Etiketlenen üyelerin listesi

Anket: Muta nikahı ile İmam nikahı arasındaki fark nedir?

Uyarı: Bu bir açık Ankettir, bu Anketi bütün Üyelerimiz görebilir ve oy kullanabilirler.

Muta nikahı ile İmam nikahı arasındaki fark nedir?

Bu konu 23831 kez görüntülendi 119 yorum aldı ...
Muta nikahı ile İmam nikahı arasındaki fark nedir? 5.00 23831 Reviews

    Konuyu değerlendir: Muta nikahı ile İmam nikahı arasındaki fark nedir?

    5 üzerinden 5.00 | Toplam: 1 kişi oyladı ve 23831 kez incelendi.

Sayfa 3/8 İlk 12345678 Son
Ağaç Şeklinde Aç3Beğeni

Konu: Muta nikahı ile İmam nikahı arasındaki fark nedir?

  1. #33
    kilicarslan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    14-03-2013
    Yaş
    39
    Mesajlar
    4.080
    Adı geçen
    1 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @kilicarslan
    uzun uzun paylasida bulunan arkadas, sence yazini okuyan oluyor mu?

    Muta nikahi harammi degil mi diye konusacagimiza, muta nikahi soncunda bazi ülkelerdeki babasiz cocukalrin perisan halini konusursak, hakmi helal mi oldugu sanirim, cok daha iyi anlasilir.

  2. #34
    alitufan2003 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ordinaryus
    Üyelik tarihi
    27-08-2013
    Yer
    Yalova
    Mesajlar
    1.372
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @alitufan2003
    İslâm dini'nin önem verdiği ve özellikle üzerinde durduğu âile birliğinin oluşması ve kurulması için en önemli şartlardan biri de "Dini Nikâh"tır.
    Günümüzde kendini âlim zanneden birçok kimseler, kasıtlı olarak veya cehaletlerinin bir göstergesi olarak "Dini Nikâh"ı ve dolayısıyla dini nikâhın şartı olan "Mehir"i ortadan kaldırmışlar, bunun yerine "resmi olarak kıyılan nikâhın, dini nikâh olarak da geçtiğini" söylemişler, bu konularda açıklamalar yapmışlardır.

    Nikâhı, ibadet ve taatle mükellef olup yerine getiren her müslüman; nikâhı ve nikâhın şartlarını, elzemlerini, hudutlarını, sorumluluklarını ve özellikle nikâhın şartı olan mehir konusunu bildikten sonra, şahitler huzurunda İslâmî ölçüler doğrultusunda kıyabilir, mutlaka imam kıyacak diye bir kâide yoktur. Şartları belli olduğu için ona göre karşılıklı olarak akit yapılır ve ilân edilir.
    Asıl olan "Nikâh"tır. Halkın arasında yerleşmiş olan "İmam Nikâhı" sözü yanlış olup, resmi nikâhla karıştırılmaması için de "Dini Nikâh" denilmiştir.

    Resmi nikâhın yeri ayrı, dini nikâhın yeri ayrıdır. Her ikisi de elzem, her ikisi de gereklidir. Birini yapmamak dünya hayatı için zorluk ise, diğerini de yapmamak ahiret hayatı için bir rüsvaylıktır.
    İslâm'ın şiarı olan nikâhta şahitlerin müslüman, akıllı, büluğa ermiş olması, iki erkek veya bir erkek ve iki kadının şahitliği ile akdolunması, muvakkat ve gizli olmaması, mehrin ise nikâhtan önce veya kıyılırken, ya da belirli bir zamanda ödenmek şartıyla verilmesi gerekmektedir.
    Amma İslâm'dan habersiz olana biz ne diyelim?


