlukta. Mecliste bile hem iktidarda hemde muhalefette milletvekillerinin bazıları bu tür evlilikler yapıyor.

    Bu nedenle bu duruma bir çözüm gerekiyor? Uzman bayanın söylediği gibi zengin ve cinsel açıdan güçlü olan erkekler ikinci eş alabilmeli.

    Geçenlerde Samanyolu TV'de AYNA programında bir Hristiyan Afrika ülkesi şuanda ismini unuttum,yasal olarak ikinci evliliğe izin veriyormuş.

    Yukardaki yorumu nerden aldınız?

    Yorumda diyorki:"Ne kadar üzerine düşseniz de kadınlar arasında âdil davranmaya güç yetiremezsiniz"
    Burada ne kadar istense, üzerine düşülse, gayret edilse de birden fazla eş arasında âdil davranmanın mümkün olmadığı açık ve kesin bir ifade ile dile getirilmiştir.

    Bu yorumlar yanlış.Kesin ve kati yorumlar.

    Ayet ne diyor?

    NİSA S. 3.AYET: “Eğer yetim kızlar hakkında adaleti yerine getiremiyeceğinizden korkarsanız sizin için helal olan(başka) kadınlardan ikişer,üçer,dörder olmak üzere nikahlayın. Şayet(yine de) adalet yapamıyacağınızdan korkarsanız o zaman bir(eş)ya da sağ ellerinizin malik olduğu (cariye)ile (yetinin).Bu sapmamanıza daha yakındır”

    Hani burda kesin kati sözler.Allah diyorki: Şayet(yine de) adalet yapamıyacağınızdan korkarsanız o zaman bir(eş)ya da sağ ellerinizin malik olduğu (cariye)ile (yetinin)

    Hadisde ne diyor?

    Peygamber efendimiz zevceleri arasında adaleti tatbik eder ve şöyle derdi:

    “Allah’ım,bu benim elimden gelen adalettir. Senin sahip olduğun,fakat benim malik olmadığım adaletten beni mes’ul tutma”

    (HADİS-İ ŞERİF- Mişkâtü’l-mesabih, c.2 s/196)

    Siz adaletli davranmaya çalışın.Sonrada şu şekilde dua edin diyor."Senin sahip olduğun,fakat benim malik olmadığım adaletten beni mes’ul tutma”



  12. #44
    serkan.. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ordinaryus
    Üyelik tarihi
    05-09-2009
    Mesajlar
    1.305
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @serkan..
    selmanı farisi r.a evlenince sahabe

    her ikinizde yaşlısınız size yardımcı olması için bir hizmetçi cariye verelim ..işlerinizi görsün demiş

    hazret ..reddetmiş

    demiş ki ..iki kadın bir araya gelince kaçınılmaz 2 şeyden biri gerçekleşir

    ya kıskançlık neticesi birbirleri ile kavga eder veyahut dedikodu ile günaha girerler

    işin latifesi bir yana

    erkeği yaratan onun fıtratını dikkate alarak çok eşliliğe ruhsat vermiş..

    birilerini kabul etsede etmesede beğense de beğenmesede erkeğin kendi iradesi dışında "hamuruna"(biyolojik pisikolocik yapı) çok eşliliğe meyl katılmıştırrr

    etraflıca değerlendirilmesi gereken bu konuda uzun uzun kelam etmek bile manasız (benim açımdan)

    dileyen şartlarına uymak kaydı ile alır eşlerini işine bakar

    diğerlerine susmak düşer...

  13. #45
    ulvi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Doçent
    Üyelik tarihi
    28-01-2010
    Yer
    Adana
    Mesajlar
    522
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @ulvi
    Bence vermeli ama suistimale dikkat etmeli

  14. #46
    era

    Paylaşımcı Üye
    Üyelik tarihi
    05-01-2011
    Mesajlar
    487
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @era
    Bence vermeli ama suistimale dikkat etmeli
    Verirse suistimalin önüne geçer. Çok eşli olanlar resmi yasalarla kayıtlı olmayacaklarını bildiklerinden birden fazla evlilik yapabiliyorlar. Henüz bir kadının ve ondan olan alesinin nafakasını ödeyemeyenler birden fazla kadının mali sorumluluğunu mu yüklenecekler? Daha önce dediğim gibi çok eşlilik yasallaşırsa bu mali sorumluluktan kaçanlar bu sefer hazlarını metres hayatıyla giderirler. İşte işin riyakarlığı yani çok eşlilik tavsiyesini nefslerine uyduranların işgüzarlığı o zaman ortaya çıkar.

  15. #47
    Mehmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    10-04-2008
    Mesajlar
    8.209
    Adı geçen
    56 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @Mehmet
    4 eşli evlilik peşinde olanların hadım edilmeleri en uygun çözüm yolu olur.

  16. #48
    serkan.. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ordinaryus
    Üyelik tarihi
    05-09-2009
    Mesajlar
    1.305
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @serkan..
    Alıntı Mahabad Nickli Üyeden Alıntı
    4 eşli evlilik peşinde olanların hadım edilmeleri en uygun çözüm yolu olur.
    alıntılayalım silersin milersin editlersin neme lazım

    desene hz hasan senin eline düşse ..tövbe ya 50 den fazla evlilik yapmıştı da malum

    Allah akıl fikir ve teslimiyet nasip etsin

Sayfa 3/17 İlk 1234567813 ... Son

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Benzer Konular

  1. Medya Patronları Hesap Vermeli...
    By redyellow in forum GÜNDEM VE SİYASET
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 15-09-2013, 08:19
  2. Ulusalcılar PKK Konusunda Karar Vermeli
    By Dua Nur in forum GÜNDEM VE SİYASET
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 17-08-2012, 08:56
  3. evliliğe dair
    By mckare in forum Kapatılan Konular
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 17-01-2010, 13:08
  4. AKP neci olduğuna karar vermeli
    By Azimli in forum GÜNDEM VE SİYASET
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 24-04-2008, 17:03
  5. Ak Parti savunma vermeli mi?
    By Bîçâre in forum HASBİHÂL
    Cevaplar: 19
    Son Mesaj: 01-04-2008, 18:23

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

Giriş

Facebook platformu Giriş