  3. #35
    alitufan2003 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ordinaryus
    Üyelik tarihi
    27-08-2013
    Yer
    Yalova
    Mesajlar
    1.372
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @alitufan2003
    Nikahta Şer'i Engeller:
    1.
    Allah-u Teâlâ evlenilmesi yasak olan kadınları Âyet-i kerime'lerinde şöyle beyan buyurmuştur:
    "Analarınız, kızlarınız, kız kardeşleriniz, halalarınız, teyzeleriniz, erkek ve kız kardeşlerinizin kızları, sizi emziren süt analarınız, süt kardeşleriniz, karılarınızdan olma himayenizdeki üvey kızlarınız sizlere haram kılındı. Eğer onlarla henüz gerdeğe girmemişseniz, kızlarını almanızda bir beis yoktur.
    Kendi sulbünüzden gelen oğullarınızın eşleri ile evlenmeniz ve iki kız kardeşi birlikte nikâhlamanızda keza haram edildi. Ancak cahiliyet devrinde geçen geçmiş affedilmiştir. Şüphe yok ki Allah çok bağışlayıcı çok merhamet edicidir."
    (Nisâ: 23)

    2.
    Süt ile sabit olan mahremlik, nesep ile sabit olan mahremlik gibidir.
    Hadis-i şerif'te:

    "Neseple haram olanların hepsi emişmek suretiyle de haramdır."
    buyurulmuştur.
    Bu durumda; süt anası, süt babası, süt dedesi, süt ninesi, süt kardeşi, süt kardeş evlâdı, süt halası, süt teyzesi ile ebedî evlenemez.

    3.
    Evlenilecek kadının iddet içinde bulunmaması.
    Allah-u Teâlâ Âyet-i kerime'sinde şöyle buyurur:

    "Boşanmış kadınlar kendi kendilerine üç hayız ve temizlenme müddeti beklerler."
    (Bakara: 228)

    4.
    Evlenilecek kadın başka bir erkeğin nikahı altında olmaması.
    Âyet-i kerime'de:

    "Kadınlardan kocası olanlarla evlenmeniz de haram kılındı."
    buyuruluyor. (Nisâ: 24)

    5.
    Evlenilecek kadının müşrik olmaması.
    Âyet-i kerime'de şöyle buyurulmaktadır:

    "İnanıncaya kadar, Allah'a eş koşan müşrik kadınlarla evlenmeyin."
    (Bakara: 221)

    6.
    Üvey ana ile evlenmek haramdır.
    Âyet-i kerime'de şöyle buyurulmaktadır:

    "Geçmişte olanlar bir yana, babalarınızın evlendiği kadınlarla evlenmeyin. Çünkü bu bir hayasızlıktır, iğrenç bir şeydir ve kötü bir yoldur."
    (Nisâ: 22)

    Dini nikâhın oluşması ve yapılması için bu hususlara dikkat edilmesi gerekir. Fakat resmi nikâhta süt kardeşleriyle ilgili olarak bir mevzu olmayıp, nikâhları yapılabilmektedir. Bu nedenle de dini nikâhın ayrıca bir önemi, bir hassasiyeti ve özelliği bulunmaktadır.


  4. #36
    alitufan2003 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ordinaryus
    Üyelik tarihi
    27-08-2013
    Yer
    Yalova
    Mesajlar
    1.372
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @alitufan2003
    Evlilik Akdinin Müstehapları:

    1.
    Akitten önce şehadetle ve Allah-u Teâlâ'yı hamd ile başlayan, Resulullah Aleyhisselâm'a salât ve selâm, maksadı belirten takvâ Âyet-i kerime'lerinden meydana gelen bir hutbe okunması.

    2.
    Akitten sonra karı-kocaya mutlu yaşamaları için duâ edilmesi, izdivaçlarının tebrik edilmesi.
    Ebu Hüreyre -radiyallahu anh-den rivayet edildiğine göre Resulullah Aleyhisselâm evlenen bir kimseyi tebrik ettiğinde şöyle duâ ederdi:

    "Allah eşini sana bereketli ve mübarek kılsın. Sizi hayırda birleştirsin."
    (Ebû Dâvud)

    3.
    Evliliğin ilân edilmesi, def çalınması.
    Hazret-i Âişe -radiyallahu anhümâ- Vâlidemiz'den rivayet edildiğine göre Resulullah -sallallahu aleyhi ve sellem- Efendimiz bir Hadis-i şerif'lerinde şöyle buyurmuşlardır:

    "Bu evlenme işini halka duyurun ve bunun için def çalınız."
    (İbn-i Mâce: 1895)
    Tâ ki bu nikâh halktan gizli kalmasın!!!
    Şu halde def çalmakla, toplanan halka mubah şiirleri yüksek sesle ve makamla okumakla, evlenme işinin duyurulması Sünnet-i seniyye'dir.

    Muhammed bin Hâtıb -radiyallahu anh-den rivayet edilen bir diğer Hadis-i şerif'te ise şöyle buyuruluyor:

    "Helâl ve haram (birleşme) arasındaki fark, evlenmekte def çalmak ve duyurmaktır."
    (İbn-i Mâce: 1896)
    Hadis-i şerif'te geçen "Savt" kelimesi ile, halkın evlenme işinden haberdâr olup kendi aralarında konuşması kastedilmiştir.

    4.
    Akit sırasında mehrin tespit edilmesi ve söylenmesi. Mehrin birazını ertelemeden tamamını derhal vermek de tasvip edilen bir davranıştır.

    5. Düğün yemeği verilmesi.
    Düğünün dışında başka bir şey için de olsa, dâvet için yapılan yemeğe de "Velîme" denir, müstehaptır ve Sünnet-i seniyye'dir.
    Resulullah -sallallahu aleyhi ve sellem- Efendimiz Abdurrahman bin Avf -radiyallahu anh-in evlendiğini görünce:

    "Bir koyunla da olsa düğün yemeği ver."
    buyurmuştur. (Buhârî. Tecrîd-i sarîh: 958)
    Mâlî durumu müsait olmayanlar için zorluk yoktur. Çünkü Resulullah -sallallahu aleyhi ve sellem- Efendimiz bazı hanımlarının velîmesini çok hafif tutmuştur.
    Enes bin Mâlik -radiyallahu anh- der ki:

    "Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- zevcesi Safiyye -radiyallahu anhâ- için sevik (kavud) ve kuru hurma ile velîme ziyafeti verdi."
    (İbn-i mâce: 1909)
    Düğün yemeği davetine icâbet etmek de Sünnet-i müekkede'dir.
    Zira Resul-i Ekrem -sallallahu aleyhi ve sellem- Efendimiz bir Hadis-i şerif'lerinde:

    "Sizden birisi düğün yemeğine çağırılırsa oraya gitsin."
    buyurmuşlardır. (Buhârî. Tecrîd-i sarîh: 1815)

    6.
    Erkeğin gerdeğe girdiği zaman duâ etmesi.
    Resulullah -sallallahu aleyhi ve sellem- Efendimiz evlenen bir kimsenin şöyle duâ etmesini beyan buyurmuşlardır:

    "Allah'ım! Senden bunun hayırlı olmasını ve hayırlı bir yaratılış üzere olmasını diliyorum. Onun şerrinden ve şerli bir tabiat üzere olmasından sana sığınıyorum."
    (Ebû Dâvud: 2160)

  5. #37
    alitufan2003 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ordinaryus
    Üyelik tarihi
    27-08-2013
    Yer
    Yalova
    Mesajlar
    1.372
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @alitufan2003
    Evliliğin Sıhhat Şartları:

    Bir nikâhın sonuçlarını meydana getirebilmesi için "Sahih" olması gerekir. Bu ise İslâm'ın belirlediği sıhhat şartlarının bulunması ile gerçekleşir. Aksi halde, eksikliğin durumuna göre nikâh "Bâtıl" veya "Fâsit" olur.

    Evliliğin geçerli olması için bulunması gereken sıhhat şartları şunlardır.


    1.
    Evlenecek eşler arasında sürekli veya geçici bir evlenme engeli bulunmamalıdır.
    Meselâ;
    • Kesin boşanmadan dolayı iddet beklemekte olan kadını nikâhlamak.
    • Boşanılan ve iddeti devam etmekte olan kadının kız kardeşi ile evlenmek.
    • Birbirlerini haram kılan iki kadını bir nikâh altında bulundurmak. (Hala ile erkek kardeş kızını, teyze ile kız kardeş kızını birlikte nikahlamak gibi.)
    • Kadın erkeğe ebedî olarak haram olmamak. (Kız, kız kardeş, hala ve teyze gibi.)
    Evliliğin geçerli olmasının şartlarından olan bu durum tahakkuk etmezse, evlilik akdi kesinlikle bâtıl olup, bununla evliliğin sonuçlarından hiç biri gerçekleşmez.


    2.
    İcâp ve kabul geçici değil ebedî olmalıdır. Bunun içindir ki mut'a ve geçici nikâhlar haramdır.

    3.
    Şahitlik evliliğin sıhhatinin şartlarındandır. İki kişinin şahitliği olmaksızın evlilik sahih olmaz. Çünkü şahitlik kadının ve çocuğun haklarının korunmasını sağladığı gibi, babanın çocuğunu reddedip nesebinin kaybolmasını da önler. Evliliğe önem verildiğini gösterir. Şahitlik sebebiyle helâl ve haram birbirinden ayrılmış olur.
    • Şahitlerin icâp ve kabul ânında hazır olmaları, nikâh akdini anlamaları, akdi yapanlardan icâp ve kabulü aynı anda işitmiş olmaları şarttır. Eğer şahitlik olmaksızın akit yapılırsa fâsit olur.
    • Şahitler iki erkek olduğu gibi, bir erkek iki kadın da olabilir.
    • Müslüman bir kadının nikâhında şahitlerin de müslüman olması şarttır. Fasık kimselerin şahitliği de kabul olunur.
    • Şahitlerin şahitlik edebilme ehliyetine (akıl ve büluğ) sahip olması şarttır.


    4.
    Akdi yapanların rızâsı olmadan evlilik sahih olmaz. Ölüm veya şiddetli dayak ile tehdit edilerek, erkek veya kadından birisi evlenmeye mecbur edilirse akit fâsit olur.

    5.
    Evlilik mehirle olmalıdır, onsuz evlilik sahih olmaz.

  6. #38
    Ali
    Ali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektar Emektar Üye emektar
    Üyelik tarihi
    21-08-2013
    Mesajlar
    1.796
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @Ali
    Yav işi gücü bırakıp muta nikahını tartismanin mantığını bir türlü cozemedim.
    Muta nikahını batıl görenler misyar nikahı hakkında hiç bir paylaşım yapmaz...
    Bu konu sadece fitne yaratır ve fitne ateşini körüklemek mümin alışkanlığı değildir...

    Selam ehlinedir...

  7. #39
    Büşra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13-06-2011
    Yer
    Ankara
    Mesajlar
    20.129
    Adı geçen
    62 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @Büşra
    Yüreği yetip ikinci eşi alamayanların sığındığı bir duraktır mut'a...

    Müslümanlar ölüyor milletin sıkıntısına bak subhanallah...

  8. #40

    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    12-03-2013
    Yer
    istanbul
    Mesajlar
    10.065
    Adı geçen
    5 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @abdullah birisi
    Zinakarların, kendilerini avutmaya çalıştıkları bir kurumdur Mut a...

  9. #41
    Ali
    Ali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektar Emektar Üye emektar
    Üyelik tarihi
    21-08-2013
    Mesajlar
    1.796
    Adı geçen
    0 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @Ali
    Allah ın helal ettigine haram diyen küfretmistir.
    Resulullah (saa) ın doneminde uygulanan ve neshedildigine dair çelişkili rivayelere siginanlar nefsine yenilmiştir...

  10. #42
    lafons7275 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    19-02-2013
    Yer
    İzmir
    Mesajlar
    21.264
    Adı geçen
    3 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @lafons7275
    Alıntı Ali Nickli Üyeden Alıntı
    Allah ın helal ettigine haram diyen küfretmistir.
    Resulullah (saa) ın doneminde uygulanan ve neshedildigine dair çelişkili rivayelere siginanlar nefsine yenilmiştir...
    Nefsine sor: mutayı seviyor mu sevmiyor mu?

    Ben sordum, nefsim mutayı istiyor.

  11. #43
    hirahos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    09-11-2006
    Yaş
    48
    Mesajlar
    18.072
    Adı geçen
    1 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @hirahos
    Alıntı Ali Nickli Üyeden Alıntı
    Allah ın helal ettigine haram diyen küfretmistir.
    Resulullah (saa) ın doneminde uygulanan ve neshedildigine dair çelişkili rivayelere siginanlar nefsine yenilmiştir...
    Sana en yakınlarını mut'a olarak ver desem, kızarsın, köpürürsün. Demiyorum. Edeb müsaade etmez. Kendine yakıştıramadığını başkasına yakıştırman; yolunun batıl olduğunu gösterir. Biraz düşünürsen çıkarırsın.

    Kızmıyor isen zaten haya damarına el fatiha...

  12. #44
    alanyali07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    11-05-2008
    Mesajlar
    6.110
    Adı geçen
    3 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @alanyali07
    Alıntı hirahos Nickli Üyeden Alıntı
    Sana en yakınlarını mut'a olarak ver desem, kızarsın, köpürürsün. Demiyorum. Edeb müsaade etmez. Kendine yakıştıramadığını başkasına yakıştırman; yolunun batıl olduğunu gösterir. Biraz düşünürsen çıkarırsın.

    Kızmıyor isen zaten haya damarına el fatiha...
    insan hak bildiğine kızar mı

  13. #45
    ihvanistanbul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    04-10-2009
    Yer
    istanbul
    Mesajlar
    3.685
    Adı geçen
    31 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @ihvanistanbul
    Nikah hakkında benim bir sorum var? Bu konuda ilim sahibi kimse var mı aramızda?

    sorum şu: bir erkek bir kadınla evlenmek istese fakat kalbinden ben bunu şu zaman boşarım diye geçirse, diline hiç vurmasa bu niyeti bu nikah muta mıdır, caiz midir?

    Bir tanıdığım bu yola gitti epey tartıştık fakat kaynaklı cevap veremedim. Hoş kaynakta göstersem değişen bir şey olmayacak fakat ben fetvasını merak ettim.

  14. #46
    lafons7275 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    19-02-2013
    Yer
    İzmir
    Mesajlar
    21.264
    Adı geçen
    3 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @lafons7275
    Alıntı ihvanistanbul Nickli Üyeden Alıntı
    Nikah hakkında benim bir sorum var? Bu konuda ilim sahibi kimse var mı aramızda?

    sorum şu: bir erkek bir kadınla evlenmek istese fakat kalbinden ben bunu şu zaman boşarım diye geçirse, diline hiç vurmasa bu niyeti bu nikah muta mıdır, caiz midir?

    Bir tanıdığım bu yola gitti epey tartıştık fakat kaynaklı cevap veremedim. Hoş kaynakta göstersem değişen bir şey olmayacak fakat ben fetvasını merak ettim.
    Kul hakkına girer. Aldatmaya girer. Kadın seninle ne hayallerle evlendi.

  15. #47
    ihvanistanbul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    04-10-2009
    Yer
    istanbul
    Mesajlar
    3.685
    Adı geçen
    31 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @ihvanistanbul
    Alıntı lafons7275 Nickli Üyeden Alıntı
    Kul hakkına girer. Aldatmaya girer. Kadın seninle ne hayallerle evlendi.

    Valla evlendiği kadınlar pek hayırlı yolun yolcusu değiller. İşin adı zina olmasın diye süre koymadan kalpteki niyetle böyle bir yola tevessül ediliyor. Şahsen (haşa) ALLAHı mı aldatıyorsunuz gibi tepki verdim ama nikahta iki şahit ve karşılıklı rıza şartı var. Süre sınırıda koyulmuyor. Fetvası var ise laf etmeyeceğim tartışmaktan yoruldum çünkü.

  16. #48
    lafons7275 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emektaremektar Kıdemli Üye emektaremektar
    Üyelik tarihi
    19-02-2013
    Yer
    İzmir
    Mesajlar
    21.264
    Adı geçen
    3 Mesaj
    Etiketlenme
    0 Konu
    @lafons7275
    Alıntı ihvanistanbul Nickli Üyeden Alıntı

    Süre sınırıda koyulmuyor.
    sorum şu: bir erkek bir kadınla evlenmek istese fakat kalbinden ben bunu şu zaman boşarım

Sayfa 3/8 İlk 12345678 Son

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Benzer Konular

  1. Albayrak muta nikahı söylentileri için ne dedi?
    By Mahpeyker in forum GÜNDEM VE SİYASET
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 07-03-2014, 00:46
  2. Cemaat CHP İttifakı Muta Nikahı Gibi
    By Dua Nur in forum GÜNDEM VE SİYASET
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 17-02-2014, 09:41
  3. Muta Nikahı Nedir? Muta Nikahının İslamda Hükmü Nedir?
    By ibrahimi in forum DİNİ SORULARINIZ
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 13-09-2013, 23:16
  4. Sapık muta nikahı
    By KARAMURAT-3 in forum İSLAMİ HAYAT
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 09-05-2012, 22:43
  5. Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 25-02-2012, 21:38

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

Giriş

Facebook platformu Giriş